بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

منم resident evil 6 رو تموم کردم
به شخصه منم امتیاز گیم اسپات رو بهش میدم 4.5 ! تازه می خواستم کمتر بدم با این پایانها مزخرفش !!!!
دیگه حالم از هر چی اویله جدیده بهم میخوره ! الان شماره 3 رو ریختم رو پی سی دارم با جیل عزیزم بازی می کنم 100 باره :دی
 
به شخصه منم امتیاز گیم اسپات رو بهش میدم 4.5 ! تازه می خواستم کمتر بدم با این پایانها مزخرفش !!!!
ما اینکارو شروع کردیم
نمره گیم اسپاتو ما اول قبول کردیم
مثل آفتاب طلوع کردیم
آره حقیقتم اینه دویل دروغ تعطیل:|

بالاخره دوزاریت افتاد نه؟ حالا هی طرفداری کن از بازی/:)
 
منم resident evil 6 رو تموم کردم
به شخصه منم امتیاز گیم اسپات رو بهش میدم 4.5 ! تازه می خواستم کمتر بدم با این پایانها مزخرفش !!!!
دیگه حالم از هر چی اویله جدیده بهم میخوره ! الان شماره 3 رو ریختم رو پی سی دارم با جیل عزیزم بازی می کنم 100 باره :دی

کلا یکی از دلایلی که بازی رو میکوبید این هست که دیدگاه نادرست نسبت به عناوین جدید RE دارید. قبل اینکه بازی ریلیز بشه توی ذهنتون یک شاهکار میسازید و بعد اینکه بازی عرضه میشه کلا معادلاتتون میریزه به هم. و این همون دلیلی هست که از بازی لذت نمیبرید. الان RE6 مثل RE3 میشد شما بهش 0 میدادی :دی چون یک لحظه هم نمیتونستی تحملش کنی.
 
ما اینکارو شروع کردیم
نمره گیم اسپاتو ما اول قبول کردیم
مثل آفتاب طلوع کردیم
آره حقیقتم اینه دویل دروغ تعطیل:|

بالاخره دوزاریت افتاد نه؟ حالا هی طرفداری کن از بازی/:)
علی به جان خودت به جان خودم فکر می کردم حداقل یکی از پایانهاش یه چیزه حسابی باشه! یعنی افتضاح بود! من تا همین چند روز پیش خیلی از حضور جیک تو بازی خوشحال بودم ولی حالا یعنی ها ! دارم به کاپکوم بد و بیراه میگم که چرا شخصیت به این بزرگی - وسکر رو میگم- برد زیر سوال ؟! بعدشم نقد علی ( heart broken) رو خوندم گفته بود خیلی می خوان جیک رو cool نشون بدن و اون هم اومده میون باقالی ها - قهرمانان قدیمی اویل- خیلی بدم اومد !
البته هنوز قسمت ایدا رو نرفتم ولی باز هم واقعا دیگه به گیم اسپات حق میدم! همین که بهش 3 یا 2 نداده خودش خیلیه!

---------- نوشته در 08:42 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:38 PM ارسال شده بود ----------

کلا یکی از دلایلی که بازی رو میکوبید این هست که دیدگاه نادرست نسبت به عناوین جدید RE دارید. قبل اینکه بازی ریلیز بشه توی ذهنتون یک شاهکار میسازید و بعد اینکه بازی عرضه میشه کلا معادلاتتون میریزه به هم. و این همون دلیلی هست که از بازی لذت نمیبرید. الان RE6 مثل RE3 میشد شما بهش 0 میدادی :دی چون یک لحظه هم نمیتونستی تحملش کنی.
من با ساخته شدن یه اویل به سبک کلاسیک اصلا مشکلی ندارم ! قبل از عرضه بازی فکر می کردم داستانش فوق العاده باشه حتی حدسم بر این بود که یکی از کاراکترهای اصلی هم تو این بین کشته بشه یا یه اتفاق مهم بیفته ! نه اینکه یه سناریوی هندی تحویل ملت بدن !
من re 3 رو خیلی خیلی برتر از نسخه 6 میدونم چون داستانش روایتش جالبه، اتمسفرش، فضاش، موسیقیش، کاراکترش همه چیش برای منه مخاطب، منی که یه گیمر نوب هم کمتر به حساب میام جالب و جذابه! من به شخصه به گیم پلی و این چیزای بازی زیاد اهمیتی نمی دم، گیم پلی بازی وقتی از طرف من نمره خوبی میگیره که من ازش لذت ببرم ولی توی اویل 6 واقعا غیر از وجود لیون :دی چیزه دیگه ای نبود که من ازش لذت ببرم :دی
 
البته رزیدنت ایول 3 کلا داستانی نداشت و همین یکی از اشکالات این بازی هست. و اینکه متاسفانه رزیدنت ایول از شماره 4 به بعد به شدت روی گیم‌پلیش استوار شده. اینکه شما به گیم‌پلی اهمیت نمیدین (که فکر کنم این طوری نباشه فوقش باید بگین کم اهمیت ...) اصولا نباید سراغ بازی برین :دی چون زیبایی یک بازی توی گیم‌پلی نمود پیدا میکنه.
در ضمن اگر شما رزیدنت‌های کلاسیک رو دوست دارین بهتره اصلا طرف این بازی نیاین. چون 1 درصد هم احتمال نداره تا خواسته شما عملی بشه.
 
البته رزیدنت ایول 3 کلا داستانی نداشت و همین یکی از اشکالات این بازی هست. و اینکه متاسفانه رزیدنت ایول از شماره 4 به بعد به شدت روی گیم‌پلیش استوار شده. اینکه شما به گیم‌پلی اهمیت نمیدین (که فکر کنم این طوری نباشه فوقش باید بگین کم اهمیت ...) اصولا نباید سراغ بازی برین :دی چون زیبایی یک بازی توی گیم‌پلی نمود پیدا میکنه.
در ضمن اگر شما رزیدنت‌های کلاسیک رو دوست دارین بهتره اصلا طرف این بازی نیاین. چون 1 درصد هم احتمال نداره تا خواسته شما عملی بشه.
نه باو احد داستان داشت منتها باید همونجور که شماره اول با ریمیک تکمیل شد، شماره سوم هم میباست با یه ریمیک تکمیل میشد. مثلا فرار کردن ایدا و اینکه آخر بازی توی هلی کوپتر بری میباست میبود و بقیه مسائل.
در ضمن احد،برادر،اخوی،حبیبی، موضعتو مشخص کن ببینیم! با مایی یا با اونا؟/:) :biggrin1:
ببینم احد مگه نگفتی نویسنده بازی همون نویسنده قبلی هست؟ :-/
ببینم چی شد اون نقد بازی؟/:)
 
نه باو احد داستان داشت منتها باید همونجور که شماره اول با ریمیک تکمیل شد، شماره سوم هم میباست با یه ریمیک تکمیل میشد. مثلا فرار کردن ایدا و اینکه آخر بازی توی هلی کوپتر بری میباست میبود و بقیه مسائل.
در ضمن احد،برادر،اخوی،حبیبی، موضعتو مشخص کن ببینیم! با مایی یا با اونا؟/:) :biggrin1:
ببینم احد مگه نگفتی نویسنده بازی همون نویسنده قبلی هست؟ :-/
ببینم چی شد اون نقد بازی؟/:)
اتفاقا RE3 داستانی نداشت. :دی هدف این بود تا نابودی رکون‌سیتی رو نشون بدن. اتمسفر خاص این بازی بود که مخاطب رو تحت تاثیر قرار میداد.
من تا همین لحظه از منابع معتبر چیزی نخوندم. فقط در حد شایعه شنیدم
طرف خودمون:دی
 
اساس رزیدنت اویل بر این بود که شما هیچ موقع احساس امنیت نکنی!مهارت این نیست از اول تا آخر بازی تیراندازی کنی با سلاح های us army!!!!خوب شما سلیقت اینه که تیراندازی کنی بری جلو!ولی اویل این نیست.خیلی جاها باید زامبی رو دودر کنی!نه که عین فیلمای کابویی بالا و پشت سرو زیر پا و...با تیر بزنی!این چه مهارتیه؟!!!مگه کلینت ایستوودی؟!
آزادی عمل رو خودت باید برا خودت بسازی نه که بازی به صورت بسته ی پیشنهادی بهت هدیه بده!وقتی گیر زامبی ها میفتی باید واسه خودت راه فرار درست کنی.این میشه مهارت.نه اینکه مثه فیلمای هالیوودی معجزه بشه!
والا کنترل یری بازیهای اویل تو پی اس وان هیچ مشکلی نداشت.اگه داشت حتما تو ورونیکا یا نه تو ریمیک و زیرو اصلاح میشد.شما اولین نفری هستی که میگی کنترلش مشکل داره!!!خیلی م روون بود.همین کنترل به قول شما افتضاح!باعث میشد که به شما القا بشه یه آدم عادی توی یه موقعیت قرمز گیر کرده و باعث میشد که با فکر بازی کنی.اینو میگن حس رزیدنت اویلی!من نمیدونم شما منظورت از حس چیه؟!
شما اگر اویل1 یا ریمیک رو بازی کرده باشی،میدونی که وقتی میرسی به زیر پله و پله هارو میای بالا قشنگ میفتی در آغوش دوتا زامبی!یکی عقب،یکی جلو!تو یه وجب جا!حالا این هنر توئه که از بین اینا دربیای!بازی یه کم جلو که میره اون دوتا زامبی جاشونو به دوتا هانتر(ترسناکترین و وحشیترین موجودات تو کل سری اویل!) میدن.حالا دیگه باید موجوداتی رو بزنی که دنبالت میدوئن و میپرن که گردنتو بزنن!این یه مثال بود.تو کل سری های کلاسیک از این مخمصه ها زیاده.
این که شما سالم دربیای میشه مهارت!وگرنه مهارت به این نیست که فقط سریع تیراندازی کنی!
تو فیلم نابخشوده،کلینت ایستوود میگه اونی که سریع تیراندازی میکنه بی هدف میزنه!آخرشم خودش چون دیرتر و با تامل اسلحه میکشه میتونه رقیبشو بزنه!این مهارته!(اینم یه مثال سینمایی واسه بحث فنی شوترینگ!)
پینت بال شرطی میزنم!:d

شما مثله اینکه کلا نمیگیری قضیه رو! :دی این چه مثالیه! Code Veronica که ماله همون PS1 هست! خوبه من دارم 100 ساعت میگم به خاطره محدودیت کنسول کنترل اینجوری بود.
من نمیدونم چه ربطی داره این موضوع به کلینت ایستوود!واقعیت اینکه شما موقع تیر زدن نمیتونی راه بری!! ( تازه این نکته خوبه! ) واقعیت اینکه شما درجا میزنین عین ربات! واقعیت اینکه نمیتونین به همه جایه بدنه طرف شلیک کنین! کسی که شلیک کردن بلد باشه ، خوب معلومه باید بتونه به جاهایه دیگه ی بدن شلیک کنه!!!!! کلینت ایستوود دیگه چیکاره ی :دی مگه میخوای دوئل کنی؟!
من میگم کنترل بازی زمانه خودش عالی بوده تویه این نسل این کنترل غیره قابل قبول هست و این یک Fact (:دی) هست. تمامه RE هایه کلاسیک و درست حسابی ماله 2 نسل پیشه ( نسله PS1 و... ).
واقعا حرفاتون غیر منطقیه. اصلا منطق حرفاتون رو قبول نمیکنه.
پینت بال هم میزنیم :دی
 
این سری گیمها رزیدنت که از شماره 4 به این طرف باب شدا باید با مثل خودش مقایسه کرد نه با رزیدنت کلاسیک

اگه بخوایم با سری سبک خودش مقایسه کنیم

ﺯﺍﻭﯾﻪ ﺩﻭﺭﺑﯿﻨﺶ ﮐﻪ ﺑﺪﺟﻮﺭ ﻣﯿﺮﻩ ﺭﻭ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﺃﺩﻡ/ﮔﺮﺍﻓﯿﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﻢ ﮐﻪ ﭼﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﺩﻝ ﻧﻤﯿﺰﻧﻪ/ﺗﻔﻨﮕﺎﺷﻢ ﮐﻪ نه أپگریدی نه چیزی معلوم نیست این همه تفنگا از کجا ﺩﺭ ﻣﯿﺎﺭﻩ/ ﺭﺯﯾﺪﻧﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﭗ ﻫﻢ ﺩﯾﺪﯾﻢ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﻫﻢ ﺑﺖ ﻧﺸﻮﻥ ﺑﺪﻩ/ﺑﺎﮔﻬﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺗﻮ ﺑﺎﺯﯼ ﺩﯾﺪﻩ میشه/داستان بازی هم که قربون فیلم هندی اینا که این همه شخصیت أورده بودن تو بازی یه دفعه أمیتاباچانم میاوردند و...

واقعا نتیجه سالها ساخت یه بازی اونم رزیدنت که سابقه 13؛14 ساله داره با کلی فن در جهان یک دفعه با یه همچین گیمی زیر سوال بردن
تازه یک خاطره ماندگار هم که برای من پس از اتمام بازی بر جا گذاشت که برا خیلی ها ممکنه بجا گذاشته باشه یک دسته شکسته بس که تابوندیم تو این بازی گولیا:d
 
البته من فقط نظر شخصیم رو در مورد این عنوان گفتم ! شاید به عنوان یه بازی جدید قابل تحمل باشه اما به هیچ عنوان اویل قبولش ندارم! همون بی داستانی همون اتمسفر خاص همون المانهای خاص اویل توی شماره سوم به فرض برای من قابل تحمل تر از بازیه که به عنوان ادامه ی سری میاد خودشو مطرح می کنه ولی هیچکدوم این عناصر رو نداره !
به هر حال اگر مسئله لذت باشه که من از همینجوری بازی کردن این بازی لذت بردم، پیش خودم گفتم یه ip جدیده دیگه بازی می کنیم لذت می برم ولی وقتی یاد خاطراتم با شماره 1-2-3 حتی 4 می افتم حالم بد میشه
 
شما مثله اینکه کلا نمیگیری قضیه رو! :دی این چه مثالیه! Code Veronica که ماله همون PS1 هست! خوبه من دارم 100 ساعت میگم به خاطره محدودیت کنسول کنترل اینجوری بود.
من نمیدونم چه ربطی داره این موضوع به کلینت ایستوود!واقعیت اینکه شما موقع تیر زدن نمیتونی راه بری!! ( تازه این نکته خوبه! ) واقعیت اینکه شما درجا میزنین عین ربات! واقعیت اینکه نمیتونین به همه جایه بدنه طرف شلیک کنین! کسی که شلیک کردن بلد باشه ، خوب معلومه باید بتونه به جاهایه دیگه ی بدن شلیک کنه!!!!! کلینت ایستوود دیگه چیکاره ی :دی مگه میخوای دوئل کنی؟!
من میگم کنترل بازی زمانه خودش عالی بوده تویه این نسل این کنترل غیره قابل قبول هست و این یک Fact (:دی) هست. تمامه RE هایه کلاسیک و درست حسابی ماله 2 نسل پیشه ( نسله PS1 و... ).
واقعا حرفاتون غیر منطقیه. اصلا منطق حرفاتون رو قبول نمیکنه.
پینت بال هم میزنیم :دی

شما درست میگی،من قضیه رو نمیگیرم!خوش باشی;)
 
من هرچی بیشتر این RE6 رو بازی میکنم بیشتر افسوس میخورم.
میبینم واقعا میتونستن حداقل یه شوتر طراز اول عرضه کنن که با بهترین شوتر ها رقابت کنه و حتی بهتر هم ظاهر بشه.
میتونستن حداقل از وجود این همه شخصیت محبوب مثل لیون، کریس، ایدا و شخصیت جدیدی مثل جیک استفاده کنن و یه بازی خوب تحویل بدن.
مثلا یکی از مواردی که میشه اشاره کرد این هست که بازی رو الکی طولانی کردن. یه سری از مراحل رو کاملا مشخصه که الکی کش دادن. یه سری از مراحل هم اضافه هستند.
لازم نبود هر شخصیت یه کمپین کامل 8 ساعته داشته باشه. باید تمرکز اصلی رو رو بخش لیون میذاشتن و مراحل کمتری هم به ترتیب برای کریس، ایدا و جیک طراحی میکردن که تنوع بازی رو حفظ کنه.
مثلا 7 تا مرحله با لیون، 5 تا با کریس، 4 تا با ایدا و 3 تا جیک. با مدت زمان کوتاه تر که مثلا کلش بشه 13-14 ساعت ولی ضرباهنگ کوبنده. مثل COD که شاید بعضی مراحلش تو 20 دقیقه تموم بشه ولی انقدر سریع و کوبنده جلو میره که آدم احساس نمیکنه.
نکته ی منفی بعدی این هست که اومدن 4 تا سناریوی جدا گذاشتن که میتونی هرکدوم رو خواستی شروع کنی و تا آخر بری و یا یه قسمت رو کلا نری. ( غیر از سناریوی ایدا که باید حتما اون 3 سناریو کامل بشه تا باز بشه)
این قسمت رو هم بهتر بود مثل COD و خصوصا سری MW طراحی میکردن که مثلا 2 تا با لیون بری، بعد یه مرحله با کریس، بعد یکی با ایدا و بعد دوباره لیون. بعدش هم جیک و همینجوری ادامه پیدا کنه و داستانشون به هم مربوط بشه. تو جذابیت بازی و همینطور تاثیر گذاری داستان تاثیر فوق العاده ای میذاشت.
اینجوری که الان هست داستان خیلی گسسته روایت میشه.
قسمت لیون رو میتونستن مثل RE2 در بیارن که مثل همون بازی لیون و اون دختره (اسمش یادم رفت :|) از هم جدا بشن و بعضی جاها بهم برسن. اینجوری 50% هیجان و ترس بیشتر میشد.
یا مثلا قسمت کریس با توجه به حالت کلیش میتونست یه ترکیب جذاب از COD و گیرز بشه اگر روی گیم پلی خوب کار میکردن.
قسمت جیک هم جای کار بیشتری داشت. مثلا تو قسمت جیک روی پلتفرمینگ خوب کار میکردن.
نکته ی دیگه قسمت های فنی هست. مثلا دوربین بازی که نه تنها خیلی خشک و رو اعصاب هست بلکه به خاطر زاویه ی بدش مانع دیدن محیط میشه و حتی اگر گرافیک و طراحی محیط عالی هم بود مانع این میشه که دید خوبی از محیط داشته باشی.
دوربین یا باید مثل آنچارتد بود یا گیرز. ترکیب این دو دوربین اصلا چیز جالبی در نمیاد که در هم نیومد :دی
یا کاور گیری که به بازی اضافه شده به قدری بد ساخت و بد قلق طراحی شده که شخصا اصلا استفاده نمیکنم ازش.
خلاصه این که به نظر من اگر این مواردی که گفتم رعایت میشد + مشکلات فنی مثل باگ ها و مشکلات گرافیکی اگر وجود نداشت الان شاهد یه شوتر عالی بودیم که به واسطه ی شخصیت های قدیمی سری میتونست خیلی هم محبوب بشه و نمرات خوبی هم بگیره.
اینجوری هم کپکام به اون چیزی که میخواست میرسید، هم فن های بازی تا حدودی راضی میشدن که اگه این بازی RE نیست حداقل یه عنوان خوب هست که میتونه بین بازی های دیگه سرش رو بالا بگیره و حیثیت سری لکه دار نشه.
ولی الان بازی از اینور رونده و از اونور مونده شد. فن های قدیمی ناراضی، منتقد ها ناراضی، گیمر ها هم ناراضی. و 100% رو فروش بازی هم تاثیر منفی میذاره.
خلاصه ترش اینکه با عرضه ی RE6 یک داستان و تعداد زیادی شخصیت محبوب خیلی راحت حروم شدن.
 
آخرین ویرایش:
واقعیت اینکه شما موقع تیر زدن نمیتونی راه بری!! ( تازه این نکته خوبه! ) واقعیت اینکه شما درجا میزنین عین ربات! واقعیت اینکه نمیتونین به همه جایه بدنه طرف شلیک کنین! کسی که شلیک کردن بلد باشه ، خوب معلومه باید بتونه به جاهایه دیگه ی بدن شلیک کنه!!!!!
اون از خریت کپکامه که هنگام تیراندازی نمیشه راه بری! اینجوری باید تا RE5 بیاییم بالا و به همه اینا گیر بدیم.
علاوه بر این اون تیر زدن و راه رفتن از توی Dino Crisis وجود داشت و جالبه کپکام چرا توی اون بازیش استفاده کرد و توی این استفاده نکرد.
حالا که بحث DC اومد وسط، اتفاقا دقت کردین چقدر گیم پلی DC مخصوصا شماره دومش، روون و نرم بود؟ و چقدر هم سریع. آدم لذت میبرد اونو بازی میکرد و اصلا هم خشک نبود. کپکام میتونه همون گیم پلی رو اینجا پیاده کنه نه؟ در ضمن مدرکی دال بر این نیست که اون گیم پلی الان جواب نمیده.
بعد از اون:
این همه واقعیت گفتی، منم یه واقعیت میگم.
واقعیت اینه که هیچ خری صاف و راست راست بلند نمیشه بره توی دل یه مشت زامبی آلوده به ویروس و 1% هم احتمال نده که یه اشاره کوچک ممکنه تو رو هم تبدیل به زامبی کنه.
اگر بخواییم واقعیت در نظر بگیریم که این واقعیت از همه رسوا تره. تازه کف گرگی زدن و جفت پا رفتن و اینا به کنار که خودش یه مبحث دیگه-ست.
درضمن، توی شماره های کلاسیک به 3 جای بدن یعنی سر، بدن و پا تیر اندازی میکرد. حالا گیریم من پهلوش رو بخوام بزنم. خب که چی؟ چی میشه؟ تاثیرش دقیقا همون تاثیر تیر زدن به بدن هست. منتها با این دوربین، بالاخره باید فیزیک بازی و از این قبیل موارد وجود داشته باشه. مثلا یه تیکه از زامبیه رفت، جز خوشگلی چیز دیگه نداره.

حیف اون Code Veronica که جز شماره های اصلی نبود. باید افسوس خورد.
 
اقا یکی میشه منو توجیه کنه ؟ یعنی داستان سناریوی کریس همین بود ؟ تو 5 ثانیه هم میشه تعریف کرد کل داستاش رو ! نمیدونم کپ کام چی فکر کرده این بازی رو ساخته اینجوری یه داستان به درد بخور هم نداشت گند زد به سری رسما
 
درود
جدیداً من دل نازک شدم یا نوشته‌های شما سوزداره؟ نمی‌دونم چرا هر موقع میام تو این تاپیک اشک از چشمام سرازیر میشه؟ :d

قسمت لیون رو میتونستن مثل RE2 در بیارن که مثل همون بازی لیون و اون دختره (اسمش یادم رفت :|) از هم جدا بشن و بعضی جاها بهم برسن. اینجوری 50% هیجان و ترس بیشتر میشد.

آقا بهنام شما دیگه چرا؟ کلر رفیلد (Claire Redfield) یادت بمونه :d

کپکام منت سر ما گذاشت! تقریباً 2 بار اسمش تو این نسخه آورده شد تا حقی ازش ضایع نشه!

در ضمن این ایده با Co-op بودن بازی جور در نمیاد! کلاً همون بهتر کلر جون رو تو این نسخه کذایی نیاوردند :d خدا رو شکر، در یادها جاودانه شد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or