Infamous 2 : 8.5
شماره اول بازیی بود که منو با دنیای Open World آشتی داد و کاری کرد که من با لذت های این ژانر آشنا بشم طوری که الان دوست دارم پای همه بازی ها به این سبک باز بشه و همه بازی هاشون رو در این قالب بسازن

به محض ورود به دنیا و شهر جدید چند تا چیز نظرتون رو به سرعت جلب می کنه. اول از همه جزییات خیره کننده محیط و کاراکتر های بازی هست که به نظر میاد دوبل شده در کنار فیزیک وحشتناک بازی. کافیه یه گردباد وسط یکی از خیابونهای شلوغ شهر درست کنید اونم با کلی ماشین که پشت چراغ قرمز توی یه صف وایستادن. بعد به قدرت عجیب ساکر پانچ توی خلق یه همچین صحنه ای که شاید توی کل تاریخ بازی های نظیرش رو ندیده باشید پی می برید. انفجار ها، محیط های تخریب پذیر و کیفیت بافت ها اونم توی یه بازی OW واقعا محشره. از نظر تکنیکی بازی هیچ حرف وحدیثی رو باقی نمیزاره. البته توی افکت های سرما و یخ یه مقدار لبه اشیا بریده بریده میشه و تکنیک سونی که به جای AA ازون استفاده می کنه غیر فعال میشه که برای پایدار موندن فریم بازی صورت گرفته که با وجود یه فریم عالی که زیر 30 تا نمی ره چندان اهمیت نداره. انیمیشن کول واقعا عالی کار شده و طرز دویدنش فوق العاده نرم و روونه و حس خیلی خوبی در حین دویدن به آدم میده.
توی Infamous آدم بیکار نمی مونه. ماموریت اصلی تموم میشه فرعی رو میریم در حین ماموریت میشه جون انسان ها رو نجات داد بمب غیر فعال کرد یا گروگان های رو از دست مامورها نجات داد در حین این کارا میتونید شارد جمع کنید و قدرت ذخیره الکتریسیته کول رو افزایش بدید اگرم کمی بخواید شیطنت کنید و نقش کول بدجنس رو بازی کنید می تونید نوازنده ها رو ساکت کنید یا جلوی تظاهرات مردم رو بگیرید. در کنار اینها تنوع ماموریت های اصلی و فرعی هم کاری می کنه که بازی کردن Infamous وقتتون رو بخوره با وجود اینکه اصلا متوجه گذشت اون نشید طوری که ازش سیر هم نمی شید و اگه کسی باهاتون کار نداشته باشه تا جایی که چشماتون اجازه بده به بازی کردن ادامه می دید. شاید یکی از دلایل اینکه خیلی وقتا بازی های این ژانری بعد یه مدت خسته کننده میشه اینه که با وسایل و آیتم ها و یا پول و XP یی که در قبال ماموریت های دریافت می کنید نمی دونید چکار کنید و یا اینقدر زیاد هست که هرچقدرم خرجش کنید بازم تموم نشه و یا همه چیز به اندازه باشه ولی چیزهایی که با خرج کردن اینا بدست میارید ارزشش رو ندارن و تغییری توی گیم پلی بازی به اون شکلی که باید ایجاد نمی کنن ولی هنر ساکرپانچ اینه که همه چیز به اندازه و بالانس شده است و هیچ چیزی رو هم الکی جمع نمی کنید و برای هر کاری پاداشی قرار داده شده به شکلی که همیشه تشنه پیشرفت هستید و اینقدر آپگریدها و ضربه های جدید خوبن و میتونن بازی رو تحت تاثیر بزارن که همیشه انگیزه دارید بازی رو ادامه بدید و قدرت های جدیدتر آزاد کنید و لحظه به لحظه قوی تر شید.
مشکلات بازی مربوط میشه به چند مورد
به نظرم یه بازیی در این سطح و یه استدیویی مثل ساکرپانچ که هنرش توی طراحی باس فایته باید باس فایت های خیلی خفن تری واسه بازی آماده می کرد. فکر می کنم حتی تعداد و کیفیت باس فایت ها از شماره اولم پایین تر اومده . قسمت پلتفرمربازی که در شماره قبلی مربوط به بخش فاضلاب و برق رسانی به بخش های مختلف شهر بود به کل حذف شده که کاش یه قسمت دیگه جاش رو میگرفت چون یکی از مراحل مورد علاقه من توی شماره یک اون مراحل بود.
هنوز مشکلات پلتفرمر بازی مثل بالا رفتن از نردبان که یکی از سخت ترین کارهای ممکن توی بازی هست حل نشده که کاش حل میشد. گشت و گذار توی شهر خوبه ولی بازم من حس میکنم میشه روون تر از اینش کرد.یه چیزی شبیه بت من که امیدوارم توی شماره 3 این رو ببینیم یعنی کول متوقف نشه و با وجود فاصله های زیاد بین دو ساختمان بازم بتون با سرعت به مسیرش ادامه بده
یکی از قسمت هایی که من خیلی خوشم اومد بخش melee کمبت هست که با وجود سادگیش واقعا جذاب و اعتیاد آوره طوری که دوست دارید همه دشمنا و حتی باس ها رو هم با گرز الکتریکی بکشید. به نظرم این بخش رو هم باید توی شماره بعدی گسترش بدن
Infamous 2 یه ادامه درخور توجهه که متاسفانه بازم با بی توجهی مواجه شد و به اندازه لازم بهش اهمیت داده نشد. فکر می کنم فروشش هم چندان زیاد نبوده که جای تاسف داره
پ.ن
خودمم متوجه نشدم

خیلی طولانی شد
