امتیاز های STARFIELD

پیش بینی شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic

  • +98

    رای‌ها: 10 2.8%
  • 95-98

    رای‌ها: 42 11.6%
  • 92-94

    رای‌ها: 124 34.3%
  • 90-91

    رای‌ها: 90 24.9%
  • 87-89

    رای‌ها: 71 19.7%
  • 84-86

    رای‌ها: 19 5.3%
  • 83-

    رای‌ها: 5 1.4%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    361
  • نظرسنجی بسته شده است .

Natural Killer

ناظم انجمن
1692284586133.jpeg

release date: September 6, 2023
Engine: Creation Engine 2
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Developer: Bethesda Game Studios
Genres: Action role-playing game


تاریخ و ساعت برداشته شدن امبارگوی نقد بازی

پنجشنبه ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران





metacritic


Screenshot (2032).png
Screenshot (2031).png


opencritic


Screenshot (1908).png




 

Attachments

  • 1693510278170.jpeg
    1693510278170.jpeg
    1.8 MB · مشاهده: 952
  • F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    F5XSweqXcAArpEk.jpeg
    798.3 KB · مشاهده: 412
آخرین ویرایش:
آیا متواضعانه با سونی فن ها برخورد میکردید؟ :)
مثلا قرار بود چکار کنند با قمه و قداره حمله کنند به تاپیک های سونی که چی بشه
اخه یک چیزی بگین بگنجه

لی یه نکته مهم اینه که تا الان ندیدم یه سونی فن شخصیت یه کاربر رو مورد هدف قرار بده و توهین شخصی کنه.ایشالا که همینجور هم میمونه
توهین به LGBT برای ترول بازی، حمله ی شخص نیست؟ رگ به رگ شد کمرم از استانداردهایتان
 
هیچ وقت از یادمون نمیره منتقدان به این بازی رنده کردند
من پیش از انتشار این نقد ها نوشته بودم که خوشبختانه نقد بازی مانند نقد فیلم نشده هنوز یک نمره ی بی مصرف

خرج کردن این بلیط توسط سونی برای ضربه زدن به این بازی میتواند روی اعتبار متا تاثیر بگذارد و دیگه در اینده و هر موقعی نمیتوانید بگید وای متای بازی های سونی بالاست وقتی ارزشی ان نمره نخواهد داشت اعتباری هم نخواهد داشت

قمار جالبی بود منتظرم ببینم دامنه ی این کنسول وار کجاها را خواهد سوزاند بازی حالا جذاب شده
متا از سال ۲۰۱۳ و عرضه TLOU اعتبارش رو از دست داده ، فقط نمیدونم چرا بعد ۱۰ سال همچنان دوستان فشار میقولن
 
متا از سال ۲۰۱۳ و عرضه TLOU اعتبارش رو از دست داده ، فقط نمیدونم چرا بعد ۱۰ سال همچنان دوستان فشار میقولن
فشار را ما نمیخوریم فشار را شما میخورین که دستتان به گوشت نمی رسه
 
دلیل این همه کش پیدا کردن موضوع رو نمیفهمم. :D
طبق همه خبرها و تبلیغات و جوی که دور بازی بود بعلاوه هایپ و تعریف و تمجیدهای بازی و اسم بتزدا و شخص تاد هاوارد و ..... همه منتظر بودن بازی چیزی فراتر از شاهکار باشه و نه تنها با درو‌ کردن جوایز عنوان بهترین بازی سال رو از آن خود کنه و یک متای درخشان کسب کنه بلکه یک بازی جریان ساز باشه که رد پاش رو در خیلی از عناوین ببینیم.طرفدارای مایکروسافت هم رو نمیکردن ولی کاملا مشخص بود چنان منتظرن بازی بترکونه که هر جا اسم سانتامونیکا و ناتی داگ و... اومد عین پتک این بازی و متا و به به و چه چه های پیرامونش رو بکوبن سر بقیه
اما بازی نه تنها نتونسته به این دست پیدا کنه بلکه حتی یک بازی عالی هم نیست و صرفا میشه به دید یه بازی خیلی خوب بهش نگاه کرد. این صرفا به خاطر متای بازی نیست .
چیزی که از گیم پلی های بازی و نقدها دیدم اینه که بازی تقریبا با استاندارد های ۱۰_۱۵ سال پیش هست و بازی روح مدرن و به روز بودن رو نداره. حالا باگ ها و لودینگ ها و... به‌کنار. من تاد هاوارد رو مثل اون مربی هایی پر سن و سال و با سابقه میبینم که تو همون حال و هوا و عقاید سال های دور موندن و زیاد خودشون رو با استاندارد های روز تطبیق ندادن. بنظر من بتزدا نیاز به یه جراحی داره.
من شیفته و عاشق اسکایربم و ابلیویون هستم و اسکایریم جزو عناوین محبوبم هست اما اگه اون بازی هم با همون استاندارد ها ساخته بشه دگ اون موفقیت ها رو تکرار نمیکنه.
و در نهایت این که بازی قطعا ارزش تجربه کردن رو داره و میشه در حد و اندازه های خودش ازش لذت برد نه بیشتر.
 
یه ویدیو یوتوب دیدم که ایران رو توی استارفیلد میره کاوش بکنه
شمال تا جنوبش کپی پیست شده و یک الگو در سرتاسر ایران تکرار شده ، راوی ویدیو پشمی براش نمونده بود طفلک
واقعا این روزا اربعین ماکرو فناس :دی قبول باشه عزاداراییاتون
 
من شیفته و عاشق اسکایربم و ابلیویون هستم و اسکایریم جزو عناوین محبوبم هست اما اگه اون بازی هم با همون استاندارد ها ساخته بشه دگ اون موفقیت ها رو تکرار نمیکنه.
و در نهایت این که بازی قطعا ارزش تجربه کردن رو داره و میشه در حد و اندازه های خودش ازش لذت برد نه بیشتر.
باید انجین رو عوض کنن برا الدر اسکرولز (نمیدونم بازی بعدیشون الدر اسکرولزه دیگه؟)
ولی با این وضع فروشی که استارفیلد داره بعید نیست همین فرمون ادامه بدن
ترکونده فروشش!!
 
اسمی از تاد هاوارد تو این پست دیده نمیشه ها!
فکر نکنم کسی ایشونو چندانم استاد بازیسازی بدونه در وهله اول! من که تا حالا نشنیدم
حالا شایدم بدونن ولی کلاس کاری سم لیک و کوجیما خیلی فرق میکنه
البته واقعا خوشحالی ای نداره بحث چیز دیگه س کما اینکه اکثر همینا میخواستن بالای 90 شه

پ.ن: حکایت اون یکی اسکرین شاته از سال 2013 بود، اسکرین شات اوردناتونم مشکل داره والا
من اگه 2005 اینجا تاسیس شد عضو بودم و الان پستای اونموقعم بود شاید مثل اون دوستمون تو عالم بچگی تین ایجری مسلم هم بودم:D
بالای ده سال زمان زیادیه کلا
خیلیا فن مایکرو بودن شدن فن سونی از نسل هشت
چیز عجیبیم نیست فکر نکنمم اونقدر ربط به مساله این بازی صرفا، پیدا کنه
 
باید انجین رو عوض کنن برا الدر اسکرولز (نمیدونم بازی بعدیشون الدر اسکرولزه دیگه؟)
ولی با این وضع فروشی که استارفیلد داره بعید نیست همین فرمون ادامه بدن
ترکونده فروشش!!
اینو باید مایکروسافت بهشون اولتیماتوم بده بگه این انجین به درد کار ما نمیخوره
البته من فکر کنم ایشالا همون TES بعدیم یکمی با این ساختن زدن سر این جریانات کنسل کردن که آخرین بیانیه شون این بود که دارن مشکلات همین استارفیلد رو برطرف میکنن
مزخرفترین انجین ممکن هست سر اسکایریم رو PS3 مشکل سیو داشتم از دست دادم بازیو تا نسل نسخه نسل هشت
 
خیر بعد از ریلیز دیشب متا 96 نشد! ولی زیرش متای 86 رو برای خبررسانی به شما که دنبال کننده من هستید نه کامنت های دوستانتون! درج کردم:D انقدر کوچه علی چپ نزنید،مشخصه بازم در مقابل خوندن یا فهمیدن مقاومت کردی برای همین نقل قول مستقیم از کامنت خودم میارم تا قشنگ جا بیوفته که "هم اکنون" منظور ریلیز دو بازی برای کنسول هاست. PC که عـَلَم کردنش سادست چون قبل از ریلیز رسمی رو کنسول ایکس باکس می شه حتی پایرت کرد بازی هاشو روی PC. مگه چند تا بازی شاهکار با متای 96 یا 97 مثل BG3 وجود داره که بهش علاقه مند نشد؟
متای ۹۶؟
IMG_20230906_160249.jpg

لطفا منو وارد بحث های بچگانه «جعبه‌ی پلاستیکی من بهتره » نکن :D
با هر پستت شکمو بیشتر به یقین تبدیل میکنی که تنها دلیل علاقت به bg3 نیمدنش رو xboxعه...

--------------------

بازی رو pc مخصوصا کارت های Nvidia شدید مشکل داره. برای همین بنظرم فعلا اگر pc قدرتمندی ندارید و گیم پس هم ندارید، نخریدش تا ببینیم مشکلش حل میشه یا نه
 
باید انجین رو عوض کنن برا الدر اسکرولز (نمیدونم بازی بعدیشون الدر اسکرولزه دیگه؟)
ولی با این وضع فروشی که استارفیلد داره بعید نیست همین فرمون ادامه بدن
ترکونده فروشش!!
لازم انجین را تغییر بدن فقط کافی است ارتقا بدن یعنی قسمت های کهنه ی انجین را کنار بگذارند و تماما انجین نو باشد
کاری که این انجین میتواند انجام دهد بسیار فوق العاده هست
مانند سازگاری با ماد ها و همچنین اشنایی ماد سازان
و فیزیک به شدت قدرتمند
ماژولار بودنش
تصاویری که از بازی منتشر شده را ببینی جز انمیشن صورت ها باقی محیط گرافیک بسیار خوب و شارپی دارد
وهمچنین مشکل استاتر هم ندارد
و میتواند جهان های بسیار بزرگ را مدلسازی کند

کارهایی این انجین میواند بکند انریل نمیتواند انجام دهد
 
9 صبح حدودا شروع کردم، مین کوئست اول رو الان تموم کردم، فکر کنم حدود 5-7 ساعت بازی کردم(اسپیدرانش رو لو دیفیکالتی میشه زیر یک ساعت رفت)، چقدر دلم برای بازی های BGS تنگ شده بود، طبق معمول قبل از حرکت به سمت ماموریت، تا تونستم محیط رو شخم زدم، اینقدر لوت میکردم که Vasco هی نصیحت میکنه که اقا این همه لوت رو برای چی با خودت حمل میکنی ؟ :D (بنده خدا حواسش نیست زندگی خرج داره و دونه دونه اینا فروشی هستن)

چه قدر حس بازی اپیک و خفنه، فرود و پرواز سفینه ها، صداگذاری، لندسکیپ خفن فضایی، اتمسفر های خفن (تا این جای کار بیشتر خاکستری که طبیعی هم هست بر اساس تابش نور و انعکاسش در محیط زیست سیاره های اول) طبیعتا سیاره ها "بیابان" مانند هستند، این بازی رو تا حد زیادی شبیه فال اوت هم میکنه، و اوت پست ها و فیسیلیتی ها در گوشه کنار پراکنده هستند،

میشه خییییییلییییی بیشتر از ظرفیت لوت و حمل کرد (وسکو هم اخرا دیگه عصبانی میشه و تیکه میندازه که "حمل این همه اتچمنت احمقانه است" :D البته طبق معمول اگه از ظرفیت بیشتر بشه "فست ترول" غیر ممکن میشه، همچنین "دویدن" هم حدود میشه مشابه فال اوت ها (اینجا دلایل و علت منطقی و میشه گفت علمی خودش رو داره که جالبم هست، لزوما تنفس خالی نیست، این چیزا تو گیم پلی هم البته مشخصه و میشه دید حتما)

بازی تا حد زیادی ساده پیش رفت، ساده تر از حد انتظارم، Very Hard بازی میکنم (ظاهرا بالاترینه) و کوپک ترین مشکلی نداشتم، خیلی روون پیش رفت، وسکو کومپنین خوبیه، تیکه کلام هاش خیلی باحاله و خیلی زود باهاش مچ شدم، اسمش و صداش و حتی فرم بدنش ادم رو یاد ویکتور (نیو وگاس) میندازه، فقط گاهی تو نبرد ها میاد تو دست و پا، حالا باید برم جلوتر ببینم چالش باز به چه صورته، تا همینجاشم 30% (بر اساس اچیومنت) هنوز رسیدن، یعنی خیلیا از همین بخش اولیه بازی ممکنه به راحتی رد نشند (تو همین بخش هم نبرد داریم، هم سفر بین سیاره ای) و شاید دلیل اسونی بازی در ابتدا این باشه که دیگه از این سخت تر نشه، شاید در ادامه به شدت چالش بر انگیز شه، با این حال در مقایسه فال اوت 4 یا حتی اسکایریم و ف 3، از همون ابتدا رو بالاتریبن دیفیکالتی به شدت سخت و چالش بر انگیز هستند، یادم نمیره شروع F4 بیرون کلیسا و حمله ریدر ها + دفکلاو چقدر از همون اول به پلیر فشار میاره..

گرافیک کلی بازی خوب و قابل قبوله، چشم نواز طوری که بگید واو نیست، میشه گفت تا حدی از اسکایریم و F3 در زمان عرضه، به نسبت کیفیت بیشتری داریم، استاندارد به نسبت روز حتی بیشتر از اسکایریمه، فیشال انیمیشن و افکت ها تا حد زیادی چشم نواز هستند، انیمیشن اما در کل میشه گفت حس F4 رو داره، به نظر میرسه صرفا ارتقا در حد گرفتن اسیب و رسیدن به استاندارد های روز داشته، و میشه گفت با بنچمارکی طرف نیستیم، این شاید بزرگترین ضعف بازی در نگاه اول، نسبت به Grand Theft Auto VI و امثالهم در اینده باشه، حالا برای استوری، روایت، سیستم نقش افرینی، و طراحی مرحله باید خیلی بیشتر بازی کنم،

تا اینجا ولی بازی همون چیزیه که میدونستم هست، یک شاهکار ارتقا یافته از بتزدا، کاملا مشخص یک سیر تحول از گذشته رو در این بازی میبینید، (اون چیزی که ارزو داشتم حتما بهتر میبود) و حقیقتا، فارغ از کل کل هایی که اینجا میکنید (میدونم 99 درصد دارید پاسخ مثلا فن بوی های مایکرو در گذشته رو میدید و برای همین کل کل میکنید، میفهمم خودمم تک تک داستان ها سر بازی های سونی یادمه، و این 2 طرفه است) اما فارغ از این بحث ها، اگر یک بازی حماسی، با موسیقی و اتمسفر خفن، با گیم پلی و ساختار درگیر کننده، و البته عظیم و سند باکس و فضایی، علاقه دارید، این شاهکار رو از دست ندید..

این بازی باید 3-4 سال پیش منتشر میشد... یا اگرم نسل قبل قدرت کافی نداشت، باید نزدیک به لانچ کنسول ها میومد، به نظرم اون موقع خیلی بیشتر wow بود تا الان که پتانسیل اولیه کنسول ها تا حد زیادی تو عناوین پر زرق و برق، دیده شده... بازی تا حدی از این نظر حالتی شبیه Gran Turismo داره، اونم اگه GT7 چند سال زودتر میومد خیلی بیشتر با انتظارات همخونی و حتی فراتر ظاهر میشد، در واقع یه جا F76 روند BGS رو عقب انداخت و کهنه کرد، یه جا هم GTS، جفتشون متمرکز بر انلاین مولتی پلیر، هرجند GTS در سبک خودش باز هم شاهکار بود، از یگانگی مسابقات المپیک تا کیفیت کلی بازی و مولتی پلیرش...

چقدر حرف زدم، به هر حال، اگه بگم اپسیلون نسبت به 10 روز پیش ناامید نشدم، دروغ نگفتم، بازی دقیقا همون چیزی هست که یک عاشق بازی های وسیع و نقش افرینی دنبالشه، خوشحالم که شانسش رو دارم و این شاهکار رو به موقع پلی میکنم... تا اینجای کار نمره من به بازی 10 از 10 ( ماموریت اول و عملا ابتدای بازی یعنی 99 درصد رو شاید ندیدم)
البته با ارفاق نسبت به یک سری ظرافت ها که شاید میتونست بهتر باشه، از لودینگ که بسیار کوتاهه ولی میتونست طراحی بهتری داشته باشه (شاید در اینده تغییر کنه) تا مثلا ترنسفر بین داخل و خارج از جو که شاید میشد باحال تر در اورد، نمیدونم اما فکر کنم خیلی از اینا میتونه به مرور زمان تغییر کنه...

Starfield-2023_09_06-13_56_41-min.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or