The Legend of Zelda
Tears of the Kingdom
ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo
سبک: Action Adventure, Open World
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرم ها: Switch
مــتاکریتیک | اوپنکریتیک
96 | 96
آخرین ویرایش:
آپدیت روز اولش هم که اومدهبازی به قدری مکانیزماشو راحت به خوردت میده که بعد دو ساعت یه قایق فقط در عرض چند ثانیه میسازی، وقتی میگی شاهکار یعنی همین که این همه تواناییو با همچین منطق زیبایی بهت یاد میده که انگار یه عمره داری تمرین میکنی، امکانات جدید به شدت و به شدت و باز هم به شدت جذاب کرده بازیو یعنی از اون معجونی که چند سال پیش ساختن هم فوق العاده تره، من خودم به نصف این امکانات هم راضی بودم ولی چه کنیم که اساسا سازنده های این بازی به دنیا اومدن که لذت بهت تزریق کنن هر دفعه بیشتر.
تنها عیبش همون افت فریم تو بعضی قسمتا که از یه سری قابلیت استفاده میکنی که چند تا میافته که احتمالا با آپدیت روز اول بهتر شه ولی باز هم عجیبه همچین فیزیکی و گرافیکی داره رو این کوچولو دوست داشتنی اجرا میشه، دوستانی که پیش خرید کردن مطمینا اینو میدونستن بهتر از من ولی من احساس میکنم با ارزش ترین 70 دلاری که تو زندگی گیمتون تا حالا هزینه کردین؛ احتمالا برای همین بازی بوده.
داستان بازی ادامه داستانی Botw هست یا بدون بازی کردن Botw هم میشه داستان فهمید؟
به اون صورت چیزی از بازی رو فاش نکردم، و نوشته فقط مربوط به یک ساعتِ اولِ بازی هست. ولی اگه دوستی نمیخواد از قبل چیزی از بازی بدونه و خودش تجربهاش کنه، نوشته رو مخفی میکنم. امتیازِ بازی بالایِ 95 هست.
نسبت به نسخهیِ قبل،
انیمشینها و حرکتها نرمتر و بهتر شدن
شاهدخت مثلِ این که به باستانشناسی علاقه پیدا کرده، پس باید منتظرِ بناهایِ باستانیِ زیادی باشیم
کاش لهجهیِ انگلیسیِ شاهدخت، بریتیشِ غلیظ بود، خیلی بهشون میومد. دوبلهیِ ژاپنی از همه بهتره
طراحیِ شخصیتها عالیه
توجه به جزئیات زیاده، مثلِ تفاوتِ ارتفاع و شدتِ پراکنده شدنِ آب، دوربینِ عکاسیِ شاهدخت وقتی به لینک میرسه، عکسایی که قبلاً گرفته شده هنوز تو حافظهاش هست و چیزایی که هنوز تجربه نکردیم (این توجه به جزئیات رویِ کنسولی مثلِ سوییچ که قدرتِ پردازشِ زیادی نداره یعنی سلیقه و هنر)
گیمپلی بدونِ اشکال، دوستداشتنی و لذتبخش
زاویهیِ دوربین وقتی رویِ دشمن قفل میکنی، یه حالتِ حماسیِ معرکه میگیره
سعی کردن گرافیکِ فنی رو واقعیتر کنن، چیزی که به دست اومده جزئیاتِ سایهزنی هست و چیزی که نسبت به نسخهیِ قبل از دست دادیم کم شدنِ کیفیتِ بافتها و جزئیاتِ بافت هست و با غلیظ و شدید کردنِ رنگها سعی کردن این کیفیتِ کمِ بافت رو جبران کنن. نتیجه زیبا شده اما محدودیتها کاملاً مشخصه. برایِ کنسولِ بعدی اگه آپدیتی بدن که نور و رنگ رو تنظیم کنه، گرافیک خیلی خوب میشه ولی رویِ این نسخه و با توجه به مکانیکهایِ جدیدِ بازی که رویِ محیط تأثیر میزارن، چارهیِ دیگهای نبوده
محیط و پیشروی تویِ اون هم نسبت به قبل پیچیدهتر شده
افتِ فریم حاضر هست، اما نه همیشه و خیلی اذیت نمیکنه
ای کاش کلاً گرافیکِ رئال فراموش میشد و کاملاً گرافیکِ آبرنگ درست میکردن. طیفِ رنگایِ بیشتر، کمرنگ و پررنگ کردنِ رنگها و نورِ ملایمِ ناچیز. به نظرم اینجوری خیلی عالی بود
و ای کاش طراحیِ درختها رو تغییر میدادنحتماً که جلوتر چیزایِ خوشمزهای رو قراره تجربه کنیم.
کلمه شاهدخت که جای پرنسس استفاده کردید تو اسپویل ناخودآگاه منو دوباره یاد فارسی کردن بازی انداخت...
کاش BotW و اینم فارسی میشدن، کاملا هم امکان پذیره چون نسخه عربی BotW منتشر شده
پارسال به گیم ساب پیشنهاد دادم اما مصادف شد با ناپدید شدنشون
بخاطر پرفورمنس و اینکه یه سری منتقدا ممکنه نوب باشن و کنترل قدرت ها سخت باشه براشوندقیقا جریان چیه یه عده اومدن گفتن متای بازی نسبت به نسخه ی قبلی کمتر میشه بازی مشکل خاصی داره؟
اینکه متای بازی کمتر از 97 پیشبینی بشه به معنی مشکل خاصی داشتن نیستدقیقا جریان چیه یه عده اومدن گفتن متای بازی نسبت به نسخه ی قبلی کمتر میشه بازی مشکل خاصی داره؟
ببینیم چی میشه منتظرم ببینم گوتی امسال کدوم بازی میشهبخاطر پرفورمنس و اینکه یه سری منتقدا ممکنه نوب باشن و کنترل قدرت ها سخت باشه براشون
بله این سری همیشه انقلابی بوده تو گیم پلی ایکاش نینتندو سخت افزار بهتری داشتاینکه متای بازی کمتر از 97 پیشبینی بشه به معنی مشکل خاصی داشتن نیست
87 خیلیییییی بالاست رسیدن بهش همینجوری سخته، تکرار دوباره ش سخت تر
اینکه متای بازی کمتر از 97 پیشبینی بشه به معنی مشکل خاصی داشتن نیست
97 خیلیییییی بالاست رسیدن بهش همینجوری سخته، تکرار دوباره ش سخت تر
ولی میگیره اینعملا هم فکریم
به استثنا ماریو گلکسی و GTA هیچ بازی ای دو تا نسخه پشت هم اش متا در این حد نگرفته
واقعا نمیشه فکر کرد زلدا دوباره همچین حرکتی بزنه