![5m8l_normal_1297103161.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2F5m8l_normal_1297103161.jpg&hash=56f02b2fb45aa969f15b2e7804301242)
Initial release date: 14 September 2018
Publisher: Square Enix
Developers: Crystal Dynamics, Eidos Montréal
Platforms: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
![c1e5_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fc1e5_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14.png&hash=d086a493a0166193e3f061f314063fda)
![cmv0_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-46.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fcmv0_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-46.png&hash=f247edef8326a7c428e4f981986f857e)
![f7vh_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-17.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Ff7vh_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-17.png&hash=357ac820d1875ad317027d2b96286a03)
![imyh_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fimyh_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42.png&hash=af1b2331cb2e16feb29d7214c172d992)
![k0ty_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-1411111.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fk0ty_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-1411111.png&hash=6b8760cdd9f797a4c8de9b2e210a83ba)
![v4km_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14111.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fv4km_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14111.png&hash=3442c7a0622b743b6e7f9173afdd2a44)
![toj9_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-141.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Ftoj9_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-141.png&hash=9c890c72850ccb57192d19a1447dff1b)
![tjyz_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42111.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Ftjyz_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42111.png&hash=ce9b7db4813a09b707c5839f09d7d3d7)
آخرین ویرایش:
نقداش اونقدرام بد نیسنقدهای اخرش خوب شد در کل ارزشش داره یک ظرفیت ۱ بزنیم تنگش![]()
حالا اینکه شما درک نمیکنی چرا ما آنچ رو با تومب مقایسه میکنیم...ماهم درک نمیکنیم اینکه شما میگی آنچ چه ربطی به تومب داره...تا بازی نکنم نظر نمیدم. ولی مشخصه کسانی ک با ریبوت توم ریدر حال کردن با این حتی بیشترم حال میکنن.
من احساس میکنم ی سری ایراداتی ک گرفته شده ب خاطر شباهت زیادش ب نسخه های قبلی بوده. ک برای من ک فن سری ام (چ قبل و چ بعد از ریبوت) فرقی نمیکنه و انچنان مهم نیست.
همین ک گشت و گذار و معما هارو بیشتر کردن(چیزی ک تو نسخه ریبوت ب کل نبود و نسخه رایز هم کمی بود) برام کافیه تا لذت ببرم. حالا ببینم داستان و ... چجوریه و چجوری تموم کردن س گانه رو. ب هر حال استودیو و کارگردان این بازی ب کل عوض شده بود، همین ک همون فرمول رو ارتقا دادن جای شکره.
ولی در کل کسانی ک این بازی رو با انچ مقایسه میکنن رو درک نمیکنم. بنده خودم هر دو عنوان رو تجربه کردم و میتونم بگم هیچ ربطی ب هم ندارن و دوتا چیز کاملا متفاوتن... انچارتد اکشن بی نظیری داره از طرفی توم ریدر اون حس گشت و گذار و ماجراجویی رو بیشتر ب من میده و یکم فانتزی تره دنیاش. (البته این نظر منه.)
حالا اینکه شما درک نمیکنی چرا ما آنچ رو با تومب مقایسه میکنیم...ماهم درک نمیکنیم اینکه شما میگی آنچ چه ربطی به تومب داره...
عزیزم این دو بزرگوار رو تو یوتوب تو هرچی شما بگین مردم مقایسه کردن...
خنده داره حرف شما...مثل این میمونه شما بگین بتل چه ربطی به کالاف داره...والا بلا ربط داره..جفتشون شوتر اول شخص نظامی هستن...لارا و نیت هم با گیم پلی شبیه به هم دنبال گنج ویا دنبال اشیائ با ارزشن.
چندین بار تو تاپیکهای مختلف دیدم که میگن این عنوانها ربطی به هم ندارن..لابد باید با یاکوزا یا کستلوانیا مقایسه بشن.
اینکه تومب تو گشت و گذار وقت بیشتری رو میگیره کسی منکر این قضیه نیست...بگذریم این قضیه تو آنچ 4 فرق میکنه و گشت و گذار میشه یکی از ستونهای بازی...بین این دوبازی خیلی بیشتر از کالاف و بتل تفاوت هست.
توم ریدر سیستم کرفتینگ و اسکیل و شخصی سازی اسلحه و شخصیت و غیره و غیره.(حالا کاری ندارم ب خوبی اجرا شده باشه یا نه) در حالی ک انچارتد هیچکدوم رو نداره و روند خطی تری داره.
انچ با وجود محیطی فوق العاده حس کاوش خاصی بهم نمیداد. تو توم ریدر ب فرض مقبره ها هستن ک من ب شخصه چیزی شبیهش رو ندیدم تو انچ. نه اینکه انچ ناقص باشه از این لحاظ. منظورم نحوه اجراشونه ک توم باید بگری و پیدا کنی اما انچ روند خطی تری داره و با پیشروی داستان ب این محیط ها میرسی.
حداقلش ب نظر من توم ریدر بیشتر ادونچره و انچارتد اکشن و هرکدوم هسته اصلی خودشون رو دارن...
حالا باز شاید من اشتباه میکنم اما چیزیه ک تجربه کردم و نظرم رو دادم. شاید بهتر باشه بحث رو ادامه ندیم...
Shadow of the Tomb Raider is a familiar thrill ride with new scenery. It’s good at what it does, it’s simply not big on surprises.
داداش تنگش دروبر 160 درمیادنقدهای اخرش خوب شد در کل ارزشش داره یک ظرفیت ۱ بزنیم تنگش![]()
ظرفیت ۱ انقدر نیست خیلی ارزونترهداداش تنگش دروبر 160 درمیاد![]()