بازی اختصاصی RYSE به صورت 900p اجرا میشود!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
رئیس کارکنان دستگاه ها و استودیوهای مایکروسافت در صفحه تویتر خودش در مورد رزولوشن واقعی بازیهای اختصاصی Xbox one برای لانچ:

07233277290134368522.jpg


رزولوشن واقعی Forza 5
1080p با 60 فریم بر ثانیه.
رزولوشن واقعی Ryse
900p که به 1080p تبدیل مقیاس میشه این در حالیه که گرینبرگ روز قبل رزولوشن واقعی رایز رو 1080p اعلام کرده بود که ظاهرا بعد از تماس با تیم سازنده بازی صحبت قبلی خودش رو اصلاح کرده.

https://twitter.com/aarongreenberg


این خبر بلافاصله بعد از منتشر شدن باعث شد که بخش DF سایت یورو گیمر یه مقاله تحیلی در مورد اون منتشر کنه که من بخشیش رو اینجا قرار میدم:

خیلی مایوس کننده هست که تایید شده که یکی از بازیهای first party این نسل به صورت Full HD واقعی اجرا نمیشه! این وضعیت تا حدودی یاد آور عرضه بازیهای کلیدی مثل Project Gotham Racing 3 و Perfect Dark Zero موقع لانچ X360 هست که قادر به اجرا در رزولوشن 720p نبودن و مایکروسافت دلیل اون رو الزامات فنی عنوان کرده بود.

در مورد ایکس باکس وان در حالیکه سخت افزار نزدیک به سخت افزار نهایی برای سازنده ها فرستاده شده در مورد درایورها باید یک تجدید نظر جدی انجام بشه.البته نباید فراموش کرد که این بازی 2 سال در حال ساخت بوده و تصمیم گیری در مورد ارائه تنظیمات اون باید بر اساس مشخصات سخت افزاری کنسول انجام گرفته باشه.

سازنده های بازی هم گفتن که 32 مگابابت حافظه سریع ممکنه با رندر در رزولوشن پایین سازگاری بیشتری داشته باشه که البته بحث درباره این موضوع رو بعد از دریافت اطلاعات بیشتر ادامه میدیم.

قبلا در مورد مقایسه بازیهای Xbox one با PS4 در مقاله ای بازی ای مثل Crysis 3 رو با رزولوشن 1600x900 روی PC اجرا و اون رو با رزولوشن 1080p مقایسه کردیم (که میتونید عکسهای این مقایسه رو در متن اصلی خبر ببینید)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ryse-runs-at-900p

توضیح:

بازی کرایسیس 3 رو یکبار بار رزولوشن 1920x1080 یا Full HD روی PC اجرا کردن یکبار با رزولوشن 1600x900 و بعد به 1080p بزرگنمایی کردن (مثل کاری که کنسولا انجام میدن) که ببینن تفاوت کیفیت تصویر بین 1080p و 900p در واقعیت چقدر هست اینجا لینک مستقیم دوتاشو برای نمونه اضافه میکنم:

1080p واقعی
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/4/5/9/1080p_000.png

900p واقعی ولی بزرگنمایی شده به 1080p
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/4/5/9/900p_000.png


در این مقایسه تفاوت در واقعیت چندان زیاد و در حد مقایسه بازیهای 720p با کمتر از 720p نیست!
در انتها در مقاله یورو گیمر عنوان شده که این مسئله که بعضی از بازیهای لانچ روی Xone و به تعداد کمتری روی PS4 فریم بافری کمتر از فول HD داشته باشن چندان نگران کننده نیست.

منابع:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ryse-runs-at-900p

http://www.thesixthaxis.com/2013/09/17/ryse-son-of-rome-upscales-from-900p-to-1080p
 
آخرین ویرایش:
همین چند روز پیش هم Yannick Boucher از کرایتک نظرش این بوده که شخصیت اصلی بازی ( تیتوس ) دارای پرجزییات ترین شخصیت اصلی در تمام بازی های تاریخ تا به هنگام عرضه هست و اینکه از پیشرفته ترین تکنیک های انیمیشن صورت در این بازی بهره بردند ...

 
آخرین ویرایش:
نسل قبل هم تو لانچ چیز خاصی نمیدیدیم. تازه از سال دوم عرضه کنسول ها گرافیک نسل بعدی مشخص شد. کنسول سال 2005 اومد ولی Gears of War و اینا همه 2006 و 2007 عرضه شدن.

این بحث رزولوشن و اینا هم فقط یه سری اعداد ارقامه. در نهایت اون چیزی که خودمون رو صفحه TV یا مانیتور میبینیم مهمه. تو بازیهای کنسولی همیشه کلی tweak و حقه های تصویری و رزولوشن های داینامیک و اینا به کار میبرن تا به بهترین نحو از سخت افزار استفاده کنن. همین نسل هم خیلی بازیهای sub-HD بودن که از HD ها گرافیک بهتری نشون میدادن.
MGS4 اولین تریلرش رو سال 2005 داد بیرون. ذیذن اون گرافیک و گیم پلی آدمو مشتاق میکرد به نسل جدید. الان چیز خاصی نمیبینم فقط شده کل کل بیخود فن بویا برای کم نیاوردن. اتفاقا همین اعداد ارقامه که مهمه و این رزولوشنهایی که یه زمانی حرف از 4K بود حالا به 1080 هم نمیرسه واقعا یعنی فاجعه.
مشکل اینه:
PS1 VCD 320x240
PS2_ Xbox DVD 720x576
PS3_Xbox 360 HD 1080-720p
PS4_Xbox1 720p-1080
 
آخرین ویرایش:
آدم به Forza 5 نگاه میکنه امیدوار میشه به 1080p@60fps :d
یعنی اگه یه استودیو به سخت افزار دسترسی داشته باشه (eSRAM و 15 تا پردازنده ) چه معجزاتی که انجام نمیشه:d
 
MGS4 اولین تریلرش رو سال 2005 داد بیرون. ذیذن اون گرافیک و گیم پلی آدمو مشتاق میکرد به نسل جدید. الان چیز خاصی نمیبینم فقط شده کل کل بیخود فن بویا برای کم نیاوردن. اتفاقا همین اعداد ارقامه که مهمه و این رزولوشنهایی که یه زمانی حرف از 4K بود حالا به 1080 هم نمیرسه واقعا یعنی فاجعه.


شما میدونی که همون MGS 4 با رزولوشن 764*1024 ( که حتی یه رزولوشن 4:3 غیر واید هست !!! ) اجرا میشه دیگه ؟!

چهار تا پیکسل اینور و انور تفاوت نسل رو نمیسازه ، بحث پیچیده تر این حرفهاست ...
 
شما میدونی که همون MGS 4 با رزولوشن 764*1024 ( که حتی یه رزولوشن 4:3 غیر واید هست !!! ) اجرا میشه دیگه ؟!
نه داداش اتفاقا ازینم کمتره رزولوشنش
1024x540 بود.
بازم بیشتر از نسل قبل بود. الان استاندارد همونه تقریبا.
شما با همین پیکسلها بازیرو میبینی یعنی چی نسلو نمیسازه. اگه محیط بازیهام خیلی وسیع بود یا تکسچرهای فوق با کیفیت یا افکتهای تصویری عجیب و غریبی هم میدیدیم میش گفت آره مجبور شدن رزولوشن نیارن پایین ولی هنوز چیز خیلی جدیدی ندیدیم
 
آخرین ویرایش:
نه داداش اتفاقا ازینم کمتره رزولوشنش
1024x540 بود.

چی میگید شماها ؟!!!!!!!!!!!!!/:):-/

1024X540 !!!
این اعداد رو از کجا اوردید ؟!
چرا در مورد چیزایی که کوچکترین اطلاعاتی ندارید اظهار نظر میکنید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میدونی 1024X540 یعنی چی ؟!!!!:|
MGS4 جزوه معدود بازی های Full HD تو PS3 ه.
اتفاقا یکی از چیزیهایی که باعث شده جزئیات محیط بازی کم باشه بخاطر همین Full Hd بودنشه
خدائیش این اطلاعاتتونو از کجا میارید ؟
 
باور کنید گرافیک فقط رزولوشن نیست در اینکه رزولوشن یکی از مولفه های اصلی هست شکی نیست ولی الان شما یه CG با کیفیت مثل فیلم Beowulf رو تو رزولوشن 720p یا کمتر ببینید خیلی خیلی طبیعی تر از هر بازی ای که تا به الان ساخته شده حتی با رزولوشن 4K به نظر میرسه چون انیمیشن عالی داره تعداد پالیگونها توش بیداد میکنه هیچ دندونه ای وجود نداره افکتها با نهایت کیفیت و دقت اجرا شدن نور پردازیش خارق العادس ... چرا ؟ چون مثل گیم مجبور نبودن ریل تایم رندرش کنن برای همین CPU فرصت کافی داشته تا روی جزئیات فوکاس کنه بهترین رندرو بگیره الانم اگر بتونن بازیهایی درست کنن که انیمیشن و Post process افکتها و بقیه مولفه های داخلش در سطح یا حتی نزدیک CG باشه رزولوشن پایین تر اصلا اهمیت نداره اگرم که رزولوشن بالاتر داشته باشن که چه بهتر ... تا الان بازیایی که این نسل نشون دادن همشون یه جورایی کم و بیش تو مایه های نسل قبل هستن با رزولوشن بالاتر یکمی پارتیکل افکت بهتر قدرت واقعی کنسولهای نسل بعدی به رزولوشن بالا بردن ختم نمیشه خیلی از افکتهای پیچیده و ... هستن که بازیهارو به CG نزدیک میکنن.

62892773589348383042.jpg

- - -ویرایش - - -

عکس هایی که از بازی منتشر شده با استفاده ار فتوشاپ خوب نشون داده شدن =))
ده
Ryse: Son of Rome may not be as good as it looks, rendered screenshots have been photoshopped

PixelEnemy: Ryse Graphic's was Faked | IGN Boards

اینا که بول شاتن اصلا چیز عجیبی نیست همه سازنده ها کم و بیش از اینکارا میکنن.
 
چی میگید شماها ؟!!!!!!!!!!!!!/:):-/

1024X540 !!!
این اعداد رو از کجا اوردید ؟!
چرا در مورد چیزایی که کوچکترین اطلاعاتی ندارید اظهار نظر میکنید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میدونی 1024X540 یعنی چی ؟!!!!:|
MGS4 جزوه معدود بازی های Full HD تو PS3 ه.
اتفاقا یکی از چیزیهایی که باعث شده جزئیات محیط بازی کم باشه بخاطر همین Full Hd بودنشه
خدائیش این اطلاعاتتونو از کجا میارید ؟

(Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768 (2xAA, temporal
که upscale میشه به 1080 ! و Full HD به گفته شما نیست.
دوستان اگه اشتباه میکنم اصلاح کنن
 
عکس هایی که از بازی منتشر شده با استفاده ار فتوشاپ خوب نشون داده شدن =))
ده
Ryse: Son of Rome may not be as good as it looks, rendered screenshots have been photoshopped

PixelEnemy: Ryse Graphic's was Faked | IGN Boards
نه ؟! لابد بازیهای دیگه تو عکسهای تبلیغاتیه بازیشون مستقیم از فریم بافر بازی تصویر میزارن ؟!

لابد این عکسهایی که خودم حالا از رو ویدئو گرفتم ( که کیفیتش خیلی پایینتر از چیزی هست که بخوای مستقیم از فریم بافر بازی بگیری ) لابد فتوشاپ هستند ؟


روز به روز داری پیشرفت میکنی ادامه بده :)
 
باور کنید گرافیک فقط رزولوشن نیست در اینکه رزولوشن یکی از مولفه های اصلی هست شکی نیست ولی الان شما یه CG با کیفیت مثل فیلم Beowulf رو تو رزولوشن 720p یا کمتر ببینید خیلی خیلی طبیعی تر از هر بازی ای که تا به الان ساخته شده حتی با رزولوشن 4K به نظر میرسه چون انیمیشن عالی داره تعداد پالیگونها توش بیداد میکنه هیچ دندونه ای وجود نداره افکتها با نهایت کیفیت و دقت اجرا شدن نور پردازیش خارق العادس ... چرا ؟ چون مثل گیم مجبور نبودن ریل تایم رندرش کنن برای همین CPU فرصت کافی داشته تا روی جزئیات فوکاس کنه بهترین رندرو بگیره الانم اگر بتونن بازیهایی درست کنن که انیمیشن و Post process افکتها و بقیه مولفه های داخلش در سطح یا حتی نزدیک CG باشه رزولوشن پایین تر اصلا اهمیت نداره اگرم که رزولوشن بالاتر داشته باشن که چه بهتر ... تا الان بازیایی که این نسل نشون دادن همشون یه جورایی کم و بیش تو مایه های نسل قبل هستن با رزولوشن بالاتر یکمی پارتیکل افکت بهتر قدرت واقعی کنسولهای نسل بعدی به رزولوشن بالا بردن ختم نمیشه خیلی از افکتهای پیچیده و ... هستن که بازیهارو به CG نزدیک میکنن.

62892773589348383042.jpg

- - -ویرایش - - -



اینا که بول شاتن اصلا چیز عجیبی نیست همه سازنده ها کم و بیش از اینکارا میکنن.
یه چند جا نوشته بود حافظه 32مگابایتی با 900p سازگاری بهتری داره,چنین چیزی صحت داره؟
 
یه چند جا نوشته بود حافظه 32مگابایتی با 900p سازگاری بهتری داره,چنین چیزی صحت داره؟

اینطور که منم چندجا خوندم درسته این حافظه پیچیدگی زیادی درست میکنه مثلا پهنای باند اون با توجه به کلاک GPU که 853Mhz هست باید 109 گیگابایت باشه چون گذرگاهش 1024 بیتی هست:
853,000,000x1024=873,472,000,000 که تقسیم بر 8 (چون هر بایت 8 بیت هست) میشه:
109,184,000,000
یعنی پهنای باند این حافظه تو حالت متعارف 109 گیگ هست ولی این حافظه 4 تا Lane مجزا داره که تحت کد نویسی (الگوریتم) خاصی میشه به پهنای باند 204 گیگابایتی باهاش دست پیدا کرد به واسطه تکنولوژی ای به اسم PRAM مختصر شده parallel random-access machine.

PRAM algorithms cannot be parallelized with the combination of CPU and dynamic random-access memory (DRAM) because DRAM does not allow concurrent access; but they can be implemented in hardware or read/write to the internal static random-access memory (SRAM) blocks of a field-programmable gate array (FPGA), it can be done using a CRCW algorithm

Parallel random-access machine - Wikipedia, the free encyclopedia

این مسئله کامپلکسیتی زیادی برای برنامه نویس ایجاد میکنه مگر اینکه در آینده مایکروسافت بتونه کتابخونه ای از کدهای آماده درست کنه که به سازنده ها sample بده.
 
آخرین ویرایش:
واقعا بعد از اون Video مونتاژ شده از E3 فکر نمیکردم دوباره یکی...:d
تردش توی IGN قفل شده ,توی گف هم همه طرف رو مسخره کردن اونوقت یکی اومد این رو گذاشته اینجا:dتوهین به بازیسنتر آیا؟:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or