امتیاز بازی Splinter Cell: Blacklist

hosein me

کاربر سایت
Splinter-Cell-Blacklist.jpg





درود خوب اولین امتیاز بازی هم منتشر شد
برای شروع خوب بود امیدوارم میتا بره بالای 87

IGN:92

IGN – 9.2\10
MondoXbox – 9.2\10
God is a Geek – 9\10
Post Arcade (National Post) – 9\10
Game Informer – 9\10
EGM – 9\10
The Globe and Mail (Toronto) – 9\10
Polygon – 8.5\10
Official Xbox Magazine – 8.5\10
Eurogamer Italy 8\10
4Players.de 8\10
Official Xbox Magazine UK 8\10
GameSpot 8\10
VideoGamer 8\10
Eurogamer – 8\10
Gameblog.fr – 7\10
Edge Magazine – 6\10
95391824946429528199.jpg


شکه کننده!
دارای افکت های صوتی بسیار بالا
قابلیت ارتباط قوی برای بخش مولتی پلیر آنلاین
دارای بخش مولتی و بازی عالی چند نفره

47684080217877408570.jpg
 
آخرین ویرایش:
اگه به Gadget ها باشه،خود آدام تو Deus Ex قابلیت های جالبی و البته مفیدی داشت:d(البته فقط رو مخفی کاری متمرکز نبودن،Gadget ها مخصوص اکشن هم داشت:d)کاورگیری BL هم بیشتر استفادش برای اکشنه!برای یک بازی Stealth همچین جالب نیست.
از این سیستم Mark&Execute هم که ندید باید گذشت:dاز همون موقع که تو Conviction اومد متنفر شدم از ویژگی!فکر میکردم که تو نسخه بعد ورش دارن حداقل!
توروخدا حداقل بازی کنید بعد نظر بدید. از نوشته هاتون اصلا خیلی تابلو هست بازی نکردید. اگر هم قصد چیز دیگریه بگید که من نقل قول نکنم. کاور گیری نباشه؟ کاور گیری ای که الان یکی از المان های مورد نیاز برای گیم پلی بلک لیست برای مخفی کاریه؟! یعنی 1% هم شک ندارم همینطوری رو هوا دارید نظر میدید.
من که هنوز BL رو بازی نکردم ، ولی از کی تا حالا یه بازی رو فقط رو یه درجه سختی بررسی میکنن!؟
از همون موقعی که وقتی اینطور حرفا در مورد MGS زده میشه گنده ترین فن های MGS سایت میان میگن که وقتی رو آخرین درجه سختی رفتید که فلان فلان چیزا غیر فعاله و ... بیاید حرف بزنیم.
 
توروخدا حداقل بازی کنید بعد نظر بدید. از نوشته هاتون اصلا خیلی تابلو هست بازی نکردید. اگر هم قصد چیز دیگریه بگید که من نقل قول نکنم. کاور گیری نباشه؟ کاور گیری ای که الان یکی از المان های مورد نیاز برای گیم پلی بلک لیست برای مخفی کاریه؟! یعنی 1% هم شک ندارم همینطوری رو هوا دارید نظر میدید.
الان میخوای تک تک مراحل بازی رو برات شرح بدم تا ثابت کنم که مثلا تجربه کردم این بازی رو:|؟
کاورگیری BL بسیار شبیه GR:FS ئه!جا به جایی سریع بین کاورها شاید برای Stealth استفاده هم بشه،ولی بزرگترین استفادش برای اکشنه!الان بنده هیچ مشکلی با کاورگیری بسیار مختصر MGS ندارم(برعکس خیلی ها که از کاورگیری MGS ایراد میگیرن).

در ضمن،حرف تو دهن من نذارید.من هیچ جا نگفتم کاور گیری نباشه.
از همون موقعی که وقتی اینطور حرفا در مورد MGS زده میشه گنده ترین فن های MGS سایت میان میگن که وقتی رو آخرین درجه سختی رفتید که فلان فلان چیزا غیر فعاله و ... بیاید حرف بزنیم.
میگفتن هوش مصنوعی تو درجات سختی پایین ضعیفه،فنها هم بازی کردن تو درجات سختی بالارو پیشنهاد کردن.تو درجات سخت هیچ چیزی از MGS حذف نمیشه که بازی رو Stealthتر کنه!
 
کاورگیری BL بسیار شبیه GR:FS ئه!جا به جایی سریع بین کاورها شاید برای Stealth استفاده هم بشه،ولی بزرگترین استفادش برای اکشنه!الان بنده هیچ مشکلی با کاورگیری بسیار مختصر MGS ندارم(برعکس خیلی ها که از کاورگیری MGS ایراد میگیرن).
اول این که کاورگیری از نسخه های کلاسیک تو سری SC بوده، پس این که بهبودش دادن و استفادش گسترده تر شده هیچ مشکلی که نداره هیچ یه حسن هم هست، دوماً سیستم کاورگیری درست مثه Conviction هست و بسیار هم برای مخفی کاری مفید، چون اساس مخفی کاری بر اساس Field Of Sight ـه دشمناست و شما رو پشت کاور کمتر می تونن ببینن و این یک چیز بدیهیه.
من که هنوز BL رو بازی نکردم ، ولی از کی تا حالا یه بازی رو فقط رو یه درجه سختی بررسی میکنن!؟
چون درجه سختی های مختلف بازی رو به یه بازی دیگه تبدیل میکنن، شما توی نرمال می تونین بازی رو Gears Of Samـی تموم کنین، ولی روی درجه سختی آخر شما حتی توسط اسنایپ های دشمن هدشات هم میشی و فوق العاده سیستم مخفی کاری بازی اصولی و دقیق میشه. به علاوه قابلیت هایی که برای اکشن کردن بازی هم استفاده میشه به کل غیرفعال میشن. در واقع روی درجه سختی آخر شما اگر هم بخواین اکشن برین شبیه یه اکشن تاکتیکال باید بازی رو برید و از گجت های مختلف و راه های حساب شده و با استراتژی بازی رو برید جلو، همون چیزی که از یه بازیه Tom Clancy انتظار میره.
از همون موقعی که وقتی اینطور حرفا در مورد MGS زده میشه گنده ترین فن های MGS سایت میان میگن که وقتی رو آخرین درجه سختی رفتید که فلان فلان چیزا غیر فعاله و ... بیاید حرف بزنیم.
دقیقاً.

@صدرا.
من به عنوان یک SC فن ، MGSV:PP رو ادامه ی سری SC میدونم:دی IYWIM.:دی
 
من دارم بازی میکنم . اخرته بازیه :x به این نقدهای ابکی دوستان هم توجه نکنید
اعتیاد اورین حالت بازی هم همین cover گیری زیبا سم که استایل جالبی به روند بازی میده.
 
آخرین ویرایش:
مثه سیستم vent های DX و مسیرهایی که با گشتن تو محیط پیدا می کنی
البته جفت اینا توی Chaos Theory و Double Agent هم بود، فقط نه به این وسعت:دی
الان میخوای تک تک مراحل بازی رو برات شرح بدم تا ثابت کنم که مثلا تجربه کردم این بازی رو:|؟
کاورگیری BL بسیار شبیه GR:FS ئه!جا به جایی سریع بین کاورها شاید برای Stealth استفاده هم بشه،ولی بزرگترین استفادش برای اکشنه!الان بنده هیچ مشکلی با کاورگیری بسیار مختصر MGS ندارم(برعکس خیلی ها که از کاورگیری MGS ایراد میگیرن).

در ضمن،حرف تو دهن من نذارید.من هیچ جا نگفتم کاور گیری نباشه.

میگفتن هوش مصنوعی تو درجات سختی پایین ضعیفه،فنها هم بازی کردن تو درجات سختی بالارو پیشنهاد کردن.تو درجات سخت هیچ چیزی از MGS حذف نمیشه که بازی رو Stealthتر کنه!
البته درستش اینه کاورگیری Future Soldier شبیه کاور گیری Convictionـه. بر خلاف حرف شما هم بزرگترین استفاده کاور گیری، برای بخش مخفی کاریه. رو درجه سختی Realistic و مخصوصا Perfectionist اگر کاور نگیرید، سریعا توسط سربازا شناسایی میشید، حتی اگه پشت اجسام فقط قرار بگیرید (کاور نگیرید).

یه فرقی که بین بالاترین درجه سختی Blacklist با بالاترین درجه سختی MGS ها هست اینه که اینجا علاوه بر بالاتر رفتن هوش مصنوعی، یه سری المان که به بازی اضافه شده و مورد پسند فن های سری کلاسیک نبوده، به واسطه این درجه سختی حذف میشه. دلیل این کار هم فقط و فقط جلب رضایت فن های سری کلاسیک بوده و بس. به این معنی نیست که بازی Stealthـتر میشه! وگرنه شما همون پیش روی که توی Perfectionist مجبورت میکنه انجام بدی رو روی Realistic به خواست خودت هم میتونی انجام بدی، فقط با چند تا تغییر کوچیک.
 
ملاک اصلی نقد و بررسی هر بازی درجه سختی Normal اون بازی هست نه اینکه رو فلان درجه سختی چه اتفاقاتی میفته. درجه های سختی و بالانس بودن و تقاوت هاشون هم مهمه ولی 90% نرمال مهمه، 10% باقی درجات. خیلی از بازی های شوتر هم رو آخرین درجه ی سختی بری با یکی دو تا تیر میمیری. پس اونا هم تاکتیکال شوتر هستن دیگه؟!
عــه؟! اینطوریاست؟ :دی پس به عنوان یه SC فن خبر نداری اول جناب سم فیشر چوب اسکی پاش کرد نه MGS V ;;)
اونوقت چطوری این درجه نرمال تو بازی The Last of Us صادق نیست و حتما باید رو درجه سختی آخر بریم تا بازی رو درک کنیم و درگیر کمبود مهمات و ... بشیم؟ :-/
 
ملاک اصلی نقد و بررسی هر بازی درجه سختی Normal اون بازی هست نه اینکه رو فلان درجه سختی چه اتفاقاتی میفته. درجه های سختی و بالانس بودن و تقاوت هاشون هم مهمه ولی 90% نرمال مهمه، 10% باقی درجات. خیلی از بازی های شوتر هم رو آخرین درجه ی سختی بری با یکی دو تا تیر میمیری. پس اونا هم تاکتیکال شوتر هستن دیگه؟!
ما اینجا به عنوان منتقد که در حال نقد بازی نیستیم! داریم به عنوان بازیکن و طرفدار [و شاید هیتر!:دی] در مورد خود بازی صحبت میکنیم. این بازی هم روی درجه نرمال طوریه که هر کسی با هر توانایی میتونه بازی کنه. حالا یا به صورت Assault یا Panther/Ghost. ولی درجات سختی بالاتر و مخصوصا Perfectionist بازیکن رو مجبور میکنه مخفی کاری بره و برای کسایی هم که عشق مخفی کاری هستن، یه تجربه لذت بخش و شبیه به سری کلاسیک بوجود میاره. بالاتر هم گفتم، Perfectionist از نظر هوش مصنوعی فرق انچنانی با Realistic نداره (در واقع اون جهشی که از نرمال به Realistic هست، از Realistic به Perfectionist نیست) و بیشتر تفاوتش تو همون حذف المان های اضافی و جلب رضایت فن های سری کلاسیک هست. بیشتر باید بهش به عنوان یه Mode جدید نگاه کرد تا یه درجه سختی.
 
