FF رو نمی شه با FF مقایسه کرد،ولی کلا این فرانچایز یه سری المنت خاص داره که تو هر شماره دیده می شه و اینجوری می شه با هم مقایسه کردشون.دوست خوبم قصد جسارت ندارم ولی میشه بفرمایید فاینال ۱۳ مثل کدوم یکی از فاینال ها شاهکاره ( همشم نمیگم, از اون چندتایی که بازی کردی کدوماش شبیه اینه ؟!!! )
کارکتراش در اون حد عالی نبودن - داستان سطحی و پرداخت نشده - گیم پلی عجیب ( نبود شهر - نبود NPC و ... ) و سیستم خرید و کوئستش در حد یه بازی jRPG متوسط هم نبود
حالا میشه بفرمایید چیش شبیه قبلیاس ؟!!
من به شخصه از موسیقی, طراحی هنری , سیستم مبارزات, از طراحی دو سه تا از شخصیت ها و از پایان بازی خوشم اومد ولی واقعا در حد نام فاینال نبود - این شماره همه چی بود جز فاینال
اتفاقا افت SE در خلق این سری دقیقا از زمان رفتن ساکا شروع شد ( X-2 , XI, XII,XIII,XIV و ... کدوماش رو میشه با III , IV,VI,VII ,VIII,IX مقایسه کرد)
FF رو نمی شه با FF مقایسه کرد،ولی کلا این فرانچایز یه سری المنت خاص داره که تو هر شماره دیده می شه و اینجوری می شه با هم مقایسه کردشون.
اتفاقا کاراکترهای FF XIII خوب بودن و دیگه آدم حس نمی کرد از FF های قبلی کپی شدن،در مورد داستانش هم چون تمومش نکردم نمی تونم نظر بدم ولی به ویژگی های سری وفادار مونده بود و یه سری موارد جدید هم توش دیده می شد.
سیستم خرید و فروش و آپگرید هم ندیدم اشکالی داشته باشه،نبود شهر هم چندان مشکلی ایجاد نکرد (البته خیلی از جاها می شه به صحبت های مردم گوش داد و بعضی جاهاش هم می شه بطور محدود تو شهرها گشت)
مواردی هم که از شماره های قبلی با یکم تغییر توش دیده می شن خیلی واضحه:
جادوها،سیستم لول آپ شخصیت ها،سامون ها،آیتم ها و حتی کاراکتر Cid.
در مورد ساکاگوچی هم باید بگم اون طور که خودش گفته از نسل پنجم به بعد فقط تو FF IX تونسته اونطوری که دوست داره بازی رو بسازه (کلا ساکاگوچی دوست داشت سبک و سیاق FF رو برگردونه به شماره های اول،چیزی که تو FF IX شاهدش بودیم)
پس نبودش فکر نکنم ضربه محکمی به SE زده باشه اونم در حالیکه کیتاسه هنوز هست.اینم باید مدنظر داشت که نقش کیتاسه تو موفقیت سری FF کمتر از ساکاگوچی نیست.
- جادوها, آیتم ها, بعضا سامون ها اینا ملزومات jRPG هستند حالا فاینال هم از این موارد استفاده میکنه ( توقع ندارید که بیان اینارو هم حذف کنن تا بگیم دیگه فاینال نیست ؟ اون موقع دیگه RPG نیست) - سیستم ارتقاع هم تقریبا یه کپی از فاینال ۱۰ هست ولی هیچکدوم از فاینالای دیگه از این سیستم استفاده نمی کنند ( کی گفته فاینال های قبل سیستم ارتقاعشون مثل ۱۳ هست ؟ )
یعنی به نظر شما نبود شهر - نبود NPC - سیستم مبارزه تک نفری ( نشه سوییچ کرد یا به هر کارکتر کامند داد ) - سیستم خرید از پایانه - خطی بودن بازی - نداشتن کوئست ( بغیر از شکارها ) و ... باعث نمیشه بگیم خیلی با فاینال های قبلیش فاصله داره ؟! برام خیلی جالبه که میفرمایید به سری وفادار مونده
اگر به دید یه بازیباز عادی به بازی نگاه کنیم بله بازی قشنگیه ولی اگر ته فاینالا رو در آورده باشی به هیچ وجه نمیتونی این بازیو هضم کنی ( مایه ننگ سریه اونم با ۵ سال وقت و اون همه بریز و بپاش )
در مورد ساکا هم درست میفرمایید ولی حضورش باعث میشد حس و روح فاینال باقی بمونه ولی دقیقا از وقتی رفت و بعدشم شرکت با ENIX ترکیب شد به سری گند خورد ( اگر این نیست دلیل نزول این سری چیه ؟ )
سلام.
متاسفانه من هنوز موفق به انجام بازی فاینال 13 نشدم. اما یه نکته رو عرض کنم
شما یکی از نکات منفی رو خطی بودن بازی دونستید. این درحالیه که تمام بازی های فاینال (اقلا 10 شماره ای رو که من بازی کردم) دارای داستان کاملا خطی بودن. اصولا یکی از خصوصیات JRPG همین خطی بودن داستانهاشه (که باعث شده RPG بازای غربی زیاد خوششون نیاد).
موفق باشید
coded که برا موبایله....والا سهراب اینا چسبیدن به Kingdom Hearts Re:Coded. تا جایی من مِینم!! کلا نون تو dsـه!!
من که گفتم cc عملا شخصیتهای اصلیش کلود و سفیروت بودن! زک فقط یه بازیچه بود به نظرم...و همچنین به علت کمبود فضای umd حضور پر رنگ cloud در Crisis Core و گذشته و دوستی اون با zack هم حذف شده!! و فقط شده زندگی زک. چیزی از اول قرار به اون نبود.
آره منم این حرفتو قبول دارم! با اون ffx2...... تو روحشون!در مورد ساکا هم درست میفرمایید ولی حضورش باعث میشد حس و روح فاینال باقی بمونه ولی دقیقا از وقتی رفت و بعدشم شرکت با ENIX ترکیب شد به سری گند خورد ( اگر این نیست دلیل نزول این سری چیه ؟ )
دقیقا! مخصوصا موزیک آخر فایتها که با عوض شدنش خیلی دلم سوخت.کارکتراش در اون حد عالی نبودن - داستان سطحی و پرداخت نشده - گیم پلی عجیب ( نبود شهر - نبود NPC و ... ) و سیستم خرید و کوئستش در حد یه بازی jRPG متوسط هم نبود
دقیقا! مخصوصا موزیک آخر فایتها که با عوض شدنش خیلی دلم سوخت.
ولی 13 هم واقعا بازیه عالیی بود، اونم گیم پلی خاص خودشو داشت مثل 12.
حالا جا داره اینها برگردن عقب. مثلا برگردن و جنگ اصلی ستراها و جنوا رو در کراسیس اول بسازن.:d واقعا عجب داستان اسطوریه داره این شماره 7.من که گفتم cc عملا شخصیتهای اصلیش کلود و سفیروت بودن! زک فقط یه بازیچه بود به نظرم...
کاش بیشتر به گذشته ش میپرداختن.
واسه ds هم فکر کنم اومده. اگر us هم اومده باشه. ولی سهراب همون 352 خروده ای روز رو بازی کردم بسمه:d.KH Re: coded
والا حمید تو باید اینکار را بکنی این ماکان که هیچی خیر نداره خودتت باید دسته بکار بشی والاها. این ایمیل تتسویا نامورا چیه؟ هر کس یافت بگذارد کارش دارم. میخوام یه مصاحبه باهاش کنیم:d
همچین سیم جینش کنم....!!
تکه اول تایید میشه ...ولی 13 هم واقعا بازیه عالیی بود، اونم گیم پلی خاص خودشو داشت مثل 12.
درسته به قبلیا نمیرسید اما من که بدم نیمد. خدایی لوکیشن های 12 واقعا معرکه بودند(جدا از گیم پلیش)تکه اول تایید میشه ...
اما عرفان الان منظورت اینه که گیم پلی FF 12 خوب بود ؟!
دوست خوبم قصد جسارت ندارم ولی میشه بفرمایید فاینال ۱۳ مثل کدوم یکی از فاینال ها شاهکاره ( همشم نمیگم, از اون چندتایی که بازی کردی کدوماش شبیه اینه ؟!!! )
کارکتراش در اون حد عالی نبودن - داستان سطحی و پرداخت نشده - گیم پلی عجیب ( نبود شهر - نبود NPC و ... ) و سیستم خرید و کوئستش در حد یه بازی jRPG متوسط هم نبود
حالا میشه بفرمایید چیش شبیه قبلیاس ؟!!
من به شخصه از موسیقی, طراحی هنری , سیستم مبارزات, از طراحی دو سه تا از شخصیت ها و از پایان بازی خوشم اومد ولی واقعا در حد نام فاینال نبود - این شماره همه چی بود جز فاینال
اتفاقا افت SE در خلق این سری دقیقا از زمان رفتن ساکا شروع شد ( X-2 , XI, XII,XIII,XIV و ... کدوماش رو میشه با III , IV,VI,VII ,VIII,IX مقایسه کرد)