امتیاز های بازی Senua's Saga: Hellblade II

  • Thread starter Thread starter amonre
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیشبینی شما در مورد متاکریتیک بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294
  • نظرسنجی بسته شده است .

amonre

کاربر سایت
hellblade.jpg

Hellblade II

MEta hell.jpeg

حماسه سنوئا: هل‌بلید ۲ ( Senua's Saga: Hellblade II) یک بازی ویدئویی خیال‌پردازی تاریک در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط استودیوی انگلیسی نینجا تئوری توسعه یافته و به‌وسیلهٔ ایکس‌باکس گیم استودیوز در تاریخ May 21, 2024 برای ایکس‌باکس سری اکس/اس و مایکروسافت ویندوز منتشر خواهد شد. این بازی در جوایز بازی ۲۰۱۹ توسط فیل اسپنسر به عنوان دنباله بازی هل‌بلید معرفی شد

بازی مثل یک تخم مرغ سربسته هست و هر متایی ممکنه بگیره پس لطفا انتقادها و تعاریف های خودتون در مورد بازی رو محترمانه و در راستای موضوع تاپیک بیان کنید، مخلصیم​
 
آخرین ویرایش:
باو من نمیدونم چجوری تو روزگاری که بقیه رسانه های ویدیو گیم زورشون نمیرسه مدیای فیزیکی تولید کنن Edge (و یه دنبالش Game Informer) میشن بی اعتبار
لعنتی ها. این که مدیای فیزیکی دارن خود پدر و مادر اعتباره :D



اول این که کار درستی می کنه که بازی رو قبل از هر چیزی با چوب گیم پلی میزنه. حتی اگه بگیم درگیر مغلطه مکناماراست
دوم این که شما بیا این جا المان گیم پلی شوکه کننده این بازی های زیر رو به من نشون بده و بگو چجوری از EDGE نمره بالا گرفتن؟

آقا بیایید قبول کنیم HB2 بازی خوبی از نظر گیم دیزاین نیست. برادر من اگه تو بازیت کامبت میذاری و جزئی از هسته گیم پلی ـه و به شدت هم یکنواخت و خسته کننده است خب این مشکل سازه برای بازیت معلومه همه بهت درست درمون نمره نمیدن
حالا بیا مرزهای گرافیک رو جابجا کن
ادم ترجیح میده ویژوال ناول بازی کنه جاش اگه تنها چیزی که مهمه داستانه

View attachment 341029
View attachment 341030
View attachment 341031
View attachment 341032
View attachment 341033
Gone Home 90? بندازش بره تو آشغالدونی این مجله رو :))
 
  • Like
Reactions: dark souls
این بازی یه خوبی داشت این بود که باعث شد کسایی که به بازی هایی مثل لست و گاد و U (که در سبک خودشون بهترین کامبت دیزاین ، گیمپلی و طراحی مراحل رو داشتن) میگفتن سینمازده هستن و کمال گرا نیستن الان با همچین تجربه کوتاهی حال کنن و عاشقش بشن .
گرافیک عالی ، صداپیشگی و صداگذاری عالی همراه با داستان و روایت صرفا خوب و قابل قبول ، تجربه ای 5 ساعته که شاید 1 ساعت هم گیمپلی خالص بهت نده و با این وجود بازم مشکل شدید پیسینگ داره ، معماهای بسیار ضعیف ، نبودن گیمپلی و کامبت سیستم ، پیاده روی های زیاد و ارزش تکراری که وجود نداره ، دیگه وارد نبود انمی های متنوع نمیشم چون اصلا کامبتی نداره که بخواد اینو داشته باشه و اکثر این به اصطلاح بازی اسکریپت شدس ، یه تجربه معمولی و یکبار مصرف
اصلا هم اینطوری نبوده که هدف بازی و خواسته فن ها از اول همین باشه چون اگه یادتون بیاد قرار بود برا خودش گاد کیلری بشه دوستان میگفتن کوری بارلوگ از شوک دیدن کامبت بازی دیگه نزدیک گریه و خودزنی بوده و فکر کرده در سانتامونیکا نفوذی داشته ، اینایی که گفتم مزه پرونی نیست صرفا نقل قول همین دوستان کمال گرا هست که 5 سال هایپ بودن .
به نظرم نمره 4 برا این بازی رو میشه به یه شکلی توجیح کرد ولی 10 دادن رو نه ، ارزش 10 خیلی پایین اومده دیگه . خیلی دوست داشتم بفهمم این تحولی که اخیرا در آقای طالبیان به وجود اومد چطوری رخ داده !
 
فکر کنم حدود ۲۰ تا نمره ۹.۵ به بالا داشته باشه، حالا چطوری نمره ۱۰ رو نمیشه قبول کرد ولی این دو تا جوگیری که ۴ دادن نمره شون قابل توجیح هست از عجایبه :D این ایراداتی که در مورد بازی ردیف میشه هم حقیقتا با نمراتش همخوانی نداره، اینا واسه یه بازی با متای ۶۰ هست نه بازی که با ۱۵۰ تا نقد متاش ۸۰ ـه :D اگر هم متا رو قبول ندارید که بحث دیگه هست. ولی تو تاپیک نمرات بازی و مورد نمرات بازی بحث میشه پس فعلا ملاک بحث همین نمرات هست :D
 
فکر کنم حدود ۲۰ تا نمره ۹.۵ به بالا داشته باشه، حالا چطوری نمره ۱۰ رو نمیشه قبول کرد ولی این دو تا جوگیری که ۴ دادن نمره شون قابل توجیح هست از عجایبه :D این ایراداتی که در مورد بازی ردیف میشه هم حقیقتا با نمراتش همخوانی نداره، اینا واسه یه بازی با متای ۶۰ هست نه بازی که با ۱۵۰ تا نقد متاش ۸۰ ـه :D اگر هم متا رو قبول ندارید که بحث دیگه هست. ولی تو تاپیک نمرات بازی و مورد نمرات بازی بحث میشه پس فعلا ملاک بحث همین نمرات هست :D
بله البته شما سایت های خودی همیشه در صحنه رو در نظر نمیگیری که تعدادشون هم کم نیست .
ببین چیزی که گفتم از عجایب نی خوب متوجه نشدی ، شاید نمره خود من اصلا 4 نباشه و 6.5 باشه ولی بخاطر مشکلاتی که گفتم درک میکنم کسی بهش 4 بده اینم درک میکنم بخاطر نکات مثبتی که گفتم کسی بهش 8 بده ولی 10 رو درک نمیکنم ، خیلی سادس نکته عجیب غریبی نمیبینم ...
حالا بگذریم من نمیدونم چرا نظرشخصی و فنی یه نفر حتما باید با متا همخوانی داشته باشه چون از این همخوانی ها زمان بازی هایی که اسم بردم ندیده بودیم
 
بله البته شما سایت های خودی همیشه در صحنه رو در نظر نمیگیری که تعدادشون هم کم نیست .
ببین چیزی که گفتم از عجایب نی خوب متوجه نشدی ، شاید نمره خود من اصلا 4 نباشه و 6.5 باشه ولی بخاطر مشکلاتی که گفتم درک میکنم کسی بهش 4 بده اینم درک میکنم بخاطر نکات مثبتی که گفتم کسی بهش 8 بده ولی 10 رو درک نمیکنم ، خیلی سادس نکته عجیب غریبی نمیبینم ...
حالا بگذریم من نمیدونم چرا نظرشخصی و فنی یه نفر حتما باید با متا همخوانی داشته باشه چون از این همخوانی ها زمان بازی هایی که اسم بردم ندیده بودیم
من تجربه شخصی رو نگفتم، شما میتونی بازی رو نقد کنی و بهش صفر بدی‌. من خودم هم بهش ۱۰ نمیدم :D ولی اینکه میگید ۴ قابل درک هست و ۱۰ قابل درک نیست خودش عجیبه :D یه سری بازی هستن که تجربه خاصی ارائه میدن و خب بعضی از سایت ها به خاطر همین تجربه بهشون نمره کامل میدن. اصلا چیز عجیبی نیست و قبلا هم نمونه مشابه زیاد داشتیم. این سایت های خودی و غیرخودی هم حقیقتش ربطی به بحث نداره، Eurogamer و Games Radar و ... که دیگه سایت ایکس باکس نیستن! الان چون متا سایتش خیلی داغونه برای من بالا نمیاد ولی تو Open Critic چک کردم، به جز سایت‌های ایکس باکس، ۲۱ نمره بالای ۹.۵ داره. اینکه یه نفر یه جایی در مورد Uncharted و GoW چی گفته حقیقتش بازم به حرف من ارتباطی نداره :D دیگه خودت هم می‌دونی بهترین بازی برای من همین Uncharted هست :D
 
