امتیازات Hatred

  • Thread starter Thread starter Durance
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Durance

کاربر سایت
Hatred

qXiMC.png

Platform : PC
Genre : Isometric Shooter
Developer : Destructive Creations
Publisher : Destructive Creations

Softpedia : 70
GRYOnline.pl : 65
Destructoid : 55​
Zvgcj.png
 
دوستان بازی‌هایی با درجه سنی فقط بزرگسال بر روی کنسول‌ها منتشر نمیشن ؟؟؟؟؟؟؟
یعنی مخاطبین کنسول گیمرها اکثرا نوجوان هستن ؟؟


ماکه 31 سالمونه دیگه زندگی ها باختیم . این بازیها برامون جنبه fun داره. زدیم دانلود (:|
 
آخرین ویرایش:
من Burnout بازی کردم و درسته که نیوفتادم تو اوتوبان خلاف برم،ولی بمبو گزاشتم تو ماشین فرستادم وسطه 4راهه محل و یه ملتیو فرستادم هوا! قرار شد تاثیرش 100%ی نباشه دیه!:دی آقا اینم یه بازیه مثل بقیه! بچه ی 13 ساله هم تجربش میکنه و هیچ مشکلیم واسش پیش نمیاد!الان خود من، از بچگی نشستم شورش(Streets of Rage) و اویل و این بازیارو انجام دادم! الان من از بچه گربه آرومترم عمو! نه با مشت به کسی زدم و نه از تاریکیو تنها بودن میترسم و نه فکر میکنم زامبی وجود داره و از اینجور بساطا که در کامنت-نقل قولی که از دوستمون بیان شده بود! درسته گفته اسلحه برنمیداره بره بکشه، ولی همون aggressive behavior هم نیست جان من! نمونشم خود من!:دی
 
طرف میاد همچین میگه بازی خشونت افراطی داره انگار تا دیروز توی بازی ها تی تاپ میکشته بابا بازی رو بگیر بازی کن اگه بد بود خوشت نیومد بیا من پولتو بدم این فقط یک بازی با نواوری خاص خودشه و حیف ادم تجربه اش نکنه البته حق میدیم بازی کپی شده از فیلم های هالیودی و داستان های کلیشه ایی شستشوی مغزی داده این بازی خوبه برای رفعش
 
دوستانی که میگن خشونت فرق نداره و توی بقیه بازیها هم می‌کشید.

کشتن حتی توی قوانین مدنی هم به شکلهای مختلفی هست و فرق داره چه برسه به بازی. به طور مثل در در قوانین مدنی

1- اگر شما برید توی خیابون و یه نفر دیگه رو بکشید این به عنوان جنایت و قتل محسوب میشه و شما هم قاتل که قانون در مورد شما یه چیزی میگه

2- اگر کسی به شما حمله بکنه و بخواد به شما آسیبی بزنه اونوقت شما باهاش درگیر بشید و بکشیدش اونوقت قانون این رو به عنوان دفاع از خود قلمداد میکنه و حکمش چیز دیگه ای هست

حالا همین موضوع در بازیها هم صدق میکنه. در بازیهایی مثل Manhunt و Carmageddon و همین بازی Hatred خشونت از نوع اول هست و شما به عناون یک قاتل زنجیره‌ای اقدام به بازی میکنید که خب تاثیرات روانی باز کاملا مشخص هست

ولی در خیلی از بازیها دیگه خشونت از نوع دوم هست بویژه اینکه در خیلی از این بازیها طرف مقابل شما انسان هم نیست. برای مثال

در بازیهایی مثل رزیدنت اویل، سایلنت هیل و ... شما موجوداتی رو می‌کشید که انسان نیستند و زامبی و ... هستند
در GeOW و Halo و بازیهایی از این دست طرف مقابل شما موجودات بیگانه هستند
و ...

اگر دقت کنید خشونت کاراکتر بازی در این نوع بازیها در راستای دفاع از خود و خانواده و کشور و ... هست که از جنبه روانی هم کاملا با خشونت نوع اول فرق داره و تاثیراتش هم کاملا فرق میکنه.

