اینترنت در سایه یا پروژه اینترنت چمدانی.

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
بله دیگه! 8 ماه دیگه یعنی بهار دیگه!
6 ماه دیگه توی خود آمریکا تستش میکنن. و تا 8 ماه اینده available در ایران میشه! :d
 
  • Like
Reactions: Medusa
اینا وقتی میگن عمل میکنیم یعنی عمل میکنن! مثل مسئولان ما نیستن که وعده سر خرمن میدن!
زمانش رو هم گفتن! بهار!

:))

حالا مثلا فکر کردی چون آمریکاس همه چی درسته ؟ 6 ماه نگذاشته اون گند رو تو لاتاری بالا اوردن
 
بهتر از شب و روز گند زدم مسئولان مملکت ماست! اصلا میخوام بدونم اینها توی این مملکت توی چه زمینه ای گند نزدن!؟
یارو میاد میگه تا سال نمیدونم چندم برنامه چندم توسعه (؟!) 1 مگ به پهنای باند اضافه میکنیم!
بذار این طرح اجرا بشه فردا خود شخص اول مملکت میاد میگه محدودیت اینترنت رو برمیدارم و خبر نداشتم که اینرتنت وضعش خرابه! لول
 
مسعود جان خودتو ناراحت نکن
این بهداد میخواد بره اونور چش نداره ببینه ما داریم به نون و نوایی میرسیم:d
 
بهداد بره اونور؟ اگه میرفت تا الان فیسبوقو گذاشسته بود رو سرش! :دی
 
بنظر میاد چاره نیست باید صبر کرد تا مشخص بشه این طوری میشه یا اون طوری!:)
 
دقیقا دکسون جان! :دی
فوقش شما میای یه چیت میزنی مشکلات برطرف میشن! :دی
ماکه ازش بیبهره خواهیم بود شما بیاین اینجا واسم تعریف کنید! :دی
 
شبیه به یک چمدان معمولی است ولی با چمدان تفاوت فراوانی دارد. داخل آن یک لپ تاپ، یک آنتن کوچک بدون سیم، فلاش دیسک و چندین سی دی وجود دارد. با مجموعه این ابزارها می توان در هر نقطه ای یک شبکه اینترنت درسایه و مستقل برقرار کرد.به عنوان مثال درکشورهایی که با وقوع بحران یا اعتراضات، حکومت های سرکوبگرانه شاهراههای اینترنت را مسدود می کنند.
این طرح که « اینترنت در چمدان » نام گرفته با بودجه وزارت خارجه آمریکا و توسط گروهی از کارشناسان در بنیاد پژوهشی « نیو امریکن» عملی شده است.
در همین زمینه، گزارشگر رادیو اروپای آزادی/ رادیو آزادی در مصاحبه ای با ساشا مینراث مسئول این طرح جزییات بیشتری را از وی جویا شده است.

آیا این فناوری تاکنون در جایی مورد اسفاده قرار گرفته است؟

ساشا مینراث: ما دقیقا نمی دانیم که در کجاها مورد استفاده قرار می گیرد.

این یک طرح بدون محدودیت است به این معنا که هر کسی که بتواند اطلاعات و فن آوری های آن را پیاده کند از همان لحظه قادر خواهد بود از آن استفاده کند. ما به عنوان بنیاد پژوهشی «نیوامریکن» در انتقال و یا کار بست این فن آوری در هیچ نقطه ای از جهان دخالت نداشته ایم.


هزینه این طرح را وزارت خارجه آمریکا تامین می کند. آیا این وزارت خارجه است که تعیین می کند کدام افراد و یا گروهها در کدام کشورها این تکنولوژی را دریافت می کنند؟

نه خیر، ما تصمیم می گیریم. البته ما با کمال میل در این مورد با وزارت خارجه همکاری می کنیم. اما برای ما این نکته بسیار مهم است که این طرح همانطوریکه از آغاز نیز تصمیم گرفته شده است، ابزاری باشد برای تقویت امکانات فن آوری شهروندان و نهادهای مدنی. به همین خاطر در هر مورد که این ابزارها را در اختیار دیگران قرار می دهیم ابتدا با نهادهای مدنی و گروههایی که در آن منطقه فعال هستند مشورت می کنیم. این ابزار می تواند کمک موثری باشد برای مناطقی که اصلا شبکه های ارتباطی اینترنت ندارند و یا در مسیر انتقال به دمکراسی قرار دارند.

آیا شما کار آموزش افراد و یا گروهها برای استفاده از این فن آوری ها را شروع کرده اید؟

بله ما شروع کرده ایم. اینجا در خود آمریکا ما با گروههای مختلفی از شهرهای گوناگون برای بهره برداری از این فن آوری مشغول کار هستیم.

در خارج از آمریکا چطور؟ قاعدتا فعالان سیاسی و مدنی در کشورهایی که شبکه اینترنت سانسور می شود بسیار علاقمند هستند که این نرم افزار را داشته باشند و از آن استفاده کنند.

ما درخواست های بسیاری از نقاط مختلف جهان دریافت کرده ایم. بسیاری از افراد در نقاط بحرانی جهان از وجود چنین فن آوری با خبر شده و در مورد آن پرس و جو می کنند. ما هیچ رابطه مشخصی با آنها برقرار نکرده ایم. ولی طبیعی است که افراد مختلف از تمام کشورهایی که اکنون دستخوش تغییرات سیاسی عمیقی هستند با ما تماس گرفته اند.

فرض کنیم شما می خواهید یکی ازاین چمدان ها را به فعالین سیاسی و مدنی در یکی از کشورهای دیکتاتوری برسانید؟ چطور این کار را انجام خواهید داد؟ انتقال یک چمدان پر از وسایل فنی و ارتباطی ممکن است به سادگی کشف شود؟

البته حمل یک چمدان کار دشواری نیست ولی قاعدتا در کشورهایی که حمل این وسایل خطرناک و غیرقانونی است مسلما نمی توان به راحتی آن را حمل کرد و از مرز عبور کرد. در عین حال هر وسیله ای که دارای حافظه کافی باشد، مثلا سی دی، کارت های حافظه ( یو اس بی ) می توانند این نرم افزار را منتقل کنند. و یا این نرم افزار می تواند روی اینترنت قرار گرفته و افراد آن را پیاده کنند. بنابراین اگر بردن ابزارهایی نظیر این و یامثلا تلفن های موبایل با حافظه قوی به هر کشوری امکان پذیر باشد این فن آوری را به سادگی می توان به آنجا منتقل کرد. دقیقا به همین منظور طوی ساخته شده که حمل آن با اکثر وسایل ارتباطی امکان پذیر باشد. به این وسیله ما می خواهیم خطری را که ممکن است به خاطر حمل این تکنولوژی متوجه افراد شود ، کاهش دهیم.

آیا افرادی که از این فن آوری استفاده کرده و شبکه اینترنت مستقل ( در سایه ) را راه اندازی می کنند ممکن است ردیابی شده و بنابراین در خطر قرار بگیرند؟

پاسخ کلی به سئوال شما این است که همواره راهها و یا امکانهایی برای ردیابی و یافتن افراد وجود دارد. این فن آوری نیز یک راه حل جادویی برای گریز از تعقیب و ردیابی افراد نیست ولی می توان گفت که ردیابی افرادی که از این فن آوری استفاده می کنند بسیار دشوارتر از ردیابی روشهایی ارتباطی معمول است.

دلیل آن این است که امروزه تقریبا تمامی روشهای سانسور و کنترل شبکه اینترنت براساس ساختار و شناسایی برنامه های کامپیوتری کار می کنند.

حال اگر شما یک سیستم یا شبکه کاملا مجزا و مستقل از شبکه معمول در آن کشور را راه اندازی کنید نکته مهم این است که هویت کاربران مشخص نشود. به همین خاطر ما با طراحان سیستم Tor ، سیستمی که به کاربران امکان می دهد به طور ناشناس از شبکه استفاده کنند، همکاری می کنیم.

هدف ما این است که امکان پنهان کاری و ناشناس ماندن تک تک کامپیوترهایی را که به یک چنین شبکه مستقلی وصل می شوند را افزایش دهیم.

بنابراین اگر ترافیک تبادل اطلاعات متراکم شده و نقاط متعددی از این تراکم بوجود بیاید، نفود در آن و شناسایی افراد و یا کشف رمزهای ارتباطاتی بسیار دشوار خواهد شد . وقتی که اطلاعات از شبکه های مستقل و پراکنده جمع آوری شده و برای تجزیه و تحلیل به یک سیستم مرکزیتی از ارتباطات وارد می شود تشخیص اینکه ارسال کننده پیامها کدام حوزه از شبکه های مستقل بوده و یا ارسال کننده پیام کدام کاربر مشخص بوده بسیار دشوار می شود.

باری دیگر تاکید می کنم که این یک تضمین صد در صد نیست. هر کس که مدعی است که می تواند ناشناس ماندن کامل کاربران را تضمین کند دروغ می گوید. ولی در سیستم ما عامل اول این است که کارتفکیک ترافیک اینترنتی برای سانسورچی ها دشوار می شود. این همان نوع فن اوری است که هم اکنون در عرصه های نظامی و میدان های جنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

اکنون در چهارچوب طرح ما به یک ابزار بدون محدودیت برای شهروندان و گروههای مدنی بدل شده است. ما می دانیم که امنیت و جان افراد در کشورهای بحرانی در خطر است ولی با این طرح تلاش کرده ایم که امکان بهره برداری از این فن آوری پیشرفته را برای غیرنظامیان نیز فراهم کنیم.

از چه زمانی توزیع این تکنولوژی در میان افرادی را که به آن نیاز دارند آغاز خواهید کرد؟

از همین امروز هم هر کسی که بخواهد می تواند به وب سایت این پروژه مراجعه کرده و این نرم افزار را پیاده کند. این نرم افزار به شکل نامحدود و رایگان قابل دسترسی است و از مدتها پیش بسیاری شروع کرده اند به پیاده کردن آن، احتمالا تاکنون چندین هزار نسخه از این نرم افزار پیاده شده است.
اما برای استفاده از این نرم افزار به دانش فنی نسبتا بالایی نیاز هست.

به احتمال زیاد طی شش تا هشت ماه آینده ما اولین نسخه ساده تر این نرم افزار را عرضه خواهیم کرد که می تواند توسط افرادی که دانش اینفورماتیک آنها در سطح معمول است مورد استفاده قرار بگیرد. البته توصیه من این است که فعلا مردم برای دستیابی به این نرم افزار خود را به خطر نیاندازند. ما قرار است این نرم افزارها را در نقاط مختلف آمریکا به کار بسته و درعمل نقاط ضعف آن را بررسی کنیم.

از دوستان هکر خود خواسته ایم که این نرم افزار را هدف قرار داده و نقطه ضعف های ایمنی آن را بسنجند. ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر این نرم افزار برای استفاده گسترده تر آماده خواهد بود.
 
دوستان در مورد شبکه مش که این اینترنت بر پایه اون هست خیلی تحقیق کردم!
به نظر میرسه که تنها راهی که میشه توی این شبکه اختلال ایجاد کرد فقط و فقط قطع رابطه p2p هست که اینم غیر ممکن هست!
البته توی ایران ممکنه! مثلا مراجع تقلید بفرمایند که این اینرتنت حرامه! و ملت همیشه در صحنه و انقلابی ما هم ازش استفاده نکنن! :|
 
امیدوارم اوقاتتون تلخ نشه ولی قاعدتا هر چیزی که قابل فرستادن(Send) به صورت فرکانس از روی زمین به سمت آسمان باشه قابلیت شناسایی داره ، من نمی دونم شاید نشه در کارش اختلال ایجاد کرد ولی می شه راحت شناساییش کرد چون قسمتی از اینترنت رو فرستادن اطلاعات(Send ) و قسمتی رو دریافت اطلاعات (Recive) تشکیل می ده ، حالا راحتر می شه اگر بر روی فرکانس خاصی باشه ، که به احتمال زیاد این گونه است ، به همین دلیل که روی دیش ها فرستنده قرار نمی دند البته هزینه شم زیاده به نظر من دلیلی که اونرو علنی کردند اینکه تا افراد زیادی ازش استفاده کنند و شناسایی هدف برای مقابله با آشوب در کشور مورد نظر سخت باشه ، البته هزینه ی اینگونه تکنولوژی زیاده و به نظر نمی رسه برای سال های متمادی ازش استفاده بشه
 
میدوارم اوقاتتون تلخ نشه ولی قاعدتا هر چیزی که قابل فرستادن(Send) به صورت فرکانس از روی زمین به سمت آسمان باشه قابلیت شناسایی داره ، من نمی دونم شاید نشه در کارش اختلال ایجاد کرد ولی می شه راحت شناساییش کرد چون قسمتی از اینترنت رو فرستادن اطلاعات(Send ) و قسمتی رو دریافت اطلاعات (Recive) تشکیل می ده ، حالا راحتر می شه اگر بر روی فرکانس خاصی باشه ، که به احتمال زیاد این گونه است ، به همین دلیل که روی دیش ها فرستنده قرار نمی دند البته هزینه شم زیاده به نظر من دلیلی که اونرو علنی کردند اینکه تا افراد زیادی ازش استفاده کنند و شناسایی هدف برای مقابله با آشوب در کشور مورد نظر سخت باشه ، البته هزینه ی اینگونه تکنولوژی زیاده و به نظر نمی رسه برای سال های متمادی ازش استفاده بشه
سلام دوست عزیز. پس از یک سال اولین پستتون رو تبریک میگم. :)
دوست عزیز قرار نیست چیزی به آسمان فرستاده بشه تا مونواره اونو دریافت کنه!
سیستم مش بر اساس p2p طرح ریزی شده.
یعنی شخص به شخص! این اینترنت دست به دست میره تا برسه به اون چمدون! هر چمدون هم میتونه تا 15 کیلومتر رو پوشش بده! اون چمدون ها هم خودشون امواجشون رو بصورت وایرلس دریافت میکنن اما هنوز مشخص نشده از کجا دریافت میکنن! برای این 2 گزینه وجود داره! ماهواره باند s که ضد پارازیت هست و همچنین ممکنه دکل های در خارج از مرز های ما کار بذارن مانند کاری که در افغانستان انجام دادن...
 
من یه چیز رو متوجه نشدم اونم اینه که این سیستم اونطوری که من متوجه شدم به صورت رایگاه هست!درست؟خوب حالا اینا گفتن تو خود امریکا هم راه ندازی میشه !تا این جاشم درست؟
مگه اون طرف اینترنت به مرم نمیدن شرکتها ؟
اگه اینا بیان اینترنت رو به صورت مجانی و بدون ترافیک به مردم بدن که شرکتها برشکسته میشن!
 
من یه چیز رو متوجه نشدم اونم اینه که این سیستم اونطوری که من متوجه شدم به صورت رایگاه هست!درست؟
نه برادر من باید پول بریزی به خزانه سازمان سیا! به این طریق که با عابر بانک ملی میری به باجه خودپرداز و انتقال کارت به کارت رو میزنی! =))
مجانیه عزیز من! ;)

خوب حالا اینا گفتن تو خود امریکا هم راه ندازی میشه !تا این جاشم درست؟
نع!
اونجا برای تست توی یکی دوشهر انجام میدن و هکر های خبره هم بهش حمله میکنن تا نقاط ضعفش دستشون بیاد.

مگه اون طرف اینترنت به مرم نمیدن شرکتها ؟
نه اینترنت رو جمهوری اسلامی کشف کرده! هنوز فناوریش دست یانکی ها نرسیده! :d

اگه اینا بیان اینترنت رو به صورت مجانی و بدون ترافیک به مردم بدن که شرکتها برشکسته میشن!
خدا از زبونت بشنوه! به درک که ورشکست میشن!
 
  • Like
Reactions: asmail
سلام دوست عزیز. پس از یک سال اولین پستتون رو تبریک میگم. :)
دوست عزیز قرار نیست چیزی به آسمان فرستاده بشه تا مونواره اونو دریافت کنه!
سیستم مش بر اساس p2p طرح ریزی شده.
یعنی شخص به شخص! این اینترنت دست به دست میره تا برسه به اون چمدون! هر چمدون هم میتونه تا 15 کیلومتر رو پوشش بده! اون چمدون ها هم خودشون امواجشون رو بصورت وایرلس دریافت میکنن اما هنوز مشخص نشده از کجا دریافت میکنن! برای این 2 گزینه وجود داره! ماهواره باند s که ضد پارازیت هست و همچنین ممکنه دکل های در خارج از مرز های ما کار بذارن مانند کاری که در افغانستان انجام دادن...
برادر عزیز اینطوری که شما نوشتید ، راحتر می شه شناساییش کرد
من نمی گم می شه توش پارازیت انداخت ولی می شه راحت شناساییش کرد ، اگر روی دکل باشه داخل ایران ، که ایران راحت شناساییش می کنه ، پس احتمالا داخل افغانستان یا عراقه که حتما ایران نابودش می کنه ، البته طبق قوانین بین المللی حق با ایرانه و این حق رو داره که نابودش بکنه ، به احتمال 90 درصد چمدان با ماهواره در ارتباطه که حتما به صورت فرکانسه آخه ما ارتباط وایرلسی به معنای ارتباط با مودم در ماهواره نداریم که قبلا در پست قبلی درباره ی آن توضیح دادم
البته آمریکایی قبلا گفتند با فناوری T-O-R ... *****ینگ ایران رو شکست می دند و می گفتند چون چین نتونسته باهاش مقابله کنه پس ایران هم نمی تونه ولی ایران پس از یک ماه از کارش انداخت
بعدش هزینه ی همچنین سرویسی در آمریکا حداقل 50 دلار برای هر نفر در می آد و با 14.8 تریلیون بدهی آمریکا به نظر می رسه فقط برای بازه ی زمانی مشخص استفاده بشه
مثلا فصل انتخابات
البته لعنت کنه بعضی از مسولین ما که این سرعت رو به ما می دن بعضی وقت ها کفر آدمرو در می آره امیدوارم سریعا درست بشه
ولی به نظر من خیلی نباید به این سرویس دلخوش بود به احتمال زیاد به سرنوشت ت و ر و .... دچار می شه
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or