بازیهای کنسل شده Rare برای Xbox 360 !!!

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
300x-1


Chris Seavor در 17 ژانویه سال 2011 کمپانی Rare سازنده افسانه ای دنیای گیم رو ترک کرد. این مقاله گوشه ای از گفته گوهای انتخاب شده وی به نقل از سایت Video Gamer هست که از مصاحبه مفصلی که با سایت یورو گیمر انجام داده انتخاب شده متن کامل این مصاحبه رو با سایت یورو گیمر میتونید از این لینک بخونید:

سایت کلمه adu-lt رو فیل-تر میکنه ! به جای ستاره ها کلمه ad-ult رو بدون خط فاصله تایپ کنید!! به خدا الان دیگه مخابراتم این دوتا کلمه رو فیل-تر نمیکنه.
Code:
http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-22-the-man-who-made-conker-rares-most-*****-game


آن طور که توسعه دهنده سابق Rare میگوید Perfect Dark کنسل شده بر روی 360 بازی ای با خمیر مایه های Open-World و چیزی شبیه به Deus EX بوده , مراحل ساخت تا قبل از اینکه مایکروسافت پروژه را متوقف کند در حدود یکسال ادامه داشته و داستان پیچیده تر و تاریکتری رو هم نسبت به قسمتهای قبلی این سری روایت میکرده.


Chris Seavor میگوید :
"همه چیز بسیار خوب بود و فن آوریهای زیادی وجود داشت و من سعی میکردم کاری کاملا متفاوت ارائه دهم"

"من میخواستم [از ساخت بازی ای که صرفا] رفتن به گوشه و کناره ها و تیر اندازی کردن و درگیر شدن با کلیشه های از قبل تعیین شده که سبک و سیاق معمول بسیاری از بازیهاست فاصله بگیرم اگر شما برگردید به عقب و به بازیهایی مثل Golden eye و Perfect dark یا اکثر بازیهای قدیمی مثل Deus Ex نگاه کنید و [با بازیهای حال حاضر] مقایسه کنید [متوجه میشید که] که چقدر پیچیدگی در انتخاب مسیرهای متعدد در اونها وجود داشته پس به این نتیجه میرسید که بازیهای اول شخص تیراندازی فعلی از نظر طراحی دچار یک عقب گرد شدن و تنها از نظر گرافیکی پیشرفت داشتن و این تا حدودی شرم آوره اما من در تلاش بودم تا این بازیها رو به همان شکل قبل و بیشتر متمایل به بازیهای Open-world ارائه کنم "
Savor اضافه میکند که بیشتر دوست داشته بازی المانهای first-person/action-RPG مثل Deus Ex را القاء کند و تمایلی نداشته که چیزی به محدودیت Call of duty که دارای یک پروسه تکراری راه رفتن- cut scene و دوباره راه رفتن- cut scene میشود بسازد.
او ادامه داد" Deus EX یکی از بازیهای مورد علاقه من است و من واقعا این بازی رو دوست دارم و فکر میکنم اگر شما بتوانید چیزی شبیه به اون اما به شکلی که از نظر ظاهری هم خارق العاده باشد درست کنید احتمالا در مسیر درستی برای ارائه یک چیز تاثیر گذار حرکت کرده اید."

طرحهای هنری و مفهومی ای از بازی که نام آن Perfect dark core بوده بر روی اینترنت Leak شده که میتونید از اینجا مشاهده کنید و اینطور که در ویدئو ها پیداست بازی حالت واقع گرایانه بیشتری نسبت به نسخه های قبلی داشته.

34211248414050858524.jpg


وقتی از Seavor در مورد علت کنسل کردن بازی از سوی مایکروسافت سوال میشود او به فروش کمتر از انتظار Perfect dark zero به عنوان یک بازی Lunch و محبوبیت سری Halo اشاره میکند.
و میگوید که مایکروسافت فکر میکند که تا زمانیکه آنها عنوان موفقی مثل Halo رو در دست دارند چرا باید به ساخت بازی دیگری در همان سبک اقدام کنند!

Seavor اضافه میکند که علاوه بر Perfect dark core عناوین دیگری مثل Kameo 2 و Conker's Bad Fur Day 2 نیز در حال توسعه در Rare بوده اند همچنین Rare بر روی IP های جدیدی به نام Ordinary Joe و Urchin که بازی ای به سبک Fable بوده و یک عنوان موشن کنترلر به نام Savannah نیز کار میکرده.



29239416194513542171.jpeg


Urchin عنوان کنسل شده ای در استایل Fable


78885516887040901729.jpg


تصویری از Savannah عنوانی که برای بازی با موشن کنترلر در حال طراحی بوده.

منبع:
Cancelled Perfect Dark Core was 'like Deus Ex' - Perfect Dark Zero for Xbox 360 News
 
آخرین ویرایش:

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
Savor اضافه میکند که بیشتر دوست داشته بازی المانهای first-person/action-RPG مثل Deus Ex را القاء کند و تمایلی نداشته که چیزی به محدودیت Call of duty که دارای یک پروسه تکراری راه رفتن- cut scene و دوباره راه رفتن- cut scene میشود بسازد.
او ادامه داد" Deus EX یکی از بازیهای مورد علاقه من است و من واقعا این بازی رو دوست دارم و فکر میکنم اگر شما بتوانید چیزی شبیه به اون اما به شکلی که از نظر ظاهری هم خارق العاده باشد درست کنید احتمالا در مسیر درستی برای ارائه یک چیز تاثیر گذار حرکت کرده اید."

یه چند سالی صبر کنه با هم یه استودیو میزنیم :D
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
این عنوان Urchin چقدر حسه خوبی داره ! :| مرده شور اون fable را ببرن که حالم ازش بهم میخوره هر نسخه گندتر نسخه قبلش بعد مایکرو کلید کرده به fable بجاش همین Urchin میساخت .
از روی Concept Art سبک سنگین میکنی؟ :D. پیش میاد ایده های جالب وحشتناکی داری که پیاده کردن اونها در قالب بازی هیچ وقت انجام نمیشه یا به درستی انجام نمیشه مثل The Last Guardian که معلوم نیست چند وقت پروژه ش طول کشیده و میخواد طول بکشه و محصول نهائی اون چیزی هست که سازنده تو فکرش بوده یا 99% ش رو ویرایش کردن تا جم شده!.
خلاصه اینکه Rare بینهایت موفق بوده خودشون صاحب سبک هستن و اگر قراره بازی AA بسازن، یا ایده های نابشون تبدیل به بازی بشه که چفت و بست درستی نداشته باشه، همون کنسل بشه بهتره.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,013
نام
محمد امین
با همین سیاست های مضخرف ماکروسافت به این همه پیشرفت رسید اگر میخواست به حرف چهار تا گیمر گوش کنه و هر بازی دَر پیتی رو عرضه کنن الان وضعش کلی خراب بود..! کیفیت برای ماکرو حرف اول رو میزنه و اگر هم بعضی مواقع بازی های بی کیفیتی مثل HUMAN رو عرضه کرده شکست خورده..
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
با همین سیاست های مضخرف ماکروسافت به این همه پیشرفت رسید اگر میخواست به حرف چهار تا گیمر گوش کنه و هر بازی دَر پیتی رو عرضه کنن الان وضعش کلی خراب بود..! کیفیت برای ماکرو حرف اول رو میزنه و اگر هم بعضی مواقع بازی های بی کیفیتی مثل HUMAN رو عرضه کرده شکست خورده..

می تونم بپرسم اگه اینا آشغالن اونوقت نظرات شما تو چه دسته بندی قرار می گیرن ؟
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
با همین سیاست های مضخرف ماکروسافت به این همه پیشرفت رسید اگر میخواست به حرف چهار تا گیمر گوش کنه و هر بازی دَر پیتی رو عرضه کنن الان وضعش کلی خراب بود..! کیفیت برای ماکرو حرف اول رو میزنه و اگر هم بعضی مواقع بازی های بی کیفیتی مثل HUMAN رو عرضه کرده شکست خورده..
Human واسه دوره شین کیم (اسم مزخرفی ام داشت :D) بود. چرا و چطور اون بازی رو ماکروسافت قبول کرده خودش یه مسئله ست. ولی خوشبختانه الان دیگه از بازیهای AA خبری نیست.
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
مثل The Last Guardian که معلوم نیست چند وقت پروژه ش طول کشیده و میخواد طول بکشه و محصول نهائی اون چیزی هست که سازنده تو فکرش بوده یا 99% ش رو ویرایش کردن تا جم شده!.

85938337183855352086.gif


===


ول کن بابا، اینا مایکروسافت (س) بگه ماست سیاهه هم قبول می کنن.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
از روی Concept Art سبک سنگین میکنی؟ :D. پیش میاد ایده های جالب وحشتناکی داری که پیاده کردن اونها در قالب بازی هیچ وقت انجام نمیشه یا به درستی انجام نمیشه مثل The Last Guardian که معلوم نیست چند وقت پروژه ش طول کشیده و میخواد طول بکشه و محصول نهائی اون چیزی هست که سازنده تو فکرش بوده یا 99% ش رو ویرایش کردن تا جم شده!.
خلاصه اینکه Rare بینهایت موفق بوده خودشون صاحب سبک هستن و اگر قراره بازی AA بسازن، یا ایده های نابشون تبدیل به بازی بشه که چفت و بست درستی نداشته باشه، همون کنسل بشه بهتره.

دیگه rare هر گندی میخواست بسازه مطمئن بودم از این fable بهتر میشد !:D کلا نمیدونم مایکروساف نسل بعد میخواد از rare تو چه زمینه هایی استفاده کنه ولی این نسل rare که میتونست از لحاظ ساپورت بازی ها فوق العاده باشه تقریبا هیچ کاره بود !
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,013
نام
محمد امین
می تونم بپرسم اگه اینا آشغالن اونوقت نظرات شما تو چه دسته بندی قرار می گیرن ؟
شما این بازی های که عرضه نشدن رو چه جوری تجربه کردی که می دونم عالی هستن..قطعا نماینده ماکروسافت وقتی دیده بازی مالی نیست پیشنهاد کنسل رو داده.. مثلا فرض کن استودیو زیر مجموعه RE6 رو بسازه آیا حاضرید اون رو عرضه کنید..؟ کپکام برای پول این کارو میکنه ولی ماکرو نه..!
Human واسه دوره شین کیم (اسم مزخرفی ام داشت :D) بود. چرا و چطور اون بازی رو ماکروسافت قبول کرده خودش یه مسئله ست. ولی خوشبختانه الان دیگه از بازیهای AA خبری نیست.
این همه خرج اون بازی کردن و به جزء فحش هیچی نسیبشون نشد.. خوب معلومه مار گزید دو بار دستش رو نمیکنه تو سوراخ مار..
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
سلام فقط چند نكته كوچيك

1-عكس فكر كنم مال كريس نباشه، اين عكس كريس
actor_2997.jpg

2-Too Human به دوليل بد از آب در آمد.
اول حماقتهاي دنيس ديكان مدير سليكون نايتز بود (جدا شدن از نينتندو، تغيير گيم پلي كه خب مجبور بودن بعد جدا شدن از نينتندو اينكار رو بكنن و...) و دومين دليل مشكلات سليكون نايتز با UE3

3-اورچيد تا جايي كه يادم مياد قرار نبود شبيه فيبل بشه، حداقل خيلي شبيه فيبل نبود.

4-در مورد Rare نگران نباشين. طبق شايعات مايكرو مي خواد استديو رو احيا كنه (البته شايه تغيير نام هم وجود داره)، غير از اين خيلي از اعضاي قبلي دارن جدا از مايكروسافت فعاليتشون رو شروع ميكنن، يكسري احتمالاً سمت بازار تبلتها ميرن مثل همين كريس (البته شايد :دي) يكسري هم به احتمال زياد دوباره با نينتندو همكاري كنن، در كل نه به صورت كامل ولي حتماً اعضاي Rare دوباره به صحنه بر مي گردن.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,001
نام
آریا
یه ویژگی ای که Rare داشت و خیلی از استودیوهای دیگه ندارن ، این بود که میتونست انواع و اقسام سبک ها رو با کیفیت عالی بسازه. من خودم خیلی از بازی هاشون رو تجربه نکردم ولی بازخورد ملت و سایت ها نشون میده چی بودن.
Fighting میساخت ، Killer Instinct از آب در می اومد.
FPS میساخت ، GoldenEye و Perfect Dark تحویل میداد.
Platformer میساخت ، Conker و Banjo و Kameo میداد بیرون.
بازی مدیریتی (!) با حال و هوای فانتزی میساخت ، Viva Pinata نتیجه کار بود.
حتی بازی کینکتی هم که ساخت ، چیزی شد مثل Kinect Sports که از نظر خیلی ها (مثل خودم) Fun ترین بازی کینکت هست. (صرف نظر از Dance Central که خب خیلی ها رقصیدن دوست ندارن)
دیگه بگذریم از سبک های Action Adventure و Racing و TPS و ... که توی اون ها هم بازی هایی داره.
نمیدونم الآن چقدر از کارمندهای قدیم Rare هنوز اونجا هستن ولی به امید روزی که دوباره به دوران طلایی خودش برگرده.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
از اسپنسر پرسیده بودن که "چرا شما اکشن ادونچر انحصاری ندارید؟" پاسخ داده بوده که وقتی RE6 و AC III و Tomb Raider هستن چه نیازه ما خودمون Action-Adventure بسازیم" (:D).
فارسیش میشه وقتی Ratchet & Clank هست نباید Jak ساخته باشه وقتی Kill Zone رو داری به Resistance احتیاج نیست.

پ.ن. بنده بعد از Halo 4 کلا هیچ بازی دیگه رو نمیتونم بازی کنم. FPS باشه که عمــــراً. یه چیزی تو مایه های Infamous یا Crackdown بسازن و کنسل بشه اون وقت برای من ناراحتت کننده س :D.

--------------
ماکروسافت اگر ریسک پذیر نبود هیچ وقت Alan Wake رو ساپورت نمیکرد. Rare قربانی برنامه های بلند مدت MS (ـ Microsoft Studios) شد، درست. جزو معدود استودیوهای هستن که مرتب به فکر IP جدید هستن.

پ.ن. Nintendo ام Project Hammer رو کنسل کرد سونی ام 10 تا بازی دیگه پس پیله الکی نکنید به MS که هر شرکتی رویه خاص خودش رو داره.

خوب پس شما هم دیگه به شرکتای دیگه گیر نده ، چون هر کسی رویه خاص خودش رو داره (لول)

هرجوری شده سعی میکنین ایرادات رو بپوشونی و هی به سونی ایراد بگیری . طرفداری هم حدی داره . سونی هم رویه ش اینه که برای سلایق مختلف بازی بسازه و ریسک کنسل شدن و ضرر رو هم قبول داره که حتی یک اپسیلون از این کار رو ماکرو جرات نداره انجام بده . یدونه الن ویک رو پشتیبانی کرد الان مثل چی پشیمونه بابت فروش :|

کلا ماکرو شرکتی که همه رو فدای فروش میکنه ، باشه تمام بازیها رو کنسل میکنه و تمام فنای اون بازیا رو دونه دونه با شاتگان میکشه و میچسبه به هیلو تا مبادا یه وقت هزار تومن ضرر کنه .



اون troll خیلی وقته detect شده ، الان مردم به فکر راهی برای پاک سازیش هستن :D
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
عرضم به حضورتون Rare حدود یک ماه پیش واسه توسعه یه بازی AAA آگهی استخدام زده و جالبه همون روزهای اول خیلی از تقاضاها، جذب نیرو شدن. یعنی اینکه یه کارایی دارن میکنن :D حالا بازی کینکت هست، یا یه چیز متفاوت یا اینکه واسه نسل بعده مشخص نیست ولی من فکر میکنم Rare مثل ققنوس دوباره از خاکستر خودش بلند میشه :D
There’s always a place here for the very best talent to help shape the future. If you’d like to be part of a pioneering team dedicated to the next jaw-dropping, never-been-done-before Rare project, why not come and join us?
البته دقیق معلوم نیست تو استودیو چه خبره که هی نیروها عوض میشن ولی به نظر میاد این سری واقعا دارن یه کارهایی انجام میدن :D در کل Rare پتانسیل اینو داشت که بهترین استودیو مایکروسافت بشه ولی اشتباه مایکروسافت باعث شد استعداد Rare هدر بره. البته نمیشه از موفقیت Rare تو بخش کینکت چشم پوشی کرد، چند روز پیش هم اعلام شد که سری Kinect Sports تا آخر April بیشتر از 6 میلیون نسخه فروش داشته.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
دلیل اینکه چرا این بازیهارو کنسل کردن نمیدونم ولی مایکروسافت کمپانیه خیلی خیری هست از کمک به آفریقایی ها بگیر تا هزینه های خیلی سنگین برای درمان و ساختن واکسن مالاریا و ایدز و .... بیل گیتس هم که تا حالا چندبار نصف ثروتشو بخشیده.
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
اگه ماکرو اینکارو نمی کرد باید میشست وره دل سونی میزاشتنشون کنار یه سری کمپانی بی خود چینی توی لیست. خاصیت دنیا است کاریش نمی شه کرد
Rare قربانی سیاست های پولی ماکرو شد و دیگه هم درست شدنی نیست.
Rare که کارش تموم شد باید نگران کسایی مثل استدیوهای سونی بود که با این وضع فروش بازی های متنوع و عالیشون احتمال این هست که ناخواسته به طرف این سیاست کشیده بشن و براحتی فراموش بشن که امیدوارم هیچ موقع اتفاق نیفته
 

Al!reza

کاربر سایت
Jul 27, 2011
7,549
نام
Alireza
دلیل اینکه چرا این بازیهارو کنسل کردن نمیدونم ولی مایکروسافت کمپانیه خیلی خیری هست از کمک به آفریقایی ها بگیر تا هزینه های خیلی سنگین برای درمان و ساختن واکسن مالاریا و ایدز و .... بیل گیتس هم که تا حالا چندبار نصف ثروتشو بخشیده.
آخه ثروت بیل گیتس چه ربطی داره به سیاست های MS ?
مگه قرار بازی نزری بدن ؟:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر