بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

سلام.
خبری از فیلم cgi جدید از کمیک کان نشده؟ تریلر یا خبر جدیدی؟

Sent from my SM-T285 using Tapatalk

خیر ، هنوز هیچ خبری نشده.انگار خودشونم یادشون رفته.البته اگه به هر دلیلی کنسل نشده باشه !

.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

آتوسا ، با توجه به بحثایی که با علی داشتیم و مقالاتی که نوشتم ، من دیگه تقریبا در حضور الکس شک ندارم.خلاصه ی دلایلم هم اینه :

1-در هر دو پایان بد و خوب رولیشنز 2 ، ناتالیا تبدیل به الکس میشه.این قطعا یک تاکید از طرف کپکام هست.یعنی خواستن بگن هرجور که حساب کنید و هر کدوم رو که در نظر بگیرید ، در حال حاضر الکس زنده هست !

2-رولیشنز 2 فقط مقدمه ای بر آغاز اصلی نقش الکس بود.علت کوتاه بودن بازیش هم دقیقا همین بود.چون کپکام از طرفی آنتاگونیستی رو میخواسته که سنش کم باشه و جا برای ادامه دادن داشته باشه و از طرفی هم میخواسته این آنتاگونیست جدید ، به ریشه ها مرتبط باشه.خب قطعا این دوتا باهم ممکن نبوده.چون کسی که ریشه ای هست و قدمتش به زمان اسپنسر و وسکر میرسه ، قطعا سن زیادی داره و نمیتونه تبدیل به یک کاراکتر ثابت و پتانسیل دار بشه.پس بهترین راه (یا بهتر بگم تنها راه) این بوده که یک نفر با سن زیاد رو از ریشه ها بیارن.ولی داستانش رو طوری پیش ببرن که در یک جسم جوان قرار بگیره و یک عمر دوباره پیدا کنه.یعنی با یک تیر دو نشون بزنند و به هر دو هدفشون برسند !

3-من و علی از همون زمان رولیشنز 2 گفتیم.اگه قرار باشه ناتالیا برگرده و آنتاگونیست بازی یک دختر بچه (یا نوجوان) باشه ، تم و فضای کلی بازی باید کلا دگرگون بشه.تقریبا چیزی مشابه سایلنت هیل.الآن دقیقا همون چیزی که توی ذهن من و علی بود عملی شده.همه جای تیزر بازی ، بوی ناتالیا رو میده.از محیط بازی بگیر تا شعر روی تیزر و اون عروسک ها و تاب توی حیاط و.....رک میگم.فضای بازی از رولیشنز 2 هم کافکایی تر هست !!!!!

4-اول تیزر تلفن زنگ میخوره و یک نفر میگه : She is Back .خب قطعا این جمله برای کسی به کار میره که قبلا هم توی داستان حضور داشته و کاراکتر جدیدی نیست.به علاوه کسی هست که کلا محوریت داستان روی خودشه و تا حدی مهمه که اولین تیزر بازی ، کلا با اون شروع میشه !

5-اون زن پشت تلفن در دمو ، نوع لحن و جملاتش مطابقت کامل با الکس داره.از طرفی تلفنی که در ابتدای تیزر زنگ میخوره ، دقیقا همون تلفنی هست که زنه پشتش حرف میزنه.پس قطعا اون زنی که صحبت میکنه ، همون کسی هست که در ابتدای تیزر ، جمله ی She is Back در موردش بکار میره !


6-عکس وسط تی شرت که باز تصویر یک زن هست و دوباره نشون میده که محوریت داستان ، روی یک زن هست.اونم تصویری که میتونه نمادی از چهره ی قبلی الکس باشه.چون به شدت شبیهه !

7-علاقه ی شدید الکس به عروسک ها و مانکن ها ، در رولیشنز 2 به صورت بسیار واضحی مشخص شد.حالا قضاوت اینکه اون عروسکها و مانکن های داخل تیزر و حتی دمو ، چه مفهومی میتونن داشته باشن با خودت !

8-ناپدید شدن خانواده ی بیکر به سال 2014 برمیگرده.یعنی دقیقا یک سال بعد از اون لبخند شیطانی ناتالیا در انتهای رولیشنز 2 و دقیقا وقتی که باید اقداماتش رو آغاز میکرده.یعنی کاملا با زمانی که باید منتظر بازگشت ناتالیا میبودیم مطابقت داره !

حالا دیگه قضاوتش با خودت.عدم حضور الکس با این همه استدلال و نشونه ، مسخره ترین و غیر عقلانی ترین چیزی هست که میشه حتی به ذهن برسه.هرچند کپکام در چند سال اخیر ثابت کرده که تخصص بسیار بالایی در این زمینه داره.برای همین هم اصلا 100 درصد نمیگم.از لحاظ داستانی و منطقی 100 درصده.یک من میکنمش 99 درصد و یک درصد رو هم اختصاص میدم به حماقت و غیر قابل پیش بینی بودن کپکام !
 
آخرین ویرایش:
خیر ، هنوز هیچ خبری نشده.انگار خودشونم یادشون رفته.البته اگه به هر دلیلی کنسل نشده باشه !

.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

آتوسا ، با توجه به بحثایی که با علی داشتیم ومقالاتی که دادیم بیرون ، من دیگه تقریبا در حضور الکس شک ندارم.خلاصه ی دلایلم هم اینه :

1-در هر دو پایان بد و خوب رولیشنز 2 ، ناتالیا تبدیل به الکس میشه.این قطعا یک تاکید از طرف کپکام هست.یعنی خواستن بگن هرجور که حساب کنید و هر کدوم رو که در نظر بگیرید ، در حال حاضر الکس زنده هست !

2-رولیشنز 2 فقط مقدمه ای بر آغاز اصلی نقش الکس بود.علت کوتاه بودن بازیش هم دقیقا همین بود.چون کپکام از طرفی آنتاگونیستی رو میخواسته که سنش کم باشه و جا برای ادامه دادن داشته باشه و از طرفی هم میخواسته این آنتاگونیست جدید ، به ریشه ها مرتبط باشه.خب قطعا این دوتا باهم ممکن نبوده.چون کسی که ریشه ای هست و قدمتش به زمان اسپنسر و وسکر میرسه ، قطعا سن زیادی داره و نمیتونه تبدیل به یک کاراکتر ثابت و پتانسیل دار بشه.پس بهترین راه (یا بهتر بگم تنها راه) این بوده که یک نفر با سن زیاد رو از ریشه ها بیارن.ولی داستانش رو طوری پیش ببرن که در یک جسم جوان قرار بگیره و یک عمر دوباره پیدا کنه.یعنی با یک تیر دو نشون بزنند و به هر دو هدفشون برسند !

3-من و علی از همون زمان رولیشنز 2 گفتیم.اگه قرار باشه ناتالیا برگرده و آنتاگونیست بازی یک دختر بچه (یا نوجوان) باشه ، تم و فضای کلی بازی باید کلا دگرگون بشه.تقریبا چیزی مشابه سایلنت هیل.الآن دقیقا همون چیزی که توی ذهن من و علی بود عملی شده.همه جای تیزر بازی ، بوی ناتالیا رو میده.از محیط بازی بگیر تا شعر روی تیزر و اون عروسک ها و تاب توی حیاط و.....رک میگم.فضای بازی از رولیشنز 2 هم کافکایی تر هست !!!!!

4-اول تیزر تلفن زنگ میخوره و یک نفر میگه : She is Back .خب قطعا این جمله برای کسی به کار میره که قبلا هم توی داستان حضور داشته و کاراکتر جدیدی نیست.به علاوه کسی هست که کلا محوریت داستان روی خودشه و تا حدی مهمه که اولین تیزر بازی ، کلا با اون شروع میشه !

5-اون زن پشت تلفن در دمو ، نوع لحن و جملاتش مطابقت کامل با الکس داره.از طرفی تلفنی که در ابتدای تیزر زنگ میخوره ، دقیقا همون تلفنی هست که زنه پشتش حرف میزنه.پس قطعا اون زنی که صحبت میکنه ، همون کسی هست که در ابتدای تیزر ، جمله ی She is Back در موردش بکار میره !


6-عکس وسط تی شرت که باز تصویر یک زن هست و دوباره نشون میده که محوریت داستان ، روی یک زن هست.اونم تصویری که میتونه نمادی از چهره ی قبلی الکس باشه.چون به شدت شبیهه !

7-علاقه ی شدید الکس به عروسک ها و مانکن ها ، در رولیشنز 2 به صورت بسیار واضحی مشخص شد.حالا قضاوت اینکه اون عروسکها و مانکن های داخل تیزر و حتی دمو ، چه مفهومی میتونن داشته باشن با خودت !

8-ناپدید شدن خانواده ی بیکر به سال 2014 برمیگرده.یعنی دقیقا یک سال بعد از اون لبخند شیطانی ناتالیا در انتهای رولیشنز 2 و دقیقا وقتی که باید اقداماتش رو آغاز میکرده.یعنی کاملا با زمانی که باید منتظر بازگشت ناتالیا میبودیم مطابقت داره !

حالا دیگه قضاوتش با خودت.عدم حضور الکس با این همه استدلال و نشونه ، مسخره ترین و غیر عقلانی ترین چیزی هست که میشه حتی به ذهن برسه.هرچند کپکام در چند سال اخیر ثابت کرده که تخصص بسیار بالایی در این زمینه داره.برای همین هم اصلا 100 درصد نمیگم.یک درصد رو هم اختصاص میدم به حماقت و غیر قابل پیش بینی بودن کپکام !

طبق این چیزی که میگی ، الکس 100% توی RE 7 هست و شکی درش نیست.
حتی از نظر تجاری هم حساب کنیم ، الکس اصلا فامیلیش وسکره ، حتی اسمشم ریشه داره تو داستان کل سری. شکی نیست که اصلا معرفی الکس تو Revelations 2 به خاطره این بوده که حضور ضعیف شخصیت های منفی فرعی و نبود آلبرت بعد از 5 جبران شه.
سری به یک کاراکتر منفی جدید و قوی نیاز داشت که داستانی که از کاراکتر هایی مثل بری بورتون و کلیر ردفیلد که نصفه رها شده بودن رو کامل کنه.
هر چی باشه کلیر از لیان ، کریس و باقی چیزی کم نداره که هیچ تازه خیلی هم مهمه!

تا اونجایی که من از Revelations 2 دیدم کلا ناتالیا حسو حالشم بیشتر Silent Hill مانند بود پس اینکه فضای RE 7 هم اینطور باشه خیلی چیز عجیبی نیست. یه نشونس که ناتالیا هست توی بازی.
انصافا کی دیگه هست که همچین جوی رو بده تو سری؟

زن روی تی شرت رو یادم نرفته. اگه از دور نگاه کنی ، صورت زنه انگار مرکز یه تار عنکبوته. مرکز یک تار عنکبوت یک نماده. اون زن ( که احتمالا الکس/ناتالیاست ) ریشه و راس مرکزیه داستانه. چون تار عنکبوت اتصال وقایع رو نشون میده. البته بازم این فقظ یه فرضیس.

خانواده بیکر داستانش منو یاده تروور ها میندازه. فک کنم الکس ازمایشی چیزی روشون کرده. :|
نمی دونم این یکیو.
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield
طبق این چیزی که میگی ، الکس 100% توی RE 7 هست و شکی درش نیست.
حتی از نظر تجاری هم حساب کنیم ، الکس اصلا فامیلیش وسکره ، حتی اسمشم ریشه داره تو داستان کل سری. شکی نیست که اصلا معرفی الکس تو Revelations 2 به خاطره این بوده که حضور ضعیف شخصیت های منفی فرعی و نبود آلبرت بعد از 5 جبران شه.
سری به یک کاراکتر منفی جدید و قوی نیاز داشت که داستانی که از کاراکتر هایی مثل بری بورتون و کلیر ردفیلد که نصفه رها شده بودن رو کامل کنه.
هر چی باشه کلیر از لیان ، کریس و باقی چیزی کم نداره که هیچ تازه خیلی هم مهمه!

تا اونجایی که من از Revelations 2 دیدم کلا ناتالیا حسو حالشم بیشتر Silent Hill مانند بود پس اینکه فضای RE 7 هم اینطور باشه خیلی چیز عجیبی نیست. یه نشونس که ناتالیا هست توی بازی.
انصافا کی دیگه هست که همچین جوی رو بده تو سری؟

زن روی تی شرت رو یادم نرفته. اگه از دور نگاه کنی ، صورت زنه انگار مرکز یه تار عنکبوته. مرکز یک تار عنکبوت یک نماده. اون زن ( که احتمالا الکس/ناتالیاست ) ریشه و راس مرکزیه داستانه. چون تار عنکبوت اتصال وقایع رو نشون میده. البته بازم این فقظ یه فرضیس.

خانواده بیکر داستانش منو یاده تروور ها میندازه. فک کنم الکس ازمایشی چیزی روشون کرده. :|
نمی دونم این یکیو.

ممنونم.مثل همیشه کاملا ریزبین و منطقی ! ;)

دقیقا.این نکته ای هست که من قبلا هم بارها بهش اشاره کردم.کلیر و بری مجددا در یک داستان مهم و ریشه ای قرار گرفتند.برخلاف لیون و ایدا (و متاسفانه اخیرا کریس) ، کلیر هیچوقت در داستان های فرعی و جدید ظاهر نشده و با آنتاگونیست های بی ریشه و یکبار مصرف مثل سدلر ، جاوییر ، کارلا ، سیمونز و.....هم درگیر نشده.اول بیرکن ، دوم خاندان آشفورد و حتی بعد از 15 سال هم تنها بازمانده ی آمبرلا یعنی الکس !

بله.قطعا بیکرها اولین قربانیان الکس هستن.چون سال 2014 زمان آغاز اقدامات الکس بوده !

کاملا درسته.ناتالیا تنها کسی هست که میتونه این سبک و فضا رو وارد سری RE کنه.مسئله ای که من و علی قبل از انتشار تیزر بازی گفتیم و الآن هم اتفاق افتاده !

کلا تا الآ هر چیزی که از 7 دادن (تیزر ، دموی گیم پلی و تی شرت) ، حضور الکس توش موج میزنه !!!!!
 
  • Like
Reactions: amirmt
نتیجه این رای گیری یکی از عجایب تاریخ حساب میشه برای من :-j

کجاش عجیبه؟ اینکه دوربین کلاسیک هنوز طرفدار داره؟ ما دلایل خودمون رو برای دوربین کلاسیک داریم از جمله تکرار مؤفقیت زیرو و ریمیک، و می ترسیم با تغییر دوربین کپکام نتونه شاهکار بسازه و خوب دربیاره بازی رو به قول معروف بخواد ابرو رو درست کنه ، بزنه چشم رو کور کنه !!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
خیر ، هنوز هیچ خبری نشده.انگار خودشونم یادشون رفته.البته اگه به هر دلیلی کنسل نشده باشه !

برای چی کنسل بشه؟ این انیمیشن حتی بوسیله خود کپکام هم ساخته نمیشه و یکی از استودیوهای سگا یعنی Marza وظیفه ساختش رو بر عهده داره. کپکام فقط نظارت میکنه.
من فقط خوشحالم که اینبار Shotaro Suga نویسنده نیست. چون میشه گفت به نوعی بدترین نویسنده سری هست. هرچند کارش توی انیمیشن قبلی زیاد بد نبود، اما اصلا اون چیزی هم که انتظار داشتم نبود و الان داستان مانگاها به مراتب بهتر از انیمیشن هاست.


Sent from my SM-T285 using Tapatalk
 
دوستان پست یکم طولانیه
اول یه مقالس بعدم پاسخ.
غلط تایپی هارو هم به لطف خودتون ببخشید :D !

ممنونم.مثل همیشه کاملا ریزبین و منطقی ! ;)

دقیقا.این نکته ای هست که من قبلا هم بارها بهش اشاره کردم.کلیر و بری مجددا در یک داستان مهم و ریشه ای قرار گرفتند.برخلاف لیون و ایدا (و متاسفانه اخیرا کریس) ، کلیر هیچوقت در داستان های فرعی و جدید ظاهر نشده و با آنتاگونیست های بی ریشه و یکبار مصرف مثل سدلر ، جاوییر ، کارلا ، سیمونز و.....هم درگیر نشده.اول بیرکن ، دوم خاندان آشفورد و حتی بعد از 15 سال هم تنها بازمانده ی آمبرلا یعنی الکس !

بله.قطعا بیکرها اولین قربانیان الکس هستن.چون سال 2014 زمان آغاز اقدامات الکس بوده !

کاملا درسته.ناتالیا تنها کسی هست که میتونه این سبک و فضا رو وارد سری RE کنه.مسئله ای که من و علی قبل از انتشار تیزر بازی گفتیم و الآن هم اتفاق افتاده !

کلا تا الآ هر چیزی که از 7 دادن (تیزر ، دموی گیم پلی و تی شرت) ، حضور الکس توش موج میزنه !!!!!

کپکام مدتی طولانی بوده که از سبکی اکشن و شوتر استفاده کرد که باعث شد محیط بازی عوض شه و اصلا از او اتمسفری که ما مدتی طولانی Resident Evil رو باهاش میشناختیم دور شیم. خیلی دور. به طوری که داستان بازی فدای سبک و محیط شد. ( و البته یه عالمه چیزای اضافه و الکی دیگه که پتانسیل شماره دار هارو خراب کرد و الکی همه چیو هدر داد ). برای همین بود که Capcom اومد و سری Revelations و از همه مهم تر Revelations 2 رو ساخت. شماره 2 یکی از مهم ترین تکه های این سری و یک بخش کلیدی در خط داستانی این سری است.
* * *
خط داستانی سری بازی RE توی شماره 5 به نتیجه ی اصیل و کامل خودش رسید و به داستانی اصلی این سری یک پایان کامل داد ، هرچند که سوال هایی رو همچنان بی جواب گذاشت. بعد از شماره 5 ما با یک سری بازی های فرعی و اضافه رو به رو شدیم که حتی اگر یک گیمر و یا یک فن از سری بازی آن هارو رد و یا حتی فراموش میکرد ، لطمه ای کوچک دارد نمی شد.
آلبته حتی قبل از 5 هم ما آیتم ها و تایتل های اضافه ای داشتیم که می شد با حذف اونا جای برای تایتل هایی با پتانسیل های بالاتر ، داستان و پیم پلی عالی و استفاده هر چه بهتر از کاراکتر های این سری استفاده کرد.
( مثال هایی از عنوان هایی که هدر رفتن : RE 4 , RE Operations Raccoon City , RE 6 , RE Survivor & Gun Survivor 2 )
البته این لیست کامل نیست ولی میشه با یه نگاه کوچیک اشتیاهای سری و هدر رفتگی هارو پیدا کرد.

RE 4 : اشکالات زیادی از این شماره بیرون اومدن. سبک گیمپلی ، کاراکتر های کلیشه ای و نچسب ، داستانی کم عمق و محیطی تکراری واقعا یک شماره رو هدر داد در صورتی که می تونست و کلر ، کریس ، ربکا ، بری و یا حتی شری و لیان بپردازه. ( البته منظورم از لیان این داستان خسته کننده نیست بلکه داستانی با عمق و قدرت بیشتر. هرچند ، لیان کراکتری تکراری و همه جا پیداست و به جر یک مکمل در RE 2 برای کلر ردفیلد دیگر نقش و ارزش خاصی نداشت و همون بهتر می شد اگر پرونده اش را در همان بازی اول می بستند. برای همه بهتر می شد! )

RE ORC : این بازی هم پتانسیل بالایی میتونست داشته باشه. یک Spin off با سبکی متفاوت. با وجود گند بودن بازی من دوستش دارم ولی کاش به جای اینکه تنها داستان رو دید دیگه ای بیان کنه به HUNK می پرداخت. اشتباه نکن. من همه کاراکتر هایی که توی بازی بودن رو دوست داشتم وای اگر این بازی به هانک ، یکی از مرموز ترین و در عین حال محبوب ترین کاراکتر ها، می پرداخت می تونست یک عنوان قوی باشه. انصافا تو کل سری از هانک مگه چه قدر می دونیم؟ :|

RE 6 : این یکیو دیگه همه میدنیم که چه مصیبتی بود برای یک عنوان RE. گیم پلی برای کسی مثل من جذاب بود اما نه به عنوان RE. این بازی اصن RE نبود! یه آش شعله قلمکار و بی سر و ته که نه تنها ما رو راضی نکرد بلکه حرص هم داد. گیم پلی شوتر مثل چند عنوان قبلی ، داستان خر تو خر و الکی پیاز داغ زیاد ، کمپین های الکی اکشن با عمق بسیاااااااار پایین ، به طوری که شرط می بندم یک بچه ابتدایی هم مضحک بودنشونو درک میکنه. من تا فردا می تونم نقص هارو ادامه بدم دلی بذارید جمعش کنم. یک فاجعه به تمام عیار. و یک فرصت طلایی برای درخشش کلیر ، استیو ، الکس برای ورودش به داستان با حتی کاراکتر هایی دوس داشتنی مثل ربکا ، بیلی و بری.

Survivor رو هم که همه میدونن الکی بود. :|

***

حالا این همه گفتیم بییایم سر اصل مطلب.
سیاستی که Capcom این مدت استفاده کرد خشم همه رو بالا کشید. فن ها و گیمر ها ناراضی بودن و Capcom سرمایه زیادی رو علاوه بر فن های خودش از دست داد. این موضوع باعث شد که بیاد و Revelations رو بسازه. بازگشت جیل ، هرچند ضغیف تا حدودی دل فن هارو به دست اورد.فن ها دوباره تا حدودی امید وار شدند که کپکام صداشونو شنیده.
بعد از نکته هایی که از Revelations به دست اومد نسخه بعدی این سری اومد.

Revelations 2 برای فن های سری مثل یک هدیه جانانه بود. فن ها باز هم امیدوار تر از قبل شدند. ( هرچند که حذف شدن Steve Burnside از Revelations 2 باعث دلسردی شد ) محیط ها و دشمنان بازی برای ترس و لزر بازی کن از طراحی بسیار خوبی برخوردار بودند و بازی باز از انها لذت میبرد.Revelations 2 با بودجه کمی ساخته شد و ناقص بود اما داستانی غنی داشت. فقط فکر کنید Steve هم تو بازی بود! اونوقت دیگه همه تموم میشد. بی نقص.
بازگشت کلر ردفیلد و بری برتون که از کاراکتر های قدیمی این سری بودند باعث خوشحالی خیلی ها شد و البته ، معرفی یک وسکر جدید رو نباید فرموش کرد.
الکس وسکر که به عنوان شخصیت منفی جدید این سری معرقی شد به سرعت طرفدار پیدا کرد و نشون داد که یک کاراکتر ضعیف ، تکراری و کم عمق و بی روح طرف نیستم. الکس وسکر درست مثل البرت وسکر یک شخصیت ماندنی خواها بود و واکنش فن ها این رو ثابت کرد. الکس وسکر برخلاف باقی شخصیت هایی که امدند و رفتند و کسی هم تره براشون خرد نکرد ( منظورم تویی جیک >_> ) عمیق بود و حتی علایق مخصوص خود رو داشت. حتی طراحی کاملی هم داشت. انتخاب سفید برای الکس هوشمندانه بود چون مکملی برای تم سیاه البرت بود. سیاه و سفید. ( درست مثل شطرنجو اشاره هم کمنیم که شطرنج بازی زیرکی است و وسکر ها بسیار زیرک بودند. به ویژه الکس به خاطر انتقال زیرکانه ذهنش به بدن ناتالیا. هیچ کس فکرش رو هم نمیکنه! )
و حالا بریم سر 7 .

