از چ
از چ لحاظ نمی ارزه؟
بحث سر برتری کلاسیک ها مال خیلی وقت پیشه و نمی خوام بازش کنم. این علاقه ی شخصی منه. اگه دقت کرده باشین درمورد خودم نوشتم
از چ
از چ لحاظ نمی ارزه؟
والا این حرف خودتم هست که گفتی فقط داستان واست مهمهوگرنه ما چیکار داریم در موردت حکم صادر کنیم.
ولی انصافا اگه منظورت اینه که داستان و شیوه روایت داستان در فضای تاثیر گذار و اتمسفر گیرا تاثیر به مراتب بیشتری داره .حرف خوبی زدی.
چیزی که متاسفانه RE5 ازش بی نصیبه.این بازی واقعا داستان قوی و شخصیت پردازی خوبی داره و به اصل داستان برگشته بوده ولی از نبود اتمسفر گیرایی مانند نسخه های کلاسیک رنج میبره. ولی با این حال من تا اواسط بازی از همون اتمسفر نسخه 5هم بدم نیومد.چون بنظر میومد خالی از تاثیر نیست. من عادت دارم به عمق لوکیشن ها و اتمسفر بازی توجه بکنم.واسه همین وقتی RE3 رو بازی میکنم حدود 10 ساعت طول میکشه تا بازی رو تموم کنم.بنظر من جذابترین اتمسفر رو این نسخه داره و با اختلاف کمی ریمیک.
در کل به عنوان فن یک بازی به کسانی که با نسخه های کلاسیک زیاد حال نمیکنن توصیه میکنم یه بار با حوصله به عمق طراحی لوکیشن ها توجه کنن فارغ از گرافیک ضعیفشون .اینکه چرا شهر درهم ریختس چرا صدای باد میاد.چرا ماشین ها منفجر شده ان چرا از سقف اب میچکه..مسلما اگه سازنده میخواست میتونس اینها رو لحاظ نکنه ولی حتما دلیلی داشته.اگه این موارد رو در نظر بگیریم لذتی دو چندان از داستان بازی میبریم .
والا این حرف خودتم هست که گفتی فقط داستان واست مهمهوگرنه ما چیکار داریم در موردت حکم صادر کنیم.
ولی انصافا اگه منظورت اینه که داستان و شیوه روایت داستان در فضای تاثیر گذار و اتمسفر گیرا تاثیر به مراتب بیشتری داره .حرف خوبی زدی.
چیزی که متاسفانه RE5 ازش بی نصیبه.این بازی واقعا داستان قوی و شخصیت پردازی خوبی داره و به اصل داستان برگشته بوده ولی از نبود اتمسفر گیرایی مانند نسخه های کلاسیک رنج میبره. ولی با این حال من تا اواسط بازی از همون اتمسفر نسخه 5هم بدم نیومد.چون بنظر میومد خالی از تاثیر نیست. من عادت دارم به عمق لوکیشن ها و اتمسفر بازی توجه بکنم.واسه همین وقتی RE3 رو بازی میکنم حدود 10 ساعت طول میکشه تا بازی رو تموم کنم.بنظر من جذابترین اتمسفر رو این نسخه داره و با اختلاف کمی ریمیک.
در کل به عنوان فن یک بازی به کسانی که با نسخه های کلاسیک زیاد حال نمیکنن توصیه میکنم یه بار با حوصله به عمق طراحی لوکیشن ها توجه کنن فارغ از گرافیک ضعیفشون .اینکه چرا شهر درهم ریختس چرا صدای باد میاد.چرا ماشین ها منفجر شده ان چرا از سقف اب میچکه..مسلما اگه سازنده میخواست میتونس اینها رو لحاظ نکنه ولی حتما دلیلی داشته.اگه این موارد رو در نظر بگیریم لذتی دو چندان از داستان بازی میبریم .
یکی از فانتزیام اینه که گیمپلی و دمو رزیدنت ایول 2 ریمیک تو e3 پخش بشه با دوربین قابل سوییچ کردن هم کلاسیک هم مث 4 باشه تهشم یهو یه تیزر از 7 نشون بدن ک ترسناک باشه با حضور جیل و ربکا ---- کریس هم ب هیچ وجه نباشه دیگه زیاد دیدیمش![]()
یکی از فانتزیام اینه که گیمپلی و دمو رزیدنت ایول 2 ریمیک تو e3 پخش بشه با دوربین قابل سوییچ کردن هم کلاسیک هم مث 4 باشه تهشم یهو یه تیزر از 7 نشون بدن ک ترسناک باشه با حضور جیل و ربکا ---- کریس هم ب هیچ وجه نباشه دیگه زیاد دیدیمش![]()
در مورد حضور جیل و مخصوصا ربکا و عدم حضور کریس (و همچنین لیون و ایدا از نظر خودم) توی 7 هم به شدت موافقم !![]()
برای این که جیل باید باشه دلیلی دارین ؟؟![]()
حرف حساب واقعا جواب نداره.حیف که بیشتر به رویا شبیهه !
رحمان ، تو همیشه از کسایی بودی که من واقعا قبولشون داشتم و از مباحثه باهشون لذت میبردم.فقط نمیدونم چرا اینقدر اینجا کم فعالی !
