نمیدونم دقت کرده باشی یا نه ولی خیلی مواقع جلوی رزولوشن حرف P میزارن این حرف مخفف کلمه Progressive scan هست. مثلا 1080p و یا 720p. عدد نشاندهنده ی تعداد پیکسلهاست و اون p نشوندهنده روش رندر شدن پیکسلها. البته روشهای دیگه ای هم وجود داره مثل interlace که مثلا میگن 1080i که اگه یادتون باشه رزولوشن بازی گرن توریزمو4 روی PS2 بود رزولوشن و تعداد پیکسلها در GT4 دقیقا فول اچ دی بود ولی پیکسلها به روش Interlace رندر میشدن که قدرت پردازشی خیلی کمتری میخواد و کیفیتش هم پایینتره.احسان جان همینه که DF تو مقالش گفته ما خوشحال شدیم که فقط رزولوشن از 1080 به 4k افزایش نداشته بلکه افزایش فیلتر تکسچر ها و افزایش تکسچر ها هم شاهدیم فقط یک سوال این 4K Chekbording چجور سیستمیه تو4K?
مرسی
در مورد آنچارتد ۴ به چه صورت بود؟
یعنی به همین صورت 2160c بود یا اون طور که من یادم میاد 1800p آپ اسکیل شده بود؟
ممنون
مرسینمیدونم دقت کرده باشی یا نه ولی خیلی مواقع جلوی رزولوشن حرف P میزارن ایمم مخفف کلمه Progressive scan هست. مثلا 1080p و یا 720p. عدد نشاندهنده ی تعداد پیکسلهاست و اون p نشوندهنده روش رندر شدن پیکسلها. البته روشهای دیگه ای هم وجود داره مثل interlace که مثلا میگن 1080i که اگه یادتون باشه رزولوشن بازی گرن توریزمو4 روی PS2 بود رزولوشن و تعداد پیکسلها در GT4 دقیقا فول اچ دی بود ولی پیکسلها به روش Interlace رندر میشدن که قدرت پردازشی خیلی کمتری میخواد و کیفیتش هم پایینتره.
حالا روش جدیدی اومده که اسمش رو گذاشتن Checkerboard که با c نشونش میدن یعنی رزولوشن هورایزن روی پرو 2160c هست که اگر شما تعداد پیکسلها رو بشمرید دقیقا با 2160p که پروگرسیو اسکن باشه برابره ولی روش رندر شدنش متفاوته. در چکر برد شما به 75 درصد قدرت پردازشی نیاز داری ولی نتیجه نهایی بینهایت به P نزدیکه. اینه که روش خیلی مناسبی برای پروهست. هم کیفیت نهایی به 2160p خیلی خیلی نزدیکه ( که شاید به سختی بشه تشخیص داد) و هم منابع سیستمی 25 درصد کمتر درگیر میشن
هدفشون از اینجور نمرات پرت همین کلیک بیت هاست که خوب به هدفشونم رسیدنHorizon Zero Dawn Review
usgamer کامنت بارون شده از نمره ی که داده
خیلی خوبه کلا این بازی از نظر فنی ولی خب هر استودیویی نمیتونه به همچین دستاوردی برسه به نظرم جز استودیو های داخلی خود سونی که سانتا مونیکا هم تخصص داره تو زمینه فنی و Gow بعدی که احتمالا 2018 میادم چیز عجیبی میشهزمان لانچ PS4 وقتی مارک سرنی گفت شخصی سازی هایی ما توی GPU و کنسول PS4 انجام دادیم که تازه 3-4 سال بعد از عرضه میتونید قدرت واقعیش رو ببینید خیلی ها گفتند کنسول های این نسل ضعیف هستند و اینا همش حرفه ولی حالا میبینیم که روی سخت افزار 4 سال پیش با یک بازی جهان باز و رزولوشن 1080 و فریم ثابت ما همچین کیفیت گرافیکی داریم:
این بشر با PS5 میخواد چیکار کنه!
میگن صدقه بلا دفع میکنه همینه دیگه
ما هم همچین هدفی داریمهدفشون از اینجور نمرات پرت همین کلیک بیت هاست که خوب به هدفشونم رسیدن
زیر 9 به هورایزن بدین ترور میشین همینجور که سر دفاع کردن ازش سال ها خون دل خوردم از اینم دفاع میکنمما هم همچین هدفی داریم