بحث و تبادل نظر در مورد سری Final Fantasy

  • Thread starter Thread starter Capcom
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
Final Fantasy IV Complete Collection

خبر خوش برای فاینالی ها:
بازسازی Final Fantasy IV بهمراه دنباله این نسخه یعنی The After Years برای PSP و در قالب یک UMD و با نام Final Fantasy IV Complete Collection در بهار ۲۰۱۱ در ژاپن پخش خواهد شد


منبع
 
خبر خوش برای فاینالی ها:
بازسازی Final Fantasy IV بهمراه دنباله این نسخه یعنی The After Years برای PSP و در قالب یک UMD و با نام Final Fantasy IV Complete Collection در بهار ۲۰۱۱ در ژاپن پخش خواهد شد


منبع
چرا انقدر بی سر و صدا؟
پس کی منتظر بازسازی VII باشیم؟
البته خوشحال شدم اون رو تایید نکردن...میخواست روی این پی اس پی ضعیف بیاد همون بهتر که نیاد یا روی پی اس 3 بیاد یا روی پی اس پی دو....
راستی فقط برای جاپن میاد؟
نسخه انگلیسی در کار نیست؟
 
آخرین ویرایش:
SE پرکار !!!

باز هم خبر خوش اینبار برای طرفداران آیفون:

SE در صفحه ف.ب خود خبر از انتشار Final Fantasy Tactics: The War of the Lions در بهار ۲۰۱۱ داد
همونطور که اطلاع دارید این عنوان قبلا برای PSP پورت شده بود و حالا با کنترل تاچ بروی پلتفورم موفق آیفون نیز قابل بازی خواهد بود.

final-fantasy-tactics-3.jpg




منبع
 
حالا این موارد به کنار سازنده ها برای اینکه بتونم کیفیت تصاویر رو در این حد نگه دارن بازی رو به یه بازی خطی تبدیل کردن. مگه میشه آخه JRPG خطی باشه؟
درود.
JRPG یعنی بازی نقش آفرینی با داستان خطی. این یکی از اساسی ترین المانهای بازیهای نقش آفرینی ژاپنیه. بنابراین خطی بودن داستان اصلا در بازیهای JRPG تعجب نداره. اما در مورد گیم پلی هم عرض کنم، بسیاری از JRPG های بزرگ و ماندگار تاریخ دارای گیم پلی خطی هستند (حداقل 70 درصد ابتدای بازی دارای گیم پلی خطی هستند :برای مثال Xenogears, Suikoden, Legend of Dragoon, FFX, Grandia, Star Ocean و ...)
البته در انتهای بازی های JRPG آزادی عمل بیشتری به بیازیباز داده میشه و خطی بودن گیم پلی معمولا در اواخر بازی کاملا از بین میره !
 
پس کی منتظر بازسازی VII باشیم؟
البته خوشحال شدم اون رو تایید نکردن...میخواست روی این پی اس پی ضعیف بیاد همون بهتر که نیاد یا روی پی اس 3 بیاد یا روی پی اس پی دو....
گفتند در آینده و فعلا برای بازسازی ffvii همه مصاحبه های که من خوندم رد کردند. حالا حالا خبری نیست.
اما هنوز پروژه ffxiii بازه.
توی کنفراس آینده se تایید شدن یک بازی قوت گرفته. شاید ffxiii-2!
 
درود.
JRPG یعنی بازی نقش آفرینی با داستان خطی. این یکی از اساسی ترین المانهای بازیهای نقش آفرینی ژاپنیه. بنابراین خطی بودن داستان اصلا در بازیهای JRPG تعجب نداره. اما در مورد گیم پلی هم عرض کنم، بسیاری از JRPG های بزرگ و ماندگار تاریخ دارای گیم پلی خطی هستند (حداقل 70 درصد ابتدای بازی دارای گیم پلی خطی هستند :برای مثال Xenogears, Suikoden, Legend of Dragoon, FFX, Grandia, Star Ocean و ...)
البته در انتهای بازی های JRPG آزادی عمل بیشتری به بیازیباز داده میشه و خطی بودن گیم پلی معمولا در اواخر بازی کاملا از بین میره !

تمام عناوینی که نام بردید رو من رفتم و صراحتا میگم هیچکدوم مثل ۱۳ خطی نیستند
لطفا فاینال ۱۳ رو تجربه کنید بعد برداشت نهاییتون رو اینجا قرار بدید

گفتند در آینده و فعلا برای بازسازی ffvii همه مصاحبه های که من خوندم رد کردند. حالا حالا خبری نیست.
اما هنوز پروژه ffxiii بازه.
توی کنفراس آینده se تایید شدن یک بازی قوت گرفته. شاید ffxiii-2!

اتفاقا دو سه روز پیش Nomura تصویر زیر رو برای Ultimate Member ها فرستاده که احتمال ساخته شدن FF XIII-2 رو بیشتر کرده

o0800060010918242704.jpg

60477924.v1292481610.jpg
 
بسیاری از JRPG های بزرگ و ماندگار تاریخ دارای گیم پلی خطی هستند (حداقل 70 درصد ابتدای بازی دارای گیم پلی خطی هستند :برای مثال Xenogears, Suikoden, Legend of Dragoon, FFX, Grandia, Star Ocean و ...)
دقیقا داری اشتباه میکنی ! اکثر اینایی که گفتی به هیچ وجه خطی نیستند . خصوصا Xenogears که یه جورایی نماد تنوع توی JRPGـیهاست و به هیچ وجه خطی نیست . از کجا این لیست رو آوردی ؟!
 
تمام عناوینی که نام بردید رو من رفتم و صراحتا میگم هیچکدوم مثل ۱۳ خطی نیستند
لطفا فاینال ۱۳ رو تجربه کنید بعد برداشت نهاییتون رو اینجا قرار بدید

متاسفانه هنوز فاینال 13 رو تجربه نکردم و اصلا در موردش نمیتونم نظری بدم. پس اینطور که شما میگید فاینال 13 باید خیلی تابلو باشه که اینقدر در موردش صحبت میشه ! (بنظر شما ارزش داره که وقتمو برای این بازی بذارم ؟ چون میخوام چند روز دیگه بگیرمش)

دقیقا داری اشتباه میکنی ! اکثر اینایی که گفتی به هیچ وجه خطی نیستند . خصوصا Xenogears که یه جورایی نماد تنوع توی JRPGـیهاست و به هیچ وجه خطی نیست . از کجا این لیست رو آوردی ؟!
دوست عزیز مشخصه که اصلا نخوندی بنده چی نوشتم ! (در ضمن من هنوز نمیدونم شما گیم پلی بازی هایی رو که نام بردم خطی نمیدونی یا داستانشونو ؟)
عرض کردم داستان در بازی های نقش آفرینی ژاپنی کاملا خطی است (با تعداد محدودی استثنا که باعث میشه Ending های متفاوتی برای بازی به ارمغان بیاره) ولی باز هم در کل در بازی های JRPG داستان از پیش نوشته شده و مشخصه . پس بنابراین فکر نمیکنم در مورد وجود داستان خطی مشکل داشته باشی ؟
اما در مورد گیم پلی خطی ، همونطور که گفتم حدود 70% درصد ابتدای بازیهای نقش آفرینی دارای گیم پلی خطیه و شما آزادی عمل محدودی دارید و نمیتونید به هرجایی که میخواهید سرکشی کنید (همونطور که میدونید در بازیهای نقش آفرینی شرقی شهرها، قاره ها یا مناطق مختلف بازی به تدریج و با پیشرفت داستان ، به اصطلاح باز میشن وگرنه شما در هیچ بازی JRPG امکان نداره بتونی در ابتدای بازی به همه شهرها، مناطق و قاره ها دسترسی داشته باشی)
دوست عزیز بازی Xenogears نماد تنوع است منتها تنوع این بازی بزرگ در زمینه گرافیک، نحوه انجام مبارزات، و از همه مهمتر داستان بی بدیل و استثنایی اونه (این بازی هم کاملا یک داستان از پیش نوشته شده داره ،منتها آنچنان عالی و بدون نقص پرداخته شده که اصلا خطی بودن داستان به چشم نمیاد .)

اینم نقد و معرفی بازی بزرگ Xenogears

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
هیچ کس با خطی بودن داستان مشکل نداره. همه میدونیم jrpg داستان خطی داره. نمیخوایم که fallout بازی کنیم! مشکل خطی بودن گیم پلی هست. در مورد FF XIII دیگه شورش دراومده! شاید حتی خطی هم نشه بهش گفت. شما بازی کنی خودت متوجه میشی. تو قسمت عمده ی بازی فقط باید روی یک خط حرکت کنی و مبارزه کنی! دریغ از یک ماموریتی، NPC و گردش آزادی و کلا هیچی. حتی لول-اپ هم به دلخواه خودت نمیتونی بکنی! آزادی عمل بازیهایی که مثال زدی (البته اونایی که من بازی کردم) غیر قابل مقایسه با FF XIII هست.
 
به قول یکی از دوستان تو یه مجله ای ، JRPG برای موفق بودن باید خطی باشه ! FFXIII اومد و گفت من گفتم خطی باشه اما نه انقدر :)) ! طوری ِ که من 2 ماه یه بارم میرم یه 2 ساعت میگردم بعد دیگه بازی نمیکنم ! چون اعصابم خورد میشه و میخوام دستگاه رو خرد کنم بس که حوصله سربر هست این بازی !
 
هیچ کس با خطی بودن داستان مشکل نداره. همه میدونیم jrpg داستان خطی داره. نمیخوایم که fallout بازی کنیم! مشکل خطی بودن گیم پلی هست. در مورد FF XIII دیگه شورش دراومده! شاید حتی خطی هم نشه بهش گفت. شما بازی کنی خودت متوجه میشی. تو قسمت عمده ی بازی فقط باید روی یک خط حرکت کنی و مبارزه کنی! دریغ از یک ماموریتی، NPC و گردش آزادی و کلا هیچی. حتی لول-اپ هم به دلخواه خودت نمیتونی بکنی! آزادی عمل بازیهایی که مثال زدی (البته اونایی که من بازی کردم) غیر قابل مقایسه با FF XIII هست.

به قول یکی از دوستان تو یه مجله ای ، JRPG برای موفق بودن باید خطی باشه ! FFXIII اومد و گفت من گفتم خطی باشه اما نه انقدر :)) ! طوری ِ که من 2 ماه یه بارم میرم یه 2 ساعت میگردم بعد دیگه بازی نمیکنم ! چون اعصابم خورد میشه و میخوام دستگاه رو خرد کنم بس که حوصله سربر هست این بازی !

اینور که از حرفهای شما برداشت کردم، این بازی دیگه خیلی فاجعه اس (یعنی از اول تا آخر بازی همینطوره ؟ حتی آخرای بازی هم امکان گردش آزاد و ماموریتهای مختلف نمیده ؟)
 
اینور که از حرفهای شما برداشت کردم، این بازی دیگه خیلی فاجعه اس (یعنی از اول تا آخر بازی همینطوره ؟ حتی آخرای بازی هم امکان گردش آزاد و ماموریتهای مختلف نمیده ؟)
آخرای بازی چرا ! البته اونم به صورت خیلی خیلی محدود و تنوع کم که به نظر خود ِ من بود و نبودش خیلی فرقی نمیکرد :دی !
 
درود.
JRPG یعنی بازی نقش آفرینی با داستان خطی. این یکی از اساسی ترین المانهای بازیهای نقش آفرینی ژاپنیه. بنابراین خطی بودن داستان اصلا در بازیهای JRPG تعجب نداره. اما در مورد گیم پلی هم عرض کنم، بسیاری از JRPG های بزرگ و ماندگار تاریخ دارای گیم پلی خطی هستند (حداقل 70 درصد ابتدای بازی دارای گیم پلی خطی هستند :برای مثال Xenogears, Suikoden, Legend of Dragoon, FFX, Grandia, Star Ocean و ...)
البته در انتهای بازی های JRPG آزادی عمل بیشتری به بیازیباز داده میشه و خطی بودن گیم پلی معمولا در اواخر بازی کاملا از بین میره !
سلام
منظورم از محیط باز این نیست که محیط به اندازه لیبرتی سیتی یا سیرودیل آبلیویون باشه . ببینید حتی اون بازیهای ابتدایی(منظور زمان عرضه) این سبک هم مثل chrono trigger این آزادی عمل رو میداد که به هر مکانی که میخوایم سرک بکشیم ولی در اینجا فقط یک مسیر مستقیم وجود داره-یه مورد دیگه سازنده ها کلا موارد اصیلی مثل xp ,level up رو فراموش کردن وبجاش یک فاکتور به اسم cp رو وارد بازی کردن که بکلی لذت واشتیاق گرفتن امتیاز تجربه رو از آدم گرفته-بازی ساده شده ما حتی اگه مبارزه رو با hp بحرانی تموم کنیم پس از اتمام مبارزه hp ما پر میشه که این مورد هدفی بجز جلب مشتری بیشتر نداره و بالاخره square enix به معضل ساده کردن بازی مبتلا شد-باز این آقای toriyama حس فمنیستیش گل کرد و یه جورایی در داستان سرایی به بن بست خورد وگرنه همه میدونن نشون دادن فلش بک در ایجاد رابطه ها یعنی فرار از شخصیت پردازی (نظرات من کاملا شخصیه وهیچ دلیلی بر صحیح بودنش نیست)
 
  • Like
Reactions: Ayuna
متاسفانه هنوز فاینال 13 رو تجربه نکردم و اصلا در موردش نمیتونم نظری بدم. پس اینطور که شما میگید فاینال 13 باید خیلی تابلو باشه که اینقدر در موردش صحبت میشه ! (بنظر شما ارزش داره که وقتمو برای این بازی بذارم ؟ چون میخوام چند روز دیگه بگیرمش)

بالاخره فایناله و هر عیبی هم که روش بذاریم عنوان اصلی شرکت بزرگ SE هست - لااقل گرافیک, موسیقی و پایان قشنگی داره و همین ارزش این رو داره که بازی کنید در ضمن چپتر ۱۱ یکم ازادی عمل بیشتر میشه که به جذابیت بازی کمک میکنه
پیشنهاد میکنم حتما بازی کنید ولی توقع تجربه شیرین فاینال های قبلی رو نداشته باشید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or