انویدیا: دیگر امکان داشتن گرافیکی بهتر نسبت به PC برای کنسولها وجود ندارد

  • Thread starter Thread starter raya2
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    nvidia

raya2

کاربر سایت
در یک مصاحبه از مجله ی PowerPlay با Tony Tamasi از شرکت انویدیا در مورد کارت های گرافیک با عنوان آسمان سقوط نمی کند, این جمله بیان شده که: "دیگر امکان داشتن گرافیکی بهتر نسبت به PC برای کنسولها وجود ندارد." و دلیل این گفته نیز پول نداشتن غولهای کنسولی (مایکروسافت و سونی) برای رقابت در این زمینه (گرافیک) عنوان شده.
nvidia.jpg

وی در ادامه می افزاید:

در زمان Xbox 360 و PS3, کنسولها با PC برابر بودند. اگر شما داخل آن جعبه های کنسولی را نگاه می کردید, تکنولوژیهای گرافیکی ساخته شده توسط AMD و NVIDIA را مشاهده می کردید که در آن زمان تمامی این ابداعات گرافیکی توسط کمپانی های گرافیک ساز PC انجام می شد.

NVIDIA هر ساله نزدیک به 1.5 میلیارد دلار برای تحقیقات و پیشرفتهای گرافیکی خرج می کند و این در حالیست در طول عمر یک کنسول ما باید نزدیک 10 میلیارد دلار خرج کنیم. و سونی و مایکروسافت قادر به پرداخت این پول نیستند. آنها ظرفیت سرمایه گذاری برای رقابت با PC را ندارند ولی ما بعلت اقتصاد پلکانی, توان آن را داریم چون سال به سال ما بیش از 100 میلیون تراشه به فروش میرسانیم.
سرچشمه
 
خیلی جالبه شما اول میای میگی یه زمانی گرافیک انقدر پیشرفت میکنه که چشم دیگه قدرت تشخیص از یه حدی بالاتر رو نداره. بعد میای یه پست میدی میگی این اتفاق زمانی میفته که قدرت PCها به ابر کامپیوترها برسه و تازه بعدشم دچار کمبود منابع پردازشی میشن!
ما بالاخره نفهمیدیم همچین روزی میرسه یا نمیرسه؟ اگه میرسه، کِی به سلامتی!؟

تو پست چندصفحه قبل گفتم :
فرض کن گرافیک خیلی بره بالا ! چشم ما میتونه تشخیصش بده ؟ یه حدی برای چشم ما وجود داره !
شما گفتی :

کی قراره گرافیک اونقدر پیشرفت کنه که مثه زندگی عادی بشه و دیگه به چشم کسی نیاد

منم گفتم :

هیچ وقت تصاویر گرافیکی مثل زندگی عادی نمیشه ! ( مگر اینکه مثلا کامپیوتر ها به حد فلان برسن ! و تازه دچار کمبود پردازش میشن ! یعنی اینقدر سازنده ها هوش مصنوعی و ... میسازن که دچارکمبود منابع پردازشی میشن ! یعنی نیاز به پردازش بالا همیشه جلوی واقع گرایی رو میگره . چون هیچ حدی نمیشه قائل شد )

حالا کجای حرفام نامفهوم و متناقص بود !؟
یه بار دیگه هم میگم ، چشم انسان محدودیت دراه ، تو میزان فریم ، تو میزان عمق دید ، وسعت دید ، دیدن کیفیت پیکسل ها روی مانیتورهایی باابعاد پایین ( مثلا 24 تا 40 اینچ ) . روی اینها چشم محدودیت داره . اگر یه بازی ای ساخته بشه که 10000 پیکسل عرض و 8000 پیکسل هم طول داشته باشه ، روی یا مانیتور مثلا 24 اینچ یا 50 اینچ ، چشم قادر به تشخیصش نیست . چون ابعاد مانیتور کوچیکه و باعث میشه فشردگی پیکسل ها به حد نهایی برسه . از همون اول هم منظورم همین بود .
 
