یکسری نکات را که گفته را کاملا قبول دارم،به طور کلی گفته که بازی در هر بخشی خلاقیت و ایده های جدیدی را مطرح می کنه ولی رویشان تمرکز نمی کنه و به همین خاطر این بخش ها با هم هارمونی ندارند،اگر در نسخه های بعدی روی همین ایده هایی که در حال حاضر در بازی وجود داره بیشتر کار بکنند،می تونند از لحاظ گیم پلی یک بازی تقریبا بی نقص بسازند،به همین خاطر به نظرم نقد تقریبا منصفانه ای کردهPost Arcade : 50
Nier: Automata review: Creative, daring, ambitious — oh, and also a big fat mess
متا رو آورد روی 89![]()
متا 90 باشه و نمره 5 دادن منصفانست ؟؟؟؟یکسری نکات را که گفته را کاملا قبول دارم،به طور کلی گفته که بازی در هر بخشی خلاقیت و ایده های جدیدی را مطرح می کنه ولی رویشان تمرکز نمی کنه و به همین خاطر این بخش ها با هم هارمونی ندارند،اگر در نسخه های بعدی روی همین ایده هایی که در حال حاضر در بازی وجود داره بیشتر کار بکنند،می تونند از لحاظ گیم پلی یک بازی تقریبا بی نقص بسازند،به همین خاطر به نظرم نقد تقریبا منصفانه ای کرده
خوب نمرش روي متا تاثير ميزاره نه نقدش ، حالا ميخواد بهترين نقد تاريخم نوشته باشه چه فايده وقتي بدترين نمره بازيو داده و متا كشيده پايينشما اصلا پست من و پشت بندش پست دوستمون red dead رو خووندی ؟؟؟
ما کجا گفتیم 5 ای که داده خوبه؟؟ ما گفتیم نقدی که نوشته نقد خوبی هست..........حالا اینکه نمرش چیه بحث دیگس(میشه همین ایرادارم یکی دیگه بگیره و مثلا 8 بده)فقط به نمره نگاه نکنید که.....نمره شاید 10 درصد کار باشه 90 درصد اهمیت خود نقد
ایرادایی که کلا به بازی گرفته خوب و موشکافانه بوده...(کلی هم میشه روش بحث کرد)
.
شما اصلا پست من و پشت بندش پست دوستمون red dead رو خووندی ؟؟؟متا 90 باشه و نمره 5 دادن منصفانست ؟؟؟؟
والا ایرادات رو منم قبول دارم.ولی این نمره رو به یه بازی میدن که پر باگ باشه و بی سر و ته باشه و اعصاب خورد کن.نه این بازی....اتفاقا نقدشون رو بخوونید نقد نسبتا خوبی هست و نکاتی رو میگه که کاملا قابل تامل هست.
من خودم بازی رو تموم کردم و دارم دفعات بعدی رو میرم و اکثر انتقاداتی که تو نقد هست رو قبول دارم ولی اینکه همه اینا 5 نمره از بازی کم می کنن یا مثلا 2 نمره یا 3 نمره مساله ای که هست که بسته به نگاه هر منتقد متفاوت
.
من میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بوداتفاقا نقدشون رو بخوونید نقد نسبتا خوبی هست و نکاتی رو میگه که کاملا قابل تامل هست.
من خودم بازی رو تموم کردم و دارم دفعات بعدی رو میرم و اکثر انتقاداتی که تو نقد هست رو قبول دارم ولی اینکه همه اینا 5 نمره از بازی کم می کنن یا مثلا 2 نمره یا 3 نمره مساله ای که هست که بسته به نگاه هر منتقد متفاوت
اشکال نداره بره زلداشو بازی کنه ، مناسب سنش نیس این بازیا خومن میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بودایشون هم باز به یک پایان رسیده و تصمیم گرفته که بازی رو ادامه نده
این Endingها پایان بازی نیستن. خود بازی خیلی واضح و مشخص این رو میگه. اینکه یه منتقدی میاد بازی رو تموم نکرده نقدش میکنه و بعد میگه «خب بازی به نظر من خوب نبود ۵/۱۰». واقعا آدم هیچ جوره نمیتونه این حرکتش رو توجیه کنه و باهاش کنار بیاد. خصوصا وقتی منتقد خیلی راحت میاد همچین توییتی میده:
![]()
خب اجبار که نکردن وقتی دوست داری زلدا بازی کنی بیای نقد Nier رو برداری و بعد وقتی بازی بهت میگه هنوز داستان ادامه داره و شخصیتها و سیستمای جدیدی هست که ندیدی، بیای بگی «نه من به اندازه کافی دیدم و میخوام برگردم سروقت زلدا --> ۵/۱۰»
این اوج غیر حرفهای بودن یه منتقد رو میرسونه. خداییش باید یه جور نظارتی روی نقدها باشه. اینجور نقد کردن یه بازی مثل این میمونه که یه منتقد سینما ۱۵-۲۰ دقیقه از یه فیلم ۲ ساعته رو ببینه و بعد بیخیال بقیهاش بشه و براساس همون ۲۰ دقیقه اول کل فیلم رو نقد کنه.
من میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بودایشون هم باز به یک پایان رسیده و تصمیم گرفته که بازی رو ادامه نده
این Endingها پایان بازی نیستن. خود بازی خیلی واضح و مشخص این رو میگه. اینکه یه منتقدی میاد بازی رو تموم نکرده نقدش میکنه و بعد میگه «خب بازی به نظر من خوب نبود ۵/۱۰». واقعا آدم هیچ جوره نمیتونه این حرکتش رو توجیه کنه و باهاش کنار بیاد.
دلیل تکرار نکردن بازی در خود نقد وجود داره،نوشته که اگر بازی چندین اندینگ داره باید از لحاظ گیم پلی به صورتی باشه که فقط به خاطر داستان بازی را دوباره تکرار نکنه،دلیل اشتباهی هم نیست،این انگار یک فیلم فقط ۱۰ دقیقه پایانی اش فرق داشته باشه ولی مجبور باشی هر دفعه همان فیلم را برای پایان متفاوتش ببینی،به نظرم اگر مثل devil may cry 3 می شد با یک شخصیت کاملا جدید مثل ورجیل بازی کرد که گیم پلی اش کاملا متفاوت است،خودش بهانه ای می شد که اکثر مخاطبین را به تکرار ترغیب بکنهمن میتونستم نقدش رو قبول کنم اگر طرف واقعا بازی رو تموم کرده بودایشون هم باز به یک پایان رسیده و تصمیم گرفته که بازی رو ادامه نده
این Endingها پایان بازی نیستن. خود بازی خیلی واضح و مشخص این رو میگه. اینکه یه منتقدی میاد بازی رو تموم نکرده نقدش میکنه و بعد میگه «خب بازی به نظر من خوب نبود ۵/۱۰». واقعا آدم هیچ جوره نمیتونه این حرکتش رو توجیه کنه و باهاش کنار بیاد. خصوصا وقتی منتقد خیلی راحت میاد همچین توییتی میده:
![]()
خب اجبار که نکردن وقتی دوست داری زلدا بازی کنی بیای نقد Nier رو برداری و بعد وقتی بازی بهت میگه هنوز داستان ادامه داره و شخصیتها و سیستمای جدیدی هست که ندیدی، بیای بگی «نه من به اندازه کافی دیدم و میخوام برگردم سروقت زلدا --> ۵/۱۰»
این اوج غیر حرفهای بودن یه منتقد رو میرسونه. خداییش باید یه جور نظارتی روی نقدها باشه. اینجور نقد کردن یه بازی مثل این میمونه که یه منتقد سینما ۱۵-۲۰ دقیقه از یه فیلم ۲ ساعته رو ببینه و بعد بیخیال بقیهاش بشه و براساس همون ۲۰ دقیقه اول کل فیلم رو نقد کنه.
البته دلیلش رو گفته که چرا دفعات بعد تکرار نکرده بازی رو که به نظر من هم دلیل منطقی هست:
از بس دنیای بازی خالی و کم چالش و ماموریتای فرعی تکراری هستن که فکر اینکه این روند رو (حالا تو دفعات بعد با مقداری تفاوت تو روایت و مسیرا)تکرار کنی خسته کننده بوده و متقاعدتش نکرده برای تکرار
به نظر من هم میتونه دلیل قانع کننده ای باشه چون برا منی که این بازی جزو مورد انتظارترین بازیهای سالم بوده و همون روز اول هم گرفتم این مشکل بوده که به نظرم بزرگترین مشکل بازیه
.
