امتیازات The Last of Us Part II

پیش بینی دقیق شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    369
  • نظرسنجی بسته شده است .

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
146004

The Last of Us Part II

Release Date: 19 June 2020
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Platforms: PS4, PS4 Pro

SmartSelect_20240127_112654_Samsung Internet.jpg
KeenGamer-----------------100
The Digital Fix-------------100
BaziCenter-----------------100
Gaming Age----------------100
The Sydney-----------------100
Digital Chumps------------100
Games.cz-------------------100
Screen Rant----------------100
GameOver.gr--------------100
Washington Post---------100
GRYOnline.pl---------------100
Digital Trends--------------100
Gamer.nl--------------------100
Comicbook.com----------100
Vgames---------------------100
Gamersky-------------------100
Power Unlimited----------100
Everyeye.it-----------------100
SpazioGames-------------100
Malditos Nerds------------100
Game Rant------------------100
Impulsegamer--------------100
Telegraph-------------------100
Guardian---------------------100
DarkStation-----------------100
Shacknews------------------100
Gameblog.fr-----------------100
VG247------------------------100
IGN-----------------------------100
Game Informer--------------100
Trusted Reviews------------100
VGC-----------------------------100
We Got This Covered------100
JeuxActu----------------------100
M3-------------------------------100
PlayStation LifeStyle-------100
PlayStation Universe-------100
Post Arcade------------------100
Push Square------------------100
TheSixthAxis-----------------100
GameSpew--------------------100
GamesRadar+----------------100
GamingTrend-----------------100
God is a Geek----------------100
Hardcore Gamer------------100
Attack of the Fanboy-------100
Carole Quintaine-------------100
COGconnected--------------100
Critical Hit--------------------100
Daily Star----------------------100
Digitally Downloaded------100
EGM----------------------------100
Eurogamer Italy-------------100
Areajugones-----------------100


Hobby Consolas-------------99
Game Over Online-----------98
XGN------------------------------98
Atomix--------------------------98
GamePro Germany----------97
Vandal---------------------------97
Multiplayer.it------------------97
Cheat Code Central----------96
Forbes--------------------------95
LevelUp-------------------------95
Worth Playing-----------------95
Gaming Nexus----------------95
3DJuegos----------------------95
Merlin'in Kazan---------------95
The Games Machine--------95
Jeuxvideo.com---------------95
Millenium-----------------------95
Easy Allies----------------------95
Wccftech------------------------95
Press Start Australia--------95
PSX-Sense.nl------------------95
GamesBeat---------------------95
IGN Italia------------------------95
4Players.de--------------------94
Meristation---------------------93
AusGamers--------------------92
Player 2--------------------------91
DualShockers-----------------90
Noisy Pixel---------------------90

Edge Magazine---------------90
USgamer------------------------90
VideoGamer--------------------90
Video Chums-------------------90
Metro GameCentral----------90
CGMagazine--------------------90
Gamer.no------------------------90


Destructoid----------------------85
Gamers Heroes----------------80
New York Daily News---------80
Digital Spy-----------------------80
New Game Network-----------80
Stevivor---------------------------80
GameSpot------------------------80


ZTGD------------------------------75
Riot Pixels------------------------72
TheGamer------------------------70
Game Revolution---------------70
GAMINGbible--------------------70
IGN Japan------------------------70
Cultured Vultures---------------65
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
این قضایای امتیازات و ریویوهای TLoU2 نشون داد که جورنالیزم توی صنعت بازیساز چقدر جای کار داره. بعضی از نمرات و خلاصه نقد ها مثله تعریف کردن از "story narrative" (مثل نمونه بالا) واقعا خنده اره به نطر من.
ناتی داگ از آنچارتد 4 به بعد رفته به یه سمت عجیب اونم چپوندن social commentary تو دهن گیمرهاست و متاسفانه یه کالت بدجوری هم از این قضیه بوجود آمده سره این بازی و یه دسته دارن بازی رو میکوبن، یه دسته هم هیچ جوره مشکلات این بازی رو نمیبینن و با دل و جون از همه چی این بازی دفاع میکنن.

بهترین جمله راجب این بازی یه بازیکن ژاپنی توی یکی از فروم ها گفتش:
“it’s a story about right or wrong written by people who think they’re always right”

اینهمه اعتماد بنفس از کجا میاد که جورنالیزم رو زیر سوال میبری و اگه کسی از داستان تعریف کرده واست خنده داره ؟! جدا از این جورنالیزمی که میگی تو همین سایت اکثر افرادی که بازی کردن داستان رو عالی میدونن که اتفاقا اکثر افراد معتبر و قدیمی سایت هم جزء همین دسته هستند .
حالا اینکه بقول خودت 6 - 7 سال اینجا پست نمیدادی دلیلی بر لوکس بودن نیست که فکر کنی الان منت بر سر ما گذاشتی و اومدی نظر تخصصی خودت رو دادی و پرونده رو بستی !

اینجا تاپیک امتیازهای بازی هست که برای همه ی بازیها هم وجود داشته ، داره و خواهد داشت و معیار اصلی سنجش کیفیت یک بازی هم همین نقدهای سایت ها و مجلات بوده ، هست ، خواهد بود .
حالا اینکه یه سری سر این بازی به یکباره متحول شدن و جورنالیزم براشون جٌک شد و تصمیم گرفتن معیارشون نظر انگری جو و یوزراسکور باشه و خودشون رو بالاتر از جورنالیزم میدونن اینجا محل مناسبی براشون نیست .
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
اینهمه اعتماد بنفس از کجا میاد که جورنالیزم رو زیر سوال میبری و اگه کسی از داستان تعریف کرده واست خنده داره ؟! جدا از این جورنالیزمی که میگی تو همین سایت اکثر افرادی که بازی کردن داستان رو عالی میدونن که اتفاقا اکثر افراد معتبر و قدیمی سایت هم جزء همین دسته هستند .
حالا اینکه بقول خودت 6 - 7 سال اینجا پست نمیدادی دلیلی بر لوکس بودن نیست که فکر کنی الان منت بر سر ما گذاشتی و اومدی نظر تخصصی خودت رو دادی و پرونده رو بستی !
چهار تا نمره زرد فقط خواست تا این جا به هر چیزی متوسل شن نقدها رو زیر سوال ببرن و لقب های حماسی به بازی بدن
خیلی به اعتماد به نفس یکی برای انتقاد به جورنالیسم گیر ندید :D
مگه این که فکر کنید انتقاد به جورنالیسم هم پدیده جدیدیه. که اون موقع مطمئن میشم کله تون تو برف بوده کل این مدت
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
جالبه بعضی ها یجوری دارن جو رو نشون میدن که انگار کسی تا حالا حق نظر مخالف و بد نداشته !!
بازم این مخالف ها دو جور هستن , یه سری بازی میکنن حتی بازی نمیکنن میان نظرشونو میگن و میرن ولی یکی سری ول کن نیستن و اصرار شدیدی دارن و دو هزار بار نظرشونو میگن تا بازی رو به هر شکلی بکوبن و ارزشش رو پایین بیارن . خیلی فرقه بین این دو مورد
خدا رو شکر راجب این بازی 3 تا تاپیک وجود داشت , تو تاپیک امتیازات و تاپیک اصلی که هر کی دلش خواست انتقاد کرد (با وجود بازی نکردن و نظر دادن از رو لیک و کات سین) یه تاپیک اختصاصی اسپویل هم داشت که پر از لودگی و تمسخر و ترول و انواع و اقسام انتقادات فوق تخصصی اونم بدون بازی کردن بود . تازه یه جوری میخوان جو هم نشون بدن انگار مثلا کسی حق نظر دادن راجب این بازی نداشته ! دیگه به چیزی نبود که سر این بازی بهش گیر نداده باشن (یوزر اسکور و گوگل و انگری جو و اینا که بماند) , بدون بازی کردن ایرادهایی که تا حالا تو هیچ بازی سابقه نداشته از این بازی گرفتن . تازه اولین بار دیروز تو تاپیک اصلی تونستم یه بحث کوچیکی راجب گیم پلی و گرافیک ببینیم اینقدر جو رو خراب کردن ! اگر کمه بازم برید همون تاپیک اسپویل دور هم 5 هزار بار دیگه یه نظر رو بگید اتفاقا خوبه مثل دیروز و جریان اسنایپره lol خیلی چیزا مشخص میشه
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
جالبه بعضی ها یجوری دارن جو رو نشون میدن که انگار کسی تا حالا حق نظر مخالف و بد نداشته !!
بازم این مخالف ها دو جور هستن , یه سری بازی میکنن حتی بازی نمیکنن میان نظرشونو میگن و میرن ولی یکی سری ول کن نیستن و اصرار شدیدی دارن و دو هزار بار نظرشونو میگن تا بازی رو به هر شکلی بکوبن و ارزشش رو پایین بیارن . خیلی فرقه بین این دو مورد
خدا رو شکر راجب این بازی 3 تا تاپیک وجود داشت , تو تاپیک امتیازات و تاپیک اصلی که هر کی دلش خواست انتقاد کرد (با وجود بازی نکردن و نظر دادن از رو لیک و کات سین) یه تاپیک اختصاصی اسپویل هم داشت که پر از لودگی و تمسخر و ترول و انواع و اقسام انتقادات فوق تخصصی اونم بدون بازی کردن بود . تازه یه جوری میخوان جو هم نشون بدن انگار مثلا کسی حق نظر دادن راجب این بازی نداشته ! دیگه به چیزی نبود که سر این بازی بهش گیر نداده باشن (یوزر اسکور و گوگل و انگری جو و اینا که بماند) , بدون بازی کردن ایرادهایی که تا حالا تو هیچ بازی سابقه نداشته از این بازی گرفتن . تازه اولین بار دیروز تو تاپیک اصلی تونستم یه بحث کوچیکی راجب گیم پلی و گرافیک ببینیم اینقدر جو رو خراب کردن ! اگر کمه بازم برید همون تاپیک اسپویل دور هم 5 هزار بار دیگه یه نظر رو بگید اتفاقا خوبه مثل دیروز و جریان اسنایپره lol خیلی چیزا مشخص میشه
یه دسته سومی که از همه تو مخی تر هستن رو هم حساب کن که جملشون رو اینجوری شروع می کنن که بازی خنده داره و هر کیم ازش دفاع میکنه یه فن بوی بی منطقه. بعد هم یه سری حرف صد من یه غاز در ادامش میگه.
واقعا گل گفتی اگر بحث انتقاد بود که گفتنی ها رو گفتن ولی اینجا دیگه بحث انتقاد نیست به کرسی نشوندن حرفه. برای به کرسی نشوندن اون حرف هم هر ریسمانی بگی چنگ میزنن.
خود نیل دراکمن حرف قشنگی تو پادکست زد. واقعا اون بحث Ego هست که انتقاد رو برای بعضی ناموسی کرده. حالا تک تکشون رو هم میتونم نام ببرم که رفتارشون تا چه حد متناقضه. همون برادری که ما رو به دفاع بی مورد و مسخره بازی متهم میکنه و میگه جو بازی سنتر همیشه همین بوده یادش رفته سر دث استرندینگ نطق همه اونایی که انتقاد میکردن رو کشیده تک تک پستا رو کوت می کرد. حالا یهو جو بازی سنتر بد شد. LMAO
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
این قضایای امتیازات و ریویوهای TLoU2 نشون داد که جورنالیزم توی صنعت بازیساز چقدر جای کار داره. بعضی از نمرات و خلاصه نقد ها مثله تعریف کردن از "story narrative" (مثل نمونه بالا) واقعا خنده اره به نطر من.
ناتی داگ از آنچارتد 4 به بعد رفته به یه سمت عجیب اونم چپوندن social commentary تو دهن گیمرهاست و متاسفانه یه کالت بدجوری هم از این قضیه بوجود آمده سره این بازی و یه دسته دارن بازی رو میکوبن، یه دسته هم هیچ جوره مشکلات این بازی رو نمیبینن و با دل و جون از همه چی این بازی دفاع میکنن.

بهترین جمله راجب این بازی یه بازیکن ژاپنی توی یکی از فروم ها گفتش:
“it’s a story about right or wrong written by people who think they’re always right”
جالب چون همین هفته پیش داشتم راجع بهت تو فروم حرف میزدم:D

خیلی خوب میشه بیای دلیلت برای این که فکر میکنی داستان داره راجع به شخصیت ها و وقایع قضاوت میکنه رو بیای توضیح بدی تا یه بحث شکل بگیره.
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,984
نام
مهدی
فرد X: *چند ماه بازی n رو بدون تجربه کردن تو تمام تاپیک‌های مربوط و نامربوط می‌کوبد و مسخره می‌کند*
فرد Y: "خب این بازی n ثابت کرد اوضاع منتقدا و خبرنگارا جای کار داره."
فرد X: "جناب Y، اینجا اصلا نمی‌شه حرف زد. حرف بزنی بهت برچسب می‌زنن. یاد اون سال‌های دور بازیسنتر بخیر که می‌شد یه بازی با متای 94 رو بدون بازی کردن چند ماه مسخره کنی و همه هم به نظرت احترام می‌ذاشتن. یادش بخیر."
فرد V: "بازوان پورن‌وار بازی خیلی مهر مادریش کمه 0/10"
فرد X: "چطور جرئت می‌کنی از بازی مقدس ایراد بگیری ای V! :D مگه نمی‌دونی این بازی بی‌نقصه و هر کس هر ایرادی بگیره درکش پایینه و هیتره؟"


جو این فروم نسبت به این بازی عالیه.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
حالا ببینم کسی وجودشو داره اینارو زیر سوال ببره یا نه .

? Critics have been asking when video games would “grow up” for years. The real question is this: when will films catch up with video games like The Last of Us Part II





: به نظرم هر منتقد آماتوری که یکم با تاریخ سینما آشنا باشه میتونه بگه که این جمله جز یک ادعای اغراق‌آمیز ، چیزی بیشتر نیست


1- روایت غیر خطی در روایت (non-linear narrative) : پرچم دار شروع این سبک فیلم "شهروند کین" از کارگردان بزرگ سینما Orson Welles هست ولی اوجش را در فیلم‌هایی مثل "Pulp Fiction" از تارنتاینو می‌بینیم که از این روش برای معرفی خیلی از شخصیت‌ها استفاده

کرد.

2- پیچش داستانی (plot twist) : این سبک روایت در سینما اینقدر قدیمی هست که به سختی میشه گفت چه فیلمی اولین بوده ، ولی خوب پایان مطب دکتر کالیگاری (1920) یکی از قدیمی‌ترین نمونه هاست ، ولی اوج این روش از روایت را می‌تونیم در فیلم‌هایی مثل

"دیگران" با بازی درخشان نیکول کدیمن و "مظنونین همیشگی" ببینیم.

3-
Shock Value: یکی از عنصرهای محبوب کارگردان‌ها برای ساخت فیلم در ژانر وحشت هست ، و یکی از بهترین مثال‌ها فیلم Alien هست البته در بازی TLOU2 از این روش به صورت دیگری استفاده شده که برای لوث نشدن داستان از توضیح بیشترش خودداری میکنم

4- پرداخت به موضوع انتقام ،گناه و بخشش ( revenge، guilt and forgiveness): به این موضوع در خیلی از رمان‌ها پرداخته شده مانند داستان دو شهر از چارلز دیکنر یا در رمان دیگرش آرزوهای بزرگ، که فیلم های بسیار زیبایی بر اساس این دو رمان ساخته شد، یکی از

بهترین اقتباس‌ها را Jack Conway در سال 1935 انجام داد با ساخت فیلم "داستان دو شهر".

5-پایان بسیار تلخ و تراژیک : مثال تو این قسمت فروان هست ولی تلخ‌ترینش برای من فیلم Shutter Island از کارگردان مطرح سینما مارتین اسکورسیزی هست


152792
 
آخرین ویرایش:

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
یعنی عاشق بازی سنترم من :D

برای اینکه بازی رو بکوبن میان میگن در بازی از عناصری استفاده شده که در فیلم هایی چون همشهری کین (فیلمی که تا سالها به نظر منتقدین بهترین فیلم تاریخ سینما بوده) و کارهای کارگردانانی چون اورسون ولز, مارتین اسکورسیزی و تارانتینو هم استفاده شده.

بابا رسما شما اعتبار بازی رو صد پله بردی بالا که:D چه می کنید با خودتون آخه بابا ارزش نداره والا ما هم اعتقاد نداشتیم دیگه تلو 2 در حد آثار داستایوفسکی و تارانتینوست. ما حرفمون این بود تو مدیوم گیم واقعا داستان خوبی داره و داستانش تراز اوله

دوست عزیز اصلاً مطلب را کامل می خونید یا فقط سعی دارید صرفاً یک نظری داده باشین ، مطلبی که من نوشتم در جواب Hollywood Reporter هست که ادعا کرده فیلم ها باید به سطح کیفیت The Last of Us 2 برسن ، قشنگ هم quote را bold کردم که متوجه بشید که این

اصلاً مقایسه نیست.


152803
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
: به نظرم هر منتقد آماتوری که یکم با تاریخ سینما آشنا باشه میتونه بگه که این جمله جز یک ادعای اغراق‌آمیز ، چیزی بیشتر نیست


1- روایت غیر خطی در روایت (non-linear narrative) : پرچم دار شروع این سبک فیلم "شهروند کین" از کارگردان بزرگ سینما Orson Welles هست ولی اوجش را در فیلم‌هایی مثل "Pulp Fiction" از تارنتاینو می‌بینیم که از این روش برای معرفی خیلی از شخصیت‌ها استفاده

کرد.

2- پیچش داستانی (plot twist) : این سبک روایت در سینما اینقدر قدیمی هست که به سختی میشه گفت چه فیلمی اولین بوده ، ولی خوب پایان مطب دکتر کالیگاری (1920) یکی از قدیمی‌ترین نمونه هاست ، ولی اوج این روش از روایت را می‌تونیم در فیلم‌هایی مثل

"دیگران" با بازی درخشان نیکول کدیمن و "مظنونین همیشگی" ببینیم.

3-
Shock Value: یکی از عنصرهای محبوب کارگردان‌ها برای ساخت فیلم در ژانر وحشت هست ، و یکی از بهترین مثال‌ها فیلم Alien هست البته در بازی TLOU2 از این روش به صورت دیگری استفاده شده که برای لوث نشدن داستان از توضیح بیشترش خودداری میکنم

4- پرداخت به موضوع انتقام ،گناه و بخشش ( revenge، guilt and forgiveness): به این موضوع در خیلی از رمان‌ها پرداخته شده مانند داستان دو شهر از چارلز دیکنر یا در رمان دیگرش آرزوهای بزرگ، که فیلم های بسیار زیبایی بر اساس این دو رمان ساخته شد، یکی از

بهترین اقتباس‌ها را Jack Conway در سال 1935 انجام داد با ساخت فیلم "داستان دو شهر".

5-پایان بسیار تلخ و تراژیک : مثال تو این قسمت فروان هست ولی تلخ‌ترینش برای من فیلم Shutter Island از کارگردان مطرح سینما مارتین اسکورسیزی هست


یکی از بهترین فیلم های با موضوع انتقام old boy هست. مخاطب زمانی که این فیلم میبینه همراه با کرکتر اصلی احساس انتقام میکنه. تو این فیلم ultimate punishment برای کرکتر اصلی که دنبال انتقام این که میفهمه دست به گناه مشابهی با ویلن داستان زده. درست مثل این بازی.

تو فیلم شما به عنوان بیننده نمیتونی زجری که هر دو ویلن و کرکتر اصلی تو پایان فیلم تجربه میکنن رو درک کنی چون گناهی که انجام میده رو صرفا نظاره گر بودی.یه تماشاگری که احساس ترحم میکنی به کرکتر ها. اینجا کلیشه اصلی کشتن تو بازی ها مورد سوال قرار میگیره. یعنی شما به عنوان یه گیمر تو نیمه اول بازیی رو تجربه میکنی که کاملا استاندارد بازی های دیگست. همون کشتن همون انتقام و مشکلی احساس نمیکنی.

نیمه دوم که میشه همتراز با قسمت فهمیدن حقیقت راجع به ویلن تو oldboy شما داری همون قسمت اول رو تکرار میکنی همون بازی همون استاندارد اما اینجا شما به عنوان مخاطب بالغ تر شدی نسبت به کرکتر های بازی. نمیتونی دیگه با کرکتر ها همزادپنداری کنی. داری تصمیمات زیر سوال میبری. از اتفاقاتی که میفته راضی نیستی و این به این دلیل که اون غمی که ویلن oldboy داشته رو تجربه کردی. این منزجر شدن در مبارزه با الی. این که گیمر ها عصبانی میشن از این که الی به سانتا باربارا میره و باید کنترلش کنن هدفی که کارگردان بهش میرسه که تو فیلمی مثل old boy رسیدن به این هدف امکان پذیر نیست. نمیخوام مقایسه بکنم این دو مدیوم رو میخوام بگم غیر قابل مقایسن.

بنابر این نمیتونی بیای مثلا روایت غیرخطی پالپ فیکشن به صورت کاملا out of context بکشی بیرون و بخوای روایت غیر خطی این بازی رو پایین بیاری یا بگی چیزی نیست و تکراری. بنابراین حرف شما هم به همون اندازه ی حرفی که نقل قول کردی اشتباه. ذات بازی و سینما قابل مقایسه نیستن. مفهوم روایت غیرخطی معنی مختلفی تو سینما و بازی داره چون ابزاری که ازش برای انتقال احساس و مفهوم به مخاطب منتقل میکنن متفاوت.
 
آخرین ویرایش:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
یعنی الان که برای بررسی تلو۲ معیار و مترمون همشهری کین و جنایت مکافات و پالپ فیکشنه ، بعدا سر گیرز۶ و اسپایدرمن و فاینال فانتزی شومصد و ... هم همینا رو میشه به عنوان ملاک و معیار استفاده کرد ؟ اجازه داریم ؟
بابا ما خودمون مافیا۱ و رد دد ردمپشن و متالگیر داریم نیازی به آویزون شدن از مدیوم های دیگه نیست .

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
دوست عزیز اصلاً مطلب را کامل می خونید یا فقط سعی دارید صرفاً یک نظری داده باشین ، مطلبی که من نوشتم در جواب Hollywood Reporter هست که ادعا کرده فیلم ها باید به سطح کیفیت The Last of Us 2 برسن ، قشنگ هم quote را bold کردم که متوجه بشید که این

اصلاً مقایسه نیست.


ایشون داره با سطح فیلمهای امروزی مقایسه می کنه که بنظرم کاملا حق داره. علی الخصوص فیلمهای هالیوودی. نتنها TloUpII بلکه بازیهای دیگه ای هم هستن که از سینمای فعلی جلو زدن. نمونش RDRII و خیلیای دیگه. سینمای آمریکا (تاکیدم روی آمریکاست) سالهاست که یه اورسون ولز تولید نکرده. میخوای الان صد و هفتاد ایراد پلات برات از تو اینتر استالر درآرم؟ بحث متاسفانه بی فایدست چون یا بشدت پرته یا جایی هم که یذره داره منطقی پیش میره سریعا به مظلوم نمایی متهم میشه.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
یکی از بهترین فیلم های با موضوع انتقام old boy هست. مخاطب زمانی که این فیلم میبینه همراه با کرکتر اصلی احساس انتقام میکنه. تو این فیلم ultimate punishment برای کرکتر اصلی که دنبال انتقام این که میفهمه دست به گناه مشابهی با ویلن داستان زده. درست مثل این بازی. حالا بیا مقایسه کنیم:

تو فیلم شما به عنوان بیننده نمیتونی زجری که هر دو ویلن و کرکتر اصلی تو پایان فیلم تجربه میکنن رو درک کنی چون گناهی که انجام میده رو صرفا نظاره گر بودی.یه تماشاگری که احساس ترحم میکنی به کرکتر ها. اینجا کلیشه اصلی کشتن تو بازی ها مورد سوال قرار میگیره. یعنی شما به عنوان یه گیمر تو نیمه اول بازیی رو تجربه میکنی که کاملا استاندارد بازی های دیگست. همون کشتن همون انتقام و مشکلی احساس نمیکنی.

نیمه دوم که میشه همتراز با قسمت فهمیدن حقیقت راجع به ویلن تو oldboy شما داری همون قسمت اول رو تکرار میکنی همون بازی همون استاندارد اما اینجا شما به عنوان مخاطب بالغ تر شدی نمیتونی دیگه با کرکتر ها همزادپنداری کنی. داری تصمیمات زیر سوال میبری. از اتفاقاتی که میفته راضی نیستی و این به این دلیل که اون غمی که ویلن oldboy داشته رو تجربه کردی. این منزجر شدن در مبارزه با الی. این که گیمر ها عصبانی میشن از این که الی به سانتا باربارا میره و باید کنترلش کنن هدفی که کارگردان بهش میرسه که تو فیلمی مثل old boy رسیدن به این هدف امکان پذیر نیست. نمیخوام مقایسه بکنم این دو مدیوم رو میخوام بگم غیر قابل مقایسن.

بنابر این نمیتونی بیای مثلا روایت غیرخطی پالپ فیکشن به صورت کاملا out of context بکشی بیرون و بخوای روایت غیر خطی این بازی رو پایین بیاری یا بگی چیزی نیست و تکراری. بنابراین حرف شما هم به همون اندازه ی حرفی که نقل قول کردی اشتباه. ذات بازی و سینما قابل مقایسه نیستن. مفهوم روایت غیرخطی معنی مختلفی تو سینما و بازی داره چون ابزاری که ازش برای انتقال احساس و مفهوم به مخاطب منتقل میکنن متفاوت.

عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
منظور اون‌ها این نبود که این بازی واقعا در حد کیفیت شنیدلیسته. منظورشون این بود که تو مدیوم ویدیوگیم در مقابل خیلی از بازی‌های بکش برو جلوی جان‌ویکی، این بازی شیندلر لیسته.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
ساده رد نشدیم. ایشون منظورش رو تو صد تا توئیت توضیح داد. ایشون بحثش کیفیت و یا موضوع مهمی مثل نسل کشی نبود فقط از بعد احساسی مقایسه کرده بود. البته این رو هم اگه بگیم که کیفی هم بررسی کرده باشه حرف بی راهی نیست. بازی تونسته همون اهمیتی رو تو گیم داشته باشه که لیست شیندالر در صنعت فیلم داره. ببین اهمیتشون مقایسه شده نه کیفیتشون
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
عجبیه که از نقل قول منتقدهای Hollywood Reporter و منتقد Us Gamer آقای Jeff Cannata که بازی را با فیلمی مثل لیست شیندلر مقایسه کرده ساده رد می‌شید اما هر وقت ما داریم بررسی اشتباه این افراد را نقد می‌کنیم ، سریع انگشت اتهام را به سمت ما می‌گیرید ، لطفاً

مطالب را دقیق بخونید
شما اگه دقیق تر بخونی پست من عرض کردم که حرف شما به اندازه ی حرفی که نقل قول کردی اشتباه.
 
  • Like
Reactions: PoPEye

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر