امتیاز های Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:
اینهمه بازی بعد Heavy Rain با همون فرمول مشابه اومدن که هم موفق شدن و هم خوب فروختن دوستان هنوز فکت صادر میکنن:)):D
حالا اگه بازی دو خط داستان داشته باشه از اول یه سری هیولا که معلوم نیست از کجا اومدن رو به هفت شیوه سامورایی بکشی خیلی خوبه چون گیم پلی داره و اصل بازی اینه و لاغیر... ولی HR یا TWD یا Life is Strange غده سرطانی ای هستند که باید از صفحه روزگار محو گردند :D
بعضیا واقعا معلومه حتی MGS هم بازی نکردن که اینجا از کوجیما انتظار ساختن Duke Nukem دارن...
 
آخرین ویرایش:
بنده هم نگفتم جورنی بازی خوبی نیست یکی از بهترین بازی هایی هست که بازی کردم
خیلی ها رو هم دیدم که خوششون نیومده ولی نیومدن بگن این بازی چون اینجور بود گوتی شد
با قسمت دوم حرفتون هم موافق نیستم با کلا نیومده 62 تا نقد مثبت داشته 1 منفی 11 تا میکس
بعد ملت همش میگن اسم کوجیما نبود کسی بازی رو تحویل نمیگرفت. حتی خودت داری میگی محتمل تر هست بخاطر اسمش نمره بالا بدن
برای مثال همین fallout 76 چون بازی تاد هاوارد بود نمره بالا دادن بهش؟
quantom break چی؟
evil within چی؟
این مورد فقط در مورد کوجیما صدق میکنه؟!
نمیدونم چرا درک متفاوت بودن سلیقه سخت هست برای بعضی ها
سر رد دد هم گیر کند بودن دادن خوب شاید یکی کلا بازی fast paced خوشش نیاد!!! منی که از بردرلندز خوشم نمیاد میام همش بگم چرته ؟! کلش گرایند هست؟ نه!! چون میدونم بقیه خوششون میاد
ولی متاسفانه اون دسته از دوستانی که این سبک بازی رو دوست دارن همش میخوان نظرشون رو به بقیه فرو کنن و بگن این بازی هست اون بازی نیست!
نه خوب فال اوت ۷۶ زبالس رسما اینو خدا هم ساختهوباشه متاش نباید از ۴۰ بالاتر بیاد.
هیچ بازی ای صرفا به خاطر اسم سازندش گنده نمیشه و کوبیده هم نمیشه. اما هر بازی معروفی که سازنده ی معروف داره, توی منتقداش یه سری منتقد هیتر داره یه سری هم فن. هیتر ها نمره کم میدن. فن ها بالا میدن. منتقدا که خدا نیسن. همونطور که ما بینمون فن و هیتر هست بین اونا هم هست. اما حالا با توجه به اینکه سازنده ی یه بازی تا چه حد خاطره ساز بوده از گذشته تو ذهن گیمر و چقد معروف باشه مطمعنا تعداد فن های منتقدش بیشتر میشه .
چیزی که برام مث روز روشنه اگه این بازیو استودیویی مث استودیوی سری بازی های metro میساخت و دقیقااا هم با همین کیفیت میساخت, الان متاش زیر ۸۰ بود:دی
 
