Half-Life Alyx
ناشر: Valve
سازنده: Valve
سبک: FPS - VR
پلتفرم: Microsoft Windows
تاریخ عرضه: 23 مارس 2020
متاکریتیک | اوپن کریتیک
94 | 93
آخرین ویرایش:
این فشار ترس از Epic Games Store هست که به اینا سیخونک زد تا ip رو از خواب زمستونی بیدار کنن. وگرنه همین VR چندسالی هست که اومده چرا همون اولش به فکر نیافتادن. Gaben خیکی مارمولک تر از این حرفاست.با پیشنمایشهایی که از بازی دیدم مطمئنم که با یک بازگشت فوق العاده از HL طرفیم، اما محدودیتهای ذاتی VR و در حال گذار بودن تکنولوژیش شاید باعث بشه منتقدها ایراداتی بگیرند و با متای عجیب و غریبی مثل بقیهی HLها مواجه نشیم. اما نکتهی مثبت این ماجرا بیدار شدن IPئه. از محتوای گفتوگوی نیم ساعتهی IGN با گیب و رابین واکر طراح ارشد بازی مشخص بود که والو برای احیای HL برنامه داره! شاید عمو گیب یکم فازش متفاوت شده باشه و دغدغهی فکریش بحران اگزیستانسیال بشر معاصر در مواجه با آیندهی تکنولوژی باشه ( کاملا جدی!) اما وقتی از رابین واکر سوال شد که چشم انداز ۱۰ سال آیندهی والو چیه، جواب داد امیدوارم HL های بیشتر...
یدونه عکس گذاشتی بالای صدره لقب سلطان بهش دادی؟؟هنوز بعد از سالها. سه عنوانش جزء 4 بازی برتر تاریخ pc هست.
View attachment 133120
پس دادن لقب سلطان بهش ،چیز زیادی نیست و به نظرم لیاقتش رو داره.عنوانی که بعد دو دهه یه ریمستر فن بوی ،در عرض کمتر از یک هفته یک میلیون نسخه میفروشه
پس واقعا این لیاقت رو داره.هنوز اون بالای ،بالا نشسته و کسی نتونسته جاشو بگیره.پس خود ،خود سلطانه
ببخشید ما چند تا ملاک داریم بجز فروش و نقد منتقد.اگه بفروشه یعنی مخاطب پسندیده و اگه نقد منتقد همراهش باشه ،یعنی منتقد هم پسندیده.یدونه عکس گذاشتی بالای صدره لقب سلطان بهش دادی؟؟
شما کلا فقط صفحات pc رو میبینی؟
کاری به صفحات بقیه نداری؟؟
شما صفحات بقیه کنسولارو ببینی فکنم معیارت کلا فرق بکنه
اگه منظورت نمرس خب باید بگم دست بالادست زیاده
اگه ملاکت فروشه که اونم مشخصه
پس چیزی این وسط میمونه....اونم اینکه حرف شما فکت نیست
نظر شخصیه که کاملا قابل احترامه
کسی هم منکر بزرگی و خدایی hl نیست
خودم به شخصه لول دزاینر رو دست hl2 ندیدم
تاثیر و جایگاه Half Life نیازی به بحث نداره و به راحتی با ارجاع به ده ها لیست معتبری که سایتهای مختلف از بهترین بازیهای تاریخ منتشر کردن و همینطور اثر گذاری بیش از یک دهه تاخیر HL3 روی فرهنگ عمومی کل اینترنت و به خصوص کامیونیتی های گیمینگ ( از طریق Meme ها و شوخی ها و بحث های رایج متعدد...) غیر قابل انکاره. اما در بارهی این مورد مشخص Alyx خود گیب هم اعتقاد داره که با توجه به سطح دسترسی و نفوذ پایین VR قطعا فروش بازی خیلی عجیب و قابل توجه نخواهد بود. اما مسئله اینجاست که والو داره به Alyx به چشم یک ازمون مهم نگاه میکنه، آزمونی که نتایجش شاید به کل سرنوشت VR رو حتی در سایر مدیاهای سرگرمی علاوه بر گیمینگ تغییر می ده یا شاید هم والو رو بر میگردونه به نقطهی اول و بازیسازی به روال مرسوم برای پلتفرمهای عادی. گیب ابایی نداشت از این که از شکست های سخت والو مثل استیم ماشین و استیم کنترلر و مورد متاخرش آرتیفکت اسم ببره و بگه که اونها به گذشتهی درخشانشون و درآمد نجومیشون از استیم اکتفا نمیکنن بلکه می خوان نشون بدن هنوز "جادو"ی سابق در والو هست. اعتماد و تمجیدهای گیب از تیم سازنده واقعا امیدوارم کرد که بالاخره اون گروهی که قراره نسل جدید والو باشند و آیندهی ساخت بینهایت دشوار IPهایی مثل Half Life و Portal رو به دست بگیرند در والو تشکیل شده.ببخشید ما چند تا ملاک داریم بجز فروش و نقد منتقد.اگه بفروشه یعنی مخاطب پسندیده و اگه نقد منتقد همراهش باشه ،یعنی منتقد هم پسندیده.
شما تو همین فرومی که میگی سر یه نمره تو سر و کله هم میزنن. یازی ای که بالاترین نمرات نقد رو گرفته. اونم هر سه نسخه مرتبط با اون. بعدش مگه من نگفتم به نظرم،فکت صادر کردم ،خوبه گفتم به نظرم.
در مورد بعدی،بعله. اینجا تاپیک pc هست و من pc gamer و این بازی هم ماله pc هست ،پس همه چیش ماله pc هست.من در مورذد کنسول حرفی زدم.شما دوست دارید میتونید به هر عنوان یبگید سلطانن.
در سلطان بودن این عنوان ،همین بس که کمبود vr به مدت 3 ماه ایجاد شد. اگر عنوانی برای محبوبیت و فروش نخواد سلطان بشه ،برای چی باید سلطان بشه.
معیار سلطان بودن غیر از فروش و محبوبیت چی میتونه باشه؟؟؟
حالا یه فکت قطعی که نداریم راجب بهترین.یدونه عکس گذاشتی بالای صدره لقب سلطان بهش دادی؟؟
شما کلا فقط صفحات pc رو میبینی؟
کاری به صفحات بقیه نداری؟؟
شما صفحات بقیه کنسولارو ببینی فکنم معیارت کلا فرق بکنه
اگه منظورت نمرس خب باید بگم دست بالادست زیاده
اگه ملاکت فروشه که اونم مشخصه
پس چیزی که این وسط میمونه اینه که حرف شما فکت نیست
نظر شخصیه که کاملا قابل احترامه
کسی هم منکر بزرگی و خدایی hl نیست
خودم به شخصه لول دزاینر رو دست hl2 ندیدم
فک نمیکنماین فشار ترس از Epic Games Store هست که به اینا سیخونک زد تا ip رو از خواب زمستونی بیدار کنن. وگرنه همین VR چندسالی هست که اومده چرا همون اولش به فکر نیافتادن. Gaben خیکی مارمولک تر از این حرفاست.
قطعا بازی بخاطر vr بودن فروش بالایی نخواهد داشت ولی قضیه vr را گفتم که به محبوبیتش اشاره کنم ،که چقدر محبوبه که تونسته vr رو sold out کنه و از چه جایکگاهی برخورداره که بعد از اعلام عرضه alyx رو vr ،دیدگاه ها به vr عوض شد.تاثیر و جایگاه Half Life نیازی به بحث نداره و به راحتی با ارجاع به ده ها لیست معتبری که سایتهای مختلف از بهترین بازیهای تاریخ منتشر کردن و همینطور اثر گذاری بیش از یک دهه تاخیر HL3 روی فرهنگ عمومی کل اینترنت و به خصوص کامیونیتی های گیمینگ ( از طریق Meme ها و شوخی ها و بحث های رایج متعدد...) غیر قابل انکاره. اما در بارهی این مورد مشخص Alyx خود گیب هم اعتقاد داره که با توجه به سطح دسترسی و نفوذ پایین VR قطعا فروش بازی خیلی عجیب و قابل توجه نخواهد بود. اما مسئله اینجاست که والو داره به Alyx به چشم یک ازمون مهم نگاه میکنه، آزمونی که نتایجش شاید به کل سرنوشت VR رو حتی در سایر مدیاهای سرگرمی علاوه بر گیمینگ تغییر می ده یا شاید هم والو رو بر میگردونه به نقطهی اول و بازیسازی به روال مرسوم برای پلتفرمهای عادی. گیب ابایی نداشت از این که از شکست های سخت والو مثل استیم ماشین و استیم کنترلر و مورد متاخرش آرتیفکت اسم ببره و بگه که اونها به گذشتهی درخشانشون و درآمد نجومیشون از استیم اکتفا نمیکنن بلکه می خوان نشون بدن هنوز "جادو"ی سابق در والو هست. اعتماد و تمجیدهای گیب از تیم سازنده واقعا امیدوارم کرد که بالاخره اون گروهی که قراره نسل جدید والو باشند و آیندهی ساخت بینهایت دشوار IPهایی مثل Half Life و Portal رو به دست بگیرند در والو تشکیل شده.
هیچ موقع بلوغ به پایان نمیرسه و همینطور انقلاب.حالا اینکه توانش رو هنوز داشته باشه یه بحثه ولی اینکه انقلاب تموم شده و fps رسیده به تهش ،فکت نادرستی هستبر عکس خیلی ها من خوشحالم که فقط برای VR میاد. FPS های عادی به یه حد بلوغ رسیدن، دیگه نمی شه مثل HL1 و HL2 انقلابی باشن. با اینکه احتمالا هیچوقت Alyx رو بازی نکنم، ولی حداقل Alyx یه چیز جدیده
10 ساله هیچ اتفاقی تو این ژانر نیفتاده. قطعا فکت نیست ولی به نظر من 10 سال کافیه.هیچ موقع بلوغ به پایان نمیرسه و همینطور انقلاب.حالا اینکه توانش رو هنوز داشته باشه یه بحثه ولی اینکه انقلاب تموم شده و fps رسیده به تهش ،فکت نادرستی هست
نمیشه گفت اتفاق نیفتاده، بایوشاک اینفینیتی رو داشتیم از نظر داشتن سرایی و از نظر گیم پلی هم انقلابی مثل بتل رویال رو داشتیم...10 ساله هیچ اتفاقی تو این ژانر نیفتاده. قطعا فکت نیست ولی به نظر من 10 سال کافیه.
قرار نیست که هر 5 سال یه انقلاب رخ نده و چون رخ نداده دلیلی بر عدم رخداد در آینده نمیتونه باشه و اینکه عناوین مطرحی کثل HALO,PUBG,DOOM,WOLFENSTEIN ,METRO,..... عناوین بسیار زیبایی بودند که هر کدوم فوق العاده بودند میشه به این لیست SPEC OPS و FC3 و RAINBOW و BULLETSTORM هم اضاف کرد.عناوینی مثل بایوشاک و FEAR و کرایسس هم بینظیر ظاهر شدند.کالاف هم یه عنوان محبوبه10 ساله هیچ اتفاقی تو این ژانر نیفتاده. قطعا فکت نیست ولی به نظر من 10 سال کافیه.
نمیشه گفت اتفاق نیفتاده، بایوشاک اینفینیتی رو داشتیم از نظر داشتن سرایی و از نظر گیم پلی هم انقلابی مثل بتل رویال رو داشتیم...
ببینید بازی خوب یه چیزه، انقلاب یه چیز دیگست. بایوشاک ها داستان سرایی فوق العاده ای داشتن (که اونم نسخه اولش 13 سال پیش بود) ولی کار جدیدی نکردن. انقلاب منظورم یه چیزی مثل HL1 و DOOM و Halo CE و System Shock و ایناست که ژانر رو عوض کردن. اینایی که لیست کردین بازی های خیلی خوبی هستن ولی انقلابی نبودن.قرار نیست که هر 5 سال یه انقلاب رخ نده و چون رخ نداده دلیلی بر عدم رخداد در آینده نمیتونه باشه و اینکه عناوین مطرحی کثل HALO,PUBG,DOOM,WOLFENSTEIN ,METRO,..... عناوین بسیار زیبایی بودند که هر کدوم فوق العاده بودند میشه به این لیست SPEC OPS و FC3 و RAINBOW و BULLETSTORM هم اضاف کرد.عناوینی مثل بایوشاک و FEAR و کرایسس هم بینظیر ظاهر شدند.کالاف هم یه عنوان محبوبه