مانکن ها ، عروسک های توی تریلر ، تلفن و صدای مرموز پشت تلفن و حتی تم و محیط و فضای بازی ( که بسیار شبیه revelations 2 است ) ، همه و همه المان هایی هستند که بار ها و بار ها در Revelations 2 با الکس مشاهده کردیم. الکس توی 7 منتظره اجرای یه نقشه بزرگه و داره ازمایش و خطاشو روی خانواده بیکر انجام میده.

من فرضیه های زیادی راجب 7 ندارم ولی تمام شواهد برای تاکید و اثبات فرضیه های نیما وجود دارن.

من فقط یک شک و حدس خیلی پرت و بی اساس دارم که مربوط به هانک میشه و فکر می کنم هلیوپتر مربوط به Umbrella به هانک ربط داره.
هنوز مدرک زیادی ندارم پس در حد یک حدس میمونه.

همین :)
****

عجیب تر از این هم داشتیم.کجای کاری بابا؟توی نظرسنجی مهمترین کاراکتر داستانی سری ، لیون اول شد و وسکر با اختلاف چشمگیری دوم ! =))=))=))=))=))

یعنی خااااااااک توسر همه که وسکر دوم شد. بریم بنزین بخریم :|

****

کجاش عجیبه؟ اینکه دوربین کلاسیک هنوز طرفدار داره؟ ما دلایل خودمون رو برای دوربین کلاسیک داریم از جمله تکرار مؤفقیت زیرو و ریمیک، و می ترسیم با تغییر دوربین کپکام نتونه شاهکار بسازه و خوب دربیاره بازی رو به قول معروف بخواد ابرو رو درست کنه ، بزنه چشم رو کور کنه !!


Sent from my iPhone using Tapatalk

بابا الکی نیست که این 2 تا ریمیک انقدر طرفدار دارن! داستان که عالی و گیمپلی و مکانیک ها هم که ماهن. معما هاشم که نگو. RE اصیلن این 2 تا.


برای چی کنسل بشه؟ این انیمیشن حتی بوسیله خود کپکام هم ساخته نمیشه و یکی از استودیوهای سگا یعنی Marza وظیفه ساختش رو بر عهده داره. کپکام فقط نظارت میکنه.
من فقط خوشحالم که اینبار Shotaro Suga نویسنده نیست. چون میشه گفت به نوعی بدترین نویسنده سری هست. هرچند کارش توی انیمیشن قبلی زیاد بد نبود، اما اصلا اون چیزی هم که انتظار داشتم نبود و الان داستان مانگاها به مراتب بهتر از انیمیشن هاست.


Sent from my SM-T285 using Tapatalk

منم داستان مانگا رو خیلی بیشتر از انمیشن ( و حتی چند تا از بازی ها! ) دوست داشتم. امیدوارم این یکی از توش Die Hard و Call of Duty یا یه چرت اکشن دیگه در نیاد. -_____-


دوربین سوم شخص ثابت کلاسیک مال همون دوران بود و الان منسوخ شده!
البته اگه بتونن کاری کنن که بازیکن حق انتخاب داشته باشه خیلی عالی میشه.:D اینطوری همه راضی خواهند بود

ولی سیستم خیلی خوبی بود. این که انتخاب کنی نوع دوربینو که عالی بود! گل گفتی!
 
منم داستان مانگا رو خیلی بیشتر از انمیشن ( و حتی چند تا از بازی ها! ) دوست داشتم. امیدوارم این یکی از توش Die Hard و Call of Duty یا یه چرت اکشن دیگه در نیاد. -_____-

خب در مورد انیمیشن جدید کپکام از قبل قول داده که این نسخه یه نوع ریبوت محسوب میشه. نه یه ریبوت داستانی بلکه بیشتر یه تحول کلی مثل RE7 اما نه به اون شدت، بیشتر چیزهایی مثل تغییر کامل تیم سازنده و شیوه داستانگویی و حال و هوای داستان هست که به نسخه های کلاسیک نزدیکتر هست. پس این میتونه خبر خوبی باشه.
اما من خیلی توقعم رو بالا نمیبرم. چون از قبل از یه برند موتور ایتالیایی و سکانس های اکشن رونمایی شده. پس نمیشه انتظار یه فیلم ترسناک خالص رو داشت. تمام چیزی که من میخوام یه داستان خوب و کرکترهای با شخصیت پردازی بهتر نسبت به نسخه های قبلی هست.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk
 
دوستان پست یکم طولانیه
اول یه مقالس بعدم پاسخ.
غلط تایپی هارو هم به لطف خودتون ببخشید :D !



کپکام مدتی طولانی بوده که از سبکی اکشن و شوتر استفاده کرد که باعث شد محیط بازی عوض شه و اصلا از او اتمسفری که ما مدتی طولانی Resident Evil رو باهاش میشناختیم دور شیم. خیلی دور. به طوری که داستان بازی فدای سبک و محیط شد. ( و البته یه عالمه چیزای اضافه و الکی دیگه که پتانسیل شماره دار هارو خراب کرد و الکی همه چیو هدر داد ). برای همین بود که Capcom اومد و سری Revelations و از همه مهم تر Revelations 2 رو ساخت. شماره 2 یکی از مهم ترین تکه های این سری و یک بخش کلیدی در خط داستانی این سری است.
* * *
خط داستانی سری بازی RE توی شماره 5 به نتیجه ی اصیل و کامل خودش رسید و به داستانی اصلی این سری یک پایان کامل داد ، هرچند که سوال هایی رو همچنان بی جواب گذاشت. بعد از شماره 5 ما با یک سری بازی های فرعی و اضافه رو به رو شدیم که حتی اگر یک گیمر و یا یک فن از سری بازی آن هارو رد و یا حتی فراموش میکرد ، لطمه ای کوچک دارد نمی شد.
آلبته حتی قبل از 5 هم ما آیتم ها و تایتل های اضافه ای داشتیم که می شد با حذف اونا جای برای تایتل هایی با پتانسیل های بالاتر ، داستان و پیم پلی عالی و استفاده هر چه بهتر از کاراکتر های این سری استفاده کرد.
( مثال هایی از عنوان هایی که هدر رفتن : RE 4 , RE Operations Raccoon City , RE 6 , RE Survivor & Gun Survivor 2 )
البته این لیست کامل نیست ولی میشه با یه نگاه کوچیک اشتیاهای سری و هدر رفتگی هارو پیدا کرد.

RE 4 : اشکالات زیادی از این شماره بیرون اومدن. سبک گیمپلی ، کاراکتر های کلیشه ای و نچسب ، داستانی کم عمق و محیطی تکراری واقعا یک شماره رو هدر داد در صورتی که می تونست و کلر ، کریس ، ربکا ، بری و یا حتی شری و لیان بپردازه. ( البته منظورم از لیان این داستان خسته کننده نیست بلکه داستانی با عمق و قدرت بیشتر. هرچند ، لیان کراکتری تکراری و همه جا پیداست و به جر یک مکمل در RE 2 برای کلر ردفیلد دیگر نقش و ارزش خاصی نداشت و همون بهتر می شد اگر پرونده اش را در همان بازی اول می بستند. برای همه بهتر می شد! )

RE ORC : این بازی هم پتانسیل بالایی میتونست داشته باشه. یک Spin off با سبکی متفاوت. با وجود گند بودن بازی من دوستش دارم ولی کاش به جای اینکه تنها داستان رو دید دیگه ای بیان کنه به HUNK می پرداخت. اشتباه نکن. من همه کاراکتر هایی که توی بازی بودن رو دوست داشتم وای اگر این بازی به هانک ، یکی از مرموز ترین و در عین حال محبوب ترین کاراکتر ها، می پرداخت می تونست یک عنوان قوی باشه. انصافا تو کل سری از هانک مگه چه قدر می دونیم؟ :|

RE 6 : این یکیو دیگه همه میدنیم که چه مصیبتی بود برای یک عنوان RE. گیم پلی برای کسی مثل من جذاب بود اما نه به عنوان RE. این بازی اصن RE نبود! یه آش شعله قلمکار و بی سر و ته که نه تنها ما رو راضی نکرد بلکه حرص هم داد. گیم پلی شوتر مثل چند عنوان قبلی ، داستان خر تو خر و الکی پیاز داغ زیاد ، کمپین های الکی اکشن با عمق بسیاااااااار پایین ، به طوری که شرط می بندم یک بچه ابتدایی هم مضحک بودنشونو درک میکنه. من تا فردا می تونم نقص هارو ادامه بدم دلی بذارید جمعش کنم. یک فاجعه به تمام عیار. و یک فرصت طلایی برای درخشش کلیر ، استیو ، الکس برای ورودش به داستان با حتی کاراکتر هایی دوس داشتنی مثل ربکا ، بیلی و بری.

Survivor رو هم که همه میدونن الکی بود. :|

***

حالا این همه گفتیم بییایم سر اصل مطلب.
سیاستی که Capcom این مدت استفاده کرد خشم همه رو بالا کشید. فن ها و گیمر ها ناراضی بودن و Capcom سرمایه زیادی رو علاوه بر فن های خودش از دست داد. این موضوع باعث شد که بیاد و Revelations رو بسازه. بازگشت جیل ، هرچند ضغیف تا حدودی دل فن هارو به دست اورد.فن ها دوباره تا حدودی امید وار شدند که کپکام صداشونو شنیده.
بعد از نکته هایی که از Revelations به دست اومد نسخه بعدی این سری اومد.

Revelations 2 برای فن های سری مثل یک هدیه جانانه بود. فن ها باز هم امیدوار تر از قبل شدند. ( هرچند که حذف شدن Steve Burnside از Revelations 2 باعث دلسردی شد ) محیط ها و دشمنان بازی برای ترس و لزر بازی کن از طراحی بسیار خوبی برخوردار بودند و بازی باز از انها لذت میبرد.Revelations 2 با بودجه کمی ساخته شد و ناقص بود اما داستانی غنی داشت. فقط فکر کنید Steve هم تو بازی بود! اونوقت دیگه همه تموم میشد. بی نقص.
بازگشت کلر ردفیلد و بری برتون که از کاراکتر های قدیمی این سری بودند باعث خوشحالی خیلی ها شد و البته ، معرفی یک وسکر جدید رو نباید فرموش کرد.
الکس وسکر که به عنوان شخصیت منفی جدید این سری معرقی شد به سرعت طرفدار پیدا کرد و نشون داد که یک کاراکتر ضعیف ، تکراری و کم عمق و بی روح طرف نیستم. الکس وسکر درست مثل البرت وسکر یک شخصیت ماندنی خواها بود و واکنش فن ها این رو ثابت کرد. الکس وسکر برخلاف باقی شخصیت هایی که امدند و رفتند و کسی هم تره براشون خرد نکرد ( منظورم تویی جیک >_> ) عمیق بود و حتی علایق مخصوص خود رو داشت. حتی طراحی کاملی هم داشت. انتخاب سفید برای الکس هوشمندانه بود چون مکملی برای تم سیاه البرت بود. سیاه و سفید. ( درست مثل شطرنجو اشاره هم کمنیم که شطرنج بازی زیرکی است و وسکر ها بسیار زیرک بودند. به ویژه الکس به خاطر انتقال زیرکانه ذهنش به بدن ناتالیا. هیچ کس فکرش رو هم نمیکنه! )
و حالا بریم سر 7 .

مانکن ها ، عروسک های توی تریلر ، تلفن و صدای مرموز پشت تلفن و حتی تم و محیط و فضای بازی ( که بسیار شبیه revelations 2 است ) ، همه و همه المان هایی هستند که بار ها و بار ها در Revelations 2 با الکس مشاهده کردیم. الکس توی 7 منتظره اجرای یه نقشه بزرگه و داره ازمایش و خطاشو روی خانواده بیکر انجام میده.

من فرضیه های زیادی راجب 7 ندارم ولی تمام شواهد برای تاکید و اثبات فرضیه های نیما وجود دارن.

من فقط یک شک و حدس خیلی پرت و بی اساس دارم که مربوط به هانک میشه و فکر می کنم هلیوپتر مربوط به Umbrella به هانک ربط داره.
هنوز مدرک زیادی ندارم پس در حد یک حدس میمونه.

همین :)
****



یعنی خااااااااک توسر همه که وسکر دوم شد. بریم بنزین بخریم :|

****



بابا الکی نیست که این 2 تا ریمیک انقدر طرفدار دارن! داستان که عالی و گیمپلی و مکانیک ها هم که ماهن. معما هاشم که نگو. RE اصیلن این 2 تا.




منم داستان مانگا رو خیلی بیشتر از انمیشن ( و حتی چند تا از بازی ها! ) دوست داشتم. امیدوارم این یکی از توش Die Hard و Call of Duty یا یه چرت اکشن دیگه در نیاد. -_____-




ولی سیستم خیلی خوبی بود. این که انتخاب کنی نوع دوربینو که عالی بود! گل گفتی!

آتوسا ، با 100 درصد حرفات موافقم.واقعا تبریک میگم به این همه تیزهوشی و ریزبینی !

در مورد نسخه های 4 ، 6 و ORC کاملا موافقم.رولیشنز 2 هم قطعا یکی از بزرگترین پتانسیل های داستانی سری رو داشت.نخستین و تنها عنوان سری بعد از 5 که به خط اصلی داستان و مسائل ریشه ای سری میپرداخت.هرچند حذف استیو باعث شد که قلب داستان بیرون بیفته.ولی بازم حضور الکس (اونم با اون سرنوشت) ، خودش یک نقطه ی قوت بسیار بزرگ در داستان سری هست.کسی که بعد از آنتاگونیست های بی ریشه و یکبار مصرفی مثل سدلر و سیمونز ، واقعا یک غنیمت بزرگ در سری محسوب میشه.اونم در شرایط فعلی داستان !

در مورد اشاره به تضاد رنگ لباس آلبرت و الکس و همچنین فلسفش هم فقط میتونم بگم لایک ! ;)

از هانک گفتی.بدون شک بزرگترین علامت سوال فعلی سری هست.مخصوصا بعد از دو نسخه ی 6 و رولیشنز 2 که ابهامات سازمان و ایدا و استیو کلا توشون نادیده گرفته شد.هرچند همونطورر که خودتم اشاره کردی ، پتانسیل های هانک یکبار هم در ORC به طرز فجیعی هدر رفت.در مورد ارتباط لوگوی آمبرلا ، اون هلیکوپتر و هانک هم فقط میتونم بگم احسنت !

مقالت به قدری جامع و همه جانبه بود که جایی برای توضیح بیشتر نمیذاره.این مطالب رو هم چون خیلی برام جالب بود ، فقط خواستم تاکیدی روشون کرده باشم.هرچند نیازی هم به تاکید نداشتند.واقعا خسته نباشی ! :)


به طور کل کاملا با صحبت هات موافقم، اما در مورد شماره 4، زیاد نه! رزیدنت ایول بعد از دو عرضه ی پر خرج و ناموفق برای یک کنسول کم فروش، یعنی ریمیک و زیرو، ضربه شدیدی خورد. این بود که ساخت 4 شدیدا پر حاشیه و حساس شد. 4 قرار بود سرنوشت سری رو تعیین کنه و با تمام این ها باز هم اگر انحصاری برای GC می موند، باید با آیپی رزیدنت ایول خداحافظی می کردیم. رزیدنت ایول 4، چهار بتا داره که از شدت تفاوت با سری قبل، اولین بتا تبدیل شد به یک آیپی دیگه!
میکامی هرآنچه در توان داشت برای فروش این بازی رو کرد. اون جا هدف فقط یک شوک به آیپی در حال مرگ رزیدنت ایول بود. نه داستان و نه هیچ چیز.
و در نتیجه، یک بازی با یک انقلاب برای شوتر سوم شخص و حتی آوردن یک زاویه جدید دوربین بیرون اومد. متای این شماره 96 شد و این یعنی تا صد سال دیگه هم نامش در رأس صنعت گیم نماینده کل سری رزیدنت ایول هست. رزیدنت ایول 4 نقصی در شخصیت پردازی و داستان هم نداشت. فقط همه چیز عوض شده بود. اون زمان همه از حضور لیان خوشحال بودن! چون نه لیان کلیشه ای شده بود و نه خبری از ایدا بعد از یک تصویر از زخم شکمش در اپیلوگ رزیدنت ایول 3 اومده بود. اون موقع فن جدید و قدیمی وجود نداشت و این خوشحالی برای همه بود! یادم میاد خودم هم قبل از تجربه ی بازی از این همه تفاوت ناراحت بودم؛ اما حسی که بعد از نیم ساعت بازی کردن این شماره داشتم رو فقط کسی میفهمه که همون زمان رزیدنت ایول 4 رو تجربه کرده. احساس مسخ شدن! خیلی جلوتر از یک بازی. تنها مشکلی که وجود داشت، این بود که رزیدنت ایول 4 رزیدنت ایول نبود و سری رو به نابودی کشوند! به هر حال، شماره 5 با یک داستان بی نقص اومد و ماجرا رو خیلی زیبا جمع کرد.

از استیو گفتی و برام جالب بود که اعتقاد به حضورش داشتی. خب، رزیدنت ایول این بار هم درست مثل زمان 4 به چالش افتاده! سال پیش کپ کام از 4 معرفی سه تا ریمیک داشت! بودجه شرکت به طور عجیبی پایین اومد تا جایی که برای رولیشنز 2 با یک بازی کوتاه با فیزیک دو نسل پیش مواجه شدیم!
رولیشنز 1 حدود یک سال قبل از 6 برای فروش بیشتر 3DS هم زمان با این کنسول بیرون اومد. کل اتمسفری که اون جا بود به خاطر محدودیت سخت افزاری 3DS بود و نزدیک یک سال بعد دیدیم که زیاد هم با کاری که برای رولیشنز کردن موافق نبودن! بعد از عرضه 6 بود که صدای مردم در اومد و بلافاصله برای جمع کردن اعتراض ها رولیشنز سال پیش برای کنسول ها پورت شد.
شماره 7 هم قراره یک سنت شکنی بزرگ مثل زمان 4 داشته باشه؛ که اگر اول شخص بیرون بیاد، فکر نمی کنم نصف اون موفقیت رو هم کسب کنه.

ماه ها قبل از معرفی و حتی شایعات رولیشنز 2، قبل از E3 سال 2014 یک تصویر با لوگوتایپ و یونیفرم رولیشنز، با تم نارنجی، به اسم Enhanced Veronica لیک شد.
اتفاقی که افتاد این بود که ماه ها قبل از حتی شایعات رولیشنز 2، من و نیما برای نام انهنسد ورونیکا، داشتیم از حضور کلیر و کل اتفاقات و نوستالژی های کد ورونیکا صحبت می کردیم. جالب که بازی بعد یونیفرم لوگوی رولیشنز رو به نامش انتقال داده بود و شد شماره دوم رولیشنز اما، با حضور کلیر، در یک جزیره، آغاز از یک زندان با تشابه نام آنتاگونیست الکس و الکسیا با هوش بالا و اخلاق و رفتار روان پریش بیرون اومد. از نظر ما این بازی کوتاه شد، همه چیز ازش گرفته شد و بیشتر یک تست برای مسیر بعدی شد. قیمت 20 دلاری این بازی هم همین رو می گه. اما Enhanced Veronica چی بود؟ شاید در شماره 7 با ویروسی که از تی ورونیکا گرفته شده رو به رو بشیم!
برای هانک، آرزو می کنم این اتفاق رخ بده!

بهترین دوربین، چیزی بود که در بتای 4 دیدیم. در یک گوشه ی معین در حال حرکت با کاراکتر و در عین حال زمان هدف گیری، روی شونه.
تیمی که به طور مستقل ساخت ریمیک دو رو انجام میداد، انتخاب بین ثابت و روی شونه گذاشته بود که امیدوارم همین طور باشه.

علی ، من کم کم دارم به این نتیجه میرسم که من و تو و آتوسا یک مغز واحد داریم.خب الآن من در جواب این پستت که کلمه به کلمش کپی نظرات خودمه چی بگم؟ :D

در مورد 4 که واقعا توضیحاتی بهتر از این ممکن نبود.نسخه ی 4 اومد کپکام رو از ورشکستگی حتمی نجات داد.اونجا هدف فقط یک چیز جدید و متفاوت بود.چیزی که همه خوششون بیاد.در اون شرایط ، چاره ای جز این نبود.مخصوصا اینکه کپکام فروش کم ریمیک و زیرو رو هم به حساب سبک و گیم پلی بازی گذاشت.پس واقعا در اون شرایط ، کپکام اقتصادی ترین کار رو انجام داد.دیگه وقتی شرکت در حال افوله و باید قبل از هر چیز روی فروش مانور بدن ، مجال پرداختن به اولویت های داستان نیست.اول باید به هر طریقی ، سری رو نجات داد و بالا کشید.بعد رفت سر اصل ماجرا.دقیقا کاری که کپکام انجام داد.حتی داستان 4 هم به عنوان یک داستان مستقل خوب بود.ولی با این همه ، بازی قطعا رزیدنت اویل نبود.حتی داستان رو هم کلا از مسیر اصلی خودش منحرف کرد.مسئله ای که خوشبختانه با درایت و تیزهوشی تحسین برانگیز نویسنده ی 5 جناب موراتا حل شد و ما شاهد یک پایان کامل و حساب شده ، برای خط اصلی داستان سری بودیم.به نظرم بهتره فعلا از این بحث بگذریم.....!

و اما در مورد نسخه ی Enhanced Veronica.....هیچ چیزی نمیتونه من رو قانع کنه که این اسم ، عنوان اولیه ی رولیشنز 2 نیست.وقتی میگیم Enhanced Veronica ، دقیقا یاد نسخه ای میفتیم با سبک و داستانی شبیه به کد ورونیکا و حضور کلیر و صد البته استیو.بعد ما بلافاصله در نسخه ی بعدی ، شاهد داستانی در محیط مشابه کد ورونیکا (زندان و جزیره) و تازه با حضور کلیر بودیم.لابد میگین این اتفاقی هست.بسیار خب.همزمان با انتشار لوگوی Enhanced Veronica شایعات تایید نشده ای منتشر شد ، مبنی بر اینکه دو کاراکتر زن و یک کاراکتر مرد قدیمی در این بازی حضور دارن که یکی از زن ها بیش از یک دهه غیبت داشته ، یکیشون تا حالا حضور فیزیکی نداشته و کاراکتر مرد هم با اینکه قدیمی هست ، ولی تا حالا قابل بازی نبوده.بلافاصله در نسخه ی بعدی ، شاهد بازگشت یک کاراکتر زن از غیبت 15 ساله (کلیر) ، یک کاراکتر که اسمش فقط در فایل ها مطرح شده بود و اولین حضور فیزیکیش در سری رو تجربه میکرد (مویرا) و همچنین یک کاراکتر مرد قدیمی که برای اولین بار در گیم پلی دخیل میشد (بری) بودیم.خب لابد این هم اتفاقی بوده.باز هم مشکلی نیست.لوگوی Enhanced Veronica دقیقا با فونت و طرح لوگوی رولیشنز 1 طراحی شده بود و بعد از تایید بازی بعدی با عنوان رولیشنز 2 فهمیدیم که این بازی توسط تیم سازنده ی رولیشنز 1 ساخته میشه.این هم که اتفاقی باشه ، دیگه از رنگ لوگوی Enhanced Veronica نمیتونیم بگذریم که دقیقا رنگ نوشته های داخل نسخه ی رولیشنز 2 یعنی نارنجی بود.اونم دقیقا با همون غلظت و پر رنگی.تازه جمله ی صریح سازنده ی بازی هم به کنار که صراحتا گفت : ما خودمون هم در ابتدا نمیدونستیم که اسم بازی قرار این بشه و بازی در ابتدا ، به عنوان یک رولیشنز ساخته نشده بوده.حتی اگه اینها همه رو هم کنار بذاریم ، من و علی قبل از تایید رسمی رولیشنز 2 از کجا مطمئن بودیم که کاراکتر اصلی نسخه ی بعدی کلیر هست و داستان و فضایی شبیه به کد ورونیکا داره؟جز به خاطر لوگوی Enhanced Veronica و فرضیاتی که همراه خودش میاورد؟پس تا اینجای کار ، در اینکه رولیشنز 2 همون Enhanced Veronica هست هیچ شکی باقی نمیمونه !



اما نکته ی اصلی اینجاست که اولین فرضیه ای که بعد از شنیدن عنوان این بازی به ذهن انسان میرسه اینه که شاید این ویروس Enhanced Veronica ، از بدن خود استیو استخراج شده باشه.وجود ویروسی مرتبط با تی ورونیکا در یک بازی اونم با داستان و فضای شبیه کد ورونیکا ، بدون حضور استیو کاملا غیر قابل باوره.علاوه بر اینکه به علت کمبود بودجه ، بازی به شدت کوتاه و خلاصه شده بود.ولی در همین بازی به شدت کوتاه و خلاصه شده ، میان یک مدل و لباس جداگانه برای کلیر طراحی میکنن.لباسی که فقط توی صحنه ی آخر بازی در هلیکوپتر کاربرد داره.اونم کپکامی که به خودش کوچکترین زحمتی نمیده و بعد از گذشت 2 سال ، کلیر رو با همون کت و شلوار سابقش توی ماشینش میبینیم.پس قطعا طراحی اون مدل و اون لباس ، فقط برای اون یک صحنه نبوده و دلیل مهم و قابل توجیهی داشته.با تغییر اسم بازی ، یک سری مسائل دیگری از جمله ویروس Enhanced Veronica و استیو هم از بازی حذف شدند.چون ویروس Enhanced Veronica و استیو قطعا از لحاظ داستانی بهم مرتبط و حتی وابسته بودند.پس با حذف هر کدوم ، اون یکی هم باید حذف میشده.این کاملا طبیعیه و اتفاقا این فرضیه رو بیشتر ثابت میکنه.جالب تر اینکه رابطه ی الکس و آلبرت در بازی مطرح شد (در یک عکس).ولی به هیچکار داستان نیومد و عملا بود و نبودش فرقی نداشت.پس علت مطرح کردن این مسئله در بازی چی میتونه باشه ، جز به خاطر استیو؟مگه جسد استیو توسط آلبرت برده نشد؟خب حالا اگه خود شما قرار باشه استیو رو به الکس نسبت بدین و بگین که دست اون بوده ، چه راهی هست جز اینکه بگید آلبرت و الکس باهم در ارتباط بودن و آلبرت جسد استیو رو (به هر دلیلی) به الکس داده؟باز این ثابت میکنه که یک چیزهایی (اونم خیلی مهم) از بازی حذف شدند.تازه از چشم سبز رنگ روی لوگو که دقیقا همرنگ چشم های استیو هست و برخلاف چشم لوگوی رولیشنز 1 ، قشنگ شبیه چشم انسانه هم میگذریم !

حالا با تمام این توصیفات ، به نظرتون کپکام واقعا اینقدر احمق و بی سلیقه هست که بخواد کلا پتانسیل های به این مهمی رو از داستان حذف کنه یا اینکه مسیر داستان رو تغییر داده و اونا رو برای 7 نگه داشته؟حداقل ویروس Enhanced Veronica رو.مخصوصا با اون سرنوشت الکس در انتهای بازی و همچنین شواهد و مدارک حضورش در 7 که قشنگ میتونه اونمسائل رو در این نسخه ادامه بده.شاید از کپکام خیلی بعید باشه.ولی به هر حال ، به عنوان یک فرضیه ی منطقی و مستدل نگهش میداریم !


اگه تمام فرضیاتم (یا حتی بیشترش) در مورد داستان 7 تحقق پیدا کنه ، با داستانی در سطح داستان 5 طرف هستیم.چه از لحاظ اهمیت و چه از لحاظ پیچیدگی و زیبایی.این رو بدون اغراق گفتم !!!!!
 
آخرین ویرایش:
آتوسا ، با 100 درصد حرفات موافقم.واقعا تبریک میگم به این همه تیزهوشی و ریزبینی !

در مورد نسخه های 4 ، 6 و ORC کاملا موافقم.رولیشنز 2 هم قطعا یکی از بزرگترین پتانسیل های داستانی سری رو داشت.نخستین و تنها عنوان سری بعد از 5 که به خط اصلی داستان و مسائل ریشه ای سری میپرداخت.هرچند حذف استیو باعث شد که قلب داستان بیرون بیفته.ولی بازم حضور الکس (اونم با اون سرنوشت) ، خودش یک نقطه ی قوت بسیار بزرگ در داستان سری هست.کسی که بعد از آنتاگونیست های بی ریشه و یکبار مصرفی مثل سدلر و سیمونز ، واقعا یک غنیمت بزرگ در سری محسوب میشه.اونم در شرایط فعلی داستان !

در مورد اشاره به تضاد رنگ لباس آلبرت و الکس و همچنین فلسفش هم فقط میتونم بگم لایک ! ;)

از هانک گفتی.بدون شک بزرگترین علامت سوال فعلی سری هست.مخصوصا بعد از دو نسخه ی 6 و رولیشنز 2 که ابهامات سازمان و ایدا و استیو کلا توشون نادیده گرفته شد.هرچند همونطورر که خودتم اشاره کردی ، پتانسیل های هانک یکبار هم در ORC به طرز فجیعی هدر رفت.در مورد ارتباط لوگوی آمبرلا ، اون هلیکوپتر و هانک هم فقط میتونم بگم احسنت !

مقالت به قدری جامع و همه جانبه بود که جایی برای توضیح بیشتر نمیذاره.این مطالب رو هم چون خیلی برام جالب بود ، فقط خواستم تاکیدی روشون کرده باشم.هرچند نیازی هم به تاکید نداشتند.واقعا خسته نباشی ! :)




علی ، من کم کم دارم به این نتیجه میرسم که من و تو و آتوسا یک مغز واحد داریم.خب الآن من در جواب این پستت که کلمه به کلمش کپی نظرات خودمه چی بگم؟ :D

در مورد 4 که واقعا توضیحاتی بهتر از این ممکن نبود.نسخه ی 4 اومد کپکام رو از ورشکستگی حتمی نجات داد.اونجا هدف فقط یک چیز جدید و متفاوت بود.چیزی که همه خوششون بیاد.در اون شرایط ، چاره ای جز این نبود.مخصوصا اینکه کپکام فروش کم ریمیک و زیرو رو هم به حساب سبک و گیم پلی بازی گذاشت.پس واقعا در اون شرایط ، کپکام اقتصادی ترین کار رو انجام داد.دیگه وقتی شرکت در حال افوله و باید قبل از هر چیز روی فروش مانور بدن ، مجال پرداختن به اولویت های داستان نیست.اول باید به هر طریقی ، سری رو نجات داد و بالا کشید.بعد رفت سر اصل ماجرا.دقیقا کاری که کپکام انجام داد.حتی داستان 4 هم به عنوان یک داستان مستقل خوب بود.ولی با این همه ، بازی قطعا رزیدنت اویل نبود.حتی داستان رو هم کلا از مسیر اصلی خودش منحرف کرد.مسئله ای که خوشبختانه با درایت و تیزهوشی تحسین برانگیز نویسنده ی 5 جناب موراتا حل شد و ما شاهد یک پایان کامل و حساب شده ، برای خط اصلی داستان سری بودیم.به نظرم بهتره فعلا از این بحث بگذریم.....!

و اما در مورد نسخه ی Enhanced Veronica.....هیچ چیزی نمیتونه من رو قانع کنه که این اسم ، عنوان اولیه ی رولیشنز 2 نیست.وقتی میگیم Enhanced Veronica ، دقیقا یاد نسخه ای میفتیم با سبک و داستانی شبیه به کد ورونیکا و حضور کلیر و صد البته استیو.بعد ما بلافاصله در نسخه ی بعدی ، شاهد داستانی در محیط مشابه کد ورونیکا (زندان و جزیره) و تازه با حضور کلیر بودیم.لابد میگین این اتفاقی هست.بسیار خب.همزمان با انتشار لوگوی Enhanced Veronica شایعات تایید نشده ای منتشر شد ، مبنی بر اینکه دو کاراکتر زن و یک کاراکتر مرد قدیمی در این بازی حضور دارن که یکی از زن ها بیش از یک دهه غیبت داشته ، یکیشون تا حالا حضور فیزیکی نداشته و کاراکتر مرد هم با اینکه قدیمی هست ، ولی تا حالا قابل بازی نبوده.بلافاصله در نسخه ی بعدی ، شاهد بازگشت یک کاراکتر زن از غیبت 15 ساله (کلیر) ، یک کاراکتر که اسمش فقط در فایل ها مطرح شده بود و اولین حضور فیزیکیش در سری رو تجربه میکرد (مویرا) و همچنین یک کاراکتر مرد قدیمی که برای اولین بار در گیم پلی دخیل میشد (بری) بودیم.خب لابد این هم اتفاقی بوده.باز هم مشکلی نیست.لوگوی Enhanced Veronica دقیقا با فونت و طرح لوگوی رولیشنز 1 طراحی شده بود و بعد از تایید بازی بعدی با عنوان رولیشنز 2 فهمیدیم که این بازی توسط تیم سازنده ی رولیشنز 1 ساخته میشه.این هم که اتفاقی باشه ، دیگه از رنگ لوگوی Enhanced Veronica نمیتونیم بگذریم که دقیقا رنگ نوشته های داخل نسخه ی رولیشنز 2 یعنی نارنجی بود.اونم دقیقا با همون غلظت و پر رنگی.تازه جمله ی صریح سازنده ی بازی هم به کنار که صراحتا گفت : ما خودمون هم در ابتدا نمیدونستیم که اسم بازی قرار این بشه و بازی در ابتدا ، به عنوان یک رولیشنز ساخته نشده بوده.حتی اگه اینها همه رو هم کنار بذاریم ، من و علی قبل از تایید رسمی رولیشنز 2 از کجا مطمئن بودیم که کاراکتر اصلی نسخه ی بعدی کلیر هست و داستان و فضایی شبیه به کد ورونیکا داره؟جز به خاطر لوگوی Enhanced Veronica و فرضیاتی که همراه خودش میاورد؟پس تا اینجای کار ، در اینکه رولیشنز 2 همون Enhanced Veronica هست هیچ شکی باقی نمیمونه !



اما نکته ی اصلی اینجاست که اولین فرضیه ای که بعد از شنیدن عنوان این بازی به ذهن انسان میرسه اینه که شاید این ویروس Enhanced Veronica ، از بدن خود استیو استخراج شده باشه.وجود ویروسی مرتبط با تی ورونیکا در یک بازی اونم با داستان و فضای شبیه کد ورونیکا ، بدون حضور استیو کاملا غیر قابل باوره.علاوه بر اینکه به علت کمبود بودجه ، بازی به شدت کوتاه و خلاصه شده بود.ولی در همین بازی به شدت کوتاه و خلاصه شده ، میان یک مدل و لباس جداگانه برای کلیر طراحی میکنن.لباسی که فقط توی صحنه ی آخر بازی در هلیکوپتر کاربرد داره.اونم کپکامی که به خودش کوچکترین زحمتی نمیده و بعد از گذشت 2 سال ، کلیر رو با همون کت و شلوار سابقش توی ماشینش میبینیم.پس قطعا طراحی اون مدل و اون لباس ، فقط برای اون یک صحنه نبوده و دلیل مهم و قابل توجیهی داشته.با تغییر اسم بازی ، یک سری مسائل دیگری از جمله ویروس Enhanced Veronica و استیو هم از بازی حذف شدند.چون ویروس Enhanced Veronica و استیو قطعا از لحاظ داستانی بهم مرتبط و حتی وابسته بودند.پس با حذف هر کدوم ، اون یکی هم باید حذف میشده.این کاملا طبیعیه و اتفاقا این فرضیه رو بیشتر ثابت میکنه.جالب تر اینکه رابطه ی الکس و آلبرت در بازی مطرح شد (در یک عکس).ولی به هیچکار داستان نیومد و عملا بود و نبودش فرقی نداشت.پس علت مطرح کردن این مسئله در بازی چی میتونه باشه ، جز به خاطر استیو؟مگه جسد استیو توسط آلبرت برده نشد؟خب حالا اگه خود شما قرار باشه استیو رو به الکس نسبت بدین و بگین که دست اون بوده ، چه راهی هست جز اینکه بگید آلبرت و الکس باهم در ارتباط بودن و آلبرت جسد استیو رو (به هر دلیلی) به الکس داده؟باز این ثابت میکنه که یک چیزهایی (اونم خیلی مهم) از بازی حذف شدند.تازه از چشم سبز رنگ روی لوگو که دقیقا همرنگ چشم های استیو هست و برخلاف چشم لوگوی رولیشنز 1 ، قشنگ شبیه چشم انسانه هم میگذریم !

حالا با تمام این توصیفات ، به نظرتون کپکام واقعا اینقدر احمق و بی سلیقه هست که بخواد کلا پتانسیل های به این مهمی رو از داستان حذف کنه یا اینکه مسیر داستان رو تغییر داده و اونا رو برای 7 نگه داشته؟حداقل ویروس Enhanced Veronica رو.مخصوصا با اون سرنوشت الکس در انتهای بازی و همچنین شواهد و مدارک حضورش در 7 که قشنگ میتونه اونمسائل رو در این نسخه ادامه بده.شاید از کپکام خیلی بعید باشه.ولی به هر حال ، به عنوان یک فرضیه ی منطقی و مستدل نگهش میداریم !


اگه تمام فرضیاتم (یا حتی بیشترش) در مورد داستان 7 تحقق پیدا کنه ، با داستانی در سطح داستان 5 طرف هستیم.چه از لحاظ اهمیت و چه از لحاظ پیچیدگی و زیبایی.این رو بدون اغراق گفتم !!!!!

برای من هیچ کدوم از بحث های قبلی جالب و با ارزش نبوده به جز موضوع E Veronica !!

هم تو هم هلن هم مارین می دونین هسچ کس به اندازه ی من دوست نداره این اتفافات بیوفته. هیچ کس به اندازه ی من براش مهم نیست چه اتفاقی تو RE7 بیوفته و این داستان تو ادامه پیدا کنه یا نه

این حرفای تو مقدمه و پیش زمینه ای برای همون ایده ایه که من ازش حرف می زنم. با ادامه ی حرفت به راحتی می شه فهمید چی تو سر منه

تو خیلی باهوشی که اینو فهمیدی و ثابت کردی این همونه ( گرچند اثباتش سخت نبوده اما ریز بینانه نگاه کردن به تمام این ها دقت بالایی می خواد ) حالا ببینم می تونی به سوالای من جواب بدی یا نه !!

سوال اول : اگه هم بدن استیو دست الکس بوده باشه الکس چه نیازی داره که استیو رو به زندگی برگردونه ؟؟!!

سوال دوم : نقش استیو تو داستان چی بوده تو که می گی ممکنه تو RE7 باشه می شه یه داستانی بگی که به استیو بخوره ؟؟

جمله ای که درمورد احمق و بی سلیقه بودن کپکام گفتی هم ... قطعا هست :D
 
  • Like
Reactions: rainy girl

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or