این بازی یه خوبی داشت این بود که باعث شد کسایی که به بازی هایی مثل لست و گاد و U (که در سبک خودشون بهترین کامبت دیزاین ، گیمپلی و طراحی مراحل رو داشتن) میگفتن سینمازده هستن و کمال گرا نیستن الان با همچین تجربه کوتاهی حال کنن و عاشقش بشن .
گرافیک عالی ، صداپیشگی و صداگذاری عالی همراه با داستان و روایت صرفا خوب و قابل قبول ، تجربه ای 5 ساعته که شاید 1 ساعت هم گیمپلی خالص بهت نده و با این وجود بازم مشکل شدید پیسینگ داره ، معماهای بسیار ضعیف ، نبودن گیمپلی و کامبت سیستم ، پیاده روی های زیاد و ارزش تکراری که وجود نداره ، دیگه وارد نبود انمی های متنوع نمیشم چون اصلا کامبتی نداره که بخواد اینو داشته باشه و اکثر این به اصطلاح بازی اسکریپت شدس ، یه تجربه معمولی و یکبار مصرف
اصلا هم اینطوری نبوده که هدف بازی و خواسته فن ها از اول همین باشه چون اگه یادتون بیاد قرار بود برا خودش گاد کیلری بشه دوستان میگفتن کوری بارلوگ از شوک دیدن کامبت بازی دیگه نزدیک گریه و خودزنی بوده و فکر کرده در سانتامونیکا نفوذی داشته ، اینایی که گفتم مزه پرونی نیست صرفا نقل قول همین دوستان کمال گرا هست که 5 سال هایپ بودن .
به نظرم نمره 4 برا این بازی رو میشه به یه شکلی توجیح کرد ولی 10 دادن رو نه ، ارزش 10 خیلی پایین اومده دیگه . خیلی دوست داشتم بفهمم این تحولی که اخیرا در آقای طالبیان به وجود اومد چطوری رخ داده !
آره واقعن تنها خوبی‌ای که این بازی داشت همین بود. قشنگ مصداق این بیت حضرت حافظه که میگه:
واعظان کـ‌این جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کارِ دیگر می‌کنند!
 
این بازی یه خوبی داشت این بود که باعث شد کسایی که به بازی هایی مثل لست و گاد و U (که در سبک خودشون بهترین کامبت دیزاین ، گیمپلی و طراحی مراحل رو داشتن) میگفتن سینمازده هستن و کمال گرا نیستن الان با همچین تجربه کوتاهی حال کنن و عاشقش بشن .
گرافیک عالی ، صداپیشگی و صداگذاری عالی همراه با داستان و روایت صرفا خوب و قابل قبول ، تجربه ای 5 ساعته که شاید 1 ساعت هم گیمپلی خالص بهت نده و با این وجود بازم مشکل شدید پیسینگ داره ، معماهای بسیار ضعیف ، نبودن گیمپلی و کامبت سیستم ، پیاده روی های زیاد و ارزش تکراری که وجود نداره ، دیگه وارد نبود انمی های متنوع نمیشم چون اصلا کامبتی نداره که بخواد اینو داشته باشه و اکثر این به اصطلاح بازی اسکریپت شدس ، یه تجربه معمولی و یکبار مصرف
اصلا هم اینطوری نبوده که هدف بازی و خواسته فن ها از اول همین باشه چون اگه یادتون بیاد قرار بود برا خودش گاد کیلری بشه دوستان میگفتن کوری بارلوگ از شوک دیدن کامبت بازی دیگه نزدیک گریه و خودزنی بوده و فکر کرده در سانتامونیکا نفوذی داشته ، اینایی که گفتم مزه پرونی نیست صرفا نقل قول همین دوستان کمال گرا هست که 5 سال هایپ بودن .
به نظرم نمره 4 برا این بازی رو میشه به یه شکلی توجیح کرد ولی 10 دادن رو نه ، ارزش 10 خیلی پایین اومده دیگه . خیلی دوست داشتم بفهمم این تحولی که اخیرا در آقای طالبیان به وجود اومد چطوری رخ داده !
بازی 3تا راوی داره که یکیش بعد از 100% کردن بازی باز میشه، البته نمیدونم چجوری کیفیت راوی های دیگه، ولی چون بازی روایت محوری هست قطعا ارزش تکرار داره.
10 رو دوباره با ارزش میکنیم!

فکر کنم حدود ۲۰ تا نمره ۹.۵ به بالا داشته باشه، حالا چطوری نمره ۱۰ رو نمیشه قبول کرد ولی این دو تا جوگیری که ۴ دادن نمره شون قابل توجیح هست از عجایبه :D این ایراداتی که در مورد بازی ردیف میشه هم حقیقتا با نمراتش همخوانی نداره، اینا واسه یه بازی با متای ۶۰ هست نه بازی که با ۱۵۰ تا نقد متاش ۸۰ ـه :D اگر هم متا رو قبول ندارید که بحث دیگه هست. ولی تو تاپیک نمرات بازی و مورد نمرات بازی بحث میشه پس فعلا ملاک بحث همین نمرات هست :D
تیپیکال BC
 
مجله ی منسوخ که تو 2024 با اسیب به محیط زیست منتشر میشه فاقد اعتباره، مخصوصا که درگیر مغلطه مکناماراست و همه بازیها رو با یک چوب (گیم پلی) میزنه و بین فاکتور های مختلف وزن قائل نیست یعنی گرافیک فرانسلی این بازی همون قدر در نمره موثره که در سوپر ماریو، و گیم پلی که ادعایی درش نیست همون ضریبی رو میگیره که یک بازی 3ds میگیره که جز گیم پلی چیز دیگه ای برا ارایه نداره.
البته شما (یعنی همون ما) میتونید به این مجله استناد کنید و اینو اینجا گفتم، که بعدا اگر با نمره ای از این مجله حال و تعریف کردم نیاید این کامنتو منشن کنید. بعضی بازیها بعضی، دقت کنین
من کامنت های شما رو میخونم فکر میکنم encyclopedia داره صحبت میکنه:D iynwim

1718369698251.png
 
باو من نمیدونم چجوری تو روزگاری که بقیه رسانه های ویدیو گیم زورشون نمیرسه مدیای فیزیکی تولید کنن Edge (و یه دنبالش Game Informer) میشن بی اعتبار
لعنتی ها. این که مدیای فیزیکی دارن خود پدر و مادر اعتباره :D
ملاک سنجش اعتبار هیچ ربطی به فیزیکی بودن یا مجازی بودن نداره.
من کاری با اعتبار این نشریات ندارم ولی استناد شما کاملن بی اعتبار و من درآوردیه.
 
به طور کل شاهد یک چرخش در بحث ها هستیم و به شخصه خیلی از این موضوع خوشحالم، همون عزیزانی که همراه دیگران مدت ها فضای حول یک بازی مثل دلست اف اس پارت 2 رو مسموم میکردن و اصن به شکل خیلی بد و زشتی سطح موضوع رو پایین میاوردن، بنزین در اتش حاشیه میریختن، امروز جز معترضان به این نوع حواشی هستند، خب این یک پیشرفت مثبته و امیدواریم ادامه داشته باشه و محدود به "بازی مورد علاقه ام" نباشه...
---
من هنوزم استارفیلد رو تموم نکردم (دراپ شده به دلیل مشکلم با طراحی بازی) و اساسی باهاش مشکل دارم (تو همین فاصله +300 ساعت فال اوت 3 4 و شلتر زدم رو اکس باکس و خیلی بیشتر هم میشه قطعا) و خب تکلیفم روشنه، اما یادمه بعضی عزیزان "خیلی" رو این مانور میدادن که فن بیس بتزدا هر چی بهش بدی میگه عالی و انتقاد نمیکنه گیر نمیده و فولان، خوبه هلبلید 2 اومد و این عزیزان هم بهشون یاداوری شد وقتی عاشق یک بازی باشی و رابطه عاطفی برقرار کنی، ممکنه کمتر سخت بگیری، ممکنه تا جایی پیش بری که فارغ از ایرادات به بازی 10 بدی، این خیلی هم خوبه، همه همینیم، نه فقط شما :D من هم همینم :D خوبه یاداوری باشه که دفعه بعد بقیه رو متهم به "هر چی بهشون بدن قبول میکنن بدون انتقاد" نکنین...
---
به نظرم چون متا به طور کل دقت پایینی داره، خیلی نباید سر همچین بازی های متوسطی به نمره اش گیر داد مثلا من باب سایت ها تابلو اکس باکس، چون مگه چقدر تاثیر دارند؟ مثلا 80 یا 79 فارغ از ظاهر، خیلی متفاوته؟ حالا بحث اگه 93 95 97 باشه یه چیزی... همیشه هستند کسانی که گند بزنن به متا، + یا -
---
خورشت خزعبل و سالاد کلمات با اکانت هزارمش هنوز بن نشده ؟ :D
---

بزرگ ترین مشکل امثال هلبلید، انحصاری شدنه، قبل از اومدنشم نظرم همین بود، یه سری فن بوی یا فرومر یه شبه میشن ذوب در استودیو و گند میزنن به کامیونیتی بازی، یه سری هم وظیفه شرعی میدونن که سرتاپای بازی رو تخریب کنن، این قطعا فضای اطراف بازی رو مسموم میکنه و جلو گسترش بازار رو میگیره فارغ از کم شدن دسترسی به دلیل انحصاری
 
حالا ٤ زياده رويه ولى بازى فقر محتواى گيمينگ داره!
از نظر بصرى عاليه
صدا و موزيك نقصى نداره
ولى در زمينه گيم بودن عقب ميمونه!
هر چقدر هم بگيم يه تجربه خاصه و عنوان اكسپريمنتال محسوب ميشه ولى روز آخر ما از يه ويديوگيم يه انتظاراى حداقلى از نظر ميزان تعامل خودمون با داستان داريم.
شايد اين فقر محتواى غير بصرى و شنيدارى (شايد بگيم تعاملى) تو نسخه اول با توجه به نو بودن ايده و ايندى بودن عنوان به چشم نميومد ولى براى نسخه دوم اصلا كافى نيست.
من هفته اول يكم بازى بيشتر به دلم بود ولى الان كه فاصله گرفتم با خودم ميگم يعنى همين فقط؟

بازی 3تا راوی داره که یکیش بعد از 100% کردن بازی باز میشه، البته نمیدونم چجوری کیفیت راوی های دیگه، ولی چون بازی روایت محوری هست قطعا ارزش تکرار داره.
10 رو دوباره با ارزش میکنیم!

الان اين ارزش تكرار محسوب ميشه؟ :D
پادكست كه نيومديم گوش بديم.
خيلى بازياى ديگه هم روايت محور بودن.
مثلا يه نمونش هوى رين!
حداقلش اين بود كه واسه همه حركات به ظاهر در خدمت روايت هم به نوعى بازيكن رو درگير ميكرد.
من هنوزم استارفیلد رو تموم نکردم (دراپ شده به دلیل مشکلم با طراحی بازی) و اساسی باهاش مشکل دارم (تو همین فاصله +300 ساعت فال اوت 3 4 و شلتر زدم رو اکس باکس و خیلی بیشتر هم میشه قطعا) و خب تکلیفم روشنه، اما یادمه بعضی عزیزان "خیلی" رو این مانور میدادن که فن بیس بتزدا هر چی بهش بدی میگه عالی و انتقاد نمیکنه گیر نمیده و فولان، خوبه هلبلید 2 اومد و این عزیزان هم بهشون یاداوری شد وقتی عاشق یک بازی باشی و رابطه عاطفی برقرار کنی، ممکنه کمتر سخت بگیری، ممکنه تا جایی پیش بری که فارغ از ایرادات به بازی 10 بدی، این خیلی هم خوبه، همه همینیم، نه فقط شما :D من هم همینم :D خوبه یاداوری باشه که دفعه بعد بقیه رو متهم به "هر چی بهشون بدن قبول میکنن بدون انتقاد" نکنین...

عه؟ يادته اوايلش برات سخت بود بپذيرى هى به زور ميخواستى خودتو توجيه كنى كه نه بازى مشكل آنچنانى نداره :D
 
الان اين ارزش تكرار محسوب ميشه؟ :D
پادكست كه نيومديم گوش بديم.
خيلى بازياى ديگه هم روايت محور بودن.
مثلا يه نمونش هوى رين!
حداقلش اين بود كه واسه همه حركات به ظاهر در خدمت روايت هم به نوعى بازيكن رو درگير ميكرد.
دیگه بستگی داره چقدر با بازی حال کرده باشی، من از یکسری چپترهاش خیلی خوشم اومد، و این که میتونم راوی دیگه انتخاب کنم، قطعا میرم سراغش.
 
  • Sad
Reactions: Sepi_60

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or