در مورد حضور جیل و مخصوصا ربکا و عدم حضور کریس (و همچنین لیون و ایدا از نظر خودم) توی 7 هم به شدت موافقم !![]()
والا من تو این تاپیک هر روز میام وقتی مقاله های ک مینویسی و با دلایلی ک میچینی کنار هم با اطلاعات کمی ک خودم دارم مقایسه میکنم میبینم هیچی واسه گفتن ندارم سکوت اختیار میکنمانصافا از نظر خط داستانی تاحالا هرچی گفتی با عقل و منطق جور در میاد از اولویت بندی مهم بودن کارکتر ها تو داستان گرفته تا چیزای دیگه .......
ای کاش کپکام میومد ب جای ساختن فحش هایی مثل umbrella corps یه ایول سریالی درست میکرد تو هر اپیزودش یه سری ابهامات داستان رو بر طرف میکرد ک مثلا اونایی ک نیستن الان چه بلایی سرشون اومده (البته این بعد هرچی ایده واسه ساختن قسمتای بعدی بود رو یه جا تموم میکرد) یا مثلا شما ک اومدین کنترل کارکترهای امبرلا رو دادین دست ما بدون داستان و کلا مزخرف
جاش میومدن خط داستانی بازی رو از دید هنک یا اصن خود وسکر میساختن یه بار اینجوری بهتر نبود ؟
فکر میکنم بیش از چند بار ، دلایلم رو حداقل خدمت شما گفتم.ولی باز هم میگم.چون ممکنه واسه ی بعضیا جدید باشه!
اولا اینکه بله.از لحاظ داستانی نقش جیل توی همون 5 تموم شد.ولی مسئله اینجاست که کپکام صرفا به دنبال دلیل داستانی نمیگرده.همونطور که نقش کریس هم مثل جیل ، در 5 تموم شد رفت.ولی به خاطر اصرار فن ها مبنی بر حضور مشترک کریس و لیون ، باز اون رو آوردن.اونم بلافاصله توی نسخه ی شماه دار بعدی.پس به بهانه ی حضور مشترک جیل و کلیر (که فن ها به شدت خواستارش هستن) ، جیل رو هم میتونن دوباره بیارن.علاوه بر اینکه حداقل یکی دو نسخه هم فاصله افتاده.دیگه واقعا از کریس عجیب تر نیست !
از طرف دیگه خو سرنوشت جیل پس از وقایع 5 شده یک نقطه ی ابهام.چون همونطور که میدونید بعد 5 جیل کلا ناپدید شد.اگه هیچکدوم از کاراکترها رو بعد از 5 نمیاوردن هیچ.ولی وقتی همه میان و حتی اسمی از جیل هم نمیاد ، این خودش جیل رو سوال برانگیز میکنه و پاسخ به اون رو واجب.توی 6 پیرز شد همکار اصلی کریس و توی تئاتر The Stage که داستانش مربوط به سال 2010 میشه هم باز پیرز در کنار کریس بود.پس میشه نتیجه گرفت که جیل کلا بعد از وقایع 5 به هر دلیلی کنار کشیده.احتمالا به خاطر مسائل جسمی (و حتی روحی) که در داستان 5 براش اتفاق افتاده بوده یا هر دلیل دیگری که قطعا به داستان 5 برمیگرده.در 7 شاهد بازگشت جیل و فهمیدن دلیل غیبت چند سالش خواهیم بود.همچنین قطعا یک سری ناهنجاری ها و واکنش های جسمی که به خاطر p30 هستن رو در اون خواهیم دید (هرچند جزئی) !
در اینکه جیل در نسخه ی 7 هست ، از نظر من هیچ شکی نیست !
فکر می کردم ما از نظر ارزش داستانی بررسی می کنیم
این که چرا پیرز جای جیل پیش کریس بوده مثل روز روشنه. تو RE6 می خواستن یکی اون وسط نفله شه و بخاطر پرطرفدار بودن جیل نمی تونستن اون کارو بکنن. برای همین یه کرکتر جدید اضافه کردن. اما اینم آخرش شد مثل استیو !! زدن کشتن و کرکتر پرطرفدار شد. سر ماجرای استیو GS2 ساخته شد و سر ماجرای پیرز The Stage
و از اسم خودم بیشتر به این حرفم مطمئنم !! دلیلی پشت غیبت جیل نبوده جز این
من مخالفم.
جیل به طور رسمی ار همون بازی اول پارتنر ریس بوده. کپکام جیل رو نیاورد برای اینکه :
1- خودشونم می دونستن بیارن داستان از همونیم که هست بد تر میشه.
2-میخوان که توی 7 با یک داستان قوی و محکم بیاد و اینکه جیل به تازگی تو Revelations که اومد چندان موفق نبود و نخواست دیگه بدتر شه.
البته می تونستن اصلا کریس رو تنها بیارن ولی کلا عادت کردن که بیان برای همه پارتنر بیارن
و استیو هم کلا داستانش فرق داره. Gun Survivor 2 طبق گفته های خود کپکام در کابوس های کلیر بعد از Code Veronica اتفاق میوفته. حتی وجوده Nemesis هم با این نظریه جون میده. استیو هم طبق شواهدی در Revelations 2 بوده وای حذف شده. پس نمرده!
1. درسته
2. تو به من بگو تو RE7 چه داستان محکم و قوی در انتظار جیله ؟؟
عزیزم در کل منظورمو نگرفتی نه ؟؟!! جهت اطلاعت باید بگم وقتی تو CVX استیو مرد طرفدارا خیلی شاکی شدن و کپکام برای جنع کردنش GS2 رو ساخت. من می گم The Stage هم حکم همینو برای پیرز داشته
بله منم می دونم استیو زنده است. اینو به من نگو مطمئن باش تو کل کشور هیچ کس نیست که به اندازه ی من انتظار برگشت استیو رو بکشه![]()