پ.ن : دوستن لطفا بجای مسخره کردن و کنایه زدن و توهین، گفتگوی منطقی کنند
 
آخرین ویرایش:
من یه سری ویدئو از بازی دیدم. با روحیه لطیف من سازگار نیست :دی
 
کلا اینکه در مورد چنین بازی آشغالی میاید اینطوری بحث می کنید پتانسیل طنز جالبی داره . کاری به خشونت بازی ندارم اما سازنده خیلی شیک اومده با ترفند زشتی آشغال خودش اینطوری سر زبون ها انداخته :

Gamespot : 3

1380514332226093278_Untitled.jpg
 
واقعا مشکلتون با این بازی چیه؟ (بله بازی:d)
اگر مشکلتون هدف بازی و به طور کلی ایده کشتن آدم ها و ایجاد حس تنفر در شما هست، که خب سوال برای آدم پیش میاره. هممون توی خیلی از بازیا آدم میکشیم. توی GTA میکشیم و برامون فان هست (و ایضا خیلی کارهای دیگه)، توی MK طرف رو از 2تا پا خوشگل جر میدیم و سگ ذوق میشیم (و نکته اینجاست به شدت هم محبوبیت داره این نوع کشتن ها و هر چی خشن تر باشه، محبوبیتش بالاتر هم میره)، توی Manhunt سر طرف رو با قمه و ساطور قطع میکنیم و حس لذت بخش انتقام رو توی وجودمون حس میکنیم و ...
اگر واقعا مشکل هست، باید اونجا هم مشکل وجود داشته باشه و اونجا هم حس تنفر درتون ایجاد کنه. .منظورم اینه که کشتن قرار نیست برای آدمای بیگناه بد و برای دشمن، خوب باشه. کشتن، کشتنه. و همه این قضایا توی یه بازی داره اتفاق میوفته:d در واقع مردم از خشونت بالا توی بازی لذت میبرن، اما اگه توی واقعیت رخ بده، مخالفت میکنن (که این خودش یه نوع تناقض توی رفتارشون هست:d). البته من درک میکنم بعضیا چه حسی دارن:d من اون زمان که 13-14 سال داشتم، توی Counter Strike وقتی برای اولین بار با تیم تروریست، یکی از افراد واحد ضد تروریست رو کشتم، یه حس گناه درم ایجاد شد و به شدت احساس پشیمونی کردم:)):d ولی خب در نهایت اون یه بازی بود و واقعیت نداشت:d
از 13 -14 سالگی احساس گناه میکردی ؟!:d
اینو که گفتی ما پنجم دبستان بودیم کانتر میزدیم ، طرف که هدشات میکردیم حس لذت و ذوق میداد مخصوصا وقتی تیر توی مغزش میرفت و میپرید بالا یکخورده :d
 
دوستانی که میگن خشونت فرق نداره و توی بقیه بازیها هم می‌کشید.

کشتن حتی توی قوانین مدنی هم به شکلهای مختلفی هست و فرق داره چه برسه به بازی. به طور مثل در در قوانین مدنی

1- اگر شما برید توی خیابون و یه نفر دیگه رو بکشید این به عنوان جنایت و قتل محسوب میشه و شما هم قاتل که قانون در مورد شما یه چیزی میگه

2- اگر کسی به شما حمله بکنه و بخواد به شما آسیبی بزنه اونوقت شما باهاش درگیر بشید و بکشیدش اونوقت قانون این رو به عنوان دفاع از خود قلمداد میکنه و حکمش چیز دیگه ای هست

حالا همین موضوع در بازیها هم صدق میکنه. در بازیهایی مثل Manhunt و Carmageddon و همین بازی Harted خشونت از نوع اول هست و شما به عناون یک قاتل زنجیره‌ای اقدام به بازی میکنید که خب تاثیرات روانی باز کاملا مشخص هست

ولی در خیلی از بازیها دیگه خشونت از نوع دوم هست بویژه اینکه در خیلی از این بازیها طرف مقابل شما انسان هم نیست. برای مثال

در بازیهایی مثل رزیدنت اویل، سایلنت هیل و ... شما موجوداتی رو می‌کشید که انسان نیستند و زامبی و ... هستند
در GeOW و Halo و بازیهایی از این دست طرف مقابل شما موجودات بیگانه هستند
و ...

اگر دقت کنید خشونت کاراکتر بازی در این نوع بازیها در راستای دفاع از خود و خانواده و کشور و ... هست که از جنبه روانی هم کاملا با خشونت نوع اول فرق داره و تاثیراتش هم کاملا فرق میکنه.

پ.ن : دوستن لطفا بجای مسخره کردن و کنایه زدن و توهین، گفتگوی منطقی کنند

نه اینکه ازین بازی بخوام دفاع کنما. نه. قبلا هم گفتم اینا برای جلب توجه و به خاطر اینکه تقریبا چیز خاصی برای ارائه نداشتن بدست به اینکار زدن. اصولا حرف زدن درباره ی این بازی خدمت به سازنده ها وعدم خلاقیتشونه ! :d

نکته ی دوم. انقدر خشونت داریم دور و برمون میبینیم، انقدر فیلمهایی که وحشیگری شبه انسانها رو داره نشون میده(و راستش رو بخواین آدم به شک میفته که نکنه اینها انسان واقعین) که دیگه تجربه ی این بازی اونچنان هم جدا از زندگی واقعیمون نیست.

نکته ی سوم. اینکه صرفا یک دلیل بتراشی و بگی من به این دلیل آدمها رو-یا هر موجود جانداری رو میکشم که کافی نیست-. یعنی تو همون Halo یا RE... بازی داره دیگری سازی میکنه. خیلی ساده به شما میگه هر چه که هرچی شبیه شما بود دوسته هر چی که شبیه شما نبود باید کشته بشه. خیلی از بازیهای دیگه این دیگری رو سازی رو با چهره نشون میدن یا لباس یا خیلی چیزای دیگه

نکته ی چهارم. این رو هم قبلا گفتم. خشونتی که توی GTA هست هیچ دلیل موجهی نداره. شما احتیاج به یه ماشین دارین تا از نقطه A برین به نقطه B. خیلی ساده یه NPC رو از ماشینش پرت میکنین بیرون و سوار میشین :d (اصولا اسم بازی هم یه جورایی به همین موضوع اشاره داره) نگین که تاکسی میگیرین چون باور نمیکنم. یا اینکه پول کافی ندارین تا یه آیتم بخرین، یه بدبخت رو میکشین یا یه بانک رو میزنین و پول به دست میاد. تا مثلا یه عینک دودی بخرین :|!! اصولا از ابتدا تا انتها کار خلاف میکنین، آدم میکشین، منفجر میکنین و... تا دو تا آیتم بخرین یا دلتون خنک شه! دقت کردین که کل اون دنیا ساخته شده برای شما؟ به نظرتون این نهایت خودخواهی نو خودمحوری نیست؟ خب حالا من یه چیزی رو بهتون میگم. کلا بازیهای رایانه ای بیشتر بر مبنای همین خودمحوری پیش رفتن. جز عده ی معدودی که خواستن حداقل یک تلاشی بکنن که شما به فکر بقیه هم باشین اصولا بازیهای رایانه ای- مخصوصا تکنفره- تلاششون اینه که به شما القا کنن که این جهان برای شماست. هر کاری رو مختارین انجام بدین. با مجازات خاصی هم در قبال کاراتون مواجه نمیشین. فوقش دو تا پلیس میریزن سرتون شما هم یا میکشین یا در میرین و ازین رفتار قهرمانانه لذت میبرین. اگر هم مردین اتفاقی نیفتاده که! از "save" میاین!!! البته من جلوش گارد خاصی نمیگیرم. به هر حال منطق بازی همینه. اصولا بازی کامپیوتری همینه.

دوستمون مثال خیلی خوبی زد. سالهاست سازنده های MK دارن از همین طریق پول در میارن. خشونت بیدلیل. شما حریفت رو شکست دادی. دیگه این رفتار ها چه توجیهی داره؟ دل و روده و مغز و ... دیگه وصفش انقدر حال به همزنه که مشخصه. از همون ابتدا هم شهرتش به خاطر همین ها بود. حالا به نظرتون اون چون MK هست نباید چیزی بهش گفت و این عنوان چون جدیده باید اعتراض کرد؟
GoW همین الان هم یه شاهکار محسوب میشه. رفتارهای کریتوس در قبال مثلا یه سرباز ساده که اصلا کاری هم به کارش نداره رو چطور توجیه میکنین؟ دلش از زئوس پره به اون بیچاره ها چه مربوط؟

بازی رایانه ای قرار نیست از قوانین دنیای واقعی تبعیت کنه. و الا اسمش بازی نبود. به شدت اعتقاد دارم مسئله ی سن و شعور مهمه. یعنی والدین نباید بزارن یه بچه ی پنج شش ساله بشینه پای بازیهایی که اصلا و ابدا مناسبش نیست. ولی اینجا فروم تخصصی گیمه. همه دیگه میدونن که قرار نیست رفتارهایی که توی GTA انجام میدن رو توی دنیای واقعی هم تکرار کنن. شخصی که بالغ باشه و بخواد اینطوری تاثیر بپذیره کلا مشکل داره. بازی نباشه یه چیز دیگه. الان مگه اعضای داعش گیمر بودن همشون؟ :d نخیر. عوامل دیگه ای دخیل بوده که اگه بخوایم بهشون بپردازیم هم از حوصله ی بحث خارجه و هم برای فروم با این شرایط مشکل ساز.

خشونت توی بازی های رایانه ای قدمتش خیلی زیاده. شاید به اندازه عمرش. میشه گفت خیلی وقتها اصلا جدایی پذیر هم نیست. اگه مشکلی هم هست صرفا مشکل Hatred نیست. منظورم اینه که استاندارد دوگانه نباید داشت. من توی این بازی جذابیتی نمیبینم. نوش جان طرفداراش.
 
@Mr. Children
بالاخره یکی حرف دل منو زد .
منم منظورم همینه که شما گفتی .
شما مارکتینگ Mortal Kombat یا GTA بازی های معروف که خشن هستن . کدومشون اومدن به صراحتا مثلا بیان بگن " دل و روده حریفان خود را بیرون بریزید و حال کنید!!"
ممکنه توی تریلر هاشون هم خشونت نوشن بدن ولی هدف اصلی مثلا GeOW سلاخی نیست . دفاع از دوستات و کشورت ( منظورم توجیه خشونت نیست . براساس شرایط و setting اون دنیایی که بازی داره رخ میده )
من مشکلم با این بازی به خصوصه . (رو بقیه بازی هایی که گفتم هم میشه بحث کرد) وگرنه من خودم عاشق GeOW و GTA و GOW هستم
 
کلا اینکه در مورد چنین بازی آشغالی میاید اینطوری بحث می کنید پتانسیل طنز جالبی داره . کاری به خشونت بازی ندارم اما سازنده خیلی شیک اومده با ترفند زشتی آشغال خودش اینطوری سر زبون ها انداخته :

Gamespot : 3

1380514332226093278_Untitled.jpg
بازی حقش بیشتر از 3 هستش!
همین الان بازی کردمش.
خشونت بازی 1/200000000 بازی مثل مرتال کمبته.
بازی فانیه و گرافیکش واقعا جالبه
گشتن تو شهرش خیلی حال میده و قدرت تخریبش واقعا عالیه.
ولی بعد یه مدت خسته کننده میشه چون execution هاش محدوده
به نظرم من نمره منطقی بره این بازی بین 6 تا 7.5 .
ولی 3؟نه!!!!!!
بازی بدی نیست ولی عالی هم نیست کاملا متوسطه.
رسما gs شده جلب توجه همین.
یکی از بازیاییه که نباید به نمره اهمیت بدید فقط بشینید بازی کنید.

- - -ویرایش - - -

نه اینکه ازین بازی بخوام دفاع کنما. نه. قبلا هم گفتم اینا برای جلب توجه و به خاطر اینکه تقریبا چیز خاصی برای ارائه نداشتن بدست به اینکار زدن. اصولا حرف زدن درباره ی این بازی خدمت به سازنده ها وعدم خلاقیتشونه ! :d

نکته ی دوم. انقدر خشونت داریم دور و برمون میبینیم، انقدر فیلمهایی که وحشیگری شبه انسانها رو داره نشون میده(و راستش رو بخواین آدم به شک میفته که نکنه اینها انسان واقعین) که دیگه تجربه ی این بازی اونچنان هم جدا از زندگی واقعیمون نیست.

نکته ی سوم. اینکه صرفا یک دلیل بتراشی و بگی من به این دلیل آدمها رو-یا هر موجود جانداری رو میکشم که کافی نیست-. یعنی تو همون Halo یا RE... بازی داره دیگری سازی میکنه. خیلی ساده به شما میگه هر چه که هرچی شبیه شما بود دوسته هر چی که شبیه شما نبود باید کشته بشه. خیلی از بازیهای دیگه این دیگری رو سازی رو با چهره نشون میدن یا لباس یا خیلی چیزای دیگه

