اپراتور سوم و اینترنت 3G

آرپناهی :

جزئیات توزیع سیمكارت نسل سوم در كرج و تهران

آغاز عرضه تجاری 0920


..شاهین آرپناهی با تاكید بر اینكه تاكنون سیمكارتهای نسل سوم در مجموعه تامین تله كام تست و مورد ارزیابی قرار گرفته بود اظهار داشت: در حال حاضر و با راه اندازی اولیه شبكه اپراتور سوم، این سیمكارتها در خارج از مجموعه تامین تله كام و توسط افرادی دیگر در حال استفاده است.

وی با بیان اینكه هم اكنون تعداد محدودی سیمكارت در كرج توزیع شده و شبكه به بهره برداری رسیده است ادامه داد: خیلی طول نخواهد كشید كه توزیع تجاری برای متقاضیان را آغاز كنیم.

مدیركل ارتباطات تامین تله كام با بیان اینكه به زودی سیمكارتهای تامین تله كام در تهران نیز آغاز خواهد شد در مورد انتخاب نام تجاری برای سیمكارتهای تامین تله كام كه برخی از اخبار از درنظر گرفتن نام "رایتل" برای آن خبر داده بودند نیز گفت: هنوز نام قطعی برای این سیمكارتها درنظر گرفته نشده و در حال بررسی چندین انتخاب هستیم اما به طور قطع هیچ نام تجاری تا زمانی كه از سوی تامین تله كام اعلام نشود قطعیت نخواهد داشت.

براساس اعلام تامین تله كام، شبكه اپراتور سوم تلفن همراه بعد از 6 ماه تاخیر از زمان بهره برداری در كرج راه اندازی اولیه شد تا علاوه بر امكان استفاده از سرویس‌های پایه نظیر تماس صوتی و پیام كوتاه برای نخستین‌بار در كشور امكان دسترسی به شبكه اینترنت و نیز تماس تصویری بر روی گوشی‌های تلفن همراه بر پایه نسل سوم موبایل – 3G - و با كد 0920 فراهم شود.

این اپراتور اعلام كرده كه در صورت همكاری مناسب شهرداری تهران و تسریع در صدور مجوزهای مربوطه برای نصب آنتن‌ها و توسعه شبكه به زودی شبكه نسل سوم تلفن همراه در تهران نیز راه‌اندازی خواهد شد و این اپراتور در تلاش است تا در آینده ‌ای نزدیك شبكه خود را در سایر شهرهای بزرگ و سپس در سراسر كشور به بهره‌برداری برساند.

راه اندازی اولیه شبكه نسل سوم موبایل در كرج در حالی از سوی تامین تله كام اعلام شده كه پیش از این نیز در اول خرداد ماه سال 90 كه آخرین مهلت اپراتور سوم برای عرضه سیم كارت بود، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از آغاز واگذاری این سیم كارتها به صورت تجاری در تهران خبر داده بودند اما سیم كارتی از سوی این اپراتور به مردم واگذار نشد.

این اپراتور كه وابسته به شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا- است اردیبهشت ماه سال 89 موفق شد بدون سرمایه گذاری خارجی، پروانه بهره برداری از سومین شبكه موبایل كشور را از آن خود كند كه زمان لازم الاجرا شدن پروانه این اپراتور پس از دریافت گواهی عدم تداخل فركانس از رگولاتوری و پرداخت مبلغ حق الامتیاز اولیه 31 مرداد ماه سال 89 بود و براساس آن تامین تله كام 9 ماه فرصت داشت كه بهره برداری تجاری از این شبكه را آغاز كند.
heh ! همونطور که گفته بودم 0920ـه ! :دی

مسعود نمیدونی باید از کجا بگیریم این سیمکارتارو ؟! :-? اینترنتی میشه سفارش داد ؟!
 
کسی اینترنتشو تست کرده ؟ ما ایفون دارا بریم بگیریم یا نه قیمتش بالا هست ؟( که 100000000000000 % قیمتش سر به فلک الافلاک میزنه ...! )
قیمتش دائمی 120 تومان و اعتباری دو مدل هست یکی معمولی که 15 تومان میشه و مدل کوچکترش مخصوص گوشی های هوشمند 25 تومان
 
مطالعه‌ ي سرويس‌هاي نسل چهارم تلفن همراه در رگولاتوری

بررسي فن‌آوري LTE در سرويس‌هاي نسل چهارم تلفن همراه كه در دنيا مطرح است، جزء برنامه‌ها و مطالعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور قرار دارد.


حسين فلاح جوشقاني - مدير كل دفتر بررسي‌هاي فني و اقتصادي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بيان اين مطلب اظهار كرد: فن‌آوري LTE به باند فركانسي نياز دارد كه كارهايي براي تخليه باند فركانسي براي اين منظور و پياده‌سازي اين فن‌آوري انجام شده و در حال انجام است.


وي اظهار كرد: بررسي و مطالعه سرويس‌هاي نسل چهارم تلفن همراه نيز از ديگر مواردي است كه در دست بررسي و مطالعه است كه نتايج آن بعد از جمع‌آوري و تصميم‌گيري به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارجاع داده مي‌شود.

فلاح جوشقاني گفت: در حال حاضر اپراتورهاي اول و دوم تلفن همراه نسل 2.75 تلفن همراه را ارائه مي‌دهند و اپراتور سوم نيز قرار است سرويس‌هاي نسل سوم را ارائه دهد و ممكن است اپراتور جديدي نسل چهارم تلفن همراه را ارائه دهد كه اين موضوعات در دست بررسي است.

مدير كل دفتر بررسي‌هاي فني و اقتصادي در ادامه ابراز كرد: از ابتداي سال جاري كارها و اقدامات لازم براي اين منظور در دست انجام است.

ارائه فن‌آوري LTE به رونق خدماتي مانند تلويزيون همراه و ديگر سرويس‌هاي چند رسانه‌يي برروي گوشي‌هاي تلفن همراه منجر شده است؛ بعد از گذشت مدتي طراحان فن‌آوري LTE با ارتقاي آن فن‌آوري تازه‌اي موسوم به LTE Advanced يا (Long-term-evolution Advanced) را ابداع كردند.

اين فن‌آوري كه با استانداردهاي مصوب خدمات نسل چهارم تلفن همراه انطباق و سازگاري كامل داشت، در پاييز سال 2009 تكميل شد و انتظار مي‌رود استفاده عمومي از آن در سال 2012 آغاز شود.

طراحان اين فن‌آوري مدعي هستند كه قصد دارند سرعت تبادل ديتا با استفاده از LTE Advanced را حتي از استانداردهاي مصوب اتحاديه بين‌المللي مخابرات نيز فراتر ببرند. بايد توجه داشت كه اين فن‌آوري با اصلاح شبكه‌هاي LTE برروي همان شبكه‌ها قابل استفاده و به‌كارگيري است و لذا استفاده از آن مستلزم صرف هزينه هاي كمتر براي به‌روزرساني است.
 
ببینم یعنی تا کی میتونیم بخریم؟
خب من رفتم تو اینترنت تحقیق کردم و اینا دست گیرم شد:
->->->->http://modem.zaminblog.com/post-50948.html
http://emodem.zaminblog.com/post-99025.html
http://iranizi.com/product/3g-modem/
خب کدوم رو بخرم؟

---------- نوشته در 11:19 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:49 PM ارسال شده بود ----------

http://www.tamintelecom.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=154
سوال 2 را نگاه کنید سرعت چقدر هست؟یعنی با اینترنت دانلود منیجر چند کیلوبایت میتونم دان کنم؟
 
ای بابا پس این 7MG در ثانیه چی بو که میگفتند؟
طبق معمول حرف مفت ! تا 7 مگ میشه ارایه داد رو این خط ولی 128 کیلوبیت بیشتر دست مت نمیدن ! رو همین خطوط ای دی اس ال تا چندین مگ هم میتونن بدن نامحدود ولی نمیدن یا وایرلس تا 150 مگ میشه داد وای 1 مگ بیشتر نمیدن اونم محدود ! :|
 
خیلی بعید ـه 128کیلوبیت باشه!همین الانش EDGE ایرانسل توی شرایط خوب سرعتش بالاتره.

منظور نامحدوده وگرنه محدود که میره تا 5 مگ !! تا زودتر حجمت تموم شه بری دوباره ازشون حجم بخری :d

حداقل 512 کیلوبیت . حداکتر 2048 کیلوبیت

لطفا منبعی که میگه این سرعتها رو تو ایــران بدون محدودیت حجمی میدن رو لطف کنید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or