بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

این ویدئوی جالب رو اتفاقی دیدم گفتم اینجا هم بزارم.

View attachment 226823


فکر کنم قبلاً هم یه آرتیست دیگه عمارت اسپنسر رو با انریل انجین بازسازی کرده بود اما این آرتیست کارش واقعا عالی هست. بنظرم خیلی خوب تونسته با ترکیب لاتینگ و موسیقی و استفاده درست از دوربین اتمسفر خارق‌العاده ی ایجاد کنه. ظاهراً کل عمارت رو هم بازسازی کرده.

این پروژه ها رو که میبینم خیلی دلم میخواد کپکام نسخه اول رو دوباره با گرافیک مدرن بازسازی کنه. مخصوص اگر دوربین اول شخص رو انتخاب کنند پتانسیل خیلی خوبی برای VR داره. از همین پروژه ها هم کاملا مشخصه. بنظرم بهترین قسمت های RE7 و RE8 هم از لحاظ دیزاین و اتمسفر عمارت ها بیکر و دیمیترسکو بودند و خیلی خوب نقش دوربین رو توی القای ترس توی این محیط های بسته نشون میداد. هر چند خیلی از فن ها بخاطر حس نوستالژی با دوربین اول شخص برای نسخه های کلاسیک مخالفند و اگر هم زمانی بخوان RE1 رو دوباره بازسازی کنند به احتمال خیلی زیاد دوربین اول شخص رو انتخاب نمی‌کنند.
کاش زمستان امسال همین شماره اول با همین کیفیت کپکام عرضه می کرد . عالی می شد .

به همین فرد بدهند کامل نسخه اول بازسازی کنه با دوربین اول شخص . ترس زیادی شماره اول دارد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Sega_genesis
کد ورنیکا از 5 روز دیگه برای اعضای گلد Xbox رایگان میشه ( نسخه 360 که با بکوارد اجرا میشه )

خیلی مشتاقم واسه تجربه کردنش چون تا حالا موفق نشدم بازیش کنم :D
از نظر من کدورنیکا بعد از اویل 1 بهترین اویلیه که تا حالا ساخته شده و اویل 3 واقعی همین نسخه است نه اویل نمسیس
لذتش رو ببر چون با یکی از بهترین اویل ها و البته سخت ترین نسخه طرفی
 
کد ورونیکا یکی از مهمترین بازی های سری از لحاظ داستانی هست که بنظرم اگر یه سری از مشکلات و عیب های بارز توی طراحی بازی مثل بک ترکینگ زیاد، دشمن های اعصاب خورد کن و نامرئی و بعضی از تصمیمات اشتباه در مورد کرکترها و باس ها که می‌تونه دست پلیرهای تازه وارد رو مخصوصا توی بخش های انتهایی بازی ببنده نبود، میتونست یکی از بهترین بازی های سری باشه.
خیلی دلم میخواست کپکام بجای RE4 کد ورونیکا رو اما با ایده اولیه داستان بازی که در مورد یه خانواده ناتزی بازمانده از جنگ جهانی دوم بوده ( که بعداً تبدیل به خانواده آشفورد شد) و تم خیلی تاریک تری داشته ریمیک کنند. هر چند احتمالا الان هیچ نویسنده ای توی کپکام از موضوع خبر نداره.

کد ورنیکا از 5 روز دیگه برای اعضای گلد Xbox رایگان میشه ( نسخه 360 که با بکوارد اجرا میشه )

خیلی مشتاقم واسه تجربه کردنش چون تا حالا موفق نشدم بازیش کنم :D

اگر بازی رو برای اولین بار تجربه میکنی مطمئن باش که توی مصرف مهمات صرف جویی کنی و سعی نکن تک تک زامبی ها رو بکشی چون بنظرم کد ورونیکا جز سخت‌ترین نسخه های کلاسیک هست. مخصوصا بعضی از اسلحه ها برای کشتن بعضی از باس های بازی ضروریه. چاقو هم توی این بازی بر خلاف بقیه نسخه ها خیلی قوی و برای کشتن زامبی ها کاربردیه. همیشه و حتما سعی کن چند تا سیو مختلف داشته باشی و روی یک سیو اور رایت نکن.
 
کدورنیکا مطمئنا سخت ترین اویله تو کل سریه من دقیقا لحظه به لحظه اش رو یادمه و دقیقا یادمه بار اول وقتی بچه بودم چقدر طول کشید تا روی ps2 تمومش کنم
اول از همه در مورد زمان بازیه که دو سه برابر اویل های کلاسیکه صد در صد سخت ترین باس های اویل های کلاسیک رو داره اسم نمی برم که اسپویل نشه ولی واقعا سختن تنها اویلیه که پازل درست و حسابی داره یه نمونش راجع به خانواده آشفورده که بازم اسپویلش نمی کنم ولی باید زبان نسبتا خوبی داشته باشید تا بتونید حلش کنید (یادمه بار اول رفتم برادر بزرگم رو اوردم اونم به هزار بدبختی تونست کمکم کنه ) رو مخ ترین دشمنای سری رو هم داره مثلا بدترین هانتر ها رو همین شماره داره
تنها توصیه برای اینکه بازیش کنید اینه که مدیریت تیر هاتون رو داشته باشید چون اواخر بازی خیلی امکانش هست تیر کم بیارید
 
لی دلم میخواست کپکام بجای RE4 کد ورونیکا رو اما با ایده اولیه داستان بازی که در مورد یه خانواده ناتزی بازمانده از جنگ جهانی دوم بوده ( که بعداً تبدیل به خانواده آشفورد شد) و تم خیلی تاریک تری داشته ریمیک کنند. هر چند احتمالا الان هیچ نویسنده ای توی کپکام از موضوع خبر نداره.

.

اولین باره می‌شنوم این رو، اما چنین چیزی غیر ممکنه چون خانواده ی اشفورد جزو ریشه های رزیدنت اویل هستن (شدن) و امکان تغییر اینجوری وجود نداره در ریمیک احتمالی آینده
پ‌ن:من کد ورونیکا شبیه ساز نسخه ps2 رو همون روزهای اول گرفتم، اما به دلیل کنترل و گیم پلی سختی (در واقع قدیمی) که داره و تعداد بازی های جدید، تا حالا نشد که تمومش کنم
الآن توضیحات دوستان رو‌ که خوندم مشتاق شدم اما از طرفی دل‌سرد هم شدم (بخاطر سختی زیاد)


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
اولین باره می‌شنوم این رو، اما چنین چیزی غیر ممکنه چون خانواده ی اشفورد جزو ریشه های رزیدنت اویل هستن (شدن) و امکان تغییر اینجوری وجود نداره در ریمیک احتمالی آینده
پ‌ن:من کد ورونیکا شبیه ساز نسخه ps2 رو همون روزهای اول گرفتم، اما به دلیل کنترل و گیم پلی سختی (در واقع قدیمی) که داره و تعداد بازی های جدید، تا حالا نشد که تمومش کنم
الآن توضیحات دوستان رو‌ که خوندم مشتاق شدم اما از طرفی دل‌سرد هم شدم (بخاطر سختی زیاد)


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

آره درسته. البته فکر کنم اون خانواده هنوز خانواده اشفورد بودند فقط پیشینه و ارتباطی که با آمبرلا و منشأ داستانی سری داشتند به کلی فرق می‌کرده. هر چند گفتم این ایده مربوط به نویسنده اصلی داستان مرحوم سوگیمورا بوده و فکر نکنم الان توی کپکام کسی این ورژن اولیه داستان رو به یاد داشته باشه.

در مورد سختی کد ورونیکا هم بنظرم بیشتر بخاطر طراحی بد بعضی از دشمن ها و بخش های بازی هست که می‌تونه خیلی ها براحتی به دردسر بندازه تا جایی که قید ادامه بازی رو بزنند. برای مثال بعضی دشمن میتونند آف اسکرین به پلیر صدمه بزنند بدون اینکه کوچکترین دیدی از دشمن داشته باشید. مگر اینکه مسلما بازی رو چندین بار تموم کرده باشید و جای دشمن ها رو بخوبی بخاطر سپرده باشید. یا اینکه بعضی موقع ها بازی بدون هیچ مقدمه ای شما رو وارد یه باس فایت می‌کنه بدون اینکه هیچ هینت یا هشداری به بازیکن بده، در صورتی که توی بقیه بازی های کلاسیک یجورایی قبل از باس فایت بازیکن خبردار میشه. اما در کل بنظرم اگر به بازی های کلاسیک علاقه دارید حتما ارزش یک بار تموم کردن رو داره.
 
  • Like
Reactions: kamyy and Dead2021
4fbfc08ea0c7e1a48529c959ab5050a8
 
این توئیت جالب رو گفتم اینجا هم بزارم که اطلاعات جالبی هم داره.

IMG_۲۰۲۱۱۱۰۱_۲۱۳۶۳۲.jpg


گفته شده تو یکی از شماره های مجله Dangeki مربوط به سپتامبر 1998 شنیجی میکامی و یوشیکی اوکاماتو ( که اون زمان تهیه کننده اصلی و یجورایی همه کاره سری بود) در مورد نسخه معروف کنسل شده RE2 یعنی BIO 1.5 با هم بحث میکردند. مدت زمان توسعه RE1 دو سال و سه ماه، در حالیکه RE2 یک سال و نه ماه بوده. تقریبا تمام سود حاصل از RE1 صرف ساخت RE2 شده و بطور کلی بودجه RE2 یه چیزی حدود 1.5 برابر RE1 بوده.


۲۰۲۱۱۱۰۱_۲۱۳۰۲۹.jpg ۲۰۲۱۱۱۰۱_۲۱۳۰۲۵.jpg ۲۰۲۱۱۱۰۱_۲۱۳۰۳۲.jpg ۲۰۲۱۱۱۰۱_۲۱۳۰۳۷.jpg
 
این توئیت جالب رو گفتم اینجا هم بزارم که اطلاعات جالبی هم داره.

View attachment 230118


گفته شده تو یکی از شماره های مجله Dangeki مربوط به سپتامبر 1998 شنیجی میکامی و یوشیکی اوکاماتو ( که اون زمان تهیه کننده اصلی و یجورایی همه کاره سری بود) در مورد نسخه معروف کنسل شده RE2 یعنی BIO 1.5 با هم بحث میکردند. مدت زمان توسعه RE1 دو سال و سه ماه، در حالیکه RE2 یک سال و نه ماه بوده. تقریبا تمام سود حاصل از RE1 صرف ساخت RE2 شده و بطور کلی بودجه RE2 یه چیزی حدود 1.5 برابر RE1 بوده.


View attachment 230120View attachment 230121View attachment 230122View attachment 230123

بنظر من کد ورونیکا در اصل رزیدنت اویل ۳ اصلی بود
که در طی داستانی ، نسخه ۳ که الان میشناسیم ساخته شد

همون‌طور که رزیدنت اویل ۴ اصلی که اکثرش ساخته شده بود بسیار وحشتناک و ترسناک بود
و استاد در نمایش تریلر گفته بود شلوار خود را خیس خواهید کرد

که کپ کام یهو پروژه متوقف کرد و به استاد گفت پروژه از اول بسازه
پروژه مشتری پسند و گیمر جدید پسند و پولساز بسازه
شد اویل ۴ جدید

به اویل ۴ اصلی میگن اویل ۳.۵
تو گوگل میتونی بعضی چیزایی ازش ببینی
از تریلر ها ، گیم پلی و .....
 
آخرین ویرایش:
سلام رفقا

لیست داریم


10 Best Horror Games, According To Ranker

Resident Evil (1996)​


It may not be considered the most difficult mainline Resident Evil game, but the original is still beloved for its content and its influence over much of the horror genre in gaming. In the title, after a series of mysterious murders take place, a team goes to investigate and is ambushed by various creatures.
With limited resources, the necessity to explore, and fascinating puzzles, Resident Evil makes the player consider their choices before they make them, adding an extra layer of engrossing gameplay. Throughout the story, facts about the town, as well as a local corporation, are revealed, creating a captivating story that has led to many sequels and films.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or