امتیاز های بازی Senua's Saga: Hellblade II

  • Thread starter Thread starter amonre
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیشبینی شما در مورد متاکریتیک بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294
  • نظرسنجی بسته شده است .

amonre

کاربر سایت
hellblade.jpg

Hellblade II

MEta hell.jpeg

حماسه سنوئا: هل‌بلید ۲ ( Senua's Saga: Hellblade II) یک بازی ویدئویی خیال‌پردازی تاریک در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط استودیوی انگلیسی نینجا تئوری توسعه یافته و به‌وسیلهٔ ایکس‌باکس گیم استودیوز در تاریخ May 21, 2024 برای ایکس‌باکس سری اکس/اس و مایکروسافت ویندوز منتشر خواهد شد. این بازی در جوایز بازی ۲۰۱۹ توسط فیل اسپنسر به عنوان دنباله بازی هل‌بلید معرفی شد

بازی مثل یک تخم مرغ سربسته هست و هر متایی ممکنه بگیره پس لطفا انتقادها و تعاریف های خودتون در مورد بازی رو محترمانه و در راستای موضوع تاپیک بیان کنید، مخلصیم​
 
آخرین ویرایش:
محمد جان، عزیزم،قشنگم، قربونت برم. ببین.
گیمه و گیم پلی میخواد و وقتی یه بازی تو اون بخش لنگ بزنه، ضعف بزرگی داره، متا 80 گرفته که دلیل عمده اون اتمسفر و داستان و گرافیکه ولی تو گیم پلی لنگ میزنه.
میتونی بگی قبلیش همین بوده ولی قبلیش با یه بودجه اندک با 500 هزار نسخه رفته تو سودآوری.
این حداقل 2-3 میلیون فروش میخواد تا بره تو سودآوری. منم ببینی تو نظرسنجی زدم 80-85، میدونستم متا میگیره ولی میدونستم نمیفروشه.
____
شاید تو نسخه اول متا مهم بوده ولی الان فلوس میخواد و با این چیزی که الان میبینم، وضعیت نینجا تو حالت قرمزه.
میگه جز چراغ بز گرفته ولی ارکین هم چراغ سبز داشت برا بازی بعدی. تنگو که از هر لحاظ موفقتر از این بود.
فقط چون مارا نزدیکه و کوچیکه، بنظرم یه فرصت داشته باش مخصوصا که یه بعد اجتماعی هم بازی داره و ماکرو میتونه ازش بهره بگیره و گر نه بنظرم شانس بقا ندارن.
خب گیم پلی اش همین هست :دی درسته که درست و حسابی و خفن نیست ولی در حد خودش خوب هست. هر چند قطعا جا داشته خیلی بهتر بشه و اصلا بحثی در این مورد نیست و واقعا کم کاری سازنده هست که پیشرفت خاصی تو این بخش نداشته. بحث من سر موضوع گیم پلی نداشتن هست :D
 
  • Like
Reactions: rahyarpaul
خب گیم پلی اش همین هست :D درسته که درست و حسابی و خفن نیست ولی در حد خودش خوب هست. هر چند قطعا جا داشته خیلی بهتر بشه و اصلا بحثی در این مورد نیست و واقعا کم کاری سازنده هست که پیشرفت خاصی تو این بخش نداشته. بحث من سر موضوع گیم پلی نداشتن هست :D
خب نمیفروشه،عزیزم.
در حد خودش بدرد نسخه 1 و یه گیم ایندی میخورد. نه برا استودیویی که 90 میلیون پوند برا خریدش دادن و بین 60-100 میلیون تزریق بودجه کردن به استودیو.
___________
بحث من سر ضعیف بودن استودیوست ولی شما تو متا میبینی. من تو فروش و من میگم ریر با متا 60 و خورده ای بازیش نجات پیدا کرد
اما نینجا، بعیده هلبلید بتونه چنین چیزی براش رخ بده و من ضعیف بودن رو تو متا نمیبینم تو نفروختن میبینم.
و اینجا عاملی که داره باعث ضعف فروش میشه گیمپلی بازی هست، پس نشون میده گیم پلی اش کافی نیست، جذاب نیست.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
گیمه و گیم پلی میخواد و وقتی یه بازی تو اون بخش لنگ بزنه، ضعف بزرگی داره
این حرف رو قبول ندارم.
گیم زیرمجموعه سرگرمی محسوب میشه. و هدف ذاتیش اینه که مخاطب رو سرگرم کنه.
شاید از دیدگاه منتقدین که میخان به یه بازی نمره بدن، گیم پلی ساده یا محدود یه ضعف محسوب بشه. ولی از دیدگاه مخاطبین این امر کاملن سلیقه ای هستش.
به عنوان مثال برای من ایندیگو پرافسی همیشه جزو تاپ 10 های تمام دوارنم محسوب میشه. بازی که یه گیم پلی ساده و qte داشت.
ولی داستان و بقیه پارامترها انقدر برام جذاب و سرگرم کننده بود که حتی گیم پلی ساده رو به نوعی در خدمت همین عوامل می پنداشتم.
یعنی نه تنها نقطه ضعف نبود، بلکه به نظرم با توجه به نوع بازی، خیلی هم مناسب بود.
 
دو نمره زیاده بنظرم خیلی ارفاق کردی اگر همه اینارو حذف کنیم نهایتش ۱ نمره تغییر کنه شایدم اصن تغییر هم نکرد .

XboxEra - 100/100
The Xbox Hub - 100/100
Bazicenter - 100/100
SomosXbox - 98/100
MondoXbox - 95/100
Xbox Tavern - 91/100
Generacion Xbox - 90/100
TrueAchievement - 90/100
Xbox Achievement - 90/100
Windowscentral - 90/100
تو متا ضریب دارن نمرات مختلف و نمیشه حساب کرد. تو اپن که ضریب ها یکسانه ، امتیاز بازی ۸۳ هست از ۷۲ نقد. با یه حساب سرانگشتی و حذف ده تا نقدی که گذاشتی، امتیاز بازی میشه ۸۱ و خورده ای . قاعدتا توی متا تاثیر بیشتری داره حذف نمرات بالا اما احتمالا به اون میزانی که تصور میشه نیست.
 
یادمه بعد اولین نمایش گیم‌پلی بازی تو تاپیکش گفتم اگه بازی قرار باشه همون گیم‌پلی سطحی نسخه قبل رو ارائه بده به نظر من از پتانسیل بازی استفاده نشده و این اوکی نیست. اما اون موقع تازه استودیو خریده و بازی انحصاری شده بود و خب دوستان حسابی از خجالتم دراومدن! :D

من چندتا از بهترین بازی‌هایی که چند سال اخیر بازی کردم اصلا کامبت نداشتن. Outer Wilds. Immortality. Disco Elysium. Indika. Who Is Lila. اینا هیچ کدوم کامبت ندارن، و هیچ ایرادی هم نداره کامبت نداشتن. سبک‌‌شون نیست و حرف‌شون رو جای دیگه می‌زنن. منتهی این بازی کامبت داره، اما کامبت بازی هیچ عمقی نداره! خب بابا مگه نمی‌خواید سختی مبارزات درونی شخصیت رو نشون بدید؟ چرا انقدر مبارزات سطحی و ساده‌ست؟ این بازی اصلا از کامبت برای غنی‌تر کردن روایت استفاده نمی‌کنه. فقط با صداگذاری سختی اوضاع شخصیت رو سعی می‌کنه به مخاطب انتقال بده. نه من نمی‌گم این بازی باید DMC یا گاو باشه، ولی به نظرم اینی که الان هست واقعا کافی نیست. یعنی اگر پازل‌های بازی نبودن من به شخصه نمی‌تونستم هیچ توجیهی برای اینکه چرا این فرنچایز تو مدیوم گیم ساخته شده پیدا کنم. نقطه قوت بازی جذابیت‌های بصری و صوتی هست که تو سینما کاملا قابل کند و کاون، و اون چیزی که به اثر هویت «ویدیوگیم» می‌ده، یعنی سطح تعامل‌پذیری‌ش، در سطحی‌ترین حالت ممکن باقی مونده. بازم می‌گم یه بازی مثل Immortality اصلا گیم‌پلی نداره تقریبا، اما به مخاطب اونقدر اجازه تعامل می‌ده که «ویدیوگیم» بودن خودش رو توجیه کنه.
 
آخرین ویرایش:
مشکل اینه بازی رونمایی کنسول بوده ۵ سالم در حال ساخت بوده.دیگه اگه مثلا دو سال پیش معرفی میشد کسی توقعی نداشت😀برای مقایسه ردد با اون عظمت ۲ سال قبل انتشار معرفی شد ۵ سالم در دست ساخت بود یا لیست اف آس۲ ۴ سال پروسه ساختش طول کشید.اینا خیلی خیلی طول میدن تهشم بازی گیم پلی خاصی نداره کوتاهم هست
 
تو اگه می‌دونی internal mock review یعنی چی به ما هم بگو
از اسمش کاملا واضحه که چیه : نقد آزمایشی داخلی (درون سازمانی)

اگر واقعا مایکروسافت انتظار داشته هلبلید متای بالای ۹۰ بگیره خب مشخصا احمق بوده
انصافا در این مورد شک دارین ؟:دی
اینا به صورت داخلی ردفال را هم دور و بر ۷۰ بسته بودن.
 
