امتیاز های Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:
ولی بر اساس خیلی از نقد ها همین.سیستم گیم پلی بازی مشکل داره ؟
مثلا چند تا ؟
11 نقد متوسط به گیم پلی ایراد گرفتن
11 تا از 74
این تصاویر فوتوشاپ :-?? مگه این ها نقد های بازی نیست ؟
View attachment 121489
View attachment 121488View attachment 121487View attachment 121490View attachment 121492

-----------------------------
Borderlands 3 ادامه دو قسمت قبلی یه بازی جدید نیست
Borderlands 1 یه بازی متفاوت و اولین loot shooter متاش همین بود
View attachment 121493

------------------------------------
حالا racing به لطف مایکروسافت میشه کلی فورزا پشت هم ردیف کرد
خوشحال می شم
10 تا شاهکار نه بازی خوب مخفی کاری
10 تا hack and slash
10تا شوتر داستانی
چند سال اخیر معرفی کنی



Atomix


Death Stranding is the birth of a new genre

Trusted Reviews


Death Stranding is unlike anything else out there right now

TheSixthAxis


Death Stranding is like nothing I have ever played
ایراد داشتن گیم پلی به معنی متای زرد نیست برادر. ممکنه بازی ۸ یا ۹ بگیره ولی توی نقدا از مکانیزم ایراد گرفته باشن که خوب اگه چشاتو باز کنی میبینی اونو. این بازی هم مث هر بازی ای نمره ی ۱۰ داره که اون منتقدی که بهش ۱۰ داده طبیعتا پشماش از اون بازی ریخته. حالا اینکه جنابالی میری گلچین میکنی نیدایی که گفتن بازی شاهکاره و.... داری حرش خودتو از متای بازی خاموش میکنی.
بازی متاش ۸۴ هست. احتمالا پایین ترم بیاد. بازی به هیچچچچ عنوان شاهکار نیست. نزدیک به شاهکارم نیست. نیازی هم نیس که تجربش کنم. چون بالغ بر ۷۰ نقد داره تاییدش میکنه. بازی یه بازی خوب یا خیلی خوبه. دست سازندشم درد نکنه. ولی مشکلاتی داره قطعا. هیچ ربطی هم به عام پسند بودن یا خاص پسند بودن بازی نداره. این بازی هم مثل خیلیییی از بازیهای تو رنج ۸۰ تا ۸۶ یه بازی خوب هست. اگر اونید شاهکار بود مطمعن باش بالای ۹۰ بود. تازه سازندشم کوجیما هست که همه براش یقه و خشتک جر میدن. پس اگه شاهکار بود الان به راحتی متاش بالا ۹۰ بود. سعی کن بپذیری که بازی ای که داری مث چی سرش فن بوی بازی در میاری , یه بازی خوبه.
بازی شاهکار فارغ از سبکش, یعنی پرسونا ۵. یعنی دیوینیتی ۲. شاهکار اینان.
 
بحث منطقي!
انصافا نمره ٨٤ بد نيست منتهي براي يه ار پي جي نمره خيلي خوبي هم حساب نميشه
الان سايبرپانك هم نيو اي پيه اگه ٨٧ هم بشه فكر نمي كنم كسي بگه خوبه چون همه معيارشون و توقعشون از سي دي پراجكت بالاست.
بشخصه خود من وقتي ميبينم متال وي مياد و با ضعف تكراري بودن مراحل و يه مقدار بي سر و ته بودن ٩٣ مي گيره . از كار جديد كارگردان توقع ٩٠ به بالا دارم.
چون تو اين سبك بحث سيستم مبارزات يا گان پلي يا حتي تكسچرها و گرافيك خيلي خفن مطرح نيست و عمدتا بازي كه بتونه داستان قوي رو با نقش افريني تلفيق كنه باعث جلب رضايت منتقدين ميشه.
الان مشخصه داستان اونقدرها قوي نيست و مساله كات سينها هم همينه يعني تو ارپي جي عملا راوي داستان خود پلير هست با انتخاب نوع ديالوگها و اكتهاش و نياز به كات سين زياد براي روايت نداره.

حالا در كل سليقه رو بذاريم كنار و معيارمون رو بذاريم همي متا مي بينيم عالي و خيلي خوب نيست.
ميشه گفت خوبه منتها براي كوجيما خوب نيست
 
نسخه pc الان عرضه نمیشه که بخوایم اعتراض کنیم یا نکنیم.
منم دنبال گیمپلی اکشن نیستم.زمان بازی هیچکدوم از این گیمها که گفتی به 20 ساعت نزدیک هم نمیشه.
اما تو کلی از نقدها گفته شده. 15 ساعت اول هیچی.چرا از این تایمها استفاده نشده برای روایت خط داستانی
______________
قشنگ حس سریالهای داخلی رو داره.کوجیما میتونست یه نقشه جمع و جورتر ارائه بده .
ایرادی که تو این نقد وارده ،ایراده فوق کلیدیه یه گیمه . تکراری بودن مراحل ،با همین ایراد jc4 به خاک و خون کشیده شد.
صحبت از بیش از 2 ساعت کات سنس انتهاییه.
تو گیمی که تو نقدهای مختلف گفته شده که باید یک ساعت راه بری تا به یه جایی برسی و یه اتفاقی بیوفته.
این مصداق همون غش در معامله هست.آب بسته به خیک بازی.
________________________
این بازی تو حد کوجیما نبوده از لحاظ یه کارگردان بزرگ،فصل دوم متال 5 ،بد بود. گفتیم بخاطر جدا شدن کوجیما از گروهه بوده.اونجا هم میشد کلا فصل دو تو چهار تا مرحله تموم کنه
نظر بازیکنا ،نشون خواهد داد.ولی اگر قرار باشه ،خودت و خودت باشی تو یه دنیای کاملا خالی از اینور بار بزنی و بری اونور ،کار بیهوده ای هست
________________________________
واقعا دوست دارم کوجیما یکمی دست از اینکاراش برداره و یه گروه قوی کنارش بزاره تا تو بازی دیزاین مراحلش از یه مشت کار تکراری فاصله باشه.
گیمسازی یه کار تیمیه.مسی و رونالدو رو هم بزاری تو مالدیو کار خاصی نمیتونن بکنن.چون کار تیمیه.
___________________________
اینکه بخوای تو محیط بازی از عناصر روانشناسانه و احساسی و عاطفی استفاده کنی خیلی خوبه. ولی اینکه کل بازیتو ،اونم نه یه بازی 10 ساعته ،60 ساعته رو اختصاص به این بدی مشکله.
__________________________________________________
5 روز دیگه بازی میاد. امیدوارم واقعا نظرتو بدون اینکه در نظر بگیرید اسم کوجیما پشت بازیه ،رو بگید. اسپویل فقط نکنید.
نقد خود کاربرا احتمالا 10 روز دیگه
۱. نه شما نه هیچ شخص دیگه در حدی نیستید که مرزی برای داستان گویی تعریف کنید. یکی داستانش به سبک سولز ها میگه و موفق یکی هم دو ساعت کاتسین برای داستان گویی مناسب میبینه و همچنان مورد ستایش قرار میگیره.

۲. هدف از بازی کردن در مرحله نهایی تجربه کردن احساساتی هست که تو دنیای واقعی سخت تر میشه تجربه کرد. شما به حس لذت و accomplishment عادت کردی این بازی دنبال به وجود آوردن احساسات جدید هست که لازمه ی رسیدن به اون احساسات خلق اثری که به صورت عامدانه با کلیشه ها و سنگ معیار های بازی های دیگه در تضاد. احساساتی مثل حس تنهایی و حس کمک کردن بدون هیچ پاداشی! که تو بازی نه هیچ مدیایی نمیتونی تجربه کنی و اتفاقا هدف اصلی بازی کردن همین ولی تجربه احساسات تکراری ما رو نسبت به تجربه جدید کور کرده.

۳. درست همونجوری که اون دوست نوستراداموسمون پیشبینی کرده بود که بحث ها سمت سلیقه و مهم شدن نمرات کامل میره این بحث که هیتر ها تو تاپیک امتیازات از “اسم کوجیما” استفاده میکنند ۴ ماهه پیش بینی شده بود پس برای این که نظر حرفه ای تری داشته باشی بهتر نیست از این الفاظ نخ نما استفاده نکنی؟:)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mgs4 and mobin.hb96
بحث منطقي!
انصافا نمره ٨٤ بد نيست منتهي براي يه ار پي جي نمره خيلي خوبي هم حساب نميشه
الان سايبرپانك هم نيو اي پيه اگه ٨٧ هم بشه فكر نمي كنم كسي بگه خوبه چون همه معيارشون و توقعشون از سي دي پراجكت بالاست.
بشخصه خود من وقتي ميبينم متال وي مياد و با ضعف تكراري بودن مراحل و يه مقدار بي سر و ته بودن ٩٣ مي گيره . از كار جديد كارگردان توقع ٩٠ به بالا دارم.
چون تو اين سبك بحث سيستم مبارزات يا گان پلي يا حتي تكسچرها و گرافيك خيلي خفن مطرح نيست و عمدتا بازي كه بتونه داستان قوي رو با نقش افريني تلفيق كنه باعث جلب رضايت منتقدين ميشه.
الان مشخصه داستان اونقدرها قوي نيست و مساله كات سينها هم همينه يعني تو ارپي جي عملا راوي داستان خود پلير هست با انتخاب نوع ديالوگها و اكتهاش و نياز به كات سين زياد براي روايت نداره.

حالا در كل سليقه رو بذاريم كنار و معيارمون رو بذاريم همي متا مي بينيم عالي و خيلي خوب نيست.
ميشه گفت خوبه منتها براي كوجيما خوب نيست

حاضر شرط ببندم که اکانتتو هک کردن و گرنه بعیده اینقدر خوب حرف بزنی. :D وایسا یبار دیگه نوشته‌های قبلیتو ببینم، نه بابا خودت نیستی، هکت کردن.:D
 
بحث منطقي!
انصافا نمره ٨٤ بد نيست منتهي براي يه ار پي جي نمره خيلي خوبي هم حساب نميشه
الان سايبرپانك هم نيو اي پيه اگه ٨٧ هم بشه فكر نمي كنم كسي بگه خوبه چون همه معيارشون و توقعشون از سي دي پراجكت بالاست.
بشخصه خود من وقتي ميبينم متال وي مياد و با ضعف تكراري بودن مراحل و يه مقدار بي سر و ته بودن ٩٣ مي گيره . از كار جديد كارگردان توقع ٩٠ به بالا دارم.
چون تو اين سبك بحث سيستم مبارزات يا گان پلي يا حتي تكسچرها و گرافيك خيلي خفن مطرح نيست و عمدتا بازي كه بتونه داستان قوي رو با نقش افريني تلفيق كنه باعث جلب رضايت منتقدين ميشه.
الان مشخصه داستان اونقدرها قوي نيست و مساله كات سينها هم همينه يعني تو ارپي جي عملا راوي داستان خود پلير هست با انتخاب نوع ديالوگها و اكتهاش و نياز به كات سين زياد براي روايت نداره.

حالا در كل سليقه رو بذاريم كنار و معيارمون رو بذاريم همي متا مي بينيم عالي و خيلي خوب نيست.
ميشه گفت خوبه منتها براي كوجيما خوب نيست
اصن يه درصدم كاري به حرفاتون و نظرتون ندارم و هرچي ميگين محترم! ولي بازي rpg نيست :D
 
  • Like
Reactions: Changed_Man 50
ایراد داشتن گیم پلی به معنی متای زرد نیست برادر. ممکنه بازی ۸ یا ۹ بگیره ولی توی نقدا از مکانیزم ایراد گرفته باشن که خوب اگه چشاتو باز کنی میبینی اونو. این بازی هم مث هر بازی ای نمره ی ۱۰ داره که اون منتقدی که بهش ۱۰ داده طبیعتا پشماش از اون بازی ریخته. حالا اینکه جنابالی میری گلچین میکنی نیدایی که گفتن بازی شاهکاره و.... داری حرش خودتو از متای بازی خاموش میکنی.
بازی متاش ۸۴ هست. احتمالا پایین ترم بیاد. بازی به هیچچچچ عنوان شاهکار نیست. نزدیک به شاهکارم نیست. نیازی هم نیس که تجربش کنم. چون بالغ بر ۷۰ نقد داره تاییدش میکنه. بازی یه بازی خوب یا خیلی خوبه. دست سازندشم درد نکنه. ولی مشکلاتی داره قطعا. هیچ ربطی هم به عام پسند بودن یا خاص پسند بودن بازی نداره. این بازی هم مثل خیلیییی از بازیهای تو رنج ۸۰ تا ۸۶ یه بازی خوب هست. اگر اونید شاهکار بود مطمعن باش بالای ۹۰ بود. تازه سازندشم کوجیما هست که همه براش یقه و خشتک جر میدن. پس اگه شاهکار بود الان به راحتی متاش بالا ۹۰ بود. سعی کن بپذیری که بازی ای که داری مث چی سرش فن بوی بازی در میاری , یه بازی خوبه.
بازی شاهکار فارغ از سبکش, یعنی پرسونا ۵. یعنی دیوینیتی ۲. شاهکار اینان.
من کجا کفتم بازی شاهکار ؟
شما فرمودین
بر اساس خیلی از نقد ها همین.سیستم گیم پلی بازی مشکل داره
اگه گیم پلی مشکل داره باید در اکثر نقد ها بهش اشاره بشه
11 تا نقد مثال زدم
همین الان 6.8 ign و 3.5 و حذف کنیم متای بازی میشه 87 و دیگه بازی خوب نیست میشه شاهکار ؟
الان RE2 REMAKE با متای 91 سیزده تا 100 داره
SEKIRO با متای 90 فقط چهارتا 100 داره
Death Stranding یه بازی متفاوت عده ای دوست دارن و بسیاری هم دوست ندارن
به هر حال تلاش استاد لایق تحسین



 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mgs4 and asi_1447
من کجا کفتم بازی شاهکار ؟
شما فرمودین
بر اساس خیلی از نقد ها همین.سیستم گیم پلی بازی مشکل داره
اگه گیم پلی مشکل داره باید در اکثر نقد ها بهش اشاره بشه
11 تا نقد مثال زدم
همین الان 6.8 ign و 3.5 و حذف کنیم متای بازی میشه 87 و دیگه بازی خوب نیست میشه شاهکار ؟

Death Stranding یه بازی متفاوت عده ای دوست دارن و بسیاری هم دوست ندارن
به هر حال تلاش استاد لایق تحسین



از بازیهای دیگه هم امتیازای زرد و قرمزو حذف کنی یا هر امتیازی که باش حال نمیکنی رو حذف میشی متاش میشه ۱۰۰. حله
 
ولی بر اساس خیلی از نقد ها همین.سیستم گیم پلی بازی مشکل داره ؟
مثلا چند تا ؟
11 نقد متوسط به گیم پلی ایراد گرفتن
11 تا از 74
این تصاویر فوتوشاپ :-?? مگه این ها نقد های بازی نیست ؟
View attachment 121489
View attachment 121488View attachment 121487View attachment 121490View attachment 121492

-----------------------------
Borderlands 3 ادامه دو قسمت قبلی یه بازی جدید نیست
Borderlands 1 یه بازی متفاوت و اولین loot shooter متاش همین بود
View attachment 121493

------------------------------------
حالا racing به لطف مایکروسافت میشه کلی فورزا پشت هم ردیف کرد
خوشحال می شم
10 تا شاهکار نه بازی خوب مخفی کاری
10 تا hack and slash
10تا شوتر داستانی
چند سال اخیر معرفی کنی



Atomix


Death Stranding is the birth of a new genre

Trusted Reviews


Death Stranding is unlike anything else out there right now

TheSixthAxis


Death Stranding is like nothing I have ever played
ببینید دوست عزیز ، من واقعا از ته دل آرزو میکنم شما بعد از تجربه کردن بازی هم بیاین همین نظراتتونو داشته باشین. الان اومدی بازی ای مثل borderlands رو با death strandingg مقایسه کردین، این صحبت های شما میدونی مثل چیه؟ مثل این میمونه که بگیم خب من از آب خوردن سیر شدم ولی به جای اینکه مثلا برم آب میوه بخورم میرم به جاش یه لیوان نفت سر میکشم. آخه نمیشه به خاطر ارضا حس تنوع طلبی و آفرینش و تجربه های جدید به سراغ هرچیزی و هرکاری رفت که!
هر مدیایی یه مختصات خاصی داره، من همینجا مینویسم امضا میکنم و حاضرم شاهرگمو گرو بزارم که هرچقدر عناوینی مثل بازی های دیوید کیج تونستن توی مدیوم گیم پرطرفدار و papular بشن این بازی هم خواهد شد. نمیگم طرفدار ندارن یا این بازی فن بیسی پیدا نمیکنه، نه. منظورم اینه که این رویکرد بسیار بسیار کم مخاطب پذیره، چرا؟ چون اساسا سازنده داره دست به خرق عادت میزنه، اونم نه به جهت مثبت بلکه کاملا خلاف جهت جریان. این خلاف جهت جریان بودن همیشه که چه عرض کنم، در اکثر مواقع منطقی نیست. صنعت ویدئو گیم یه مدیوم هست که دارای دو المانه، سرگرمی و هنر. از تلفیق این دوتا یک بازی خوب ساخته میشه. متاسفانه یک سری بازیساز فقط یک جنبه این ماجرا رو بهش بها میدن. اگر بازی چیزی باشه که صرفا فان باشه بعد از یه مدت هم تب و تابش میخوابه و از یاد ها فراموش میشه. اگر یه بازی ای هم فقط جنبه هنری رو بهش توجه کنه خیلی از مخاطبین خودشو از دست میده چون اساسا گیم مدیایی هست که اکثر افرادی که میان سمتش دنبال لذت و سرگرم کنندگیش هستن. اصلا سرگرم کنندگی وظیفه و رسالته بازیه.
بازی ای مثل بوردرلندز داره 3 نسخه میفروشه، چرا؟ چون در چهارچوب این مواردی که گفتم قدم برمیداره، چون همون نسخه اولشم چیزی که ارائه میداد به گیمر در چهارچوب و قوانین دنیای گیم بود، چون فالش نمیخوند. انقلاب و ایده های نو باید در راستای قوانین صنعت ساخت بازی باشه.
آدمایی مثل کیج و کوجیما من حس میکنم مدیوم گیم رو با سینما اشتباه گرفتن. همونقدر که حرکت های سینمایی اگر به جا و به اندازه باشه میتونه مهیج باشه، افراطش هم میتونه اعصاب و روان گیمر رو به هم بریزه.
ببینید ترخدا یکم تعصب رو توی این زمینه کنار بزارید، آدمی که میره دونه دونه از کرکترهای بازیشو از بازیگرهای مطرح سینما انتخاب میکنه قشنگ داره داد میزنه که هدفش چیه. وقتی میزان کاتسین های بازی بیشتر از پلی تایم بازی هست داره داد میزنه که مشکل کار کجاس.
من نمیگم شما این سبکو دوست نداشته باش، شما میتونی کاملا هم لذت ببری ولی واقعا انتظارتون اشتباهه که فکر کنید عموم جامعه گیمری بخوان از این حرکت استقبال کنن.
تغییر جهت و ایجاد سبک جدید باید در ساختار ویدئو گیم باشه، یک زمانی بازی ها دو بعدی بودن ، انقلاب گرافیکی و تکنیکی باعث شد که نگرش سازنده ها و گیمرها هم تغییر کنه و facility های بسیاری برای سازنده ها مهیا بشه، ژانرها و ساب ژانرهای مختلفی شکل گرفت که همگی کاملا متمایز با صنعتی مثل سینما بودن. یه دوره ای بازی های point & click همه دنیای گیمرها بود، بعد مثلا آدمی مثل جان کارمک اومد دریچه ای باز کرد که ضمن حفظ سرگرمی اثر، امکانات بسیار ویژه ای مهیا شد برای سازنده ها و دریچه ای بسیار نوین باز شد پیش چشم گیمرها.
سال 2007 بازی ای مثل cod mw عرضه شد که به حدی زیبا و دارای impact بود که هنوزم اثراتشو داریم میبینیم، تلفیق داستانگویی و روایت سینمایی ئر بستر ویدئو گیم.
من این صحبت هارو حتی برای بازیساز مورد علاقه خودم یعنی سم لیک هم میزنم، با اینکه عاشق کوانتوم بریک بودم ولی همگی دیدیم که لایو اکشن ها چه بلایی سر بازیش آورد. سم لیک و رمدی هم داشتن از خط بیرون میزدن که خداروشکر با این عنوان کنترل بازم برگشتن روی مدار صحیح گذشتشون.
لطفا نگید که تو خودت مگه چندتا بازی ساختی که میای این حرفارو میزنی؟ تحلیل چیزی نیست که فقط نیاز به دانش کاربردی داشته باشه، بازبینی آماری( فیدبک های فروش و رغبت مخاطب) و رصد کردن چندین سال به صورت حرفه ای و خوندن کتاب و تجربه کردن میتونه کاملا باعث بشه که یه آدم صاحب نظر باشه توی یک حیطه، فقط بازوی اجرایی نداره ولی میتونه سیاستگذاری های یک جریان رو ببینه و تحلیل کنه.
بازم میگم، امیدوارم بازی برای طرفدارانش لذت بخش باشه، ولی قطعا فقط برای طرفدارانش.
 
دوستانی که همش میگن اگه اسم کوجیما نبود این بازی اینقدر ازش تمجید نمیشد و ...
تا الان اسم بازی ای به نام journey به گوشتون نخورده؟همون که 57 تا goty گرفت همون که 2 3 ساعت کنار کسی که نمیشناختی راه میرفتی!!
همه میگن این اسم باعث تعریف و این امتیاز ها شده اما نظر من این هستش که اگه این اسم نبود نصف تعداد فعلی هم ملت نسبت بهش هیت نداشتن 8-|
 
  • Like
Reactions: Capitan_shepard
ببینید دوست عزیز ، من واقعا از ته دل آرزو میکنم شما بعد از تجربه کردن بازی هم بیاین همین نظراتتونو داشته باشین. الان اومدی بازی ای مثل borderlands رو با death strandingg مقایسه کردین، این صحبت های شما میدونی مثل چیه؟ مثل این میمونه که بگیم خب من از آب خوردن سیر شدم ولی به جای اینکه مثلا برم آب میوه بخورم میرم به جاش یه لیوان نفت سر میکشم. آخه نمیشه به خاطر ارضا حس تنوع طلبی و آفرینش و تجربه های جدید به سراغ هرچیزی و هرکاری رفت که!
هر مدیایی یه مختصات خاصی داره، من همینجا مینویسم امضا میکنم و حاضرم شاهرگمو گرو بزارم که هرچقدر عناوینی مثل بازی های دیوید کیج تونستن توی مدیوم گیم پرطرفدار و papular بشن این بازی هم خواهد شد. نمیگم طرفدار ندارن یا این بازی فن بیسی پیدا نمیکنه، نه. منظورم اینه که این رویکرد بسیار بسیار کم مخاطب پذیره، چرا؟ چون اساسا سازنده داره دست به خرق عادت میزنه، اونم نه به جهت مثبت بلکه کاملا خلاف جهت جریان. این خلاف جهت جریان بودن همیشه که چه عرض کنم، در اکثر مواقع منطقی نیست. صنعت ویدئو گیم یه مدیوم هست که دارای دو المانه، سرگرمی و هنر. از تلفیق این دوتا یک بازی خوب ساخته میشه. متاسفانه یک سری بازیساز فقط یک جنبه این ماجرا رو بهش بها میدن. اگر بازی چیزی باشه که صرفا فان باشه بعد از یه مدت هم تب و تابش میخوابه و از یاد ها فراموش میشه. اگر یه بازی ای هم فقط جنبه هنری رو بهش توجه کنه خیلی از مخاطبین خودشو از دست میده چون اساسا گیم مدیایی هست که اکثر افرادی که میان سمتش دنبال لذت و سرگرم کنندگیش هستن. اصلا سرگرم کنندگی وظیفه و رسالته بازیه.
بازی ای مثل بوردرلندز داره 3 نسخه میفروشه، چرا؟ چون در چهارچوب این مواردی که گفتم قدم برمیداره، چون همون نسخه اولشم چیزی که ارائه میداد به گیمر در چهارچوب و قوانین دنیای گیم بود، چون فالش نمیخوند. انقلاب و ایده های نو باید در راستای قوانین صنعت ساخت بازی باشه.
آدمایی مثل کیج و کوجیما من حس میکنم مدیوم گیم رو با سینما اشتباه گرفتن. همونقدر که حرکت های سینمایی اگر به جا و به اندازه باشه میتونه مهیج باشه، افراطش هم میتونه اعصاب و روان گیمر رو به هم بریزه.
ببینید ترخدا یکم تعصب رو توی این زمینه کنار بزارید، آدمی که میره دونه دونه از کرکترهای بازیشو از بازیگرهای مطرح سینما انتخاب میکنه قشنگ داره داد میزنه که هدفش چیه. وقتی میزان کاتسین های بازی بیشتر از پلی تایم بازی هست داره داد میزنه که مشکل کار کجاس.
من نمیگم شما این سبکو دوست نداشته باش، شما میتونی کاملا هم لذت ببری ولی واقعا انتظارتون اشتباهه که فکر کنید عموم جامعه گیمری بخوان از این حرکت استقبال کنن.
تغییر جهت و ایجاد سبک جدید باید در ساختار ویدئو گیم باشه، یک زمانی بازی ها دو بعدی بودن ، انقلاب گرافیکی و تکنیکی باعث شد که نگرش سازنده ها و گیمرها هم تغییر کنه و facility های بسیاری برای سازنده ها مهیا بشه، ژانرها و ساب ژانرهای مختلفی شکل گرفت که همگی کاملا متمایز با صنعتی مثل سینما بودن. یه دوره ای بازی های point & click همه دنیای گیمرها بود، بعد مثلا آدمی مثل جان کارمک اومد دریچه ای باز کرد که ضمن حفظ سرگرمی اثر، امکانات بسیار ویژه ای مهیا شد برای سازنده ها و دریچه ای بسیار نوین باز شد پیش چشم گیمرها.
سال 2007 بازی ای مثل cod mw عرضه شد که به حدی زیبا و دارای impact بود که هنوزم اثراتشو داریم میبینیم، تلفیق داستانگویی و روایت سینمایی ئر بستر ویدئو گیم.
من این صحبت هارو حتی برای بازیساز مورد علاقه خودم یعنی سم لیک هم میزنم، با اینکه عاشق کوانتوم بریک بودم ولی همگی دیدیم که لایو اکشن ها چه بلایی سر بازیش آورد. سم لیک و رمدی هم داشتن از خط بیرون میزدن که خداروشکر با این عنوان کنترل بازم برگشتن روی مدار صحیح گذشتشون.
لطفا نگید که تو خودت مگه چندتا بازی ساختی که میای این حرفارو میزنی؟ تحلیل چیزی نیست که فقط نیاز به دانش کاربردی داشته باشه، بازبینی آماری( فیدبک های فروش و رغبت مخاطب) و رصد کردن چندین سال به صورت حرفه ای و خوندن کتاب و تجربه کردن میتونه کاملا باعث بشه که یه آدم صاحب نظر باشه توی یک حیطه، فقط بازوی اجرایی نداره ولی میتونه سیاستگذاری های یک جریان رو ببینه و تحلیل کنه.
بازم میگم، امیدوارم بازی برای طرفدارانش لذت بخش باشه، ولی قطعا فقط برای طرفدارانش.
شما جوری با قاطعیت صحبت میکنی که انگار بازی رو خودت تجربه کردی!
دوستمون متای هر دو بازی رو مقایسه کرده و اتفاقا حرف درستی هم میزنه. در مورد صحبتت راجع به کم مخاطب بودن بازی های دیوید کیج باید بگم که ایشون علاوه بر اینکه با hr بسیار موفق بود موج جدیدی رو هم راه انداخت تا جایی که استودیوی telltale games که تا اون زمان جز سری s&m دستاورد بهتری نداشت سوار بر همین موج walking dead رو خلق کرد و دیدیم که عموم گیمرا چه استقبالی بی نظیری ازش انجام دادن تا جایی که جوایز های بهترین بازی سال رو هم درو کرد!
اصولا هم نباید تنفر در رابطه با خلق محتوای جدید و نوآور وجود داشته باشه دلیل مقاومت و سخت پذیز بودن بعضی از گیمرا هم به تنفکر سنتی برمیگرده که در هر مبحثی میتونه وجود داشته باشه. مثلا طرفداران سبک شوتر اول شخص رو مثال میزنم با بازی doom که حدود ۲۰ ۳۰ سال هست که خلق شده و به مرور به تکامل رسیده و جا افتاده. مشخصه تا الان طرفدار های زیادی هم پیدا کرده و کلی زیر شاخه جدید از طریقش ساخته شده. مسلما اگر این سبک هم به تازگی خلق میشد مخالفای خودشو داشت و همین صحبت هایی که در رابطه با Death stranding میشه در مورد doom هم میشد. نمونه حرفای عموم گیمرا برای مثال "این شوتر بی مغز چیه!" "خیلی کسل کنندست تکراریه چقدر ازین موجودات مسخره بکشم!"میبینی نظرات عینا بشکل افرادی که علاقه ندارن به ds یا نمیتونن همچین چیزی رو بپذیرن میشه! من افراد زیادی رو میشناسم که یک دقیقه هم نمیتونن عنوان مورد علاقه شما Doom رو تحمل کنن! :D پس سلیقه ها هم فرق میکنه . البته سبک ds خودش یه زیر شاخه از اکشن ادونچره منم نمیگم به کل یه ژانر جدیده ولی نوآوری خوبی در ارائه گیم پلی داره که ممکنه مورد علاقه خیلیا واقع بشه یا برعکس نشه.
این صحبت هم که بازی فقط برای طرفدارنش میتونه تجربه شیرینی باشه حرف اشتباهیه از دهه ۹۰ میلادی تا الان که پیشرفت زیادی در زمینه گیم داشتیم هر عنوانی با هر ژانری بنا به محتوایی که ارائه میده میتونه جذب مخاطب جدید کنه.
 
  • Like
Reactions: D.ace and uriel
دوستانی که همش میگن اگه اسم کوجیما نبود این بازی اینقدر ازش تمجید نمیشد و ...
تا الان اسم بازی ای به نام journey به گوشتون نخورده؟همون که 57 تا goty گرفت همون که 2 3 ساعت کنار کسی که نمیشناختی راه میرفتی!!
همه میگن این اسم باعث تعریف و این امتیاز ها شده اما نظر من این هستش که اگه این اسم نبود نصف تعداد فعلی هم ملت نسبت بهش هیت نداشتن 8-|
فقط موزیک این بازی ای که اسم بردی خودش میارزه به نصف صنعت گیم. احیانا گرافیک هنری ای رو نام ببر که قابل قیاس با journey باشه . اتمسفر بازی رو فراموش کردین?
به خدا اسم یه سازنده هیچوقت نمیتونه باعث هیت یا برعکسش بشه. اگرم حتی اینجوری باشه بیشتر این محتمل تره که برا اسم کوجیما به بازی نمره بالا بدن.
journey اگه به هرررر افتخاری رسید حقش بود. اکبر عبدی هم کارگردانش بود بازم همین افتخاراتو کسب میکرد. چون بازی بی نقص بود.
 
:|
بازی برای کوجیما یا عمه کوجیما خوب نباشه مشکلی نیست کوجیما بازی رو برای خودش یا عمه ش که نساخته :| برای ما ساخته یه سری گیمرها خوششون میاد یه سریم نه اونطور که از نقدها برمیاد
بعد دقیقا چطور از چنین بازی ای انتظار گان پلی دارید؟
گان پلی میخواید بازی زیاده اصلا کوجیما تمام بازیاش براساس نکشتن و پاشیفیزم بوده، بله میشدم تو سری متال گیر دشمنا رو کشت ولی تیراندازی کلا هزینه داشت و اینطوری نبوده راه بیوفتی با شاتگان مغز همه رو منفجر کنی تا بازی تموم شه...
بعد جالبه دوستان یاد عناوین مظلوم دنیای گیم میوفتن که همه هم بخاطر کوجیمای خونخوار دیده نشدن. اینطوریه کلا بازیسازهای معروف تعطیل کنن راه برای بقیه باز شه :|
 
شما جوری با قاطعیت صحبت میکنی که انگار بازی رو خودت تجربه کردی!
دوستمون متای هر دو بازی رو مقایسه کرده و اتفاقا حرف درستی هم میزنه. در مورد صحبتت راجع به کم مخاطب بودن بازی های دیوید کیج باید بگم که ایشون علاوه بر اینکه با hr بسیار موفق بود موج جدیدی رو هم راه انداخت تا جایی که استودیوی telltale games که تا اون زمان جز سری s&m دستاورد بهتری نداشت سوار بر همین موج walking dead رو خلق کرد و دیدیم که عموم گیمرا چه استقبالی بی نظیری ازش انجام دادن تا جایی که جوایز های بهترین بازی سال رو هم درو کرد!
اصولا هم نباید تنفر در رابطه با خلق محتوای جدید و نوآور وجود داشته باشه دلیل مقاومت و سخت پذیز بودن بعضی از گیمرا هم به تنفکر سنتی برمیگرده که در هر مبحثی میتونه وجود داشته باشه. مثلا طرفداران سبک شوتر اول شخص رو مثال میزنم با بازی doom که حدود ۲۰ ۳۰ سال هست که خلق شده و به مرور به تکامل رسیده و جا افتاده. مشخصه تا الان طرفدار های زیادی هم پیدا کرده و کلی زیر شاخه جدید از طریقش ساخته شده. مسلما اگر این سبک هم به تازگی خلق میشد مخالفای خودشو داشت و همین صحبت هایی که در رابطه با Death stranding میشه در مورد doom هم میشد. نمونه حرفای عموم گیمرا برای مثال "این شوتر بی مغز چیه!" "خیلی کسل کنندست تکراریه چقدر ازین موجودات مسخره بکشم!"میبینی نظرات عینا بشکل افرادی که علاقه ندارن به ds یا نمیتونن همچین چیزی رو بپذیرن میشه! من افراد زیادی رو میشناسم که یک دقیقه هم نمیتونن عنوان مورد علاقه شما Doom رو تحمل کنن! :D پس سلیقه ها هم فرق میکنه . البته سبک ds خودش یه زیر شاخه از اکشن ادونچره منم نمیگم به کل یه ژانر جدیده ولی نوآوری خوبی در ارائه گیم پلی داره که ممکنه مورد علاقه خیلیا واقع بشه یا برعکس نشه.
این صحبت هم که بازی فقط برای طرفدارنش میتونه تجربه شیرینی باشه حرف اشتباهیه از دهه ۹۰ میلادی تا الان که پیشرفت زیادی در زمینه گیم داشتیم هر عنوانی با هر ژانری بنا به محتوایی که ارائه میده میتونه جذب مخاطب جدید کنه.
البته جدیدترین نسخه Doom رو بهش انتقاد هم فراوان کردم :D.
ببین کلیت و محتوای صحبت هات اشتباه نیست، من هم قبول دارم که باید تغییر باشه، باید تنوع باشه. ولی همونطور که گفتم در راستای خود ویدئو گیم.
من نگفتم بازی های کیج بد بودن یا فن بیس ندارن، ولی ژانری که خلق کرده و اثری که آورده واقعا اگر بخوای منطقی نگاه کنی نه خیلی پر مخاطب شده و نه حتی جریانی رو خلق کرده که خیلی قابل اعتنا باشه. TWD درسته مبنای حرکتش رو بر پایه |آثار کیج گذاشته ولی باز هم همون چیزی که گفتم، مخاطبینش ابدا در اون حد و اندازه نیستن که بگیم الان فقدان همچین اثری طیف زیادی از جامعه گیمر رو چشم به راه گذاشته. الان بعد از این همه سال دوباره سر آخر خود کیج عنوان جدیدی رو در ژانر خودش ساخت و عرضه کرد. بازار طالب این عناوین نیست واقعا، باید پذیرفت.
راجب doom، ببین doom حتی اگر امروز هم میومد مخاطبینش رو داشت چه بسا که بیشتر، اثری مثل doom و ژانری مثل FPS بعد از نزدیک به 3 دهه هنوز غبار کهنگی روش ننشسته، اینقدر اقبال مخاطبین رو به همراه داشته که اینهمه آثار گوناگون هم گیمرهارو دل زده نکرده. از یه اثر سنتی و کلاسیک مثل خود doom بگیر که سال 2016 عرضه شد و پس از این همه سال بازم جزو تاپ 3 سال خودش شد و علاوه بر جوایز کلی هم فروش کرد. تا آثار عمیق ژانر که تلفیق بینظیری از روایت داستان و خلق جهان های بزرگ رو داشتن مثل bioshock infinite. همگی پر فروش، پر مخاطب و همیشه مخاطب پسند هستن.
در مقابل اثر دیوید کیج، که خب شاید عمر مفیدش به یک دهه هم نرسید و عموم مخاطبین رو مجذوب نکرد.
حالا نمیگیم doom ، شما بازی ای مثل The last of us رو در نظر بگیر، یادمه اصلا یکی از شعارهای بازی این بود که این بازی شما را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک میکنه. بازی به شدت واقع گرایانه بود، به شدت رئالیستیک در مبارزات، عواطف، داستان سرایی، پویایی جهان و حتی شدیدا سینمایی و... ولی ضربه خورد؟ خیر. چرا؟ چون به قوانین نوشته و نانوشته صنعت ویدئو گیم احترام گذاشت، از حدود این مدیوم بیرون نزد. در حالی که حتی نبردها هم کارگردانی شده بود بود، حتی زاویه دوربیین و.... نه تنها impact وحشتناکی رو صنعت گذاشت، بلکه الان زمینه ساز و چراغ راه عناین بزرگی شد که حتی قبل از tlou خلق شده بودن، مثل god of war. هنوزم همه منتظرن تا چیزی شبیه به اونو ببینن و به هیچ وجه دل زده نشدن. اقبال عمومی و مخاطب پسندیش رو هم که دیگه خودت بهتر از من میدونی که چه انفجاری به پا کرد.
مخاطب تمام این هارو میفهمه، مخاطب برای بازی ویدئویی پول میده نه نگاه کردن فیلم سینمایی و کات سین های ساعتی.
من عرایضم رو گفتم ، نمیخوام متقاعد بشید یا بپذیرید، به هر حال چیزی هم داریم به عنوان سلیقه شخصی که خیلی محترمه، شما حق دارید خیلی از بازی خوشتون بیاد و کاملا هم محترمه. ولی من اصولا این حرکت هارو فالش و اشتباه میبینم و همین الانم شرط میبندم که این اثر خیلی زودتر از چیزی که فکرشو بکنید فراموش خواهد شد:D.
 
آخرین ویرایش:
فقط موزیک این بازی ای که اسم بردی خودش میارزه به نصف صنعت گیم. احیانا گرافیک هنری ای رو نام ببر که قابل قیاس با journey باشه . اتمسفر بازی رو فراموش کردین?
به خدا اسم یه سازنده هیچوقت نمیتونه باعث هیت یا برعکسش بشه. اگرم حتی اینجوری باشه بیشتر این محتمل تره که برا اسم کوجیما به بازی نمره بالا بدن.
journey اگه به هرررر افتخاری رسید حقش بود. اکبر عبدی هم کارگردانش بود بازم همین افتخاراتو کسب میکرد. چون بازی بی نقص بود.
بنده هم نگفتم جورنی بازی خوبی نیست یکی از بهترین بازی هایی هست که بازی کردم
خیلی ها رو هم دیدم که خوششون نیومده ولی نیومدن بگن این بازی چون اینجور بود گوتی شد
با قسمت دوم حرفتون هم موافق نیستم با کلا نیومده 62 تا نقد مثبت داشته 1 منفی 11 تا میکس
بعد ملت همش میگن اسم کوجیما نبود کسی بازی رو تحویل نمیگرفت. حتی خودت داری میگی محتمل تر هست بخاطر اسمش نمره بالا بدن
برای مثال همین fallout 76 چون بازی تاد هاوارد بود نمره بالا دادن بهش؟
quantom break چی؟
evil within چی؟
این مورد فقط در مورد کوجیما صدق میکنه؟!
نمیدونم چرا درک متفاوت بودن سلیقه سخت هست برای بعضی ها
سر رد دد هم گیر کند بودن دادن خوب شاید یکی کلا بازی fast paced خوشش نیاد!!! منی که از بردرلندز خوشم نمیاد میام همش بگم چرته ؟! کلش گرایند هست؟ نه!! چون میدونم بقیه خوششون میاد
ولی متاسفانه اون دسته از دوستانی که این سبک بازی رو دوست دارن همش میخوان نظرشون رو به بقیه فرو کنن و بگن این بازی هست اون بازی نیست!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or