بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

دارك سايد واقعا قشنگه.آتمسفرش خيلي خوبه.داستانش هم عاليه.البته بيشتر به خاطر دو تا سناريوي يادآوريش ميگم!من توي PC رفتم.مشكلي نبود!

تازه هد شات كردن با كلتش هم خيلي حال ميده!;)
 
MD رو چیک کردم اتفاقا ولی پوش های با نام Save ندیدم یه Comfing و Mapping داشت فقط!
منم میخواستم ویندوز عوض کنم هرچی گشتم سیوشو پیدا نکردم
یه جایی خوندم جای که سیو ذخیره میشه تو نسخه های مختلف متفاوته
 
آخرین ویرایش:
من امروز رسیدم به چپتر مولر...اون 3 تای دیگه رو حدودن 1 ماه پیش رفتم!
ولی انصافن بازیش کشش خاصی نداشت...اگه روی 1 یا 2 شخصیت تمرکز میکردن خیلی بهتر میشد تا اینهمه شخصیت رو به داستان وصله پینه کنن....من خودم قسمتایی از داستان که شخصیتا با هم برخورد داشتن رو خیلی دوست داشتم...کریس و لئون! یا ادا و لئون ولی اینا همیش بازی با احساساتُ , در کل داستان چیزی خاصی نداشت ... بیشتر رو مخ بود کاملا قابل پیش بینی در بعضی از جاهاشم تکراری!
یه قسمتایی یاد DMC4 می افتادم که اول با نرو میرفتی بعد با دانته همون مسیرو همون غولا رو میکشتی...تو اویلم شده بود همین , قسمتای تکراری توش خیلی زیاد بود....میخواستن شبیه به 4 درش بیارن که بدجوری خراب کردن , آبم قطعه :d
شخصیت پردازیم که شناوره :)) بستگی دراه کدوم کمپینُ اول بازی کنی تا پرداخته شه....اگه مثلا جیکُ اول بری کلا شخصیت بدبخت لهِ لهِ میشه....از این لحاظم ایراد داشت!

تو ژانر ترس هم به نظر من حرفی واسه ی گفتن نداشت ... هوش مصنوعی دشمنا خیلی پایین بود حالا این به کنار نو پردازی و اتمسفر بازی اصلا ترسناک نبود ... محیط حتما نباید تاریک باشه تا آدم بترسه که باید یکم رنگ و رو نداشته باشه! مثه DEAD SPACE 1 ...بعد بخش اصل ترس صداگذاریه و موسیقیه....کلا تعطیل بود از این لحاظ!

اینکه بگیم بازی اکشن شده و دیگه ترسناک نیست یه چیزه و اینکه بگیم از اصل خودش دور شده یه چیزه دیگه...اویل از شماره ی 4 شروع کرد به افت کردن از نظر ترسناک بودن! که تو 4 بنظر من بهترینش بود (به غیر از 1 2 3) توی شماره 5 به سمت اکشن شدن سوق داده شد ولی خیلی اصولی تر از شماره ی 6 بودو بنظر من بخاطر این بود که روی 1 شخصیت تمرکز داشتن....منتها از نظر داستانی میتونستن خیلی پایان بهتری با اون همه شخصیتی که داشتن برای وسکر درست کنن... توی 6 اشکال بزرگش داستانشِ !
این شخصیتای جدید که وارد میکنن مثه شوا , هلنا, پیرز و ... اصلن خوب در نمیان و بنظر من تکلیف همون قبلی رو روشن کنن خیلی بهتر از اینه که هی شخصیت بریزن تو بازی ....اینکه همه ی شخصیت ها رو با هم باز میدیدم خیلی واسم خوب بود و کلی ام خاطره زنده شد ولی خیلی مصنوعی کنار هم چیده شدن...!

یه چیزی ام که تو این بازی خیلی مشهود بود این بود که دیگه داستان داره به آخر خط واسه سخصیتای افسانه ای میرسه...چند بار کریس و لئون و ایدا باید دنیا رو از یه حادثه ی تکراری نجات بدن!؟ بهتره به جای اینکه بازی رو هی کشش بدن یا یه ریبوتِ درست و درمون بسازن چون واقعا خودشونم نمیدونن اواسط داستان چی شده اصن :|بس که شخصیت اضافی واردش کردن ؛ هدفشونم گم کردن! یا اینکه کلا پرونده ی شخصیتای افسانه ای BSAA و STARZ رو ببندن برن سراغ یه چیز دیگه!
داستان وسکر و ماجراجویی که گروه استارز و رفقا با هم شروع کردن بالاخره باید یه جا یا تموم شه یا باز از اول خیلی منظم تر از چیزی که الان هست بسازنش ... اینطوری فقط از شخصیتا استفاده ی بیش از حد میشه که به شخصیتها آسیب میزنه...ینی فراتز از چیزی که باید براشون داستان بنویسن

اکشن شدن بازیم ایراد نیست , اتفاقن چیزی بود که باید اتفاق میفتاد...نمیشه که آدم مامور BSAA باشه یا محافظ رئیس جمهوری باشی ولی موقع شلیک نتونی راه بری یا 2 تا لگد بزنی ....یا اینکه عضو ارتش باشینتونی اسلحه ی تمام اتوماتیک حمل کنی یا که همه چی ماهواره ای و دیجیتالی شده باشه ولی تو نتونی با هیچ جا تماس بگیری تا درخواست کمک بدی...این چیزی اگه اتفاق نیفته بازی تاریخ مصرفش میگذره بالاخره باید با زمان جولو بره! اینا المانای واقع گرایانه ای که لازمه ی بازی بود ولی مشکلی که کپکام داره اینه که نمیدونه میخواد اکشن بسازه یا ترسناک , از شخصیتهاشم داره خیلی زیاد استفاده میکنه که اصلا چیز خوبی نیست!


شرمنده زیاد حرف زدم , دلم پر بود آخه :دی
 
نه.اتفاقا حرفات همه به جا بود و واقعا نظر من هم همينه.كريس و ليون ايدا توي داستان (مخصوصا اين چند نسخه ي اخير) خيلي تكراري شدن.بهتره يا از شخصيت هاي قديمي ديگه مثل كلير و ربكا استفاده بشه كه خيلي وقته حضور نداشتن يا اگه نميخوان از اونا استفاده كنن بازي ريبوت بشه.
در مورد اكشن شدن هم موافقم.اگه قرار باشه بازي مثل 10 سال پيش باشه و يارو از اول تا آخر فقط توي يك عمارت راه بره،مسلما فن هاي جديد خوششون نمياد.حتي بعد از يك مدتي،براي فن هاي قديمي هم تكراري ميشه.به هر حال وجود ضربات مشت و لگد يا وجود بخش هايي مثل ماشين سواري يا استفاده از هليكوپتر در يك بازي امروزي ضروريه.ولي چيزي كه كپكام بايد رعايت كنه و نميتونه،تركيب دو سبك كلاسيك و اكشنه.كاري كه به نظر من،توي رزيدنت اويل 4 به خوبي انجام شده بود.ولي توي رزيدنت اويل 6 خودشون هم نمي دونستن چي ميخوان.همه چي رو الكي با هم قاطي كرده بودن!

حميد،فايل هاي سيوش همون دو تاست.چيز ديگه اي نداره!
 
اگر بجای 4 تا 5 چپتری کردن بازی یه کارکتر رو 5 چپتر چند قسمتی مثل 4 و 5 می کردند خیلی بازی تمیز تر و قشنگ تری میشد این Resident evil 6
:|

بخش ایدا از معماهای خوبی برخوردار هست هرچند یکدومشون به پای معماهای 4 نمیرسه ولی بازم بدک نیستند ....
اما لیون که معما نداره و کریس و جیک که کلا تو اوت هست :|
 
ا
بخش ایدا از معماهای خوبی برخوردار هست هرچند یکدومشون به پای معماهای 4 نمیرسه ولی بازم بدک نیستند ....
اما لیون که معما نداره و کریس و جیک که کلا تو اوت هست :|
مگه 4 معما داشت؟:-/ تو کلیسای اول بازی فقط میباست رنگ ها رو یکی میکردی و علامت فرقه رو تشکیل میدادی که اونم کار شاخی نبود.
لیون که Tomb Raider هست. کریس که Gears Of War و جیک هم که کپی از Dead Space 3
 
مگه 4 معما داشت؟:-/ تو کلیسای اول بازی فقط میباست رنگ ها رو یکی میکردی و علامت فرقه رو تشکیل میدادی که اونم کار شاخی نبود.
لیون که Tomb Raider هست. کریس که Gears Of War و جیک هم که کپی از Dead Space 3
یه جاییشم بو که باید یه شیشه شراب رو میشکوندی:dکه اسم اونم نمیشه معما گذاشت:d

---------- نوشته در 08:34 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:23 PM ارسال شده بود ----------

به نظر من اویل 1 از همشون بهتر بود
4-5تا اسلحه بیشتر نداشت مهمات خیلی کم بود.تعداد سیو های محدود بود. معما های زیادی داشت.اینطوری نبود که سرتو بندازی پایین و راه بری برای پیدا کردن بعضی چیزا باید برمیگشتی مکانی که اوایل بازی توش بودی...درکل باحال بود.البته من از اویل 4 هم خیلی لذت بردم
 
مگه 4 معما داشت؟:-/ تو کلیسای اول بازی فقط میباست رنگ ها رو یکی میکردی و علامت فرقه رو تشکیل میدادی که اونم کار شاخی نبود.
لیون که Tomb Raider هست. کریس که Gears Of War و جیک هم که کپی از Dead Space 3
هیچکدوم هم نمی‌تونن چیزی که میخوان بشن :دی
 
كريس و ليون ايدا توي داستان (مخصوصا اين چند نسخه ي اخير) خيلي تكراري شدن.بهتره يا از شخصيت هاي قديمي ديگه مثل كلير و ربكا استفاده بشه كه خيلي وقته حضور نداشتن يا اگه نميخوان از اونا استفاده كنن بازي ريبوت بشه.

آره , از شماره 4 تا حالا همیش مرکز اصلیِ بازی این 3 نفر بودن...منتها کریس بدبخت همیشه اتفاقا ت حولش اتفاق میفته :)) هیچ وقت خدا نمیدونه چه خبره یه تیکه ام ADA از دور بهش میگه اتفاقن :
You Can't Stay Out Of Trouble Leon,can't you?!
always one step behind!
یه چیز دیگه ام میگفت الان یادم نیست :دی
ولی در کل بهتره حداقل یه پایان ام واسه این شخصیتا باشه , همون کلر و ربکا گه خودت گفتی...ولی ریبوت شه بنظرم بهتره چوم خیلی بی نظم ساختن بازی رو...از 3 به بعد که شخصیت اکثرن پراکنده شدن....مثلا همین Raccoon renunion رو بجای اینکه توی 6 وصله پینه کنن توی 5 میتونست بذارن که یه شکوه خوبی ام داشت که با وسکر رو برو میشن همشون ... بالاخره یه زمانی با وسکر همکار بودن اینا بعد بهشون خیانت میشه دیگه....دوس داشتم ری اکشن همشون رو ببینم!
شماره 4 ام که خیلی از بقیه ی شماره ها فاصله گرفت , ینی فقط شخصیت ها درگیرش بودن با قضیه ی ویروس...البته بد نبود ولی خب میتونستن ماجرای وسکر و گروه استارزُ اینا رو معلوم کنن بعد برن سراغ ماموریتای شخصی یا تک به تک پرداختن به داستان مابقی...الان نصفه نیمه از همه یکم رفتن از یه سری کلا بعد از یه برخورد کلا چیزی گفته نشده...بعد بازی بدون وسکر اصن اون حال و هوای قدیمشو از دست داده!
دیگه هدف نداره راستش
همون ریبوت شه خیلی بهتر میشه , با این کارایی که توی 6 کردن بنظر سخت میاد بتونن تو 7 داستان رو جمع و جور کنن و در کل یه پایان درخور مجموعه تحویل بدن!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or