  • Like
Reactions: shooshcity
نه خوب فال اوت ۷۶ زبالس رسما اینو خدا هم ساختهوباشه متاش نباید از ۴۰ بالاتر بیاد.
هیچ بازی ای صرفا به خاطر اسم سازندش گنده نمیشه و کوبیده هم نمیشه. اما هر بازی معروفی که سازنده ی معروف داره, توی منتقداش یه سری منتقد هیتر داره یه سری هم فن. هیتر ها نمره کم میدن. فن ها بالا میدن. منتقدا که خدا نیسن. همونطور که ما بینمون فن و هیتر هست بین اونا هم هست. اما حالا با توجه به اینکه سازنده ی یه بازی تا چه حد خاطره ساز بوده از گذشته تو ذهن گیمر و چقد معروف باشه مطمعنا تعداد فن های منتقدش بیشتر میشه .
چیزی که برام مث روز روشنه اگه این بازیو استودیویی مث استودیوی سری بازی های metro میساخت و دقیقااا هم با همین کیفیت میساخت, الان متاش زیر ۸۰ بود:D
به نظر من هرچی اسمت گنده تر میشه کارت هم سخت تر میشه نه برعکس
الان شما بازی رو انجام ندادی ولی داری میگی هرکی این رو میساخت متا زیر 80 بود چرا خوب؟! چون فقط از point a باید بری point b؟ بازی چالش اصلیش تو محیط و رسیدن به مقصد هست ولی بازی های دیگه (اکثرا تا جایی که من دیدم) ابجکتیو میگیری از یجا میری جای دیگه اصلا مهم نیست این وسط چه اتفاقی میفته(مثلا اسکایرم مدل زیگزاگ با اسب از کوه میری بالا :D) باید برسی به اونجا حالا بسته به نوع بازی تو همون نقطه با چالشش مواجه میشی
اینکه اینکه بگیم این بازی فقط فچ کوئست هست و بدرد نمیخوره مثل این میمونه بگی تو بلاد بورن باید فقط beast بکشی :-??البته این ها نظر من هست هرکسی هم نظر خودش رو داره
 
ببینید دوست عزیز ، من واقعا از ته دل آرزو میکنم شما بعد از تجربه کردن بازی هم بیاین همین نظراتتونو داشته باشین. الان اومدی بازی ای مثل borderlands رو با death strandingg مقایسه کردین، این صحبت های شما میدونی مثل چیه؟ مثل این میمونه که بگیم خب من از آب خوردن سیر شدم ولی به جای اینکه مثلا برم آب میوه بخورم میرم به جاش یه لیوان نفت سر میکشم. آخه نمیشه به خاطر ارضا حس تنوع طلبی و آفرینش و تجربه های جدید به سراغ هرچیزی و هرکاری رفت که!
هر مدیایی یه مختصات خاصی داره، من همینجا مینویسم امضا میکنم و حاضرم شاهرگمو گرو بزارم که هرچقدر عناوینی مثل بازی های دیوید کیج تونستن توی مدیوم گیم پرطرفدار و papular بشن این بازی هم خواهد شد. نمیگم طرفدار ندارن یا این بازی فن بیسی پیدا نمیکنه، نه. منظورم اینه که این رویکرد بسیار بسیار کم مخاطب پذیره، چرا؟ چون اساسا سازنده داره دست به خرق عادت میزنه، اونم نه به جهت مثبت بلکه کاملا خلاف جهت جریان. این خلاف جهت جریان بودن همیشه که چه عرض کنم، در اکثر مواقع منطقی نیست. صنعت ویدئو گیم یه مدیوم هست که دارای دو المانه، سرگرمی و هنر. از تلفیق این دوتا یک بازی خوب ساخته میشه. متاسفانه یک سری بازیساز فقط یک جنبه این ماجرا رو بهش بها میدن. اگر بازی چیزی باشه که صرفا فان باشه بعد از یه مدت هم تب و تابش میخوابه و از یاد ها فراموش میشه. اگر یه بازی ای هم فقط جنبه هنری رو بهش توجه کنه خیلی از مخاطبین خودشو از دست میده چون اساسا گیم مدیایی هست که اکثر افرادی که میان سمتش دنبال لذت و سرگرم کنندگیش هستن. اصلا سرگرم کنندگی وظیفه و رسالته بازیه.
بازی ای مثل بوردرلندز داره 3 نسخه میفروشه، چرا؟ چون در چهارچوب این مواردی که گفتم قدم برمیداره، چون همون نسخه اولشم چیزی که ارائه میداد به گیمر در چهارچوب و قوانین دنیای گیم بود، چون فالش نمیخوند. انقلاب و ایده های نو باید در راستای قوانین صنعت ساخت بازی باشه.
آدمایی مثل کیج و کوجیما من حس میکنم مدیوم گیم رو با سینما اشتباه گرفتن. همونقدر که حرکت های سینمایی اگر به جا و به اندازه باشه میتونه مهیج باشه، افراطش هم میتونه اعصاب و روان گیمر رو به هم بریزه.
ببینید ترخدا یکم تعصب رو توی این زمینه کنار بزارید، آدمی که میره دونه دونه از کرکترهای بازیشو از بازیگرهای مطرح سینما انتخاب میکنه قشنگ داره داد میزنه که هدفش چیه. وقتی میزان کاتسین های بازی بیشتر از پلی تایم بازی هست داره داد میزنه که مشکل کار کجاس.
من نمیگم شما این سبکو دوست نداشته باش، شما میتونی کاملا هم لذت ببری ولی واقعا انتظارتون اشتباهه که فکر کنید عموم جامعه گیمری بخوان از این حرکت استقبال کنن.
تغییر جهت و ایجاد سبک جدید باید در ساختار ویدئو گیم باشه، یک زمانی بازی ها دو بعدی بودن ، انقلاب گرافیکی و تکنیکی باعث شد که نگرش سازنده ها و گیمرها هم تغییر کنه و facility های بسیاری برای سازنده ها مهیا بشه، ژانرها و ساب ژانرهای مختلفی شکل گرفت که همگی کاملا متمایز با صنعتی مثل سینما بودن. یه دوره ای بازی های point & click همه دنیای گیمرها بود، بعد مثلا آدمی مثل جان کارمک اومد دریچه ای باز کرد که ضمن حفظ سرگرمی اثر، امکانات بسیار ویژه ای مهیا شد برای سازنده ها و دریچه ای بسیار نوین باز شد پیش چشم گیمرها.
سال 2007 بازی ای مثل cod mw عرضه شد که به حدی زیبا و دارای impact بود که هنوزم اثراتشو داریم میبینیم، تلفیق داستانگویی و روایت سینمایی ئر بستر ویدئو گیم.
من این صحبت هارو حتی برای بازیساز مورد علاقه خودم یعنی سم لیک هم میزنم، با اینکه عاشق کوانتوم بریک بودم ولی همگی دیدیم که لایو اکشن ها چه بلایی سر بازیش آورد. سم لیک و رمدی هم داشتن از خط بیرون میزدن که خداروشکر با این عنوان کنترل بازم برگشتن روی مدار صحیح گذشتشون.
لطفا نگید که تو خودت مگه چندتا بازی ساختی که میای این حرفارو میزنی؟ تحلیل چیزی نیست که فقط نیاز به دانش کاربردی داشته باشه، بازبینی آماری( فیدبک های فروش و رغبت مخاطب) و رصد کردن چندین سال به صورت حرفه ای و خوندن کتاب و تجربه کردن میتونه کاملا باعث بشه که یه آدم صاحب نظر باشه توی یک حیطه، فقط بازوی اجرایی نداره ولی میتونه سیاستگذاری های یک جریان رو ببینه و تحلیل کنه.
بازم میگم، امیدوارم بازی برای طرفدارانش لذت بخش باشه، ولی قطعا فقط برای طرفدارانش.
استاد کوجیما همیشه همین بوده
عاشق سینما و کات سین
گفتم
Death Stranding یه بازی متفاوت عده ای دوست دارن و بسیاری هم دوست ندارن
قرار نیست همه بازی ها پر طرفدار بشن
خوب کوجیما از فردا بازی نمی سازه چه اتفاقی می افته ؟ هیچی
کی ضرر میکنه ؟ کوجیما ؟ البته که نه
این دنیای گیم با از دست دادن بزرگان روز به روز بیشتر سقوط میکنه پر شده از بازی های تکراری
الان بهترین بازی سال بر اساس متا RE2 REMAKE
RE 2 Remake طراحی مرحله باس فایت تنوع و طراحی دشمنان در مقابل RE4 که 15 سال پیش عرضه شده هیچ
زمان انتشار DMC 5 برای 10 امین بار GOD OF WAR 2 بازی می کردم و:|
داستان روایت داستان و طراحی مرحله و هنری DMC 5 با متای 88 در برابر GOW 2 بقدری فاجعه بود که بازی به زور تموم کردم
یه زمانی دنیای گیم درگیر فیدبک های فروش و رغبت مخاطب نبود
ما از RE2 بعد از 7 سال رسیدم به RE4
به لطف همین مسخره بازی ها بعد از چند تا فاجعه با افتخار RE4 دوباره عقب گرد کردیم رسیدم به RE2 همه خوشحال و راضی دست به دعا برداشتن برای RE3
از Gears of War 1 رسیدیم به GEARS5 که سازنده جرات نداره حتی انیمیشن ها رو تغییر بده نکنه فن ها ناراحت بشن
از Assassin's Creed که خودش یه بازی متفاوت بود رسیدیم به Assassin's Creed Odyssey که یه کلون ویچر 3
و.......
الان یکی مورد انتظار ترین بازی سال بعد چیه ؟ tlou PART 2
TLOU از کجا میاد
خودش اسکی از ICO , RE4 , enslaved odyssey to the west و کتاب وسریال walking dead و فیلم The Road
حتی ایده اصلی بازی هم از مستند planet earth
چه بازی اسم میازاکی روی زبون ها انداخت ؟
demon's souls
demon's souls که میازاکی ایده هاش رو از Ico, The Legend of Zelda, Dragon Quest گرفته
دو بازی هیچ وجه مشترکی ندارن از یک منبع الهام گرفتن
که یکی از تاثیر گذار ترین بازی های تاریخ

Ico is stated by Chris Kohler of Wired to have influenced numerous other video games, borrowing from its simple and visual design ideals.[60][63] Several game designers, such as Eiji Aonuma, Hideo Kojima, and Jordan Mechner, have cited Ico as having influenced the visual appearance of their games, including The Legend of Zelda: Twilight Princess, Metal Gear Solid 3: Snake Eater, and Prince of Persia: The Sands of Time, respectively.[20] Marc Laidlaw, scriptwriter for the Half-Life series, commented that, among several other more memorable moments in the game, the point where Yorda attempts to save Ico from falling off the damaged bridge was "a significant event not only for that game, but for the art of game design".[64] The Naughty Dog team used Ico as part of the inspiration for developing Uncharted 3.[60] Vander Caballero credits Ico for inspiring the gameplay of Papo & Yo.[65] Phil Fish used the design by subtraction approach in developing the title Fez.[60] The developers of both Brothers: A Tale of Two Sons and Rime have Ico as a core influence on their design.[60] Hidetaka Miyazaki, creator and director of the Souls series, cited Ico as a key influence to him becoming involved in developing video games, stating that Ico "awoke me to the possibilities of the medium".[66]

Ico was one of the first video games to use a bloom lighting effect, which later became a popular effect in video games.[1] Patrice Désilets, creator of Ubisoft games such as Prince of Persia: The Sands of Time and Assassin's Creed, cited Ico as an influence on the game design of The Sands of Time.[67][68] Jenova Chen, creator of art games such as Flower and Journey, cited Ico as one of his biggest influences.[69] Ico was also cited as an influence by Halo 4 creative director Josh Holmes.[60] Naughty Dog said The Last of Us was influenced by Ico, particularly in terms of character building and interaction,[70] and Neil Druckmann credited the gameplay of Ico as a key inspiration when he began developing the story of The Last of Us

ICO که هیچ وقت نه فروش خوبی داشت نه جایزه گوتی خالق بی ادعاش Fumito Ueda کبیر از 140 میلیون نسخه فروش Assassin's Creed که عملا پدر معنوی اش محسوب میشه چی گیرش اومد نه گوتی های TLOU و نه تحسین های میازاکی
دوستان در موردش چنین میگن
قضیه جالبتر هم میشه اونم عدم حضور یکنفر از اعضای ناتی داگ
من نمیدونم استودیویی با بردن 3 تا گوتی ارزشش کمتر از ueda هست؟!

الان کجاست =((:(( دنبال یه بودجه اندک که بازی بعدیش بسازه :|

مهم نیست بزرگان مثل کوجیما قبول ندارین
مهم نیست ساخته هاشون فروش خوبی ندارن حداقل همین شرکت های به دنبال فروش و رغبت مخاطب با کپی از المان های همین بزرگان بازی می سازن و موفق میشن
خود Death Stranding به موفقیت بزرگی تبدیل نشه اما کپی هاش بعدا بزرگ می شن
شاید ناتی داگ چند سال بعد با کمک المان های Death Stranding و چند بازی دیگه یه بازی با متای 95 ساخت و رکورد فروش شکست
 
به نظر من هرچی اسمت گنده تر میشه کارت هم سخت تر میشه نه برعکس
الان شما بازی رو انجام ندادی ولی داری میگی هرکی این رو میساخت متا زیر 80 بود چرا خوب؟! چون فقط از point a باید بری point b؟ بازی چالش اصلیش تو محیط و رسیدن به مقصد هست ولی بازی های دیگه (اکثرا تا جایی که من دیدم) ابجکتیو میگیری از یجا میری جای دیگه اصلا مهم نیست این وسط چه اتفاقی میفته(مثلا اسکایرم مدل زیگزاگ با اسب از کوه میری بالا :D) باید برسی به اونجا حالا بسته به نوع بازی تو همون نقطه با چالشش مواجه میشی
اینکه اینکه بگیم این بازی فقط فچ کوئست هست و بدرد نمیخوره مثل این میمونه بگی تو بلاد بورن باید فقط beast بکشی :-??البته این ها نظر من هست هرکسی هم نظر خودش رو داره
به همون دلیل که شما میگی اسم کوجیما باعث میشه که منتقدا سخت گیرانه تر نمره بدن :دی شما مگه بازیو انجام دادی?
من به این دلیل این نظرو میدم چون نزدیک ۲۰ سال گیمر بودم و میدونم منتقدا به چی نمره میدن و به چی نمیدن. رفتن از نقطه الف به نقطه ب برای منتقدی که شاهکار های عظیمی مثل دیوینیتی ۲ بازی کرده زیاد جالب نمیاد. برا همین هرکسی دیگه اینو میساخت شاید شکست میخورد.
 
  • Like
Reactions: lomis
البته جدیدترین نسخه Doom رو بهش انتقاد هم فراوان کردم :D.
ببین کلیت و محتوای صحبت هات اشتباه نیست، من هم قبول دارم که باید تغییر باشه، باید تنوع باشه. ولی همونطور که گفتم در راستای خود ویدئو گیم.
من نگفتم بازی های کیج بد بودن یا فن بیس ندارن، ولی ژانری که خلق کرده و اثری که آورده واقعا اگر بخوای منطقی نگاه کنی نه خیلی پر مخاطب شده و نه حتی جریانی رو خلق کرده که خیلی قابل اعتنا باشه. TWD درسته مبنای حرکتش رو بر پایه |آثار کیج گذاشته ولی باز هم همون چیزی که گفتم، مخاطبینش ابدا در اون حد و اندازه نیستن که بگیم الان فقدان همچین اثری طیف زیادی از جامعه گیمر رو چشم به راه گذاشته. الان بعد از این همه سال دوباره سر آخر خود کیج عنوان جدیدی رو در ژانر خودش ساخت و عرضه کرد. بازار طالب این عناوین نیست واقعا، باید پذیرفت.
راجب doom، ببین doom حتی اگر امروز هم میومد مخاطبینش رو داشت چه بسا که بیشتر، اثری مثل doom و ژانری مثل FPS بعد از نزدیک به 3 دهه هنوز غبار کهنگی روش ننشسته، اینقدر اقبال مخاطبین رو به همراه داشته که اینهمه آثار گوناگون هم گیمرهارو دل زده نکرده. از یه اثر سنتی و کلاسیک مثل خود doom بگیر که سال 2016 عرضه شد و پس از این همه سال بازم جزو تاپ 3 سال خودش شد و علاوه بر جوایز کلی هم فروش کرد. تا آثار عمیق ژانر که تلفیق بینظیری از روایت داستان و خلق جهان های بزرگ رو داشتن مثل bioshock infinite. همگی پر فروش، پر مخاطب و همیشه مخاطب پسند هستن.
در مقابل اثر دیوید کیج، که خب شاید عمر مفیدش به یک دهه هم نرسید و عموم مخاطبین رو مجذوب نکرد.
حالا نمیگیم doom ، شما بازی ای مثل The last of us رو در نظر بگیر، یادمه اصلا یکی از شعارهای بازی این بود که این بازی شما را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک میکنه. بازی به شدت واقع گرایانه بود، به شدت رئالیستیک در مبارزات، عواطف، داستان سرایی، پویایی جهان و حتی شدیدا سینمایی و... ولی ضربه خورد؟ خیر. چرا؟ چون به قوانین نوشته و نانوشته صنعت ویدئو گیم احترام گذاشت، از حدود این مدیوم بیرون نزد. در حالی که حتی نبردها هم کارگردانی شده بود بود، حتی زاویه دوربیین و.... نه تنها impact وحشتناکی رو صنعت گذاشت، بلکه الان زمینه ساز و چراغ راه عناین بزرگی شد که حتی قبل از tlou خلق شده بودن، مثل god of war. هنوزم همه منتظرن تا چیزی شبیه به اونو ببینن و به هیچ وجه دل زده نشدن. اقبال عمومی و مخاطب پسندیش رو هم که دیگه خودت بهتر از من میدونی که چه انفجاری به پا کرد.
مخاطب تمام این هارو میفهمه، مخاطب برای بازی ویدئویی پول میده نه نگاه کردن فیلم سینمایی و کات سین های ساعتی.
من عرایضم رو گفتم ، نمیخوام متقاعد بشید یا بپذیرید، به هر حال چیزی هم داریم به عنوان سلیقه شخصی که خیلی محترمه، شما حق دارید خیلی از بازی خوشتون بیاد و کاملا هم محترمه. ولی من اصولا این حرکت هارو فالش و اشتباه میبینم و همین الانم شرط میبندم که این اثر خیلی زودتر از چیزی که فکرشو بکنید فراموش خواهد شد:D.
شخصا HR و walking dead و بازیهایی ازین قبیل رو ساب ژانر adventure های سنتی pc میبینم که یه موقع بازار رو قبضه کرده بودن. نحوه روایت و تاثیر گذاری انتخاب های متفاوت این دو بازی هست که به یک زیر شاخه تبدیلشون میکنه وگرنه در اصل ادونچرن.اجازه بده که در این موردم بازم مخالفت کنم :D چون هنوزم که هنوزه این سبک مخاطبای خودشو داره و اگر عنوان درخور توجهی عرضه بشه شدیدا مورد استقبال قرار میگیره. میدونی که این ژانر مورد علاقه خیلی از پی سی گیمراست و اگر سازنده این سبک بازیها پلتفرم های درستی رو برای عرضه انتخاب کنه میتونه فروش خوبی داشته باشه و به موفقیت برسه. همین چند وقت پیش beyond two souls و Heavy Rain و Detroit برای pc در کلاینت منفور اپیک گیمز عرضه شدن و مطمئنم که اگر روی استیم هم لانچ بشن استقبال خوبی ازشون میشه. ما طرفدارای سبک ادونچر هنوز زنده ایم :D
در مورد صحبت هات درباره doom و bioshock هم موافقم ولی همین دلایلی که آوردی رو‌ میشه تماما برای بازی های دیوید کیج و بقیه به اصطلاح interactive drama ها و ادونچر های سنتی (در مقابل fps های سنتی) آورد. اگر یادت باشه تا قبل از عرضه hr و این موج جدید ادونچرهای point&click سنتی دیالوگ محور دیگه خیلی کمرنگ شده بودن و وضعیت این سبک بازی ها که عمده مخاطبشون روی پی سی بوده به خاطر مشکلات فروش به خطر افتاده بود که با استیم الان دوباره در حد نرمال شده.
قوانین نانوشته رو هیچ کس نمیتونه دقیقا مشخص کنه و خط قرمز براش بگذاره.
اگر کارمک حق داشته fps با نحوه گیم پلی و روایت خاص خودش بسازه کوجیما هم همین حق رو در ساخت بازی مورد نظر خودشو داره. :D
همونطور که اثار کارگردان های سینما با هم متفاوتن و هر کدوم سبک و دیدگاه خودشون رو دارن بازی های سازندگان صنعت گیم هم به همون اندازه میتونن فرق داشته باشن کلا هیچ خط مشی برای خلق محتوا تعیین نشده.
 
  • Like
Reactions: uriel and D.ace
به همون دلیل که شما میگی اسم کوجیما باعث میشه که منتقدا سخت گیرانه تر نمره بدن :D شما مگه بازیو انجام دادی?
من به این دلیل این نظرو میدم چون نزدیک ۲۰ سال گیمر بودم و میدونم منتقدا به چی نمره میدن و به چی نمیدن. رفتن از نقطه الف به نقطه ب برای منتقدی که شاهکار های عظیمی مثل دیوینیتی ۲ بازی کرده زیاد جالب نمیاد. برا همین هرکسی دیگه اینو میساخت شاید شکست میخورد.
من بازی رو انجام ندادم ولی مثل شما نمیام بگم هرکی که نقد مثبت داشته به بازی احتمالا بخاطر کوجیما و فن بودنش این کار رو کرده نقد هارو خوندم با توجه به اون نظرم رو میگم تا وقتی خودم تجربه اش کنم ولی شما مثل اینکه فقط رو‌ قسمت منفی نقد ها فوکوس کردی و چشمت رو روی بقیه بستی . نقطه الف و ب رو هم بالا توضیح دادم ولی کسی که نخواد که گوش نمیده
شما ۲۰ سال گیمر بودی بنده هم بودم و نگفتم سخت گیرانه تر نمره میدن از اول هم گفتم اسم سازنده هیچ‌ ربطی به نقدی که به بازیش میشه نداره
 
  • Like
Reactions: Robin Hood
:D

rg5m_img_20191104_014336_479.jpg
 
آخرین ویرایش:
شخصا HR و walking dead و بازیهایی ازین قبیل رو ساب ژانر adventure های سنتی pc میبینم که یه موقع بازار رو قبضه کرده بودن. نحوه روایت و تاثیر گذاری انتخاب های متفاوت این دو بازی هست که به یک زیر شاخه تبدیلشون میکنه وگرنه در اصل ادونچرن.اجازه بده که در این موردم بازم مخالفت کنم :D چون هنوزم که هنوزه این سبک مخاطبای خودشو داره و اگر عنوان درخور توجهی عرضه بشه شدیدا مورد استقبال قرار میگیره. میدونی که این ژانر مورد علاقه خیلی از پی سی گیمراست و اگر سازنده این سبک بازیها پلتفرم های درستی رو برای عرضه انتخاب کنه میتونه فروش خوبی داشته باشه و به موفقیت برسه. همین چند وقت پیش beyond two souls و Heavy Rain و Detroit برای pc در کلاینت منفور اپیک گیمز عرضه شدن و مطمئنم که اگر روی استیم هم لانچ بشن استقبال خوبی ازشون میشه. ما طرفدارای سبک ادونچر هنوز زنده ایم :D
در مورد صحبت هات درباره doom و bioshock هم موافقم ولی همین دلایلی که آوردی رو‌ میشه تماما برای بازی های دیوید کیج و بقیه به اصطلاح interactive drama ها و ادونچر های سنتی (در مقابل fps های سنتی) آورد. اگر یادت باشه تا قبل از عرضه hr و این موج جدید ادونچرهای point&click سنتی دیالوگ محور دیگه خیلی کمرنگ شده بودن و وضعیت این سبک بازی ها که عمده مخاطبشون روی پی سی بوده به خاطر مشکلات فروش به خطر افتاده بود که با استیم الان دوباره در حد نرمال شده.
قوانین نانوشته رو هیچ کس نمیتونه دقیقا مشخص کنه و خط قرمز براش بگذاره.
اگر کارمک حق داشته fps با نحوه گیم پلی و روایت خاص خودش بسازه کوجیما هم همین حق رو در ساخت بازی مورد نظر خودشو داره. :D
همونطور که اثار کارگردان های سینما با هم متفاوتن و هر کدوم سبک و دیدگاه خودشون رو دارن بازی های سازندگان صنعت گیم هم به همون اندازه میتونن فرق داشته باشن کلا هیچ خط مشی برای خلق محتوا تعیین نشده.
راجب خواستگاه عناوین کیج با حرفات موافقم:). ولی من هنوزم حس میکنم همون عناوین ادونچر بدون upgrade های کیج عناوین جذابتری میتونن باشن، سری black mirror، شرلوک هولمز و عناوین قدیمی تر این سبک حتی:D.
در حالت کلی که خب مشخصه سبک ایجاد شده توسط دیوید کیج به هر حال مخاطبین خودشو داره، فن بیس و جامعه مخاطبش به هر حال موجوده، من بیشتر روی تاثیرش و روی جامعه آماریش صحبت میکنم. و اینکه عناوین ادونچر قدیم هنوز حس گیم و دنیای ویدئو گیم رو بیشتر القا میکرد. به هر حال نقطه نظرت جالبه و جای بحث داره، ولی دیگه این موقع شب مغز جوابگو نیست:D.
راجب حق کارمک و حق کوجیما هم موافقم بازم:D، قضاوت رو میزاریم به عهده مخاطبین، آینده مشخص خواهد شد هر چند که من شخصا قویا معتقدم سبک بازی اخیر کوجیما به زودی فراموش خواهد شد:D.
امید جان من فقط با جمله آخرت مخالفم با اجازت:D، خط مشی برای خلق محتوا وجود داره، اساسا بحث من روی همین موضوع هست در واقع، چون هر مدیومی شناسنامه خودش رو داره، ماهیت و پرسوناژی براش تعریف شده. یه مثال میزنم، حتی کتاب خوندن، میتونی تورق کنی و کتاب بخونی و میتونی با هر دیوایسی page up page down بکنی، هردوتاش رایجه ولی هنوزم مطالعه کتاب رو به شکل حقیقی خیلیا مورد اول میدونن ( مثالم یکم خاصه البته، بیشتر برای بیان مفهوم حرفم گفتم:D). تئاتر همیشه تئاتره و با سینما متفاوته، نمیشه با زبان سینما توی تئاتر صحبت کرد همونطور نمیشه توی فوتبال با دست توپ رو وارد دروازه کرد. خلق محتوا میتونه بدیع و تازه باشه و چیزی باشه که هیچ کس تا قبلش نساخته باشه مثل همون مثال لست اف اس. ولی همچنان و کماکان در مدیوم گیم، در چهارچوب بازی سازی نه سینما.
در هر حال نظرت خیلی خیلی محترمه و شخصا لذت میبرم که بحث ها بدون درگیری و با منطق و نقطه نظرات دارای پشتوانه انجام بگیره. درسته که همدیگرو قانع نکردیم ولی بحث خوبی شکل گرفت، ممنون:-bd:).
 
  • Like
Reactions: Robin Hood
فوق العاده این انجین دسیما مخصوصا برای مناظر واقعا Horizon 2 با این انجین هیولا چی بشه خیلی خوبه واقعا کوجیما انتخاب هوشمندانه ای کرد بابت دسیکا تقریبا تمام نقدها تعریف و تمجید از گرافیک هست
 
  • Like
Reactions: lomis
این بازی با این کیفیت شانس اورد انحصاری سونی هست و کوجیما سازندشه وگرنه معلوم نبود متاش چند میشد! واقعا فاز این سایتهای که امتیاز کامل میدن رو نمیدونم چی هست دیگه همه فهمیدن که حداقل گیم پلی مشکل داره و تکراری وخسته کننده هست اما طرف بازم بهش 10 داده! اصلا اینها معنی 10 رو یا نمیدونن یا جوگیر شدن! چون بازی 10 میگیره که هیچ گونه ایراد و مشکلی نداشته باشه ولی این بازی خود کوجیما هم بهش 10 نمیده.
حالا بازی باید بیاد تجربش کنیم ولی این چیزی که تو تریلر ها و نقدها دیدیم یک ایده شکست خورده و ناقص هست اینکه صرفا بخوای یک سری بار رو جابجا بکنی فکر نکنم چیز جالبی باشه
باشه الان دارم زنگ میزنم بهشون میگم یک بابایی هست میگه فازتون چیه حرفای منو گوش نمیکنید فازتون چیه تجربه کردید و بمن عقل کل که دستم نخورده بهش گوش نمیدید و فازتون چیه تنفر پراکنی منو گوش نمیدید-فقط یک سوال نوشابه هم بگم بیارن؟
 
  • Smile
  • Like
Reactions: Cait Sith and D.ace
من میگم سونی بیخیال کوجیما شده باور نمیکنید دست کم حرف ایشون و آکیبا رو باور کنید که از اولشم درباره متا راست میگفتن :D
این افرادی که نام میبری پیغمبر هستند؟ این افراد دسترسی به نسخه ریویو داشتند؟ شماهم مثل اون لطیفه قدیمی شدی ما سه تارو کجا میبرید. هرکسی بنا به درکش از پیش نمایش ها یک برداشتی داشته و گفته -حالا شاید با تجربه بازی تغییر کند شاید هم خیر این متافیزیک بازیهای نوستراداموسی چیه که از اولش هم اینا میدونستند -یکجوری رفتار میکنی انگار ما یک عده کف بین داریم در سایت و بهتره درک شخصی امون رو سرقفلی اش را بدهیم دست فرد دوم و سومی. نه جناب - هر فردی در این دنیا سلیقه و جهان بینی خودش رو دارد و برتری و وزنه خاصی بطور طبیعی ندارد بر دیگری .
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or