امتیازات The Last of Us Part II

پیش بینی دقیق شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    369
  • نظرسنجی بسته شده است .

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
6,991
نام
نیما
146004

The Last of Us Part II

Release Date: 19 June 2020
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Platforms: PS4, PS4 Pro

163960
KeenGamer-----------------100
The Digital Fix-------------100
BaziCenter-----------------100
Gaming Age----------------100
The Sydney-----------------100
Digital Chumps------------100
Games.cz-------------------100
Screen Rant----------------100
GameOver.gr--------------100
Washington Post---------100
GRYOnline.pl---------------100
Digital Trends--------------100
Gamer.nl--------------------100
Comicbook.com----------100
Vgames---------------------100
Gamersky-------------------100
Power Unlimited----------100
Everyeye.it-----------------100
SpazioGames-------------100
Malditos Nerds------------100
Game Rant------------------100
Impulsegamer--------------100
Telegraph-------------------100
Guardian---------------------100
DarkStation-----------------100
Shacknews------------------100
Gameblog.fr-----------------100
VG247------------------------100
IGN-----------------------------100
Game Informer--------------100
Trusted Reviews------------100
VGC-----------------------------100
We Got This Covered------100
JeuxActu----------------------100
M3-------------------------------100
PlayStation LifeStyle-------100
PlayStation Universe-------100
Post Arcade------------------100
Push Square------------------100
TheSixthAxis-----------------100
GameSpew--------------------100
GamesRadar+----------------100
GamingTrend-----------------100
God is a Geek----------------100
Hardcore Gamer------------100
Attack of the Fanboy-------100
Carole Quintaine-------------100
COGconnected--------------100
Critical Hit--------------------100
Daily Star----------------------100
Digitally Downloaded------100
EGM----------------------------100
Eurogamer Italy-------------100
Areajugones-----------------100


Hobby Consolas-------------99
Game Over Online-----------98
XGN------------------------------98
Atomix--------------------------98
GamePro Germany----------97
Vandal---------------------------97
Multiplayer.it------------------97
Cheat Code Central----------96
Forbes--------------------------95
LevelUp-------------------------95
Worth Playing-----------------95
Gaming Nexus----------------95
3DJuegos----------------------95
Merlin'in Kazan---------------95
The Games Machine--------95
Jeuxvideo.com---------------95
Millenium-----------------------95
Easy Allies----------------------95
Wccftech------------------------95
Press Start Australia--------95
PSX-Sense.nl------------------95
GamesBeat---------------------95
IGN Italia------------------------95
4Players.de--------------------94
Meristation---------------------93
AusGamers--------------------92
Player 2--------------------------91
DualShockers-----------------90
Noisy Pixel---------------------90

Edge Magazine---------------90
USgamer------------------------90
VideoGamer--------------------90
Video Chums-------------------90
Metro GameCentral----------90
CGMagazine--------------------90
Gamer.no------------------------90


Destructoid----------------------85
Gamers Heroes----------------80
New York Daily News---------80
Digital Spy-----------------------80
New Game Network-----------80
Stevivor---------------------------80
GameSpot------------------------80


ZTGD------------------------------75
Riot Pixels------------------------72
TheGamer------------------------70
Game Revolution---------------70
GAMINGbible--------------------70
IGN Japan------------------------70
Cultured Vultures---------------65
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,417
نام
عرفان
: به نظرم هر منتقد آماتوری که یکم با تاریخ سینما آشنا باشه میتونه بگه که این جمله جز یک ادعای اغراق‌آمیز ، چیزی بیشتر نیست


1- روایت غیر خطی در روایت (non-linear narrative) : پرچم دار شروع این سبک فیلم "شهروند کین" از کارگردان بزرگ سینما Orson Welles هست ولی اوجش را در فیلم‌هایی مثل "Pulp Fiction" از تارنتاینو می‌بینیم که از این روش برای معرفی خیلی از شخصیت‌ها استفاده

کرد.

2- پیچش داستانی (plot twist) : این سبک روایت در سینما اینقدر قدیمی هست که به سختی میشه گفت چه فیلمی اولین بوده ، ولی خوب پایان مطب دکتر کالیگاری (1920) یکی از قدیمی‌ترین نمونه هاست ، ولی اوج این روش از روایت را می‌تونیم در فیلم‌هایی مثل

"دیگران" با بازی درخشان نیکول کدیمن و "مظنونین همیشگی" ببینیم.

3-
Shock Value: یکی از عنصرهای محبوب کارگردان‌ها برای ساخت فیلم در ژانر وحشت هست ، و یکی از بهترین مثال‌ها فیلم Alien هست البته در بازی TLOU2 از این روش به صورت دیگری استفاده شده که برای لوث نشدن داستان از توضیح بیشترش خودداری میکنم

4- پرداخت به موضوع انتقام ،گناه و بخشش ( revenge، guilt and forgiveness): به این موضوع در خیلی از رمان‌ها پرداخته شده مانند داستان دو شهر از چارلز دیکنر یا در رمان دیگرش آرزوهای بزرگ، که فیلم های بسیار زیبایی بر اساس این دو رمان ساخته شد، یکی از

بهترین اقتباس‌ها را Jack Conway در سال 1935 انجام داد با ساخت فیلم "داستان دو شهر".

5-پایان بسیار تلخ و تراژیک : مثال تو این قسمت فروان هست ولی تلخ‌ترینش برای من فیلم Shutter Island از کارگردان مطرح سینما مارتین اسکورسیزی هست


یکی از بهترین فیلم های با موضوع انتقام old boy هست. مخاطب زمانی که این فیلم میبینه همراه با کرکتر اصلی احساس انتقام میکنه. تو این فیلم ultimate punishment برای کرکتر اصلی که دنبال انتقام این که میفهمه دست به گناه مشابهی با ویلن داستان زده. درست مثل این بازی.

تو فیلم شما به عنوان بیننده نمیتونی زجری که هر دو ویلن و کرکتر اصلی تو پایان فیلم تجربه میکنن رو درک کنی چون گناهی که انجام میده رو صرفا نظاره گر بودی.یه تماشاگری که احساس ترحم میکنی به کرکتر ها. اینجا کلیشه اصلی کشتن تو بازی ها مورد سوال قرار میگیره. یعنی شما به عنوان یه گیمر تو نیمه اول بازیی رو تجربه میکنی که کاملا استاندارد بازی های دیگست. همون کشتن همون انتقام و مشکلی احساس نمیکنی.

نیمه دوم که میشه همتراز با قسمت فهمیدن حقیقت راجع به ویلن تو oldboy شما داری همون قسمت اول رو تکرار میکنی همون بازی همون استاندارد اما اینجا شما به عنوان مخاطب بالغ تر شدی نسبت به کرکتر های بازی. نمیتونی دیگه با کرکتر ها همزادپنداری کنی. داری تصمیمات زیر سوال میبری. از اتفاقاتی که میفته راضی نیستی و این به این دلیل که اون غمی که ویلن oldboy داشته رو تجربه کردی. این منزجر شدن در مبارزه با الی. این که گیمر ها عصبانی میشن از این که الی به سانتا باربارا میره و باید کنترلش کنن هدفی که کارگردان بهش میرسه که تو فیلمی مثل old boy رسیدن به این هدف امکان پذیر نیست. نمیخوام مقایسه بکنم این دو مدیوم رو میخوام بگم غیر قابل مقایسن.

بنابر این نمیتونی بیای مثلا روایت غیرخطی پالپ فیکشن به صورت کاملا out of context بکشی بیرون و بخوای روایت غیر خطی این بازی رو پایین بیاری یا بگی چیزی نیست و تکراری. بنابراین حرف شما هم به همون اندازه ی حرفی که نقل قول کردی اشتباه. ذات بازی و سینما قابل مقایسه نیستن. مفهوم روایت غیرخطی معنی مختلفی تو سینما و بازی داره چون ابزاری که ازش برای انتقال احساس و مفهوم به مخاطب منتقل میکنن متفاوت.
 
آخرین ویرایش:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,494
نام
Armin
یعنی الان که برای بررسی تلو۲ معیار و مترمون همشهری کین و جنایت مکافات و پالپ فیکشنه ، بعدا سر گیرز۶ و اسپایدرمن و فاینال فانتزی شومصد و ... هم همینا رو میشه به عنوان ملاک و معیار استفاده کرد ؟ اجازه داریم ؟
بابا ما خودمون مافیا۱ و رد دد ردمپشن و متالگیر داریم نیازی به آویزون شدن از مدیوم های دیگه نیست .

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,733
نام
ehsan
دوست عزیز اصلاً مطلب را کامل می خونید یا فقط سعی دارید صرفاً یک نظری داده باشین ، مطلبی که من نوشتم در جواب Hollywood Reporter هست که ادعا کرده فیلم ها باید به سطح کیفیت The Last of Us 2 برسن ، قشنگ هم quote را bold کردم که متوجه بشید که این

اصلاً مقایسه نیست.


ایشون داره با سطح فیلمهای امروزی مقایسه می کنه که بنظرم کاملا حق داره. علی الخصوص فیلمهای هالیوودی. نتنها TloUpII بلکه بازیهای دیگه ای هم هستن که از سینمای فعلی جلو زدن. نمونش RDRII و خیلیای دیگه. سینمای آمریکا (تاکیدم روی آمریکاست) سالهاست که یه اورسون ولز تولید نکرده. میخوای الان صد و هفتاد ایراد پلات برات از تو اینتر استالر درآرم؟ بحث متاسفانه بی فایدست چون یا بشدت پرته یا جایی هم که یذره داره منطقی پیش میره سریعا به مظلوم نمایی متهم میشه.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,423
نام
Danial
یکی از بهترین فیلم های با موضوع انتقام old boy هست. مخاطب زمانی که این فیلم میبینه همراه با کرکتر اصلی احساس انتقام میکنه. تو این فیلم ultimate punishment برای کرکتر اصلی که دنبال انتقام این که میفهمه دست به گناه مشابهی با ویلن داستان زده. درست مثل این بازی. حالا بیا مقایسه کنیم:

تو فیلم شما به عنوان بیننده نمیتونی زجری که هر دو ویلن و کرکتر اصلی تو پایان فیلم تجربه میکنن رو درک کنی چون گناهی که انجام میده رو صرفا نظاره گر بودی.یه تماشاگری که احساس ترحم میکنی به کرکتر ها. اینجا کلیشه اصلی کشتن تو بازی ها مورد سوال قرار میگیره. یعنی شما به عنوان یه گیمر تو نیمه اول بازیی رو تجربه میکنی که کاملا استاندارد بازی های دیگست. همون کشتن همون انتقام و مشکلی احساس نمیکنی.

نیمه دوم که میشه همتراز با قسمت فهمیدن حقیقت راجع به ویلن تو oldboy شما داری همون قسمت اول رو تکرار میکنی همون بازی همون استاندارد اما اینجا شما به عنوان مخاطب بالغ تر شدی نمیتونی دیگه با کرکتر ها همزادپنداری کنی. داری تصمیمات زیر سوال میبری. از اتفاقاتی که میفته راضی نیستی و این به این دلیل که اون غمی که ویلن oldboy داشته رو تجربه کردی. این منزجر شدن در مبارزه با الی. این که گیمر ها عصبانی میشن از این که الی به سانتا باربارا میره و باید کنترلش کنن هدفی که کارگردان بهش میرسه که تو فیلمی مثل old boy رسیدن به این هدف امکان پذیر نیست. نمیخوام مقایسه بکنم این دو مدیوم رو میخوام بگم غیر قابل مقایسن.

بنابر این نمیتونی بیای مثلا روایت غیرخطی پالپ فیکشن به صورت کاملا out of context بکشی بیرون و بخوای روایت غیر خطی این بازی رو پایین بیاری یا بگی چیزی نیست و تکراری. بنابراین حرف شما هم به همون اندازه ی حرفی که نقل قول کردی اشتباه. ذات بازی و سینما قابل مقایسه نیستن. مفهوم روایت غیرخطی معنی مختلفی تو سینما و بازی داره چون ابزاری که ازش برای انتقال احساس و مفهوم به مخاطب منتقل میکنن متفاوت.
عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
1,315
نام
امير
عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
منظور اون‌ها این نبود که این بازی واقعا در حد کیفیت شنیدلیسته. منظورشون این بود که تو مدیوم ویدیوگیم در مقابل خیلی از بازی‌های بکش برو جلوی جان‌ویکی، این بازی شیندلر لیسته.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,733
نام
ehsan
عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
ساده رد نشدیم. ایشون منظورش رو تو صد تا توئیت توضیح داد. ایشون بحثش کیفیت و یا موضوع مهمی مثل نسل کشی نبود فقط از بعد احساسی مقایسه کرده بود. البته این رو هم اگه بگیم که کیفی هم بررسی کرده باشه حرف بی راهی نیست. بازی تونسته همون اهمیتی رو تو گیم داشته باشه که لیست شیندالر در صنعت فیلم داره. ببین اهمیتشون مقایسه شده نه کیفیتشون
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,417
نام
عرفان
عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
شما اگه دقیق تر بخونی پست من عرض کردم که حرف شما به اندازه ی حرفی که نقل قول کردی اشتباه.
 
  • Like
Reactions: PoPEye

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
3,961
نام
Alireza
من یه فلش بک بزنم به چند سال پیش وقتی خبر این اومد که نویسنده WestWorld اومده توی تیم ناتی داگ برای Part II کمک کنه! اون موقع یادمه توی تاپیک بازی یه بحث جالبی ایجاد شد که میگفتن انتظارتون رو به اندازه‌ی WestWorld بالا نبرید چون طرف نویسنده‌ی اصلی سریال نبوده و نویسنده کمکی بوده! :D
حالا ببینید ناتی داگ چی کار کرده که داره با شاهکارهای سینما مقایسه میشه...
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,423
نام
Danial
منظور اون‌ها این نبود که این بازی واقعا در حد کیفیت شنیدلیسته. منظورشون این بود که تو مدیوم ویدیوگیم در مقابل خیلی از بازی‌های بکش برو جلوی جان‌ویکی، این بازی شیندلر لیسته.


You know what medium means, don't you Amir ? it's a middle position between two extremes not more , I don't believe what Jeff said is a metaphor and if it is , then very poor choice of words


شما اگه دقیق تر بخونی پست من عرض کردم که حرف شما به اندازه ی حرفی که نقل قول کردی اشتباه.

خیر ، شما این دقت را نداشتی که من از استانداردهای خود منتقد برای جوابش استفاده کردم، در ضمن باید بگم مقایسه وقتی غلطه که شباهت بین دو چیز خیلی کم یا اصلاً وجود نداشته باشه در صورتی که از تکنیک های فیلم‌سازی داره بیشتر و بیشتر در

ساخت بازی‌ها استفاده میشه و الهام بخش اونها بوده خصوصاً در cinematography بازی‌های story-driven که cut-scene زیاد دارن، برای همین هست که transition بازی‌ها به سریال داره افزایش پیدا میکنه و سریع‌تر شده

PS: ناگفته نماند out of context وقتی معنی داره که من با یک نقل قول اشتباه به چهارچوب داستانی اشاره مستقیم کرده باشم ، در صورتی که من فقط در بخش چهارم به sub-text داستان پرداختم نه به context یا محتوی اون




 
آخرین ویرایش:

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,257
نام
آرین
از اینا بگذریم، چرا پست من که آخرین پست امتیاز و نقد دار تاپیک بود پاک شد، فکر کنم تو تاپیک اشتباهی فرستادمش :)) (هیچ اسپویلی هم نداشت).
 

saeed_sg

🇱🇴🇳🇪 🇷🇦🇳🇬🇪🇷
کاربر فعال
Jun 7, 2010
1,449
نام
محمدسـعید

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,241
نام
طائل
من نمیدونم کدوم منتقد بی سوادی همشهری کین رو برای این بازی مثال زده چون نه جایگاه همشهری کین رو تو دنیای سینما میشناسه نه تلو رو تو دنیای گیم :D

همشهری کین بدین خاطر معروفه که برای روایتش کاملا از ابزار سینمایی و عمق تصویر و نشون دادن چند تا فعالیت همزمان فقط در یک نما استفاده میکنه بر خلاف تکنیک های رایج اون زمان که انگار داشتی یک تئاتر رو فیلمبرداری میکردی. یعنی همشهری کین نماد استقلال هنر سینماست و نشون داد که سینما قرار نیست وام گذار هنرهای دیگه باشه و طبعا تو دید عام و خاص شان پایین تری نسبت به دیگر هنرها ادبیات و نقاشی و تئاتر داشته باشه

مقایسه مستقیمش تو دنیای گیم میشه هف لایف یا ایکو . یا دیگر بازی های سبک های دیگه که تو مدنظرتونه و و واجد این شرایطه .

تلو ادامه راه همشهری کین(های) هنر گیمه ، تلو به کمال رسوندن ابزار و مشخصات روایت در ویدئو گیمه اما اون بازی که قواعد رو میشکونه و دوباره سرهم بندی میکنه نیست. داستان خارج از عرف یک بازی رو پیشرو در مسائلی میکنه، اما همشهری کین نمیکنه چون اون به خاطر تکنیک های خلق شده اش این جایگاه رو تو سینما داره. یعنی در سبک بازی های تلو اونی که باید همشهری کین باشه رزیدنت ایول 4 عه.

به هر حال برای تلو میشه شاهکارهای دیگه سینما رو مثال زد اما نه همشهری کین.
 

saeed_sg

🇱🇴🇳🇪 🇷🇦🇳🇬🇪🇷
کاربر فعال
Jun 7, 2010
1,449
نام
محمدسـعید
دستت درد نکنه داداش، یعنی بعد ۱۴ سال عضویت نمیدونم چی رو کجا بذارم؟! :|:D.

امتیاز پردیس‌گیم که تو OpenCritic ثبت میشه و سامری انگلیسیش رو گذاشته بودم (به عنوان آخرین سایت فارسی باقی مونده که تو OpenCriticه).

سایت های گیمینگ فارسی مختلف رو این چند وقت فقط و فقط به خاطر TLoU زیر نظر گرفته بودم، اینم ثمره‌ش برای انتقالشون به فروم قدیمی و مورد علاقت :D.
شرمنده من طوری دیگه ای خوندم کامنتتو.
عجیبه پاک کردن . اتفاقا یادمه همچین پستیو . لایک هم شاید زده بودم. :D
ناامید نشو . این فروم رفتن رو ما باید برا نسل بعد به ارث بذاریم. وگرنه فکر میکنن آنلاین یعنی اینستا و یوتیوب :))
 
  • Like
Reactions: asheghangta

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
6,234
نام
رامین
: به نظرم هر منتقد آماتوری که یکم با تاریخ سینما آشنا باشه میتونه بگه که این جمله جز یک ادعای اغراق‌آمیز ، چیزی بیشتر نیست
لول الان اومدی سایت hollywood reporter زیر سوال بردی ؟ :)) این سایت با این کارنامه ۱۰۲۰۰ نقد فیلم توی متا زیر سوال میبری ، باشه اینا اماتورن تو خوبی . :))
گفتم که تپه ی بعدی هم فتح میکنید، منظورم همین بود :-j عزیزم بال بالم بزنی فایده نداره ، وقتی چنین سایتهای با سابقه و معتبری چنین تعریفایی از بازی کردن ، نظر امثال تو ذره ای اهمیت نداره. موفق باشی.


152843

راستی بحث منتقد اماتور شد یادی کنیم از این دوستمون

152844

152845


شب و روزگار خوش
 
آخرین ویرایش:

PoPEye

کاربر سایت
Jul 5, 2014
629
نام
ایمان
به شخصه از این فضایی که ایجاد شد از طرف یه عده بی طرف (!) که همه هم عاشق نسخه 1 بودن و نظر واقعیشون رو بعد 30 ساعت گفتن بدمم نیومد. این بازی کارشو درست انجام داد خیالتون راحت:D
امیدوارم کارگردان بازی بعد ND دراکمن نباشه تا قشنگ با خیال راحت 6 7 سال وقت داشته برای Part III و با همین شجاعت و دقت بازی رو ادامه بده. نظر شخصیم اینه که خیلی از این نفرت پراکنی تماما مربوط به خود ip تلو هم نیست, بلکه بخشیش به خاطر خود شخص دراکمنه, اما خوب چه کسی خوشش بیاد چه خوشش نیاد دراکمن یکی از تاثیر گذارترین ادمای حال حاضر گیمینگه و توی پروژه هایی که روش کار کرده چیزی جز شاهکار ارائه نکرده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