مهم نیست دلیلش چی باشه، نقد یک بازی وقتی اون رو به صورت کامل انجام نداده باشی کار اشتباه و غیر حرفهایانهای. منظورم من از کامل کردن این نیست که بازی رو ۱۰۰٪ کنند، کامل کردن اینه که حداقل داستان بازی رو تا آخر برن و تمام سیستمای بازی رو دیده باشن.دلیل تکرار نکردن بازی در خود نقد وجود داره،نوشته که اگر بازی چندین اندینگ داره باید از لحاظ گیم پلی به صورتی باشه که فقط به خاطر داستان بازی را دوباره تکرار نکنه،دلیل اشتباهی هم نیست،این انگار یک فیلم فقط ۱۰ دقیقه پایانی اش فرق داشته باشه ولی مجبور باشی هر دفعه همان فیلم را برای پایان متفاوتش ببینی،به نظرم اگر مثل devil may cry 3 می شد با یک شخصیت کاملا جدید مثل ورجیل بازی کرد که گیم پلی اش کاملا متفاوت است،خودش بهانه ای می شد که اکثر مخاطبین را به تکرار ترغیب بکنه
درباره به پایان رساندن و کامل کردن بازی ها هم همین زلدا هم اکثر منتقد ها فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد بازی را کامل کردند و بر همان اساس نمره دادند،خیلی کم پیش میاد که منتقدی یک بازی open world را تقریبا کامل بکند و بعد نظرش را بنویسه
من خودم این موارد را می دونم,حرفت هم درست هست,ولی وقتی یک بازی عرضه می شه,هر منتقدی با هر سلیقه ای بازی را انجام می ده,خودش هم در آخر نقد گفته که بازی را کامل نکرده(می تونست اصلا اشاره نکنه) در واقع می خواسته بگه که بازی دلیل کافی برای به پایان رساندن بهش نمی ده و به همین خاطر این مورد را یک نکته منفی حساب کرده,الان مثلا فکر می کنید تمام کسانی که نمره بالا دادند بازی را کامل کردند؟مهم نیست دلیلش چی باشه، نقد یک بازی وقتی اون رو به صورت کامل انجام نداده باشی کار اشتباه و غیر حرفهایانهای. منظورم من از کامل کردن این نیست که بازی رو ۱۰۰٪ کنند، کامل کردن اینه که حداقل داستان بازی رو تا آخر برن و تمام سیستمای بازی رو دیده باشن.
من تا الان چندین بار این موضوع رو تکرار کردم و مطمئنم دیگه خوندش داره کمی آزار دهنده میشه، ولی NG+ توی نیر محتویات تکراری نیست. شخصیت جدید، سیستمای جدید، سلاحها و داستان همشون تازهاند. NG+ صرفا یک پایان تازه نیست!کاری که ایشون کرده مثل اینه که کسی بیاد بعد از تموم کردن Chapter 1 بازی MGSV اون رو نقد کنه. اینکه Credits رو میبینی حتما به معنی تموم کردن بازی نیست.
در مورد اینکه بازی چندین Route داره و هر کدوم داستان رو از یک زاویه دیگه نشون میدن هم من این رو به هیچ عنوان یه اشکال نمیدونم. این صرفا یه نوع متفاوت از روایت داستان که Yoko Taro اون رو خیلی خیلی خوب انحام میده. بین حدود ۶۰ نفری که تا الان نیر رو نقد کردن فقط این منتقد محترم و اون دوستمون از Gamekult اومدن از این مورد ایراد گرفتن اونم بدون اینکه اصلا تجربهاش کنند و بدونند دقیقا به چه صورت این روایات مختلف داستان اتفاق میوفته. بازی خیلی خوب روایات داستان از زوایای مختلف رو انجام میده و برای همینه که بیش از ۵۰ و خوردهای منتقد دیگه (که بازی رو ادامه دادن و تا آخر رفتن) مشکل خاصی با این مورد نداشتن.
اینکه نظر کسی با بقیه فرق کنه ایرادی نداره و من خودم هم به هیچ عنوان با این قضیه مشکلی ندارم. ولی اینکه یه شخص بیاد از روی بی علاقگی یا تنبلی بازی رو نصفه کاره بزاره و بعد بیاد نقدش رو سرسری بنویسه و بگه بازی حس ناکامل بودن داره (در حالی که هنوز بیشتر از نصف بازی رو ندیده...)، نهایت بیمسئولیته. خصوصا به عنوان یه منتقد حرفهای. منتقد بودن تفریح یا سرگرمی نیست و یه شغله که ایشون داره ازش پول در میاره. هر شغل هم الزامات خاص خودش رو داره و تموم کردن یک بازی قبل از نقد اون، یکی از پایهای ترین الزامهای منتقد بودن در صنعت گیمه. الان حتی یکی از منتقدای دیگه هم از ایشون توی توییتر انتقاد کرده و گفته به عنوان یه منتقد این صنعت وظیفه ماست قبل از نقد بازیها رو تا آخر بریم.
در کل من نقد ایشون رو هیچ جوره قابل توجیه نمیبینم. سایت متاکریتیک اگه واقعا میخواد حرفهای عمل کنه، باید یه سری استانداردها برای ثبت نقد توی سایتش داشته باشه.
NieR: Automata is the rare title that showcases what's absolutely so special about video games as a medium. From storytelling to gameplay, this is a truly unique experience that needs to be played.
It’s such an interesting meld of open RPG, twitch action, platformer, bullet hell shooter that shouldn’t be ignored by anyone. In the slew of amazing games this spring release season, it’s easy to forget about this gem because it’s a sequel. Don’t let that happen to you.
ناسلامتی من خودم الان دارم NG+ بازی می کنم و کاملا واقفم به این مسایلمن تا الان چندین بار این موضوع رو تکرار کردم و مطمئنم دیگه خوندش داره کمی آزار دهنده میشه، ولی NG+ توی نیر محتویات تکراری نیست. شخصیت جدید، سیستمای جدید، سلاحها و داستان همشون تازهاند. NG+ صرفا یک پایان تازه نیست!کاری که ایشون کرده مثل اینه که کسی بیاد بعد از تموم کردن Chapter 1 بازی MGSV اون رو نقد کنه. اینکه Credits رو میبینی حتما به معنی تموم کردن بازی نیست.
البته دلیلش رو گفته که چرا دفعات بعد تکرار نکرده بازی رو که به نظر من هم دلیل منطقی هست:
از بس دنیای بازی خالی و کم چالش و ماموریتای فرعی تکراری هستن که فکر اینکه این روند رو (حالا تو دفعات بعد با مقداری تفاوت تو روایت و مسیرا)تکرار کنی خسته کننده بوده و متقاعدتش نکرده برای تکرار
به نظر من هم میتونه دلیل قانع کننده ای باشه چون برا منی که این بازی جزو مورد انتظارترین بازیهای سالم بوده و همون روز اول هم گرفتم این مشکل بوده که به نظرم بزرگترین مشکل بازیه
.
دلیل تکرار نکردن بازی در خود نقد وجود داره،نوشته که اگر بازی چندین اندینگ داره باید از لحاظ گیم پلی به صورتی باشه که فقط به خاطر داستان بازی را دوباره تکرار نکنه،دلیل اشتباهی هم نیست،این انگار یک فیلم فقط ۱۰ دقیقه پایانی اش فرق داشته باشه ولی مجبور باشی هر دفعه همان فیلم را برای پایان متفاوتش ببینی،به نظرم اگر مثل devil may cry 3 می شد با یک شخصیت کاملا جدید مثل ورجیل بازی کرد که گیم پلی اش کاملا متفاوت است،خودش بهانه ای می شد که اکثر مخاطبین را به تکرار ترغیب بکنه
درباره به پایان رساندن و کامل کردن بازی ها هم همین زلدا هم اکثر منتقد ها فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد بازی را کامل کردند و بر همان اساس نمره دادند،خیلی کم پیش میاد که منتقدی یک بازی open world را تقریبا کامل بکند و بعد نظرش را بنویسه