درود
همانطور که اطلاع دارید قرار است در مراسمی که به مناسبت اولین سال تاسیس Kojima Productions شعبه Los Angeles که در این مراسم گیم پلی بازی Metal Gear Solid V هم به نمایش گذاشته خواهد شد. این مراسم جمعه ساعت 12:01 ظهر به وقت لوس آنجلس برگزار خواهد شد. ( Friday 9/6 @ 12:01 AM )
در این همایش Yuji Korekado, Hideo Kojima, Yoji Shinkawa and Stefanie Joosten حضور خواهند داشت، Stefaine Joosten در واقع طرح واقعی و بازیگر نقش " Quiet " در MGSV است که او هم در این مراسم حضور دارد. گیم پلی که در این مراسم به نمایش در خواهد آمد 30 دقیقه خواهد بوده به همراه 45 دقیقه مصاحبه که متاسفانه فیلمبرداری و عکسبرداری از این مراسم ممنوع است.
در این همایش اطلاعات زیادی در مورد شخصت Quiet در MGSV گفته خواهد شد و همچنین مدل CG این شخصیت هم منتشر خواهد شد. ( به علت مشکلاتی که در عکس های مدل CG شخصیت Quiet هست عکس ها رو در سایت MGS.NL مشاهده کنید ) هیجان بازگشته و فردا به اوج خود خواهد رسید.
عکس های از توئیتر هیدئو کوجیما ( قبل از مراسم ) :
ویدیویی در مورد شخصیت Quiet :
گیم پلی نمایش داده شده با یک PC با مشخصات سخت افزاری نسل حاضر اجرا شده، قرار است در نمایشگاه TGS دمو نسل بعد بازی که 60 فریم هم هست رو به نمایش بگذارند. ( 19 سپتامبر )
اطلاعاتی که سایت های مختلف در مورد گیم پلی پخش شده اشاره کردند، زحمت ترجمه رو هم بهروز عزیز ( Behrooz ) کشیده.
عکس های منتتشر شده از مراسم :
منبع :
Hideo Kojima Twitter, Neogaf, MGS.be, MGS.nl
همانطور که اطلاع دارید قرار است در مراسمی که به مناسبت اولین سال تاسیس Kojima Productions شعبه Los Angeles که در این مراسم گیم پلی بازی Metal Gear Solid V هم به نمایش گذاشته خواهد شد. این مراسم جمعه ساعت 12:01 ظهر به وقت لوس آنجلس برگزار خواهد شد. ( Friday 9/6 @ 12:01 AM )
در این همایش Yuji Korekado, Hideo Kojima, Yoji Shinkawa and Stefanie Joosten حضور خواهند داشت، Stefaine Joosten در واقع طرح واقعی و بازیگر نقش " Quiet " در MGSV است که او هم در این مراسم حضور دارد. گیم پلی که در این مراسم به نمایش در خواهد آمد 30 دقیقه خواهد بوده به همراه 45 دقیقه مصاحبه که متاسفانه فیلمبرداری و عکسبرداری از این مراسم ممنوع است.
در این همایش اطلاعات زیادی در مورد شخصت Quiet در MGSV گفته خواهد شد و همچنین مدل CG این شخصیت هم منتشر خواهد شد. ( به علت مشکلاتی که در عکس های مدل CG شخصیت Quiet هست عکس ها رو در سایت MGS.NL مشاهده کنید ) هیجان بازگشته و فردا به اوج خود خواهد رسید.
عکس های از توئیتر هیدئو کوجیما ( قبل از مراسم ) :
ویدیویی در مورد شخصیت Quiet :
گیم پلی نمایش داده شده با یک PC با مشخصات سخت افزاری نسل حاضر اجرا شده، قرار است در نمایشگاه TGS دمو نسل بعد بازی که 60 فریم هم هست رو به نمایش بگذارند. ( 19 سپتامبر )
تولبار سلامتی به نظر میاد حذف شده باشد و به جای آن زمانی که به اسنیک تیراندازی و زخمی میشه تصویر قرمز و خونی می شود. در این صورت اگر به اسنیک به اندازه ی کافی در جایی سنگر بگیرد سیستم خودکار پر کردن سلامتی وارد عمل میشود (باید گفت که این ویژگی در شماره های قبلی سری هم وجود داشت، اگر اسنیک خم میشد و یا بر روی زمین میخوابید این سیستم وارد عمل میشد)
از مقدار رابط کاربری موجود در صفحه به شدت کاسته شده است که در نتیجه ی حذف تولبار سلامتی و تصویر آیتم های مورد استفاده و اطلاعات موجود در صفحه می باشد.
بازیکن ها می توانند با استفاده از دوربین دشمنان و وسایل نقلیه را علامت گذاری کنند و با این کار مکان و حرکت آن ها در نقشه مشخص خواهد شد.
حلقه ی تهدید و شناسایی شدن که در MGS4 بود نیز به بازی بازخواهد گشت، البته این بار به جای اینکه دور اسنیک باشد به صورت خودکار هرجا که دشمن باشد قرار خواهد گرفت.
در صورتی که اسنیک توسط دشمن شناسایی شود، بازی برای چند لحظه به صورت صحنه آهسته در خواهد آمد، در این زمان اسنیک همچنان این فرصت را دارد که دشمن را (بی سر و صدا) از پای درآورد تا تهدید به مرحله ی فول آلرت وارد نشود. البته این مورد به نظر میرسه برای موقعی کارساز است که تنها توسط یک دشمن شناسایی شوید. این کار به این منظور صورت گرفته تا جبران اون درجه سختی (اضافی) که طراحی یک جهان Open World باعث بوجود آمدنش میشه رو کاهش بده. البته حذف شدن رادار هم در بوجود همچنین ویژگی ای موثر بوده.
در طی قسمت های رانندگی با وسایل نقلیه، بازیکن ها میتونند از دو دید اول و سوم شخص استفاده کنند.
دشمن ها می تونند تایر وسلیه ی نقلیه شما را در هنگام رانندگی سوراخ کنند.
بازیکن ها میتونند برای جابجایی و انتقال با هلی کوپتر تماس برقرار کنند (همینطور که قبلا میدانستیم). بعد از رسیدن هلی کوپتر تا زمانی که سوار آن نشده اید و از منطقه دور نشوید همچنان در خطر دشمنان قرار خواهید داشت.
زمانی که با دوربین خود مکان ها یا چیزای مخصوص و مشخصی را ببنید اطلاعاتی از طریق کدک در آن مورد به اسنیک گزارش می شود، کوجیما توضیح میدهد که بیشتر مواقع صحنه های داستانی از دید شخص بازیکن روایت می شود (کم کردن کات سین و تعامل بیشتر با بازیکن).
استفاده از دکمه های مخصوص برای تعامل با آبجکت ها به مانند بازی های دیگر. مثلا برای باز کردن در و یا زمانی که از یک گارد بازجویی میکنید. بعد از بازجویی کردن از یک گارد و گرفتن اطلاعات از یک موضوع (ماموریت) و یک مکان، آن قسمت در مپ بازی به صورت اتوماتیک علامت گذاری خواهد شد.
اسنیک میتواند دشمن ها را به سبک Uncharted از نقطه ی بالای خودش بگیرد و به پایین بندازد (مانند زمانی که بر روی نردبان یک برجک دیدبانی هستید و دشمنی بر روی لبه ی آن قرار گرفته است).
دموی نمایش داده شده بسیار نزدیک به همان چیزی بود که در PAX پارسال دیدیم، اما این بار اسنیک باید یک نشان و برچسب قرمز رنگ فاکس هاند (مانند لوگوی استودیوی لس آنجلس کوجیما (البته با کلمه ی XOF)) بدست آورید. و بعد از آن اسنیک به سراغ چیکو و پاز می رود. همچین در دمو صداپیشگی اسنیک را کیفر ساترلند انجام داده است و جمله ی معروف ‘Kept you waiting, huh’ را نیز به زبان آورده است!
دمو بر روی آسان ترین درجه ی سختی، بازی شده بود. همچنین کوجیما قول دموی نسل بعدی و با 60 فریم در ثانیه را برای TGS داده است.
یکی از آیتم هایی که اسنیک در دمو از آن استفاده کرد یک تبلت هولوگرافیک (مجازی) با نام iDroid بود!
اسنیک میتونه از نورافکن و همچین چراغ اسلحه برای کور کردن لحظه ای دشمنان و یا پرت کردن حواس آن ها استفاده کند.
پرت کردن خشاب های اسلحه بر روی زمین تا اینکه حواس دشمنان را پرت کنید (به مانند MGSهای قبلی) نیز یکی دیگر از ویژگی های بازی است.
کات سین های کمتری در بازی وجود دارد و سویچ و انتقال بین گیم پلی و کات سین روان تر خواهد بود (تا تعامل بیشتر بوجود بیاد)
در زمان بازجویی از دشمنان، قابلیت پرسیدن و انتخاب چندین سوال وجود دارد.
اگر بر روی تبلت مسیری را علامت گذاری کنید نه تنها بر روی مپ بلکه در خود محیط بازی (صفحه) علامت گذاری خواهد شد.
انتخاب آیتم در وسط صفحه انجام خواهد گرفت (با گرفتن و یا زدن یک دکمه برای باز کردن صفحه ی آیتم ها).
افکت لنز فلیر که در ویدیوها تا حالا دیده اید تنها برای تزیین قرار نگرفته شده است. در واقع به نوعی سیستم هشدار را برای بازیکن ایفا میکنه و به شما این هشدار رو میده که در چه جاهایی احتمال شناسایی وجود دارد.
در صورتی که در دید دشمن قرار بگیرید یک دایره ای سفید رنگ در جهت دشمن و یا هرچیزی دیگری (مانند نورافکن ها آلارم) بر روی صفحه ظاهر میشود که مقدار دیتکت شدن شما را نشان خواهد داد. پس در واقع با آن میتوان فهمید از کجای نقطه ی بازی آلرت و شناسایی شدن انجام میشود.
موزیک بازی این مفهوم رو به اسنیک و بازیکن میرسونه که سیستم آلرت در کدام فاز قرار دارد، از اونجایی که دیگر هیچگونه راداری در بازی وجود دارد که به ما این این موضوع رو اطلاع بده، این ویژگی (موزیک با تن مختلف) جایگزین شده است.
رابط کاربری و سوییچ کردن بین اسلحه هاتون در فازهای مختلف سیستم هشدار، به نظرم میاد بسیار نرم و منطبق با آن کار شده است.
به نظر میاد Auto aim در بازی وجود دارد.
در انتهای دمو، یک کات سین پخش می شود و اسنیک نشان فاکس هاند قرمزی که را به دست آورده است بر روی سینه ی خود وصل میکند، سپس در این هنگام XOF به FOX تبدیل میشود
اسنیک حالا دیگر قابلیت دویدن سریع (Sprint) را نیز دارد.
وقایع GZ در سال 1975 به وقوع میپوندد، داستان TPP نیز در سال 1984 دنبال میشود. این تاریخ ها در واقع رفرنسی به رمان نویسنده ی معروف، Orwell دارد. رفرنس های دیگری نیز در بازی پیدا میشود.
بر طبق گفته ی کوجیما، MGSV قرار نیست و نبوده که یک عنوان "غربی شده" باشه. وی تنها در این تلاشه که مخاطب جهانی رو جذب کنه، مانند کازی که برای عنوان اول Metal Gear Solid انجام داد.
شعبه ی لس آنلجلس دخالتی در کمپین و مد داستانی بازی نخواهد داشت و تنها بر روی مالتی پلیر کار خواهد کرد.
برای ظاهر Quiet دلیلی وجود دارد.
در میان آیتم هایی که به بازی بر میگردند میتوان به دوربین حرارتی (thermal goggles) اشاره کرد.
زمانی که اسنیک با هلی کوپتر تماس برقرار می کنه قابلیت انتخاب چندین نقطه ی extraction point رو دارد.
علامت تعجب معروف و همچین صدای آن به بازی باز خواهند گشت.
عکس های منتتشر شده از مراسم :
این پست آپدیت خواهد شد
منبع :
Hideo Kojima Twitter, Neogaf, MGS.be, MGS.nl
آخرین ویرایش: