امتیاز های بازی Senua's Saga: Hellblade II

  • Thread starter Thread starter amonre
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیشبینی شما در مورد متاکریتیک بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294
  • نظرسنجی بسته شده است .

amonre

کاربر سایت
hellblade.jpg

Hellblade II

MEta hell.jpeg

حماسه سنوئا: هل‌بلید ۲ ( Senua's Saga: Hellblade II) یک بازی ویدئویی خیال‌پردازی تاریک در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط استودیوی انگلیسی نینجا تئوری توسعه یافته و به‌وسیلهٔ ایکس‌باکس گیم استودیوز در تاریخ May 21, 2024 برای ایکس‌باکس سری اکس/اس و مایکروسافت ویندوز منتشر خواهد شد. این بازی در جوایز بازی ۲۰۱۹ توسط فیل اسپنسر به عنوان دنباله بازی هل‌بلید معرفی شد

بازی مثل یک تخم مرغ سربسته هست و هر متایی ممکنه بگیره پس لطفا انتقادها و تعاریف های خودتون در مورد بازی رو محترمانه و در راستای موضوع تاپیک بیان کنید، مخلصیم​
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا من چند روز پیش از اول Spec Ops رو بازی کردم. با اینکه گیم پلیش دیگه خیلی قدیمی شده، اما هنوز خیلی خفنه. و واقعا حیف که این بازی رو هیچ کس تحویل نگرفت. بیشعورهایی مثل یوروگیمر که بهش 7 دادن و گیمرهای ناسپاسی که نخریدن و باعث شدن هم سازنده به چح عضما بره، هم کلا از سینگل پلیر بکشه بیرون، هم اینکه کلا خیلی هارو نسبت به تولید یه محصول خفن ناامید کنه.

برای همین میگم امیدوارم امثال HB2 موفق باشن. چون شکست اینها پالس منفی به باقی سرمایه گزارها و سازنده هاست. طرف میگه وقتی این بازی رو نمیخرن، در عوض فولان بازی، با پروداکشن خیلی ضعیف تر داره پول پارو میکنه، مثل پل وردل مثلا، من چرا باید سینگل پلیر بسازم؟ چرا نرم یه بازی لایو سرویس رو ری اسکین کنم به اسم یه بازی جدید بدم بیرون پول در نیارم؟
بازی لایو سرویسی هم که ساختن انصافا خیلی خوب و خاص بود ولی چون انحصاری اپیک بود کسی تحویل نگرفت و آخرش ریبوتش کردن انداختن استیم و اونجا هم صرفا یه کپی F2P تارکف بود که چیترا نابودش کردن

فن بوی بازی و تنبلی شده آفت صنعت گیم
 
اتفاقا من چند روز پیش از اول Spec Ops رو بازی کردم. با اینکه گیم پلیش دیگه خیلی قدیمی شده، اما هنوز خیلی خفنه. و واقعا حیف که این بازی رو هیچ کس تحویل نگرفت. بیشعورهایی مثل یوروگیمر که بهش 7 دادن و گیمرهای ناسپاسی که نخریدن و باعث شدن هم سازنده به چح عضما بره، هم کلا از سینگل پلیر بکشه بیرون، هم اینکه کلا خیلی هارو نسبت به تولید یه محصول خفن ناامید کنه.

برای همین میگم امیدوارم امثال HB2 موفق باشن. چون شکست اینها پالس منفی به باقی سرمایه گزارها و سازنده هاست. طرف میگه وقتی این بازی رو نمیخرن، در عوض فولان بازی، با پروداکشن خیلی ضعیف تر داره پول پارو میکنه، مثل پل ورلد مثلا، من چرا باید سینگل پلیر بسازم؟ چرا نرم یه بازی لایو سرویس رو ری اسکین کنم به اسم یه بازی جدید بدم بیرون پول در نیارم؟
اتفاقا منم دوباره چند ماه پیش نشستم بازیش کردم، واسه نسل هفت واقعا بازی خوبی بود و حقش نبود اینجوری بکوبنش ولی این سبک گیم پلی واقعا برای الان زیادی سادس. آزادی عملی که تو مسیر و گیم پلی داشت در حد پیست بازیای ریسینگ بود.

به نظرم نسل جدید گیمرا بیشتر با آزادی عمل تو گیم پلی حال میکنن تا داستان سرایی و شخصیت پردازی و گرافیک و اینجور چیزا، همونجور که الدن رینگ و بالدرز گیت و زلداهای جدید اون شکلی رکورد جا به جا کردن.
ماها چون زمان گذر بازیا از دو بعدی به سه بعدی رو هم تجربه کردیم و اون موقع تازه تونستن بازیاشونو سینمایی روایت کنن هنوزم اون سبک برامون خاصه و با ارزشه جوری که نسل هفت واقعا دیگه اوجش بود و اکثر بازیا به شدت داشتن ساده میشدن چیزای دیگه اولویت شده بود.

هل بلید در بهترین حالت اگه فروشش در حد الن ویکم باشه خوبه باز ولی واقعا بعید می‌دونم گیمرای نسل جدید زیاد سمتش برن.
 
نسخه ابتدایی هم کامبت بازی تک به تک بود بازی نکردی؟ یعنی اگه 3 تا انمی وارد می شدن فقط اون یکی ای که برای مبارزه انتخاب می کردی جلو میومد و بقیه می ایستادن، اگر بهشون خیلی نزدیک می شدی یک حرکتی می زدن. ارتباطی به تغییرات نداره، گیم پلی پایه و اساسش همین بوده و چیز بدی محسوب نمی شه ولی فنون سنوئا تا نبینم نمی شه نظر قطعی داد
اگه پیش نمایش Gamespot رو بخونی بهتر متوجه میشی منظورم چی هست :دی نسخه اول سیستم مبارزات خیلی ساده بود ولی تو این نسخه انگار یه جور پازل (!) هست و صرفا دکمه زنی نیست. تو این نسخه تک به تک یعنی تو هر صحنه فقط و قطعا با یک دشمن رو برو هستیم و اونایی که تو بک گراند هستن نقشی تو مبارزه ندارن. اتفاقا یکی از مشکلات من با نسخه قبلی همین سیستم مبارزات بود که به نظرم طبق همین چند تا صحنه کوتاهی که نشون دادن از نقطه ضعف داره به نقطه قوت تبدیل میشه :دی

Senua's Saga: Hellblade 2's Combat Looks Beautiful And Feels Badass

حقیقتش این بازی هر چقدر داستان و اتمسفر و گرافیک خفنی داشته باشه بازم اگر سیستم مبارزات ساده و سطحی باشه برای من نهایتا یه چیزی مثل نسخه اول میشه که خب خیلی دوستش نداشتم! برای همین خیلی امیدوارم این مطالبی که در مورد این بخش گفته شده درست باشه و مبارزات خفنی رو در پیش رو داشته باشیم.
 
نسخه اول سیستم مبارزات خیلی ساده بود ولی تو این نسخه انگار یه جور پازل (!) هست و صرفا دکمه زنی نیست. تو این نسخه تک به تک یعنی تو هر صحنه فقط و قطعا با یک دشمن رو برو هستیم و اونایی که تو بک گراند هستن نقشی تو مبارزه ندارن.
باز داری حرف قبلیتو تکرار می کنی! مبارزات کلا تک به تکه حالا چه ایستاده نظاره کنن و نوبتی باشه یا مثل بز در بک گراند تماشاچی باشن :D اتفاقا اینکه ازش به عنوان نکته مثبت یاد می کنن ساده تر می کنه بازی رو، بازم می گم به پیش نمایش ها تا وقتی گیم پلی درستوحسابی ندیدم اعتنا نمی کنم، چون اگرخیلی کار شاقی کرده بودن دو دقیقه گیم پلی نشون می دادن تا ببینیم با خودش چند چنده. الانم زمان زیادی تا آشکار شدن این موارد باقی نمونده
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
باز داری حرف قبلیتو تکرار می کنی! مبارزات کلا تک به تکه حالا چه ایستاده نظاره کنن و نوبتی باشه یا مثل بز در بک گراند تماشاچی باشن :D اتفاقا اینکه ازش به عنوان نکته مثبت یاد می کنن ساده تر می کنه بازی رو، بازم می گم به پیش نمایش ها تا وقتی گیم پلی درستوحسابی ندیدم اعتنا نمی کنم، چون اگرخیلی کار شاقی کرده بودن دو دقیقه گیم پلی نشون می دادن تا ببینیم با خودش چند چنده. الانم زمان زیادی تا آشکار شدن این موارد باقی نمونده
البته اون pre reviews مثبت برای Redfall هم بود !!! حالا باید دید این چیکار میکنه چون واقعا مساله اینه اگه بازی از نظر فروش موفق نشه احتمال زیاد MS استودیو رو بعد از مدتی می‌بنده. برای MS متا و جوایز هم مهم نیست دیدید که با سازنده HiFi چیکار کرد.
فنای اکسباکس باید یه کمپین بذارن و همگی بازیو بخرن تا حمایت بشه ولی متاسفانه این اتقاق نمیفته‌ و اسپنسر اونها را به یک سیستم دیگه عادت داده. امیدوارم بعدا کاربران پلی استیشن بازیو حمایت کنند شاید درصدی باعث بشه خطری این استودیو را تهدید نکنه
 
البته اون pre reviews مثبت برای Redfall هم بود !!! حالا باید دید این چیکار میکنه چون واقعا مساله اینه اگه بازی از نظر فروش موفق نشه احتمال زیاد MS استودیو رو بعد از مدتی می‌بنده. برای MS متا و جوایز هم مهم نیست دیدید که با سازنده HiFi چیکار کرد.
فنای اکسباکس باید یه کمپین بذارن و همگی بازیو بخرن تا حمایت بشه ولی متاسفانه این اتقاق نمیفته‌ و اسپنسر اونها را به یک سیستم دیگه عادت داده. امیدوارم بعدا کاربران پلی استیشن بازیو حمایت کنند شاید درصدی باعث بشه خطری این استودیو را تهدید نکنه
Xbox games on PS5 have been having a rough time so far
 
باز داری حرف قبلیتو تکرار می کنی! مبارزات کلا تک به تکه حالا چه ایستاده نظاره کنن و نوبتی باشه یا مثل بز در بک گراند تماشاچی باشن :D اتفاقا اینکه ازش به عنوان نکته مثبت یاد می کنن ساده تر می کنه بازی رو، بازم می گم به پیش نمایش ها تا وقتی گیم پلی درستوحسابی ندیدم اعتنا نمی کنم، چون اگرخیلی کار شاقی کرده بودن دو دقیقه گیم پلی نشون می دادن تا ببینیم با خودش چند چنده. الانم زمان زیادی تا آشکار شدن این موارد باقی نمونده

امیر فلسفه کامبت سیستم HB2 فرق داره.

تو HB1 اینجوری بود که سه نفر حمله میکردن، ولی فقط با یکی درگیر بودی، تا اینکه مثلا داج کنی، بری درگیر بشی با یه نفر دیگه، که فرمول گیم پلی راک استدی هست، برای مبارزات چند نفره، همه دوره ات میکنن و تو درگیر مبارزه با این نفر هستی، تا اینکه یکی دیگه حمله کنه و تو سوییچ کنی رو اون یکی. اما تو HB2 اصلا هیچ شخص دیگه ای نیست که بخوای حالا سوییچ کنی روش یا نه. همیشه و در همه حال فقط با یه نفر مبارزه میکنی و اون دشمن هم یه جایگاه روانی داره برای سنوئا. یعنی انگار داره با یه چیزی تو درون خودش مبارزه میکنه و این فرم مبارزه، پروجکشنی از اون کشمکش درونی هست! در نتیجه صرفا یه اکشن ساده نیست، و هر مبارزه طراحی شده است. حالا نمیدونم اسکریپتده یا چی.

تو حرف که بی نهایت جذابه، باید دید در عمل چطور درش آوردن.
 
البته اون pre reviews مثبت برای Redfall هم بود !!! حالا باید دید این چیکار میکنه چون واقعا مساله اینه اگه بازی از نظر فروش موفق نشه احتمال زیاد MS استودیو رو بعد از مدتی می‌بنده. برای MS متا و جوایز هم مهم نیست دیدید که با سازنده HiFi چیکار کرد.
فنای اکسباکس باید یه کمپین بذارن و همگی بازیو بخرن تا حمایت بشه ولی متاسفانه این اتقاق نمیفته‌ و اسپنسر اونها را به یک سیستم دیگه عادت داده. امیدوارم بعدا کاربران پلی استیشن بازیو حمایت کنند شاید درصدی باعث بشه خطری این استودیو را تهدید نکنه
سر برخی عناوین که نمایشی نداشتن، پیش نمایشها به همین شکله و کلا به این هندونه گذاشتن زیر بغل ها، نمی شه اعتنا و اعتماد کرد. نمونش سایبرپانک که پشت درب های بسته برای ژورنالیست ها بازی رو گذاشتن، اسکلشونم کردن موقع بیرون اومدن از اتاق شروع کردن به تشویق کردنشون! تا چند روز از GAME 2 فقط قصیده می گفتن! حالا استودیو خدابیامرز ردفال یه چیزی اواخر نشون داد از گیم پلی و فهمیدیم چی به چیه، ولی اینکه (هل بلید) دیگه بازی بزرگی نیستو اتفاقا برای دیده شدن به نمایش های بیشتر و مارکتینک نیاز مبرم داره
 
آخرین ویرایش:
باز داری حرف قبلیتو تکرار می کنی! مبارزات کلا تک به تکه حالا چه ایستاده نظاره کنن و نوبتی باشه یا مثل بز در بک گراند تماشاچی باشن :D اتفاقا اینکه ازش به عنوان نکته مثبت یاد می کنن ساده تر می کنه بازی رو، بازم می گم به پیش نمایش ها تا وقتی گیم پلی درستوحسابی ندیدم اعتنا نمی کنم، چون اگرخیلی کار شاقی کرده بودن دو دقیقه گیم پلی نشون می دادن تا ببینیم با خودش چند چنده. الانم زمان زیادی تا آشکار شدن این موارد باقی نمونده
نسخه قبل تو یه صحنه تا ۳ تا دشمن ممکن بود بهت حمله کنن یا اینکه مثلا یکی رو چند تا دمیج می‌زدی بعد نفر دوم حمله می کرد و به همین ترتیب اینقدر ضربه میزدی تا هر ۳ تا بمیرن و واقعا چالش خاصی نداشت و فقط زیاد باید ضربه می زدی :D الان این کجاش شبیه به حالت تک به تک فعلی هست؟ با توجه به این وضعیت اینا اومدن سیستم مبارزات رو عوض کردن که به نظر میاد مثل نسخه قبل سطحی و ساده هم نیست.
 
امیر فلسفه کامبت سیستم HB2 فرق داره.

تو HB1 اینجوری بود که سه نفر حمله میکردن، ولی فقط با یکی درگیر بودی، تا اینکه مثلا داج کنی، بری درگیر بشی با یه نفر دیگه، که فرمول گیم پلی راک استدی هست، برای مبارزات چند نفره، همه دوره ات میکنن و تو درگیر مبارزه با این نفر هستی، تا اینکه یکی دیگه حمله کنه و تو سوییچ کنی رو اون یکی. اما تو HB2 اصلا هیچ شخص دیگه ای نیست که بخوای حالا سوییچ کنی روش یا نه. همیشه و در همه حال فقط با یه نفر مبارزه میکنی و اون دشمن هم یه جایگاه روانی داره برای سنوئا. یعنی انگار داره با یه چیزی تو درون خودش مبارزه میکنه و این فرم مبارزه، پروجکشنی از اون کشمکش درونی هست! در نتیجه صرفا یه اکشن ساده نیست، و هر مبارزه طراحی شده است. حالا نمیدونم اسکریپتده یا چی.

تو حرف که بی نهایت جذابه، باید دید در عمل چطور درش آوردن.
توی هل بلید 1 می شد داج کرد ماکان و با یکی دیگه درگیر شد! سیستم مبارزات بازی بر همین اساسه و ارتباطی به این موارد نداره. حالا سازنده خواسته کسی توی صحنه نباشه تغییری در اصل داستان ایجاد نمی کنه
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
توی هل بلید 1 می شد داج کرد ماکان و با یکی دیگه درگیر شد! سیستم مبارزات بازی بر همین اساسه و ارتباطی به این موارد نداره. حالا سازنده خواسته کسی توی صحنه نباشه تغییری در اصل داستان ایجاد نمی کنه

سیستم کامبت HB1 اینجوری بود که یکی میزدی، اون یکی میزد، دفاع میکردی، داج میکردی و ... حالا میشد سوییچ هم کرد رو یه نفر دیگه. اوکی؟

سیستم کامبت HB2 اینجوری نیست. کل مبارزه صرفا مبتنی بر اینکه تو بزنی اون بزنه دفاع کنی داج کنی نیست! یه چیز طراحی شده است، شبیه پازل، باید ببینی چطور طرف رو بزنی و این انیمیشن ها و فرم مبارزه با هدف داستانی طراحی شده. ویدئو ببینی بیشتر دستت میاد چی به چیه.
 
سیستم کامبت HB1 اینجوری بود که یکی میزدی، اون یکی میزد، دفاع میکردی، داج میکردی و ... حالا میشد سوییچ هم کرد رو یه نفر دیگه. اوکی؟

سیستم کامبت HB2 اینجوری نیست. کل مبارزه صرفا مبتنی بر اینکه تو بزنی اون بزنه دفاع کنی داج کنی نیست! یه چیز طراحی شده است، شبیه پازل، باید ببینی چطور طرف رو بزنی و این انیمیشن ها و فرم مبارزه با هدف داستانی طراحی شده. ویدئو ببینی بیشتر دستت میاد چی به چیه.
الان من باید بگم اوکی ماکان! در مورد سیستم مبارزات هل بلید 2 مثل پازل QTE هر چی باشه بعدا که بازی اومد نظر می دم و بحث بعدیه. کاربر گفت مبارزات برخلاف نسخه اول تک به تکه، واضحه که اینطور نیست، چه انمی های دیگه باشن چه نباشن اساس گیم پلی هل بلید بر اساس مبارزات نوبتیه. حالا چه خلاقیت جدیدی بکار بردن وقتی بازی اومد در موردش می شه صحبت کرد
 
با توجه به چیزایی که دیدم و خوندم, به نظرم متای بازی بین ۸۵ تا ۸۷ میشه. نمیدونم چرا نظرسنجی رو بالای ۹۰ خورده برام :دی یاد ندارم چنین گزینه ای زده باشم :دی
در کل بازی کاملا بی ادعاس و هیچوقت قرار نبود بیاد تا فلان بازی و فلان سبکی رو متحول کنه :دی
یه بازی خطی با خط داستانی کم نظیر, موسیقی عالی و گرافیک شاهکاره. ولی خوب به شدت خطیه, کوتاهه, سیستم مبارزاتش محدوده و... :دی
در کل این موارد عیب نیست! سبک بازی همینه. برا همین به نظرم نمیتونه متای بالای ۸۷ منطقی باشه براش.
نیومدن تریلر گیم پلی هم به شدت انتخاب منطقی ای هست. بازی روی داستان میچرخه و کوتاهه! قطعا دیگه نخواستن چیزی لو‌ بره و همه هایپ باشن.
 
فک کنم اولین بازیه ایکس باکسه که تقریبا همه امیدوار هستن که موفق بشه! :D
همونطور که دوستان گفتن، یه دلیل واضحش اینه که با یه بازی کاملا داستانی و خطی سروکار داریم که موفقیت اینجور بازیا خیلی مهمه تا همه بازیا آنلاین یا اپن‌ورلد نشن. دلیل دوم هم بسته نشدن استدیو هست که هیشکی دوست نداره این اتفاق بیوفته، مخصوصا واسه یه استدیویی با قدمت نینجا تئوری. البته به جز یه نفر از کاربرا که گفته بود از بسته شدن استدیوها خوشحال میشه! :D
یه دلیل هم من اضافه کنم که ممکنه بقیه باهام موافق نباشن...این کوتاه بودن بازی واسه من خبر خوبیه و واقعا خسته شدم از طولانی شدن بیش از حد بازیا. این چند سال خیلی بازی داشتیم که اوایلش یکی دو مرحله باحال داشتن، بعدش ساعت‌ها تکرار مکرراته تا اینکه دوباره میرسی به یه بخش جالب و این روند همینطوری تا انتهای بازی تکرار میشه. نمیدونم از حدود 10 سال پیش چه اتفاقی افتاد که از اون به بعد اکثر استدیوها لازم می‌بینن که اینقدر دری وری بدردنخور به بازیا اضافه کنن تا مدت زمانش بیشتر بشه، در حالی که محتوای مفید بازی ممکنه در حد همون 5 ساعت باشه. بازی اگه خفن باشه، باعث میشه بخوای همون چند ساعت رو بارها بازی کنی، بری سراغ چالش‌ها و درجه‌های سختی بالاتر و غیره.
کلا سنجش ارزش بازی بر اساس مدت زمانش، بنظرم خیلی کار اشتباهیه و امیدوارم منتقدها هم کیلویی بازیو نقد نکنن. البته اگه بازی هم کوتاه باشه و هم کیفیت بدی داشته باشه، بحث دیگه‌ای هست. خلاصه که امیدوارم برگردیم به زمانی که بازیا 6 تا 12 ساعت بودن و انقدر ریتم خوبی داشتن که چند بار پشت سر هم بازیش میکردیم. نه الان که تا برسی به آخر بازی پیر شدی و حتی اگه با بهترین بازی هم طرف باشی، از دنیای بازی خسته میشی و فقط میخوای تموم بشه.
 
من برعکس فکر میکنم main story بیشتر بازی های الان خیلی کوتاهه و خیلی ضعف بزرگیه.بنظرم استاندارد تایم بازی باید ۴۰ ساعت به بالا باشه.ولی خوب برای این بازی که ساخت سختتر و زمان برتری داره نمیشه انتظار این همه تایم داشت ولی بازم ۸ ساعت خیلی کمه.یعنی این همه سال انتظار ۸ ساعت میشینی پاش تموم شد رفت.😬
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or