از همون موقعی که وقتی اینطور حرفا در مورد MGS زده میشه گنده ترین فن های MGS سایت میان میگن که وقتی رو آخرین درجه سختی رفتید که فلان فلان چیزا غیر فعاله و ... بیاید حرف بزنیم.
یه 3-4 تا از این فلان و فلان ها رو میگی :دی
بعد هم فرضا فن های MGS از چراغ قرمز رد بشن ، بقیه هم باید رد بشن ؟!
چون درجه سختی های مختلف بازی رو به یه بازی دیگه تبدیل میکنن، شما توی نرمال می تونین بازی رو Gears Of Samـی تموم کنین، ولی روی درجه سختی آخر شما حتی توسط اسنایپ های دشمن هدشات هم میشی و فوق العاده سیستم مخفی کاری بازی اصولی و دقیق میشه. به علاوه قابلیت هایی که برای اکشن کردن بازی هم استفاده میشه به کل غیرفعال میشن. در واقع روی درجه سختی آخر شما اگر هم بخواین اکشن برین شبیه یه اکشن تاکتیکال باید بازی رو برید و از گجت های مختلف و راه های حساب شده و با استراتژی بازی رو برید جلو، همون چیزی که از یه بازیه Tom Clancy انتظار میره.
یه بازی دیگه ؟! :-? پس باید براش 2 تا نقد منتشر بشه یکی اون بازی یکی این بازی
مگه رو درجه سختی نرمال اسنایپ های دشمن هدشات نمیکنن ؟! :-o
من به عنوان یک SC فن ، MGSV:PP رو ادامه ی سری SC میدونم:biggrin1: IYWIM.:biggrin1:
صد در صد تایید میشه
ماشالا این روز ها اینقدر SC ترکونده و افق های جدیدی رو به روی کوجیما باز کرده که اصلاً SC رو کرده قبله ی خودش و MGS رو برده به اون سمت :bighug:
این جنگ SC و MGS از اون هایی که هیچ وقت تمومی نداره از BF & CoD هم بدتره من اگه دیگه ادامه ندادم از بی جوابی و بی ادبیم نیست :-" :دی
 
چون درجه سختی های مختلف بازی رو به یه بازی دیگه تبدیل میکنن، شما توی نرمال می تونین بازی رو Gears Of Samـی تموم کنین، ولی روی درجه سختی آخر شما حتی توسط اسنایپ های دشمن هدشات هم میشی و فوق العاده سیستم مخفی کاری بازی اصولی و دقیق میشه. به علاوه قابلیت هایی که برای اکشن کردن بازی هم استفاده میشه به کل غیرفعال میشن. در واقع روی درجه سختی آخر شما اگر هم بخواین اکشن برین شبیه یه اکشن تاکتیکال باید بازی رو برید و از گجت های مختلف و راه های حساب شده و با استراتژی بازی رو برید جلو، همون چیزی که از یه بازیه Tom Clancy انتظار میره.
ملاک اصلی نقد و بررسی هر بازی درجه سختی Normal اون بازی هست نه اینکه رو فلان درجه سختی چه اتفاقاتی میفته. درجه های سختی و بالانس بودن و تقاوت هاشون هم مهمه ولی 90% نرمال مهمه، 10% باقی درجات. خیلی از بازی های شوتر هم رو آخرین درجه ی سختی بری با یکی دو تا تیر میمیری. پس اونا هم تاکتیکال شوتر هستن دیگه؟!
من به عنوان یک SC فن ، MGSV:PP رو ادامه ی سری SC میدونم:دی IYWIM.:دی
عــه؟! اینطوریاست؟ :دی پس به عنوان یه SC فن خبر نداری اول جناب سم فیشر چوب اسکی پاش کرد نه MGS V ;;)
اونوقت چطوری این درجه نرمال تو بازی The Last of Us صادق نیست و حتما باید رو درجه سختی آخر بریم تا بازی رو درک کنیم و درگیر کمبود مهمات و ... بشیم؟ :-/
من یادم نمیاد همچین حرفی زده باشم :-/ اگه کس دیگه ای این حرف رو زده باید از خودش بپرسید نه من :دی

اتفاقا رو درجه سختی نرمال هم کاملا درگیر کمبود مهمات میشدید و بازی رو قشنگ درک میکردید :دی
ما اینجا به عنوان منتقد که در حال نقد بازی نیستیم! داریم به عنوان بازیکن و طرفدار [و شاید هیتر!
biggrin1.gif
] در مورد خود بازی صحبت میکنیم. این بازی هم روی درجه نرمال طوریه که هر کسی با هر توانایی میتونه بازی کنه. حالا یا به صورت Assault یا Panther/Ghost. ولی درجات سختی بالاتر و مخصوصا Perfectionist بازیکن رو مجبور میکنه مخفی کاری بره و برای کسایی هم که عشق مخفی کاری هستن، یه تجربه لذت بخش و شبیه به سری کلاسیک بوجود میاره. بالاتر هم گفتم، Perfectionist از نظر هوش مصنوعی فرق انچنانی با Realistic نداره (در واقع اون جهشی که از نرمال به Realistic هست، از Realistic به Perfectionist نیست) و بیشتر تفاوتش تو همون حذف المان های اضافی و جلب رضایت فن های سری کلاسیک هست. بیشتر باید بهش به عنوان یه Mode جدید نگاه کرد تا یه درجه سختی.
آخه مسئله اینه که یه عده دارن بازی رو از این نظر که چقدر به مخفی کاری که سبک اصلیش هست وفادار مونده و چقدر اکشن شده بررسی میکنن بعد شخص یا اشخاصی میان میگن تا شما رو آخرین درجه ی سختی نری حق نداری در مورد بازی اظهار نظر کنی :دی!
من خودم دارم رو Realstic میرم ولی همه ی دنیا که فن قدیمی و اصیل بازی نیستن که. قبول دارم که گیم پلی و مخفی کاری از کانویکشن بهتر شده ولی بیشتر از اینکه بخوایم بگیم به فن های قدیمی احترام گذاشته، باید بگیم یه بازی صرفا اکشن عامه پسند ارائه دادن و حالا واسه اینکه فن های قدیمی گریه نکنن یه درجه سختی یا به قول شما Mode اضافه کردن که بشینن یه گوشه صداشون در نیاد :دی
 
آخرین ویرایش:
والا من رو همون نرمالشم Stealth میرم هر وقتم پیدا میکنن وایمیسم بکشنم از اول بازیو Stealth برم :دی
دیگه نمیدونم چی میگین که فقط روی درجه سخت میشه مخفی کاری رفت...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2
 
والا من رو همون نرمالشم Stealth میرم هر وقتم پیدا میکنن وایمیسم بکشنم از اول بازیو Stealth برم :دی
دیگه نمیدونم چی میگین که فقط روی درجه سخت میشه مخفی کاری رفت...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2
چرا وایمیستی بکشنت؟:-/ بازی مال 2008 نیست که، میتونی restart checkpoint کنی:دی
 
آخه مسئله اینه که یه عده دارن بازی رو از این نظر که چقدر به مخفی کاری که سبک اصلیش هست وفادار مونده و چقدر اکشن شده بررسی میکنن بعد شخص یا اشخاصی میان میگن تا شما رو آخرین درجه ی سختی نری حق نداری در مورد بازی اظهار نظر کنی :دی!
من خودم دارم رو Realstic میرم ولی همه ی دنیا که فن قدیمی و اصیل بازی نیستن که. قبول دارم که گیم پلی و مخفی کاری از کانویکشن بهتر شده ولی بیشتر از اینکه بخوایم بگیم به فن های قدیمی احترام گذاشته، باید بگیم یه بازی صرفا اکشن عامه پسند ارائه دادن و حالا واسه اینکه فن های قدیمی گریه نکنن یه درجه سختی یا به قول شما Mode اضافه کردن که بشینن یه گوشه صداشون در نیاد :دی
مشکل منم این قسمته:دی
رو چه حسابی یه بازی صرفا اکشن عامه پسنده؟
بازی درسته، امکان اکشن بازی کردن رو روی تمام درجات سختی بهت میده ولی روی نرمال یا حتی روکی هم شما رو به هر طریقی، ترغیب میکنه که مخفی کاری بری. نمونه اش هم سیستم Economy بازی که بیشترین امتیازات رو به پیشروی Ghost میده.
حتی اصلا این سیستم اقتصادی هم نباشه، شما خودت هستی که تصمیم میگیری چجوری بازی کنی. اینکه شما اکشن رفتی (یا اکشن رفتن رو بیشتر دوست داری یا مثل منتقد Edge با بخش اکشن بازی بیشتر حال میکنی تا مخفی کاریش) یه چیزه، اینکه بازی صرفا اکشنه عامه پسنده، یه چیز دیگه که کاملا اشتباهه.
====
ما اینجا خیلی وقته با MGS فنها بحث میکنیم. همیشه یکی از برگ های برنده اشون این بود که MGS رو هم میشه مخفی کاری رفت هم اگه کسی دوست نداشت و عشقش نکشید یه انبار مهمات و اسلحه داره، میتونه اکشن بره.:دی حالا نوبت به Splinter Cell که رسید اون برگ برنده یهو شده نقطه ضعف! جالبه.:دی
 
مشکل منم این قسمته:دی
رو چه حسابی یه بازی صرفا اکشن عامه پسنده؟
بازی درسته، امکان اکشن بازی کردن رو روی تمام درجات سختی بهت میده ولی روی نرمال یا حتی روکی هم شما رو به هر طریقی، ترغیب میکنه که مخفی کاری بری. نمونه اش هم سیستم Economy بازی که بیشترین امتیازات رو به پیشروی Ghost میده.
حتی اصلا این سیستم اقتصادی هم نباشه، شما خودت هستی که تصمیم میگیری چجوری بازی کنی. اینکه شما اکشن رفتی (یا اکشن رفتن رو بیشتر دوست داری یا مثل منتقد Edge با بخش اکشن بازی بیشتر حال میکنی تا مخفی کاریش) یه چیزه، اینکه بازی صرفا اکشنه عامه پسنده، یه چیز دیگه که کاملا اشتباهه.
====
ما اینجا خیلی وقته با MGS فنها بحث میکنیم. همیشه یکی از برگ های برنده اشون این بود که MGS رو هم میشه مخفی کاری رفت هم اگه کسی دوست نداشت و عشقش نکشید یه انبار مهمات و اسلحه داره، میتونه اکشن بره.:دی حالا نوبت به Splinter Cell که رسید اون برگ برنده یهو شده نقطه ضعف! جالبه.:دی
خب اکشن که هست بالاخره مخفی کاری هم جزو اکشن میشه حساب کرد :دی ولی عامه پسنده چون همونطور که خودت تو پست قبلیت گفتی نرمال و روکی رو هر کسی با هر توانایی میتونه بازی کنه. درسته که ترغیب میکنه که مخفی کاری بری ولی این ترغیب کردنش اونقدر قوی نیست. مخفی کاری یا به صورت شوتر بازی کردن و یا ترکیبی از هر دو فقط چند تا آپشن هستن که هرکسی به سلیقه ـش میتونه استفاده کنه.

مسئله ی دیگه اینه که بازی ای که سبک و پیشینه ـش مشخصه نباید بذاره به عهده ی خودت که با هر سبکی بیشتر حال میکنی با همون بری. باید مجبورت کنه تا حد امکان با همون سبک اصلی بازی بری و اگر نتونستی با سختی خیلی بیشتر اونجوری که دوست داری بازی کنی.
مثلا همین MGS که میگی درسته آزادی عمل زیادی داره ولی شدیدا بازیکن رو ترغیب به مخفی کاری میکنه. چون واقعا حتی رو نرمال با وجود همون یه انبار مهمات هم اکشن رفتنش خیلی سخت تر از مخفی کاری بازی کردنش هست. در صورتی که تو دو تا SC های اخیر اینجوری نبود (حداقل رو نرمال و روکی).
 
انصافا سری SC تو هر چیزی از MGS کم بیاره از نظر گیم پلی بهتره همین BL از نظر گیم پلی واقعا عالیه مخصوصا طراحی مراحل و گجتای متنوعی که حسابی به بازی عمق میدن اما داستان معمولی و گرافیک تاریخ مصرف گذشته(جدا از نورپردازی و انیمیشنای خوب)باعث شده متاش اینجوری بشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or