من هرچی بیشتر این RE6 رو بازی میکنم بیشتر افسوس میخورم.
میبینم واقعا میتونستن حداقل یه شوتر طراز اول عرضه کنن که با بهترین شوتر ها رقابت کنه و حتی بهتر هم ظاهر بشه.
میتونستن حداقل از وجود این همه شخصیت محبوب مثل لیون، کریس، ایدا و شخصیت جدیدی مثل جیک استفاده کنن و یه بازی خوب تحویل بدن.
مثلا یکی از مواردی که میشه اشاره کرد این هست که بازی رو الکی طولانی کردن. یه سری از مراحل رو کاملا مشخصه که الکی کش دادن. یه سری از مراحل هم اضافه هستند.
لازم نبود هر شخصیت یه کمپین کامل 8 ساعته داشته باشه. باید تمرکز اصلی رو رو بخش لیون میذاشتن و مراحل کمتری هم به ترتیب برای کریس، ایدا و جیک طراحی میکردن که تنوع بازی رو حفظ کنه.
مثلا 7 تا مرحله با لیون، 5 تا با کریس، 4 تا با ایدا و 3 تا جیک. با مدت زمان کوتاه تر که مثلا کلش بشه 13-14 ساعت ولی ضرباهنگ کوبنده. مثل COD که شاید بعضی مراحلش تو 20 دقیقه تموم بشه ولی انقدر سریع و کوبنده جلو میره که آدم احساس نمیکنه.
نکته ی منفی بعدی این هست که اومدن 4 تا سناریوی جدا گذاشتن که میتونی هرکدوم رو خواستی شروع کنی و تا آخر بری و یا یه قسمت رو کلا نری. ( غیر از سناریوی ایدا که باید حتما اون 3 سناریو کامل بشه تا باز بشه)
این قسمت رو هم بهتر بود مثل COD و خصوصا سری MW طراحی میکردن که مثلا 2 تا با لیون بری، بعد یه مرحله با کریس، بعد یکی با ایدا و بعد دوباره لیون. بعدش هم جیک و همینجوری ادامه پیدا کنه و داستانشون به هم مربوط بشه. تو جذابیت بازی و همینطور تاثیر گذاری داستان تاثیر فوق العاده ای میذاشت.
اینجوری که الان هست داستان خیلی
گسسته روایت میشه.
قسمت لیون رو میتونستن مثل RE2 در بیارن که مثل همون بازی لیون و اون دختره (اسمش یادم رفت
) از هم جدا بشن و بعضی جاها بهم برسن. اینجوری 50% هیجان و ترس بیشتر میشد.
یا مثلا قسمت کریس با توجه به حالت کلیش میتونست یه ترکیب جذاب از COD و گیرز بشه اگر روی گیم پلی خوب کار میکردن.
قسمت جیک هم جای کار بیشتری داشت. مثلا تو قسمت جیک روی پلتفرمینگ خوب کار میکردن.
نکته ی دیگه قسمت های فنی هست. مثلا دوربین بازی که نه تنها خیلی خشک و رو اعصاب هست بلکه به خاطر زاویه ی بدش مانع دیدن محیط میشه و حتی اگر گرافیک و طراحی محیط عالی هم بود مانع این میشه که دید خوبی از محیط داشته باشی.
دوربین یا باید مثل آنچارتد بود یا گیرز. ترکیب این دو دوربین اصلا چیز جالبی در نمیاد که در هم نیومد
یا کاور گیری که به بازی اضافه شده به قدری بد ساخت و بد قلق طراحی شده که شخصا اصلا استفاده نمیکنم ازش.
خلاصه این که به نظر من اگر این مواردی که گفتم رعایت میشد + مشکلات فنی مثل باگ ها و مشکلات گرافیکی اگر وجود نداشت الان شاهد یه شوتر عالی بودیم که به واسطه ی
شخصیت های قدیمی سری میتونست خیلی هم محبوب بشه و نمرات خوبی هم بگیره.
اینجوری هم کپکام به اون چیزی که میخواست میرسید،
هم فن های بازی تا حدودی راضی میشدن که اگه این بازی RE نیست حداقل یه عنوان خوب هست که میتونه بین بازی های دیگه سرش رو بالا بگیره و حیثیت سری لکه دار نشه.
ولی الان بازی از اینور رونده و از اونور مونده شد. فن های قدیمی ناراضی، منتقد ها ناراضی، گیمر ها هم ناراضی. و 100% رو فروش بازی هم تاثیر منفی میذاره.
خلاصه ترش اینکه با عرضه ی RE6
یک داستان و تعداد زیادی شخصیت محبوب خیلی راحت حروم شدن.