اپراتور چهارم | ایرانیان نت

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
اپراتور چهارم موجب تعالی موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور می‌شود

6fc697702a0145dc8de2f9f65f638acd.jpg
ef0286d5b5bf4484b68a8a9fbd8b520c.jpg

برای ورود به موضوع لطفا تجربه و سابقه کشورهای پیشرفته را در ایجاد و توسعه شبکه‌های پهن باند تشریح بفرمایید.
براساس آخرین گزارش کنفراس اتحادیه جهانی FTTH که در سال 2011 در میلان ایتالیا برگزار شد، حدود 26 کشور جهان در شمار کشورهایی قرار دارد که حداقل یک درصد از مشترکان خانگی آنها ارتباطات FTTX دارند.
امارات متحده عربی و ترکیه از اعضای جدید این اتحادیه هستند که فعالیت‌هایی در زمینه توسعه شبکه‌های FTTH و FTTB داشته‌اند و ترکیه با برند “Super Online” وارد این حوزه شده است.
در روسیه و کشورهای حوزه بالتیک نیز توجه به شبکه‌های دسترسی فیبرنوری افزایش چشم‌گیری داشته و به ویژه روسیه که در اتصالات FTTH و FTTB توانسته ضریب نفوذ مشترکان خانگی خود را به آمریکا نزدیک سازد.
با توجه به شرایط شبکه ارتباطی کشور آيا پیاده‌سازی شبکه‌های باند پهن در کشور آن هم از طریق فیبر نوری ضرورت دارد؟
یکی از اهداف پیش‌بینی شده در برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه ارتباطات و فناری اطلاعات دستیابی به شبکه‌های باند پهن در کشور است که با ایجاد آن، دولت الکترونیک، توسعه کاربردهای مبتنی بر فناوری اطلاعات نظیر بانکداری الکترونیکی، آموزش از دور، بهداشت و پزشکی از راه دور، سرگرمی، حمل و نقل، کارو صنعت، حفظ محیط زیست و غیره، بهبود زیرساخت‌های ICT در کشور، ارایه سرویس‌های متنوع، رشد و تعالی موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور، ایجاد یک سیستم رقابت سالم میان اپراتورها و مراکز خصوصی سرویس دهنده برای کاهش قیمت و افزایش سرویس دهی محقق می‌شود.
با توجه به اینکه شرکت ایرانیان نت در آغاز این راه قرار دارد به نظر شما نتایج مورد انتظار از پیاده سازی شبکه‌های پهن باند و آثار مستقیم و غیرمستقیم آن چیست؟
بزرگ‌ترین اتفاقی که با ایجاد این شبکه می‌افتد ارایه خدمات متنوعی است که در کنار آن اشتغال‌زایی، افزایش GDP، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، ارتقای بهداشت و سلامت عمومی، ارتقای کیفیت آموزش، ارتقای سطح علمی و توسعه پژوهش، تسریع در پیاده سازی مباحث مرتبط با دولت الکترونیک، اقتصاد الکترونیک، آموزش مجازی، ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی کشور است.
چه سرویس‌هایی در مرحله نخست ایجاد این شبکه قابل ارایه است؟
ایجاد و ارایه سرویس‌های جدید و پرمخاطب ارتباطی نظیر اینترنت پرسرعت اختصاصی (HSI)، تلفن‌های تصویری، تلفن تحت شبکه (VOIP)، تلویزیون تعاملی (IPTV) مشاهده فیلم بر اساس درخواست، بازی آنلاین، آموزش مجازی، ویدیو کنفرانس، کنترل و پایش آنلاین منازل، خیابان‌ها، ترافیک و غیره از جمله سرویس‌هایی هستند که در این شبکه قابل ارایه است.

قابلیت‌های اصلی شبکه‌ای که قرار است توسط ایرانیان نت راه‌اندازی شود چیست و چه تعداد اشتغال‌زایی در کشور ایجاد خواهد شد؟
دو قابلیت اصلی شبکه پهن‌باند فیبرنوری شامل ارایه پهناي باند وسيع و غیرقابل رقابت و ارایه انواع سرويس‌های جذاب و متنوع می‌باشد و در صورتی که بتوانیم این شبکه را با آنچه که در طرح تجاری دیده شده راه‌اندازی کنیم حدود 500 هزار فرصت شغلی مسقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد خواهد شد.

شرکت ایرانیان نت
کنسرسیوم ایرانیان نت که به اپراتور چهارم معروف است، با هدف ایجاد، توسعه و مدیریت شبکه ملی، دسترسی فیبرنوری و ارایه سرویس‌های ارزش افزوده بر روی آن تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.
مجوز فعالیت کنسرسیوم ایرانیان نت بر اساس ابلاغ شماره 258898/45402 مورخ 14/11/89 توسط معاون اول رییس جمهور صادر شده است.
این شرکت همچنین در تاریخ 04/4/90 تحت شماره 407332 و شناسه ملی 10320582435 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.
این شرکت در نظر دارد پروژه‌های بزرگ شبکه ملی دسترسی فیبرنوری را در طول 10 سال در ایران اجرا کند.
شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیــان‌نت، نخستین و تنها دارنده مجوز ایجاد شبکه دسترسی پهن ‌باند کشور مبتنی بر فیبرنوری درسال ۱۳۹۰ و با هدف ایجاد و گسترش شبکه دسترسی فیبر نوری در سطح کشور و همچنین ارایه خدمات ارزش افزوده تشکیل شده است. این شرکت به عنوان چهارمین اپراتور ملی مخابراتی کشور بر مبنای پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعالیت می‌‌کند.
شیوه انتقال اطلاعات در اپراتور چهارم (شرکت ایرانیــان‌نت) مبتنی بر فناوری انتقال فیبرنوری به درب منازل خواهد بود. اصول این فناوری براساس استفاده از فیبرنوری بوده و توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شیوه‌ای امن‌تر و با شکلی کارآمدتری در مقایسه با شیوه‌های رایج خواهد داشت. ايرانيــان‌نت، با بهره‌گیری از بستر فیبـــرنوری، قادر است ضمن ارایه انواع سرویس‌های متنوع و به‌روز، ارتبـاطی سریع، پايـدار و مطمئن با کیفیتی بسیار بالارا برای ایرانیـــان به ارمغان آورد.
شرکت ایرانیان نت با بهره‌برداری از پروژه انتقال فیبرنوری به درب منازل، پهنای باند تخصیص یافته برای مشترکان خانگی حداقل با سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه و برای سازمان‌های دولتی و خصوصی تا یک گیگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌سازد. شرکت ایرانیان نت با پیاده‌سازی و گسترش شبکه پهن‌باند، سبک جدیدی از زندگی را برای ایرانیان به ارمغان می‌آورد.
 

DoppelGang3rX1

کاربر سایت
Apr 17, 2008
1,726
نام
Ali
مطلبو كه ميخونم اول فكر ميكنم تو مدينه فاضله زندگي ميكنم ....با خودم ميگم چه خوب ميشه اگه بشه ..بعد چند دقيقه فكر كردن ميبينم محال و غير ممكنه....اين شركت يا هر شركت ديگه با توجه به وضعيت بد اقتصادي به هيچ كدوم از اهدافشون نميرسن...ماها هم فراموش ميكنيم كه قرار بود يه فيبر نوري بياد دم خونمون:d..ببين كي گفتم
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
مطلبو كه ميخونم اول فكر ميكنم تو مدينه فاضله زندگي ميكنم ....با خودم ميگم چه خوب ميشه اگه بشه ..بعد چند دقيقه فكر كردن ميبينم محال و غير ممكنه....اين شركت يا هر شركت ديگه با توجه به وضعيت بد اقتصادي به هيچ كدوم از اهدافشون نميرسن...ماها هم فراموش ميكنيم كه قرار بود يه فيبر نوري بياد دم خونمون:d..ببين كي گفتم
کم کم داریم میریم تو سال 2013 . اگر فیبر نوری ندن که دیگه خودشونم میدونن ر**دن با این مملکت اداره کردنشون . الان بورکینافاسو هم تا دم طویله و دستشویی هم فیبر نوری کشیده دیگه :p
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
ارایه سه سرویس در فاز نخست شبکه پهن باند کشور به مشترکان

معاون فنی شرکت ایرانیان نیز از ارایه خدمات تلویزیون اینترنتی، VOIP و اینترنت فوق سریع در اولین فاز اجرایی پروژه اتصال فیبرنوری به منازل خبر داد.



به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانیان نت، رحمت الله خزایی با اعلام این خبر افزود: یکی از خدمات اپراتور چهارم ارایه اینترنت پرسرعت است که به دلیل استفاده از بستر فیبرنوری، امکان ارتباطی پایدار، مطمئن و با کیفیت را فراهم می آورد که می تواند هر میزان پهنای باند مورد نیاز را برای مشترکان تامین کرد. وی ادامه داد: همچنین بر بستر فیبرنوری می توان تصاویر 3 بعدی با کیفیت full HD را در اختیار کاربران قرار داد.
وی همچنین با اشاره به خدمات بازی بر بستر فیبرنوری افزود: با توجه به تغییر شکل بازی ها و سرگرمی ها از روش سنتی به الکترونیکی و آنلاین روز به روز ارایه این خدمات بر بستر فیبر نوری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از این رو با بهره گیری از فیبرنوری می توان بازی های با کیفیت اچ دی ارایه داد.


در زمينه فيبر نوري تنها اپراتور چهارم مجاز به فعاليت است


وايمکس نيوز- به گزارش روابط عمومي شرکت ايرانيان نت، رحمت الله خزايي با اعلام اين خبر افزود: يکي از خدمات اپراتور چهارم ارايه اينترنت پرسرعت است که به دليل استفاده از بستر فيبرنوري، امکان ارتباطي پايدار، مطمئن و با کيفيت را فراهم مي آورد که مي تواند هر ميزان پهناي باند مورد نياز را براي مشترکان تامين کرد. وي ادامه داد: همچنين بر بستر فيبرنوري مي توان تصاوير 3 بعدي با کيفيت full HD را در اختيار کاربران قرار داد.
وي همچنين با اشاره به خدمات بازي بر بستر فيبرنوري افزود: با توجه به تغيير شکل بازي ها و سرگرمي ها از روش سنتي به الکترونيکي و آنلاين روز به روز ارايه اين خدمات بر بستر فيبر نوري اهميت بيشتري پيدا کرده است. از اين رو با بهره گيري از فيبرنوري مي توان بازي هاي با کيفيت اچ دي ارايه داد.




رونمایی از تمبر یادبود شرکت ایرانیان نت


به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانیان نت، مراسم رونمایی از تمبر نخستین و تنها دارنده مجوز ایجاد و گسترش شبکه پهن باند کشور در بستر فیبر نوری، با حضور رضا تقی پور وزیر ارتباطات و وزرای کشورهای عضو اکو صورت گرفت. همچنین در این مراسم مسئولان کشورهای عضو اکو نیز امضای یاد بود خود را برای روی این تمبر درج کردند. سازمان همکاری های اقتصادی _ اکو _ متشکل از کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقزستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است.
 

erfan_021

کاربر سایت
Aug 26, 2010
353
نام
مـحـمـد
کم کم داریم میریم تو سال 2013 . اگر فیبر نوری ندن که دیگه خودشونم میدونن ر**دن با این مملکت اداره کردنشون . الان بورکینافاسو هم تا دم طویله و دستشویی هم فیبر نوری کشیده دیگه :p
یعنی خودشون نمیدونن که ری *** ؟:d
منطقه ای که خونه ما توش واقعه شده در زمان ریاست جمهوری استاد فرزانه خاتمی فیبرنوری کشیده شد اما بعد خاتمی جان دیگه هیچکی نپرسید که حالت چطوره فیبر نوری (فیبر نوری نَمَنَ)
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سرمایه‌گذاری 1500میلیون دلاري برای دسترسی مردم به فیبر نوری

وزیر ارتباطات خبر داد
سرمایه‌گذاری 1500میلیون دلاري برای دسترسی مردم به فیبر نوری
خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس اسکاپ از پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 1500میلیون دلاری برای دسترسی مردم به فیبر نوری خبر داد.

13901020085920_PhotoA.jpg


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اجلاس وزرای کشورهای عضو اسکاپ (وزیران کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه) در تهران گفت: ایران هم اکنون رتبه 21 دانش را در دنیا دارا است و وجود 1.6 میلیون دانشجو نشان دهنده میزان تولید دانش ایران در دنیا و منطقه دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ایران در زیرساخت‌های ICT پوشش ۱۰۰ در صدی برای مناطق شهری برای تلفن ثابت و ضریب نفوذ 34.7 به ازای هر 100 نفر و با پوشش بیش از 97 درصد روستاهای بالای 100 نفر جمعیت و با ظرفیت نفوذ 92 به ازای هر 100 نفر برای ارتباطات سیار داشته است.
وی افزود: افق روشنی برای ایران در چشم انداز 2025 در حوزه ICT دیده شده و این موضوع یکی از مهمترین اولویت‌های برنامه‌ریزی شده است که ایران باید به رتبه اول منطقه دست یابد.
به گفته تقی پور در برنامه پنجم توسعه 14 هدف کمی پیش بینی شد که از مهمترین آنها توسعه پهنای باند برای حداقل 50 درصد منازل و ارائه خدمات الکترونیکی بین دستگاه ها، همچنین ارائه خدمات الکترونیکی دولت به مردم و جایگزینی پول و شبه پول با پول الکترونیکی در کنار ایجاد پرونده سلامت الکترونیکی برای همه شهروندان است.
وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای الکترونیکی کردن 20 درصد تجارت داخلی و 30 درصد تجارت خارجی ادامه داد: مدیریت منابع سازمانی نیز باید به میزان 60 درصد به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی در مورد توسعه مشارکت بخش خصوصی در کشور تصریح کرد: خصوصی سازی مخابرات در ایران و فعالیت 5 اپراتور تلفن همراه و 6 اپراتور ثابت در کشور از جمله اقدامات مهمی است که کشور با توجه به توسعه مشارکت عمومی - خصوصی انجام داده است.
تقی پور با اشاره به صدور 4 هزار و 872 پروانه برای فعالیت بخش خصوصی و ارائه خدمات اینترنت به 12 اپراتور خصوصی و 7 اپراتور خدمات مخابراتی فضایی، افزود: درحال حاضر برای فراهم شدن امکان دسترسی مردم به شبکه فیبر نوری، پیش بینی 1500میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.
 

M0HAMAD

کاربر سایت
Jul 1, 2009
842
نام
محمد
رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران هم اکنون رتبه 21 دانش را در دنیا دارا است و وجود 1.6 میلیون دانشجو نشان دهنده میزان تولید دانش ایران در دنیا و منطقه دارد.
احیانا این همون نیست که میگفت
نیاز دانشجو به اینترنت در حد همون سرعت 128 هست و این سرعت براش کافی هست...
_________________________________________
بعد اگه بخوان اینترنت پر سرعت در اختیارمون قرار بدن , احیانا منحرف نمیشیم؟
البته من به شخصه با محدودیت 128 خیلی موافقم....
_________________________________________
ولی جدا از شوخی وقتی که اینترنت پرسرعت هم داشته باشیم, اصلا ارزش استفاده نداره
همه سایتها ف.یلت.ر , انواع محدودیت های حجمی و زمانی , سرعت دسترسی بسیار پایین به نسبت متوسط جهانی و قیمت فوق العاده بالا
واقعا باید توی ایران تا 100 سال دیگه قید اینترنت در حد متوسط جهانی رو زد
پ.ن:
مسعود جان واقعا اراده, تلاش و کوشش تو برای ارتقاء سطح کیفی اینترنت توی ایران بیشتر از همه مردم ایران بوده....حتی بیشتر از خود وزیر ارتباطات و فناوری
طرح شکایت از isp های ایرانی برای محدودیت حجمی به جایی رسید؟
 

DoppelGang3rX1

کاربر سایت
Apr 17, 2008
1,726
نام
Ali
پیش‌بینی​
سرمایه‌گذاری 1500میلیون دلاری برای دسترسی مردم به فیبر نوری خبر داد.
همين كلمه پيش بيني كارو خراب كرد...اينا تو بودجه نويسي و اداره مملكت و يارانه هاي مردم موندن نميدوند از كجاشون بيارند ...1875 ميليارد تومان(دلار هم همون 1250 تومن گرفتم)=1500 ميليون دلار از كجاشون ميخوان بيارن فيبر نوري بكشند توي اين وضعيت ناجور ...اگه فقط يكم اخبار اقتصادي مملت و دنبال كنيد متوجه ميشيد با اين وضع موجود يجورايي محاله...حالا هي اخبار سايت هاي دولتي رو بخونيم و كيف كنيم:d كپي پيست هم كنيم اينجا:d...اخبار اين سايت هاي دولتي رو ميخونم فكر ميكنم از امريكا جلوتريم و همه مشكلات عالم تو امريكا و اروپاست و داريم به قله ها ميرسيم:d....
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
این شرکت تو نمایشگاه اومده بود .............. تره کام ببخشید ری.د. کام اههههه تله کام
من نگرفتم اوپراتور چهارم چه کاری به فیبر نوری داره وقتی تمام تماس ها با تجهیزات بیسیم ؟!
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
احیانا این همون نیست که میگفت
نیاز دانشجو به اینترنت در حد همون سرعت 128 هست و این سرعت براش کافی هست...
_________________________________________
بعد اگه بخوان اینترنت پر سرعت در اختیارمون قرار بدن , احیانا منحرف نمیشیم؟
البته من به شخصه با محدودیت 128 خیلی موافقم....
_________________________________________
ولی جدا از شوخی وقتی که اینترنت پرسرعت هم داشته باشیم, اصلا ارزش استفاده نداره
همه سایتها ف.یلت.ر , انواع محدودیت های حجمی و زمانی , سرعت دسترسی بسیار پایین به نسبت متوسط جهانی و قیمت فوق العاده بالا
واقعا باید توی ایران تا 100 سال دیگه قید اینترنت در حد متوسط جهانی رو زد
پ.ن:
مسعود جان واقعا اراده, تلاش و کوشش تو برای ارتقاء سطح کیفی اینترنت توی ایران بیشتر از همه مردم ایران بوده....حتی بیشتر از خود وزیر ارتباطات و فناوری
طرح شکایت از isp های ایرانی برای محدودیت حجمی به جایی رسید؟

نه این همون نیست! اون یارو الان رئیس کمسیون اختلالات طویله هستن.
اینترنت ملی رور وی این راه میندازن و بدون محدودیت خواهد بود.
اون طرح هم به نتیجه رسید و تمام شرکت های طرح های cra رو گذاشتن.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
شوما کلا بیخیال تالیا شو! خود دولت بیخیالش شده شما هنوز حسابش میکنی؟ :d




تالیا چیه دیگه ؟!!!!!!!!!!!!! من نوشتم رایتل !!!

الان اپراتور 4 ام راتل مگه نیست ؟ اینی که الان نوشتی پس میشه اپراتور 5 ام دیگه ! نه 4 !
-------------

ما که نفهمیدیم !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر