بیوگرافی شینجی میکامی - قسمت چهارم
پس از از هم پاشیدگی Clover Studio میکامی به Platinum Games پیوست که یک جایگزین جدید برای استیدو پیشین خود به حساب می آمد. Platinum Games, متشکل از چندین نفر از طراحان ماهر و با استعدادی بود که کارهایشان از نظر هنری بسیار مورد تحسین قرار گرفته بود. شامل Hideki Kamiya (سازنده ی Devil May Cry و Viewtiful Joe) Yuta Kimura (طراح هنری پروژه هایی مانند Shadow of the Colossus و Okami) Nao Ueda (تهیه کننده بازی Resident Evil 4 و Okami)) به همراه Mari Shimazaki که مسئولیت طراحی کرکتر اوکامی را بر عهده داشت و Masami Ueda (آهنگساز چندین عنوان از سری بازیهای Resident Evil و Viewtiful Joe به علاوه ی موزیک Devil May و Okami .
در سال 2006 میکامی اعلام کرد که یک شرکت خصوصی بازیسازی با نام Straight Story را مدت کوتاهی قبل از از هم پاشیدگی Clover Studio بنیانگذاری کرده است . نام این استدیو از فیلم David Lynch 1999 گرفته شده بود و کارهای آنها تحت برند Platinum Games عرضه میشدند. از دیگر بازیهای شینجی میکامی میتوان به Vanquish اشاره کرد که یک بازی اکشن بود و تا حدودی از روی سری تلوزیونی انیمیشن Casshern ساخت Tatsunoko Production الهام گرفته شده بود. سرانجام این بازی برای ps3, Xbox360 ریلیز شد و بترتیب مکان های چهارم (48,318 units) و چهاردهم (11,204 units) جدول فروش بازی ها را در ژاپن به خود اختصاص داد در پایان سال 2010 هم روی هم رفته 820,000 نسخه از این بازی در سراسر جهان به فروش رسید میکامی با اعضای هیئت مدیره ی خارجی نیز همکاری هایی را داشته است. در ماه می سال 2008 Platinum Games خبر از معامله ای با سگا برای ساخت و انتشار 4 بازی داد. این بازیها شامل Bayonetta که یک بازی در سبک اکشن است و برای PS3 و Xbox360 در نظر گرفته شده بود و کارگردانی آن را نیز Hideki Kamiya بر عهده داشت و داستان بازی در مورد نبرد بین یک شیاطین و فرشتگان بود. دومین بازی یک بازی علمی تخیلی RPG برای Nintendo 3DS بود که Infinite Line نامیده میشد. بازی بعدی MadWorld که یک بازی فوق العاده خشن و پر از صحن ههای قبل و کشتار بود یک بازی اکشن برای Wii با گرافیکی الهام گرفته از بازی Sin City و همچنین یک بازی بدون عنوان که شنیجی میکامی کار ساخت آن را بر عهده داشت و در مصاحبه ای که میکامی انجام داده بود اعلام کرده بود که این بازی دنباله هایی را نیز به همراه خواهند داشت . آقای میکامی همچنین با Suda51 از شرکت Grasshopper نیز همکاری داشته است که نتیجه ی این همکاری یک بازی در سبک جهنمی - ترسناک با نام Shadows of the Damned یا سایه ی جهنمی بود! تاریخچه ی این بازی یه سال 2005 بر میگردد بعد از بوجود آمدن رابطه دوستی بین میکامی و Goichi Suda در زمانی که هر دو باهم بر روی بازی Killer 7 کار میکردند.
پس از فروش نسبتا خوب بازی خود Michigan: Report from Hell در سال 2006 در ژاپن سودا تصمیم گرفت که یک بازی بازمانده - وحشت را بصورت انحصاری برای PS3 بسازد Suda از وقت آزاد خود استفاده کرد و بلافاصله کار خود را بر روی یک بازی ترسناک دیگر با نام Kurayami که در زبان ژاپنی به معنی ترسناک است آغاز کرد. زمانی تصور میشد که نام این بازی "Closer". است اگر بعد از مدنی چه EA درنمایشگاه E3 2006تایید کرد که این نام برای عنوان دیگری در نظر گرفته شده بوده. حتی ناشر Kurayami هنوز هم مشخص نشده بود که چه شرکتی خواهد بود. در سال 2008 سودا کانسپت بازی را به EA Games ارائه داد که با لاسینس Unreal Engine 3 برای استفاده دربازی موافقت شد و قرار شد تا به بینندگان سراسر جهان معرفی شود و قبلا هم از آقای شینجی مکامی نیز به عنوان تهیه کنند هی اجرایی برای این پروژه دعوت به عمل آمده بود. در ابتدا سودا مایل بود تا بازی را در نمایشگاه E3 سال 2009 معرفی کند اما اجازه ی این کار بدلیل توافق نامه ی رسانه ای امنیتی که بین Grasshopper Manufacture و EA Games بسته شده بود به او داده نشد . در ماه دسامبر همان سال آقای Akira Yamaoka اهنگساز سری بازیهای تپه ی خاموش بعد از اینکه کار خودش را بر روی بازی سایلنت هیل : خاطات شکسته تمام کرد شرکت Konami را تر کرد و به Grasshopper Manufacture پیوست دلیل این کار این بود که Akira Yamaoka از بازی No More Heroes که قرار بود توسط Grasshopper Manufacture ساخته شود خوشش آمده بود و در نهایت کار آهنگسازی این بازی را بر عهده گرفت.
سرانجام بازی سایه ی جهنمی در TGS 2010 معرفی شد و توجه بسیاری از طرفداران میکامی و این سبک بازیها را معطوف خود کرد. هر چند بعد ها شینجی میکامی اعلام کرد که این بازی دقیقا چیزی نبوده که او آرزوی ساخت آن را داشته است.
بازی سایه ی جهنمی یک بازی در سبک ترس روانی psychological horror است که توسط شرکت Grasshopper Manufacture ساخته شد و توسط EA برای کنسول های PS3 و Xbox360 منتشر شد.
بازی داستان Garcia Hotspur یک شکارچی شیطان مکزیکی را روایت میکند که برای نجات جان عشق واقعی اش به به سوی جهنم و مبارزه با شیاطین مقیم آنجا میرود. بازی زائییده ی ذهن و تنیجه ی همکاری Goichi Suda و Shinji Mikami و ترکیبی از سبک های این دو طراح بازیساز است. بیشتری ریوو هایی که این بازی دریافت کرده بود مثبت بود و این بازی در مجموع توانست میانگین 80% را از گیم رکینگ بدست آورد. امتیاز 77 از 100 توسط Metacritic 8 از 10 توسط Gamestats و 4 از 5 توسط Joystiq 9.25 از 10 تسط Gameinformer و وبسایت معروف IGN نیز امتیاز 7 از 10 را به این بازی اختصاص داد. با تمام این تفاسیر به نظر میرسد این بازی واقعا آن چیزی نبوده که بتواند عطش طرفداران Survival - Horror را فر ونشاند و از طرفی خود آقای شینجی میکامی هم زیاد از نتییجه کار راضی نبوده. بنابراین شینجی میکامی تصمیم گرفت تا یکبار دیگر و آخرین شانس خود را با ساخت یک بازی Survival - Horror به معنای واقعی امتحان کند.
دوباره سلام دوستان این آخرین قسمت از بیوگرافی شینجی مکامی هست البته من آخرین خبر ها در مورد این بازی رو به محض منتشر شدن میزارم تو سایت اگه کسی زودتر این کارو انجام نداده بود.
بیوگرافی شینجی میکامی - قسمت آخر
قبل از شروع این نکته رو بگم که در واقع بیوگرافی شینجی میکامی با معرفی این بازی جدیدش تموم میشه و توضیحات و اطلاعات دیگه فقط به خاطر این که شما کاملا در جریان کار قرار بگیرید و از جزئیات اون مطلع بشید!
پروژه Zwie
در ماه هجدهم ماه مارچ سال 2010 یک وبسایت تبلیغاتی راه اندازی شد بر روی این وبسات نوشته شده بود "Mikami Project" و یک Countdown که شمارش معکوسی را بر روی آن آغاز کرده بود نیز در داخل این وبسایت خبر از اعلانی بزرگ میداد. بعد ها این وبسایت به صفحه ی کار کارکنان استیدو تغییر پیدا کرد. شینجی میکامی استدوی جدیدی را با نام Tango Gameworks در هفدهم مارچ سال سال 2010 تاسیس کرد. مدتی بعد Bethesda Softworks، که یکی از غول های بازیسازی جهان است و یکی از شاخه های فرعی کمپانی ZeniMax Media و شینجی میکامی را به خدمت گرفت (Bethesda نیز قبلا Id Software را نیز خریداری کرده بود) Tango Gameworks تبدیل به یکی شعبه های ZeniMax Media گشت
(شعبه ای آسیای این کمپانی ) . Bethesda , Id Software و Arkane همگی زیر مجموعه های کمپانی ZeniMax Media هستند.
در 28 ماه اکتبر طبق اعلامیه ای که ZeniMax Media منتشر کرد اعلام کرد که تمام عناوینی که توسط میکامی ساخته خواهد شد تحت برند Bethesda خواهند بود. در آن زمان میکامی گفته بود که ساخت یک بازی زامبی 3D یکی از آرزو های شخصی اش است.
سرانجام در ماه آوریل سال 2012 طی مصاحبه ای که فمیتسو با میکامی انجام داده بود میکامی اعلام کرد که عنوان آینده استیدو Tango' یک Survivor -Horror است با نام پروژه Zwei
شینجی میکامی اظهار داشت : این بازی یک Survivor - Horror خالص خواهد بود بطوری که بازیکن در آن ترس و تنش شدید را احساس خواهد کرد و من تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا برای شما یک بازی کاملا Survivor - Horror بسازم من خیلی خوب میدانم که چه کاری را باید انجام دهم تا این بازی بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد مطمعن باشید جای هیچ نگرانی نیست. وقتی فمیتسو زا میکامی سوال کرد که منظور شما از سبک بازمانده - ترس در این بازی چیست؟ میکامی پاسخ داد این چیزی که ما ساختیم چیزی فراتر از یک توازن عادی میان ترسی کهبازیکن احساس میکند و موفقتی که آنها پس از غلبه بر ترس با تکیه بر توانایی های خودش حس میکنند. هدف ما تنها ترساندن بازیکن نیست. اما همانطور از مفهوم ژانر بقا - و ترس برداشت میشود این بازی یک Survival - Horror است. وقتی که ما یه یک بازی ترسناک به عنوان یک سرگرمی نگاه میکنیم توانایی که به بازیکن این امکان را میدهد تا با استفاده از مهارت ها و امکاناتی که در اختیار دارد بر ترس در بازی غلبه کند در بازی هیجان بوجود می آورد. برای میکامی این طرز تفکر نسبت به به ژانر بقا - ترس چیزی است که از وقتی اولین بازی رزیدنت اویل را در سال 1997 ساخت هنوز تغییر نکرده است. Tnago چند کانسپت آرت را در وبسایت خودش پست کرده است بنظر میرسد تم ها و موضوعاتی با درون مایه ی حشرات و موجوداتی غیر واقعی Bosch/insect بیشترین محبوبیت را داشته اند اگر چه اینطور بنظر میرسد سربازی که در تصویر زیر "شهر post apocalypse دیده میشود بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد.
شینجی میکامی همچنین اشاره کرد که این بازی از یک متور بهبود یافته ی بسیار قوی استفاده خواهد کرد اما در مورد جزئیات و نام آن حرفی نزد. گفته شده که این بازی قرار است در سال میلادی 2013 برای کنسول های HD منتشر شود هر چند هنوز بطور دقیق پلتفرم های آن مشخص نشده است.
سه عضو سرشناس در صنعت بازیسازی به نام های Masafumi Takada (مدیر صدا و آهنگساز در پروژه ایی نظیر Super Mash Bros. Brawl, No More Heroes) Naoki Katori لید آرتیست و طراح محیط در پرژه های نظیر رزیدنت اویل ریمیک و Okami ) همچنین برنامه نویس مشهور آقای Shinichiro Ishikawa کسی که در پروژه های بزرگی مانند Devil May Cry, Okami و Bayonetta نقش داشته است) گرد هم آمده اند تا بتوانند یکبار دیگر در سبک Survivor - Horror انقلابی را بوجود آوردند!
Tango Gameworks در حال حاضر 65 کارمند دارد و بزودی این تعداد به 100 نفر نیز خواهد رسید!
آیا میکامی و تیمش قادر خواهند بود تا خاطرات شیرین رزیدنت اویل های کلاسیک را در ذهن طرفداران زنده کنند و آیا این بازی خواهد توانست از رقیب دیرینه ی خود یعنی رزیدنت اویل پیشی بگیرد شینجی میکامی معتقد است که این بازی تمام خاطرات بد طرفداران رزیدنت اویل را (پس از دور شدن این بازی از اصل و ریشه ی خود یعنی ترس) را از ذهن آنها پاک خواهد کرد و شما لذت بازی کردن در یک فضای دلهره آور و پر از تنش را بار دیگر تجربه خواهید کرد.
آخرین اعلامیه شینجی میکامی که در وبسایت Tango منتشر شده است:
ساخت بازی بزرگترین نگرانی و مشغله ی فکر ی ماست.
در حالی که میبینیم کمپانی های بزرگ سود های کلانی را از فروش بازیهای خودشان بدست می اوردند ما نمیخواهیم تبدیل به استیدویی شویم که چیزی که واقعا آن را ارزشمند و مورد توجه ساخته را به خاطر چیزهای دیگر از دست بدهد.این شرکت تمام توجه خودش را به ساخت بازی از نقطه نظر سازنده ی بازی معطوف ساخته. ما میخواهیم بازی بسازیم که ژاپن به آن افتخار کند. ما تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا رضایت تمام سلیقه ها را بدست آوریم.
پایان
☣Halvlid