خبر رسمی بازیهای آینده‌ی استودیو Insomniac افشا شد

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,622
نام
alireza
insomniac.jpg

یک هفته پیش گروه Rhysida اعلام کرد که با موفقیت استودیو Insomniac را هک کرده و اطلاعاتی را به دست آورده است. پس از اینکه هیچ کس حاضر به پرداخت 2 میلیون دلار نشد، این گروه بیش از 1.3 میلیون فایل را به صورت آنلاین منتشر کرده است که حجم فایلهای افشا شده 1.7 ترابایت است.

به عنوان بخشی ازفایلهای افشا شده از استودیو Insomniac که دوشنبه شب رخ داد، جدول زمانی کامل بازیهای آینده‌ی این استودیو نیز فاش شد. در اسلایدی که ظاهراً مربوط به جولای 2023 است، این استودیو حداقل پنج بازی را برای انتشار بین سال مالی 2025 تا سال مالی 2030 برنامه ریزی کرده است. از پنج بازی، تنها یکی از آنها به طور عمومی اعلام شده است.

بازی‌ای که همه در مورد آن می دانند Wolverine است. با توجه به جدول زمانی فاش شده، تا سال مالی 2026 انتظار نمی رود که بازی عرضه شود.

چهار بازی دیگر ذکر شده هنوز به صورت عمومی معرفی نشده اند. آنها شامل یک بازی Venom است که برنامه ریزی شده برای سال مالی 2025، مرد عنکبوتی 3 در سال مالی 2028، یک بازی جدید از سری Ratchet and Clank در سال مالی 2029 و یک بازی X-Men در سال مالی 2030 هستند.

همچنین در این افشای اطلاعات، قراردادی بین سونی و مارول در مورد توسعه و انتشار بازی های X-Men امضا شده است که با بازی Wolverine شروع می شود. این سند توسط جیم رایان از شرکت سونی و آیزاک پرلموتر از شرکت مارول امضا شد و از جولای 2021 اجرایی شد. طبق این قرارداد در مجموع سه بازی X-Men ساخته خواهد شد.

مانند تمام تاریخ های ذکر شده، همه چیز می تواند در طی چند سال آینده تغییر کند. با سونی و اینسومنیاک گیمز تماس گرفته شد تا در مورد فایلهای فاش شده واکنش نشان دهند، تا امروز، هیچ یک از طرفین پاسخی نداده اند.
 
Last edited by a moderator:

Esm-nadaram

Gold User
Jan 9, 2022
676
نام
Woody
ما که چند ماه دیگه هدف و تارگت استودیوهای سونی رو قراره بازی کنیم (هل بلید ۲)، حالا تا ببینیم طبق وعده خودشون میتونن تا سال ۲۰۲۶ بهش برسن یا نه:-?
پس تکلیف ما که داریم وِت دریم فیل اسپنسر و سران رو بازی می‌کنیم(tlou 2)چیه؟! :(

با بازی سوپر خطیتون خوش باشید تا وقت هست
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,018
نام
آریا
من دیدم چند جا شما این هک رو با چیزهای دیگه مقایسه کردی که کاملا اشتباه یا همین مثال هایی که در همین پست زدی
مثلا این مسئله ای رو که برای اینسامنیاک پیش اومده رو در یکی از پستاتون با اون اتفاقی که برای ناتی داگ سر پارت ۲ افتاد مقایسه کردی و گفتی چیز خیلی حادی نیست تازه اون رو حاد تر هم نسبت به این میدونی !!
مثلا میگید مگه چه اتفاقی نهایتا برای پارت ۲ افتاد مگه اون کنسل شد یا مشکلی برای کیفیت اون بازی رخ داده درحالی که اینو در نظر نمیگیرید اون هک ۲ ماه قبل ریلیز پارت ۲ اتفاق افتاده بود طبیعتا نمیتونه انچنان دمیجی بزنه به پروژه ولی الان صحبت اینکه دو سال !!!! زودتر بنا به تاریخی که برای ریلیز این بازی در نظر گرفته بود اینسامنیاک اتفاق افتاده
زمان به شدت زیادی با توجه به اینم که میگن تمام بازی دست هکراس رسما ینی اینکه همین بیلد رو بزارن با توجه به ماد سازها که خیلی هم گسترده هستن راحت میتونن توی این زمان طولانی بازی رو لانچ کنن
این ینی رسما به فنا رفتن این پروژه با این همه هزینه
اینم که بگی گیمرا تو نت نیستن انچنان کاری ندارن به این چیزا اونم در شرایط امروز که اتفاقا نان استاپ کامیونیتی گیم توی نتن طوری که کمپانی ها دیگه کنفرانس مطبوعاتی نمیزارن مثل زمان e3و میخوان بازی معرفی کنن صرفا میان تو نت یه شوکیس میزارن چون میدونن دیگه اکثر گیمرا تو مجازی هستن و میبینن این صحبت ها مصداق ندیدن حقیقت و سر توی برف کردن یا اینکه برای تسکین دادن دلتون و کنترل کردن دمیج های احتمالی یه چیزی گفته باشین
ما تو دورانی هستیم که یه لیک یا تریلری از بازی میاد میلیونها ویو میخوره
حالا چه جوری میشه این فاجعه رو دوسال کنترل کرد ؟؟؟؟
الان اینسامنیاک دقیقا مثل چوب دوسر طلاس معلوم نیست واقعا اونجا چه خبره؟
اگه بخواد سرعت کارو بالا ببرن که زودتر بازی بدن که واقعا غیرممکن و فرض محال در صورت تکمیل شدن معلوم نیست کیفیت کار به خاطر این فشار و عجله چی از اب در بیاد
اگه کنسل کنن کلا خب با توجه به عناوین این استدیو که معلوم شده پر خرج ترین عنوان های سونی هم هستن معلوم نیست چه ضرری رو متحمل میشن
اگه هم سر همون تاریخ بدن بیرو که مشکلاتی که گفتم براشون پیش میاد

ویرایش : من اون پستتون هم که در بخش ps5 دادید اینجا نقل قول کردم چون توی اون تاپیک که پست های من رو پاک میکنن احتمالا قانون نانوشته ای هست فقط سونی فن ها اونجا مجاز به پست دادن هستن برای همین اینجا نقل قول کردم
در مورد خود اینسامنیاک (و حتی سونی) ماجرا خیلی فجیع‌تر از ناتی داگ هست و اصلاً نمی‌شه مقایسه کرد. هم از نظر سطح لیک که خیلی چیزها رو ریخته توی اینترنت و هم مسائل امنیتی برای کارمندهای شرکت. ولی در مورد TLoU2 و Wolverine...
اتفاقاً لیک عظیم TLoU2 چند هفته قبل از عرضه خیلی بیشتر بهش ضربه زد تا لیک ۳۰ دقیقه از Wolverine، چند سال قبل از عرضه. همین الآن که در اوج این ماجراهای لیک هستیم، خیلی‌ها مثل من نمی‌دونن دقیقاً چی لیک شده چون کنجکاوی به خرج نمی‌دیم و به جای دیدن یه سری ویدیوی تیکه‌تیکه از نسخه ناقص بازی، صبر می‌کنیم برای تجربه نسخه کامل. چه برسه به چند ماه بعد که این قضیه کلاً زیر اخبار و حواشی دیگه فراموش شده و به عرضه بازی نزدیک‌تر می‌شیم و چیزهای رسمی ازش می‌بینیم.
ولی برای TLoU2 شرایطی پیش اومد که قابل مقایسه با هیچ بازی دیگه‌ای نیست. مثلاً من رفته بودم توی دیوار بازی رو بخرم، یه بزمجه‌ای داستان رو لو داده بود! البته انقدر احمق بود که به جای اینکه هوشمندانه لو بده، اولش مقدمه‌چینی کرده بود و یه چیزی تو این مایه‌ها گفته بود که: «این بازی به طرفداران خیانت کرد، پس من داستان رو لو می‌دم و...» منم در جا بستم و اومدم بیرون! :D یا توی همین بازیسنتر PM زده بودن و مثلاً می‌خواستن لو بدن که البته خزعبلات گفته بودن. بقیه جاها هم این‌طوری بود و از توئیتر و یوتیوب تا نظرات زیر اخبار توی سایت‌های بازی ایرانی، حملات انتحاری می‌زدن و واقعاً افرادی مثل من که اسپویل‌خور نشدیم، خیلی شانس آوردیم و احتمالاً تقوای الهی داشتیم!
اینم یه نمونه از خشم ملت نسبت به TLoU2 که اون روزها ازش عکس گرفتم و برای یادگاری نگه داشتم. یعنی قشنگ سوژه برای پناهندگی هست! :))

ce5b22_23rfm-lat-sssds.jpg


به خاطر همین چیزهاست که می‌گم ماجرای Wolverine قابل مقایسه با TLoU2 نیست و اگه کسی خودش کنجکاوی به خرج نده و هی نره توی جاهای مختلف دنبال ویدیوهای بازی بگرده، احتمالاً چیز خاصی براش لو نمی‌ره و می‌تونه صبر کنه و یه تجربه دست اول داشته باشه. اصلاً فرض بگیریم کل بازی لیک شده باشه و روی پی‌سی منتشرش کنن، باز فرقی به حال درصد زیادی از مخاطب‌های آینده بازی نمی‌کنه. چون بیشتر مردم ترجیح می‌دن دستپخت نهایی اینسامنیاک رو خودشون تجربه کنن، نه اینکه یه نسخه ناقص لیک شده باشه و مادسازها روش کار کنن و بعد بشینیم ۱۵،۲۰ ساعت وقت پاش بذاریم! مگه فیلم کمدیه؟ :D
علت کنجکاوی ملت برای TLoU2 این بود که دنباله نسخه اول بود و می‌خواستن ببینن شخصیت‌ها به کجا می‌رسن و چه اتفاقاتی می‌افته و هرچی بیشتر می‌گذشت هم هیاهوی ملت بیشتر می‌شد و بقیه کنجکاوتر، در حالی که همچین موضوعی برای Wolverine وجود نداره.
---------
در مورد گیمرها، دو دسته داریم که یه گروه مثل ماها اخبار رو دنبال می‌کنن و توی سایت‌ها و فروم‌ها می‌گردن و در جریان ریزترین جزئیات هستن، یه گروه هم کلاً کاری به این چیزها ندارن و حتی خیلی‌هاشون نمی‌دونن مفهوم رزولوشن چیه. کنفرانس‌های قدیمی E3 هم دقیقاً برای گروه اول بوده که الآن با شوکیس و چیزهای مجازی جایگزین شده، نه برای اون بچه‌ای که می‌ره توی فروشگاه و Spider-Man رو با یه ژست خفن روی جلد بازی می‌بینه و می‌خره. :D
برای گروه دوم، بازاریابی جداگانه وجود داره و از جام باشگاه‌های اروپا تا در و دیوار شهر و بدنه‌ی مترو و اتوبوس، محل تبلیغ کنسول و بازی هست تا این گروه در جریان قرار بگیرن و برن سراغش. وگرنه منِ نوعی که ۱۰۰ تا تریلر و گیم‌پلی از فلان بازی دیدم و می‌دونم که به سلیقه‌م می‌خوره، دیگه چه نیازی به تماشای تبلیغش روی قوطی نوشابه یا بدنه‌ی اتوبوس دارم؟ :D حتی طرح جلد اکثر بازی‌ها هم به خاطر گروه دوم طراحی می‌شه که گیمر هاردکور نیستن و مثل ماها نمی‌دونن باید دقیقاً منتظر چه چیزی توی بازی باشن. به خاطر همینه که خیلی از طرح جلدها تأکید زیادی روی اسلحه یا قیافه یه کاراکتر خفن و باحال دارن که ملت ذوق‌زده بشن یا مثلاً یه طرح بزرگ و توی چشم از Batman و Spider-Man می‌ذارن روی جلد که وسط بقیه بازی‌ها به چشم بیاد و اون بچه‌ای که اینا رو می‌بینه، سریع بره سراغ‌شون. در حالی که می‌شه طرح‌های خیلی قشنگ‌تر و هنری‌تر گذاشت، ولی روی فروش تأثیر منفی می‌ذاره.
---------
در مجموع تا این لحظه که به نظرم خطر بزرگی Wolverine رو تهدید نمی‌کنه. این ماجرا یه ذره روی هایپ بازی تأثیر می‌ذاره و سازنده‌هاش هم طبیعتاً ناراحت می‌شن که به جای نمایش شیک و قشنگ از پروژه چند ساله‌شون، توی همچین حالتی لیک شده. ولی اینکه ماجرا رو به سمت ژانر وحشت و کنسل شدن پروژه ببریم، یه ذره اغراق‌آمیزه. :D
 
آخرین ویرایش:

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
هنوز اینسامنیاک و خود سونی هیچ واکنش و کامنتی به این ماجرا نداشتن و اونقد حجم لیک بالاست که ابعادش هنوز مشخص نیست.
آیا فقط دو-بیلد لیک شده یا سورس کد هم دست هکراست؟ یا کل پلات هم لو رفته یا نه؟
شاید این سکوت بخاطر اینه مذاکرات با هکرها که جدیت شون رو نشون دادن، وارد فاز بعدی شده.
چون اگه مثل ماجرای cdpr، کار به حراج سورس کد ها بکشه، داستان تا شکایت مارول و دردسرهای حقوقی و غرامت، هم بیخ پیدا میکنه، اگه تا همینجاش نکرده باشه.
ولی برا شرکتهای سایبر-سکیوریتی و آنتی ویروس بد نشد، یه وحشتی به کاربرها و شرکتها افتاده که همه یه تکونی به سیستمهای امنیتی شون بدن و یه خرجی بکنن آخر سالی.
 
  • Like
Reactions: z2s sas

Erehx

Gold User
Dec 13, 2023
196
نام
?Who knows
دیدم یکی‌از دوستان گفت هل بلید ۲ تارگت و هدف انحصاری های سونیه
گفتم اینو بزارم جهت یادآوری 😁

View attachment 322998

این دیگه نهایت زور این شرکته
مقایسه نینجا تئوری با استودیو های سونی زشت و قبیحه 😁
تارگت فقط فیل اسپنسر که رسیدن به سطح و کیفیت بازیای تلو و گاو و امثالهم براش به آرزوی محال تبدیل شده و تنها کاری که ازش براومده طی سالهای اخیر فقط تبریک گفتن بوده! :lol:
هنوز که هنوزه یه بازی تو سطح گرافیکی تلو ۲ نسل ۸ نداشتن بعد برای ما دم از تارگت میزنن! پیاده روی که دیگه این صحبتارو نداره. البته یادمون نمیره که هلبلید ۲ قرار بود بشه Gow ایکس باکس ولی فناش دیدن از مستند حیات وحش سرزمینهای اسکاندیناوی چیزی درنمیاد به همون روایت داستان محور بسنده کردن.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,106
دیدم یکی‌از دوستان گفت هل بلید ۲ تارگت و هدف انحصاری های سونیه
گفتم اینو بزارم جهت یادآوری 😁

View attachment 322998

این دیگه نهایت زور این شرکته
مقایسه نینجا تئوری با استودیو های سونی زشت و قبیحه 😁
یکی از دوستان نگفت، خود استودیو سونی گفته.

میتونید به لینک زیر رفته و صحبت های خود رو اونجا به گوششون برسونید:
https://support.insomniac.games/hc/en-us/requests/new

:-??
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,365
دیدم یکی‌از دوستان گفت هل بلید ۲ تارگت و هدف انحصاری های سونیه
گفتم اینو بزارم جهت یادآوری 😁

View attachment 322998

این دیگه نهایت زور این شرکته
مقایسه نینجا تئوری با استودیو های سونی زشت و قبیحه 😁
نینجا یکی از شرکت های خیلی خوبه (قبل از اینکه مایکرو بخره / بعدش که البته هنوز بازیش بیرون نیومده)
لطفا بخاطر vs الکی یه شرکت رو نکوبین. چه این سمت، چه اون سمت
 

mmirzakhani93

کاربر سایت
Sep 17, 2013
363
یکی از دوستان نگفت، خود استودیو سونی گفته.

میتونید به لینک زیر رفته و صحبت های خود رو اونجا به گوششون برسونید:
https://support.insomniac.games/hc/en-us/requests/new

:-??
ممنون بابت لینک
معلومه زیاد اونجا سوال میپرسی 😁

چی بپرسم بنظرت ؟ بگم یکی از دوستان فعال تو حوزه لیک بازیسنتر طبق لیک هایی که شده اعتقاد داره هدف و تارگت استودیو های سونی رسیدن به هل بلید ۲ عه ! چرا هدف و تارگتتون بازی هست که هنوز منتشر نشده و معلوم نیست خروجی نهایی چیه ؟ 🤷🏻
 

Milad.Samavati

کاربر سایت
Jul 23, 2023
203
این مرتیکه لوزر ۲زاری چه خوشحاله :D
واقعا نسل سختی رو میگذرونن و مجبورن واسه عقده گشایی، دست به دامن همچین اتفاقی بشن.
حالا این یارو لورزره یا نه زیاد مهم نیست تو اصل ماجرا
به نظرم تو بحث امنیتی سونی یکم شل گرفته کار رو.
سونی وقتی که اکانت های مشتریاش هم در ابعاد خیلی بزرگ هک میشه و خرید و فروش میشه و به هیچ جاش نیست و بعضا گیمرهای همین فروم هم با خریدن اکانت های هکی ، هکر ها رو حمایت می کنند
حالا هم از نظر شما ها همه مقصر هستند از جمله این لوزره عقده ای ، ولی طبق معمول هیچی از ارزش های سونی کم نمیشه و انتقادی بهش وارد نیست
 

Assassin's Creed

کاربر سایت
Jun 24, 2006
1,320
نام
محمد امین
در مورد خود اینسامنیاک (و حتی سونی) ماجرا خیلی فجیع‌تر از ناتی داگ هست و اصلاً نمی‌شه مقایسه کرد. هم از نظر سطح لیک که خیلی چیزها رو ریخته توی اینترنت و هم مسائل امنیتی برای کارمندهای شرکت. ولی در مورد TLoU2 و Wolverine...
اتفاقاً لیک عظیم TLoU2 چند هفته قبل از عرضه خیلی بیشتر بهش ضربه زد تا لیک ۳۰ دقیقه از Wolverine، چند سال قبل از عرضه. همین الآن که در اوج این ماجراهای لیک هستیم، خیلی‌ها مثل من نمی‌دونن دقیقاً چی لیک شده چون کنجکاوی به خرج نمی‌دیم و به جای دیدن یه سری ویدیوی تیکه‌تیکه از نسخه ناقص بازی، صبر می‌کنیم برای تجربه نسخه کامل. چه برسه به چند ماه بعد که این قضیه کلاً زیر اخبار و حواشی دیگه فراموش شده و به عرضه بازی نزدیک‌تر می‌شیم و چیزهای رسمی ازش می‌بینیم.
ولی برای TLoU2 شرایطی پیش اومد که قابل مقایسه با هیچ بازی دیگه‌ای نیست. مثلاً من رفته بودم توی دیوار بازی رو بخرم، یه بزمجه‌ای داستان رو لو داده بود! البته انقدر احمق بود که به جای اینکه هوشمندانه لو بده، اولش مقدمه‌چینی کرده بود و یه چیزی تو این مایه‌ها گفته بود که: «این بازی به طرفداران خیانت کرد، پس من داستان رو لو می‌دم و...» منم در جا بستم و اومدم بیرون! :D یا توی همین بازیسنتر PM زده بودن و مثلاً می‌خواستن لو بدن که البته خزعبلات گفته بودن. بقیه جاها هم این‌طوری بود و از توئیتر و یوتیوب تا نظرات زیر اخبار توی سایت‌های بازی ایرانی، حملات انتحاری می‌زدن و واقعاً افرادی مثل من که اسپویل‌خور نشدیم، خیلی شانس آوردیم و احتمالاً تقوای الهی داشتیم!
اینم یه نمونه از خشم ملت نسبت به TLoU2 که اون روزها ازش عکس گرفتم و برای یادگاری نگه داشتم. یعنی قشنگ سوژه برای پناهندگی هست! :))

ce5b22_23rfm-lat-sssds.jpg


به خاطر همین چیزهاست که می‌گم ماجرای Wolverine قابل مقایسه با TLoU2 نیست و اگه کسی خودش کنجکاوی به خرج نده و هی نره توی جاهای مختلف دنبال ویدیوهای بازی بگرده، احتمالاً چیز خاصی براش لو نمی‌ره و می‌تونه صبر کنه و یه تجربه دست اول داشته باشه. اصلاً فرض بگیریم کل بازی لیک شده باشه و روی پی‌سی منتشرش کنن، باز فرقی به حال درصد زیادی از مخاطب‌های آینده بازی نمی‌کنه. چون بیشتر مردم ترجیح می‌دن دستپخت نهایی اینسامنیاک رو خودشون تجربه کنن، نه اینکه یه نسخه ناقص لیک شده باشه و مادسازها روش کار کنن و بعد بشینیم ۱۵،۲۰ ساعت وقت پاش بذاریم! مگه فیلم کمدیه؟ :D
علت کنجکاوی ملت برای TLoU2 این بود که دنباله نسخه اول بود و می‌خواستن ببینن شخصیت‌ها به کجا می‌رسن و چه اتفاقاتی می‌افته و هرچی بیشتر می‌گذشت هم هیاهوی ملت بیشتر می‌شد و بقیه کنجکاوتر، در حالی که همچین موضوعی برای Wolverine وجود نداره.
---------
در مورد گیمرها، دو دسته داریم که یه گروه مثل ماها اخبار رو دنبال می‌کنن و توی سایت‌ها و فروم‌ها می‌گردن و در جریان ریزترین جزئیات هستن، یه گروه هم کلاً کاری به این چیزها ندارن و حتی خیلی‌هاشون نمی‌دونن مفهوم رزولوشن چیه. کنفرانس‌های قدیمی E3 هم دقیقاً برای گروه اول بوده که الآن با شوکیس و چیزهای مجازی جایگزین شده، نه برای اون بچه‌ای که می‌ره توی فروشگاه و Spider-Man رو با یه ژست خفن روی جلد بازی می‌بینه و می‌خره. :D
برای گروه دوم، بازاریابی جداگانه وجود داره و از جام باشگاه‌های اروپا تا در و دیوار شهر و بدنه‌ی مترو و اتوبوس، محل تبلیغ کنسول و بازی هست تا این گروه در جریان قرار بگیرن و برن سراغش. وگرنه منِ نوعی که ۱۰۰ تا تریلر و گیم‌پلی از فلان بازی دیدم و می‌دونم که به سلیقه‌م می‌خوره، دیگه چه نیازی به تماشای تبلیغش روی قوطی نوشابه یا بدنه‌ی اتوبوس دارم؟ :D حتی طرح جلد اکثر بازی‌ها هم به خاطر گروه دوم طراحی می‌شه که گیمر هاردکور نیستن و مثل ماها نمی‌دونن باید دقیقاً منتظر چه چیزی توی بازی باشن. به خاطر همینه که خیلی از طرح جلدها تأکید زیادی روی اسلحه یا قیافه یه کاراکتر خفن و باحال دارن که ملت ذوق‌زده بشن یا مثلاً یه طرح بزرگ و توی چشم از Batman و Spider-Man می‌ذارن روی جلد که وسط بقیه بازی‌ها به چشم بیاد و اون بچه‌ای که اینا رو می‌بینه، سریع بره سراغ‌شون. در حالی که می‌شه طرح‌های خیلی قشنگ‌تر و هنری‌تر گذاشت، ولی روی فروش تأثیر منفی می‌ذاره.
---------
در مجموع تا این لحظه که به نظرم خطر بزرگی Wolverine رو تهدید نمی‌کنه. این ماجرا یه ذره روی هایپ بازی تأثیر می‌ذاره و سازنده‌هاش هم طبیعتاً ناراحت می‌شن که به جای نمایش شیک و قشنگ از پروژه چند ساله‌شون، توی همچین حالتی لیک شده. ولی اینکه ماجرا رو به سمت ژانر وحشت و کنسل شدن پروژه ببریم، یه ذره اغراق‌آمیزه. :D
اصلا لیکی هم که اومده بیشتر به نظر یک دموست که به نظر بعدا برای معرفی گیم پلی بازی همینو قرار نشون بدن.
نکته خاصی از بازی لو نرفته که اصلا اهمیتی داشته باشه همینم اینقدر کم و کوتاه و دست و پا شکسته است که فقط میتونی بفهمی با یه بازی خوب طرفی : )
فقط تنها نکته جالبی که تا اینجا از بازی در اومد که ممکنه OW باشه یا نیمه OW

------------------------

به نظر میاد بزودی اسپایدرمن 2 رو بتونیم رو PC بازی کنیم 8->
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Dinosaur

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,934
نام
محمد حسین
در مورد خود اینسامنیاک (و حتی سونی) ماجرا خیلی فجیع‌تر از ناتی داگ هست و اصلاً نمی‌شه مقایسه کرد. هم از نظر سطح لیک که خیلی چیزها رو ریخته توی اینترنت و هم مسائل امنیتی برای کارمندهای شرکت. ولی در مورد TLoU2 و Wolverine...
اتفاقاً لیک عظیم TLoU2 چند هفته قبل از عرضه خیلی بیشتر بهش ضربه زد تا لیک ۳۰ دقیقه از Wolverine، چند سال قبل از عرضه. همین الآن که در اوج این ماجراهای لیک هستیم، خیلی‌ها مثل من نمی‌دونن دقیقاً چی لیک شده چون کنجکاوی به خرج نمی‌دیم و به جای دیدن یه سری ویدیوی تیکه‌تیکه از نسخه ناقص بازی، صبر می‌کنیم برای تجربه نسخه کامل. چه برسه به چند ماه بعد که این قضیه کلاً زیر اخبار و حواشی دیگه فراموش شده و به عرضه بازی نزدیک‌تر می‌شیم و چیزهای رسمی ازش می‌بینیم.
ولی برای TLoU2 شرایطی پیش اومد که قابل مقایسه با هیچ بازی دیگه‌ای نیست. مثلاً من رفته بودم توی دیوار بازی رو بخرم، یه بزمجه‌ای داستان رو لو داده بود! البته انقدر احمق بود که به جای اینکه هوشمندانه لو بده، اولش مقدمه‌چینی کرده بود و یه چیزی تو این مایه‌ها گفته بود که: «این بازی به طرفداران خیانت کرد، پس من داستان رو لو می‌دم و...» منم در جا بستم و اومدم بیرون! :D یا توی همین بازیسنتر PM زده بودن و مثلاً می‌خواستن لو بدن که البته خزعبلات گفته بودن. بقیه جاها هم این‌طوری بود و از توئیتر و یوتیوب تا نظرات زیر اخبار توی سایت‌های بازی ایرانی، حملات انتحاری می‌زدن و واقعاً افرادی مثل من که اسپویل‌خور نشدیم، خیلی شانس آوردیم و احتمالاً تقوای الهی داشتیم!
اینم یه نمونه از خشم ملت نسبت به TLoU2 که اون روزها ازش عکس گرفتم و برای یادگاری نگه داشتم. یعنی قشنگ سوژه برای پناهندگی هست! :))

ce5b22_23rfm-lat-sssds.jpg


به خاطر همین چیزهاست که می‌گم ماجرای Wolverine قابل مقایسه با TLoU2 نیست و اگه کسی خودش کنجکاوی به خرج نده و هی نره توی جاهای مختلف دنبال ویدیوهای بازی بگرده، احتمالاً چیز خاصی براش لو نمی‌ره و می‌تونه صبر کنه و یه تجربه دست اول داشته باشه. اصلاً فرض بگیریم کل بازی لیک شده باشه و روی پی‌سی منتشرش کنن، باز فرقی به حال درصد زیادی از مخاطب‌های آینده بازی نمی‌کنه. چون بیشتر مردم ترجیح می‌دن دستپخت نهایی اینسامنیاک رو خودشون تجربه کنن، نه اینکه یه نسخه ناقص لیک شده باشه و مادسازها روش کار کنن و بعد بشینیم ۱۵،۲۰ ساعت وقت پاش بذاریم! مگه فیلم کمدیه؟ :D
علت کنجکاوی ملت برای TLoU2 این بود که دنباله نسخه اول بود و می‌خواستن ببینن شخصیت‌ها به کجا می‌رسن و چه اتفاقاتی می‌افته و هرچی بیشتر می‌گذشت هم هیاهوی ملت بیشتر می‌شد و بقیه کنجکاوتر، در حالی که همچین موضوعی برای Wolverine وجود نداره.
---------
در مورد گیمرها، دو دسته داریم که یه گروه مثل ماها اخبار رو دنبال می‌کنن و توی سایت‌ها و فروم‌ها می‌گردن و در جریان ریزترین جزئیات هستن، یه گروه هم کلاً کاری به این چیزها ندارن و حتی خیلی‌هاشون نمی‌دونن مفهوم رزولوشن چیه. کنفرانس‌های قدیمی E3 هم دقیقاً برای گروه اول بوده که الآن با شوکیس و چیزهای مجازی جایگزین شده، نه برای اون بچه‌ای که می‌ره توی فروشگاه و Spider-Man رو با یه ژست خفن روی جلد بازی می‌بینه و می‌خره. :D
برای گروه دوم، بازاریابی جداگانه وجود داره و از جام باشگاه‌های اروپا تا در و دیوار شهر و بدنه‌ی مترو و اتوبوس، محل تبلیغ کنسول و بازی هست تا این گروه در جریان قرار بگیرن و برن سراغش. وگرنه منِ نوعی که ۱۰۰ تا تریلر و گیم‌پلی از فلان بازی دیدم و می‌دونم که به سلیقه‌م می‌خوره، دیگه چه نیازی به تماشای تبلیغش روی قوطی نوشابه یا بدنه‌ی اتوبوس دارم؟ :D حتی طرح جلد اکثر بازی‌ها هم به خاطر گروه دوم طراحی می‌شه که گیمر هاردکور نیستن و مثل ماها نمی‌دونن باید دقیقاً منتظر چه چیزی توی بازی باشن. به خاطر همینه که خیلی از طرح جلدها تأکید زیادی روی اسلحه یا قیافه یه کاراکتر خفن و باحال دارن که ملت ذوق‌زده بشن یا مثلاً یه طرح بزرگ و توی چشم از Batman و Spider-Man می‌ذارن روی جلد که وسط بقیه بازی‌ها به چشم بیاد و اون بچه‌ای که اینا رو می‌بینه، سریع بره سراغ‌شون. در حالی که می‌شه طرح‌های خیلی قشنگ‌تر و هنری‌تر گذاشت، ولی روی فروش تأثیر منفی می‌ذاره.
---------
در مجموع تا این لحظه که به نظرم خطر بزرگی Wolverine رو تهدید نمی‌کنه. این ماجرا یه ذره روی هایپ بازی تأثیر می‌ذاره و سازنده‌هاش هم طبیعتاً ناراحت می‌شن که به جای نمایش شیک و قشنگ از پروژه چند ساله‌شون، توی همچین حالتی لیک شده. ولی اینکه ماجرا رو به سمت ژانر وحشت و کنسل شدن پروژه ببریم، یه ذره اغراق‌آمیزه. :D
اتفاقا این بدتره. اون یه داستان لو رفته، این دو بیلد اونم برای بازی ای که مدتها تا ریلیز فاصله داره.
ایرادش چیه، هر سازنده ای نمیخواد دستش برای سایر دولوپرا رو بشه و میخواد اکشنش،قابلیتاش و سایر آیتمهایی که تو بازی گنجونده یونیک باشه ولی با عرضه چنین چیزی، که احتمال داره کد سورس هم توش باشه براحتی میشه ازش کپی زد. این میتونه باعث ایده دزدی بشه و اونموقع طرف میگه، اینو که تو اون بازی دیدم.این ضربه میزنه.
اصلا لیکی هم که اومده بیشتر به نظر یک دموست که به نظر بعدا برای معرفی گیم پلی بازی همینو قرار نشون بدن.
نکته خاصی از بازی لو نرفته که اصلا اهمیتی داشته باشه همینم اینقدر کم و کوتاه و دست و پا شکسته است که فقط میتونی بفهمی با یه بازی خوب طرفی : )
فقط تنها نکته جالبی که تا اینجا از بازی در اومد که ممکنه OW باشه یا نیمه OW

------------------------

به نظر میاد بزودی اسپایدرمن 2 رو بتونیم رو PC بازی کنیم 8->
یه مرحلشو با debug menu اجرا کردن

2023-12-22_11-31-41.jpg
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,251
حتی اگه بر اساس همین لیک ها بخوایم قبول کنیم که هدف اینسامنیاک رسیدن به سطح گرافیکی هلبلید 2 باشه، معنیش این میشه که: یه بازی اکشن ادونچر فول اسکِیل قرار از نظر "ویژوالی" در سطح یه بازی سوپر خطی شدیدا اسکریپت شده و گیم پلی محدود باشه! خب این اتفاق بیوفته که شماها باید دو دستی بزنید تو فرق سرتون:D
ولورین که از همین لیک ها هم مشخصه چقدر گیم پلی فوکس هستش، تارگتش اینه که گرافیکش مثل بازیی باشه که تمام منابعش خرج ویژوالش شده.... بنظرم بهتره دعا کنید که این لیک واقعی نباشه مگرنه ادامه دادن این مسئله بعدا باعث اذیت خودتون میشه:D
 

Erehx

Gold User
Dec 13, 2023
196
نام
?Who knows
جدیدا چند تا از دوستام از خرید اکانت هکی ایکس باکس می گفتن و اینکه خیلی وقت هم هست این جور اکانت ها رو استفاده می کنند و مشکلی هم نداشتن.
من خودم تا قبلش نشنیده بودم که اکانت هکی ایکس باکس هم وجود داره کلا. خودم هم استفاده نمی کنم.
نظر شما ها چیه؟
مثلا این یک نمونه اکانته که ۲۵۰ تومنه👇

حالا این یارو لورزره یا نه زیاد مهم نیست تو اصل ماجرا
به نظرم تو بحث امنیتی سونی یکم شل گرفته کار رو.
سونی وقتی که اکانت های مشتریاش هم در ابعاد خیلی بزرگ هک میشه و خرید و فروش میشه و به هیچ جاش نیست و بعضا گیمرهای همین فروم هم با خریدن اکانت های هکی ، هکر ها رو حمایت می کنند
حالا هم از نظر شما ها همه مقصر هستند از جمله این لوزره عقده ای ، ولی طبق معمول هیچی از ارزش های سونی کم نمیشه و انتقادی بهش وارد نیست
همه کمپانی ها تو بحث امنیتی شل میگیرن از جمله خود مایکروسافت در قبال Xbox که دوست شما تونسته با ۲۵۰ تومن اکانت هکی تهیه کنه و مایکروسافت به هیچ جاش نیست و شمام با فرستادن لیست و گفتن اینکه دوستات به راحتی دارن غیرقانونی بازی تهیه میکنین داری این روش رو غیرمستقیم بین گیمرهای همین فروم باب میکنی.
حالا از نظر شما فقط برای سونی این قضیه مشکل داشته و اکانت هکی و غیرقانونی روی پلتفرم مایکروسافت هیچی از ارزش هاش کم نمیکنه ما می‌زاریم به پای اینکه بخاطر فن بازی یه طرفه به ماجرا نگاه نمیکنی!
_
میخوای ایراد بگیرید یادتون باشه قبلش خودتون پستی نداده باشید که کلیت فکت هاتون رو ببره زیر سوال :D
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,106
حتی اگه بر اساس همین لیک ها بخوایم قبول کنیم که هدف اینسامنیاک رسیدن به سطح گرافیکی هلبلید 2 باشه، معنیش این میشه که: یه بازی اکشن ادونچر فول اسکِیل قرار از نظر "ویژوالی" در سطح یه بازی سوپر خطی شدیدا اسکریپت شده و گیم پلی محدود باشه! خب این اتفاق بیوفته که شماها باید دو دستی بزنید تو فرق سرتون:D
ولورین که از همین لیک ها هم مشخصه چقدر گیم پلی فوکس هستش، تارگتش اینه که گرافیکش مثل بازیی باشه که تمام منابعش خرج ویژوالش شده.... بنظرم بهتره دعا کنید که این لیک واقعی نباشه مگرنه ادامه دادن این مسئله بعدا باعث اذیت خودتون میشه:D
حالا جدا از اینکه معلوم نیست شما چجوری به هلبلید ۲ دسترسی داشتید و این جزئیات رو از بازی میدونید، مایکروسافت استودیوهای زیادی داره که در سبک های متفاوت بازی میسازن و به لحاظ فنی غول هستند مثل پلی گراند، کوالیشن، id Software و ... . شما نگران نباش، کسی نمیزنه تو فرق سرش چون گزینه زیاده ;) اونی که بازی داستان محور و محیط و کاراکترهای به شدت handcrafted شده دوست داره هل بلید رو داره، برای اونی که اوپن ورلد دوست داره فیبل هست، برای شوتر سوم شخص گیرز هست، برای اول شخص id هست و ... . اونی باید بزنه تو سرش که همه بازیهاش هنوز تو یه سبک گیر کردن:D
والا ما فکر میکردیم ولورین چه هک اند اسلشی دربیاد، نگو اینا هم رفتن تو فاز دوربین رو شونه ی پدر غمگین...:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر