بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    312

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
آقا الان تکلیف چیه؟! :D چه کنیم ؟! :D نظرسنجی که میگید نه چون همه میتونند توش شرکت کنند و ممکنه کسی اصلا هیچی ندونه و همینجوری یه گزینه رو انتخاب کنه :D بحث هم که به نظر نمیاد اینطوری به جایی برسیم چون هی داره دایره وار تکرار میشه :| :D

الان چه کنیم؟! :D

@ علی
علی ما نمیگیم اون بخش ها مهم نیستن، مهم هستن ولی نه به اون اندازه که سبک بازی رو تغییر بدن و جلوی HnS بودن اون رو بگیرن (حداقل نه تا وقتی که اکثریت گیم پلی رو مبارزات تشکیل میدن :D)
علی مشکل تو و احسان اینکه بیش از اندازه به سیستم و Structure فعلی سبک اهمیت میدید :D خصوصا تو که میگی اگه DMC5 با همین سیستم مبارزات پیچیده اش بیاد ولی بازی Sandbox باشه دیگه HnS نیست :D

چیزی که شما بهش توجه نمیکنید تغییرات سبک بازی با گذشت زمان و تکامل پیدا کردن اونه :D شاید سال 2003 یا 2004 اگه بازیی صرفا از مبارزات تشکیل میشد کسی بهش ایراد نمیگرفت و خیلی هم ازش تعریف میکردن ولی الان دیگه اینطوری نیست :D در طول زمان سبک بازی کم کم تغییر کرده، طوری که مثلا اگه DMC5 هنوز از طراحی محیط/مراحل DMC3 و DMC4 استفاده کنه (مراحل Static و ساده) هوادارا ازش خورده بگیرن، خصوصا که DmC و الان Bayo 2 دارن سعی میکنند محیط های پویاتری داشته باشن.

دقیقا پلتفورمینگ هم همچین حالتی داره. شاید سال 2008 ملت از پلتفورمینگ ساده و طراحی شده صرفا بر اساس Jumping ساده دانته خورده نمیگرفتن ولی مطمئنا الان توقعشون در این زمینه خیلی بالاتر رفته (خصوصا که نسخه قبلی بازی چندین نوع مختلف از پلتفورمینگ داشته). حاضرم باهاتون شرط ببندم اگه DMC5 بخواد از همین سیستم پلتفورمینگ DMC4/DMC3 استفاده کنه اولین کسایی که اون رو به صلیب میکشن خود فن های بازی و سبک اند :D

پازل و دنیای بازی هم دقیقا همین وضعیت رو دارن :D پس نگید چون DS II نوع پلتفورمینگش فرق میکنه یا چون LoS2 پازل داره دیگه HnS نیستن. با گذشت زمان خواسته های هوادارا و سایر گیمرها از سبک HnS تغییر کرده و بازی ها مجبورند خودشون رو بر اساس خواسته و توقعات هوادارا تغییر بدن.

این تغییرات رو توی همه سبک ها میبینم، بارزترین نمونه اش هم FFXV و سبک JRPG ـه که روز به روز داره از اون حالت سنتی فاصله میگیره و به سمت مبارزات رئال تایم نزدیکتر میشه :D
 

™TyrioN

کاربر سایت
Nov 2, 2013
1,793
نام
وحید
آقا الان تکلیف چیه؟! :D چه کنیم ؟! :D نظرسنجی که میگید نه چون همه میتونند توش شرکت کنند و ممکنه کسی اصلا هیچی ندونه و همینجوری یه گزینه رو انتخاب کنه :D بحث هم که به نظر نمیاد اینطوری به جایی برسیم چون هی داره دایره وار تکرار میشه :| :D

الان چه کنیم؟! :D

@ علی
علی ما نمیگیم اون بخش ها مهم نیستن، مهم هستن ولی نه به اون اندازه که سبک بازی رو تغییر بدن و جلوی HnS بودن اون رو بگیرن (حداقل نه تا وقتی که اکثریت گیم پلی رو مبارزات تشکیل میدن :D)
علی مشکل تو و احسان اینکه بیش از اندازه به سیستم و Structure فعلی سبک اهمیت میدید :D خصوصا تو که میگی اگه DMC5 با همین سیستم مبارزات پیچیده اش بیاد ولی بازی Sandbox باشه دیگه HnS نیست :D

چیزی که شما بهش توجه نمیکنید تغییرات سبک بازی با گذشت زمان و تکامل پیدا کردن اونه :D شاید سال 2003 یا 2004 اگه بازیی صرفا از مبارزات تشکیل میشد کسی بهش ایراد نمیگرفت و خیلی هم ازش تعریف میکردن ولی الان دیگه اینطوری نیست :D در طول زمان سبک بازی کم کم تغییر کرده، طوری که مثلا اگه DMC5 هنوز از طراحی محیط/مراحل DMC3 و DMC4 استفاده کنه (مراحل Static و ساده) هوادارا ازش خورده بگیرن، خصوصا که DmC و الان Bayo 2 دارن سعی میکنند محیط های پویاتری داشته باشن.

دقیقا پلتفورمینگ هم همچین حالتی داره. شاید سال 2008 ملت از پلتفورمینگ ساده و طراحی شده صرفا بر اساس Jumping ساده دانته خورده نمیگرفتن ولی مطمئنا الان توقعشون در این زمینه خیلی بالاتر رفته (خصوصا که نسخه قبلی بازی چندین نوع مختلف از پلتفورمینگ داشته). حاضرم باهاتون شرط ببندم اگه DMC5 بخواد از همین سیستم پلتفورمینگ DMC4/DMC3 استفاده کنه اولین کسایی که اون رو به صلیب میکشن خود فن های بازی و سبک اند :D

پازل و دنیای بازی هم دقیقا همین وضعیت رو دارن :D پس نگید چون DS II نوع پلتفورمینگش فرق میکنه یا چون LoS2 پازل داره دیگه HnS نیستن. با گذشت زمان خواسته های هوادارا و سایر گیمرها از سبک HnS تغییر کرده و بازی ها مجبورند خودشون رو بر اساس خواسته و توقعات هوادارا تغییر بدن.

این تغییرات رو توی همه سبک ها میبینم، بارزترین نمونه اش هم FFXV و سبک JRPG ـه که روز به روز داره از اون حالت سنتی فاصله میگیره و به سمت مبارزات رئال تایم نزدیکتر میشه :D

دیگه خداییش با این پست قانع نشید باید بریم سراغ نظر سنجی چون من دیگه کامل تر از این نمیتونم جواب بدم :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
@ علی دانته

اون سوالم رو در مورد گیرز و آنچارتد جواب ندادی ؟ :D

اون موردی هم که در مورد جامپ و ... میگی درست نیست ! هیچ ربطی هم به تکامل نداره :D بحث ، بحث سرعت و امکانات بازیه . مثل بخش مولتی پلیر میمونه :D چرا بخش مولتی اکثر بازیای سرعتی میان از انیمیشن های ابتدایی و خیلی ساده استفاده میکنن در صورتی که داخل بخش سینگل انیمیشن های به مراتب خفن تری هم وجود داره :D یا چرا میان یه سری حرکات رو به کل حذف می کنن ؟ چون اقتضای مولتی همینه، یارو اگه وسط مولتی بخواد قر و فر بیاد 5 ثانیه بعد کتلت میشه :D
HnS هم همینه :D الان مثلاً به نظرت انقدر سخته که برای DMC چهارتا انیمیشن و حرکات پیچیده بذارن ؟ نچ :D اقتضای بازی اینه و ایشالا همینجوری هم میمونه :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@ احسان

در مورد سوال گیرزت کلا جریانش با اینجا فرق داره :D گیرز رسما فقط شوتره، اصلا بازی پلتفورمینگ نداره، پازل توی بازی نیست، تم بازی اصلا کوچیکترین ارتباطی به ماجراجویی نداره و فقط در مورد جنگه :D در حالی که آنچارتد همه اونا رو داره :D ولی این طرف هم DMC و هم GOW مبارزه از نزدیک و کمبو محور، پلتفورمینگ، پازل و... رو دارن فقط نوع و میزان توجه ـشون به این بخش ها با همدیگه فرق میکنه :D ولی بازم اکثریت گیم پلی 2 بازی رو مبارزات نزدیک و کمبو زنی تشکیل میده.

