بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

دوستان داستان این نسخه از رزیدنت اویل چیه ؟
بازیش چطوره؟
یه توضیحی بدید

دیدم ۲ نسخه داره

51VHEJ8VN3L._SY445_.jpg
 
  • Like
Reactions: kamyy
دوستان داستان این نسخه از رزیدنت اویل چیه ؟
بازیش چطوره؟
یه توضیحی بدید

دیدم ۲ نسخه داره

51VHEJ8VN3L._SY445_.jpg

از نظر داستانی چند روز قبل از وقایع RE2 و RE3 ( دقیقا ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۸) و نقط سر اغاز شیو‌ع گسترده توی راکون سیتی هست. داستان هم در‌ مورد هشت تا باز مانده هست که توی یه کافه گیر کردند و در کل هر قسمت ۵ تا سناریو داره.
من خودم انچنان بازی نکردم اما از نظر گیم پلی کرکترها هر‌‌کدوم قابلیت منحصر به فردی دارند و میتونند از این طریق به هم کمک کنند. یه سری ویژگی های خاص دیگه هم برای اولین بار توی سری مثل امکان الوده شدن به ویروس و تبدیل شدن زامبی داشت. بازی رو زمان لانچ میشد بصورت انلاین چهار نفره و یا سینگل افلاین بازی کرد. البته فکر کنم یه عده از فن ها چند سال پیش دوباره سرورهای بازی رو‌ راه انداختند و از طریق کنسول PS2 ماد شده ژاپنی و یا شبیه ساز میشد انلاین بازی کرد.

بازی قرار بود چهار قسمت داشته باشه که بخاطر عملکرد ضعیف دو قسمت اول نسخه های سوم و چهارم کنسل شد.
 
از نظر داستانی چند روز قبل از وقایع RE2 و RE3 ( دقیقا ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۸) و نقط سر اغاز شیو‌ع گسترده توی راکون سیتی هست. داستان هم در‌ مورد هشت تا باز مانده هست که توی یه کافه گیر کردند و در کل هر قسمت ۵ تا سناریو داره.
من خودم انچنان بازی نکردم اما از نظر گیم پلی کرکترها هر‌‌کدوم قابلیت منحصر به فردی دارند و میتونند از این طریق به هم کمک کنند. یه سری ویژگی های خاص دیگه هم برای اولین بار توی سری مثل امکان الوده شدن به ویروس و تبدیل شدن زامبی داشت. بازی رو زمان لانچ میشد بصورت انلاین چهار نفره و یا سینگل افلاین بازی کرد. البته فکر کنم یه عده از فن ها چند سال پیش دوباره سرورهای بازی رو‌ راه انداختند و از طریق کنسول PS2 ماد شده ژاپنی و یا شبیه ساز میشد انلاین بازی کرد.

بازی قرار بود چهار قسمت داشته باشه که بخاطر عملکرد ضعیف دو قسمت اول نسخه های سوم و چهارم کنسل شد.

ممنونم
پس داستانش اینه
این سری اصلا بازی نکرده بودم
میخواستم ببینم اگر ارزش داره یه پلی ۲ جور کنم بازی کنم
که میگی ۲ قسمت بعد کنسل شده
 
  • Like
Reactions: kamyy
استاد کوجیما مرد بزرگ صنعت گیم هم رزیدنت 1 را تجربه کردند.با جیل بازی را رفته

Kojima Learned Why Resident Evil's Jill Is Better Than Chris the Hard Way

After GW holiday, I had to move to Tokyo by myself, so took only my PlayStation (for CDs and games). I was lonely at night, so I started playing "Bio" again. I bought a guide book and put that on my lap, and played using Jill. Cleared the game successfully. (2/2)
 
بعد از سال ها به این فروم برگشتم. شاید چندتا قدیمی اینجا باشن که منو بشناسن ولی خب برای دوستانی که نمیدونن بگم وفادار به نسخه های اصلی هستم. یعنی نسخه هایی که استاد میکامی درست کرده. خوشحالم که فرصتی شد تا دوباره در جمع اویل بازها باشم. هرچند متاسفانه این بازیرو بدجوری به قهقهرا بردن. جدیدا گیم پلی نسخه های ریمیک 2 و 3 رو دیدم و واقعا افسوس خوردم. اون بازی که میکامی ساخته بود کجا این ریمیکها کجا:-s
 
بعد از سال ها به این فروم برگشتم. شاید چندتا قدیمی اینجا باشن که منو بشناسن ولی خب برای دوستانی که نمیدونن بگم وفادار به نسخه های اصلی هستم. یعنی نسخه هایی که استاد میکامی درست کرده. خوشحالم که فرصتی شد تا دوباره در جمع اویل بازها باشم. هرچند متاسفانه این بازیرو بدجوری به قهقهرا بردن. جدیدا گیم پلی نسخه های ریمیک 2 و 3 رو دیدم و واقعا افسوس خوردم. اون بازی که میکامی ساخته بود کجا این ریمیکها کجا:-s
خوش آمدی عزیز<:-P
در مورد حرفتون نظرم اینه که ریمیک نسخه 2 وفادار به نسخه اورجینال بود(البته زاویه دوربین رو نباید لحاظ کنیم چون بروز شده بود) اما متاسفانه ریمیک 3 هیچ وفادرای به نسخه اصلی نداشت و بد جور به ذوقمون زد.=((=((=((
 
خوش آمدی عزیز<:-P
در مورد حرفتون نظرم اینه که ریمیک نسخه 2 وفادار به نسخه اورجینال بود(البته زاویه دوربین رو نباید لحاظ کنیم چون بروز شده بود) اما متاسفانه ریمیک 3 هیچ وفادرای به نسخه اصلی نداشت و بد جور به ذوقمون زد.=((=((=((
ممنونم از شما🌺🌸
والا نسبت به ریمیک3 خیلی بهتر بود ولی بازی رو نابود کردن.خیلی نسبت به نسخه اولیه فرق کرده.کلرA رو دیدم یک عکس از ایدا نشون نداد!مگه میشه شخصیت به این مهمی حتی اسمی ازش برده نشه.بازی فقط اکشن بود.میشه بچسبی به رئیس و انقدر با چاقو بزنیش که چاقو بشکنه!این دیگه شاهکار بود
 
ممنونم از شما🌺🌸
والا نسبت به ریمیک3 خیلی بهتر بود ولی بازی رو نابود کردن.خیلی نسبت به نسخه اولیه فرق کرده.کلرA رو دیدم یک عکس از ایدا نشون نداد!مگه میشه شخصیت به این مهمی حتی اسمی ازش برده نشه.بازی فقط اکشن بود.میشه بچسبی به رئیس و انقدر با چاقو بزنیش که چاقو بشکنه!این دیگه شاهکار بود
خب توی ریمیک به هر حال بازی باید با اورجینالش فرق هایی هم داسته باشه وگرنه میشه همون ریمستر و انجام بازی کسل کننده.یادت هست ریمیک نسخه اول هم فرق هایی با اورجینالش داشت اما این تفاوت ها باعث نشده بود حس کنی با یک بازی RE کاملا متفاوت طرفی.اما در نسخه ۳ اینقدر بین دو نسخه ریمیک و اورجینالش تفاوت هست که بازی از همون شروع و لوکیشن ها بکلی فرق داره. اما در مورد اشکالت بگم در بخش کلر A اصلا با ایدا قرار نبوده طرف باشیم چون ایدا مال بخش لئون هستس.چه در ریمیک چه اورجینال
 
حرفت درسته.میکامی با تغییراتی که توی ریمیک1 داد،واقعا بازی رو بهتر کرد ولی اینا تغییراتی که دادن بدتر کرد.مثلا بعضی معماها رو عوض کرد یا چندتا راهرو و اتاق جدید گذاشت که پلیر لذت ببره.یه بخشی توی باغ اون عمارت قرارداد که میرفتیم و با خانواده دکتری که ویروس رو ساخته بود آشنا میشدیم و اون دخترش که جزو اولین نمونه های امتحان ویروس بود رو میدیدیم(اسمش الان یادم نمیاد\m/)اینا قشنگ بود بدون اینکه به گیم پلی و سبک بازی ضربه بزنه ولی مثلا توی ریمیک3فضاهای اضافی گذاشتن که فقط اکشن بازی رو اضافه کرده.ایدا توی پارکینگ با کلر روبرو میشه و نباید اینو حذف میکردن.داستان بازی اینه.نباید داستانو کم و زیاد کرد.بعد از اون هم اگر اشتباه نکنم توی آزمایشگاه هم یه برخورد کوچیک با کلر داشت.این حذف کردن داستان میشه و قطعا اگر خود میکامی ساخته بود به شکل خیلی بهتری نسبت به اویل2 کلاسیک ایدا رو معرفی میکرد.
 
این ویدئوی جالب رو اتفاقی دیدم گفتم اینجا هم بزارم.

View attachment Resident Evil Mansion recreation in Unreal Engine.mp4


فکر کنم قبلاً هم یه آرتیست دیگه عمارت اسپنسر رو با انریل انجین بازسازی کرده بود اما این آرتیست کارش واقعا عالی هست. بنظرم خیلی خوب تونسته با ترکیب لاتینگ و موسیقی و استفاده درست از دوربین اتمسفر خارق‌العاده ی ایجاد کنه. ظاهراً کل عمارت رو هم بازسازی کرده.

این پروژه ها رو که میبینم خیلی دلم میخواد کپکام نسخه اول رو دوباره با گرافیک مدرن بازسازی کنه. مخصوص اگر دوربین اول شخص رو انتخاب کنند پتانسیل خیلی خوبی برای VR داره. از همین پروژه ها هم کاملا مشخصه. بنظرم بهترین قسمت های RE7 و RE8 هم از لحاظ دیزاین و اتمسفر عمارت ها بیکر و دیمیترسکو بودند و خیلی خوب نقش دوربین رو توی القای ترس توی این محیط های بسته نشون میداد. هر چند خیلی از فن ها بخاطر حس نوستالژی با دوربین اول شخص برای نسخه های کلاسیک مخالفند و اگر هم زمانی بخوان RE1 رو دوباره بازسازی کنند به احتمال خیلی زیاد دوربین اول شخص رو انتخاب نمی‌کنند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or