امتیازات The Last of Us Part II

پیش بینی دقیق شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    369
  • نظرسنجی بسته شده است .

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
146004

The Last of Us Part II

Release Date: 19 June 2020
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Platforms: PS4, PS4 Pro

SmartSelect_20240127_112654_Samsung Internet.jpg
KeenGamer-----------------100
The Digital Fix-------------100
BaziCenter-----------------100
Gaming Age----------------100
The Sydney-----------------100
Digital Chumps------------100
Games.cz-------------------100
Screen Rant----------------100
GameOver.gr--------------100
Washington Post---------100
GRYOnline.pl---------------100
Digital Trends--------------100
Gamer.nl--------------------100
Comicbook.com----------100
Vgames---------------------100
Gamersky-------------------100
Power Unlimited----------100
Everyeye.it-----------------100
SpazioGames-------------100
Malditos Nerds------------100
Game Rant------------------100
Impulsegamer--------------100
Telegraph-------------------100
Guardian---------------------100
DarkStation-----------------100
Shacknews------------------100
Gameblog.fr-----------------100
VG247------------------------100
IGN-----------------------------100
Game Informer--------------100
Trusted Reviews------------100
VGC-----------------------------100
We Got This Covered------100
JeuxActu----------------------100
M3-------------------------------100
PlayStation LifeStyle-------100
PlayStation Universe-------100
Post Arcade------------------100
Push Square------------------100
TheSixthAxis-----------------100
GameSpew--------------------100
GamesRadar+----------------100
GamingTrend-----------------100
God is a Geek----------------100
Hardcore Gamer------------100
Attack of the Fanboy-------100
Carole Quintaine-------------100
COGconnected--------------100
Critical Hit--------------------100
Daily Star----------------------100
Digitally Downloaded------100
EGM----------------------------100
Eurogamer Italy-------------100
Areajugones-----------------100


Hobby Consolas-------------99
Game Over Online-----------98
XGN------------------------------98
Atomix--------------------------98
GamePro Germany----------97
Vandal---------------------------97
Multiplayer.it------------------97
Cheat Code Central----------96
Forbes--------------------------95
LevelUp-------------------------95
Worth Playing-----------------95
Gaming Nexus----------------95
3DJuegos----------------------95
Merlin'in Kazan---------------95
The Games Machine--------95
Jeuxvideo.com---------------95
Millenium-----------------------95
Easy Allies----------------------95
Wccftech------------------------95
Press Start Australia--------95
PSX-Sense.nl------------------95
GamesBeat---------------------95
IGN Italia------------------------95
4Players.de--------------------94
Meristation---------------------93
AusGamers--------------------92
Player 2--------------------------91
DualShockers-----------------90
Noisy Pixel---------------------90

Edge Magazine---------------90
USgamer------------------------90
VideoGamer--------------------90
Video Chums-------------------90
Metro GameCentral----------90
CGMagazine--------------------90
Gamer.no------------------------90


Destructoid----------------------85
Gamers Heroes----------------80
New York Daily News---------80
Digital Spy-----------------------80
New Game Network-----------80
Stevivor---------------------------80
GameSpot------------------------80


ZTGD------------------------------75
Riot Pixels------------------------72
TheGamer------------------------70
Game Revolution---------------70
GAMINGbible--------------------70
IGN Japan------------------------70
Cultured Vultures---------------65
 

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
خوب یا بد بودن رو کی تعریف می‌کنه ؟؟؟

اگه اینطوریه که من از صد تا منتقد و دولوپر نقل میارم که داستان رو شگفت انگیز و مسترپیس خطاب کردن ... که نظرشون خیلی ارجح تر از چند تا دلقک تو یوتیوبه ...

تو سطح نت همه دنبال سرگرمی و مسخره بازین، تو همین فروم خودمون از یه پست فنی یا ترجمه مقالات و اخبار بیشتر استقبال میشه ، یا از مم ها و ترول ها و کنایه انداختن به همدیگه؟؟؟

View attachment 150537
نظر یکی به نظر اون یکی ارجح نیست. دیگه همه می‌دونیم که تو داستان بازی چه اتفاق‌هایی میفته و خیلی بدیهی هست که خیل عظیمی از طرفدارهای نسخه اول بازی با داستان این شماره حال نکنند.مثلا یکی از یوتوبرها می‌گفت که Part II به عنوان یه بازی مستقل داستان خوبی داشت و به عنوان یه دنباله داستانی بد! دقیقا به خاطر اتفاقایی که برای شخصیت‌های بازی میفته. n تا بازی و فیلم و سریال دیگه بوده که طرفدارها به خاطر اتفاقات داستانی از اون شماره فیلم یا بازی یا سریال خوششون نیومده.
حالا هر کی حال نکنه و به داستان ایراد بگیره هیتره یا درکش پایینه یا دلقکه؟ نخیر.
اینکه بخوای به زور بگی داستان بازی بی نقصه و همه باید خوششون بیاد و چون متا از ۹۶ اومده ۹۴ سرش بریده شده میشه فنبویسم کورکورانه.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
1. نیل دراکمن در روایت داستانش چیزی رو نقل کرده که میخواسته. دست به خود سانسوری نزده.
2. نیل دراکمن داستانی که در ذهن داشته نوشته پس نیومده دو دو تا چهار تا بکنه فنا چی دوست دارن همونو بهشون بده.
3. داستان بازی فارق از اینکه پایانش چی میشه بسیار تلخه و این تلخی به بهترین شکل ممکن اجرا و احساس میشه.
4. کاراکترهای داستان انگیزه های مشخص و بعضا پنهان دارن. در نتیجه برای اینکه داستان درست درک بشه نیاز به تفکر هست.
5. بخش بزرگی از داستان در گیم پلی روایت میشه مثلا برخورد الی و نورا که در تریلرهای بازی بخشیش رو دیدیم در گیم پلی ادامه پیدا میکنه و این بخش بقدری در شخصیت پردازی الی مهمه که اگر بازی نکرده باشی اندینگ رو درک نمیکنی.
6. بازی قرار نیست فان باشه. بازی قراره پنجره ای از زندگی کاراکترها رو بتو نشون بده و تو باهاشون در این بخش همراه شی. بازی این امکان رو بهت میده که توانایی این رو پیدا کنی که جای قاضی بنشینی و در ذهنت مواد لازم برای قضاوت رو داشته باشی.
7. بازی داستان جسورانه ای داره که واقعا خارج از محدوده علاقه کسایی هست که تو عمرشون فقط داستانای مارول رو دنبال کردن. الی یه سوپر هیرو مثل اسپایدرمن نیست که قراره دنیا رو نجات بده. الی یه انسان عادیه با تمام قدرتها و ضعف های یک انسان. با تمام اشتباهات یک انسان. ممکنه با تصمیمات الی موافق یا مخالف باشیم. اصلا داستان نوشته نشده که موافقت و تایید گیمر رو جلب کنه. این تصمیمات مال ما نیست بلکه مال الیه. تنها چیزی که توی گیمر باید همراهش شی اینه که الی رو درک کنی. درک با توافق دو مفهوم جداست. درک هم زمانی اتفاق میفته که تو 30 ساعت با الی همراه شده باشی. نه اینکه چهار تا کات سین تو یوتیوب ببینی.
و نکته آخر. انتقاد به بازی اشکالی نداره. ولی این انتقاداتی که من میبینم صرفا فقط یه پیلم داره. بازی ساز تو فقط باید یه بازی کلیشه ای که صد تاشو تا حالا ساختن بسازی. نباید ریسک کنی نباید برخلاف عادت بازی بسازی وگرنه ما بهت میگیم کند ذهن.
یه بیت از حافظ

برخلاف آمد عادت بطلب کام که من
کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم.

برخلاف آمد عادت قدم برداشتن هست که نوآوری میاره وگرنه باید همیشه در همونجایی که هستی باقی بمونی
بند ۷

اتفاقا اصلا نیاز نیست درک کنی ... من خیلی وقتا الی رو درک نمیکنم ، تصمیماتش رو قبول ندارم .... چند جا الی سر دو راهی قرار میگیره ، تو ۹۰ درصد اون دو راهی ها من نظر مخالف الی داشتم ... خصوصا تو یکی از دو راهی ها تو روز سوم که همون جا میتونست همه چیز یه پایان متفاوتی داشته باشه که الی تصمیم اشتباهی میگیره ... اصلا نیاز نیست با تصمیمات الی موافق باشی یا حتی برات قابل درک باشن .... چند بار تو زندگی به دوستان ، خانواده... گفتید اصلا درک نمیکنم که چرا همچین کاری کردی

موضوع دیگه که هیتر های بازی مطرح میکنن ، که نیل ،جوئل و نابود کرد ، جوئل رو تخریب کرد ، من واقعا نمی‌فهمم سر چی همچین چیزی میگن ... والا من هر چی تو بازی دیدم نتیجه این بود که ارزش جوئل رو برام صد برابر کرد ... دقیقا چطوری تخریب شد

حالا هر کی حال نکنه و به داستان ایراد بگیره هیتره یا درکش پایینه یا دلقکه؟

۹۰ درصد یوتیوبر هایی که اینجا اسمشون میاد ، نه تخصصی دارن ، و نه نظرشون ارزش داره و صرفا به خاطر کلیپ های فان و دلقک بازی هاشون معروف شدن ...

دارید از منبع اشتباهی ، اطلاعات میگیرید ، صرف تا چون چیزی که دوست دارید رو میگن ...

مثل این میمونه که میخواهید یه کسب و کار راه بندازید و برای اینکه از ایندش مطمئن شید به جای اینکه برید از یه اقتصاد دان تحقیق کنید ، برید از یه رمال بخواهید پیشگویی کنه که کارتون میگیره یا نه ...
 
Last edited by a moderator:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
توهم؟ اول از همه اینکه آروم باشید .
و نه اقا اصلا این خبرا نیست همه هیتر باشن، شما فقط چشماتون رو به انتقاد های بقیه بستید و فقط میخواید نظر نظر خودتون باشه.
من حرفی در مورد یوزر اسکور ها نزدم... وحتی خودم مخالف Review Bombing هستم و هر کس هم 0/10 بده بنظرم احمقه، ولی اینطوری هم نیست هرکسم انتقادی داره هیتره و از این حرفای پیش پا افتاده.

در مورد نظر اکثریت...دیگه یک هفته از لانچ گذشته بحث دیگه یوزر اسکور و حتی متا نیست، بحث جامع مردم نسبت به بازی، داستان اشه!
+
استریمر ها وخیلی از کاربرای فروم ها و شبکه های اجتماعی!
همه اینا فالوور های خیلی زیادی دارن و اصلا کوچیک نیستن.
من فقط تنها کسی که دیدم خوشش اومده بود دانکی بود.
دیگه همه اینا بازی رو تموم کردن، وقتی تقریبا درصد زیادی میگن داستان بازی پر از ایراده و بشدت ضعیفه، نشون میده یک نظر جمعی وجود داره که این مشکل وجود داره و اصلا و ابدا در اقلیت نیستن.
لابد همه اینا هیتر هستن و پدر کشتگی با ناتی داگ دارن؟:D
مطمئنن همه قرار نیست بدشون بیاد ولی همه هم قرار نیست خوششون بیاد.
حداقل وقتی خود سازنده بازی میگه بازی که من ساختم قراره بشدت دو قطبی باشه، پس منتظر همچین واکنش منفی بوده.

بعدشم از یک زاویه دیگه نگاه کنیم، خود شما مگه نمیگفتید این بازی مال آدمای منحصر به فردی مثل شماست، دیگه چطوری اکثریت جامع قراره درکش کنن؟ لشگر سطحی بینان اصلا مگه شعور و توانایی درکش هم دارن؟:-"
والا با منطق شما هم اصلا قراره نیست کلیت جامع گیمینگ از داستان بازی خوششون بیاد، نه؟:D

بعد من گفتم فعلا در مورد داستان فقط نظر میدم(نه کلیت بازی ) و بنظرم هیچ ایرادی نداره چون بازی نقش آفرینی که نیست عمل چندانی خود پلیر بخواد انجام بده و تاثیری داشته باشه، داستانی خطی و سینمایی داره.

در مورد خود تاپیک هم...یعنی ما 20 صفحه بحث کردیم شما فقط و فقط meme دیدید و به انتقادات هیچکس توجه نکردید؟دمتون گرم

جالب اینجاست من ندیدم یکبارم خود شما پستی داده باشید که اصلا بخواد بحثی با شما شروع بشه.
اگه واقعا با دقت پست ها رو میخوندید، بارها شده در اون تاپیک بحث های منطقی مطرح شده و همش ترول و meme نیست و نبوده.
خیلی ساده است، همینطور که شما حق دارید دوست داشته باشید خیلی ها هم حق دارن خوششون نیاد.

اصلا من به کنار چون بقول شما نظرم رو قبول ندارید(:D )، خیلی از کاربرا بودن که بازی رو تموم کردن نظرشون و پست هاشون موجوده، انتقادات منطقی هم دارن.
اگه حرفی و توجیحی برای اون ها دارید بسم الله!
اولا اصولا کسی داد و بیداد میکنه و شلوغ میکنه و پتیشن امضا میکنه و کمپین تشکیل میده و ... که مشکل داشته باشه ، اعتراض داشته باشه. چون میخواد صداش شنیده بشه و تغییر ایجاد کنه. این به معنی اکثریت بودن نیست. چون اونایی که بازی کردن و لذت بردن دنبال شلوغ کاری و دیده شدن و سر و صدا کردن نیستن، نیازی نیست به چیزی حمله کنن چون چیزی بر خلاف میلشون اتفاق نیفتاده.
پس مجددا تاکید میکنم توهم اکثریت بودن نداشته باشید.
دوما خیلی فرق هست بین ناراحت بودن و خشمگین بودن از داستان تا ضعیف بودن و اشتباه بودن داستان. تو همین سایت خودمون نمونه های زیادی برات میارم که بازی کردن و بشدت خشمگین و ناراحت و متنفر شدن ولی داستان و روایتش رو ستایش میکنن . چون اونقدر منطق و دید درست دارن که بتونن احساسات رو از کیفیت و درست بودن جدا کنن و میدونن برانگیخته شدن احساسات و عواطف حتی اگه در جهت منفی و خشم و نفرت باشه یعنی داستان کارش رو درست انجام داده.
تعداد بسیار زیادی از افراد معترض مشکلشون همینه که نمیتونن احساسات و تمایلات شخصی خودشون رو تفکیک کنن و چون شماره اول رو دوست داشتن ( که متاسفانه خیلیاشون همون رو هم درست نفهمیدن ) انتظار دارن شماره دوم هم طبق میل اونا باشه و نیست . خیلیاشون دنیای به لجن کشیده شده ی آخرالزمانی TLOU رو در نظر نمیگیرن . فرق بین کرکتر سیاه و سفید و خاکستری رو متوجه نیستن .
خیلی سطحی و بر اساس جنسیت ، مشخصات ظاهری و تمایلات جنسی حکم میدن که کدوم کرکتر باید قهرمان باشه و کدوم کرکتر ضدقهرمان !!
و بازهم تاکید میکنم ، اشتباه اصلی شما اینه که بدون بازی کردن دارید قضاوت میکنید و جوابتون هم اینه که خب داستان مشخصه و میشه در موردش نظر داد.
نه ، نه ، نه ... نمیشه، من قسم میخورم خود شما اگه یه روزی بشینی از اول تا آخر رو با ذهن باز و بدون تلقین بازی کنی شرایط برات خیلی متفاوت میشه. میدونم که نمیای اینجا عنوان کنی ، ولی حداقل همین که خودت بهش برسی کافیه.
من بیشتر از این حرفی ندارم ... اگر هم نقل قول کنی جواب جدیدی ندارم بدم.

استریمر ها وخیلی از کاربرای فروم ها و شبکه های اجتماعی!
همه اینا فالوور های خیلی زیادی دارن و اصلا کوچیک نیستن.

اینم که واقعا جالب بود ! دنیا جهانبخت 9 میلیون فالور داره . Charlize Theron هم 5 میلیون .
من کاملا با این استریمرها آشنایی دارم ، عمده ی فعالیتشون که باعث جذب مخاطب و فالور شده دقیقا همون دلقک بازی و شیرین کاریه و واقعا هیچ انتظاری از این افراد نمیره که بتونن با داستان TLOU II ارتباط بر قرار کنن

چرا نمیشه؟ داستانی که اکثرا توی کات‌سین و ست‌پیس روایت میشه رو چرا نمیشه تو ویدیو درک کرد؟ شما تند تند مربع رو میزنی درکت از داستان میره بالا؟
دیگه خودت پرونده ی منطق خودت رو بستی ... نیازی به توضیح اضافه نیست.
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,488
نام
Ali
تو تاپیکش هم این رو گفتم ، بازی بشدت سنگین هست و تصمیماتی رو که میگیره تو روایت به هیچ عنوان “ عرف “ نیست .

طبق همین ساختارشکنی سیاه و دارک بازی به همون اندازه که غیر قابل وصف بود واسه من داستان و روایتش ، از اون طرف کاملا هم درک می‌کنم چرا یکسری از بچه ها ازش خوششون نیاد و دقیقا مقابل تصمیمات سازنده باشن .

ولی وقتی جایی میخونم کسی بازی رو منفی تلقی میکنه و بعد میبینم هنوز دیتا بازی رو هم نداره ، یا کسی که تجربه نکرده و نمیدونه خیلی از روابط و حس گرفتن های کرکترها داخل روند “ گیم پلی “ و با دیالوگاشون هست که اگه بخوام اشاره کنم وارد بحث اسپویل میشیم و این ها “ مستقیم “ با اون کات-سین ها در ارتباط هست و این شخص این رو نمیدونه حتی .

یه بازی از ابتداش تا انتها روایت داستان و اتفاقاتش همه به هم مربوط هست و به همین دلیل ما چیزی داریم به اسم “ گیم پلی “ و نه فقط میان پرده .

حتی یه بخش خیلی بزرگی از درک داستان به قسمتی از نیمه دوم بازی مربوط میشه وسط “ گیم پلی “ دقیقا که اصلا یاد گیمر میندازه که شناختی که از یه کرکتر داشته چقدر با واقعیت وجودی اون شبیه هست یا نه . نمیتونم ذره ای ازش حرف بزنم چون اسپویل محض هست و چطور یوتیوب و کات-سین و خوندن داستان و تصمیم‌هاش میتونه این رو به یه “ بازیباز “ منتقل کنه ؟

فرق هست بین کسی که از بازی راضی نیست در انتها و شخصی که از ابتدا این حس رو داره ! و البته برای TLOU PII اون اسپویل ها هم متاسفانه پیش زمینه یکسری ها رو خراب کرد که حیف شد این اتفاق افتاد و واقعا متاسفم برای کسانی که تجربه بازی اینطور براشون تغییر کرد ، اگه خود من همچین اسپویل بزرگی برام اتفاق می افتاد شاید الان نظر دیگه ای در مورد بازی داشتم ، شاید هم باز انقدر بازی برام ارزشمند میموند و این مشخص نیست .

همه آزادن بازی رو تجربه کنن ، نظر خودشون رو داشته باشن ، بیانش کنن و بحث کنن و بگن و بشنون ولی فکر میکنم هر کسی حق “ شنیده “ شدن رو نداره ، می‌خواد خود من باشم با هر شخص دیگه ای که چه مخالف چه موافق بخواد طبق نظرش و بدون دلیل و منطق اونی که از بازی خوشش اومده رو فن چشم بسته بدونه و کسی که بازی رو خوب نمیدونه رو هم به حسادت و برچسب هایی از این دست محکوم کنه .
 
آخرین ویرایش:

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
2. نیل دراکمن داستانی که در ذهن داشته نوشته پس نیومده دو دو تا چهار تا بکنه فنا چی دوست دارن همونو بهشون بده.
دقیقا مهمترین نکته داستان بازی همینجاست ، خود نیل دراکمن قبل از عرضه شدن بازی بار ها تاکید داشت طرفداران نسخه قبل ممکنه عاشق یا متنفر از این نسخه بشن . خوب وقتی خود کارگردان چنین هدفی داشته و دقیقا به هدفشم رسیده . یعنی اولا ساختار شکنی کرده و این جسارت تحسین برانیگز هست. حتی از نظر خیلی از مخالفان یا بهتر بگیم ‌گروه متنفران داستان ! دوما واقعا نمیتونیم‌ به کسی که بازی رو خودش تجربه کرده بدون لیک ، و اتفاقات و روند بازی اذیتش کرده و باب میلش نبوده خرده بگیریم . صحبت های یه سری فن ها تعصبی تند رو اینوری رو هم من قبول ندارم واقعا ! من میشناسم کسی که رمان نویس و داستان نویس و گیمر هست . میاد اینقدر قشنگ راجع به داستان پارت ۲ صحبت میکنه قلبت تند تند میزنه ولی در اخر دوسش نداره. ایراد فنی بهش وارد نمیکنه ولی دوست نداره داستان رو. میگه دوست دارم داستان دنیای tlou تو همون نسخه اول برام تموم شده باشه و به نسخه دوم به دید یه بازی دیگه نگاه کنم ! در اخر شعر از حافظ گفتی منم شعر از شهریار میگم واسه طرفداران واقعی داستان نسخه اول نه افرادی که دنبال کل کل و فن بوی بازی هستن و بدون بازی کردن نظر میدن.

همتم تا میروز ساز غزل گیرد به دست

طاقتم اظهار عجز و ناتوانی میکند

اینجا گیمر داره میگه میخوام شعر بگم ولی نمیتونم بنویسم از ناراحتی :D
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
نوآوری ؟:Praying:
یه کلیشه‌ی خیلی تکراری در صنعت سرگرمی هست (ما در هزاران بازی /فیلم /انیمه و... دیدیم ) نویسنده‌ها معمولا وقتی ایده ندارن , کاراکتریکه( معمولا زن) در آغاز داستان می کشن تا پروتاگونیست که (معمولا مرد) انگیزه‌ای برای ماجراجویی و کشتن آدم‌بدها پیدا کنه
حالا نیل دراکمن در یک حرکت انقلابی صنعت سرگرمی متحول کرده :Praying:برعکس این اتفاق می افته :Praying::|
البته یه زمان فک نکنید نیل دراکمن دلیل دیگه داشته ^#(^ , صرفا به خاطر متحول کردن صنعت سرگرمیه =D>

یه بازی هست اسمش Prototype 2 و سال 2012 عرضه شده

150565

یه بازی دیگه هست به نام Heavy Rain
یک سوم بازی در نقش origami killer تجربه میکنیم در نهایت بازی با درگیری دو شخصیت اصلی بازی Scott Shelby و Ethan Mars به پایان می رسه
یه بازی دیگه هست Dishonored و شخصیت Daud
حتی Halo 5 Guardians هم یکی از کپی های ایده های کاملا اورجینال و نبوغ امیز دراکمن بزرگ :Praying:
----------
قضاوت :))
هر عددی که دوست دارین انتخاب کنید
ضربدر 3
بعلاوه 6
تقسیم بر 3
جواب بدست امده رو منهای عدد اولیه کنه
جواب =2
مهم نیست تو چه عددی انتخاب میکنی جواب در هر شرایطی عدد 2
Tlou part 2 هم دقیقا همین

گیمر هیچ نقشی در روند داستان نداره و فقط باید تصمیم های که نیل دراکمن قبلا گرفته رو تجربه کنه
دو حالت داره
مثلا در مورد اون سگ
نیل دراکمن تصمیم گرفته اون سگ رو با دستای گیمر کشته بشه ... انیمیشن و صدا گذاری به شکلی باشه که گیمر دچار عذاب وجدان بشه
حالت اول اینکه مثل بچه خوب سگ می کشی و دچار عذاب وجدان می شی

حالت دوم هم نداریم فقط یه انتخاب وجود داره اون هم انتخاب نیل دراکمن :Praying:
هیچکس حق نداره مخالف کنه یا اظهار نظر کنه ^#(^
 
Last edited by a moderator:

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
نوآوری ؟:Praying:
یه کلیشه‌ی خیلی تکراری در صنعت سرگرمی هست (ما در هزاران بازی /فیلم /انیمه و... دیدیم ) نویسنده‌ها معمولا وقتی ایده ندارن , کاراکتریکه( معمولا زن) در آغاز داستان می کشن تا پروتاگونیست که (معمولا مرد) انگیزه‌ای برای ماجراجویی و کشتن آدم‌بدها پیدا کنه
حالا نیل دراکمن در یک حرکت انقلابی صنعت سرگرمی متحول کرده :Praying:برعکس این اتفاق می افته :Praying::|
البته یه زمان فک نکنید نیل دراکمن دلیل دیگه داشته ^#(^ , صرفا به خاطر متحول کردن صنعت سرگرمیه =D>

یه بازی هست اسمش Prototype 2 و سال 2012 عرضه شده

View attachment 150565

یه بازی دیگه هست به نام Heavy Rain
یک سوم بازی در نقش origami killer تجربه میکنیم در نهایت بازی با درگیری دو شخصیت اصلی بازی Scott Shelby و Ethan Mars به پایان می رسه
یه بازی دیگه هست Dishonored و شخصیت Daud
حتی Halo 5 Guardians هم یکی از کپی های ایده های کاملا اورجینال و نبوغ امیز دراکمن بزرگ :Praying:
----------
قضاوت :))
هر عددی که دوست دارین انتخاب کنید
ضربدر 3
بعلاوه 6
تقسیم بر 3
جواب بدست امده رو منهای عدد اولیه کنه
جواب =2
مهم نیست تو چه عددی انتخاب میکنی جواب در هر شرایطی عدد 2
Tlou part 2 هم دقیقا همین

گیمر هیچ نقشی در روند داستان نداره و فقط باید تصمیم های که نیل دراکمن قبلا گرفته رو تجربه کنه
دو حالت داره
مثلا در مورد اون سگ
نیل دراکمن تصمیم گرفته اون سگ رو با دستای گیمر کشته بشه ... انیمیشن و صدا گذاری به شکلی باشه که گیمر دچار عذاب وجدان بشه
حالت اول اینکه مثل بچه خوب سگ می کشی و دچار عذاب وجدان می شی

حالت دوم هم نداریم فقط یه انتخاب وجود داره اون هم انتخاب نیل دراکمن :Praying:
هیچکس حق نداره مخالف کنه یا اظهار نظر کنه ^#(^
عزیزم چرا داستان مینویسی ؟
از همون روزی که مشخص شد الی لزه شما پرونده بازی بسته بودی
جا این حرفا بگو از آدمای هم جنس گرا و ترنس و غیره متنفرم خودت خلاص کن
 
Last edited by a moderator:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
نوآوری ؟:Praying:
یه کلیشه‌ی خیلی تکراری در صنعت سرگرمی هست (ما در هزاران بازی /فیلم /انیمه و... دیدیم ) نویسنده‌ها معمولا وقتی ایده ندارن , کاراکتریکه( معمولا زن) در آغاز داستان می کشن تا پروتاگونیست که (معمولا مرد) انگیزه‌ای برای ماجراجویی و کشتن آدم‌بدها پیدا کنه
حالا نیل دراکمن در یک حرکت انقلابی صنعت سرگرمی متحول کرده :Praying:برعکس این اتفاق می افته :Praying::|
البته یه زمان فک نکنید نیل دراکمن دلیل دیگه داشته ^#(^ , صرفا به خاطر متحول کردن صنعت سرگرمیه =D>

یه بازی هست اسمش Prototype 2 و سال 2012 عرضه شده

View attachment 150565

یه بازی دیگه هست به نام Heavy Rain
یک سوم بازی در نقش origami killer تجربه میکنیم در نهایت بازی با درگیری دو شخصیت اصلی بازی Scott Shelby و Ethan Mars به پایان می رسه
یه بازی دیگه هست Dishonored و شخصیت Daud
حتی Halo 5 Guardians هم یکی از کپی های ایده های کاملا اورجینال و نبوغ امیز دراکمن بزرگ :Praying:
----------
قضاوت :))
هر عددی که دوست دارین انتخاب کنید
ضربدر 3
بعلاوه 6
تقسیم بر 3
جواب بدست امده رو منهای عدد اولیه کنه
جواب =2
مهم نیست تو چه عددی انتخاب میکنی جواب در هر شرایطی عدد 2
Tlou part 2 هم دقیقا همین

گیمر هیچ نقشی در روند داستان نداره و فقط باید تصمیم های که نیل دراکمن قبلا گرفته رو تجربه کنه
دو حالت داره
مثلا در مورد اون سگ
نیل دراکمن تصمیم گرفته اون سگ رو با دستای گیمر کشته بشه ... انیمیشن و صدا گذاری به شکلی باشه که گیمر دچار عذاب وجدان بشه
حالت اول اینکه مثل بچه خوب سگ می کشی و دچار عذاب وجدان می شی

حالت دوم هم نداریم فقط یه انتخاب وجود داره اون هم انتخاب نیل دراکمن :Praying:
هیچکس حق نداره مخالف کنه یا اظهار نظر کنه ^#(^
اینکه بازی رو با پروتوتایپ ۲ مقایسه میکنی نشون میده درک درستی از داستان نداری .
ببین داستانها تموم شدن دیگه کسی قصه ی تازه ای رو نمیکنه ، این نحوه ی روایته که تعیین می‌کنه ارزش واقعی اون داستان چیه ، به عبارتی چگونگی مهمه ، یه خط قصه رو بده ده‌نمکی همون خط قصه رو بده اصغر فرهادی ، نتیجه ی کارشون به شدت متفاوت میشه در حالیکه جفتشون یه قصه رو کار کردن ولی با دوتا رویکرد متفاوت .
اگه بحث کلیشه هم باشه که خط قصه ی نسخه ی اول هم به شدت کلیشه ای و تکراریه منتهی اون روایت استادانه باعث شد همون قصه ی کلیشه ای توی ذهن همه تا ابد بمونه

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
نوآوری ؟:Praying:
یه کلیشه‌ی خیلی تکراری در صنعت سرگرمی هست (ما در هزاران بازی /فیلم /انیمه و... دیدیم ) نویسنده‌ها معمولا وقتی ایده ندارن , کاراکتریکه( معمولا زن) در آغاز داستان می کشن تا پروتاگونیست که (معمولا مرد) انگیزه‌ای برای ماجراجویی و کشتن آدم‌بدها پیدا کنه
حالا نیل دراکمن در یک حرکت انقلابی صنعت سرگرمی متحول کرده :Praying:برعکس این اتفاق می افته :Praying::|
البته یه زمان فک نکنید نیل دراکمن دلیل دیگه داشته ^#(^ , صرفا به خاطر متحول کردن صنعت سرگرمیه =D>

یه بازی هست اسمش Prototype 2 و سال 2012 عرضه شده

View attachment 150565

یه بازی دیگه هست به نام Heavy Rain
یک سوم بازی در نقش origami killer تجربه میکنیم در نهایت بازی با درگیری دو شخصیت اصلی بازی Scott Shelby و Ethan Mars به پایان می رسه
یه بازی دیگه هست Dishonored و شخصیت Daud
حتی Halo 5 Guardians هم یکی از کپی های ایده های کاملا اورجینال و نبوغ امیز دراکمن بزرگ :Praying:
----------
قضاوت :))
هر عددی که دوست دارین انتخاب کنید
ضربدر 3
بعلاوه 6
تقسیم بر 3
جواب بدست امده رو منهای عدد اولیه کنه
جواب =2
مهم نیست تو چه عددی انتخاب میکنی جواب در هر شرایطی عدد 2
Tlou part 2 هم دقیقا همین

گیمر هیچ نقشی در روند داستان نداره و فقط باید تصمیم های که نیل دراکمن قبلا گرفته رو تجربه کنه
دو حالت داره
مثلا در مورد اون سگ
نیل دراکمن تصمیم گرفته اون سگ رو با دستای گیمر کشته بشه ... انیمیشن و صدا گذاری به شکلی باشه که گیمر دچار عذاب وجدان بشه
حالت اول اینکه مثل بچه خوب سگ می کشی و دچار عذاب وجدان می شی

حالت دوم هم نداریم فقط یه انتخاب وجود داره اون هم انتخاب نیل دراکمن :Praying:
هیچکس حق نداره مخالف کنه یا اظهار نظر کنه ^#(^

عمیقا از اینکه شما هم جزء هیترهای بازی هستی احساس خوشبختی میکنم.

اینقدر طبق معمول بار منطق پست های شما زیاده که آدم لال میشه واقعا !!
نیل دراکمن کارگردان و صاحب اثر هست ، مشخصه که انتخاب خودشه ، مشخصه که نیل دراکمن تصمیم گرفته ! کی باید تصمیم میگرفت ؟! مگه RPG ساخته که تو تصمیم بگیری ؟
مگه توی TLOU 1 تو تصمیم گرفتی که الی رو نجات بدی یا ندی ؟!!

ابرفرض :D
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
دقیقا مهمترین نکته داستان بازی همینجاست ، خود نیل دراکمن قبل از عرضه شدن بازی بار ها تاکید داشت طرفداران نسخه قبل ممکنه عاشق یا متنفر از این نسخه بشن . خوب وقتی خود کارگردان چنین هدفی داشته و دقیقا به هدفشم رسیده . یعنی اولا ساختار شکنی کرده و این جسارت تحسین برانیگز هست. حتی از نظر خیلی از مخالفان یا بهتر بگیم ‌گروه متنفران داستان ! دوما واقعا نمیتونیم‌ به کسی که بازی رو خودش تجربه کرده بدون لیک ، و اتفاقات و روند بازی اذیتش کرده و باب میلش نبوده خرده بگیریم . صحبت های یه سری فن ها تعصبی تند رو اینوری رو هم من قبول ندارم واقعا ! من میشناسم کسی که رمان نویس و داستان نویس و گیمر هست . میاد اینقدر قشنگ راجع به داستان پارت ۲ صحبت میکنه قلبت تند تند میزنه ولی در اخر دوسش نداره. ایراد فنی بهش وارد نمیکنه ولی دوست نداره داستان رو. میگه دوست دارم داستان دنیای tlou تو همون نسخه اول برام تموم شده باشه و به نسخه دوم به دید یه بازی دیگه نگاه کنم ! در اخر شعر از حافظ گفتی منم شعر از شهریار میگم واسه طرفداران واقعی داستان نسخه اول نه افرادی که دنبال کل کل و فن بوی بازی هستن و بدون بازی کردن نظر میدن !

همتم تا میروز ساز غزل گیرد به دست

طاقتم اظهار عجز و ناتوانی میکند

اینجا گیمر داره میگه میخوام شعر بگم ولی نمیتونم بنویسم از ناراحتی :D
ببین فرق هست بین اینکه خوشمون نیاد و اینکه بیایم نقد کنیم. من از اسکایریم خوشم نمیاد ولی اگر نقدش کنم بهش میدم 9.5. چرا؟ چون طبق قواعد میرم جلو نه نظر شخصی.
شما وقتی از داستان انتقاد میکنی نظر شخصی نداری. باید اصول داستان نویسی و پرداخت کاراکتر رو بدونی بعد نقد کنی.
طرف میاد گیر میده شخصیت پردازی داستان ما قبل بعده. داستان بازی خنده داره. یعنی از زبون منتقد حرف میزنه نه یه گیمر. اونجاست که باید گریست واقعا. چون منی که درس نقد و داستان نویسی خوندم تو دانشگاه دارم درسشو میدم در شخصیت پردازی بازی موندم. چقدر همه چیز دقیق و درسته. اینجا واقعا جای نقدی نداره.
حالا بعنوان یه گیمر نقد دارن؟ یا دارید؟ بسم الله. کلی در مقام یه منتقد واقعا وقتی وارد نقد بشن و به شخصیت پردازی ایراد بگیرن که لااقل فرق پرسوناژ رو با تیپ بدونن.
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
ببین فرق هست بین اینکه خوشمون نیاد و اینکه بیایم نقد کنیم. من از اسکایریم خوشم نمیاد ولی اگر نقدش کنم بهش میدم 9.5. چرا؟ چون طبق قواعد میرم جلو نه نظر شخصی.
شما وقتی از داستان انتقاد میکنی نظر شخصی نداری. باید اصول داستان نویسی و پرداخت کاراکتر رو بدونی بعد نقد کنی.
طرف میاد گیر میده شخصیت پردازی داستان ما قبل بعده. داستان بازی خنده داره. یعنی از زبون منتقد حرف میزنه نه یه گیمر. اونجاست که باید گریست واقعا. چون منی که درس نقد و داستان نویسی خوندم تو دانشگاه دارم درسشو میدم در شخصیت پردازی بازی موندم. چقدر همه چیز دقیق و درسته. اینجا واقعا جای نقدی نداره.
حالا بعنوان یه گیمر نقد دارن؟ یا دارید؟ بسم الله. کلی در مقام یه منتقد واقعا وقتی وارد نقد بشن و به شخصیت پردازی ایراد بگیرن که لااقل فرق پرسوناژ رو با تیپ بدونن.
درسته . بیا اونور من کلی حرف باهات دارم نقد و بررسی کوتاه داستان رو مینویسم تو تاپیک خود بازی ! فقط یه نکته :
همین که نیل دراکمن یه کاری کرده الان یه سری با کوروش کبیر سر شاخ بشن خیلی حرف خدایی :D نبرد دو فن :D من جای علی ونوم بودم الان میومدم همش از داستان تعریف می کردم . چون خیلی از فن های سونی رو اذیت کرده نیل دراکمن :D کاری که علی ونوم هم دوست داره انجام بده :D
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,779
نام
نریمان
چرا نمیشه؟ داستانی که اکثرا توی کات‌سین و ست‌پیس روایت میشه رو چرا نمیشه تو ویدیو درک کرد؟ شما تند تند مربع رو میزنی درکت از داستان میره بالا؟
بخش خیلی مهمی از داستان بازی توی گیم پلی و از طریق صحبت با کسی که همراهته اتفاق میوفته. بنابراین اگه فقط بری سراغ کات سین ها، کامل اونها رو از دست میدی.

به علاوه خیلی از نکات مهم راجع به دنیا و شخصیت های بازی از طریق نوت های داخل بازی روایت میشه. به طور مثال یکی از شخصیت های مهم بازی فقط ۳-۴ دقیقه توی کات سین ها هست اما چندین نوت و آیتم مرتبط توی گیم پلی داره که اگه اونا رو نبینی به درک درستی راجع بهش نمی‌رسی.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
بخش خیلی مهمی از داستان بازی توی گیم پلی و از طریق صحبت با کسی که همراهت اتفاق میوفته. بنابراین اگه فقط بری سراغ کات سین ها، کامل اونها رو از دست میدی.

به علاوه خیلی از نکات مهم راجع به دنیا و شخصیت های بازی از طریق نوت های داخل بازی روایت میشه. به طور مثال یکی از شخصیت های مهم بازی فقط ۳-۴ دقیقه توی کات سین ها هست اما چندین نوت و آیتم مرتبط توی گیم پلی داره که اگه اونا رو نبینی به درک درستی راجع بهش نمی‌رسی.
دفترچه خاطرات الی رو یادت نره :D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
درسته . بیا اونور من کلی حرف باهات دارم نقد و بررسی کوتاه داستان رو مینویسم تو تاپیک خود بازی ! فقط یه نکته :
همین که نیل دراکمن یه کاری کرده الان یه سری با کوروش کبیر سر شاخ بشن خیلی حرف خدایی :D نبرد دو فن :D من جای علی ونوم بودم الان میومدم همش از داستان تعریف می کردم . چون خیلی از فن های سونی رو اذیت کرده نیل دراکمن :D کاری که علی ونوم هم دوست داره انجام بده :D
حالا نقدتو بنویس من دستم بنده الان آخر شب حتما میبینم
 
  • Like
Reactions: Kiami

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر