بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

درود بر همه

در مورد نظر سنجی: بستگی به سیاست‌های کپکام داره ولی به کل از این شرکت ناامید و از کارهای احمقانش خسته شدم.

1- با توجه به پایانی که از نسخه ششم دیدم، باید به کل با این فرانچایز خداحافظی کنیم چون واقعاً پایان مزخرف و وحشتناکی داشت بازی.

اسپویل داستانی:
هیچ چی دیگه، هدف سازنده‌ها این بود که جیک رو یک شخصیت اصلی برای فرانچایز بکنند، کلاً از تلاششون برای Cool نشون دادن این شخصیت می‌شد بفهمی که قصد دارند این شخصیت رو در کنار لیان و کرس قرار بدند. به نظرم این وحشتناک‌ترین کار کپکامه، چون شخصیت جیک فقط باعث ضعف در داستان بازی شده.

2- اگر کپکام سرش به سنگ بخوره (عمراً) و ساخت نسخه دیگه رو به دست یک نویسنده و کارگردان درست و حسابی بده کماکان امید هست.

سخن آخر: این سری فقط باید ریبوت بشه، کپکام با ادامه دادن به این رویه احمقانه فقط باعث می‌شه ارزش کار خودش پایین بیاد.
 
البته افشین من از اونایی نیستم که بگم وسکر کلا نباید بمیره، ولی شخصیتی مثل وسکر باید اون موقع بمیره که داستان داره تموم میشه.
علت اینکه میگم کپکام اشتباه بزرگی مرتکب شده این هست که اصلا ررزیدنت ایول شخصیتی در حد وسکر نداره. به عبارتی این بازی مثل مس افکت نیست که شخصیتهای هم سطح داشته باشه. وسکر از همه شخصیت ها یک سروگردن بلندتره. پس در نتیجه کشتن چنین شخصیتی دیوانگی محض هست. کسی که کل داستان رو رو دوششه نباید توی وسطای داستان بمیره.
 
دوستان VG247 یه مقاله زده در مورد وضعیت سبک Survival Horror. بخونینش جالبه.آخرش ولی یه چیزی نوشت من پرواز کردم! :



***8216;You are dead***8217;: the death of Survival Horror | VG247


کیه که پرواز نکنه با اون جمله :دی واقعا هم فقط کاره خودشه که این سری رو به اوج برگردونه باز مثل 4 مساله اینه که کپ کام هم ازش بخواد بعیده قبول کنه
 
عجب.
ببخشید سلام.:d
پس اینجا هم اکثرا مخالف هستن.:d
خوبیش اینه تو این یک سال اصلا طرف اویل(ایول)نرفتم.شماها هم که میگید چیز خاصی نداشته.پس ضرر نکردم.:|
 
دوستان VG247 یه مقاله زده در مورد وضعیت سبک Survival Horror. بخونینش جالبه.آخرش ولی یه چیزی نوشت من پرواز کردم! :



***8216;You are dead***8217;: the death of Survival Horror | VG247

اگه رزیدنت ایول می سپردن دست استدیو تانگو عالی میشد

درود بر همه

در مورد نظر سنجی: بستگی به سیاست‌های کپکام داره ولی به کل از این شرکت ناامید و از کارهای احمقانش خسته شدم.

1- با توجه به پایانی که از نسخه ششم دیدم، باید به کل با این فرانچایز خداحافظی کنیم چون واقعاً پایان مزخرف و وحشتناکی داشت بازی.

اسپویل داستانی:
هیچ چی دیگه، هدف سازنده‌ها این بود که جیک رو یک شخصیت اصلی برای فرانچایز بکنند، کلاً از تلاششون برای Cool نشون دادن این شخصیت می‌شد بفهمی که قصد دارند این شخصیت رو در کنار لیان و کرس قرار بدند. به نظرم این وحشتناک‌ترین کار کپکامه، چون شخصیت جیک فقط باعث ضعف در داستان بازی شده.

2- اگر کپکام سرش به سنگ بخوره (عمراً) و ساخت نسخه دیگه رو به دست یک نویسنده و کارگردان درست و حسابی بده کماکان امید هست.

سخن آخر: این سری فقط باید ریبوت بشه، کپکام با ادامه دادن به این رویه احمقانه فقط باعث می‌شه ارزش کار خودش پایین بیاد.

ایول دقیقا هم نظریم
مخصوصا اونجا که لیان گفت
Welcome to the club :d

من سریع تا تهشو خوندم :دی

البته افشین من از اونایی نیستم که بگم وسکر کلا نباید بمیره، ولی شخصیتی مثل وسکر باید اون موقع بمیره که داستان داره تموم میشه.
علت اینکه میگم کپکام اشتباه بزرگی مرتکب شده این هست که اصلا ررزیدنت ایول شخصیتی در حد وسکر نداره. به عبارتی این بازی مثل مس افکت نیست که شخصیتهای هم سطح داشته باشه. وسکر از همه شخصیت ها یک سروگردن بلندتره. پس در نتیجه کشتن چنین شخصیتی دیوانگی محض هست. کسی که کل داستان رو رو دوششه نباید توی وسطای داستان بمیره.

راستش من با طرز فکری که قبل از شماره 6 نسبت به وسکر داشتم و سعی می کنم حفظش کنم دوست داشتم وسکر در نهایت فقط در مبارزه شکست می خورد ولی اهدافش به نتیجه می رسید و به نوعی توسط همه پذیرفته می شد

وسکر هم کلی شماره برد تا به این شکل در بیاد و کامل بشه
وسکر اتفاقات رزیدنت ایول رو رهبری می کرد
هوشمندی و فکر کردن رو به بازی القا می کرد
و همیشه فک می کردی یه بازی پشت پرده هست
اما الان رزیدنت ایول بدون رهبر شده
واقعا اینیجوری که کپکام داستان پردازی می کنه تقریبا تا شماره بعدی میاد می گه به کل دنیا حمله تروریستی شده کل دنیا یه بار زامبی شدن :|
 
بازی به نظرم اصلا خوب نبود خاک تو سره کپکام انقدر گفتن بازی ترسناک میشه پس چی می گفتن؟ما که تو ایران دو سه تومن میخریم بازیو اشکال نداره ولی بیچاره کسایی که اوریجینال میخرن چی؟خاطراتی که خیلیامون با سری کلاسیک داریم چی؟نمیخوام الکی ترول کنم بازیو ولی بازی اصلا ایول نبود واقعا نمیدونم کپکام چه فکری کرده بود با ساختن همچین چیزی....
توی سناریوی ایدا توی مرحله یی که توی قبرستونه چقدر خوب درست کردن اون مرحله رو وقتی میتونین اینجوری بسازین کرم دارین الکی مردمو اذیت کنین؟
بازی واقعا فقط باید ریبوت شه دیگه بعد از این یه ایول میدن بشه توش اسلحتم خودت بسازی.خوبه 600 نفر رو بازی کار کرده بودن اینجوری شد وگرنه...
 
بازی انقدر ها هم بد نیست
به نظرم 7 تا 7.5 حقشه
کوین تو گیم اسپات یا قاط زده یا خواسته به کپ کام چیزی حالی کنه (اگه حالیش بشه) که 4.5 داده
به هر حال شخصیت پردازی خاصه تو بد من ها خوب نیست (چرا وسکر یا حتی نمسیس انقدر موندگارند در اذهان؟!)
اصلا جای فلاش بک ها و فلاش فورواردها درست نیست
چرا اطلاعات دبورا باید بعد از مبارزه باهاش اعلام بشه اینطوری همزاد پنداری خیلی کم میشه و چراهای دیگری که نمیخوام اسپویل کنم...
کارگردانی خیلی ضعیفه
خب از ساساکی بیش از این بر نمیاد
میخواد ادا در بیاره ولی کم میاره
ولی قبول کنید از اوت بریک تا الان خیلی پیشرفت کرده
کلا از 5 بهتر بود مخصوصا لیون
 
سلام به طرفدارای سری رزیدنت اویل
من یه نگاهی‌ به psn انداختم هر دو (رزیدنت اویل ۲ و ۳) و به قیمت ۱۰ یورو واسه دانلوده.
کسی‌ تاحالا از پلی استیشن ۳ این دو قسمتو بازی کرده؟ آیا همون لذت گذشترو داره؟ کاملا خود ورژن پلی‌استیشن یکه؟
با تشکر
 
شنیجی میکامی خودش گفت آخرین بازی ای که او را در نقش کارگردان ببینیم همین Zwei هست ، پس کلا زیاد امیدوارم نباشید.
البته همین Zwei شاید یک سوپر شاهکار در بیاد.
 
[TABLE="class: wikitable"]
[TR]
[TH]Game[/TH]
[TH]Year of release[/TH]
[TH]Role
[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Project Zwei[/TD]
[TD]TBA 2013[/TD]
[TD]Director[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Shadows of the Damned[/TD]
[TD]2011[/TD]
[TD]Creative producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Vanquish[/TD]
[TD]2010[/TD]
[TD]Director[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]God Hand[/TD]
[TD]2006[/TD]
[TD]Director[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Killer7[/TD]
[TD]2005[/TD]
[TD]Executive producer/Writer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil 4[/TD]
[TD]2005[/TD]
[TD]Director[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations[/TD]
[TD]2004[/TD]
[TD]Executive producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil Outbreak File #2[/TD]
[TD]2004[/TD]
[TD]Background modeler[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil Outbreak[/TD]
[TD]2003[/TD]
[TD]Designer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dino Crisis 3[/TD]
[TD]2003[/TD]
[TD]Executive producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Viewtiful Joe[/TD]
[TD]2003[/TD]
[TD]Executive producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]P.N.03[/TD]
[TD]2003[/TD]
[TD]Director[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice for All[/TD]
[TD]2003[/TD]
[TD]Executive producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil Zero[/TD]
[TD]2002[/TD]
[TD]Executive advisor[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil[/TD]
[TD]2002[/TD]
[TD]Director[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica[/TD]
[TD]2001[/TD]
[TD]Supervisor[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Phoenix Wright: Ace Attorney[/TD]
[TD]2001[/TD]
[TD]Executive producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Devil May Cry[/TD]
[TD]2001[/TD]
[TD]Executive producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil Gaiden[SUP][25][/SUP][/TD]
[TD]2001[/TD]
[TD]Advisor[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Onimusha: Warlords[/TD]
[TD]2001[/TD]
[TD]Advisor[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dino Crisis 2[/TD]
[TD]2000[/TD]
[TD]Executive producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil Code: Veronica[/TD]
[TD]2000[/TD]
[TD]Producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil 3: Nemesis[/TD]
[TD]1999[/TD]
[TD]Producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dino Crisis[/TD]
[TD]1999[/TD]
[TD]Director/Producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil 2[/TD]
[TD]1998[/TD]
[TD]Producer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Resident Evil[/TD]
[TD]1996[/TD]
[TD]Director/Producer[SUP][26][/SUP][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Goof Troop[/TD]
[TD]1994[/TD]
[TD]Game designer[SUP][27][/SUP][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Aladdin (SNES)[/TD]
[TD]1993[/TD]
[TD]Planner[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Super Lap (unreleased)[/TD]
[TD]1992[/TD]
[TD]Planner[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Who Framed Roger Rabbit? (Game Boy)[/TD]
[TD]1991[/TD]
[TD]Planner[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Capcom Quiz: Hatena? no Daibōken (Game Boy)[/TD]
[TD]1990[/TD]
[TD]
Planner


اینم کارای استاد تا حالا
راستی بیشترین امتیاز گیم اسپات به کدورونیکا بوده 9.5[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
عاموم:دی شینجی خودش به نوعی ترس رو کشت و خودش با دست های خودش بازی رو برد سمت اکشناسیونا
اما با کیفیفت

کلاً من که هرچی این عمو شینجی برام (!) بسازه خیلی خیلی دوس میدارم;;)نمونش آخرین شاهکارش Vanquish (البته Shadow of Damned آخرین کارش بود،اما نشق اصلی نبود ;)))

حالا رزیدنت باشه که دیگه دیونه میشم،اما عمراً به کپکام بر نمیگرده اما اون Survival Horrorی که خواستیم رو تو بازی جدیدش (Project Zwei) ایشالا که میکوبه زمین:دی
 
آخرین ویرایش:
عاموم:دی شینجی خودش به نوعی ترس رو کشت و خودش با دست های خودش بازی رو برد سمت اکشناسیونا
اما با کیفیفت

کلاً من که هرچی این عمو شینجی برام (!) بسازه خیلی خیلی دوس میدارم;;)نمونش آخرین شاهکارش Vanquish (البته Shadow of Damned آخرین کارش بود،اما نشق اصلی نبود ;)))

حالا رزیدنت باشه که دیگه دیونه میشم،اما عمراً به کپکام بر نمیگرده اما اون Survival Horrorی که خواستیم رو تو بازی جدیدش (Project Zwei) ایشالا که میکوبه زمین:دی

100% مطمئن باشین اون تغییرات 4 نیاز بود. تا ابد که نمیشه یک بازیه Survival Horror بخواد به شما به خاطره کنترل بد و سخت ترس رو وارد کنه! اولین چیزی که RE هایه کلاسیک رو ترسناک میکرد همون کنترلش بود ، که اگه الان همچین بازی ای رو بزارن جلوت به خاطره نداشتن یک سری آزادی عمل ها فوش میدی به بازی :دی چون این روزا کاره مسخره ای هست که یک بازی بخواد به خاطره کنترلش ترسناک شه. ( البته خوب اون بازی ها ماله PS1 بود و آنالوگه دومی وجود نداشت )
اتفاقا این مدل دوربین RE4 خیلی ترسناک تره! دوربین به شدت به شما نزدیکه و از المنت غافل گیری خیلی بیشتر شما رو میترسونه! ( مگه اینکه بخواین بگین اون دوربین مسخره که بعضی وقت ها یک جاهایی میرفت که نشه جلوتو ببینی بهتره!! آخه مگه میشه آدم جلوش رو نبینه؟ )
مشکل دوربین نیست ، مشکل عوض شدنه سلیقه ی خیلی از گیمر هایه جهانه. وگرنه Dead Space هم دوربینش سوم شخص بود و تازه RUN & GUN هم بود. چجوری ترسوند؟ یا Amnesia که اول شخص بود چجوری اونقدر ترسناک بود؟
چون دارم RE هایه کلاسیک رو دوباره میرم ، میگم که افتضاحه کنترل بازی ( با واقعیت جور در نمیاد ) و همین 80% بازی رو بیشتر ترسناک میکنه.
 
100% مطمئن باشین اون تغییرات 4 نیاز بود. تا ابد که نمیشه یک بازیه Survival Horror بخواد به شما به خاطره کنترل بد و سخت ترس رو وارد کنه! اولین چیزی که RE هایه کلاسیک رو ترسناک میکرد همون کنترلش بود ، که اگه الان همچین بازی ای رو بزارن جلوت به خاطره نداشتن یک سری آزادی عمل ها فوش میدی به بازی :دی چون این روزا کاره مسخره ای هست که یک بازی بخواد به خاطره کنترلش ترسناک شه. ( البته خوب اون بازی ها ماله PS1 بود و آنالوگه دومی وجود نداشت )
اتفاقا این مدل دوربین RE4 خیلی ترسناک تره! دوربین به شدت به شما نزدیکه و از المنت غافل گیری خیلی بیشتر شما رو میترسونه! ( مگه اینکه بخواین بگین اون دوربین مسخره که بعضی وقت ها یک جاهایی میرفت که نشه جلوتو ببینی بهتره!! آخه مگه میشه آدم جلوش رو نبینه؟ )
مشکل دوربین نیست ، مشکل عوض شدنه سلیقه ی خیلی از گیمر هایه جهانه. وگرنه Dead Space هم دوربینش سوم شخص بود و تازه RUN & GUN هم بود. چجوری ترسوند؟ یا Amnesia که اول شخص بود چجوری اونقدر ترسناک بود؟
چون دارم RE هایه کلاسیک رو دوباره میرم ، میگم که افتضاحه کنترل بازی ( با واقعیت جور در نمیاد ) و همین 80% بازی رو بیشتر ترسناک میکنه.
دوست عزیز دوربین ایزومتریک بود و البته سینمایی
بازی شوتر نبود که بخوایم تئامل داشته باشیم با دشمن های بازی
هر سبکی ویژگی های اساسی خودشو داره مکس پین که نیست
فقط دوربین مسئله اصلی نیست بازی از هسته خودش دور شده
دیگه بویی از اون چیزی که ازش برخواسته نبرده مشکل اینه
خیلیا بدونه اینکه نقد گیم اسپات رو ببینن بش گیر میدن در صورتی که آخر نقد کوین می گه هیچ اشکالی نداره بازی پر از quick event ساخته بشه یا پر از set piece باشه مشکل اینه که رزیدنت ایول راه خودشو گم کرده
رزیدنت ایول خیلی ریشه دار تره از اینه که بیاد از بازی هایی مث Dead space تقلید کنه
گرچه دیگه بازگشت به دوربین قبلی یه شکسته ولی برگردوندن معما ها چند مسیره بودن بازی حذف چپتر ها و ماشین های تایپ و ... هزار تا چیزه دیگه شدنیه
 
آخرین ویرایش:
دوست عزیز دوربین ایزومتریک بود و البته سینمایی
بازی شوتر نبود که بخوایم تئامل داشته باشیم با دشمن های بازی
هر سبکی ویژگی های اساسی خودشو داره مکس پین که نیست
فقط دوربین مسئله اصلی نیست بازی از هسته خودش دور شده
دیگه بویی از اون چیزی که ازش برخواسته نبرده مشکل اینه
خیلیا بدونه اینکه نقد گیم اسپات رو ببینن بش گیر میدن در صورتی که آخر نقد کوین می گه هیچ اشکالی نداره بازی پر از quick event ساخته بشه یا پر از set piece باشه مشکل اینه که رزیدنت ایول راه خودشو گم کرده
رزیدنت ایول خیلی ریشه دار تره از اینه که بیاد از بازی هایی مث Dead space تقلید کنه
گرچه دیگه بازگشت به دوربین قبلی یه شکسته ولی برگردوندن معما ها چند مسیره بودن بازی حذف چپتر ها و ماشین های تایپ و ... هزار تا چیزه دیگه شدنیه

ببین دوست عزیزم ، من حالم از RE6 به هم میخوره :دی این از این که بگم اصلا طرفدار RE6 و RE5 نیستم.
من دارم میگم که این نسل و حتی نسله قبل ، استاندارد هاش زمین تا آسمون فرق داره با نسله PS1 .
دوربین بازی هم ایزومتریک نیست ، دوربین بازی اسمه خاصی نداره یک دوربین از پیش تعیین شده ی. ( دوربین ایزومتریک با کاراکتر حرکت میکنه و صفحه جابجا نمیشه ) اتفاقا نظره من دقیقا همینه ، خیلی خیلی خیلی از بازی ها از RE4 تقلیده دوربین کردن ، Dead Space هم یکی از اونا بود ، من به ریشه ها چیکار دارم ، دارم میگم استاندارد ترین دوربین واسه بازیه ترسناک همون دوربین DS1 هست چون نسخه ی کامل شده ی RE4 بود.
قبلا هم گفتم من مشکلم با نسخه هایه قدیمی دوربین و کنترل افتضاح بازی بود و همین یکی از دلایل ترسناک بودن ( یک راهه آسان برایه ترسناک کردن بازی از نظره من ، البته خوب کاره دیگه هم نمیتونستن بکنن ساله 96!! ) بازی بود . با بقیه ی حرفات هم 150% موافقم ، اینو واسه اون دوستانی گفتم که فکر میکنن همه چی باید کلاسیک باشه. به نظره من کامل ترین نسخه ، نسخه ی 4 بود ، اینکه مقداره ترسش کم تر بود ، کم کاریه Mikami یا به قوله یکی از دوستان مشکلات فروش و درجه بندی سنی و ... که نمیدونم قضیش چیه بود. وگرنه همون 4 رو میتونستن اینقدر ترسناک در بیارن که کلا سری کلاسیک یادت میرفت.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or