امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
188222
Cyberpunk 2077
بعد از 88 ساعت پلی دادن؛ احساس کردم دیگه وقتشه یک نقد کوتاه در مورد بازی برم. اینم اضافه کنم که بعد از تریلوژی مس افکت بهترین بازی که بازی کردم ویچر 3 ساخته قبلی همین استودیو هست. نظرم رو به چند بخش تقسیم میکنم و تو هر قسمت نظرم رو میگم.
-----------

داستان و شخصیت پردازی
داستان و شخصیت پردازی بنظرم مهمترین قسمت یک بازی RPG هستن. بزارید از قسمت بی نقص بازی یعنی شخصیت پردازی شروع کنم. دقیقا مثل ویچر 3، ما با شخصیتهایی طرف هستیم که در طول بازی باهاشون اخت میگیریم و اونها واقعا به دوستان واقعی ما تبدیل میشن. در طول ماموریتهای اصلی و فرعی به شکل فزاینده با شادیها و غم هاشون شریک میشیم؛ دغدغه های اونها و سیستم تفکرشون رو میشناسیم و به جایی میرسیم که انگار اونها بخشی از زندگی واقعی ما هستن. جودی، پانم، تاکمورا، ویکتور، میستی و خیلی شخصیتای دیگه. شخصیت اصلی بازی هم که باهاش سر کار داریم، جانی سیلورهنده که ابتدای کار اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم اما به مرور زمان به یار و دوست اصلی ما تبدیل شد! اما از اونور داستان بازی بنظرم احساس رضایت کافی در من ایجاد نکرد. اگر بخوام داستان رو تقسیم کنم به 4 بخش تقسیم میکنم.
یکی مقدمه که مربوط به لایف پث که انتخاب کردین مربوط میشه، بخش دوم که مربوط به چگونگی شروع داستانه بازی و این قسمت واقعا خوب کار شده مخوصا ماموریت مربوط به Maelstorm ها که عالیه از نظر مسیرایی که میتونید برید و اولین تصمیم بازی رو هم اونجا میتونید بگیرید. بخش سه مربوط میشه به بدنه اصلی داستان و آشنایی ما با سیلورهند و از اینجا ماموریتهای جانبی مهم بازی که مرتبط با پایان بازی هم هستن شروع میشه و شما پیش زمینه های پایان بازی رو میچینید و بخش چهارم که مربوط به اندینگ بازی میشه.
جداگانه بخوام نظرم رو بگم در مورد 2 بخش ابتدایی بنظرم بازی قوی ظاهر میشه اما بخش 3 بازی افت میکنه هم لول دیزاین مراحل اصلی افت میکنه هم داستان بنظرم خودش رو عقب نگه میداره انتظار داشتم داستان بازی شاخ و برگ خیلی بیشتری پیدا کنه که از این نظر ناامید شدم. توی اکت 2، ماموریتای جانبی کاراکترهای بازی خیلی بهتر از خود مراحل اصلی بازیه و تاثیر مستقیم روی پایان بازی و انتخاباتون داره. بخش 4 و مربوط به اندینگ هم بازی اگر اشتباه نکنم 5 تا اندینگ داره که 2 تاش رو خودم تجربه کردم و 3 تا دیگه هم تو نت خوندم و بغیر از یکی از پایانهای بازی که بار اول خودم به همین پایان رسیدم، هیچکدوم آدم رو راضی نمیکنه؛ احساس میکنم بازی باید پایان های خیلی گسترده تری میداشت و داستان شاخ و برگ بیشتری پیدا میکرد درست مثل ویچر 3 ولی داستان بازی اونطوری که باید باشه نیست. حالا بعلت اسپویل خیلی سربسته مجبورم حرف بزنم.
گیمپلی
گیمپلی بازی رو من 4 بخش رانندگی، مخفی کاری، مبارزات از نزدیک و با اسلحه تقسیم میکنم. قسمت اول یعنی رانندگی واقعا خوب کار شده و اگر ترمز ماشینها درست بشه، واقعا حس خیلی خوبی داره و هندلینگ بعضی ماشینها هم منو یاد GTA IV انداخت که بنظرم تا امروز بهترین هندلینگ رو تو بازیهای اپن ورلد داره. در مورد مخفی کاری، باید بگم که فکر میکردم خیلی سر سری درست کنن اما اصلا اینطور نیست. شاید عمق Deus Ex رو نداشته باشه اما از خیلی از بازیهایی که مخفی کاری داخل خودشون دارن بهتره و اگر یک سری اسکیل یا تجهیزات خاصی داشته باشین یا یکم تو محیط بگردین کارای جالبی میشه کرد. بخش مبارزات از نزدیک، ضعیف ترین قسمت این بخشه بنظرم، خیلی سطحی کار شده و طوریه که به شخصه اصلا لذتی از انجامش نمیبردم. بخش چهارم یعنی مبارزه با اسلحه اما بنظرم عالیه، فیدبک عالی از اسلحه های بازی آدم میگیره و گان پلی بازی واقعا حس خوبی داره. در مورد اسکیلها هم بخوام کوتاه صحبت کنم؛ احساس میکنم خیلی تاثیر شگرفی به جز چند مورد توی بازی ندارن انگار خود سازنده تمرکزش بیشتر روی Cybernetics ها بوده اگرچه درخت اسکیل بازی هم در نوع خودش خوبه اما اون حس کاربردی که باید داشته باشه رو نداشتم برام.
گرافیک
این بخش بازی عالیه. نایت سیتی بدون شک خیره کننده ترین و پرجزئیات ترین شهریه که تا حالا خلق شده، پر از جزئیات و پر از زندگی. در کنار نور پردازی عالی و تکنیکهای گوناگونی که سازنده به کار برده واقعا بازی یکی از زیباترین بازیهایی هست که میشه روی PC دید.
باگها:-w
ناقص بودن ساخت بازی بیشتر از هر قسمت دیگه اینجا معلوم میشه. بازی پر از باگ ریز و درشته و اگرچه با باگ گیم بریکینگ برخورد نکردم اما واقعا رو اعصاب میرن. از آیتمهایی که تو هوا معلق میمونن تا باگهایی که میگه با فلانی حرف بزن اما نمیتونی مگر اینکه یه 2 تا چکپوینت عقب تر لود بکنی تا باگهای مربوط به نورپردازی و فیزیک یا ظاهر شدن پلیسها از عالم ماورا در کثری از ثانیه جلوی چشمها.
صداگذاری و موسیقی
این قسمت واقعا عالیه. صدا گذاری بازی واقعا پرجزئیات کار شده و شما میتونید صدای هر چیزی تو محیط رو بشنوید. خودروها، اسلحه ها و غیره که همگی عالی کار شدن. تاج سر سبد صداگذاری بازی هم صدای صندلیهای چرمیه.:xموسیقی بازی هم عالیه اما اصلا در حد ویچر 3 نیست. ویچر 3 تک تک موسیقی هایی که داشت با روح و روان آدم بازی میکردم جوری که آلبوم کامل بازی رو هر کسی میخواست داشته باشه، اینجا هم موسیقی خوبه، اما به جز چند مورد خاص مثل تم اصلی جانی سیلورهند، موسیقیهای بازی به یاد موندنی نیستن.
-------------------
امتیازات
داستان و شخصیت پردازی: 8.5 از 10
گیمپلی: 8.5 از 10
گرافیک: 10 از 10
باگ::-w:-w:-w
صداگذاری و موسیقی: 9.5 از 10
نمره نهایی: 9 از 10
 
آخرین ویرایش:

Muhammadreza

The High Priest of Chaos
Gold User
Oct 24, 2020
286
188406

نمیدونم با پیکراس ( Picross ) آشنایی دارید یا نه. من که خودم به شخصه قبل از این بازی چندان با پیکراس آشنا نبودم، البته از وجودش مطلع بودم ولی چون سراغ بازیهای بدون خط داستانی و پایان ناپذیر نمیرم، سراغش نرفته بودم. پیکراس یک نوع پازل منطق محوره که میتونید برادر کوچیکتر و خوش اخلاق تر سودوکو در نظرش بگیرید. احتمالا اکثریتتون با پیکراس آشنایی دارید ولی به هر حال تصویر زیر رو به عنوان یک نمونه حل شده پیکراس میذارم تا شاید اگه کسی با پیکراس آشنایی نداره، با یک کلیتی از پیکراس آشنا بشه.

188407
خب بازی مورد نظرمون، نوآوری خاصش ترکیب پیکراس با ویژوال ناوله؛ در واقع میشه گفتش که پیکراسیه که داستان داره و نسبتا داستان خوبی هم داره. طراحی ها و نقاشی ها و استایل گرافیکی بازی رو هم دوست داشتم. تنها مشکلی که به نظرم بازی داره اینه که در اواخر بازی پیسینگ بازی بهم میریزه و باید پشت سر هم چندین تا پیکراس حل کنیم تا داستان بازی یک ذره جلو بره و اینکه اکثریت اونها رو پیکراس های متوسط تشکیل میدن؛ به شخصه ترجیح میدادم به جای حل کردن پیکراس های متوسط زیاد، یک تعداد خیلی کمتری پیکراس سخت تر حل میکردم. به هر حال به عنوان کلام آخر، به نظرم این بازی خیلی بازی خوبیه برای آشنا شدن با پیکراس و اگه طرفدار بازیهای فکری هستید، این بازی رو توصیه میکنم حتما بازی کنید.

188408
چند وقتی بود میخواستم ویژوال ناول های ومپایر مسکرید رو تجربه کنم، گفتم چرا خود این بازی رو دوباره انجام ندم و این طور شد که بعد از چندین چند سال دوباره سراغ این بازی رفتم. اگه در مورد این بازی اطلاع داشته باشید، احتمالا میدونید که این بازی کالت کلاسیک محسوب میشه و حتی افرادی هستن که این بازی رو برترین بازی تاریخ بازی های ویدیویی میدونن. من چندین سال پیش که این بازی رو برای بار اول انجام دادم، نظرم چندان با این افراد همخونی نداشت و الان که بعد از چندین سال دوباره سراغ این بازی رفتم، نظرم باز هم مثل سابقه و چندان تغییری نکرده: بازی داستان خوبی داره، کارکتر های عالی داره، فضاسازی بینظیر داره، ارزش تکرار زیادی داره، دیالوگ های عالی داره، خیلی خیلی یونیک و منحصر به فرده، شخصیت منفیش، سباستین لاکروی، شاید یکی از بهترین و پرداخته شده ترین کارکترهای بازی های ویدیویی باشه و خیلی از کوئست های بازی، چه اصلی و چه جانبی، خاص، ویژه و فوق العاده ان. اما با وجود همه این ویژگی های مثبت، بازی در نیمه دوم خوش، از مرحله بدنام فاضلاب به بعد، از یک بازی نقش آفرینی خطی اما خوب تبدیل به یک بازی اکشن بد میشه و چنان سقوط کیفی ای میکنه که از اون بازی 10 از 10 نیمه اول تنها خاطره گنگ و مبهمی در ذهن مخاطب باقی میمونه.

188413
بد. داستان ضعیف، کارکترهای سطحی و پرداخت نشده، پایان ضعیف، اثر نداشتن تصمیم های گیمر و فوق خطی بودن بازی. شاید تنها نکات مثبت بازی استایل گرافیکی و طراحی کارکترها باشه. و همچنین بخش داستانی مربوط به کارکتر مالکیوین، که اون هم بیشتر به ماهیت کارکترهای مالکیوین برمیگرده که به طور کلی یونیک و جذابن.
من که بعد از تجربه این نسخه دیگه سراغ نسخه بعدی، سایه های نیویورک، نرفتم. فقط اگه خیلی، یعنی خیلی، ویژوال ناول دوست دارید، برید سراغش.
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,995
نام
احمد
Horizon Zero Dawn

یکی از بهترین و خوش رنگ و لعاب ترین و لذت بخش ترین بازی های نقش افرینی بود که تو عمرم بازی کردم! انیمیشن های بازی خارق العاده بود، مثل انیمیشن راه رفتن، انیمیشن های پریدن و استفاده از کمان ها، فیزیک لباس ها و کل بازی هم خیلی خوب بود، گیم پلی بازی هم هر چی میرید جلو تر ، محیط های بزرگتر ، دشمنان بزرگتر و بیشتر رو معرفی میکنه، مهمترین چیز در این بازی برای من محیط پر جزئیات و بشدت پرفکت بازی و نحوه مبارزه با دشمنان بازی بود که هر کدوم استراتژی خاص خودشون رو هم دارن، ست گیر های لباس ها هم جز زیباترین تو بازی های نقش افرینی بود و بشدت پر جزئیات بودن.
10/10 به بازی میدم، ولی خدایی پورت بازی رو کامپیوتر جز بدترین ها بود و همین الان هم بد هستش و برای خاطر این بازی مجبور شدم 16 گیگ دیگه رم اضافه کنم:|:D
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
Gears 5 Hivebusters

189064
191303

داستان : درباره گروه Scorpio به رهبری کیگن که مامور می شوند در جزیره ای استوایی به نام گالانگی با موجودی به نام واکاتو مبارزه کرده و در مقابل دسیسه لوکاست ها بیاستند .

یک DLC زیبا از سری بازی های Gears هست که واقعا طراحی و گرافیک بازی عالی بود .

مدت زمان بازی حدود 3 ساعت هست ولی ارزشمند و خطی به دور از جهان باز شدن زورکی . (بازگشت به ریشه های سری)

تنوع محیط ها و مراحل عالی هست و ارزش داره دانلود کنید . (من برای این 3 ساعت 45 گیگ دانلود کردم و راضی هستم)

گرافیک بازی یکجورایی نسل 9 هست مخصوصا طراحی چهره ها و بافت ها و نورپردازی هم خیلی عالی کار شده. تنوع دشمنان و اسلحه ها هم مثل همیشه عالی هستند .

کمی گیم پلی با کیبورد خشکه و هوش یاران کمی ضعیفه (البته اذیت کننده نیست) . بازی خوب بهینه شده و من روی اولترا بدون افت فریم رفتم .

امیدوارم شماره 6 از مجموعه Gears مثل همین بسته الحاقی باشه هیجانی با آدرنالین بالا و صحنه های سینمایی خوش ساخت .

موسیقی و افکت ها صوتی بازی هم عالی هستند .

در کل پیشنهاد می کنم بازی را تجربه کنید و تجربه ضروری برای طرفدارهای سری هست .

عالیه

گیم پلی : 8 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 10 از 10
گرافیک فنی : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :9 از 10
داستان : 8 از 10

نمره کل : 9 از 10
 
آخرین ویرایش:

B.O

کاربر سایت
Feb 27, 2017
83
Call-of-Duty-Black-Ops-Cold-War-Key-Art-With-Soldiers.jpg

Call of Duty Black Ops Cold War

کوتاهِ دوست داشتنی

چندین سال دلمون به همین کمپینای کوتاه ولی جذاب کالاف خوش بود که اکتیویژن نامرد این رو هم از ما گرفت. ولی ما بالاخره اشتراکی رفتیم!!!
می تونم بگم از نظر تنوع در گیم پلی بهترین در سری هست چون ترکیب مخفی کاری و کمی ژانر horror و البته شوتینگ بی نقص و صد البته جاسوس بازیه.
گرافیک عالی و کات سین های عالی تر و بهینه سازی خیلی عالی تر، دیگه چی می خواید آخه!
انتخاب دیالوگ و دو تا پایان هم داره، اینم برای عاشقان سبک RPG.
کمپین اصلی 5 ساعته ولی دو سه تا فرعی هم داره که من نرفتم.


امتیاز کلی بخش کمپین: 9

 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
616
191560




call of the sea از همان اولین تریلر معرفی نوید یک بازی عالی حداقل از نظر بصری به خصوص در بخش طراحی هنری را می داد. حالا بعد از بازی کردن ، میتونم بگم که بازی در بخش های دیگر هم خیلی خوب ظاهر شده از معماهای منطقی و متوسط ( به جز 2-3 مورد سخت ) که

خیلی خوب پیاده سازی شدند و داستان جذابی که مخاطب را تا پایان نگه میداره تا شخصیت های خیلی خوب بازی به خصوص نورا که با صداپیشگی cissy jones ( که در darksiders 3 هم در نقش fury عالی ظاهر شده بود ) که مخاطب را به خوبی با خودش همراه میکنه ، همه

این موارد باعث میشود که بازی به عنوان یک پکیج کوتاه اما بسیار جذاب از بازی های به یاد ماندنی نسل جدید بشه .

استودیوی سازنده کارش را با call of the sea به عنوان اولین ساخته ی خودش محکم و عالی شروع کرده و امیدوارم همینطور هم ادامه داشته باشه . بازی را به شدت پیشنهاد میکنم

8.5/10
 

B.O

کاربر سایت
Feb 27, 2017
83
shady-logo.png

Shady Part of Me

یه بازی روانشناختی پیرامون موضوع غلبه بر ترس ها و کسب اعتماد به نفسه. تو بازی کنترل یه دختر بچه و سایه اون که به نوعی همون ضمیر ناخودآگاهشه رو به عهده داریم. بازیه نسبتا ساده ایه و معما ها و مکانیزمای ساده ای داره به جز مکانیزم جاذبه معکوس که چون گنگه و استفاده از اون یه ذره تصادفیه چند جا اذیت می کنه در واقع حدود 4 یا 5 تا معمای نسبتا درگیر کننده داره. موسیقی و گرافیک هنری خوبی داره و بر عکس سایر بازی های این سبک، پر از دیالوگه! ولی به شدت برای آدمای صبور توصیه میشه چون بازی با اینکه 4 ساعت بیشتر نیست اما روند کندی داره.

امتیاز کلی: 7
 

Muhammadreza

The High Priest of Chaos
Gold User
Oct 24, 2020
286
192395
توی سال 2003 بایوور بازی ای رو عرضه کرد که هنوزم که هنوزه ازش به عنوان بهترین بازی جنگ ستارگان یاد میشه. 17 سال بعد از عرضه بازی، برای بار دوم، به سراغ این بازی رفتم و باز هم از بازی لذت بردم و به نظرم هنوز هم بسیار ارزشمنده. یک عده از این بازی، به اشتباه، به عنوان پدر معنوی سری مس افکت یاد میکنن ولی شما بیشتر به عنوان نسخه ساده تر و کنسولیزه شده تر دراگون ایج اوریجینز روش حساب باز کنید. در کل جز کارهای باکیفیت بایووره و اگه بقیه آثار بایوور رو دوست داشته باشید، از این بازی هم لذت میبرید.

192396

It is said that the Force has a will, it has a destiny for us all. I wield it, but it uses us all, and that is abhorrent to me. Because I hate the Force. I hate that it seems to have a will, that it would control us to achieve some measure of balance, when countless lives are lost
اولین باری که به سراغ این بازی رفتم، در همون اوایل بازی به یک باگ بد برخوردم و خب خیلی هم روی پیدا کردن راه حل مشکل و ادامه دادن بازی پافشاری نکردم. ولی خب اون پداوان کم تجربه و کم تحمل اون موقع، حالا تبدیل به یک (دارک؟) جدای باتجربه شده، یا حداقل باید شده باشه؛ اینبار TSLRCM، که مادیه که خیلی از مشکلات بازی رو حل میکنه و خیلی از محتوای حذف شده بازی رو برمیگردونه، رو نصب کردم و در کل هم با حوصله بیشتری مشکلات فنی بازی رو تحمل کردم. و پاداش این بردباری (!) رو هم گرفتم: این بازی بهترین و بالغانه ترین داستان رو در تمام داستان های روایت شده در جهان جنگ ستارگان داره و این که طرفداران بهش لقب استاروارز: تورمنت رو دادن، به هیچ وجه اغراق نیست.
بازی جنگ ستارگان: شوالیه های جمهوری باستانی 2 - سیت لردها، بازی درهم شکسته و نیمه تمام عرضه شده و هنوز هم بعد از گذشت 16 سال نیمه تمام مانده جنگ ستارگان: شوالیه های جمهوری باستانی 2 - سیت لردها، قطعا ارزش تجربه شدن رو داره و قطعا تجربه ارزشمندیه.
 
آخرین ویرایش:

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,995
نام
احمد
Dirt 4 /Dirt Rally / Dirt Rally 2.0


چند روزه مشغول پلی دادن این سری شدم، خدایی عجب سمی هستش این سری ، یعنی حالم از هر چی بازی ریسینگ و رالی و غیره بود رو به هم زد و شورتشون و با خودشون بردش :/
کلا این بازی استاندارد های نسل 5 و 4 رو هم نداره، GT رو پی اس 2 هم گرافیک درختاش و چمن هاش از این سری بهتره، کیفیت جاده ها و اب و خاک و باران هم بماند
از همه مهمتر ، که بدترین موردش هستش، فیزیک فوق اشغال این سری هستش، اصلا هیج بویی از واقعیت نبرده، یعنی کافیه 4 کیلو متر رو جاده با سرعت رانندگی کنی، خدا نکنه به یک تار مو وسط جاده بخوری، ماشین همین طوری خودش خودکار دریف میکشه و دور خودش میچرخه و انواع اقسام حرکات زشت من در اوردی در میاره ,و ماشین همین طوری پشتک پشت پشتک میندازه
گرافیک بازی هم، جزئیات خود ماشین ها خیلی خوبه ، ولی جزئیات محیطش درب و داغونه و ادم حالش بهم میخوره حتی یک ساعت تو این محیط بمونه
بخش های مولتی پلیر بازی هم کلا خوابیده و مثل شهر مردگان میمونه، 4 ساعتی سر جمع واسه مولتی همشون صبر کردم اخرش 8 نفر اومدن پلی دادیم، همون اول طرف چنان کوبید به من ماشین همین طوری داشت دور خودش میچرخید و هی میچرخید تا یک دفعه ALT+F4 زدم و کلا همشون رو ا ز دم حذف کردم
خلاصه بد سمی بود این سری و نمره 1/10 کاملا لایقشون هستش.​
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
The Medium

193687

داستان بازی درباره جهان های موازی و روانشناختی با درونمایه معمایی هست .

سبک خاصی بازی ارائه کرده است اما شاید همه پسند نباشد . انگار ترکیبی از بازی Control (البته بدون قسمت اکشن) و بازی Hellblade: Senua's Sacrifice (قسمت تصورات روانی ) می باشد .

گرافیک هنری بازی و طراحی محیط پیرامون و رنگ بندی عالی هستند . گرافیک فنی و کیفیت بافت ها در شرایط خوبی قرار دارد با توجه به بودجه پایین بازی جای تقدیر دارد .
گیم پلی بازی و دوربین ثابت خشک هست و چندان خوشایند من نبود . در کل بازی برام جذابیت بالایی نداشت و بعد حدود چهار ساعت بازی پاک کردم . (کشش لازم نداشت)
تقریبا به نیمه ها رسیده بودم . داستان بازی مبهم و نیاز دارد زبان قوی داشته باشید یا منتظر زیرنویس فارسی آن بمانید .
از نظر بهینه بودن روی سیستم من مشکلی نداشت و بازی کاملا روان بود حتی موقعی که تصویر نصف می شد افت فریمی نداشتم .
سکانس های دلهره آور و اون موجود عجیب هم خوب کارگردانی شده بود .
روش حل معماها و تعامل دو بعد استفاده از المان هایی مانند نور هم جالب و نو بود ولی گفتم بازی خاصی هست .

گیم پلی : 6 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 7 از 10
گرافیک هنری: 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :8 از 10
داستان : 7 از 10


نمره کل : 7 از 10
 
آخرین ویرایش:

TeTration

TeT
کاربر سایت
Jan 17, 2013
3,663
نام
Moein
The Medium
بعد حدود چهار ساعت بازی پاک کردم . تقریبا به نیمه ها رسیده بودم . داستان بازی مبهم و نیاز دارد زبان قوی داشته باشید یا منتظر زیرنویس فارسی آن بمانید .
داستان : 7 از 10
بسیار عالی :D
 

mostafaamiri

کاربر سایت
Feb 3, 2012
793
نام
مصطفی
the medium
بازي عامه پسندي نيست، ولي براي طرفداراي اين سبك( مثل خودم) كاملا تجربه قابل قبولي ارائه ميده. گرافيك بازي متعادل نيست، محيط جزئيات خوبي داره و نور پردازيش مناسبه، ولي حركات كاراكتر بازي خشك و ... گيم پلي هم كه نبايد انتظار زيادي ازش داشت، ولي از لحاظ ترس روانشناسي و هيجان خوب كار كرده و تم معمايي بازي هم نسبتا قابل قبوله. داستان بازي رو هم من دوس داشتم . در كل اگر اهل اين تيپ بازي ها هستين نا اميدتون نميكنه.
پرفورمنس بازي هم نسبتا افتضاح!
امتياز 8
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,103
194923

Call of the sea
7.5/10
توی یک دهه اخیر با پیشرفت سخت افزارها و در دسترس قرار گرفتن ابزارهای بازی سازی شاهد ریلیز کارای بسیار خوبی با بودجه های کم از استودیوهای تازه کار و مستقل هستیم تا جایی که دیگه هر گیمری با هر سلیقه و امکاناتی می تونه ازین صنعت لذت ببره.
اولین کار استودیوی Out of the blue یک بازی معمایی/ماجراجویی خوش ساخت و دوست داشتنیه. داستان بازی در رابطه به خانمی به اسم نورا هست که یک جور بیماری مرموزی داره و شوهرش هَری به دنبال پیدا کردن درمانی برای این بیماری مرموز روانه جزیره دور افتاده ای در اقیانوس آرام میشه! داستان بازی در سال 1934شروع میشه زمانی که نورا یک بسته بی نام و نشان رو دریافت میکنه و ماه هاست که نامه ای از شوهرش دریافت نکرده و از سرنوشتش بی خبره. نورا با دیدن محتویات بسته تصمیم میگیره که راهی جزیره اسرارآمیز بشه تا از سرنوشت شوهرش باخبر بشه که اصل داستان در این جزیره می گذره!
گرافیک بازی با توجه به بودجه ساختش و استفاده از Unreal Engine در عین سادگی واقعا زیبا، خوش رنگ و لعاب و چشم نوازه. گیم پلی بازی عمدتا شامل حل معماهای بازی هست و هیچ اکشن و زد و خورد و گیم اُوری در بازی وجود نداره. بخش زیادی از جزئیات داستانی و راهکارهای حل معماها توی کاغذها و نامه هایی تو نقاط مختلف جزیره پراکنده شده باید جستجو کنید و انصافا بعضی از معماها بسیار چالشی هستن و ممکنه تا مرز تقلب گرفتن از اینترنت برای حلشون پیش برید!!
خود داستان بازی به نظر من اوایلش خیلی جذاب بود اما خب از اواسط بازی وارد یک وادی سورئالی میشه و اتفاقاتی میوفته که انتظارشو نداشتم و حقیقتش خیلی نپسندیدم! در آخر بازی هم با یک دو راهی مواجه میشید که انتخاب سختیه و داستان بازی در مجموع پایان دراماتیکی داره!
من در کل از بازی لذت بردم، یه تعداد باگ هم وجود داشت ولی خب به شکلی نبود که تجربه بازی رو خراب کنه یا نیاز به تکرار مجدد یک مرحله باشه. این تیپ بازی ها معمولا نیاز به حوصله و زبان انگلیسی قابل قبولی داره و الا از بازی لذت نمی برید و همون یکی دو ساعت اول پاکش می کنید!
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
Little Nightmare 2

194971

داستان بازی حول رهایی دو نفر از دنیایی کابوس گونه که گویی تحت سلطه نیروی داخل شبکه کابلی تلویزیون هست .

بازی به غایت زیبا بود مخصوصا طراحی هنری بازی و مکان های مخوف با موسیقی عالیه . صدا گذاری بازی بی نظیر هستش و واقعا در تمام دقایق بازی هراس و دلهره شما را تنها نمی گذارد .

بازی حدود 5 6 ساعت گیم پلی دارد ولی واقعا عرق آدم را در می آرود . پر از پازل و فرار از دست باس ها هست که هر کدام به نوعی استراتژی خاص خود را دارند . بازی هر چه جلو می رود سخت تر می شود .
مکان های بازی پر از نماد هست که می توان ساعت ها در موردشان بحث کرد و به نوعی سبک بازی فلسفی هست .

نور پردازی بازی هم عالیه و واقعا نمراتی که گرفته حقش هست حتی بیشتر . بافت ها عالی و محیط ها با ظرافت خاصی اجزای آنها طراحی و گنجانده شده اند .

روی سیستم من بازی روان بود بدون مشکل .

فقط گیم پلی بازی کمی اعصاب خورد کن هست مخصوصا با کیبورد گاهی به در و دیوار گیر می کردم و می باختم . فکر کنم همان طور که اول بازی اشاره می شود با دسته راحت تر خواهد بود .

در کل برای انجامش لحظه ای درنگ نکنید .


گیم پلی : 7 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 10 از 10
گرافیک هنری: 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :9 از 10
داستان : 8 از 10

نمره کل : 9 از 10
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر