اپراتور سوم و اینترنت 3G

رضا تقي‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

اپراتور سوم بايد طبق پروانه از ابتداي خردادماه امسال اقدام به واگذاري سيم کارت مي‌کرد، حال با توجه به تاخير ايجاد شده آيا اين اپراتور جريمه خواهد شد؟ آيا شمارش معکوس دوره حفاظت از نسل سوم از خردادماه کليد خورده يا از زمان آغاز واگذاري سيم‌کارت توسط تامين تله‌کام اين دوره شروع خواهد شد؟
در تمامي مواردي که به آن اشاره کرديد کميسيون تنظيم مقررات تصميم‌گير خواهد بود. برخي از موارد کاملا روشن است و مباحث اقتصادي و فني است که توضيحات لازمش را هم مي‌دهيم. در برخي موارد هم که ما سکوت مي‌کنيم به دليل امنيت ملي به صلاح نيست که ما اين موضوع را باز کنيم. البته اين موضوع را به صورتي کلي مي‌گويم چرا که احساس مي‌شود در صورت باز شدن اين موضوع ميزان خسارات بيشتر شود.

ظاهر قضيه نشان مي‌دهد که چهار ماه تاخير اتفاق افتاده و اپراتور سوم هم دلايل خود را به صورت کتبي ارايه کرده‌ است و در اين بين ما تلاش مي‌کنيم که به هر صورت تامين تله‌کام اين مشکلات را حل کند و به سرعت سيم‌کارت در جامعه عرضه شود. اين شبکه در حال حاضر روشن است اما کيفيتش براي عرضه سيم‌کارت به عموم شهروندان کافي نيست.
در نهايت با توجه به موضوعات و ادله‌اي که توسط اپراتور ارايه شده کميسيون نسبت به جريمه و دوره حفاظت با اين نيت که کليات تصميم‌ش به نفع جامعه باشد عمل خواهد کرد.
 
تعیین تكلیف اپراتور سوم در مهرماه

مجلس ماه آینده در خصوص ساماندهی وضعیت اپراتور سوم تلفن همراه كشورتصمیم گیری می كند.
علی اصغر یوسف نژاد مخبر كمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینكه چندی پیش وزیر ارتباطات در كمیسیون صنایع ومعادن حاضر شد و در خصوص ساماندهی وضعیت اپراتور سوم توضیحاتی ارائه كرد، گفت: براین اساس تقی پور اعلام كرد كه این اپراتور باید بر اساس تعهدات خود از توانمندی های داخلی استفاده كند و تجهیزات مورد نیاز خود را از منابع داخلی تامین كند.
وی خاطر نشان ساخت: قرار شد وزیر ارتباطات آخرین برنامه های خود را درخصوص این اپراتور طی یك ماه به مجلس ارائه كند.
وی بابیان اینكه ارائه برنامه اپراتور از سوی وزیر ارتباطات به كمیسیون صنایع و معادن مجلس عملی نشد، ادامه داد: ماه آینده در خصوص ساماندهی وضعیت اپراتور تلفن همراه كشور تصمیم گیری می كند.
تلاش برای راه اندازی نسل سوم موبایل و بهره برداری از سومین اپراتور تلفن همراه در كشور به بهمن ماه سال 86 برمی گردد كه هیئت دولت در جلسه خود طی مصوبه ای چارچوب این پروژه را مشخص كرد تا براساس آن استفاده از فناوری نسل سوم GSM یا همان 3G، استفاده از سرمایه گذار خارجی با حداكثر حق السهم 49 درصد و امكان اپراتوری منطقه ای در كشور پیاده سازی شود.
اما پس از كش و قوسهای فراوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق شد اردیبهشت ماه سال 89 شركت تامین تله كام وابسته به شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا - را به عنوان بهره بردار این پروژه اعلام كند كه طبق پروانه صادر شده برای این اپراتور قرار بود از اوایل خرداد ماه 90 شبكه نسل سوم موبایل در ایران راه اندازی و سیمكارتهایی با قابلیت این تكنولوژی كه در دنیا نیز فراگیر شده وارد بازار شود اما این امر تاكنون محقق نشده است.
 
افزايش سرعت اینترنت همراه به 336 مگابیت بر ثانیه

افزايش سرعت اینترنت همراه به 336 مگابیت بر ثانیه


با از راه رسیدن فناوری نسل چهارم تلفن همراه، سرعت دسترسی کاربران به اینترنت روی گوشی، تبلت، نوت‌بوک مرزهای جدیدی را پشت سر خواهد گذاشت.

نوکیا زیمنس با ارتقای فناوری آنتن‌دهی خود سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق شبکه همراه مبتنی بر فناوری HSPA یا (High-Speed Packet Access) را به 336 مگابیت بر ثانیه ارتقا داده که بسیار سریع‌تر از فناوری‌هایی مانند ADSL است. نمونه‌ای آزمایشی از تجهیزات دسترسی به این سرعت در نمایشگاهPT/Expo Comm در شهر پکن به نمایش گذاشته شده است. یکی از مزایای این فناوری آن است که در صورت استفاده همزمان تعداد زیادی کاربر سرعت بارگذاری اطلاعات کاهش چشمگیری پیدا نمی‌کند و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است. نوکیا زیمنس امیدوار است استفاده عمومی از این فناوری از اواخر سال 2012 ممکن شود. سال گذشته زمانی که اولین بار فناوری HSPA به کار گرفته شد، سرعت بارگذاری دیتا از طریق آن تنها 8/1 مگابیت بر ثانیه بود و بعد از مدتی این سرعت به طور متوسط به 42 مگابیت بر ثانیه افزایش یافت و حال از مرز336 مگابیت در ثانیه گذشته است.

منبع

------------------------------

پ.ن: هنوز در ایران فناوری 3G ارائه نشده ، مخابرات اصفهان تجهیزات 4G نصب می کنه!

 
اپراتور سوم به تعهدات خود عمل كند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه اپراتور سوم بر اساس پروانه تعهداتی دارد كه باید به آن عمل كند، اعلام كرد: در غیر اینصورت این وزارتخانه مطابق با پروانه با اپراتور سوم بر خورد خواهد كرد.

رضا تقی پور : مسئولان اپراتور سوم در خصوص عدم بهره بردای از پروژه اپراتور سوم در زمان مقرر توجیهاتی دارند كه این دلایل به مراجع مربوطه ارائه شده است.
وی با بیان اینكه اگر این دلایل مورد تایید سازمان های مرجع قرار بگیرد وزارت ارتباطات نیز از این تصمیم گیری ها تبعیت می كند، تصریح كرد: در غیر اینصورت این وزارتخانه مطابق با پروانه با اپراتور سوم بر خورد خواهد كرد.
تقی پورخاطر نشان ساخت:برای این اپراتور تعهداتی در پروانه آمده كه در نهایت برای فعالیت در این بازار و ارائه سیمكارت باید به آن عمل كند.
زمان لازم الاجرا شدن پروانه اپراتور سوم كه قرار است برای نخستین بار تكنولوژی نسل سوم موبایل را در كشور ارائه كند 31 مردادماه سال 89 بوده و این اپراتور در آن زمان گواهی عدم تداخل مضر فركانس را از رگولاتوری دریافت و مبلغ حق الامتیاز اولیه را پرداخت كرده است.
براین اساس اپراتور تامین تله كام كه موفق به دریافت پروانه فعالیت برای واگذاری سیمكارتهای نسل سوم در كشور شده است بعد از تاریخ لازم الاجرا شدن پروانه 9 ماه فرصت داشت كه بهره برداری تجاری از این شبكه را آغاز كند و درغیر این صورت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طبق پروانه باید با این اپراتور برخورد كند.
با وجودی كه طبق پروانه اپراتور سوم باید سیمكارتهای خود را حداكثر تا اول خردادماه عرضه می كرد و نیز با وجودی كه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اول خردادماه در جمع خبرنگاران از آغاز واگذاری این سیمكارتها به صورت تجاری و در تهران خبرداده بود اما تاكنون سیمكارتی از سوی این اپراتور واگذار نشده است .
 
شبكه اپراتور سوم تهران و كرج تا چند هفته ديگر

n00019920-b.jpg



اپراتور سوم، دست كم چهار ماه تاخير داشته است




وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه‌اندازي شبكه اپراتور سوم تلفن همراه تهران و كرج طي چند هفته ديگر خبر داد و گفت: اين شبكه هر چند به كندي ولي در حال تكميل شدن است.


به گزارش ايتنا از ايرنا، رضا تقي‌پور در حاشيه همايش «چشم‌انداز فناوري فضايي كشور» در جمع خبرنگاران افزود: مجريان شبكه قول داده‌اند كه طي چند هفته ديگر شبكه تهران-كرج راه‌اندازي شود.

وي با اشاره به اينكه شبكه اپراتور سوم مدتي است به صورت آزمايشي فعاليت مي‌كند، اظهارداشت: اما براي ارائه سرويس عمومي، شبكه بايد داراي سطح كيفي مورد قبول وزارت ارتباطات باشد.

تقي‌پور در مورد تاخير در راه‌اندازي اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اين اپراتور تاكنون چهار ماه تاخير داشته كه در اين مورد برابر شرايط و مقررات قيد شده در پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وي درباره تعداد آنتن‌هاي تلفن همراه (BTS ها)نصب شده توسط مجريان شبكه اپراتور سوم گفت: تاكنون بيش از ۴۰۰ آنتن نصب و بسياري از آنها راه‌اندازي شده كه تك تك اين آنتن‌ها بايد گواهي لازم را دريافت كنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در باره محدوديت‌هاي بين‌المللي ايجاد شده و تاخير در واگذاري سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در كشور گفت: تا حدودي اين محدوديت‌ها روي فعاليت اپراتور سوم تاثير داشته است.

تقي پور در مورد فناوري فضايي در ايران گفت: دانشمندان فضايي ايران، از دانش بالاي علمي و فني برخوردارند و آمار مقالات منتشر شده توسط دانشمندان و دانشجويان ايراني در دنيا رو به افزايش بوده است.
وي افزود: ايجاد رشته هوافضا در دانشگاه‌هاي كشور و نيز پژوهشگاه فناوري فضايي حاكي از افق گسترده پيش روي اين صنعت است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره پرتاب ماهواره نويد طراحي شده توسط دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: در ادامه فعاليت‌هاي قبلي ماهواره نويد يك تجربه جديد از نظر وزن، مدار، سيستم كنترل و يك ماهواره تصويربرداري است.

تقي پور گفت: هر كدام از اين پروژه‌ها دربخشي از علم و فناوري جايگاه جديدتري را براي ما تعريف مي‌كند و اميد است با تجميع اين تجارب در ماهواره‌هاي بعدي بتوانيم محصولات دقيق‌تر و در مدارات بلندتر و با كاربردهاي وسيع‌تر را دنبال كنيم.

تقي پور در باره ماهواره ظفر نيز اظهار داشت: ماهواره ظفر از نظر سيستم كنترلي، دقت تصويربرداري، طيف نوري براي تصويربرداري از ديگر ماهواره‌هاي داخلي دقيق‌تر و كامل‌تر است و مي‌توان گفت كه اين ماهواره داراي كلاس پيشرفته‌تري نسبت به ديگر ماهواره‌هاي ساخته شده در كشور است.
 
اینا از بهمن پارسال تا چند هفته دیگه بودن :دی.

الان این انحصاری طلبی مسخرشون رو بر میداشتن ما شاهد 4G بودیم نه 3G که الان تو کشور های جهان سومی هم مرسوخ شده ( ما فکر نکنم تو جهان حضور داشته باشیم که سوم یا دوم یا اول باشیم! )
 
  • Like
Reactions: Persian-Masoud
میثم عزیز ما یک کشور غیر قابل توسعه هستیم!
پس جز دسته بندی های جهانی محسوب نمیشیم! یک کشور ایزوله مثل کره شمالی!
درضمن کاش این فناوری 3g هم برای همه شهر ها بود! نه فقط چند محله در چند شهر!!!!!!
 
میثم عزیز ما یک کشور غیر قابل توسعه هستیم!
پس جز دسته بندی های جهانی محسوب نمیشیم! یک کشور ایزوله مثل کره شمالی!
درضمن کاش این فناوری 3g هم برای همه شهر ها بود! نه فقط چند محله در چند شهر!!!!!!
میدونی مسخره ترین بخشش چی؟ من زیاد تو بخش تکنولوژی های ارتباطی نیستم ولی چند وقت پیش میخوندم که مدیرعامل همراه اول گفته می تونند به صورت محدود ( مطمئنا این محدودشون بیشتر از اپراتور سوم هست! ) نسل 4 رو در تهران اجرا کنند. حالا چی؟ وزیر ارتباطات عرض کردن خیر اینها اجازه ندارند این کار رو بکنند.
سوالی که برای من اینجا بوجود میاد. چرا من چون اپراتور سوم وصله به سازمان فلان دولت، و پولش میره تو جیب ...
نباید بتونم از خط همراه اولم نسل 4 بگیرم؟ چرا باید برم پول الکی بدم یک تکنولوژی که الان دیگه همه جا از دست رفته است استفاده کنم؟
واقعا مسخرس :دی.
 
وزیر ارتباطات: یکی از موانع راه اندازی اپراتور سوم ممانعت از نصب BTS در کرج و تهران..

وزیر ارتباطات: یکی از موانع راه اندازی اپراتور سوم ممانعت از نصب BTS در کرج و تهران است والا تجهیزات این اپراتور در انبار این شرکت موجود است



صبح امروز وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال علی اکبر اولیا -نماینده مردم یزد و صدوق- در خصوص کیفیت خدمات اپراتورها و راه اندازی اپراتور سوم گفت: تعهد اپراتور سوم راه اندازی شبکه در اول خداد ۱۳۹۰ بوده که تاخیر دارد و طبق پروانه نیز با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) دکتر رضا تقی پور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: این تاخیر عوامل متعددی داشته که البته طبعاً ما به دنبال توجیه آن نیستیم ولی اگر بخواهم فقط به یکی از این عوامل اشاره کنیم مشکلاتی بوده که مانع نصب و راه اندازی انتن های BTS این اپراتور در شهرهای تهران و کرج شده والا تجهیزات مورد نیاز این شبکه وارد کشور شده و در انبارهای این شرکت موجود است.

در این جلسه وی در پاسخ به سوال علی اکبر اولیا -نماینده مردم یزد و صدوق- در خصوص کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه کشور با نمایش اسلایدهای از شاخص های کیفی اپراتورهای اول و دوم به نمایندگان مجلس گفت: شاخص های کیفی اپراتوراول به ویژه در شاخص های انسداد کانال های ترافیکی و سیگنالینگ قابل قبول است. همچنین شاخص های کیفی ایرانسل به ویژه در شاخص های موفقیت در جابجای مشترک بین سایت های BTS، ضریب موفقیت مکالمات و ضریب قطع مکالمات ناخواسته در کل کشور به خوبی رعایت شده و بهتر از سال گذشته است.


چهارشنبه، 20 مهرماه 1390

 
99 % از خاک انگلیس تحت پوششه اونوقت ما هنوز داریم تو سر و کله ی خودمون میزنیم که 4 تا آنتن وصل کنیم ...
خسته نباشید واقعا ...
 
واقعا متاسفم! مملکت گل و بلبل هست دیگه..
اصلا نسل سوم میخواییم چیکار؟ کفتر نامه بر میخریم! اون زمون ها بیشتر حال میداد! =))
یعنی چندتا بُز و گوسفند بهتر اوضاع رو کنترل میکنن! (خدمت جناب بز و گوسفند توهین نشه! ) :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or