امتیازات The Last of Us Part II

پیش بینی دقیق شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    369
  • نظرسنجی بسته شده است .

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
6,955
نام
نیما
146004

The Last of Us Part II

Release Date: 19 June 2020
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Platforms: PS4, PS4 Pro

163960
KeenGamer-----------------100
The Digital Fix-------------100
BaziCenter-----------------100
Gaming Age----------------100
The Sydney-----------------100
Digital Chumps------------100
Games.cz-------------------100
Screen Rant----------------100
GameOver.gr--------------100
Washington Post---------100
GRYOnline.pl---------------100
Digital Trends--------------100
Gamer.nl--------------------100
Comicbook.com----------100
Vgames---------------------100
Gamersky-------------------100
Power Unlimited----------100
Everyeye.it-----------------100
SpazioGames-------------100
Malditos Nerds------------100
Game Rant------------------100
Impulsegamer--------------100
Telegraph-------------------100
Guardian---------------------100
DarkStation-----------------100
Shacknews------------------100
Gameblog.fr-----------------100
VG247------------------------100
IGN-----------------------------100
Game Informer--------------100
Trusted Reviews------------100
VGC-----------------------------100
We Got This Covered------100
JeuxActu----------------------100
M3-------------------------------100
PlayStation LifeStyle-------100
PlayStation Universe-------100
Post Arcade------------------100
Push Square------------------100
TheSixthAxis-----------------100
GameSpew--------------------100
GamesRadar+----------------100
GamingTrend-----------------100
God is a Geek----------------100
Hardcore Gamer------------100
Attack of the Fanboy-------100
Carole Quintaine-------------100
COGconnected--------------100
Critical Hit--------------------100
Daily Star----------------------100
Digitally Downloaded------100
EGM----------------------------100
Eurogamer Italy-------------100
Areajugones-----------------100


Hobby Consolas-------------99
Game Over Online-----------98
XGN------------------------------98
Atomix--------------------------98
GamePro Germany----------97
Vandal---------------------------97
Multiplayer.it------------------97
Cheat Code Central----------96
Forbes--------------------------95
LevelUp-------------------------95
Worth Playing-----------------95
Gaming Nexus----------------95
3DJuegos----------------------95
Merlin'in Kazan---------------95
The Games Machine--------95
Jeuxvideo.com---------------95
Millenium-----------------------95
Easy Allies----------------------95
Wccftech------------------------95
Press Start Australia--------95
PSX-Sense.nl------------------95
GamesBeat---------------------95
IGN Italia------------------------95
4Players.de--------------------94
Meristation---------------------93
AusGamers--------------------92
Player 2--------------------------91
DualShockers-----------------90
Noisy Pixel---------------------90

Edge Magazine---------------90
USgamer------------------------90
VideoGamer--------------------90
Video Chums-------------------90
Metro GameCentral----------90
CGMagazine--------------------90
Gamer.no------------------------90


Destructoid----------------------85
Gamers Heroes----------------80
New York Daily News---------80
Digital Spy-----------------------80
New Game Network-----------80
Stevivor---------------------------80
GameSpot------------------------80


ZTGD------------------------------75
Riot Pixels------------------------72
TheGamer------------------------70
Game Revolution---------------70
GAMINGbible--------------------70
IGN Japan------------------------70
Cultured Vultures---------------65
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
6,955
نام
نیما
نوآوری ؟:Praying:
یه کلیشه‌ی خیلی تکراری در صنعت سرگرمی هست (ما در هزاران بازی /فیلم /انیمه و... دیدیم ) نویسنده‌ها معمولا وقتی ایده ندارن , کاراکتریکه( معمولا زن) در آغاز داستان می کشن تا پروتاگونیست که (معمولا مرد) انگیزه‌ای برای ماجراجویی و کشتن آدم‌بدها پیدا کنه
حالا نیل دراکمن در یک حرکت انقلابی صنعت سرگرمی متحول کرده :Praying:برعکس این اتفاق می افته :Praying::|
البته یه زمان فک نکنید نیل دراکمن دلیل دیگه داشته ^#(^ , صرفا به خاطر متحول کردن صنعت سرگرمیه =D>

یه بازی هست اسمش Prototype 2 و سال 2012 عرضه شده

View attachment 150565

یه بازی دیگه هست به نام Heavy Rain
یک سوم بازی در نقش origami killer تجربه میکنیم در نهایت بازی با درگیری دو شخصیت اصلی بازی Scott Shelby و Ethan Mars به پایان می رسه
یه بازی دیگه هست Dishonored و شخصیت Daud
حتی Halo 5 Guardians هم یکی از کپی های ایده های کاملا اورجینال و نبوغ امیز دراکمن بزرگ :Praying:
----------
قضاوت :))
هر عددی که دوست دارین انتخاب کنید
ضربدر 3
بعلاوه 6
تقسیم بر 3
جواب بدست امده رو منهای عدد اولیه کنه
جواب =2
مهم نیست تو چه عددی انتخاب میکنی جواب در هر شرایطی عدد 2
Tlou part 2 هم دقیقا همین

گیمر هیچ نقشی در روند داستان نداره و فقط باید تصمیم های که نیل دراکمن قبلا گرفته رو تجربه کنه
دو حالت داره
مثلا در مورد اون سگ
نیل دراکمن تصمیم گرفته اون سگ رو با دستای گیمر کشته بشه ... انیمیشن و صدا گذاری به شکلی باشه که گیمر دچار عذاب وجدان بشه
حالت اول اینکه مثل بچه خوب سگ می کشی و دچار عذاب وجدان می شی

حالت دوم هم نداریم فقط یه انتخاب وجود داره اون هم انتخاب نیل دراکمن :Praying:
هیچکس حق نداره مخالف کنه یا اظهار نظر کنه ^#(^
عمیقا از اینکه شما هم جزء هیترهای بازی هستی احساس خوشبختی میکنم.

اینقدر طبق معمول بار منطق پست های شما زیاده که آدم لال میشه واقعا !!
نیل دراکمن کارگردان و صاحب اثر هست ، مشخصه که انتخاب خودشه ، مشخصه که نیل دراکمن تصمیم گرفته ! کی باید تصمیم میگرفت ؟! مگه RPG ساخته که تو تصمیم بگیری ؟
مگه توی TLOU 1 تو تصمیم گرفتی که الی رو نجات بدی یا ندی ؟!!

ابرفرض :D
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,613
نام
ehsan
دقیقا مهمترین نکته داستان بازی همینجاست ، خود نیل دراکمن قبل از عرضه شدن بازی بار ها تاکید داشت طرفداران نسخه قبل ممکنه عاشق یا متنفر از این نسخه بشن . خوب وقتی خود کارگردان چنین هدفی داشته و دقیقا به هدفشم رسیده . یعنی اولا ساختار شکنی کرده و این جسارت تحسین برانیگز هست. حتی از نظر خیلی از مخالفان یا بهتر بگیم ‌گروه متنفران داستان ! دوما واقعا نمیتونیم‌ به کسی که بازی رو خودش تجربه کرده بدون لیک ، و اتفاقات و روند بازی اذیتش کرده و باب میلش نبوده خرده بگیریم . صحبت های یه سری فن ها تعصبی تند رو اینوری رو هم من قبول ندارم واقعا ! من میشناسم کسی که رمان نویس و داستان نویس و گیمر هست . میاد اینقدر قشنگ راجع به داستان پارت ۲ صحبت میکنه قلبت تند تند میزنه ولی در اخر دوسش نداره. ایراد فنی بهش وارد نمیکنه ولی دوست نداره داستان رو. میگه دوست دارم داستان دنیای tlou تو همون نسخه اول برام تموم شده باشه و به نسخه دوم به دید یه بازی دیگه نگاه کنم ! در اخر شعر از حافظ گفتی منم شعر از شهریار میگم واسه طرفداران واقعی داستان نسخه اول نه افرادی که دنبال کل کل و فن بوی بازی هستن و بدون بازی کردن نظر میدن !

همتم تا میروز ساز غزل گیرد به دست

طاقتم اظهار عجز و ناتوانی میکند

اینجا گیمر داره میگه میخوام شعر بگم ولی نمیتونم بنویسم از ناراحتی :D
ببین فرق هست بین اینکه خوشمون نیاد و اینکه بیایم نقد کنیم. من از اسکایریم خوشم نمیاد ولی اگر نقدش کنم بهش میدم 9.5. چرا؟ چون طبق قواعد میرم جلو نه نظر شخصی.
شما وقتی از داستان انتقاد میکنی نظر شخصی نداری. باید اصول داستان نویسی و پرداخت کاراکتر رو بدونی بعد نقد کنی.
طرف میاد گیر میده شخصیت پردازی داستان ما قبل بعده. داستان بازی خنده داره. یعنی از زبون منتقد حرف میزنه نه یه گیمر. اونجاست که باید گریست واقعا. چون منی که درس نقد و داستان نویسی خوندم تو دانشگاه دارم درسشو میدم در شخصیت پردازی بازی موندم. چقدر همه چیز دقیق و درسته. اینجا واقعا جای نقدی نداره.
حالا بعنوان یه گیمر نقد دارن؟ یا دارید؟ بسم الله. کلی در مقام یه منتقد واقعا وقتی وارد نقد بشن و به شخصیت پردازی ایراد بگیرن که لااقل فرق پرسوناژ رو با تیپ بدونن.
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,509
ببین فرق هست بین اینکه خوشمون نیاد و اینکه بیایم نقد کنیم. من از اسکایریم خوشم نمیاد ولی اگر نقدش کنم بهش میدم 9.5. چرا؟ چون طبق قواعد میرم جلو نه نظر شخصی.
شما وقتی از داستان انتقاد میکنی نظر شخصی نداری. باید اصول داستان نویسی و پرداخت کاراکتر رو بدونی بعد نقد کنی.
طرف میاد گیر میده شخصیت پردازی داستان ما قبل بعده. داستان بازی خنده داره. یعنی از زبون منتقد حرف میزنه نه یه گیمر. اونجاست که باید گریست واقعا. چون منی که درس نقد و داستان نویسی خوندم تو دانشگاه دارم درسشو میدم در شخصیت پردازی بازی موندم. چقدر همه چیز دقیق و درسته. اینجا واقعا جای نقدی نداره.
حالا بعنوان یه گیمر نقد دارن؟ یا دارید؟ بسم الله. کلی در مقام یه منتقد واقعا وقتی وارد نقد بشن و به شخصیت پردازی ایراد بگیرن که لااقل فرق پرسوناژ رو با تیپ بدونن.
درسته . بیا اونور من کلی حرف باهات دارم نقد و بررسی کوتاه داستان رو مینویسم تو تاپیک خود بازی ! فقط یه نکته :
همین که نیل دراکمن یه کاری کرده الان یه سری با کوروش کبیر سر شاخ بشن خیلی حرف خدایی :D نبرد دو فن :D من جای علی ونوم بودم الان میومدم همش از داستان تعریف می کردم . چون خیلی از فن های سونی رو اذیت کرده نیل دراکمن :D کاری که علی ونوم هم دوست داره انجام بده :D
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
3,234
نام
نریمان
چرا نمیشه؟ داستانی که اکثرا توی کات‌سین و ست‌پیس روایت میشه رو چرا نمیشه تو ویدیو درک کرد؟ شما تند تند مربع رو میزنی درکت از داستان میره بالا؟
بخش خیلی مهمی از داستان بازی توی گیم پلی و از طریق صحبت با کسی که همراهته اتفاق میوفته. بنابراین اگه فقط بری سراغ کات سین ها، کامل اونها رو از دست میدی.

به علاوه خیلی از نکات مهم راجع به دنیا و شخصیت های بازی از طریق نوت های داخل بازی روایت میشه. به طور مثال یکی از شخصیت های مهم بازی فقط ۳-۴ دقیقه توی کات سین ها هست اما چندین نوت و آیتم مرتبط توی گیم پلی داره که اگه اونا رو نبینی به درک درستی راجع بهش نمی‌رسی.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
1,885
نام
امین
بخش خیلی مهمی از داستان بازی توی گیم پلی و از طریق صحبت با کسی که همراهت اتفاق میوفته. بنابراین اگه فقط بری سراغ کات سین ها، کامل اونها رو از دست میدی.

به علاوه خیلی از نکات مهم راجع به دنیا و شخصیت های بازی از طریق نوت های داخل بازی روایت میشه. به طور مثال یکی از شخصیت های مهم بازی فقط ۳-۴ دقیقه توی کات سین ها هست اما چندین نوت و آیتم مرتبط توی گیم پلی داره که اگه اونا رو نبینی به درک درستی راجع بهش نمی‌رسی.
دفترچه خاطرات الی رو یادت نره :D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,613
نام
ehsan
درسته . بیا اونور من کلی حرف باهات دارم نقد و بررسی کوتاه داستان رو مینویسم تو تاپیک خود بازی ! فقط یه نکته :
همین که نیل دراکمن یه کاری کرده الان یه سری با کوروش کبیر سر شاخ بشن خیلی حرف خدایی :D نبرد دو فن :D من جای علی ونوم بودم الان میومدم همش از داستان تعریف می کردم . چون خیلی از فن های سونی رو اذیت کرده نیل دراکمن :D کاری که علی ونوم هم دوست داره انجام بده :D
حالا نقدتو بنویس من دستم بنده الان آخر شب حتما میبینم
 
  • Like
Reactions: Kiami

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,585
نام
مهدی
دیدم اینجا خیلی به ویدئوهای یوتوب علاقه دارن، ولی برام جالبه هیچ کس این ویدئو رو تا حالا اینجا نذاشته. شاید بخاطر تایتلشه؟ /:)
"The Last of Us 2 Isn't That Bad - You Guys Are Just Dumb"


وقتی می‌گم نقد کردن با رفتار کورکورانه و سطحی و بچگانه فرق می‌کنه، منظورم اینه. طرف با نسخه‌ی اول زیاد حال نکرده، به این نسخه‌ هم 6.5/10 داده، و تهشم گفته بنظرم نیازی به این نسخه نبود. اما از دید منی که این بازی برام به یکی از بهترین و متفاوت‌ترین تجربیات گیمینگم تبدیل شده، حرفای جالبی می‌زنه. می‌گه عاشق بعضی از قسمتای داستان بازی شده، ولی بعضی از قسمتاش رو اصلا دوست نداشته. می‌گه داستان بازی پرفکت نیست، ولی مردم دارن از جاهای اشتباهی ایراد می‌گیرن. از pacing بازی هم ایراد می‌گیره. با بعضی از حرفاش موافقم، با بعضیاش هم نه. اما حتی اون قسمتایی که باهاش موافق نیستم هم برام قابل احترامه. چون نگاهش به بازی سطحی و مسخره نیست. چون می‌دونه نقد کردن یعنی چی و بلده مثل یه آدم بالغ بحث کنه.
 
Last edited by a moderator:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
2,353
اینکه بازی رو با پروتوتایپ ۲ مقایسه میکنی نشون میده درک درستی از داستان نداری .
ببین داستانها تموم شدن دیگه کسی قصه ی تازه ای رو نمیکنه ، این نحوه ی روایته که تعیین می‌کنه ارزش واقعی اون داستان چیه ، به عبارتی چگونگی مهمه ، یه خط قصه رو بده ده‌نمکی همون خط قصه رو بده اصغر فرهادی ، نتیجه ی کارشون به شدت متفاوت میشه در حالیکه جفتشون یه قصه رو کار کردن ولی با دوتا رویکرد متفاوت .
اگه بحث کلیشه هم باشه که خط قصه ی نسخه ی اول هم به شدت کلیشه ای و تکراریه منتهی اون روایت استادانه باعث شد همون قصه ی کلیشه ای توی ذهن همه تا ابد بمونه

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
درود
می خوام یه چیزی بگم
اما اول دوست دارم بدونم به نظر شما هدف داستان و روایت بازی چی بود ؟ در انتها قرار بود گیمر ها به کجا برسن ؟ چه حسی داشته باشن ؟
عمیقا از اینکه شما هم جزء هیترهای بازی هستی احساس خوشبختی میکنم.

اینقدر طبق معمول بار منطق پست های شما زیاده که آدم لال میشه واقعا !!
نیل دراکمن کارگردان و صاحب اثر هست ، مشخصه که انتخاب خودشه ، مشخصه که نیل دراکمن تصمیم گرفته ! کی باید تصمیم میگرفت ؟! مگه RPG ساخته که تو تصمیم بگیری ؟
مگه توی TLOU 1 تو تصمیم گرفتی که الی رو نجات بدی یا ندی ؟!!

ابرفرض :D
مشکل دقیقا همین جاست
ساختار بازی دقیقا یه بازی rpg , پر از انتخاب های مهم که روند داستان و گیم پلی تعیین می کنن
اما در این ساختار نیل دراکمن بجای همه ای گیمر ها تصمیم گرفته
مشکل بعدی اینکه گیمر مجبور انتخاب دراکمن اجرا کنه و نتیجه تصمیم های خودش نگرفته رو بپذیره
مثال همون سگ
گیمر دوست نداره سگ بکشه و دچار عذاب وجدان بشه
اما دراکمن گیمر در مسیری قرار می ده که برای ادامه بازی مجبور سگ بکشه و دچار عذاب وجدان بشه
این دقیقا همون منطق فیلم ها و سریال هاست که بیننده صرفا یه تماشاچی که هیچ نقشی جز پذیرفتن تصمیمات تیم سازنده نداره
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
1,217
نام
امير
درود
می خوام یه چیزی بگم
اما اول دوست دارم بدونم به نظر شما هدف داستان و روایت بازی چی بود ؟ در انتها قرار بود گیمر ها به کجا برسن ؟ چه حسی داشته باشن ؟

مشکل دقیقا همین جاست
ساختار بازی دقیقا یه بازی rpg , پر از انتخاب های مهم که روند داستان و گیم پلی تعیین می کنن
اما در این ساختار نیل دراکمن بجای همه ای گیمر ها تصمیم گرفته
مشکل بعدی اینکه گیمر مجبور انتخاب دراکمن اجرا کنه و نتیجه تصمیم های خودش نگرفته رو بپذیره
مثال همون سگ
گیمر دوست نداره سگ بکشه و دچار عذاب وجدان بشه
اما دراکمن گیمر در مسیری قرار می ده که برای ادامه بازی مجبور سگ بکشه و دچار عذاب وجدان بشه
این دقیقا همون منطق فیلم ها و سریال هاست که بیننده صرفا یه تماشاچی که هیچ نقشی جز پذیرفتن تصمیمات تیم سازنده نداره
عزیز این یک چیز بدیهیه که دراکمن کارکترش و انتخاب‌هاش رو خیلی بیشتر از من و شما میشناسه. و اگه سر این قسمت‌های داستانی هم انتخاب میخواست بده چرا بازی وحشت و بقا ساخت پس؟ سگی که به ابی حمله کرده و نزدیکه که صورت الی رو پاره کنه رو شما میخوای چیکارش کنی؟ نگاه کنی به صورتش بگی عزیز برو عقب؟ اگه تمام قسمت‌های بازی رو انتخابش رو به گیمر میداد که رسما بازی از این فضا و قصه‌ای که نویسنده میخواست بگه خارج میشد. این کارکتر کارکتر منحصر به فرد خودشو داره و خود گیمر نیست که بازی روحیات گیمر رو بزاره وسط. متاسفانه میخوای هیت بدی ولی نمیدونی به کدوم قسمت هیت بدی و بیشتر داری خرابش میکنی. بازی rpg هم تو بازار زیاده اگه دوست دارید.
 

pxc33

کاربر سایت
Dec 4, 2011
2,195
نام
علی
حیف 10 داده بود با توجه به ضریب بالاش و این که دیگه سایتای زیادی نموند 95 میرفت.
 
  • Like
Reactions: dark spartan

saeed_sg

🇱🇴🇳🇪 🇷🇦🇳🇬🇪🇷
کاربر فعال
Jun 7, 2010
1,437
نام
محمدسـعید
مشکل دقیقا همین جاست
ساختار بازی دقیقا یه بازی rpg , پر از انتخاب های مهم که روند داستان و گیم پلی تعیین می کنن
اما در این ساختار نیل دراکمن بجای همه ای گیمر ها تصمیم گرفته
مشکل بعدی اینکه گیمر مجبور انتخاب دراکمن اجرا کنه و نتیجه تصمیم های خودش نگرفته رو بپذیره
مثال همون سگ
گیمر دوست نداره سگ بکشه و دچار عذاب وجدان بشه
اما دراکمن گیمر در مسیری قرار می ده که برای ادامه بازی مجبور سگ بکشه و دچار عذاب وجدان بشه
این دقیقا همون منطق فیلم ها و سریال هاست که بیننده صرفا یه تماشاچی که هیچ نقشی جز پذیرفتن تصمیمات تیم سازنده نداره
خب همه اینها رو راجع به god of war هم میشه گفت. الان گاد او وار ۲۰۱۸ بده یعنی ؟
 

Brightman

کاربر سایت
Jul 25, 2007
532
چند تا چیز که یادم افتاد رو بگم درباره بازی :

یکی اینکه یکی دو شب پیش با دوستی داشتیم درباره اتفاق داستان صحبت میکردیم و من به دوستم گفتم من به فلانی هم دیگه با این وضعیت مشکوک شدم!

فرداش تو بازی دینا دقیقا همین سوالی رو که من و رفیقم حرف میزدیم درباره اش رو از الی پرسید!. یعنی قشنگ دیالوگ های بازی چقدر توی توجیه اون اتفاق برای گیمر نقش داره!

یه چیز دیگه اینکه ناتی داگ خیلی خوب تلفیق کرده کشش داستانی بالا رو با یک دنیای شبه-اُپن-ورلد.هم کشش داستانی وحشتناک بالا هست و هم دنیای تقریبا-بزرگ بازی نمیزاره نگردی و فقط بری دنبال خط داستانی در نتیجه میبینی یک ساعت داری بازی میکنی و فقط یه ساختمون رو گشتی!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