بازی اختصاصی RYSE به صورت 900p اجرا میشود!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
رئیس کارکنان دستگاه ها و استودیوهای مایکروسافت در صفحه تویتر خودش در مورد رزولوشن واقعی بازیهای اختصاصی Xbox one برای لانچ:

07233277290134368522.jpg


رزولوشن واقعی Forza 5
1080p با 60 فریم بر ثانیه.
رزولوشن واقعی Ryse
900p که به 1080p تبدیل مقیاس میشه این در حالیه که گرینبرگ روز قبل رزولوشن واقعی رایز رو 1080p اعلام کرده بود که ظاهرا بعد از تماس با تیم سازنده بازی صحبت قبلی خودش رو اصلاح کرده.

https://twitter.com/aarongreenberg


این خبر بلافاصله بعد از منتشر شدن باعث شد که بخش DF سایت یورو گیمر یه مقاله تحیلی در مورد اون منتشر کنه که من بخشیش رو اینجا قرار میدم:

خیلی مایوس کننده هست که تایید شده که یکی از بازیهای first party این نسل به صورت Full HD واقعی اجرا نمیشه! این وضعیت تا حدودی یاد آور عرضه بازیهای کلیدی مثل Project Gotham Racing 3 و Perfect Dark Zero موقع لانچ X360 هست که قادر به اجرا در رزولوشن 720p نبودن و مایکروسافت دلیل اون رو الزامات فنی عنوان کرده بود.

در مورد ایکس باکس وان در حالیکه سخت افزار نزدیک به سخت افزار نهایی برای سازنده ها فرستاده شده در مورد درایورها باید یک تجدید نظر جدی انجام بشه.البته نباید فراموش کرد که این بازی 2 سال در حال ساخت بوده و تصمیم گیری در مورد ارائه تنظیمات اون باید بر اساس مشخصات سخت افزاری کنسول انجام گرفته باشه.

سازنده های بازی هم گفتن که 32 مگابابت حافظه سریع ممکنه با رندر در رزولوشن پایین سازگاری بیشتری داشته باشه که البته بحث درباره این موضوع رو بعد از دریافت اطلاعات بیشتر ادامه میدیم.

قبلا در مورد مقایسه بازیهای Xbox one با PS4 در مقاله ای بازی ای مثل Crysis 3 رو با رزولوشن 1600x900 روی PC اجرا و اون رو با رزولوشن 1080p مقایسه کردیم (که میتونید عکسهای این مقایسه رو در متن اصلی خبر ببینید)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ryse-runs-at-900p

توضیح:

بازی کرایسیس 3 رو یکبار بار رزولوشن 1920x1080 یا Full HD روی PC اجرا کردن یکبار با رزولوشن 1600x900 و بعد به 1080p بزرگنمایی کردن (مثل کاری که کنسولا انجام میدن) که ببینن تفاوت کیفیت تصویر بین 1080p و 900p در واقعیت چقدر هست اینجا لینک مستقیم دوتاشو برای نمونه اضافه میکنم:

1080p واقعی
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/4/5/9/1080p_000.png

900p واقعی ولی بزرگنمایی شده به 1080p
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/4/5/9/900p_000.png


در این مقایسه تفاوت در واقعیت چندان زیاد و در حد مقایسه بازیهای 720p با کمتر از 720p نیست!
در انتها در مقاله یورو گیمر عنوان شده که این مسئله که بعضی از بازیهای لانچ روی Xone و به تعداد کمتری روی PS4 فریم بافری کمتر از فول HD داشته باشن چندان نگران کننده نیست.

منابع:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ryse-runs-at-900p

http://www.thesixthaxis.com/2013/09/17/ryse-son-of-rome-upscales-from-900p-to-1080p
 
آخرین ویرایش:
چی میگید شماها ؟!!!!!!!!!!!!!
/:):-/

1024X540 !!!
این اعداد رو از کجا اوردید ؟!
چرا در مورد چیزایی که کوچکترین اطلاعاتی
ندارید اظهار نظر میکنید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میدونی 1024X540 یعنی چی ؟!!!!:|
MGS4 جزوه معدود بازی های Full HD تو PS3 ه.
اتفاقا یکی از چیزیهایی که باعث شده جزئیات محیط بازی کم باشه بخاطر همین Full Hd بودنشه
خدائیش این اطلاعاتتونو از کجا میارید ؟
MGS4 روی 1024x768 (نمیدونم اونموقع من بازیش کردم اسکرین های بازی با رزولوشن 1024x540 سیو میشد.حالا زیادم فرقی ندارن) اون Full HD که میگی Upscale شدس و واقعی نیست.
شما نیاز داری چهارتا اصطلاح ابتدایی مربوط به گرافیک و رزولوشن یاد بگیری نه دیگران عزیزم.
 
آخرین ویرایش:
لابد این عکسهایی که خودم حالا از رو ویدئو گرفتم ( که کیفیتش خیلی پایینتر از چیزی هست که بخوای مستقیم از فریم بافر بازی بگیری ) لابد فتوشاپ هستند ؟
آره دیگه مگه نمی دونستی؟! نمایش E3 بازی هم فتوشاپ بوده . . .



پ.ن: جدا از خود ماریوس مدل سازی کارکتر های دیگه هم فوق العادست .
88981234714394011004.jpg
 
Yannick Boucher

“For starters, thanks to our new version of the CRYENGINE and our incredibly talented artists and coders, we are pushing the Xbox One’s graphics capabilities beyond anything that’s ever been seen, right out of the gate. Our main character, Marius Titus, is possibly the most detailed main protagonist in any game. Our character models are incredibly detailed, with some of the most advanced facial animations ever seen in video games. Our environments are gorgeous


Revelations of Ryse: Yannick Boucher | Crytek
 
آره دیگه مگه نمی دونستی؟! نمایش E3 بازی هم فتوشاپ بوده . . .
اصلا خود بازی فوتوشاپ هست، یعنی شما واسه اجرای بازی Photoshop CS6 رو نصب میکنی، بعد بازی رو توی فوتوشاپ اجرا میکنی!
 
(Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768 (2xAA, temporal
که upscale میشه به 1080 ! و Full HD به گفته شما نیست.
دوستان اگه اشتباه میکنم اصلاح کنن

این اطلاعات فوق محرمانه رو از کجا بدست اوردی ؟:))

MGS4 روی 1024x768 (نمیدونم اونموقع من بازیش کردم اسکرین های بازی با رزولوشن 1024x540 سیو میشد.حالا زیادم فرقی ندارن) اون Full HD که میگی Upscale شدس و واقعی نیست.
شما نیاز داری چهارتا اصطلاح ابتدایی مربوط به گرافیک و رزولوشن یاد بگیری نه دیگران عزیزم.

چون تو بازی عکسارو 1024X540 ذخیره میکرد به این نتیجه رسیدی که رزولیشن بازی اینه ؟!!!!!!!:((:((:((
در مورد اون 4تا اصطلاح هم بااااشه
شب لذت بخشیه
:d
 
آخرین ویرایش:
این اطلاعات فوق محرمانه رو از کجا بدست اوردی ؟:))



چون تو بازی عکسارو 1024X540 ذخیره میکرد به این نتیجه رسیدی که رزولیشن بازی اینه ؟!!!!!!!:((:((:((
در مورد اون 4تا اصطلاح هم بااااشه
شب لذت بخشیه
:d
نه
چون تلویزیون شما FULL HD بوده , نتیجه میگیریم بازی FULL HD بوده
بیخیال بابا
نسل جدید توی فول اچ دی مونده

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768 (2xAA, temporal)

پ.ن: خداییش موقع بازی کردن میشینید پیکسلها رو میشمارید
یعنی انقدر که دنبال گرافیک هستید, دنبال گیم پلی هم هستید...؟
من یه جلوه بصری در حد مورد زیر بهم بدن با یه گیم پلی خوب, برای صد نسل آینده ام هم کافیه
همه چیز گرافیک و رزولوشن و فریم نیست به خدا
Bioshock Infinite = 1152x720 (FXAA)

کلا این چند روزه چیزای جالبی تو بازیسنتر خوندم:d
از اونجایی که نمیتونم کامل احساسم رو نسبت به پستت بیان کنم, فقط لایکش میکنم....

از فروم های معتبر

چطوری میتونی تصویر رو ببینی و بگی که تصویر اصلی FULL HD بوده یا upscale شده به FULL HD؟
میدونم شما تصویر رو میشناسی , ولی میتونی ما رو قانع کنی؟
 
آخرین ویرایش:
نه
چون تلویزیون شما FULL HD بوده , نتیجه میگیریم بازی FULL HD بوده
بیخیال بابا
نسل جدید توی فول اچ دی مونده



پ.ن: خداییش موقع بازی کردن میشینید پیکسلها رو میشمارید
یعنی انقدر که دنبال گرافیک هستید, دنبال گیم پلی هم هستید...؟
من یه جلوه بصری در حد مورد زیر بهم بدن با یه گیم پلی خوب, برای صد نسل آینده ام هم کافیه
همه چیز گرافیک و رزولوشن و فریم نیست به خدا
این پیکسل هایی رو که میگی من اصلا ندیدمشون !:-/اتفاقا تو یه LCD معمولی بازیم کردم
ببین من الکی حرف نمیزنم ، من کارم گرافیکه سه بعدیه:d ، اتفاقا چندتا تجربه گیم سازی هم خدا بخواد داشتم:d
تصویر رو میشناسم ،

اتفاقا تو خیلی از سایت ها (100 % غیر فارسی) به این نکته اشاره شده که این بازی 1080p هستش
خود تصویر هم اینو حداقل به من یکی ثابت کرده:d

کلا این چند روزه چیزای جالبی تو بازیسنتر خوندم:d
 
این پیکسل هایی رو که میگی من اصلا ندیدمشون !:-/اتفاقا تو یه LCD معمولی بازیم کردم
ببین من الکی حرف نمیزنم ، من کارم گرافیکه سه بعدیه:d ، اتفاقا چندتا تجربه گیم سازی هم خدا بخواد داشتم:d
تصویر رو میشناسم ،

اتفاقا تو خیلی از سایت ها (100 % غیر فارسی) به این نکته اشاره شده که این بازی 1080p هستش
خود تصویر هم اینو حداقل به من یکی ثابت کرده:d

کلا این چند روزه چیزای جالبی تو بازیسنتر خوندم:d

دوست عزیز رندر رزلوشن با رزلوشن خروجی کنسول متفاوت هست
چیزی که شما داری میگی و پشت کاور بازی زده خروجی هست که کنسولت داره میده نه رزلوشنی که بازی داره رندر میشه
اینجا میتونی لیست رندر رزولوشن بازیهای ps3 رو ببینی
 
همین که بازی روی مانیتور خیلی شارپ و لذت بخش باشه کافیه
ولی من منتظر شخصیت نسل بعدی بازی ناتی داگ هستم. نیتن رو ps3 اونجوری ساختنش رو ps4 چه عظمتی خواهد داشت خدا میدونه
 
از فروم های معتبر

چطوری میتونی تصویر رو ببینی و بگی که تصویر اصلی FULL HD بوده یا upscale شده به FULL HD؟
میدونم شما تصویر رو میشناسی , ولی میتونی ما رو قانع کنی؟

اون اطلاعات رو دیدم ،
واقعا مسخرس Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768
اولا که این لیست معلوم نیس از طرف چه مرجعی اعلام شده ؟:-/
هرکی هر چیزی میذاره تو فروم که نمیشه بهش استناد کرد !
اگه مثلا زده بود 720P یعنی (1280X720) میشد سر این سایز چونه زد .
چون Upscale کردن از این سایز تا 1080 منطقی تره
دوما این سایزی که این آقا گفته نسبت تصویریش بصورت استاندارد 16:9 هم نیست ، یعنی اگه قرار به 16:9 تغییر کنه از اطراف تصویر کشیده میشه !!!!!!!!!!!!!!/:)/:)/:)/:)/:)
این دیگه خیلی سادس /:)
سوما ،مگه ما و این آقایی که این اطلاعات رو تو فروم گذاشته میدونیم که اطلاعات تصویری در هر فریم از بازی بر چه اساسی ذخیره میشه ؟!!
این آقا چطوری به اطلاعات تصویر Real-Time دست پیدا کرده ؟؟
.
.
.
.
اما یه سوتی بزرگ :
* تاریخ ثبت کامنت او آقا (در مورد MGS4) تو اون سایت چیه ؟
جواب : 2008 Jan 06

* بازی کی ریلیز شده ؟
جواب : June 12, 2008
کامنتش هم Edit نشده :d:whistling:
 
آخرین ویرایش:
اون اطلاعات رو دیدم ،
واقعا مسخرس Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768
اولا که این لیست معلوم نیس از طرف چه مرجعی اعلام شده ؟:-/
هرکی هر چیزی میذاره تو فروم که نمیشه بهش استناد کرد !
اگه مثلا زده بود 720P یعنی (1280X720) میشد سر این سایز چونه زد .
چون Upscale کردن از این سایز تا 1080 منطقی تره
دوما این سایزی که این آقا گفته نسبت تصویریش بصورت استاندارد 16:9 هم نیست ، یعنی اگه قرار به 16:9 تغییر کنه از اطراف تصویر کشیده میشه !!!!!!!!!!!!!!/:)/:)/:)/:)/:)
این دیگه خیلی سادس /:)
سوما ،مگه ما و این آقایی که این اطلاعات رو تو فروم گذاشته میدونیم که اطلاعات تصویری در هر فریم از بازی بر چه اساسی ذخیره میشه ؟!!
این آقا چطوری به اطلاعات تصویر Real-Time دست پیدا کرده ؟؟

این راضیت میکنه؟

For you resolution freaks, MGS4 runs at a quirky resolution of 1024x768, which is a 4:3 aspect ratio. But the game does freely upscale to 720p, 1080i, or 1080p - just don't expect it to run at those resolutions natively.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Review

اگرم راضی نمیشی که هیچی شما اصلا فکر کن بازی روی 4K اجرا میشده ولی حالا کوتاه بیا!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or