  • Smile
Reactions: Nameless King
امتیاز که بعید می‌دونم بیشتر از ۸۰-۸۱ بشه

پ.ن: اگر فروش نسخه‌ی PC خوب باشه و روی PS5 هم تا یکسال دیکه عرضه بشه فروش کنه استودیو زنده میمونه، در غیر صورت مطمئنم در اینم میبندن. مگر اینکه مدیر XBOX عوض بشه و شخصی بیاد که بتونه ساپورت کامل مدیر MS رو داشته باشه...
حدسم همین بود. 😁
 
البته تو نسخه اولم بعضی از سایت‌ها از گیم پلی راضی نبودن .یجورایی سلیقه‌ای هست . مثلاً نقدهای Everyeye.it و metro gamecental به کل در تضاد با هم بودن، یکی از گیم‌لی متنفر بود و اون یکی عاشق گیم پلی بازی.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
این حرف رو قبول ندارم.
گیم زیرمجموعه سرگرمی محسوب میشه. و هدف ذاتیش اینه که مخاطب رو سرگرم کنه.
شاید از دیدگاه منتقدین که میخان به یه بازی نمره بدن، گیم پلی ساده یا محدود یه ضعف محسوب بشه. ولی از دیدگاه مخاطبین این امر کاملن سلیقه ای هستش.
به عنوان مثال برای من ایندیگو پرافسی همیشه جزو تاپ 10 های تمام دوارنم محسوب میشه. بازی که یه گیم پلی ساده و qte داشت.
ولی داستان و بقیه پارامترها انقدر برام جذاب و سرگرم کننده بود که حتی گیم پلی ساده رو به نوعی در خدمت همین عوامل می پنداشتم.
یعنی نه تنها نقطه ضعف نبود، بلکه به نظرم با توجه به نوع بازی، خیلی هم مناسب بود.
خود منم یکی از کسایی هستم که به بازیای داوود قفس علاقه دارم و همشونو بازی کرددم ولی هر عنوانی یه تعریف داره برا موفقیت براای بودجه و ...
این بازی یه اکشن ادونچره و باید تو این ژانر یه گیم پلی معقول داشته باشه تا طرفدارو جذب کنه. ولی اظهر من الشمسه که تو آغاز واقعا ضعیف بوده و نکته دومم که وضعیتو بدتر میکنه، بودن به استودیو فرست پارتی پلتفرم هولدره.
___________
چه بارون باحالیه.
 
البته تو نسخه اولم بعضی از سایت‌ها از گیم پلی راضی نبودن .یجورایی سلیقه‌ای هست . مثلاً نقدهای Everyeye.it و metro gamecental به کل در تضاد با هم بودن، یکی از گیم‌لی متنفر بود و اون یکی عاشق گیم پلی بازی.
در این مورد سلیقه ای نیست و مخالفم، ممکنه شما یا من از گیم پلی یک بازی خوشمون نیاد ولی قبول کنیم توسعه دهنده براش وقت گذاشته و عمق داره و نشه بهش خرده گرفت. گیم پلی بازی هل بلید هیچ عمقی نداره، بحثی که صفحات ابتدایی کردم و برخی اصرار داشتن که در این قسمت اصلاح شده.منی که ازش گیم پلی گذاشتم در این تاپیکو در تاپیک های قدیمی صحبت کردم به این مورد بارها اشاره کردم. برای قسمت اول می شد قبول کرد که این ضعف بخاطر مسائل توسعه بازی بوده که مثل بخش های دیگه رضایت بخش در نیومده، ولی با صرف بودجه و زمان کافی الان هم می شه همون نظرو در موردش داد؟ قطعا خیر، نه به سلیقه مربوطه، نه به طرفداری و هیت ورزی، کم کاری سازندست
 
آخرین ویرایش:
خوب اولین انحصاری مایکروسافت که نتونست +۹۰ بشه. ببینیم ایندیانا و avowed میتونن کاری کنن تا پایان سال یا نه. واقعا مایکروسافت بیشترین نیازش الان یه چند تا بازی تاپ و درجه ۱ هست. چیزی که پارسال با استارفیلد هم نتونست بهش برسه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or