امتیازات Resident Evil 4 Remake

پیش بینی شما از امتیازات Resident Evil 4 Remake


  • مجموع رای دهنده‌ها
    282
  • نظرسنجی بسته شده است .
بنده خودم شخصا حاضرم ریمیک سایلنت هیل ۳ و ۴ رو بسازن تا اینکه نسخه جدیدشو بسازن :D
ریمیک اگه درست حسابی باشه، میتونه کاری کنه که شما فک کنی یه بازی جدید داری بازی میکنی. مثل ریمیک دد اسپیس، رزیدنت ۲، کرش و...
تا اونجا هم که من یادمه، کلی ایپی جدید اومده و میاد. از diablo4 و octopath بگیر تا hollow knight.
نه خلاقیت ته کشیده و نه صنعت بازی به ریمیک کردن رو اورده. اما وقتی یه سری شاهکار برای چندین سال قبل وجود داشته ، چرا نباید اونا رو به شکل امروزی بازسازی کرد تا هم گیمرای نسخه ی اصلی لذت ببرن و راضی باشن و هم گیمرایی که اون زمان نبودن و نمیتونن هم بازیه ۱۰ سال قبلو با اون گرافیک و مکانیک بازی کنن، بازیو تجربه کنن؟
هنوز خیلی چیزا باید ریمیک بشه. از جمله silent hill.
سایلنت هیل ریمیک شه که چی شه؟:D
مثل همین ریمیک 2 یا شماره های قبلیش (که بعد 4 اومدن-جز زیرو و شترد مموریز) میده یه استدیوی ضعیف
مثلا Homecoming رو به عنوان اولین سایلنت هیل اصلی بعد 4 داده بود Double Helix که اولین بازیشون بود:D
اینا فرصت خوبی داشتن با Climax Games (سازنده Returnal) که SH Origins و SH Shattered Memories رو خوب ساخته بودن این سری رو احیا کنن که طبق معمول دکمه شونو زدن و رفتن سراغ Vatra Games (طبیعیه نشناسید چون غیر از سایلنت هیل داونپور فقط یه بازی ساخته و 2012 هم جمع شد:D)
بعد 11 سال اصلا دارن همون حرکت رو میزنن اونموقع SH Downpour, Book of Memories و HD Collection رو دادن هر سه تاشون فیل شدن، الانم سه تا بازی انونس کردن مشخصه دست کیا داره ساخته میشه و نتیجه کار بهتر از اون سه بازی 2012 نخواهد بود:D

پ.ن: البته شانس بزرگتر این گلابیا برای احیای سایلنت هیل عرضه P.T بود...
من نمیدونم چه حسابیه بعضی از دوستان میخوان هر طور شده اینا رو حمایت کنن. به فرض محال سایلنت هیل 2 ریمیک متای +90 هم بگیره باز بایکوتش میکنم.
خیلی واضحه کونامی هیچ اهمیتی برای گیمرها و فن های فرانچایزهاش قائل نیست بس که بازی آشغال عرضه کرده و فرضا یه سایلنت هیل خوب هم بسازه این واقعیت رو تغییر نمیده.
 
واقعا نمی تونم بعضی از پست ها رو باور کردم تو این تاپیک!

در حالی که هنوز بازی رسما عرضه نشده، درحال کوبیدن بازی هستنید؛ صنعت گیم به F رفته، خلاقیت ته کشیده، دیگه باید گیم رو ببوسیم و بذار کنار و...

کاری بعضی از پست ها ندارم که چیزی جز «سم» خالص و با درصد بشدت بالا نیستند (مخصوصا اونی که میخواسته یه بازی دیگه بولد کنه که اصلا ربطی به تاپیک نداره)، ولی طرف مقابل دوستانی هستند که میگن ریمیک نمیخوام و از این جور حرف ها، من هنوز بازی رو انجام ندادم و نظر نهایی رو بعدا میگم، ولی طبق اطلاعات، لیک ها و هر چیزی که از این بازی منتشر شده، کپکام اومده دست به خطرناک ترین و ریسکی ترین عمل در تمام دورانش زده!

اومده یه شاهکار (هر چند که من فن نسخه اصلی نیستم :D) رو کاملا و بصورت مدرن ساخته؛ طوری که فن های بشدت متعصب نسخه اصلی راضی باشن، چه کسانی که تازه با فرانچایز اویل آشنا شدن!

بعضی از بازی ها نیاز به ریمیک دارن؛ حتی یک شاهکار که صنعت گیم رو متحول کرد! کپکام بازی ای ساخته که هیچ چیزی از یک بلاک باستر پر هزینه هالیوودی به بودجه های ۳۰۰ - ۴۰۰ میلیون دلاری کم نداره!

مطمئنا بازی بعدی کپکام - برا فرانچایز رزیدنت اویل - نسخه اصلیشو رو دارن میسازن و نه ریمیک!

الان مثلا کد ورنیکا (که بشدت عاشق این بازی ام:x) رو بذارید جلو من بگید یه دست بزن بازی رو، میگم حاجی بیخیال خیلی حوصله داری ها!:D

بعضی بازی ها واقعا نیاز به ریمیک دارن
همه ی حرفاتو قبول دارم و درسته فقط یک چیزی کم داره :
View attachment 236347-b3b0de7f4431ecf8e43382af9037e392.mp4
:D
در مورد اویل هم بگم مشخصه با یک شاهکار دیگه طرفیم صبر ندارم تا ۴ فروردین واقعا !
 
یکم این تیکه رو باز تر می کنیش؟
حقیقتش متوجه منظورت نشدم
مثالم ربطی به مثال شما نداشت (اگه از این بابت گیج شدید) منظورم این بود Demon Souls که اشاره کردی الان ریمیک شده چرا هنوز ازش استقابل میشه با اینکه یک ریمیک 1:1 ؟ چون از اون زمان تا حالا یـ استدیو با یـ سبک و سیاق تونسته سبک سولز برن رو تو اوج نگه دادره برا همینه که 11 سال بعد ریمیک شده و هنوز تازه به نظر میرسه ولی RE4 عملا همه مکانیکاش کهنه شدن ولی هسته هرچقدر هم همون باشه بازم میتونه اون حس تازه بودن رو ایجاد کنه .
 
من یک چیزی هم بگم. همین ریمیکها خودشون به نوعی موجب ساخت ادامه فرنچایزهای قدیمی میشن. خیلی مواقع، سازنده ترس داره که فرنچایز قدیمی رو دوباره زنده کنه و ازش یه نسخه جدید بده و میترسه که گیمرها سمتش نرن و با استقبال مواجه نشه. اینطوری با ریمیک وضعیت اقبال مخاطب به بازی رو می‌سنجه نمونش دداسپیس که من مطمئنم استقبال ملت به دداسپیس یک و در آینده 2 باعث میشه که ea بره سراغ ساخت شماره 4.

پس کاشکی ریمیک dino crisis هارو سریعتر بدن :(
 
پس کاشکی ریمیک dino crisis هارو سریعتر بدن :(
من حدس می‌زنم یه برآورد کردن دیدن شاید اونقدر طرفدار زیاد نداره. درسته ما هستیم و می‌خوایم ولی اینا عموم مخاطبان رو در نظر میگیرن که خیلی نیستن فک کنم
 
  • Like
Reactions: Taha75 and blak
توی evil6 یادمه کمپین سوم یه بخشیش شبیه شورش در شهر فقط با موشت و لگد میزدی میرفتی جلو و حالا بخوان ریمیک کنن کلا باید اون کمپین رو حذف کنن
در مورد اینکه evil6 بخواد ریمیک بشه بنظرم کار معقولی نیست .

چون اینقدر ایراداتی داره که موقع ریمیک باید کلا بکوبن از نو بسازن که میشه یه بازی کاملا جدید

evil6 فقط کمپین لیون خوب بود و اون دو کمپین دیگه مخصوصا کمپین سوم زباله بود .

evil5 بازی قشنگی بود کمپینش ولی کوتاه هست و اگر بخواد ریمیک بشه بهتر یه مقدار طولانی تر و محیطش بزرگتر بشه . میتونن ریمیک رو ترسناک تر بسازن .
 
واقعا نمی تونم بعضی از پست ها رو باور کردم تو این تاپیک!

در حالی که هنوز بازی رسما عرضه نشده، درحال کوبیدن بازی هستنید؛ صنعت گیم به F رفته، خلاقیت ته کشیده، دیگه باید گیم رو ببوسیم و بذار کنار و...

کاری بعضی از پست ها ندارم که چیزی جز «سم» خالص و با درصد بشدت بالا نیستند (مخصوصا اونی که میخواسته یه بازی دیگه بولد کنه که اصلا ربطی به تاپیک نداره)، ولی طرف مقابل دوستانی هستند که میگن ریمیک نمیخوام و از این جور حرف ها، من هنوز بازی رو انجام ندادم و نظر نهایی رو بعدا میگم، ولی طبق اطلاعات، لیک ها و هر چیزی که از این بازی منتشر شده، کپکام اومده دست به خطرناک ترین و ریسکی ترین عمل در تمام دورانش زده!

اومده یه شاهکار (هر چند که من فن نسخه اصلی نیستم :D) رو کاملا و بصورت مدرن ساخته؛ طوری که فن های بشدت متعصب نسخه اصلی راضی باشن، چه کسانی که تازه با فرانچایز اویل آشنا شدن!

بعضی از بازی ها نیاز به ریمیک دارن؛ حتی یک شاهکار که صنعت گیم رو متحول کرد! کپکام بازی ای ساخته که هیچ چیزی از یک بلاک باستر پر هزینه هالیوودی به بودجه های ۳۰۰ - ۴۰۰ میلیون دلاری کم نداره!

مطمئنا بازی بعدی کپکام - برا فرانچایز رزیدنت اویل - نسخه اصلیشو رو دارن میسازن و نه ریمیک!

الان مثلا کد ورنیکا (که بشدت عاشق این بازی ام:x) رو بذارید جلو من بگید یه دست بزن بازی رو، میگم حاجی بیخیال خیلی حوصله داری ها!:D

بعضی بازی ها واقعا نیاز به ریمیک دارن
اول از همه باید این رو باور کنیم که خریداری که پول میده می تونه اعتراض کنه! بخصوص خریداری که پیشخرید می کنه.
نمی دونم مخاطب شما من هستم یا نه
اما
نظرات من مبتنی بر یک محوره خاصه و بر اساس اون معتقدم این جو ریمیک و ریمستر سرنوشت خوبی رو برای این صنعت رقم نمی زنه. البته این یه اصل نیست و شاید من اشتباه می کنم.
هیچ وقت نگفتم این ریمیک ها بد ساخته شدن، یا کیفیت پایینی دارن. حتی نمی گم کار ساده ایه از یه اسطوره دوباره بتونی اسطوره بسازی
فکر نمی کنم جایی از کیفیت این بازی خرده گرفته باشم، بجز اشاره به برخی حذفیات که اون هم باید بیاد و دید که چیه

مشکل اصلی من بر می گرده به این موضوع که:
ویدیو گیم خواه ناخواه بخشی از هنر هفتم شده. اون بخشی شده که بدلیل ساختار تعاملیش می تونه در آینده و با تغییر در نسل (منظورم نسل جدید انسانهاست) حتی پرده ی نقره ای رو با مشکلات جدی مواجه کنه
فکر می کنم سریال tlou دقیقا این موضوع رو به همه رسوند که علیرغم تیم خوب و ... برای ساخت فیلم یا سریال (حتی کارگردان مشترک)، یک ویدیو گیم می تونه صدها که نه هزاران بار بهتر از هر سریال یا فیلمی عمل کنه برای دنبال کردن داستان
بازی هایی که ما در موردش صحبت می کنیم اکثراً بازی های داستان محور هستن که توی بحث ها هم به همین موضوع اشاره شد (اینکه کپکام نمی تونه بیشتر این فرنچایز رو کشش بده و ...). قطعاً تعامل همون وجه متمایز کننده این صنعت از پرده نقره ایه. قطعاً بهبود دادن این تعامل (چه بصری و چه تعامل مداخله ای (همون بازی کردن ما)) می تونه این تجربه رو بیشتر بسط بده و به پیشرفتش کمک کنه. این همون کاریه که ریمیک انجام میده. حتی می تونه همون طوری که اشاره کردید طرفداران جدید رو وارد این دنیا کنه
اما از طرف مقابل باید قبول کنیم که بخش مشترک این صنعت و این گیم ها با سینما همون موضوع داستانشونه
مهمه که داستان های قوی بیان وسط. مهمه که کارگردان های قوی بیان و این بازی ها رو کارگردانی کنن. ریمیک کارگردان خوب داره، ولی از نظر داستان نوآوری نمی کنه. قسمت داستان هم باید قبول کنیم که خیلی مهمه و یه جورایی اصلاً سنگ بنای بازیه. یعنی اول باید یه داستانی باشه و بعد بشه براش بازی ساخت.
جایی که من دارم روش بحث می کنم و خرده می گیرم اینجاست و می ترسم از اینکه این قسمت دچار خمودگی و رخوت بشه. باید قبول کنیم که یه شرکت مثل کپکام از ستون های حیاتی این صنعته. دوست ندارم ببینم که بلایی سرش بیاد. دوست دارم نوآوری کنه و به خودش فشار بیاره و ایده های جدید بده بیرون. اگر قراره ریمیک کنه برای دلایلی که بالا ذکر شد، و یا حتی دلایل مالی و یا جذب مشتری، از طرف مقابل تعادل رو هم حفظ کنه برای ایده های نو
الان این فرنچایز طی سالهای اخیر ۲ تا new title داشته (۷ و ۸) و ۳ تا ریمیک (۲ و ۳ و ۴). الان تعادلش به سمت ریمیک خم شده. امیدوارم بتونه این رو برعکس کنه و این نسبت ۶۰ به ۴۰ رو وزنش رو ببره سمت ایده های نو
همین.
 
مثالم ربطی به مثال شما نداشت (اگه از این بابت گیج شدید) منظورم این بود Demon Souls که اشاره کردی الان ریمیک شده چرا هنوز ازش استقابل میشه با اینکه یک ریمیک 1:1 ؟ چون از اون زمان تا حالا یـ استدیو با یـ سبک و سیاق تونسته سبک سولز برن رو تو اوج نگه دادره برا همینه که 11 سال بعد ریمیک شده و هنوز تازه به نظر میرسه ولی RE4 عملا همه مکانیکاش کهنه شدن ولی هسته هرچقدر هم همون باشه بازم میتونه اون حس تازه بودن رو ایجاد کنه .
ممنون
دیمون سولز یه جورایی یه استثناست این وسط (البته من از ریمیک شدنش دفاع نمی کنم، کما اینکه برای اینکه روی PS5 بازیش کنم حاضر شدم PS5 رو توی قیمت غیر منطقی و خیلی بالا بخرم)
DS اولین بازی از سری سولزبورن بود و به ۲ دلیل در زمان عرضه ی اولیه خیلی بهش توجه خاصی نشد
۱- اینکه نقطه ی شروع یه سبک خاص بود که اون ابتدای کار تقریباً همه با چشم عاقل اندر سفیه بهش نگاه می کردن. یه سبک با سختی شاید غیر منطقی. سبک سولز بورن تازه از زمان Dark Souls 1 بود که خودش رو نشون داد و از نظر من بلاد بورن بود که این سبک رو سر زبون ها انداخت.
۲- روی سخت افزاری ارائه شد که خودش ۲ تا نکته منفی داشت:
الف) ضعیف بود و بازی با مشکلات زیادی اجرا میشد و تجربه ی نرمی رو در اختیار قرار نمی داد​
ب) بدلیل اینکه بازیهای PS3 بکوارد کامپتیبل نبودن، بعدن هم نمیشد روی کنسول جدید بازی کردش​

لذا می تونیم این رو نتیجه بگیریم که بازی در زمان لانچ خودش از اقبال خیلی خوبی برخوردار نبود. زمانی هم که بدلیل بازی های بعدی این سبک صاحب اقبال شد، دسترسی به دیمون سولز خیلی سخت بود.
شاید بگیم دلیل اصلی ریمیک این عنوان این بود که طرفدارهای ۱۰۰ آتیشه ی این سبک که سنگ بنای این سبک رو بازی نکرده بودن بتونن بهش دست پیدا کنن

البته از ریمیکش دفاع نمی کنم
کما اینکه بالاتر هم اشاره کردم، من اصلاً PS5 رو برای ریمیک DS خریدم

پ.ن: الانم این همه دارم در مورد ریمیک RE4 صحبت می کنم، من این بازی رو همون اولین روزی که پیش خریدش آزاد شد بدون توجه به اینکه چه آینده ای در انتظارشه پیش خرید کردم (البته از موفقیتش مطمئن بودم، ولی فکر هم نمی کردم اینقدر خوب از آب در بیاد (البته هنوز باید نقد دیجیتال فاندری رو ببینم، چون خودم متاسفانه موفق نمی شم day 1 بازیش کنم وسط عیدی))
 
  • Like
Reactions: dark souls
اول از همه باید این رو باور کنیم که خریداری که پول میده می تونه اعتراض کنه! بخصوص خریداری که پیشخرید می کنه.
نمی دونم مخاطب شما من هستم یا نه
اما
نظرات من مبتنی بر یک محوره خاصه و بر اساس اون معتقدم این جو ریمیک و ریمستر سرنوشت خوبی رو برای این صنعت رقم نمی زنه. البته این یه اصل نیست و شاید من اشتباه می کنم.
هیچ وقت نگفتم این ریمیک ها بد ساخته شدن، یا کیفیت پایینی دارن. حتی نمی گم کار ساده ایه از یه اسطوره دوباره بتونی اسطوره بسازی
فکر نمی کنم جایی از کیفیت این بازی خرده گرفته باشم، بجز اشاره به برخی حذفیات که اون هم باید بیاد و دید که چیه

مشکل اصلی من بر می گرده به این موضوع که:
ویدیو گیم خواه ناخواه بخشی از هنر هفتم شده. اون بخشی شده که بدلیل ساختار تعاملیش می تونه در آینده و با تغییر در نسل (منظورم نسل جدید انسانهاست) حتی پرده ی نقره ای رو با مشکلات جدی مواجه کنه
فکر می کنم سریال tlou دقیقا این موضوع رو به همه رسوند که علیرغم تیم خوب و ... برای ساخت فیلم یا سریال (حتی کارگردان مشترک)، یک ویدیو گیم می تونه صدها که نه هزاران بار بهتر از هر سریال یا فیلمی عمل کنه برای دنبال کردن داستان
بازی هایی که ما در موردش صحبت می کنیم اکثراً بازی های داستان محور هستن که توی بحث ها هم به همین موضوع اشاره شد (اینکه کپکام نمی تونه بیشتر این فرنچایز رو کشش بده و ...). قطعاً تعامل همون وجه متمایز کننده این صنعت از پرده نقره ایه. قطعاً بهبود دادن این تعامل (چه بصری و چه تعامل مداخله ای (همون بازی کردن ما)) می تونه این تجربه رو بیشتر بسط بده و به پیشرفتش کمک کنه. این همون کاریه که ریمیک انجام میده. حتی می تونه همون طوری که اشاره کردید طرفداران جدید رو وارد این دنیا کنه
اما از طرف مقابل باید قبول کنیم که بخش مشترک این صنعت و این گیم ها با سینما همون موضوع داستانشونه
مهمه که داستان های قوی بیان وسط. مهمه که کارگردان های قوی بیان و این بازی ها رو کارگردانی کنن. ریمیک کارگردان خوب داره، ولی از نظر داستان نوآوری نمی کنه. قسمت داستان هم باید قبول کنیم که خیلی مهمه و یه جورایی اصلاً سنگ بنای بازیه. یعنی اول باید یه داستانی باشه و بعد بشه براش بازی ساخت.
جایی که من دارم روش بحث می کنم و خرده می گیرم اینجاست و می ترسم از اینکه این قسمت دچار خمودگی و رخوت بشه. باید قبول کنیم که یه شرکت مثل کپکام از ستون های حیاتی این صنعته. دوست ندارم ببینم که بلایی سرش بیاد. دوست دارم نوآوری کنه و به خودش فشار بیاره و ایده های جدید بده بیرون. اگر قراره ریمیک کنه برای دلایلی که بالا ذکر شد، و یا حتی دلایل مالی و یا جذب مشتری، از طرف مقابل تعادل رو هم حفظ کنه برای ایده های نو
الان این فرنچایز طی سالهای اخیر ۲ تا new title داشته (۷ و ۸) و ۳ تا ریمیک (۲ و ۳ و ۴). الان تعادلش به سمت ریمیک خم شده. امیدوارم بتونه این رو برعکس کنه و این نسبت ۶۰ به ۴۰ رو وزنش رو ببره سمت ایده های نو
همین.

احمد جان مخاطب حرفم اصلا شما نبودید.

ولی حالا که نقل قول کردید، باید جوابتونو بدم! :D

تو پیغام قبلی گفتم، الان هم میگم، بعضی از بازی ها بشدت نیاز به ریمیک دارند، و الان هم که داریم در مورد اویل ۴ حرف میزنیم، بازی اصلی هم بشدت نیاز به ریمیک داره!

شما دارید میگید، حاجی من ریمیک نخوام باید کی رو ببینم، :D من در جواب به این سوالاتون اینو میگم:

«من قبلا تو تاپیک رزیدنت اویل ۴ گفتم، کپکام داره با این ریمیک ها، هم داره داره گیمرهای بیشتری رو به خودش جذب میکنه (هرچند که با اویل ۳ بشدت گند زد!)، هم اینکه خلاهای داستانی نسخه های اصلی رو پر میکنه و از طرفی دیگر، روایت داستانی منسجم تر و بهتر و حتی جذاب تر میکنه (ارتباط های زیاد بین نسخه اویل ۴ و اویل ۸)»

آره احمد جان، مشتری حق اعتراض رو داره و بشدت هم داره، ولی این که بگن خلاقیت ته کشیده و صنعت گیم به تهش رسیده، نه من اینو قبول ندارم!
 
احمد جان مخاطب حرفم اصلا شما نبودید.

ولی حالا که نقل قول کردید، باید جوابتونو بدم! :D

تو پیغام قبلی گفتم، الان هم میگم، بعضی از بازی ها بشدت نیاز به ریمیک دارند، و الان هم که داریم در مورد اویل ۴ حرف میزنیم، بازی اصلی هم بشدت نیاز به ریمیک داره!

شما دارید میگید، حاجی من ریمیک نخوام باید کی رو ببینم، :D من در جواب به این سوالاتون اینو میگم:

«من قبلا تو تاپیک رزیدنت اویل ۴ گفتم، کپکام داره با این ریمیک ها، هم داره داره گیمرهای بیشتری رو به خودش جذب میکنه (هرچند که با اویل ۳ بشدت گند زد!)، هم اینکه خلاهای داستانی نسخه های اصلی رو پر میکنه و از طرفی دیگر، روایت داستانی منسجم تر و بهتر و حتی جذاب تر میکنه (ارتباط های زیاد بین نسخه اویل ۴ و اویل ۸)»

آره احمد جان، مشتری حق اعتراض رو داره و بشدت هم داره، ولی این که بگن خلاقیت ته کشیده و صنعت گیم به تهش رسیده، نه من اینو قبول ندارم!
من اصلا نمی گم خلاقیت الان به ته رسیده
می ترسم ادامه ی این روند باعث کاهش خلاقیت و رخوت توی این صنعت بشه
چون می دونی، ذات بشر *** *شاده، ببینه پول تو کار سا‌ده ست، دنبال کار سخت نمیره

بعنوان یه مصرف کننده نظرم نهاییم رو آخر پست قبلیم گفتم: تعادل بسمت محصولات جدید متمایل بشه (شما بگو ۵۱ درصد جدید، ۴۹ درصد ریمیک)، من یکی خیالم از پیشرفت دائم جمع میشه

وگرنه مگه من بدم میاد بعد از ۱۸ سال بشینم دوباره RE4 رو با ۶۰ فریم و کلی بهبود کنترلی بازی کنم؟

پ.ن: یادش بخیر، این *** *شاد (ستاره ستاره ستاره اسپیس ستاره شاد) رو همیشه عماد (elvish hero) می گفت.
 
لابه‌لای بحث‌هاتون چندتا نمره جدید اومده بزارم:D
متای بازی با 96 نقد کماکان 93 هستش روی PS5(طبیعتا برای بازی مولتی پلتفرم دیگه نباید بیشتر از این ثبت بشه:D)
بازی 29 تا نمره کامل گرفته.
Softpedia 85
Gamesbeat 90
Levelup 95
But Why Tho? 90
Gaming Age 100
Digital Chumps 100
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or