امتیازهای S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

پیش‌بینی شما؟

  • 96-94

    رای‌ها: 2 2.5%
  • 93-91

    رای‌ها: 1 1.3%
  • 90-88

    رای‌ها: 9 11.4%
  • 87-85

    رای‌ها: 21 26.6%
  • 84-82

    رای‌ها: 24 30.4%
  • 81-79

    رای‌ها: 15 19.0%
  • 78-76

    رای‌ها: 6 7.6%
  • 75-73

    رای‌ها: 0 0.0%
  • 72-70

    رای‌ها: 1 1.3%
  • پایین تر از 70

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    79
  • نظرسنجی بسته شده است .

Subject 16

Only fools venture where them spirits tread
کاربر سایت
1212.jpg

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Developer: GSC Game World
Publisher: GSC Game World
Platforms: Xbox Series X|S, Microsoft Windows
Genre: FPS, Survival Horror
Release Date: November 20th, 2024


نمرات این عنوان فردا 30 آبان ماه حوالی ساعت 17 به وقت تهران منتشر خواهد شد...

IMG_20241120_204759_478.jpg
IMG_20241120_204757_283.jpg
 
آخرین ویرایش:
کلا شرق اروپایی ها، ظاهرا سه تا پنج سال صرف مرحله کانسپت و ساخت دموی فیک می کنن...(تو این مورد اینا 13 سال برا این بخش وقت اختصاص دادند:دی)
تو شش ماه تا یکسال، پایه همونارو سرهم می کنند...بدون نام ارلی اکسس منتشر می کنند
تکمیل شدن ساخت بازی هم طی سال های پس از انتشار:دی
 
🔸 تحلیل 8/10 - Gamespot

انتقاد از مشکلات فنی S.T.A.L.K.E.R 2 Heart of Chornobyl یه کم سخته، چون GSC اصلا باورش نمیشه که تونسته این بازی رو منتشر کنه. راستش، همین باعث شد که من خیلی از ایرادای کوچیکش رو راحتتر نادیده بگیرم، خصوصا وقتی که باعث کرش کردن بازی نمیشدن. ولی اگه بازی اینقدر جذاب نبود، شاید اینجوری نمیشد. S.T.A.L.K.E.R 2 تو چند تا قسمت مشکل داره، اما این ایرادها وقتی که یه ماموریت جذاب و غیر خطی به‌ خاطر یه اتفاق غیر منتظره خراب میشه و تو رو وسط یه تیراندازی وحشتناک میندازه، کمرنگ میشن. این غیرقابل پیش‌بینی بودن و اینکه سیستم‌ های مختلف بازی چطوری با هم ترکیب میشن و داستانهای عجیب و غریب می‌ سازن، استاکر 2 رو از بقیه بازیها متمایز میکنه. یه دنیای جذاب و اسرار گیرا هم که روش اضافه کنی، دیگه نمیشه از این طلسم جذاب فرار کرد.

🔻نکات مثبت:
✅ انتخابهات واقعا تاثیر دارن، میبینی که دنیا چطور واکنش نشون میده
✅ ماموریتها خیلی پویا و غیرقابل پیش‌ بینی هستن، اصلا از اون ماموریتهای تکراری و بی‌ روح نیستن
✅ اتفاق‌ های غیر منتظره زیاد می‌ افته و خیلی هم هیجان‌ انگیزن
✅ مبارزه با دشمنان انسان خیلی فکر شده و لذت‌ بخشه
✅ یه جو سنگین و خفقان‌ آور توی بازی حاکمه که یه جور عجیبی جذابه

🔻نکات منفی:
⛔️ کلی مشکل فنی داره، از هنگ کردن بازی گرفته تا باگ‌ های تصویری
⛔️ مبارزه با موجودات جهش‌ یافته خیلی آزار دهندست
⛔️ بخش بقا یه کم اضافیه، حوصله‌ سربره
⛔️ تعمیر و مهمات خیلی گرونن، مجبوری اکثر آیتم های با ارزش رو بفروشی
 
مشخصه اکر مشکلات فنی نداشت یه ده نمره متاش جا به جا میشد و ۸۵ ۸۶ میگرفت اینام تا یه سال دیکه احتمالا اکثرا با کلی اپدیت حجیم رفع شه و روی ps5 آماده بازی بشه.همون تاریخ انتشارش ۲۰۲۵ در نظر بگیرید.بازم همین کنسل نشد و تمومش کردن خیلی هنره با اون وضع جنگی تو اوکراین
 
نسخه ۲۰۰۷ هم اون سال که منتشر شد مشکلات پرفورمنسی و باگ و... داشت ولی الان یه اثر کالت و تاثیرگذار شده. اینم متاسفانه به خاطر همون مشکلات سلاخی شد. محتوای بازی ظاهرا عالیه.
سری Metro هم همینطور بود. 2 تا بازی هم بود به اسم Pathologic 1 2 اونا هم همینطور بودن.
 
  • Like
Reactions: unloved
نسخه ۲۰۰۷ هم اون سال که منتشر شد مشکلات پرفورمنسی و باگ و... داشت ولی الان یه اثر کالت و تاثیرگذار شده. اینم متاسفانه به خاطر همون مشکلات سلاخی شد. محتوای بازی ظاهرا عالیه.
من هنوز هیچ نقدی ازش ندیدم ولی اگه اینطور باشه و چهارچوب بازی رو درست چیده باشن:
ALife رو تو بازی به خوبی پیاده کرده باشن ، بهبود داده باشن که فوق العادست.
ماموریتها و شخصیتهای جالبی داشته باشه.
تنوع دشمنها خوب باشه و کلا دنیای بازی زنده و جذاب باشه و...

به نظرم همین که میگی کفایت میکنه و میشه به راحتی از بهینه نبودن و باگها گذشت چون بعدها حتی اگه خود gsc نتونست فیکسشون کنه میشه حتی روی مادینگ هم حساب باز کرد.
ولی خب خیلی جذاب تر بود اینکه بعد این همه سال امکانش بود که مشکلاتی که تقریبا 20 سال پیش داشتن به خاطر استفاده از انجین داخلی داشتن رو با سوییچ به آنریل میتونستن پشت سر بزارن.

ولی مثل اینکه سرنوشت اینها همینه که خروجی این سری تو روز انتشار همین شرایط باشه.
ایندفعه با اینکه خودشون هم خواستن نقص هارو بپوشونن ولی غیرمنتظره ترین اتفاق ممکن افتاد و اینها هم آواره شدن و نتیجه شد این.

بازی رو پیش خرید کردم ولی طبق معمول من رفتم برای حداقل یک سال دیگه.
آخرین بازیی که انتشار اینطوری داشت Lords of the Fallen بود که پیر شدم با هر آپدیتش بس که هر بار بازی رو زیر و رو میکرد.
ایندفعه دیگه نمیخوام بازی رو برای خودم حوصله سر بر کنم و میزارم وقتی که مشکلات فیکس شد یا به حدی رسید که قابل چشم پوشی بود برم سمتش.
بازی خوب کم نداریم که بخوام اجبارا این رو با این شرایط بازی کنم.
 
من هنوز هیچ نقدی ازش ندیدم ولی اگه اینطور باشه و چهارچوب بازی رو درست چیده باشن:
ALife رو تو بازی به خوبی پیاده کرده باشن ، بهبود داده باشن که فوق العادست.
ماموریتها و شخصیتهای جالبی داشته باشه.
تنوع دشمنها خوب باشه و کلا دنیای بازی زنده و جذاب باشه و...

به نظرم همین که میگی کفایت میکنه و میشه به راحتی از بهینه نبودن و باگها گذشت چون بعدها حتی اگه خود gsc نتونست فیکسشون کنه میشه حتی روی مادینگ هم حساب باز کرد.
ولی خب خیلی جذاب تر بود اینکه بعد این همه سال امکانش بود که مشکلاتی که تقریبا 20 سال پیش داشتن به خاطر استفاده از انجین داخلی داشتن رو با سوییچ به آنریل میتونستن پشت سر بزارن.

ولی مثل اینکه سرنوشت اینها همینه که خروجی این سری تو روز انتشار همین شرایط باشه.
ایندفعه با اینکه خودشون هم خواستن نقص هارو بپوشونن ولی غیرمنتظره ترین اتفاق ممکن افتاد و اینها هم آواره شدن و نتیجه شد این.

بازی رو پیش خرید کردم ولی طبق معمول من رفتم برای حداقل یک سال دیگه.
آخرین بازیی که انتشار اینطوری داشت Lords of the Fallen بود که پیر شدم با هر آپدیتش بس که هر بار بازی رو زیر و رو میکرد.
ایندفعه دیگه نمیخوام بازی رو برای خودم حوصله سر بر کنم و میزارم وقتی که مشکلات فیکس شد یا به حدی رسید که قابل چشم پوشی بود برم سمتش.
بازی خوب کم نداریم که بخوام اجبارا این رو با این شرایط بازی کنم.
بهترین کار رو انجام‌میدی ماکان جان😁.
من خودم هم چون میخوام توی بازی زندگی کنم و تجدید خاطره و نوستالژی کامل برام شکل بگیره فعلا ایگنورش میکنم. اگر تونسته باشن جهانی مثل نسخه قبل با استانداردهای امروزی ساخته باشن برای من کافیه حقیقتا.
 
بازیسازهای اروپای شرقی و بروبچ روسیه و اوکراین معمولاً در حالت عادی هم بازی‌هاشون خیلی تر و تمیز نیست و مشکلات فنی دارن (ربطی به کیفیت گیم‌پلی و اتمسفر و اینا نداره و یه بحث جداست).
حالا این بندگان خدا که مصیبت جنگ اوکراین هم نصیب‌شون شد و می‌شد حدس زد که بازی حداقل اوایل عرضه مشکلاتی داشته باشه. دو سال پیش یه ویدیویی ساخته بودن که جنگ چطوری استودیو رو تحت تأثیر خودش قرار داده و از گربه یکی از اعضای تیم که توی جنگ مُرده بود تا ۲،۳ نفر از طراح‌های هوش مصنوعی بازی که یه مدت رفته بودن به جبهه‌های جنگ، کلاً اوضاع خیلی داغون بود. پارسال هم دفترشون توی پراگ آتیش گرفت و کلاً این پروژه در دل حوادث مختلف پیش رفت!
من که فعلاً برای تجربه بازی عجله نمی‌کنم و می‌ذارم یه مدت بگذره و اندکی آپدیت بشه و بعدش می‌رم سراغش. :دی احتمالاً از اون بازی‌هایی باشه که صبر کردن برای یه تجربه بهتر، ارزشش رو داشته باشه و چند ماه دیگه لذتش بیشتر بشه.
 
جالب اینه اکثر سایتهای به نام و معروف امتیاز ۸ رو به بازی دادن و اون سایتایی که امتیاز پایین تر دادن اکثرشون از مشکلات فنی ناراضی بودن. از اون بازیهاست که باید ۳ ۴ ماه حداقل صبر کرد تا بازی بشه. من خودم که زدم دانلود دوبار . یک بار که آپدیت ۱۳۸ گیگی داد و یک بار دیگه که ۳۷ گیگی. سری بعد که اپدیت بده اگه حجمش زیاد باشه کلا پاک میکنم و چندماه دیگه بازیش میکنم. ولی اینجور که من از نقدها فهمیدم همشون از جهان بازی و اتمسفری که داشت تعریف کردن و گیم پلی بازی هم راضی بودن ولی برای یکسریاشون مثل اینکه خیلی سخت بوده مخصوصا به خاطر کمبود مهمات و خراب شدن تفنگ ها. باید بخش تعمیر اسلحه ها رو جدی بگیریم مثل اینکه. در کل بزرگترین ایرادی که تو نقدها بود مشکلات فنی بازی بود که اونا با آپدیت ها قابل درست شدن هست. اگه چندماه دیگه بازی ریلیز میشد خیلی بهتر بود. مسلما اونایی که فن سری استالکر و مترو هستن مطمعنا از این بازی نمی‌گذرن
 
از بازی ای که پروسه ساختش آشفته بازار بوده، سال ها درگیر development hell بوده و سازنده اش نهایتا درگیر جنگ شده انتظار بالایی نمی رفت! من به 79 تا 81 رای دادم که خوشبینانه بود.
با این وضعیت احتمالا سال دیگه تجربه اش کنم عجله ای نیست مهم اینه که ستینگشو بی نهایت دوست دارم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or