ایستگاه شاهکارسازی : 10 استودیو برتر سونی

بهترین استودیو سونی از نظر شما کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    219
Insomniac جواهره. شما ببینید اسپایدرمن/رچت/رزیستنس. هر کدوم در ژانری کاملا متفاوت و خروجی عالی. Insomniac واقعا underrated هست. Sunset overdriveی هم که برای XB1 زد خیلی خوب بود.
دقیقا یکی از قابلیت های خوبی که این استدیو داره همینه , یعنی در هر سبکی بازی میسازه و همه با کیفیت .
خوبی دیگه ای هم که دارن اینه که خیلی پر کارن و تند تند بازی هاشون میاد قشنگ نسلی 3 تا بازی رو شاخشه
 
دقیقا یکی از قابلیت های خوبی که این استدیو داره همینه , یعنی در هر سبکی بازی میسازه و همه با کیفیت .
خوبی دیگه ای هم که دارن اینه که خیلی پر کارن و تند تند بازی هاشون میاد قشنگ نسلی 3 تا بازی رو شاخشه
من یک کاره ای بودم تو سونی تیم اینا رو سه چهار برابر میکردم...:دی jak و sly رو هم خودشون میتونن به بهترین شکل بسازند:دی
 
من یک کاره ای بودم تو سونی تیم اینا رو سه چهار برابر میکردم...:D jak و sly رو هم خودشون میتونن به بهترین شکل بسازند:D
سه چهار برابر رو نمیدونم ولی به اندازه کافی بزرگ تر شدند :D سونی معمولا جایی که 10 برابرش براش برنگرده هزینه نمیکنه lol
دستتون درد نکنه بچه ها(علی و بهزاد عزیز)
انتخاب یکی از این شرکتها مثل اینه که بگی کدوم انگشتت رو بیشتر دوست داری.واقعا انتخاب سختیه
خواهش میکنم , حالا یکی از این انگشت ها رو انتخاب کن در نظر سنجی نظر شما هم ببینیم :D
 
مدیریت خوب یه چیزه، ولی ایجاد ذهنیت برای بهترین بودن چیزی نیست که همه جا باشه، سخنرانی کوری بارلوگ توی GDC پارسال رو اتفاقا چند رورز میدیدم، میگفت من اومدم استودیو، یه ماه وقت داشتم تا ایده هامو جمع و جور کنم و بتونم به اعضای بالادستی استودیو و سونی نشون بدم. حالا از اینکه چه مراحلی رو طی کرده و چطوری تونسته ایده شو پیاده کنه بگزریم (سخنرانی خیلی خوبی و خودمونی هست و یه ساعتی که حرف میزنه خیلی سریع میگذره، پیشنهاد میکنم ببینید)، اومده بود گفت که با ذهنیت game of the year من دارم بازی میسازم!. خودش موقع گفتن این حرف توی GDC تعریف میکنه که وقتی یادم میاد که جلوی اون همه همچین چیزی رو گفتم کرینج میشم :D و خنده اش گرفت ولی واقعیت اینه که وقتی ذهنیت برنده داشته باشی و یه مدیر عالی (شانون استاداستیل) پشتت باشه و ناشر هم دستتو باز بذاره کامل، نتیجه میشه که به بازی تحویل میدی که جدای موفقیت مالی و جوایز، تونسته باشی روایت به نوعی شخصی و حست به عنوان به پدر رو برسونی، اون وقت هست که اهمیت همچنین فرهنگ استودیویی رو آدم درک میکنه.

پ.ن: لینک سخنرانیش:
 
بهزاد،علی دستتون درد نکنه،مقاله بسیار زیبا و خواندنی بود.
من چون ip محبوبم کیلزون هست به گزینه ۳ رای دادم،ولی قطعا دو گزینه اول شایستگی بیشتری دارن. :D
اگر دو تا تیم بزرگ بشن و در کنار هورایزن بعدی کیلزون هم ریبوت کنن خیلی رویایی میشه
والا من به یه ریمستر خشک و خالی از 2 و 3 هم راضی ام =((
 
اگر میگفتن اسم یک بازی حال حاضر مجموعه سونی که از همه بیشتر دوست دارید و بهتره و ... رو بگید، رایم GOW بود!( IPهای از دست رفته مثل کراش و اسپایرو رو کار نداریم...اونجوری سخت میشه داستان:-" )

ولی وقتی استودیو باشه.... جز ND نمیشه انتخاب کرد! 4نسل، و 4 سری ماندگار و خفن! همشون تو سبک خودشون پرفکت:x
فقط اعتراض دارم به متن...شرم نکردید اسم کراش تو بخش بازی های شاخص نیمده؟ :p ترورتون کنم؟ :-"

ولی دستتون درد نکنه، مطلب رو جاهایی که فعلا خوندم حال داد:دی خسته نباشید:دی
 
اگر میگفتن اسم یک بازی حال حاضر مجموعه سونی که از همه بیشتر دوست دارید و بهتره و ... رو بگید، رایم GOW بود!( IPهای از دست رفته مثل کراش و اسپایرو رو کار نداریم...اونجوری سخت میشه داستان:-" )

ولی وقتی استودیو باشه.... جز ND نمیشه انتخاب کرد! 4نسل، و 4 سری ماندگار و خفن! همشون تو سبک خودشون پرفکت:x
فقط اعتراض دارم به متن...شرم نکردید اسم کراش تو بخش بازی های شاخص نیمده؟ :p ترورتون کنم؟ :-"

ولی دستتون درد نکنه، مطلب رو جاهایی که فعلا خوندم حال داد:D خسته نباشید:D
خودت میدونی دیگه که من چقدر فن کرش هستم ولی گفتیم در حال حاضر همه ND رو با U و TLOU میشناسن و ip کرش هم که در دستان اکتیویژن خبیثه :D ولی به اندازه کافی از اون دوران طلایی و crash تعریف شده که جیگرت حال بیاد :D
 
هر چند ناتی داگ فوق العاده است، ولی من بجز سانتا مونیکا نمیتونم گزینه دیگه ای انتخاب کنم

یادمه اولین بار که GOW رو بازی کردم همش به این فکر میکردم که شاید سازنده های این بازی از یه سیاره دیگه اومدن
 
با تشکر فراوان از نویسنده این مقاله خیلی به جا و به موقع بودش دمتون گرم
امیدوارم زودتر بازی got عرضه بشه تا کلا دید گاها نسبت به استدیو sp عوض بش
نبینیمش توی اون جایگاه
نبینیم مظلومانه جلوی اسمش تو رای ها عدد صفر خورده
من مطمعنم با عرضه بازیش امسال خیلی اتفاقای خوب براش می افته
نمایش های بازیش تا اینجا فوق العاده بوده
امسال از لحاظ ترافیک بازی های شاهکار سال سنگینی یه جورایی مثل سال ۲۰۱۳ هستش که خیلی سخت بود
بازیی که امسال بتونه goty بشه قطعا اعتبار بالایی برای استدیو سازندش رقم میزنه
من خودم فن nd هستم ولی نمیدونم چرا فک میکنم امسال goty رو یه استدیو دیگه از سونی میبره همونی که اینجا خیلی مظلوم !!
 
حالا که بحث استودیو هست گفتم گذاشتن اینا میتونه جذاب باشه، حیف عکسام کیفیتشون پایینه ... 400*700 ولی خب زیبایی و کیفیت کار رو همچنان نشون میدن.




zywr_f9a0fb785102bbefe8580863331404bb_thumb.jpg


یکی از جذابیت های هورایزن این بود که یه نقطه رو که میرفتی... یه لوکیشن، میتونست چند تا ویژوال متفاوت بهت بده... میشد از یه نقطه رد بشی.. چند ساعت بعد برگردی نتونی حدس بزنی همون جاست... نور پردازی و خورشید و ماه، آب و هوای داینامیک و مه کاملا منظره رو به کلی تغییر میداد... برای همینم فکر میکنم کسایی از هورایزن خوششون نیومد زیاد از فست تراول استفاده کردن یا فقط تمرکز رو گذاشتن روی تموم کردن بخش داستانی...





پوشش گیاهی و برگا رو ببین تا برگات بریزه...



یه چند تا عکس هم از دراو دیستنس و نور پردازی بازی








برای من بازی، aloy در سرزمین عجایب بود...


از نظر تغییرات آب و هوایی یکی از بهترین لحظات بازی هم وقتی بود که بارش برف شروع می‌شد... واقعا جو رو عوض می‌کرد... تازه خصوصا وقتی ایلوی ری اکشن نشون میداد



یه چند تا عکس با کیفیت هم بزاریم...

اینو خودم گرفتم ، تو گرگ و میش بازی ، کلا یه منظره دیگه شد



جنگل به این انبوهی و این تراکم تا حالا داشتیم...؟؟





در آخر هم چند تا گیف هم تا داینامیک تصاویر بالا رو ببینید



بافت گیاهی، انیمیشن، افکت
همزمان با ری اکشن ایلوی به آسیب دیدگی، تمام درخت ها قابلیت تخریب پذیری با فیزیک خودشون رو دارن






این یکی هم یه ویدئو سینمایی کارگردانی شده اونجر یا استار وارز نیست... گیم پلی این شاهکاره



در آخر برای هورایزن بعدی، من به کمتر از این راضی نیستم.... واقعا انتظاراتمون رو شدید بردن بالا

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or