آخرین ویرایش:
وای این از آرزوی های دیرینه منه. وقتی خبر ریمیک چهار اومد شدیدا هیجان زده بودم براش و یادمه از همون لحظه معرفی دنبال این بودم پولشو کنار بذارمرزیدنت 1 ریمیک کنند من دیگر چیزی نمی خواهم . منظورم ریمیک دوربین متحرک هست
من بشخصه دوس دارم ریمیک بعدی کد ورونیکا باشهچه عجله ای !
بزار شماره 4 رلیز بشه و عرقش خشک بشه . بعد باید منتظر اخبار آینده سری از سوی کپکام بود
سر 90 درصد ریمیکهایی که تو بازار وجود داره با حرف شما موافقم ولی سر ریمیکهای کپکام اجازه بدید که مخالفت کنم. ببینید ما چند نوع ریمیک داریم: ریمیکهایی مثل لست ریمیک یا دیمن سولز ریمیک رو من بهشون میگم ریمیک "یک به یک" که فقط بازی از نظر موارد فنی اپگرید میشه و به نظر بنده هم مثلا تو کیس تلو ریمیک یه بخشی از ریسورس ناتی هدر رفت و نیازی بهش نبود. یکسری ریمیک هم وجود داره مثل دد اسپیس ریمیک که جدا از بالا بردن گرافیک بازی، ما تغییرات و بهبودایی تو موارد دیگه(مثل داستان و لول دیزاین) داریم ولی بازی درنهایت همونه. در مورد ریمیکهای کپکام، اینا تقریبا یه بازی کاملا جدید میسازن مثل ریمیک 2 و 3 و 4. المانهایی تو گیم پلی ریمیک 4 هست که نه تنها تو نسخه اورجینال نبوده بلکه کلا تو سری رزیدنت ایول به این شکل نبوده و کپکام تقریبا تمام موارد رو از اول طراحی کرده. داستان رو که کاملا بازنویسی کرده و کلی کاتسین و دیالوگهای جدید هست که تو بازی اصلی نبوده. محیطها به حدی تغییر کردند و بسط داده شدند که شما در حین بازی کردن شاید حتی یادت نیاد که این کجای بازی اصلی بود. این نوع ریمیک به نظر من زیاد فرقی با بازی جدید نداره و به هیچ وجه نمیشه بهش گفت هدر دادن منابع.چیزی که ازش می ترسیدم همین بود که دارم توی این چند صفحه اخیر می خونم
اکثراً بجای اینکه توقع یه IP جدید و یا ادامه داستان با کیفیت بالا رو داشته باشن توقعاتشون رسیده به ریمیک ۵ و ریمیک کد ورونیکا و ریمیک زیرو و الی ماشاله...
این ریمیک و ریمستر صنعت بازی سازی رو به گند کشیده...
برای نظر شما احترام قائلمسر 90 درصد ریمیکهایی که تو بازار وجود داره با حرف شما موافقم ولی سر ریمیکهای کپکام اجازه بدید که مخالفت کنم. ببینید ما چند نوع ریمیک داریم: ریمیکهایی مثل لست ریمیک یا دیمن سولز ریمیک رو من بهشون میگم ریمیک "یک به یک" که فقط بازی از نظر موارد فنی اپگرید میشه و به نظر بنده هم مثلا تو کیس تلو ریمیک یه بخشی از ریسورس ناتی هدر رفت و نیازی بهش نبود. یکسری ریمیک هم وجود داره مثل دد اسپیس ریمیک که جدا از بالا بردن گرافیک بازی، ما تغییرات و بهبودایی تو موارد دیگه(مثل داستان و لول دیزاین) داریم ولی بازی درنهایت همونه. در مورد ریمیکهای کپکام، اینا تقریبا یه بازی کاملا جدید میسازن مثل ریمیک 2 و 3 و 4. المانهایی تو گیم پلی ریمیک 4 هست که نه تنها تو نسخه اورجینال نبوده بلکه کلا تو سری رزیدنت ایول به این شکل نبوده و کپکام تقریبا تمام موارد رو از اول طراحی کرده. داستان رو که کاملا بازنویسی کرده و کلی کاتسین و دیالوگهای جدید هست که تو بازی اصلی نبوده. محیطها به حدی تغییر کردند و بسط داده شدند که شما در حین بازی کردن شاید حتی یادت نیاد که این کجای بازی اصلی بود. این نوع ریمیک به نظر من زیاد فرقی با بازی جدید نداره و به هیچ وجه نمیشه بهش گفت هدر دادن منابع.
کپکام داره نسخههای جدید رزیدنت ایول رو درکنار ریمیکها ادامه میده و قطعا مراحل رزیدنت ایول 9 تا نصف پیش رفته و اصلا بعید نیست که سال دیگه همین موقع معرفی شده باشه.
منم برای نظر شما احترام قائلم ولی یک چیزی رو اضافه کنم. درسته که این بازیا یه بیس قوی دارن و خیلی به ریمیک بازی هم کمک میکنند ولی توجه کنین که یک فن بیس عجیب غریب پشت این بازیا هست که اگه تو ریمیک بازی، حتی یکجا رو خراب کنن اعضای سازنده رو گنگ بنگ میکنن. به شدت ریمیک کردن این بازیا به شکل unsafe که کپکام انجام میده کار سختیه و عین میدون مین میمونه و ممکنه اگه یه جا رو غلط برن تاوان بدی پس بدن و کلی هیت بگیرن. ولی خب منم دوس دارم در کنار این ریمیک ها یه کار جدید مثل رزیدنت 9 بازی کنم و درحال ساخت هم هست که خیلی خوبه.برای نظر شما احترام قائلم
قبول می کنم که اینها میان و توی ریمیک شاید ۱ رو تبدیل به ۲ می کنن (۱۰۰ درصد رو می کنن ۲۰۰ درصد)
ولی باید این رو در نظر داشته باشیم که بجای خلق یک عنوان جدید دارن روی اسب برنده شرط بندی می کنن. می دونن که چی میشه
آیا کسی در موفقیت RE2 Remake شکی داشت؟ نه. چون یه هیولا پشتش بود
آیا کسی در موفقیت RE4 Remake شکی داشت؟ اون هم نه
علت اینه که اینها یکسری ip موفقن که همین الان روی فرضاً مدل های hd شده شونم فروش بالایی دارن
ولی آیا برای من گیمر که هم RE2 رو در زمان خودش رفتم و هم ریمیک رو، ریمیک خیلی بالاتر بود؟ قطعاً نه. اون تاثیری که re2 روی من بچه دبیرستانی گذاشت رو با هیچی نمیشه مقایسه کرد
از نظر من RE2 در زمان خودش یه سنت شکنی بود، ولی ریمیک فقط روی خط داستانی قوی اون بازی اسکی می رفت. تغییر در گیم پلی از ایزومتریک به 3rd personو یکسری چیزهایی که بخاطر روز اضافه شدن همه و همه قابل قبولن و زحمت براشون کشیده شده، ولی اون تغییری که re2 در صنعت ایجاد کرد رو ریمیک نمی تونه ایجاد کنه
چون core بازی همون core قدیمیه.
اون چیزی که باعث میشه صنعت پیشرفت کنه coreهای جدیدن، نه اینکه فقط یه داستان بگیریم دستمون، هر چند سال یه دستی به سر و روش بکشیم و دوباره بفرستیمش تو خط تولید
توی صنعت مشابه گیم (سینما) هم همینه
قرار نیست چون فیلم بن هور قشنگه پس هر ۱۰ سال نو سازیش کنن
در عوض میان و گلادیاتور رو می سازن تو همون حال و هوا و می ترکونن. اگه قرار بود هر ۱۰ سال یه بار ریمیک بن هور رو بسازن، آیا خواکین فینیکس فرصتی پیدا می کرد تا اون بازی بینظیر رو به نمایش بزاره؟ قطعا نه. و سینما یکی از بهترین نقش های تاریخش رو از دست می داد...
باید قبول کنیم. صنعت بازی سازی دچار طاعونی به اسم ریمیک و ریمستر شده. کار بد، بده. مهم نیست کی اینکارو می کنه.
مهم اینه که صنعت به بزرگانش نگاه می کنه و همراه اونها دچار پیشرفت و یا خمودگی میشه. وقتی که کدخدای ده مرغابی بشه، دیگه به اون ده امیدی نیست
من برای رزیدنت اویل ۹ با متای ۷۰، هزاران برابر احترام بیشتری نسبت به ریمیک رزیدنت ۴ با متای ۹۵ قائلم. چون یه ایده نو هست
من بین کل سری RE، نسخه ی سوم برام جایگاه ویژه ای داشت و داره. کپکام توی ریمیک نسخه ی ۳ رسماً گند زد. ولی معلوم شد اون هیت لازم رو نمیگیره. یک دلیلش شاید همون موضوع پیشرفت گرافیکی و ... بود. ولی برداشته قیچی به دست سر و ته داستان رو زده و...منم برای نظر شما احترام قائلم ولی یک چیزی رو اضافه کنم. درسته که این بازیا یه بیس قوی دارن و خیلی به ریمیک بازی هم کمک میکنند ولی توجه کنین که یک فن بیس عجیب غریب پشت این بازیا هست که اگه تو ریمیک بازی، حتی یکجا رو خراب کنن اعضای سازنده رو گنگ بنگ میکنن. به شدت ریمیک کردن این بازیا به شکل unsafe که کپکام انجام میده کار سختیه و عین میدون مین میمونه و ممکنه اگه یه جا رو غلط برن تاوان بدی پس بدن و کلی هیت بگیرن. ولی خب منم دوس دارم در کنار این ریمیک ها یه کار جدید مثل رزیدنت 9 بازی کنم و درحال ساخت هم هست که خیلی خوبه.
چیزی رو کات نکرده اصلا کات های نسخه چهارم درمقایسه با نسخه سوم مثل جوک میمونهمن بین کل سری RE، نسخه ی سوم برام جایگاه ویژه ای داشت و داره. کپکام توی ریمیک نسخه ی ۳ رسماً گند زد. ولی معلوم شد اون هیت لازم رو نمیگیره. یک دلیلش شاید همون موضوع پیشرفت گرافیکی و ... بود. ولی برداشته قیچی به دست سر و ته داستان رو زده و...
الانم توی همین ریمیک ۴، یه جاهایی رو برداشته تغییر داده که... نمی دونم چی بگم
البته این عده ی انگشت شمار فعلاً خودشون بازی نکردن که ببینن به مذاقشون خوش میاد یا نه، شاید خوش آمدچیزی رو کات نکرده اصلا کات های نسخه چهارم درمقایسه با نسخه سوم مثل جوک میمونه
کات های نسخه سوم یه توهین به طرفدارای بازی بود که تو تمام نقدا شاهدش بودیم
ولی کات های نسخه چهارم در جهت واقعه تر شدن داستان و عوامل محیطی هست که منتقدی مثل ای جی ان و گیم اسپات نکته مثبت دونستن
کسایی که هم به مذاقشون خوش نیومده بیشتر بخاطر اون حس و خاطره ای هست که باهاش دارن که بشدت انگشت شمار هم هست