در مورد پلتفورمینگ هم خداییش نفهمیدم چی گفتی چون اهل مولتی نیستم :D خصوصا مولتی بازی های فایتینگ :D ولی باز بعید میدونم ارتباطی به بحث ما داشته باشه. همین الان برو یه سر به Gaf بزن ببین هوادارای DMC چه توقعاتی از نسخه بعدی دارن، بعد بگو این چیزی که گفتم به بحثمون ربط نداره :D دیگه از Dahbomb که توی گف DMC فن تر نداریم!؟ :D هم از حرفه ای های DMC در زمینه کمبو زنیه و هم اینکه از قدیمیترین فن های سبکه و کلا بازی های NG/DMC/Bayo و امثالهم رو قورت داده :D همین چند وقت پیش توی Gaf یه تاپیک زده بودن و در مورد DMC5/DmC2 حرف میزدن و داشتن خواسته هاشون رو میگفتن، که ایشون علاوه بر اشاره به پیشرفته تر شدن سیستم مبارزات بازی و ایجاد کمبوها و سلاح های جدید (توضیحاتش خیلی زیاد بود :D) تاکید داشت که نه تنها پلتفورمینگ بازی باید متنوع تر بشه بلکه ساختار بازی هم باید از حالت Mission وار و کلاسیک سبک بیاد بیرون و بیشتر دنباله روی Dark Souls باشه. (فقط ساختار مراحل رو میگه ها! نه درجه سختی و سیستم مبارزات)

فقط هم همین یه نفر نیست، بری پست ها رو بخونی اکثرا خواستار تغییرات نسبتا بزرگ توی ساختار بازی هستن :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
@ علی

خب توی این سبک همین میزانش هست که تعیین کنندس دیگه :D نمیشه یه بازی که 60-70% ـش به پلتفرمینگ و ادونچر خلاصه میشه و بگی HnS که :D

منطورم اینه ساده بودنش عمدیه نه اینکه نتونن :D یعنی بازی ایجاب میکنه اینجوری باشه :D
منظورت سند باکس شدنه ؟ :D اگر هم قرار بشه همچین چیزی اتفاق بیوفته (نهایت بشه مثل گاو که بازی یه سره هست دیگه ؟) باز هم نمیشه گفت پلتفرمینگ به فایت بچربه :D همین دارک سولز (با اینکه به خاطر سیستم مبارزات کند و خسته کنندش زیاد بازیش نکردم) هم پلتفرمینگ نداره یعنی فقط راه میری دشمن میکشی :D حالا یه دو تا در هم باز میکنی یا از نردبون بالا میری :D با تمام این تفاسیر هنوز گاو خرت و پرتاش بیشتره :D شنا ، موزیک زدن ، وسیله جا به جا کردن و هزار تا چیز دیگه :D نمی دونم چه جوری می تونم واضح تر توضیح بدم :D

بحث خیلی کش دار شده :D بیایید و خیلی شیک CAG رو به عنوان مجموعه ی اصلی قبول کنید و بذارید DMC و NG و B و ... HnS بمونن :D
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
@وحیدون / علیدون

2 ساعت نوشتم و خیلی شیک و مجلسی فایرفاکس با همدستی ادیتور سایت نابودشون کرد. Cheers!:bighug:

سعی میکنم مختصر و مفید بگم:

ببین علی من اول هم گفتم HnS و HnS خالص و تاکید کردم که این 2تا رو با هم اشتباه نکنید و مجزاشون کنید. حالا نمیدونم برای هر کدومشون چه معادلی میذارین.

بعد اینکه اگر DMC5 اونجوری بشه، درون مایه Adventure بهش اضافه میشه. اون موقع دیگه HnS خالص نیست. من اینو از خودم در نمیارم ولی نمیتونم بخش Adventure رو نادیده بگیرم و همون فرمول قبلی رو جایگزین کنم.

چیزی که تو باهاش مشکل پیدا کردی، پیدا کردن هسته اصلی (سبک) اون بازی هست. الان همه بازیا وام دار همدیگه هستن. اینکه DS II اومده المان های RPG رو به بازی اضافه کرده خوبه! ولی چرا بهش RPG نمیگن؟ دقیقا من میتونم روی این موضوع پا فشاری کنم و بگم DSII یه RPG هست ولی اینکارو نمیکنم چون این المان فقط به گیم پلی خلاصه شده و به باقی قسمت ها اضافه نشده. اینکه 4تا لباس و سلاح عوض میکنه و شکل عوض میکنه و لوت کردن داره و اینا، دلیل نمیشه بندازمش توی RPG چون اینا ساده ترین بخش های RPG رو تشکیل میدن و کلش رو در بر نمیگیرن.

و اینکه آره، روز به روز تغییرات رو شاهد هستیم ولی روی صحبت ما به سمت بازی هایی هست که چند سال پیش اومدن نه اینکه قراره بیان. پس این چیزایی که میگی در مورد اینا صدق نمیکنه. پازل و کند و کاو و ... هم مال بخش Adventure هستن.

