victor hogo
کاربر سایت
روانشناسان و نقد نویسان و تحصیل کرده تو هر زمینه دیگه ارزش و اعتباری دارن لطفا با زدن القابشون به نام خودت سطحشون پایین نیار
مشکل کشور ما وجود ادم هایی شبیه تو هست که با ادعا روشنفکری میخوای خودت بالاتر اونی که هستی نشون بدی
خدا لعنت کنه فراستی رو با برنامه مضخرف که نشون میده اعتبار نقد نویسی رو پایین اورده که کسی مثل تو میتونه نقد بنویسه
شنا کردن مخالف جهت اب جواب نمیده
راجع به نوع ادبیات کاربرای فروم گفتین، این رو عرض کنم خدمتتون که از قدیم گفتن از کوزه همان برون تراود که در اوست، پس نوع لحن و بیان هر شخص معرف میزان فهم و درایتش هم میتونه باشه به نوعی ، ولی چیزی که بد تر هست کاریه که شما دارین انجام میدین متاسفانه و اونم اینه که روی ادبیاتتون که به گفته خودتون یه reaction به ادبیات کاربرهای اینجاست دارین لیبل و برچسب مقابله و مداخله علمی اونم از field روانشناسی میزنید. باور کن دوست عزیز کار شما به مراتب بدتره، این صرفا یه گفتمان دوستانه بود، حالا شما مختارید هرطور مایلید رفتار کنید، راجب این موضوع دیگه صحبتی ندارم.
اما راجب خود بازی، اول عرض کنم که بنده نگفتم مستند، گفتم هر مدیوم که مستند هم یکی از اون ها هست شاخصه ها و شاکله های خودشون رو دارن و نباید با مدیوم های دیگه مقایسه بشن. دوست عزیز شما دارین بازی و گیم انجام میدین، کنش و واکنش های جهان واقعی رو که قرار نیست داخلش شاهد باشیم، واقعا درکش اینقدر سخت نیست، اینکه شما همه چیز رو با هم conflict کردی باعث شده خودت هم نفهمی چی میخوای . بازی یه health بار داره، این توی ابتدایی ترین بازی های اکشن از ابتدا موجود بوده، ربطی به realistic بودن یا نبودن نداره که، توی بعضی بازی ها و difficulty ها (درجه سختی های بازی ) برنامه نویسی طوری هست که با یدونه تیر هم میمیری و برعکسش هم وجود داره، یعنی توی بعضی بازیا و درجه سختی ها قرار نیست پلیر با هر ضربه ای دمیج بگیره و سریع از بین بره، آخه وقتی من میگم شما ساختار و بنیان فکریتون راجب مقوله گیم اشتباهه همینجاتست دیگه، این مسائل مرتبط با ستینگ بازی های ویدئویی هست، یعنی کاوش و اکسپلور برای دریافت مهمات و health pack ها برای جلوگیری از game over شدن. دنیای واقعی نیست که شما با یدونه تیر بمیری یا مثلا یدونه چماق بخوره توی سرت از هوش بری، ممکنه هم برای بعضی بازی ها و درجه سختی ها هم تعریف شده باشه ها همونطور که قبل تر گفتم ولی اصلا فوکوس این بازی روی این قضیه نبوده و نیست آخه. اینجاس که میگم برای شما conflict اتفاق افتاده، شما داری مفاهیم داستانی و روانشناختی بازی رو با پارامترهای طراحی بازی قاطی میکنی، بازی یه سرگرمی هست دوست عزیز، مثل سینما، با این تفاوت که راوی داخل بازی شما و شخصیت شماس که دارین هدایتش میکنین و و با زدن کلید ها و دکمه ها و مهارت کنترل کردن hero نوع سرگرمی رو میسازین و داخل سینما راوی کرکترهایی هستن که شما دخل و تصرفی در کنترل کردن اون ها ندارین، و فقظ نظاره گر وقایع هستین بر عکس بازی که شما نظاره گر و هدایتگر کرکتر هستین. خب طبیعتا وقتی یه آپشنی اضافه شده به این مفهوم ( هدایتت کردن hero ) پس باید انتظار داشت که کانسپت کلی متفاوت باشه با مدیوم های دیگه. حالا در دل این بستر، یعنی طراحی و ساخت بازی قراره مفاهیمی گنجونده بشه، که داخل بازی TLOU این مفاهیم بعد و ماهیت روانشناختی داشتن و اتفاقا باید بگم که uniqe ترین کنش و واکنش ها بصورت کملا chalenging داخلش طذاحی شده. از پرولوگ بازی و ارتباط عمیق عاطفی دختر و پدری شروع میشه و با مرگ دختر جوئل اوج میگیره و تموم میشه، یعنی یه روایت سریع از ساختار بازی و چیزی که قراره داخلش ببینیم در ادامه ( که بعدا بین و جوئل و الی اتفاق میفته ). بعد به جوئلی میرسیم که توی دنیای وحشی و خطرناک پسا آخر الزمانی تمامیه سطوح و ساختارهای انسانیش رو از یاد برده چرا؟ چون هدفی به جر بقا نداشته تا قبل از وردود الی، با ورود الی و بیدار شدن بطئی حس انسانی و پدرانه جوئل، level و سطح خواسته های جوئل از تامین نیازهای شخصی و خودخواهانه و صرفا بقا در اون دنیای وحشی به دگرخواهی و عشق و بیداری کامل عواطف و احساسات و قبول مسئولیت پدری جوئل تبدیل میشه و اینکه اشتباهی رو که برای دخترش کرد ( در حقیقت کوتاهی ) دوباره مرتکب نشه، و الی که حالا با وجودش حس انسانی جوئل رو زنده کرده رو مثل دختر واقعیش از دست نده .
مهمتر از همه چیزی که روایت داستانی این بازی رو شاهکار کرده پیرنگ های داستانی و اتفاق افتادن وقایع بازی بصورت کاملا بطئی و آهسته در خلال وقایع بازی هست. یعنی این ارتقاء بینش جوئل به سرعت اتفاق نمیفته، جوئل موانع و سرسختی های خودش رو داره و پله پله اونارو کنار میزنه و در نهایت عشق پدرانش دوباره زنده میشه. شاهکارترین پیام بازی به نظر من اینه: زیستن برای کسی و به امید چیزی ولو یه دختربچه که حتی مال خودت هم نیست، وترجیح مرگ به زندگی در صورت عدم وجود اون شخص، دلخوشی برای هدف، که اینجا و توی این بازی هدف ها اشخاص هستن. برای جوئل ، الی، برای هنری ، برادرش سم و....و میبینیم که وقتی سم به کلیکر تبدیل میشه و بعد میمیره ، هنری هم نمیتونه ادامه بده، چون هدفی نداره ، پس خودش رو خلاص میکنه.
واقعا بازی جزو دراماتیک ترین ها و عالی ترین صحنه های طراحی شده برای بیان احساسات و عوالم روانشناسی هست، حتی در عالم سینما هم شخصا اینچینین تاثیر نگرفتم که توی این بازی گرفتم.
موضوع خیلی ساده تر از این حرفاست، اینکه میگم شما کانسپت ویدئو گیم رو درک نکردی اینجاست. از این بهتر توی مکانی مثل فروم نمیتونم توضیح بدم دوست عزیز.
موفق باشین.
گچساری عزیز از کهگیلویه و بویر احمد بیخیال ما شو قربونت. تاپیک رو ببند
عالی بود . جو جوریه که هیچکسی جرات نمیکنه بیاد بگه اره این مشکلات رو داشت چون که نوجوانی در میره میگهسلام، من گاهی اوقات بصورت مهمان مطالب انجمن رو دنبال می کنم که این تاپیک رو دیدم
وفقط اومدم که این مطالب رو بگم و برم، بنده کاملن با استارتر تاپیک موافقم
ببینید دوستان تعارف رو باید کنار بذاریم ما ایرانی ها از tlou یک بت ساختیم که هیچ جوره نباید یه انتقاد کوچیک ازش کرد، مخصوصن که در این نسل بیشترمون ps4 گرفتیم علتش هم اینه بیشتر ما ایرانی ها بخاطر شرایط خاصی که در زندگی داشتیم -نسبت به کشورهای پیشرفته- سعی داریم با تعصب بر روی برندهای مختلف از گوشی تا کنسول و pc بخشی از این کاستی ها رو جبران کنیم ، (خودم هم این بازی رو بر روی ps4 دارم و تجربه کردم) ولی باید تعصب بیجا رو کنار گذاشت، بنده حتی دیدم که طرف میگه tlou از re 4هم تأثیر بیشتری در پیشرفت گیم داشته ! حرفی که کاملن واضح هست فن بازیه! گاهی اوقات بقدری تعریف این بازی رو دیدم که گویا بعد از اکسیژن شرط زنده بودن بازی کردن tlou هست! ایراد های منطقی استارتر کاملن درسته ، واگه قرار باشه tlou رو بهترین بازی دنیا و خدای گیم بدونیم پس نمیشه گفت این ایراد ها هیچ هست! برای مثال بخش رانندگی الی ، این ایراد کاملن وارد هست شما باهوش ترین فرد کل بشر هم باشی امکان نداره بدون هیچ آموزشی برای اولین بار و اون هم هنگامی که همچین موجوداتی حمله ور شدن بتونی ماشین رو راه اندازی کنی ، جدای از اینکه ماشین چطور سالم مونده و صدمات که جویل می بینه، دوستان عزیز که می گید در gta یا بتل تیر میخوری و چیزی ات نمیشه ! اینا مربوط به گیم پلی هست نه داستان! این دوتا بحث جدا هستن، آیا تو gta Vدر بخش روایت داستان (کات سین ها) شخصیت ها آسیب منجر به مرگ دیدن که زنده بمونن؟! خب نه، یا در cod bo2 قسمتی که دوستان میسون کشته میشن مربوط به داستان هست در حالی که توی گیم پلی صدتا تیر هم بخورن نمی میرن! پس بحث آسیب ها و درمان غیرمنطقی جویل در داستان ربطی به مسائل گیم پلی نداره که بگیم اشکال نداره غیر منطقی باشه، تازه اینکه جویل بعد 20 سال هم عین روز اول در غم فرزندش هست واقعن منطقی نیست اون هم دراون شرایط زندگی که این همه ناامیدی و مرگ و خشونت رو دیده بالأخره طرف با واقعیت کنار میاد در حدی که حداقل برای یادگاری هم شده عکس رو تحویل بگیره! با اون بخش احساسی کردن کاذب و کلیشه ای مخاطب در اول بازی هم کاملن موافقم و اینکه بعضی نویسنده ها چون میدونن تعصب روی این بازی بالاست و میان الکی توصیفات ادبی بیهوده در نقد می نویسن هم کاملن موافقم انگار که رمان نویسی هست نه نقد بازی! ایده ی بازی هم بسیار از re الهام گرفته شده اون وقت عده ای میگن که مؤفق ترین بازی زامبی محور tlou بوده در پایان هم بنده یک تصویر از ps4 و دیسک tlouکه دارم میذارم که فکر نکنید من هیتر بازی هستم یا فن مایکرو بودم و از این حرف ها! متا هم هیچ وقت برای من حرف اول و آخر نبوده چون بارها شده از یک بازی مولتی پلتفرم با متای متوسط یا پایین بسیار لذت بیشتر بردم تا یک بازی انحصاری با متای بسیار بالاView attachment 72635 ، این هم تنها پست من هست و دیگه برنمی گردم برای بحث یا تاپیک های دیگه
خدا نگهدار همگی
بحث من هم همینهبازی روایت خیلی قوی داره (Narrative) ، اتمسفرش سنگینه ، ولی از نظر گیم پلی انقلابی نیست ، ولی بدم نیست .... یه اکشن سوم شخص دیگه با QTE
راستش چندان راغب به کامنت دادن نبودم اما یه نگاه کلی به پست اول و صفحه آخر انداختم.
در کل این موضوع جای بحث نداره. چون زننده تاپیک علاوه بر اینکه از همون ابتدا سعی در ارائه دیدی داره که حق کاملا به جانب خودش هست، بقیه را هم مستقیم و غیرمستقیم نادان و بی اطلاع میدونه. جدا از این چیزی که به عنوان ایرادات بازی مطرح شده، موارد خیلی چیپی هست و ناشی از توقع بی جای نگارنده. چون با این دیدگاه بخوای نگاه کنی از هر بازی میشه گاف های بسیار بزرگ تری در آورد و روی آون گاف ها هم مانور داد و چه بسا از روشون تئوری هم داد و به نتایج عجیبی هم رسید.
این که از یه اثر fiction انتظار کاملا رئالیستیک بودن داشت کاملا توقع بی جا و اشتباهیه.
در آخر هم میگم آون چیزایی که نویسنده به عنوان فکت ارائه داده، صرفا رو کاغذ ممکنه درست باشن و در عمل الزامی بر صحیح بودنشون نیست و حتی در صورت صحیح بودن، باز هم دلیلی بر عدم وجود مثال نقض دربارشون نیست.
در مورد مطلبت و نقدت درباره بازی هیچ نظری ندارم چون در مقامی نیستی که بخوای این بازی رو نقد کنی، بازی از طرف اونایی که در مقامش هستن که نقد کنن نقد شده و امتیاز ۹۵ رو گرفته
اما مهم ترین نکته ای که من متوجه شدم تو انقدر گاف بزرگی دادی از لحن صحبتت درباره گرافیک و رزولوشن، که شک ندارم همون سادیسم معروف فروم هستی که اتفاقا ادعای pc gamer بودن داره و ۸ سال از عمرش رو تو این فروم با هک و عوض کردن ۲۰۰ تا ای دی و فحش دادن و فحش خوردن گذرونده و حالا در قالب دکتر روانشناس و منتقد اثر هنری وارد عرصه شده..
این پافشاری و همت تورو توی این چندسال گوسفند داشت تاحالا چرخه تکاملش کامل شده بود
اختلال شخصیت خودشیفته کاذب (تحقیر و حقیر شدگان در کودکی) (به انگلیسی: (Narcissistic personality disorder (NPD) نوعی اختلال شخصیت است که در آن فرد خود را بزرگ و مهم میپندارد و به گونهای غلوّآمیز احساس توانایی و لیاقت میکند.این بیماران مرکز دنیای خود بوده، از هر جهت ویژه هستند، افادهای و اسمپران بوده و در ذهن خود شخص مشهوری هستند. حس خودپسندی و سزاوار بودن، هرگونه نگرانی درباره نیازها، مشکلات و احساسات دیگران را از ذهن آنان خارج می سازد. آنان متکبر و تحکم آمیز بوده، خود را برتر از دیگران می دانند و از دیگران انتظار احترام و تحسین دارند. هنگامی که خود آنان و جهان اطرافشان نمیتوانند انتظارات غیرواقع گرایانه و ناممکن آنان را برآورده سازند، به طور شایع دچار ناامیدی میشوند.
خصایص بالینی
افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته، احساس خود بزرگ بینی میکنند و خود را آدم مهمی میپندارند. فکر میکنند شخص منحصر به فردی هستند و باید دیگران به طرز خاصی با آنها تا کنند. احساس استحقاق و برتری آنها کاملاً چشمگیر است. تاب تحمل انتقاد را ندارند و از اینکه هر کسی به خود اجازه انتقاد کردن از آنها را میدهد، عصبانی میشوند یا ممکن است بیاعتنایی کامل به انتقادها از خود نشان دهند. آنها فقط نظر خود را قبول دارند و اغلب در طمع کسب شهرت و ثروت بادآوردهاند. روابط آنها شکننده است و چون به قواعد مرسوم رفتار تن در نمیدهند، ممکن است خون دیگران را به جوش آورند. رفتار استثمار گرانه در روابط بین فردی آنها چیز کاملاً پیش پا افتاده و رایجی است. اینها نمیتوانند همدلی از خود نشان دهند و تنها برای دستیابی به اهداف خودخواهانه خودشان تظاهر به همدردی میکنند. اعتماد به نفس این بیماران شکننده است و آنها مستعد افسردگیاند. مشکلات بین فردی، مشکلات شغلی، طرد، و از دست دادن محبت دیگران از جمله فشارهای روانی شایعی است که خودشیفته ها با رفتارشان برای خودشان ایجاد میکنند و همین فشارها نیز همانهایی است که اینها هیچ نمیتوانند از پسشان برآیند.
علت شناسی
بر این اساس صفات شخصيتی اختلال شخصيت خودشيفته، در فرزندان والدينِ سرد و بیعاطفه، كه به ندرت موفقيتهای كودك را ستايش میكنند، به وجود میآيند. اين گونه والدين موفقيتهای كودكان را معمولاً بیارزش میدانند و ترجيح میدهند درباره موفقيتهای خودشان حرف بزنند. در اثر اين تجربهها، كودكان برای مقابله با احساس بیارزشی، نارضايتی، و عدم پذيرش خود، سعی میكنند راههایی پيدا كنند. يكی از روشها اين است كه به خود دلداری دهند و خودشان را متقاعد كنند كه فردی باارزش و بااستعداد هستند. محصول نهايی اين فرايند، فردی است بدون اعتماد به نفس كه درباره استعدادها و موفقيتهای خود دايماً به دنبال جلب توجه است، نسبت به ديگران بیعاطفه و بیاعتناست، زيرا در كودكی زندگی با والدين سرد و بیعاطفه را تجربه كرده است. آنچه اين نگرش را تأييد میكند گذشته افراد مبتلا به اختلال شخصيت خودشيفته است، زيرا اكثر آنها قربانی بدرفتاری و غفلت بودهاند.
?!!!!!!بی!!!!!!? وقاحت
تحصیلکردگی ،دیکته ، انشا ، مدرسه ، دانشگاه ، روانشناس ، NPD!!!!!!؟
وقاحت
لغتنامه دهخدا
وقاحت . [ وَ ح َ ] (ع مص ) وقاحة. بی حیا بودن . بی شرم بودن . بی شرم شدن . (منتهی الارب ) (اقرب الموارد). شوخ روی شدن . (تاج المصادر بیهقی ). || (اِمص ) بی حیائی و بی شرمی .
حوصله نداشتم تمام اشعارت را کوت کنم. در واقع اکثرش رو نخوندم و رد شدم. فقط اینکه: شما که مشخصا گیمر نیستی. اصلا صلاحیت نظر دادن در مورد گیم را نداری چه برسه به نقد.(ویدئو یوتیوب و این حرف ها)
فقط لطف کن با "روانشناس" دونستن خودت ابرو حیثیت و شخصیت یک روانشناس را تو این سایت خراب نکن. شاید شما بی ارزش باشی. مثل حرف هات. مثل نظراتت. ولی این صفت هایی که به خودت میچسبونی ارزش دارند.
اینکه انتظار داری ملت بیان نقدت را موشکافی کنند و جواب ایده هات را بدند نشون دهنده امیدواری و اعتماد به نفس بالاته. و البته نشان دهنده اینکه اصلا خبر نداری اعتماد به نفست کاذبه و در واقعیت نقدت/نوشتت در حد بحث/موشکافی نیست.
راهی که پیش گرفتی شاید باعث شهرتت بشه. فقط باید بهتون یاداوری بشه که خیلی ها معروفند. ولی منفور هم هستند.
پ ن : به جرئت میگم. تو 5 سال اخیر به این شدت نسبت به حال کسی افسوس نخورده بودم. که الان نسبت به شما خوردم. نوشته هات کاملا نشان دهنده یک شخصیت (عقده ای. سرکوب شده. و به قول معروف به جایی نرسیده است) . اشتباه نکن. منظورم نقدت نیست. منظورم کلام و ادبیاتتونه. که فقط یک نمونه را برای مثال این بالا کوت کردم.!
پ ن 2 : جهان سوم شاخ و دم نداره