نکته ی چهارم. این رو هم قبلا گفتم. خشونتی که توی GTA هست هیچ دلیل موجهی نداره. شما احتیاج به یه ماشین دارین تا از نقطه A برین به نقطه B. خیلی ساده یه NPC رو از ماشینش پرت میکنین بیرون و سوار میشین :d (اصولا اسم بازی هم یه جورایی به همین موضوع اشاره داره) نگین که تاکسی میگیرین چون باور نمیکنم. یا اینکه پول کافی ندارین تا یه آیتم بخرین، یه بدبخت رو میکشین یا یه بانک رو میزنین و پول به دست میاد. تا مثلا یه عینک دودی بخرین :|!! اصولا از ابتدا تا انتها کار خلاف میکنین، آدم میکشین، منفجر میکنین و... تا دو تا آیتم بخرین یا دلتون خنک شه! دقت کردین که کل اون دنیا ساخته شده برای شما؟ به نظرتون این نهایت خودخواهی نو خودمحوری نیست؟ خب حالا من یه چیزی رو بهتون میگم. کلا بازیهای رایانه ای بیشتر بر مبنای همین خودمحوری پیش رفتن. جز عده ی معدودی که خواستن حداقل یک تلاشی بکنن که شما به فکر بقیه هم باشین اصولا بازیهای رایانه ای- مخصوصا تکنفره- تلاششون اینه که به شما القا کنن که این جهان برای شماست. هر کاری رو مختارین انجام بدین. با مجازات خاصی هم در قبال کاراتون مواجه نمیشین. فوقش دو تا پلیس میریزن سرتون شما هم یا میکشین یا در میرین و ازین رفتار قهرمانانه لذت میبرین. اگر هم مردین اتفاقی نیفتاده که! از "save" میاین!!! البته من جلوش گارد خاصی نمیگیرم. به هر حال منطق بازی همینه. اصولا بازی کامپیوتری همینه.

دوستمون مثال خیلی خوبی زد. سالهاست سازنده های MK دارن از همین طریق پول در میارن. خشونت بیدلیل. شما حریفت رو شکست دادی. دیگه این رفتار ها چه توجیهی داره؟ دل و روده و مغز و ... دیگه وصفش انقدر حال به همزنه که مشخصه. از همون ابتدا هم شهرتش به خاطر همین ها بود. حالا به نظرتون اون چون MK هست نباید چیزی بهش گفت و این عنوان چون جدیده باید اعتراض کرد؟
GoW همین الان هم یه شاهکار محسوب میشه. رفتارهای کریتوس در قبال مثلا یه سرباز ساده که اصلا کاری هم به کارش نداره رو چطور توجیه میکنین؟ دلش از زئوس پره به اون بیچاره ها چه مربوط؟

بازی رایانه ای قرار نیست از قوانین دنیای واقعی تبعیت کنه. و الا اسمش بازی نبود. به شدت اعتقاد دارم مسئله ی سن و شعور مهمه. یعنی والدین نباید بزارن یه بچه ی پنج شش ساله بشینه پای بازیهایی که اصلا و ابدا مناسبش نیست. ولی اینجا فروم تخصصی گیمه. همه دیگه میدونن که قرار نیست رفتارهایی که توی GTA انجام میدن رو توی دنیای واقعی هم تکرار کنن. شخصی که بالغ باشه و بخواد اینطوری تاثیر بپذیره کلا مشکل داره. بازی نباشه یه چیز دیگه. الان مگه اعضای داعش گیمر بودن همشون؟ :d نخیر. عوامل دیگه ای دخیل بوده که اگه بخوایم بهشون بپردازیم هم از حوصله ی بحث خارجه و هم برای فروم با این شرایط مشکل ساز.

خشونت توی بازی های رایانه ای قدمتش خیلی زیاده. شاید به اندازه عمرش. میشه گفت خیلی وقتها اصلا جدایی پذیر هم نیست. اگه مشکلی هم هست صرفا مشکل Hatred نیست. منظورم اینه که استاندارد دوگانه نباید داشت. من توی این بازی جذابیتی نمیبینم. نوش جان طرفداراش.
من اصولا نمیتونم منظورمو درست انتقال بدم:d
منظورم دقیقا همین چیزیه که دوستمون گفتن!
 
دوستانی که این بازی رو محکوم میکنن یه لحظه بشینن و به معنای درست لغوی و معنوی کلمه "بازی" فکر کنن. اینکه چه بازی هایی بازی کردن و چه بازی هایی رو دوست داشتن بازی کنن و چه بازی هایی رو دوست ندارن بازی کنن. مگه غیر از اینه که یه گیمر میتونه بین دنیای وسیع بازی ها دنبال علایق خودش بره؟ چون کلا توی بازی ها چیزایی رو تجربه میکنه که توی دنیای واقعی یا خیلی پرهزینه و دشواره یا غیرممکن. به بنده و شما اصلا مربوط نیست که کی توی این دنیا دنبال چی میگرده. این دنیای مجازی هرچیزی رو میتونه خلق کنه و کسی هم نمیتونه جلوش رو بگیره فقط مخاطب هاش باید در سن مناسب اون بازیو انجام بدن.یکی شاید هدفش ازبازی گشت و گذار و تجربه های جالبه یکی هم قتل و تجاوز و وحشیگری، از گیمرها انتظار این میره که بدونن توی چه دنیایی غرق شدن نه که بیان محدودیت های زندگی واقعی رو واردش کنن. هیچ ارزشی حاکم بر دنیای بازی های ویدیویی نیست، تمام.
 
1- نکته ی سوم. اینکه صرفا یک دلیل بتراشی و بگی من به این دلیل آدمها رو-یا هر موجود جانداری رو میکشم که کافی نیست-. یعنی تو همون Halo یا RE... بازی داره دیگری سازی میکنه. خیلی ساده به شما میگه هر چه که هرچی شبیه شما بود دوسته هر چی که شبیه شما نبود باید کشته بشه. خیلی از بازیهای دیگه این دیگری رو سازی رو با چهره نشون میدن یا لباس یا خیلی چیزای دیگه

2- دوستمون مثال خیلی خوبی زد. سالهاست سازنده های MK دارن از همین طریق پول در میارن. خشونت بیدلیل. شما حریفت رو شکست دادی. دیگه این رفتار ها چه توجیهی داره؟ دل و روده و مغز و ... دیگه وصفش انقدر حال به همزنه که مشخصه. از همون ابتدا هم شهرتش به خاطر همین ها بود. حالا به نظرتون اون چون MK هست نباید چیزی بهش گفت و این عنوان چون جدیده باید اعتراض کرد؟
GoW همین الان هم یه شاهکار محسوب میشه. رفتارهای کریتوس در قبال مثلا یه سرباز ساده که اصلا کاری هم به کارش نداره رو چطور توجیه میکنین؟ دلش از زئوس پره به اون بیچاره ها چه مربوط؟

3- بازی رایانه ای قرار نیست از قوانین دنیای واقعی تبعیت کنه. و الا اسمش بازی نبود. به شدت اعتقاد دارم مسئله ی سن و شعور مهمه. یعنی والدین نباید بزارن یه بچه ی پنج شش ساله بشینه پای بازیهایی که اصلا و ابدا مناسبش نیست. ولی اینجا فروم تخصصی گیمه. همه دیگه میدونن که قرار نیست رفتارهایی که توی GTA انجام میدن رو توی دنیای واقعی هم تکرار کنن. شخصی که بالغ باشه و بخواد اینطوری تاثیر بپذیره کلا مشکل داره. بازی نباشه یه چیز دیگه. الان مگه اعضای داعش گیمر بودن همشون؟ :d نخیر. عوامل دیگه ای دخیل بوده که اگه بخوایم بهشون بپردازیم هم از حوصله ی بحث خارجه و هم برای فروم با این شرایط مشکل ساز.

درود. با خیلی از بخشهای صحبتت موافقم ولی خب چند تا نکته رو هم بگم راجع به صحبتت

1- در مورد این نکته حرف شما درست هست ولی در مورد این بازیها مبارزه و کشتن بخشی از فرایند بازی است که گیم‌پلی اونو تشکیل میده. توی بازی ماریو هم حتی این موضوع وجود داره. ولی در مواردی مثل Carmageddon یا همین بازی بازی بخشی از فرایند تخلیه خوشنت و پردازش اون میشه و دقیقا همین بخش مشکل‌ساز میشه. در بازیهایی مثل Halo شما در انتهای بازی چقدر بخاطر کشت و کشتاری که کردی تحت تاثیر هستی؟ چقدر بخاطر داستان بازی؟ ولی در یک بازی مثل Carmageddon شما بازی رو اجرا میکنی که فقط و فقط بکشی و هیچ هدف دیگری رو دنبال نمی‌کنی

2- در مورد MK تا قبل از اجرای Fatality ها مثل بقیه بازیهای مبارزه‌ای است و هیچ فرق ندارد و مبارزه هم بخشی از حیات طبیعی انسان هست. اما در بخش Fatality من با شما تا حدی موافقم و تا حدی مخالف. موافقم از این نظر که نشان دادن اون همه خشونت واقعا لازم نیست و مخالم از این نظر که هدف این بازی اجرای Fatality نیست بلکه Fatality بخشی از بازی محسوب میشه که بازیکن میتونه به اختیار خودش اون رو انجام بده.
در مورد GOW هم مثل ماریو هیچ فرقی نداره. توی بازی ماریو هم شما دنبال Bowser هستی ولی کلی دشمن رو از سر راهت بر میداری تا به اون برسی و در مورد GOW هم همینطور هست و برای رسیدن به هدفش باید از سد سربازهایی که برای شکست کریتوس هجوم آوردن بگذره. می‌بینید که تمام اینها بخشی از بازی هست و در راستای داستان بازی و روایت آن انجام میشه و بازی رو هیچ کس برای اینکه شروع به کشت و کشتار بی‌وقفه بکنه شروع نمیکنه.

3- کاملا این حرف شما درست است و اگر اینطور نبود الان هیچ سیستم ESRB وجود نداشت. من اصلا بحثی راجع به تاثیر پذیری ندارم هرچند همون هم اگر به طور مکرر تکرار بشه تاثیر خودش رو میذار و فرد بالغ و غیر بالغ نمی‌شناسه و این چیزی هست که علم روانشناسی اون رو ثابت کرده.

در کل من بدون اینکه به مباحث روانشناسه بازی بپردازم و ... فقط و فقط به عنوان یک بازی به این ساخته نگاه میکنم و از نظر من این بازی بسیار کم‌ارزش‌ است و همین امتیازی که GameSpot داده باز هم از سر این بازی زیادی هست
 
دوستانی که این بازی رو محکوم میکنن یه لحظه بشینن و به معنای درست لغوی و معنوی کلمه "بازی" فکر کنن. اینکه چه بازی هایی بازی کردن و چه بازی هایی رو دوست داشتن بازی کنن و چه بازی هایی رو دوست ندارن بازی کنن. مگه غیر از اینه که یه گیمر میتونه بین دنیای وسیع بازی ها دنبال علایق خودش بره؟ چون کلا توی بازی ها چیزایی رو تجربه میکنه که توی دنیای واقعی یا خیلی پرهزینه و دشواره یا غیرممکن. به بنده و شما اصلا مربوط نیست که کی توی این دنیا دنبال چی میگرده. این دنیای مجازی هرچیزی رو میتونه خلق کنه و کسی هم نمیتونه جلوش رو بگیره فقط مخاطب هاش باید در سن مناسب اون بازیو انجام بدن.یکی شاید هدفش ازبازی گشت و گذار و تجربه های جالبه یکی هم قتل و تجاوز و وحشیگری، از گیمرها انتظار این میره که بدونن توی چه دنیایی غرق شدن نه که بیان محدودیت های زندگی واقعی رو واردش کنن. هیچ ارزشی حاکم بر دنیای بازی های ویدیویی نیست، تمام.
با این توصیفات شما از دنیای مجازی الان باید فروش مواد مخدر ، پور*و گرفی کودکان ، شکنجه ، قتل هم آزاد باشه چون هرکسی آزاده و میتونه هر کاری میخواد بکنه که اصلا هم چیزی نیست .
چراباید زیر پرچم آزادی بیان هر خواسته ای که میل نظر ماست و شاید یه عده مخالفش هستن رو بکوبیم و اصلا دربارش بحث کنیم ؟
به هر حال باید برای هر چیزی یک مرزی باشه مثل همین سیستم رده بندی بازی ها یا پلیس مجازی برای اون چیزهایی که بالا گفتم (منظورم فیل*ر کردن مثل کشور خودمون به هیچ وجه نیست)
اتفاقا بر روی بازی های ویدئویی هم ارزش هست . اصلا برای چی دنیای بازی های ویدئویی به وجود اومده ؟ چون سازنده یک بازی میخواد اون ارزش و اون هدفی که براش مهم هست رو به روش تعاملی تر از بقیه غالب های هنر نشون بده و مارو تو اون هدف و ارزشی که براش مهمه سهیم کنه
 
@Mr. Children
بالاخره یکی حرف دل منو زد .
منم منظورم همینه که شما گفتی .
شما مارکتینگ Mortal Kombat یا GTA بازی های معروف که خشن هستن . کدومشون اومدن به صراحتا مثلا بیان بگن " دل و روده حریفان خود را بیرون بریزید و حال کنید!!"
ممکنه توی تریلر هاشون هم خشونت نوشن بدن ولی هدف اصلی مثلا GeOW سلاخی نیست . دفاع از دوستات و کشورت ( منظورم توجیه خشونت نیست . براساس شرایط و setting اون دنیایی که بازی داره رخ میده )
من مشکلم با این بازی به خصوصه . (رو بقیه بازی هایی که گفتم هم میشه بحث کرد) وگرنه من خودم عاشق GeOW و GTA و GOW هستم

من منظورم دقیقا اینی نبود که شما گفتین :d بله اینها خیلی چیز خاصی نداشتن ارائه بدن زوم کردن روی این قضیه. ولی فکر نمیکنم حتی توی مارکتینگ انگشت کوچیکه سازنده های گیرز یا مرتال کامبت بشن. اضافه بر این من میگم شما خشونت و آدم کشی رو از MK بگیر چی توش میمونه؟ دیگه کسی حاضر به خریدش میشه؟ آخه اصلا کدوم سیستم ارزشی توی دنیای واقعی این fatality ها رو میپذیره؟ :d شما حالا هی بگو برای دفاع از Earthrealm داریم میجنگیم. ما توی MK مثلا یه سری خوب ها رو داریم یه سری بدها. ولی وقتی میرسه به این خشونت- که هسته اصلی MK هست- همه توی یک دسته قرار میگیرن. اینجاس که میبینی اون داستان پردازی ها بهانست. اصل همین خشونته که خوب و بد هم نمیشناسه.


هنوز وقتی از گیرز حرف میزنیم یاد همون "اره" میفتیم. من خیلی راحت میتونم این بازی رو به این صورت نقد بکنم. Lucust ها همون شرقی ها یا شاید روس ها هستن- یعنی به هر حال غربی نیستن- وحشی هستن، زبون نفهمن، کلا ارتباط باهاشون ناممکنه. چون وجود دارن پس تهدیدن! در نتیجه جرواجرشون میکنیم :d باور کنین خیلی ها بازی ها رو از همین زاویه نقد میکنن. کار به درستی و غلطی این نقد ندارم ولی میخوام بگم هسته هنوز هم همون خشونتست. پس ما با نگاه اخلاقی و moral نباید به Hatred حمله کنیم. تازه من مثلا میتونم اینطور از Hatred دفاع کنم که این بازی حداقل صداقت داره. خشونت رو لای زرورق داستان نمیپیچونه و بهت تحویل بده. میبینین هر کسی میتونه یه جور نتیجه بگیره :d

خود من شخصاً با بازی که صرفاً راه بیفتم تو کوچه آدم بکشم حال نمیکنم. خستم میکنه. حس خاصی ندارم. همین :d حالا بگردین ببینین بقیه بازیها دیگه چی دارن به شما ارائه بدن که نمرات بهتری میگیرن. با وجود اینکه هنوز هم خشن هستن. هنوز هم خشن بودنشون در همون حد Hatred هست-شایدم بیشتر- ولی خب سازنده به خودش زحمت داده کاری کرده که اکثریت خسته نشن و بارها و بارها بشینن بازی کنن.

این فرم هست که مهمه، فرم هست که میمونه. بحث اخلاقیات نیست- که اگه بود خیلی از بازیهای اون بیرون باید درجه AO میگرفتن به نظر من- بحث فرمه. ما داریم بازی میکنیم. باید engaged بشیم. نه اینکه دو ساعت بازی کنیم و ببینیم بازی دیگه چیزی برای ارائه نداره تا به ما بده. و این به نظرم مشکلیه که Hatred داره

در کل من بدون اینکه به مباحث روانشناسه بازی بپردازم و ... فقط و فقط به عنوان یک بازی به این ساخته نگاه میکنم و از نظر من این بازی بسیار کم‌ارزش‌ است و همین امتیازی که GameSpot داده باز هم از سر این بازی زیادی هست​



منم میخواستم همین رو بشنوم. به بازی به این خاطر که چیز خاصی برای ارائه نداره میشه ایراد گرفت. دیگه جنبه های روانشناسی کمی حاشیه ای هست.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or