الان سازنده میاد یه بازی میزنه که المان های همه سبک ها رو توش داشته باشه به خاطر اینکه بازیش کامل و جامع بشه. ولی قرار نیست توی همه این سبک ها هم قرار بگیره.

امیدوارم هممون منظور همدیگه رو درک کرده باشیم (عمرا!!:d). خداییش من دیگه حال بحث کردن ندارم و اینکه فردا 6 صبح انتخاب واحد دارم و الان باید گم شم و برم بکپم:d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
نه احسان از Dark Souls رو فقط برای نحوه گرفتن ماموریت ها مثال زده نه پلتفورمینگ :D

آقا منم موافقم که بحث کش دار شده :D بیایید همه نظرتون رو بگید به یه جمع بندی کلی برسیم بره :D
یکی رو انتخاب کنید:
1. CAG = همه بازی های سبک / HnS = بازی های حرفه ای تر
2. HnS = همه بازی های سبک / CAG = بازی های حرفه ای تر
3. HnS = CAG = تمامی بازی های سبک
احسان گفت 1
منم میگم 2 (اینجوری سردرگمیش کمتره :D)

پس تا الان:
یک: 1 رای
دو: 1 رای
سه: 0 رای

بقیه هم بیایید نظرتون رو بگید به یه جمع بندی کلی برسیم :D
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
در مورد پلتفورمینگ هم خداییش نفهمیدم چی گفتی چون اهل مولتی نیستم :D خصوصا مولتی بازی های فایتینگ :D ولی باز بعید میدونم ارتباطی به بحث ما داشته باشه. همین الان برو یه سر به Gaf بزن ببین هوادارای DMC چه توقعاتی از نسخه بعدی دارن، بعد بگو این چیزی که گفتم به بحثمون ربط نداره :D دیگه از Dahbomb که توی گف DMC فن تر نداریم!؟ :D هم از حرفه ای های DMC در زمینه کمبو زنیه و هم اینکه از قدیمیترین فن های سبکه و کلا بازی های NG/DMC/Bayo و امثالهم رو قورت داده :D همین چند وقت پیش توی Gaf یه تاپیک زده بودن و در مورد DMC5/DmC2 حرف میزدن و داشتن خواسته هاشون رو میگفتن، که ایشون علاوه بر اشاره به پیشرفته تر شدن سیستم مبارزات بازی و ایجاد کمبوها و سلاح های جدید (توضیحاتش خیلی زیاد بود :D) تاکید داشت که نه تنها پلتفورمینگ بازی باید متنوع تر بشه بلکه ساختار بازی هم باید از حالت Mission وار و کلاسیک سبک بیاد بیرون و بیشتر دنباله روی Dark Souls باشه. (فقط ساختار مراحل رو میگه ها! نه درجه سختی و سیستم مبارزات)

فقط هم همین یه نفر نیست، بری پست ها رو بخونی اکثرا خواستار تغییرات نسبتا بزرگ توی ساختار بازی هستن :D

ما رو از گف می ترسونی؟ :D برو از خدا بترس :D

Dahbomb بچه باحالی هست اما قرار نیست هر چی بگه وحی منزل باشه :D یعنی روم به دیوار، گلاب به روت، غلط کرده گفته پلتفرمینگ باید بیشتر بشه :D دیگه یادت هست تو همین تاپیک وقتی دموی DmC اومده بود چطوری سر NT رو به دیوار کوبوندیم به خاطر اضافه کردن پلتفرمینگ :D اتفاقا همه میخوان برگرده به حال و هوای کلاسیک. یعنی حالا انقلابی هم نبود اشکال نداره، همون دانته قدیمی و برو بچ رو بدن به ما + مقدار زیادی CRAZINESS، ما راضی هستیم :D

پ.ن: حالا دیگه اینقدر Dahbomb رو بزرگ نکن :D اطلاعاتش زیاده اما دیگه خدای سبک نیست :D

پ.ن2: بگم بروبچ کامیونیتی پلاتینیوم تو گف بریزن اینجا؟ :D فی الواقع You GOW fans came to the wrong neighborhood! :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
ما رو از گف می ترسونی؟ :D برو از خدا بترس :D

Dahbomb بچه باحالی هست اما قرار نیست هر چی بگه وحی منزل باشه :D یعنی روم به دیوار، گلاب به روت، غلط کرده گفته پلتفرمینگ باید بیشتر بشه :D دیگه یادت هست تو همین تاپیک وقتی دموی DmC اومده بود چطوری سر NT رو به دیوار کوبوندیم به خاطر اضافه کردن پلتفرمینگ :D اتفاقا همه میخوان برگرده به حال و هوای کلاسیک. یعنی حالا انقلابی هم نبود اشکال نداره، همون دانته قدیمی و برو بچ رو بدن به ما + مقدار زیادی CRAZINESS، ما راضی هستیم :D

پ.ن: حالا دیگه اینقدر Dahbomb رو بزرگ نکن :D اطلاعاتش زیاده اما دیگه خدای سبک نیست :D

پ.ن2: بگم بروبچ کامیونیتی پلاتینیوم تو گف بریزن اینجا؟ :D فی الواقع You GOW fans came to the wrong neighborhood! :d

Dahbomb رو بزرگ نمیکنم مرتضی صرفا دارم این حقیقت رو میگم که یکی از معدود کاربرای Gaf ـه که وقتی پای HnS باشه میدونه در مورد چی حرف میزنه و چرت و پرت نمیگه :D

ملت فعلا فقط به بازگشت بروبچ قدیمی راضی اند چون آینده سری مشخص نیست :D صبر کن وقتی کپکام DMC5 رو توی TGS معرفی کرد (Believe in Itsuno :D) اون موقع تازه خواسته های فوق انقلابیشون رو میبینی :D مگه میشه DMC شماره دار از تیم اصلی بازی منتشر بشه ولی استاندارد های سبک رو تغییر نده؟! اصلا غیر ممکنه :D

بجای این حرفا بیا یکی از سه گزینه رو انتخاب کن :D

تا الان:
یک: 1 رای
دو: 2 رای
سه: 1 رای

:D
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,182
نام
محمد علی
@ علی دانته

اون سوالم رو در مورد گیرز و آنچارتد جواب ندادی ؟ :D

سوالت در مورد گیرز و آنچارتد خیلی اوته:D

آنچارتد اکشن ادونچره، چون در غالب زمان بازی شما الزامی نداری که تیر اندازی کنی، در واقع بیرون کشیدن اسلحه و شلیک کردن یک المان تعیین کننده در گیم پلی بازی نیست.

غالب زمان بازی به ژانگولر بازی و ادونچر بودن میگذره.

در حالی که گیرز تقریباً (شاید هم تحقیقاً) Run n Gun ـه.

حالا بیا به GOW نگاه کن. واقعاً نقش پاره کردن زئوس و دوستان در GOW با نقش پیستول نیت در آنچارتد در یک حد قرار داره؟ شما می تونی از پشت سر زئوس یواشکی بری لب دره و بپری پایین تا بازی تموم بشه؟:D

نمیشه HnS رو به ژاپنی بودن یا طولانی بودن زنجیره کومبو ربط داد

خیلی قبل از این که DMC در کار باشه، ملت HnS رو چسبونده بودن به Diablo.

در حالی که اختلاف Diablo با چیزی که شما بهش میگی HnS خیلی بیشتر از اختلاف GOW با تعریف شما از HnS ـه
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,350
نام
امیر حسین
تا الان:
یک: 1 رای
دو: 2 رای
سه: 1 رای
از اینکه همچنان من رو نخودی فرض میکنید،بسیار متشکرم! :d :|

+ این نظرسنجی رو توی این تاپیک میزاری؟ :d دست شما درد نکنه! :-"
کم مونده توی کلوپ خصوصی DMC بزارید این نظرسنجی رو! :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
از اینکه همچنان من رو نخودی فرض میکنید،بسیار متشکرم! :d :|

+ این نظرسنجی رو توی این تاپیک میزاری؟ :d دست شما درد نکنه! :-"
کم مونده توی کلوپ خصوصی DMC بزارید این نظرسنجی رو! :d

خو تو هنوز انتخاب نکردی :|:D الان که 3 رو Bold کردی یعنی انتخابت اونه؟! :D

مردک یه تاپیک کلی برای بازی های HnS نشون بده ما این نظرسنجی رو میزاریم همونجا :|:D تنها HnS ـی که توی BC یه Community فعال داره همین DMC ـه، توقع داری این بحث ها رو کجا انجام بدیم؟! :D

برای مقایسه این الان تاپیک God of War ـه:
http://forum.bazicenter.com/thread14594/page9/

از سال 2008 تا الان کلهم 9 صفحه جلو رفته که اگه به پستای صفحه آخرش نگاه کنیم اکثرشون مال سال 2009 ـند! (فقط 3 پست در سال 2012 داشته و یه پست در سال 2013!)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر