برای بررسی عملکرد یک مدیر در هر صنعتی نمیشه فقط چندتا تیکه مثلا سنگین و یک متن کم و بیش تکراری رو، هرجا که اسم فرد میاد سریع تایپ کنیم
بحث من این نیست که وای اسپنسر بهترینه و الهی قربونش برم و از این حرفا.ایشون ceo بخش گیمینگ مایکروسافت هستش و هر شرکتی (بازم تاکید میکنم هر شرکتی) در وهله اول به دنبال کسب سود و سهم بیشتر از بازار هست. با شما هم عقیده هستم که بزرگترین ضعف اسپنسر و مایکرو چه در نسل قبل و چه الان همون قضیه بازیهای انحصاری هستش و واقعا برگ برنده سونی به ویژه در نسل پیش همون قضیه انحصاری بود وگر نه بازی تردپارتی رو چه فرقی میکنه روی ایکس باکس بزنی یا پیاس۴ ؟! یکی از چیزهایی که باعث میشه شما یک کنسول و اکوسیستم رو انتخاب کنی ، همین وجود انحصاری های باکیفیت هستش.اینو من کامل میپذیرم و با سما همعقیده هستم ولی بنظرم کارهای مهم و بزرگی هم در زمان ایشون انجام شده که بنظرم حتی برخیشون تاثیر بزرگی بر صنعت و حتی مخاطب های ویدئو گیم شده.خیلی خلاصه میتونم این موارد رو ذکر کنم که بنظرم اینا جز دستاوردها و نکات مثبت اسپنسر بوده.الزاما ترتیب خاصی هم ندارم در این لیست
- حذف کینکت و آنلاین بودن اجباری
- تعطیل کردن Xbox Entertainment Studios
- خرید ماینکرفت(mojang) و دردسترس گذاشتنش برای تمام پلتفرمها
- قابلیت backwards compatibility
- سرویس game pass
- عرضه روز نخست انحصاریها بر روی گیمپس
- خرید و گسترش استودیوهای فرستدارتی ایکس باکس مثل obsidian و ninja theory و playground
- کنسول ارزان تر برای نسل ۹
- خرید زنیمکس (یا به قولی بتسدا)
- خرید Activision blizzard king
- سرمایه گذاری بر روی بازی های ابری با xcloud
- عرضه بازیها روز نخست برای pc
- آوردن بازی های ایکس باکس و اکتیویژن و بلیزاد به استیم
- مولتی پلتفرم کردم بازی های زیر مجموعه ایکس باکس به ps و switch
- اگه حقیقت داشته باشه تولید و ساخت (احتمالی) یک کنسول دستی
بزرگترین ضعفش بنظرم همون کمبود انحصاریهای با کیفیت در نسل پیش و اکنون هستش.نمیگم نسل پیش اصلا چیزی نداشت ولی قطعا این سونی بود که انحصاری های با کیفیت تری داشت. راجب لیست بالا هم یه توضیح کوچیکی لازم هست که بدم
- دوتا مورد اول رو اصلا غلط کردید که گذاشتید که بخواید بعدا با اون وضع فضاحت بار برش دارید
- گیم پس بنظرم سنگ بنای خیلی خوبی رو هم برای ایکس باکس و هم برای کل صنعت گذاشت.تا قبل از اون ما چیز تثبیت شدهای بنام سرویس اشتراکی شبیه به اون نداشتیم. برخلاف عدهای مه شاکی هستن من واقعا اونو یک گام به جلو برای گیمرها و مصرف کننده ها میدونم
- سرویس ابری اگه کامل جای کنسول رو نگیرن ولی بدون شک بخشی از آینده این صنعت هستش. علاوه بر مایکرو و سونی حتی انویدیا هم میخواد بخشی از کلود گیمینگ رو تصرف کنه و شما اینترنت ایران رو نبینید که مصیبت و کابوس هستش برای آنلاین و کلود.
- گسترش استودیوها هم عالی بود . خرید bethesda و Activision blizzard واقعا بهترین خرید ممکن بود
- کنسول ارزونتر (و در عین حال ضعیفتر) شاید جنجال برانگیز ترین قسمتش هست که بنظرم اونم خیلی کمک کرد به ایکس باکس برای ترمیم وجه خودش پس از نسل پیش و گسترش فن بیس خودش در نسل ۹
هنوزم میگم مشکل انحصاری های با کیفیت هنوزم بزرگترین ضعف اسپنسر و ایکس باکس هست ولی نمیشه هرجا اسم این فرد اومد سریع بگیم بی لیاقت ترین و چندتا کلیشه دیگه
دقیقا. مثلا حذف کینکت منجر شد به حذف کلیش که واقعا وسیله جانبی خوبی بود که به قول خودشون بازی های کوچیکی براش بیان بهشون اعتبار و جوایز بده!نصف اينايي كه به عنوان دستاورد نوشتى خودش الان مايه زمين خوردنشون داره ميشه.
I spoke to two former longtime Xbox employees, separately, and both lamented the current state of the business. One told me, prior to this week’s awful studio closures, “I had lengthy conversations with a bunch of Xbox founders, and we all came to the same conclusion: it’s no longer Xbox, but
Microsoft Gaming.”
یورو گیمر هم گفته که مدیرهای مایکروسافت هیچ خط قرمزی برای ریلیز بازی هاشون رو پلی استیشن تعیین نکردنNate The Drake گفته که Starfield تنها عنوان انحصاری نیست که امسال برای PS5 منتشر می شود و عناوین دیگری هم تعطیلات امسال برای PS5 منتشر خواهند شد
View attachment 337415
عناوین لانچ PS5 Pro از XGSNate The Drake گفته که Starfield تنها عنوان انحصاری نیست که امسال برای PS5 منتشر می شود و عناوین دیگری هم تعطیلات امسال برای PS5 منتشر خواهند شد
View attachment 337415
خب؟View attachment 337423
God is with the Patient
فقط سه ماه قبل از انتشار Hi-Fi Rush و Pentiment روی PS5:خب؟
کله گنده های مایکروسافت هی میخوان بازی منتشر کنن این ماله کشاش توی توییتر رژه میرن که "از حرف ما بد برداشت شد"، "حرف مارو ناقص نوشتن" و فلان...
تهش چی؟ قراره هر چی بازی داشته و نداشته برای پلی استیشن بیاد. دیگه حالا قطره قطره بیاد یا 4 تایی با هم بیاد چه فرقی داره؟
دیگه همه می دونن جز همیشه در حال جلز ولز زدنه و ثبات شخصیتی نداره سر همین 4 تا بازی ای که روی PS5 اومد بارها نظرشو عوض کردو گفت منظورم این و اون نبوده و روی تناقضو سفید کرده. وضع امثال لوزرهایی مثل تام وارن هم مشخصه دیگه اون افراد سابق نمی شنکله گنده های مایکروسافت هی میخوان بازی منتشر کنن این ماله کشاش توی توییتر رژه میرن که "از حرف ما بد برداشت شد"، "حرف مارو ناقص نوشتن" و فلان...
تهش چی؟ قراره هر چی بازی داشته و نداشته برای پلی استیشن بیاد. دیگه حالا قطره قطره بیاد یا 4 تایی با هم بیاد چه فرقی داره؟
The plan to move Xbox games to other platforms is codenamed "Latitude" internally, and I know there's debate and unease at Microsoft about whether or not this is a good idea. More upcoming Microsoft-owned games slated for PlayStation are already being developed. At least for now, they're potentially obvious games you'd most likely expect. And yes, while it's true Microsoft is a prolific publisher on PlayStation already, it has typically revolved around specific franchises like Minecraft. From what I've heard, Microsoft is pushing for no "red line" for what games could come to PlayStation, and it all revolves around Satya Nadella and CFO Amy Hood's mandate to increase every department's margins.View attachment 337423
God is with the Patient
شاید براتون عجیب باشه ولی کاربران پلی استیشن " معیار " و " استاندارد " دارند و هرچیزی رو بازی نمیکنند برای همین براشون مهمه بازی هایی که روی ps عرضه میشه حداقل استاندارد هارو داشته باشه .واقعا یک سری تو دوگانگی قرار گرفتن! وقتی بازی های XBOX داره برای PS عرضه میشه چرا سونی فن همچنان دارن ترول میکنن؟ به نظرم باید ممنون ماکروسافت باشید و ازش تشکر کنید
فعلا که کاربرای پلی استیشن به حرف سونی فن های مثل حضرت عالی اعتنای نکردنشاید براتون عجیب باشه ولی کاربران پلی استیشن " معیار " و " استاندارد " دارند و هرچیزی رو بازی نمیکنند برای همین براشون مهمه بازی هایی که روی ps عرضه میشه حداقل استاندارد هارو داشته باشه .