من امروز رسیدم به چپتر مولر...اون 3 تای دیگه رو حدودن 1 ماه پیش رفتم!
ولی انصافن بازیش کشش خاصی نداشت...اگه روی 1 یا 2 شخصیت تمرکز میکردن خیلی بهتر میشد تا اینهمه شخصیت رو به داستان وصله پینه کنن....من خودم قسمتایی از داستان که شخصیتا با هم برخورد داشتن رو خیلی دوست داشتم...کریس و لئون! یا ادا و لئون ولی اینا همیش بازی با احساساتُ , در کل داستان چیزی خاصی نداشت ... بیشتر رو مخ بود کاملا قابل پیش بینی در بعضی از جاهاشم تکراری!
یه قسمتایی یاد DMC4 می افتادم که اول با نرو میرفتی بعد با دانته همون مسیرو همون غولا رو میکشتی...تو اویلم شده بود همین , قسمتای تکراری توش خیلی زیاد بود....میخواستن شبیه به 4 درش بیارن که بدجوری خراب کردن , آبم قطعه :d
شخصیت پردازیم که شناوره
بستگی دراه کدوم کمپینُ اول بازی کنی تا پرداخته شه....اگه مثلا جیکُ اول بری کلا شخصیت بدبخت لهِ لهِ میشه....از این لحاظم ایراد داشت!
تو ژانر ترس هم به نظر من حرفی واسه ی گفتن نداشت ... هوش مصنوعی دشمنا خیلی پایین بود حالا این به کنار نو پردازی و اتمسفر بازی اصلا ترسناک نبود ... محیط حتما نباید تاریک باشه تا آدم بترسه که باید یکم رنگ و رو نداشته باشه! مثه DEAD SPACE 1 ...بعد بخش اصل ترس صداگذاریه و موسیقیه....کلا تعطیل بود از این لحاظ!
اینکه بگیم بازی اکشن شده و دیگه ترسناک نیست یه چیزه و اینکه بگیم از اصل خودش دور شده یه چیزه دیگه...اویل از شماره ی 4 شروع کرد به افت کردن از نظر ترسناک بودن! که تو 4 بنظر من بهترینش بود (به غیر از 1 2 3) توی شماره 5 به سمت اکشن شدن سوق داده شد ولی خیلی اصولی تر از شماره ی 6 بودو بنظر من بخاطر این بود که روی 1 شخصیت تمرکز داشتن....منتها از نظر داستانی میتونستن خیلی پایان بهتری با اون همه شخصیتی که داشتن برای وسکر درست کنن... توی 6 اشکال بزرگش داستانشِ !
این شخصیتای جدید که وارد میکنن مثه شوا , هلنا, پیرز و ... اصلن خوب در نمیان و بنظر من تکلیف همون قبلی رو روشن کنن خیلی بهتر از اینه که هی شخصیت بریزن تو بازی ....اینکه همه ی شخصیت ها رو با هم باز میدیدم خیلی واسم خوب بود و کلی ام خاطره زنده شد ولی خیلی مصنوعی کنار هم چیده شدن...!
یه چیزی ام که تو این بازی خیلی مشهود بود این بود که دیگه داستان داره به آخر خط واسه سخصیتای افسانه ای میرسه...چند بار کریس و لئون و ایدا باید دنیا رو از یه حادثه ی تکراری نجات بدن!؟ بهتره به جای اینکه بازی رو هی کشش بدن یا یه ریبوتِ درست و درمون بسازن چون واقعا خودشونم نمیدونن اواسط داستان چی شده اصن
بس که شخصیت اضافی واردش کردن ؛ هدفشونم گم کردن! یا اینکه کلا پرونده ی شخصیتای افسانه ای BSAA و STARZ رو ببندن برن سراغ یه چیز دیگه!
داستان وسکر و ماجراجویی که گروه استارز و رفقا با هم شروع کردن بالاخره باید یه جا یا تموم شه یا باز از اول خیلی منظم تر از چیزی که الان هست بسازنش ... اینطوری فقط از شخصیتا استفاده ی بیش از حد میشه که به شخصیتها آسیب میزنه...ینی فراتز از چیزی که باید براشون داستان بنویسن
اکشن شدن بازیم ایراد نیست , اتفاقن چیزی بود که باید اتفاق میفتاد...نمیشه که آدم مامور BSAA باشه یا محافظ رئیس جمهوری باشی ولی موقع شلیک نتونی راه بری یا 2 تا لگد بزنی ....یا اینکه عضو ارتش باشینتونی اسلحه ی تمام اتوماتیک حمل کنی یا که همه چی ماهواره ای و دیجیتالی شده باشه ولی تو نتونی با هیچ جا تماس بگیری تا درخواست کمک بدی...این چیزی اگه اتفاق نیفته بازی تاریخ مصرفش میگذره بالاخره باید با زمان جولو بره! اینا المانای واقع گرایانه ای که لازمه ی بازی بود ولی مشکلی که کپکام داره اینه که نمیدونه میخواد اکشن بسازه یا ترسناک , از شخصیتهاشم داره خیلی زیاد استفاده میکنه که اصلا چیز خوبی نیست!
شرمنده زیاد حرف زدم , دلم پر بود آخه