تو پست چندصفحه قبل گفتم :
فرض کن گرافیک خیلی بره بالا ! چشم ما میتونه تشخیصش بده ؟ یه حدی برای چشم ما وجود داره !




حالا کجای حرفام نامفهوم و متناقص بود !؟
یه بار دیگه هم میگم ، چشم انسان محدودیت دراه ، تو میزان فریم ، تو میزان عمق دید ، وسعت دید ، دیدن کیفیت پیکسل ها روی مانیتورهایی باابعاد پایین ( مثلا 24 تا 40 اینچ ) . روی اینها چشم محدودیت داره . اگر یه بازی ای ساخته بشه که 10000 پیکسل عرض و 8000 پیکسل هم طول داشته باشه ، روی یا مانیتور مثلا 24 اینچ یا 50 اینچ ، چشم قادر به تشخیصش نیست . چون ابعاد مانیتور کوچیکه و باعث میشه فشردگی پیکسل ها به حد نهایی برسه . از همون اول هم منظورم همین بود .

یعنی چی "فرض کن"؟ بحث سره اینه که گرافیک بازیهای کنسول همیشه از گرافیک بازیهای PC عقب‌تره. بعد شما اومدی میگی اگه فرض کنیم همچین اتفاقی بیفته، دیگه چشم قدرت تشخیص نداره و دیگه مهم نیست گرافیک چقدر پیشرفت کنه؟ الان شما میخوای حرفتو با فرضی که ممکنه هیچوقت به واقعیت تبدیل نشه اثبات کنی!!؟
بعدشم این حرف (یا فرضی) که شما داری میزنی از بیخ و بُن مشکل داره. این حرف شما معنیش اینه که زمانی میرسه که چشم از یه حدی بیشتر رو تشخیص نخواهد داد. در نتیجه دیگه سازنده‌های بازیها و سخت‌افزارها هیچ تلاشی برای بهبود گرافیک نمیکنن چون هیچ پیشرفت و بهبود دیگه‌ای رو چشم بیننده نمیتونه تشخیص بده. هیچ کنسول جدیدی تولید نمیشه، هیچ تلویزیون جدید تولید نمیشه، هیچ سخت‌افزار جدیدی هم تولید نمیشه و همه چیز همونجوری که هست میمونه. پس یعنی این تکنولوژی همونجا متوقف میشه.
در حالی که اصولا تکنولوژی و پیشرفت علم هیچوقت متوقف نمیشن و همیشه جا برای بهتر شدن هست. تا زمانی که نسل بشر به حیاتش ادامه بده علم و تکنولوژی پیشرفت میکنن
 
حالا کجای حرفام نامفهوم و متناقص بود !؟
یه بار دیگه هم میگم ، چشم انسان محدودیت دراه ، تو میزان فریم ، تو میزان عمق دید ، وسعت دید ، دیدن کیفیت پیکسل ها روی مانیتورهایی باابعاد پایین ( مثلا 24 تا 40 اینچ ) . روی اینها چشم محدودیت داره . اگر یه بازی ای ساخته بشه که 10000 پیکسل عرض و 8000 پیکسل هم طول داشته باشه ، روی یا مانیتور مثلا 24 اینچ یا 50 اینچ ، چشم قادر به تشخیصش نیست . چون ابعاد مانیتور کوچیکه و باعث میشه فشردگی پیکسل ها به حد نهایی برسه . از همون اول هم منظورم همین بود .

کلا همین جوابت پر از تناقضه.اول میگی چشم انسان محدوده بعد میگی نمیتونه تصاویر با نرخ فریم بالا و پیکسل بالا رو اونجور که هستن ببینه.این یعنی اینکه تکنولوژی از چشم انسان فراتر رفته.پس میتونه تصاویر در حد چشم انسان رو بسازه ولی شما میگید نه.این تناقضه بروسلی.اگه بازم بخای رو حرفت پافشاری کنی دیگه با مشت آهنی و نینجوتسو طرفی:d
 
کلا همین جوابت پر از تناقضه.اول میگی چشم انسان محدوده بعد میگی نمیتونه تصاویر با نرخ فریم بالا و پیکسل بالا رو اونجور که هستن ببینه.این یعنی اینکه تکنولوژی از چشم انسان فراتر رفته.پس میتونه تصاویر در حد چشم انسان رو بسازه ولی شما میگید نه.این تناقضه بروسلی.اگه بازم بخای رو حرفت پافشاری کنی دیگه با مشت آهنی و نینجوتسو طرفی:d

لینکی که دادم و بخون تا جواب سوالت و بگیری ! شما fraps و نصب کن ! بعد فریم بگیر رو pc ! چرا چرا وقتی فریم از 35 یا 30 پایین تر میاد خیلی محسوس میشه !؟ حالا فریم واگر ببریم رو 120 ! شما میتونی تشخیصش بدی ؟ شما همین فریم 60 رو هم نمیتونی تشخیص بدی ! از بس روونه ! پس برو اون لینک و بخون !

یعنی چی "فرض کن"؟ بحث سره اینه که گرافیک بازیهای کنسول همیشه از گرافیک بازیهای PC عقب‌تره. بعد شما اومدی میگی اگه فرض کنیم همچین اتفاقی بیفته، دیگه چشم قدرت تشخیص نداره و دیگه مهم نیست گرافیک چقدر پیشرفت کنه؟ الان شما میخوای حرفتو با فرضی که ممکنه هیچوقت به واقعیت تبدیل نشه اثبات کنی!!؟

بعدشم این حرف (یا فرضی) که شما داری میزنی از بیخ و بُن مشکل داره. این حرف شما معنیش اینه که زمانی میرسه که چشم از یه حدی بیشتر رو تشخیص نخواهد داد. در نتیجه دیگه سازنده‌های بازیها و سخت‌افزارها هیچ تلاشی برای بهبود گرافیک نمیکنن چون هیچ پیشرفت و بهبود دیگه‌ای رو چشم بیننده نمیتونه تشخیص بده. هیچ کنسول جدیدی تولید نمیشه، هیچ تلویزیون جدید تولید نمیشه، هیچ سخت‌افزار جدیدی هم تولید نمیشه و همه چیز همونجوری که هست میمونه. پس یعنی این تکنولوژی همونجا متوقف میشه.
در حالی که اصولا تکنولوژی و پیشرفت علم هیچوقت متوقف نمیشن و همیشه جا برای بهتر شدن هست. تا زمانی که نسل بشر به حیاتش ادامه بده علم و تکنولوژی پیشرفت میکنن

اوایل نسل هفتم گرافیک بازیهای کنسول اصلا از PC عقب تر نبود که هیچ ، جلوتر هم بود . اما از 3 ، 4 سال بعدش که سختافزار PC خیلی پیشرفت کرد ، کاملا حرفت درسته که عقب افتاد و تو نسل جدید هم عقب تره .
ببینید ، یه سری از این موضوعات کلا بحث فنی هم هست ! یعنی اصلا به چشم ربط ندراه . فرضا چیپ های کامپیوتری تا یه حد قابلیت جاسازی ترانزیستور برای جریان برق دارن . با تکنولوژی فعلی هم تا الان تونستن به 22 نانومتر برسن ! پایین تر از این نمیتونن برن ! بنا به دلایل فنی و مهندسی سخت افزار . پس باید دنبال مواد جایگزین برای ساخت ترانزیستور ، تو هر چیپ و تولیدش باشن ! این مثال بود !

حالا میریم رو گرافیک : توی گرافیک هم همیچین چیزی هست . سازنده ها و صنعت گرافیک کامپیوتری تا حد میتونه به واقع گرایی نزدیک بشه . بیشتر از اون نمیشه . اصلا اینجا منظورم کمبود قدرت پردازشی نیست ! میزان واقع گرایی هست . چون اگر قرار باشه فیلم یا شبیه زندگی ما بشه که دیگه نمیشه گفت سرگرمی ! خود محدودیت چشم یه طرفه ، و محدویت میزان واقع گرایی هم یه طرف . هر کدومشون هم حدی برای خودشون دارن . شما همین الان میتونی تصویری باکیفیت از یه CG پیدا کنی ؟ حتی BLU-RAY هم به پای CG های بسیار باکیفیت نمیرسن . اما بالاتر از CG دیگه چی میخوان بسازن ؟ هیچ چی ؟ اگر هم بتونن بسازن قابل تشخیصه ؟
بعدشم این حرف (یا فرضی) که شما داری میزنی از بیخ و بُن مشکل داره. این حرف شما معنیش اینه که زمانی میرسه که چشم از یه حدی بیشتر رو تشخیص نخواهد داد.

این قسمت پاسختون هم فکر کنم کلا بد برداشت کردین ! من برات 2 تا فیلم میارم : یکی 1080P BLURAY و اون یکی 1080P واقعی ( منظورم HD Ready نیست ) . هر دو فیلم و روی یه مانیتور 24 اینچ برات پخش میکنم . فریم هر 2 حدود 30 و بیت ریتشون بالای 6000 هزار . بهت هم نمیگم کدومش BLURAY هست و کدوم 1080p ! سوالم اینه : شما میتونی تشخیص بدی کدوم 1080p و کدوم 1080P BLURAY مثلا 20 گیگ هست ؟ ( نمیتونی تشخیص بدی ، چون چشمات قادر به تشخیص تفاوت بین این 2 تا نیستن ) . بازی هم تقریبا مثل یه فیلم . منتها با این تفاوت که Real Tme اجرا میشه .

حالا تو یه بازی سازنده نمیتونه بافت و تکسچر با کیفیت تولید کنه ، تا بتونی کیفیت و مقایه کنی . پس اون بازی حتی اگر 1080p و 60 فریم هم باشه نمیتونی مبنا قرارش بدی .
در نتیجه دیگه سازنده‌های بازیها و سخت‌افزارها هیچ تلاشی برای بهبود گرافیک نمیکنن چون هیچ پیشرفت و بهبود دیگه‌ای رو چشم بیننده نمیتونه تشخیص بده. هیچ کنسول جدیدی تولید نمیشه، هیچ تلویزیون جدید تولید نمیشه، هیچ سخت‌افزار جدیدی هم تولید نمیشه و همه چیز همونجوری که هست میمونه. پس یعنی این تکنولوژی همونجا متوقف میشه. در حالی که اصولا تکنولوژی و پیشرفت علم هیچوقت متوقف نمیشن و همیشه جا برای بهتر شدن هست. تا زمانی که نسل بشر به حیاتش ادامه بده علم و تکنولوژی پیشرفت میکنن
سازنده ها تلاش میکنن . اما نمیتونن از حدی بالاتر برن ! اینم دلیل فنی داره . شاید نتونم توضیح بدم ، یا دلایل قانع کنده داشته باشم . اما نمیتونن .
کلا گستره چنین بحثی اونقدرزیاده که اگر بخوایم و واردش بشیم از حوصله همه خارجه .
 
آخرین ویرایش:
لینکی که دادم و بخون تا جواب سوالت و بگیری ! شما fraps و نصب کن ! بعد فریم بگیر رو pc ! چرا چرا وقتی فریم از 35 یا 30 پایین تر میاد خیلی محسوس میشه !؟ حالا فریم واگر ببریم رو 120 ! شما میتونی تشخیصش بدی ؟ شما همین فریم 60 رو هم نمیتونی تشخیص بدی ! از بس روونه ! پس برو اون لینک و بخون !
کلا کامنتا رو نمیخونی نه؟!من میگم حالا که شما میگید تکنولوژی از چشم انسان فراتر رفته که بر منکرش لعنت و چشم انسان نمیتونه تفاوت ها رو درک کنه که بازم بر منکرش لعنت پس رو چه حسابی میگی که نمیتونه تصاویری در حد این چشم لامصب بسازه همین:((
 
اوایل نسل هفتم گرافیک بازیهای کنسول اصلا از PC عقب تر نبود که هیچ ، جلوتر هم بود . اما از 3 ، 4 سال بعدش که سختافزار PC خیلی پیشرفت کرد ، کاملا حرفت درسته که عقب افتاد و تو نسل جدید هم عقب تره .

ما هم از همون اول گفتیم این بازیهای کنسولی که گرافیکشون از بازیهای PC بهتر بودو بگو مام بشناسیم

در مورد بقیه پستت هم من دیگه صحبتی ندارم. شما خودتم دقیقا نمیدونی چی داری میگی. فقط میگی من میدونم این اتفاق میفته. باشه شما بشین تا بیفته :)
 
کلا کامنتا رو نمیخونی نه؟!من میگم حالا که شما میگید تکنولوژی از چشم انسان فراتر رفته که بر منکرش لعنت و چشم انسان نمیتونه تفاوت ها رو درک کنه که بازم بر منکرش لعنت پس رو چه حسابی میگی که نمیتونه تصاویری در حد این چشم لامصب بسازه همین:((

تو کدوم خط گفتم تکنولوژی از چشم انسان فراتر رفته !؟ :| بهتره اصلا این بحث و بذاریم کنار ! :d ولی شما یه بار برو این کار و انجام بده و نتیجه اش و ببین ! ( 2 تا فیلم بردار : یکی 1080P BLURAY و اون یکی 1080P واقعی ( منظورم HD Ready نیست ) . هر دو فیلم و روی یه مانیتور 24 اینچ پخش کن . فریم هر 2 حدود 30 و بیت ریتشون بالای 6000 هزار . بحالا ببین میتونی تشخیص بدی کدوم 1080p و کدوم 1080P BLURAY مثلا 20 گیگ هست ؟ ) ! اینجاست که چشم نمیتونه تشخیص بده ! دیگه به چه زبونی بگم ! :| اخه چرا تکنولوژی و ساخت سخت افزار و ... رو با این حرف قاطی میکنی !

ما هم از همون اول گفتیم این بازیهای کنسولی که گرافیکشون از بازیهای PC بهتر بودو بگو مام بشناسیم

در مورد بقیه پستت هم من دیگه صحبتی ندارم. شما خودتم دقیقا نمیدونی چی داری میگی. فقط میگی من میدونم این اتفاق میفته. باشه شما بشین تا بیفته :)

اوایل نسل بازیهایی مثل Halo ، Gear of war ، Kill zone ، Metal Gear ، Forza ، GT5 و .... . اون زمان که اینا اومدن ، گرافیکشون خیلی پایین بود !؟ حداقل از بهتیر بازیهای PC که اونموقع اومدن گرافیک بالاتری داشتن ( به غیر ازCrysis 1 ) .
در مورد بقیه پستت هم من دیگه صحبتی ندارم. شما خودتم دقیقا نمیدونی چی داری میگی. فقط میگی من میدونم این اتفاق میفته. باشه شما بشین تا بیفته :)
خودمم قاطی کردم ! :|:d بهتره در اون مورد بحث نکنیم ! ولی بعضی از مواردی که گفتیم و به وضوح میتونی ببینی ! نمونه اش هم همون 22 نانومتر ! که دیگه کوچیکتر نمیشه ! :|
 
اوایل نسل بازیهایی مثل Halo ، Gear of war ، Kill zone ، Metal Gear ، Forza ، GT5 و .... . اون زمان که اینا اومدن ، گرافیکشون خیلی پایین بود !؟ حداقل از بهتیر بازیهای PC که اونموقع اومدن گرافیک بالاتری داشتن ( به غیر ازCrysis 1 ) .

اول عمر کنسولها همین Crysis برای PC اومد که از نظر تکنولوژی گرافیکی از همه‌ی عناوینی که تا چند سال بعدش روی کنسول ساخته شدن هم جلوتر بود. بحث مام دقیقا بحث تکنولوژی گرافیکه و صحبت اینه که کنسول همیشه چند دوره از PC عقب‌تره. همین بازیهایی که اسم بردی (که اکثرشون 3-4 سال بعد از لانچ کنسول اومدن) اکثرا در حد کرایسیسی که سال 2007 ریلیز شد نبودن (لطفا 4 تا نوجوانِ فن بوی نیان بحث مقایسه گرافیک Crysis با GOW و Killzone رو راه بندازن!)
حتی خود Crysis که 4 سال بعد روی کنسول اومد هم در حد نسخه‌ی PC سال 2007 نبود! همین موضوع نشون میده که تکنولوژی PC چه الان چه 7 سال پیش چه 10 سال پیش چه 20 سال پیش از کنسول خیلی جلوتر بوده
بعدشم تا دیروز شما داشتی در مورد بازیهای مولتی پلتفرم بحث میکردی! الان 6 تا بازی رو نوشتی که همشون اختصاصی کنسولن!؟
 
تو کدوم خط گفتم تکنولوژی از چشم انسان فراتر رفته !؟ :| بهتره اصلا این بحث و بذاریم کنار ! :d ولی شما یه بار برو این کار و انجام بده و نتیجه اش و ببین ! ( 2 تا فیلم بردار : یکی 1080P BLURAY و اون یکی 1080P واقعی ( منظورم HD Ready نیست ) . هر دو فیلم و روی یه مانیتور 24 اینچ پخش کن . فریم هر 2 حدود 30 و بیت ریتشون بالای 6000 هزار . بحالا ببین میتونی تشخیص بدی کدوم 1080p و کدوم 1080P BLURAY مثلا 20 گیگ هست ؟ ) ! اینجاست که چشم نمیتونه تشخیص بده ! دیگه به چه زبونی بگم ! :| اخه چرا تکنولوژی و ساخت سخت افزار و ... رو با این حرف قاطی میکنی !



اوایل نسل بازیهایی مثل Halo ، Gear of war ، Kill zone ، Metal Gear ، Forza ، GT5 و .... . اون زمان که اینا اومدن ، گرافیکشون خیلی پایین بود !؟ حداقل از بهتیر بازیهای PC که اونموقع اومدن گرافیک بالاتری داشتن ( به غیر ازCrysis 1 ) .

خودمم قاطی کردم ! :|:d بهتره در اون مورد بحث نکنیم ! ولی بعضی از مواردی که گفتیم و به وضوح میتونی ببینی ! نمونه اش هم همون 22 نانومتر ! که دیگه کوچیکتر نمیشه ! :|

گرفتی ما رو ؟ اینایی که گفتی که خیلی‌هاشون واسه PC نیومدن! شما بازی مالتی‌پلتفرمی نام ببر که واسه PC و کنسول اومده و روی کنسول بهتر از PCـه High End اجرا شده!
همون Forza و Metal Gear و ... اگه واسه PC میومدن با کیفیت بهتر از کنسول اجرا می‌شدن، درست مثل Gears of War که نسخه PCـش بهتر از نسخه کنسولی بود. اینم فراموش نکن که Gears of War به نوعی اولین بازی‌ای بود که حس واقعی نسل بعد رو انتقال می‌داد و بنچمارک گرافیکی بازی‌های کنسولی بود در زمان خودش. با این حال روی یه PCـه به روز با فریم بهتر و رزولوشن بالاتر + AA اجرا می‌شد!
 
در مورد گرافیک کاملا با بهزاد موافقم ، شما کافیه بازی TR رو روی کنسولها انجام بدی و بعد روی PC فقط یک نگاه بندازی . من با بازیای مولتی پلتفرم همین کارو میکنم . آخریش هم بایوشاک بود . جزییات در PC مثال زدنیه . بروسلی :) عزیز بازیای انحصاری رو ردیف کردن . آیا این بازیها اگه فقط برای تست همون زمان روی PC پورت میشدن جای پیشرفت گرافیکی نداشتن . 100% جزییات و کلیات بهتری خواهد داشت . کنسولها از لحاظ برتری سخت افزاری هیچوقت به PC نمیرسن .

مثل این میمونه با عینک یا بدون عینک نگاه کنی . (کسانی که چشماشون ضعیفه) معلومه که کلی فرق میکنه .
 
آخرین ویرایش:
انویدیا حقیقت رو گفته عده ای هم میان از این جمله ی " چون از بازار کنسول چیزی به انویدیا نرسیده داره این حرفا رو میزنه " استفاده میکنن.
من کاری به کنسول ها یا pc ندارم . از نظر تکنولوژی، ابداعات جدید و خلاقیت های بروز انویدیا همیشه تا حدی از amd جلوتر بوده. برای مثال میشه به تکنولوژی انویدیا به نام physicX اشاره کرد که یکی از پیشنیازهای گیمینگ هست.
درکل انویدیا همچین بی ربط هم نگفته.
 
ببینید ، یه سری از این موضوعات کلا بحث فنی هم هست ! یعنی اصلا به چشم ربط ندراه . فرضا چیپ های کامپیوتری تا یه حد قابلیت جاسازی ترانزیستور برای جریان برق دارن . با تکنولوژی فعلی هم تا الان تونستن به 22 نانومتر برسن ! پایین تر از این نمیتونن برن ! بنا به دلایل فنی و مهندسی سخت افزار . پس باید دنبال مواد جایگزین برای ساخت ترانزیستور ، تو هر چیپ و تولیدش باشن ! این مثال بود !
سازنده ها تلاش میکنن . اما نمیتونن از حدی بالاتر برن ! اینم دلیل فنی داره . شاید نتونم توضیح بدم ، یا دلایل قانع کنده داشته باشم . اما نمیتونن .
کلا گستره چنین بحثی اونقدرزیاده که اگر بخوایم و واردش بشیم از حوصله همه خارجه

من تا حالا نیومدم وسط چیزی بگم ولی الان احساس میکنم وقتشه بگم. واقعا قصد توهین ندارم، خواهشا کسی بهش برنخوره ولی این موردی هست که متاسفانه با همه گیر شدن اینترنت مد شده و خیلی ضرر میزنه اینه: هر کسی با خوندن دو سه تا مطلب سطحی تو اینترنت فکر میکنه دیگه علامه دهر شده و به خودش اجازه میده تو هر موضوع اظهار نظر کنه و fact صادر کنه. فقط قضیه شما نیست من خیلی دیدم تا بحث میشه یه عده تند تند میان یه سری چیزایی که خوندن میگن بدون اینکه درست ازش سر در اورده باشن. من خودم دارم واسه phd الکترونیک تو electronic packaging قسمت printing electronics کار میکنم و همین جا میگم: به خدا، به هر کس که اعتقاد دارید این موارد به این سادگی نیستن، اینقدر پیچیده هستن که professor بالا سر من هم نمیتونه بیاد نظر بده در موردشون. حالا شما یه جا خوندی 22 نانومتر فکر کردی تموم دیگه قله های علم رو فتح کردی!
محض اطلاع تمام دوستای گلم اینجا بگم که پشت صحنه این ها یه سری مطالب بسیار پیچیده هست که کسی پیدا نمیشه از همشون سر دربیاره. هر پشرفتی، هر نوآوری هم که انحام میشه به این راحتی منتشر نمیشه و شمای مصرف کننده فقط تو جنس مصرفی میبینی. البته مهمترین دلیلش اینه که بر عکس این مطالب جذاب که شما میخونی تو اینترنت و کیف میکنی مطالب اصلی اینقدر خسته کننده و بیمزه هست که هیچ وقت دربارش سایت ها ی معمولی نمینویسن چون شما میخونی خوابت میگیره:p. اصلا هم هجان انگیز نیست!

درپایان بگم که این بحث شما این نیست که از حوصله همه خارجه، اصلش اینه که از سواد همه خارج هست، حتی از من و امثال من ;).
 
من تا حالا نیومدم وسط چیزی بگم ولی الان احساس میکنم وقتشه بگم. واقعا قصد توهین ندارم، خواهشا کسی بهش برنخوره ولی این موردی هست که متاسفانه با همه گیر شدن اینترنت مد شده و خیلی ضرر میزنه اینه: هر کسی با خوندن دو سه تا مطلب سطحی تو اینترنت فکر میکنه دیگه علامه دهر شده و به خودش اجازه میده تو هر موضوع اظهار نظر کنه و fact صادر کنه. فقط قضیه شما نیست من خیلی دیدم تا بحث میشه یه عده تند تند میان یه سری چیزایی که خوندن میگن بدون اینکه درست ازش سر در اورده باشن. من خودم دارم واسه phd الکترونیک تو electronic packaging قسمت printing electronics کار میکنم و همین جا میگم: به خدا، به هر کس که اعتقاد دارید این موارد به این سادگی نیستن، اینقدر پیچیده هستن که professor بالا سر من هم نمیتونه بیاد نظر بده در موردشون. حالا شما یه جا خوندی 22 نانومتر فکر کردی تموم دیگه قله های علم رو فتح کردی!
محض اطلاع تمام دوستای گلم اینجا بگم که پشت صحنه این ها یه سری مطالب بسیار پیچیده هست که کسی پیدا نمیشه از همشون سر دربیاره. هر پشرفتی، هر نوآوری هم که انحام میشه به این راحتی منتشر نمیشه و شمای مصرف کننده فقط تو جنس مصرفی میبینی. البته مهمترین دلیلش اینه که بر عکس این مطالب جذاب که شما میخونی تو اینترنت و کیف میکنی مطالب اصلی اینقدر خسته کننده و بیمزه هست که هیچ وقت دربارش سایت ها ی معمولی نمینویسن چون شما میخونی خوابت میگیره:p. اصلا هم هجان انگیز نیست!

درپایان بگم که این بحث شما این نیست که از حوصله همه خارجه، اصلش اینه که از سواد همه خارج هست، حتی از من و امثال من ;).

ایول خیلی از حرفات خوشم اومد .
الان مثلا دونفر نیمه متخصص توی تاپیک پیدا بشن در مورد علم کارتهای انویدیا صحبت کنن برای من یکی خسته کنندست چون غیر از اون دو نفر هیچکس نمیتونه پستشونو نقل قول کنه !! چون نمیفهمن چی میگن . وقتی انویدیا میلیاردها دلار خرج میکنه یعنی اینکه از مهندسینشون چیزی فراتر از تصور میخوان . و این حقیقت در بازدهی کارتهاش کاملا مشهوده . و ما نمیتونیم در موردش حتی کوچکترین تصوری داشته باشیم .


ولی فعلا
[FONT=b_royabold] AMD R9 290X همه رو شکست داده .[/FONT]
 
ایول خیلی از حرفات خوشم اومد .
الان مثلا دونفر نیمه متخصص توی تاپیک پیدا بشن در مورد علم کارتهای انویدیا صحبت کنن برای من یکی خسته کنندست چون غیر از اون دو نفر هیچکس نمیتونه پستشونو نقل قول کنه !! چون نمیفهمن چی میگن . وقتی انویدیا میلیاردها دلار خرج میکنه یعنی اینکه از مهندسینشون چیزی فراتر از تصور میخوان . و این حقیقت در بازدهی کارتهاش کاملا مشهوده . و ما نمیتونیم در موردش حتی کوچکترین تصوری داشته باشیم .


ولی فعلا
[FONT=b_royabold] AMD R9 290X همه رو شکست داده .[/FONT]

AMD R9 290X مشخصاتش چیه ؟ کی میاد بازار ؟

amd-claims-their-new-gpu-will-ridicule-nvidias-titan
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or