امتیازات Gears5

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317



kyvk_amd-new-radeon-software-adrenalin-2019-edition-19.7.2-driver-is-optimized-for-gears-5-beta.jpg



Initial release date: September 6, 2019
Developer: The Coalition
Composer: Ramin Djawadi
Engine: Unreal Engine
Platforms: Xbox One, Microsoft Windows

Metacritic:85

VGC:10/10
Telegraph:10/10
Game Rant:10/10
SomosXbox:10/10
God is a Geek:10/10
Generation Xbox:9.9/10
Generación :9.8/10
Hobby Consolas:9.5/10
Areajugones:9.5/10
MondoXbox:9.5/10
ZTGD:9.5/10
Vandal:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
The Games Machine:9.1/10
AppTrigger:9/10
IGN Spain:9/10
gamingbolt:9/10
3DJuegos:9/10
Digital Trends:9/10
Gamersky:9/10
GamesBeat:9/10
Xbox Achievements:9/10
Press Start Australia:9/10
Stevivor:9/10
TheSixthAxis:9/10
Twinfinite:9/10
Windows Central:9/10
Critical Hit:9/10
GamingTrend:9/10
VideoChums:8.9/10
Meristation:8.7/10
COGconnected:8.7/10
Game Informer:8.7/10
Everyeye.it:8.7/10
GameProGermany:8.6/10
Game Pro:8.6/10
True Gaming:8.5/10
PowerUp: 8.1/10
Gameblog.fr:8/10
Post Arcade (National Post):8/10
Washington Post:8/10
Guardian:8/10
Trusted Reviews:8/10
DarkStation:8/10
GamesRadar+:8/10
Cheatcc:8/10
Daily Star:8/10
EGM:8/10
Guardian:8/10
Video Gamer:8/10
Hardcore Gamer:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
Game Revolution:8/10
AusGamers:7.9/10
PC Gamer:7.8/10
New Game Network:7.3/10
Gamer.no:7/10
Metro:7/10
Gamespot:7/10
CGMagazine:6.5/10
PCGames.de:6/10
US Gamer:6/10
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
جهت اطلاع یه لطفی در حق خودتون کنید در مورد بازیی که انجام دادین نظر بدین بهتره ! God of War کمپینش مد 60 فریم داشت و اتفاقا فوق العاده تاثیرش مثبت بود و یه بار کسی تست میکرد دیگه نمیتونست رو 30 فریم بازی کنه ! 60 فریم شدن چه ربطی داره به اینکه یه بازی نتونسته تو گیم پلی پیشرفت کنه ؟ چه کلیفی چه سری Gears (من به شخصه اصلا این سبکی دوست ندارم فقط هم 2 شماره اول رو بازی کردم) ماله نسل قبلن ! به این نسل جدید خوب یا بد از نظر من نمیخورن. هرکاریش هم کنن Gears برای نسل جدید من فکر نمیکنم IP خوبی بشه. خود کلیفی هم که اوضاعش معلومه تقریبا حذف شدس.

ولی اینکه 60 فریم شدن چه ربطی به ثابت موندن گیم پلی یا روند داستانی داره من موندم یعنی چی ؟! اونم زمانی که هیچ تاثیری نداره تو روند یه بازی

جهت اطلاعتون باید بگم که شما هم یه لطفی در حق خودتون کنید و اطلاعات ناقص و اشتباه ندید . بازی گاد اف وار رو روی پلی استیشن 4 عادی بازی رو بازی کردم و فریم ریت روی این کنسول 30 فرم بود و روی آخرین درجه سختی گیو می گاد آف وار بازی کردم و دوست داشتی از روی اکانت کنسولم برات ویدئو میذارم و این از این !!!

وقتی اطلاعات ناقص میدی مشکل از خودته دوست عزیز و وقتی دقیق از بخش فنی بازی گاد اف وار اطلاعی نداری بازم مشکل خودته دوست عزیز و انقدر سر این موارد وارد هستم که بیام نظرم رو بگم و این هم توضیح درباره بحث فنی و رزولشن بازی گاد اف وار و میبینی که طراحی و توسعه بازی بر روی 30 فرم بنا شده بود ! گرفتی چی شد که ! یعنی تیم سازنده از اول تو جلسه ای میشینین و تصمیم میگیرین که بازی رو بر اساس 30 فرم طراحی کنن یا 60 فرم ! از همون اول تصمیم میگیرن و وسط کار دیگه راه برگشتی نیست . بازی گاد اف وار بر اساس 30 فرم طراحی شده ولی بعد به خاطر قدرت بیشتر پلی استیشن 4 پرو کارایی و راندمان بهتری داره ولی شالوده کار تو بحث فنی و بصری در دو کنسول به شدت نزدیک به هم هستش !!

گرافیک God of War بر روی کنسول میان نسلی پلی استیشن ۴ پرو یکی از بهترین بازی‌های چکربرد (Checkerboard) شده در رزولوشن ۴K است که تا به حال دیده‌ایم. این رزولوشن به حدی شفاف است که بر روی کاغذ تفاوتی با رزولوشن ۴K واقعی نمی‌کند. تنها نکته منفی در خصوص رزولوشنِ آپ اسکیل شده وجود آرتیفکت‌های ناشی از آن در تصاویر ایستا و ثابت است. اما در طول گیم پلی کیفیت آپ اسکیل راضی کننده است و لطمه‌ای به تجربه از بازی نمی‌زند.

رسیدن به رزولوشن ۴K واقعی برای یک بازی در حد و اندازه God of War برای سخت افزار پلی استیشن ۴ پرو غیرممکن است زمانی‌که بخواهد نرخ فریم ثابت و قابل قبولی را نیز ارائه کند. همانطور که انتظارش را دارید این بازی بر روی پلی استیشن ۴ معمولی با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا میشود. نسخه پرو تصاویر باکیفیت تری را ارائه میدهد اما در بحث امبینت اکلوژن (Ambient Occlusion) هر دو کنسول عملکرد یکسانی دارند ( که منطقی نیز به‌نظر میرسد چراکه اکثر توان پرو در راستای افزایش تعداد پیکسل بازی صرف میشود تا بهبود کیفیت بافت‌ها). تصاویر بر روی هر دو کنسول به لطف استفاده از تکنیک anti-aliasing (محو سازی لبه‌ها) کاملا شفاف به‌نظر می‌رسند و بر روی لبه‌ی اجسام و بافت‌ها به خوبی اعمال شده و کیفیت خوبی را در هر دو کنسول ارائه می‌کند.

در مبحث عملکرد، سه گزینه پیش روی‌مان خواهیم داشت. مدل پایه با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه بر روی پلی استیشن ۴ معمولی اجرا می‌شود. در سمت مقابل بر روی پلی استیشن ۴ پرو ۲ گزینه پیش رویمان قرار دارد. در مدل اول بازی با رزولوشن ۲۱۶۰p آپ اسکیل اجرا می‌شود و در مدل دیگر رزولوشن روی ۱۰۸۰p قرار دارد و نرخ فریم نامحدود است. اجازه دهید با پلی استیشن ۴ پرو و گزینه “رزولوشن بالاتر” شروع کنیم. با انتخاب این گزینه نرخ فریم بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل می‌شود. با وجود اینکه نرخ فریم نامحدود از دیگر مشخصات بارز سری God of War به‌حساب می‌آید و کسانی‌که میخواهند همچنان با نرخ فریم بالا بازی را تجربه کنند گزینه “عملکرد بالاتر” انتخاب بهتری خواهد بود. با تمام این موارد تیم سازنده توجه خود را معطوف به ارائه کیفیت بهتر در قالب رزولوشن بالاتر کرده‌اند و نرخ فریم بیشتر اولویت دوم آن‌ها محسوب می‌شود.

هنگام استفاده از تکنیک چکربرد در رزولوشن ۴K، بازی تقریبا بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه ثابت است. در صحنه‌های شلوغ نبرد با افکت‌های تصویری بالا، نرخ فریم به مقدار جزئی کاهش پیدا میکند که قابل اغماض است. اما خوشبختانه این موضوع جز استثنائات است و نه یک قاعده کلی و در اکثر قریب به اتفاق لحظه‌های بازی نرخ فریم بر روی عدد ۳۰ ثابت است.


حال ممکن است این سوال پیش بیاید که گزینه “عملکرد بهتر” گزینه بهتری است. پاسخ این است که با تغییر رزولوشن به ۱۰۸۰p افزایش مشهودی در نرخ فریم پیش می‌آید. اما این میزان آن قدر نیست که به ۶۰ فریم بر ثانیه برسد. برای فهم بهتر می‌توان به نحوه اجرای God of War 3 یا Ascension را بر روی پلی استیشن ۳ یاد کرد. نرخ فریم در صحنه‌های شلوغ در حدود ۴۰ می‌بود و در صحنه‌های کم تقاضا به حدود ۶۰ می‌رسید. در خصوص این مورد سونی بهتر است نیم‌ نگاهی به عملکرد رقیب خود یعنی مایکروسافت بیاندازد که از تکنولوژی FreeSynch استفاده می‌کند. این تکنولوژی یک همگام ساز است و باعث یکپارچه سازی تصویر می‌شود و برای کسانی ساخته شده که فریم نامحدود را به رزولوشن ترجیح می‌دهند.

در آخر نوبت به پلی استیشن ۴ می‌رسد که بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده و از لحاظ عملکرد چیزی کمتر از پلی استیشن۴ پرو در حالت “رزولوشن بالاتر” ندارد. نرخ فریم در اکثر مواقع به‌جز در بعضی صحنه‌های شلوغ بر روی ۳۰ ثابت است. در مجموع از میان ۳ گزینه پیشنهادی من [نویسنده] نرخ فریم ۳۰ و رزولوشن بالاتر را بر روی پلی استیشن ۴ پرو ترجیح می‌دهم که ترکیب خوبی از کیفیت بالای تصویر و پایداری فریم است.

و خوندی دوست عزیز ! رزولشن و فرم ریت پایه دو کنسول پلی استیشن 4 عادی و همین طور پرو بر روی فریم ریت 30 هستش و باقی توضیحات رو هم که در اسپویلر قشنگ نوشته شده . امیدوارم اطلاعات به درد شما خورده باشه !

درباره کلیفی بی هم مگه بازی AAA دیگه ساخت که با کله خورد زمین ! رفت تو یه کاری بازی ساخت که توش موفق نبود و بازی آنلاین محور بود و داستان خودش رو داره و چه ربطی به توانایی این سازنده تو سری گیرز اف وار داره ؟!!

واقعا حتی شما اطلاع نداری که فرم ریت چه تاثیری رو گیم پلی و توسعه و ساخت و طراحی یه بازی میذاره ؟! وقتی بازی ای روی فرم ریتی ساخته میشه ( 30 یا 60 ) مراحل توسعش از اول بر پایه همون فرم ریت پایه انتخاب شده ( 30 یا 60 ) طراحی میشه از هوش مصنوعی و چند ضلعی ها ، پویایی محیط و گرافیک ، نور پردازی ، وسعت محیط ، بافت ها و شلوغی محیط ، و تعداد دشمن ها ، و کلی موارد دیگه رو تحت تاثیر خودش قرار میده . 60 فرم کردن یعنی زدن گرافیک فنی و بصری و موتور فیزیک از بازی و دست تیم سازنده برای گسترده کردن طراحی بازی بسته میمونه . سازندگان از همون قبل توسعه بازی تصمیمشون رو میگیرن که بیس کار و طراحی کلی بازی روی 30 فرم بنا شده باشه و یا 60 فرم .
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
بازی چه تو نسخه 4 چه نسخه 5 تکلیفش مشخص بود وقتی استودیو بازی سازی به کل تغییر کنه و سازنده اصلی بازیم (کلیف) عوض بشه دیگه اینکه انتظار داشته باشیم یک شاهکار با متای بالای 90 بشه واقعا دور از انتظار هست. در ضمن بازی 6 نسخه ازش منتشر + یک ریمستر و به قول معروف شیرش کشیده شده بازم به نظر من این متا 86 برای بازی زیاد هست و یک سری سایتها جوگیر شدن!
به نظر من به جای این تحولات مسخره که تو بازی انجام دادن اگر به نسخه های اصلی پایبند بودن برای فن های گرز خیلی بهتر بود درسته بازم به خاطر تکرار مکررات امتیاز نمیگرفت اما عقلا فن ها رو رازی میکرد.


شما که بازیش نکردی نظر نده

ماکروسافت اینقدر منفور شده که حتی بازی خوب هم می سازه باز 1 عده سایت مسخره هستن که با نمرات چرند نذارن متاش بالا بشه از نوع نمره ها کاملا مشخصه 86 ماکروسافت یعنی 92 سونی از نظر من
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
اسپنسر برای من مرد
شک ندارم 343 هم دیگه با هیلو کاری از پیش نمیبره
بیشتر از این عصبانیم که الان باید کوالیشن رو به فحش کشید نه این که مثل بعضی ها ماست مالی کرد
3 سال وقت
بودجه کافی
تجربه ریمیک و نسخه 4
اسم بازی هم که جای خود
برای من زیر 90 قابل قبول نیست
اینا به درد گرز نمیخورن اسپنسر هم مشخصه فقط میخواد گیم پس رو پر کنه فکر نکنم چیزی از این استودیو ها ببینیم از الان متای هیلو هم دور و بر همین 85 و صرفا پر کردن گیم پس هست
قدر دان متریک رو بدونین:D تو 6 سال اینستال بیس اکس باکس رو از 10 میلیون رسوند 80 میلیون. زیر دستش هم:

gears 1-2-3
halo 3-odst-reach
forza motorsport 2-3-4
horizon1
alan wake
ninja gaiden 2

فاینال فانتزی 13 رو 360 و n تا بازی ژاپنی و کلی انحصاری عرضه شدن.

حالا تازه xbox live و سرویس های خفنش هم بماند:D

به مقدار سر وان خراب کرد فقط:D
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
واقعا حتی شما اطلاع نداری که فرم ریت چه تاثیری رو گیم پلی و توسعه و ساخت و طراحی یه بازی میذاره ؟! وقتی بازی ای روی فرم ریتی ساخته میشه ( 30 یا 60 ) مراحل توسعش از اول طراحی میشه از هوش مصنوعی و چند ضلعی ها و پویایی محیط و گرافیک و نور پردازی و بافت ها و شلوغی محیط و تعداد دشمن ها و کلی موارد دیگه رو تحت تاثیر خودش قرار میده . 60 فرم کردن یعنی زدن گرافیک فنی و بصری و موتور فیزیک از بازی و دست تیم سازنده برای گسترده کردن طراحی بازی بسته میمونه . سازندگان از همون قبل توسعه بازی تصمیمشون رو میگیرن که بیس کار و طراحی کلی بازی روی 30 فرم بنا شده باشه و یا 60 فرم .
جدا این پاراگراف شما رو متوجه نمیشم !!! اینی که هسته گیم پلی Gears5 هنوز تغییر نکرده تقصیر 60 فریم بودنه ؟ اینکه نتونستن تمام مد های بازی رو به یک اندازه تو یـ کیفیت نگه دارن تقصیر 60 فریم بودنه ؟ شما اصلا این نسخه رو بازی کردی که گرافیکش رو قضاوت میکنی ؟ هوش مصنوعی و فیزیکش رو ؟ صرفا از رو متا کل تحلیل شما این شده که 60 فریم بودن بازی به کمپین ضربه زده !!! GOD OF WAR های 1-2-3 همه و همه 60 فریم تارگت عرضه شدن و چپ و راست از نظر گرافیکی تو اسمونا سیر میکردن لابد اونا هم در اشتباه بودن !!! اینی که بازی شده اینی که میبینی کوچکترین ربطی به 60 فریم بودن بازی نداره GOD OF WAR ها و انچارتد ها و TLOU ها صرفا به خاطر گرافیک و دست اورد فنی بالا برده نشدن داستان پردازی شخصیت ها بیاد موندنی گیم پلی و هزار تا فاکتور دیگه توشون دخیل بودن اگه این قضیه فنی اینقدر دخیل بوده تو موفقیتشون تا الان The Order: 1886 و Ryse: Son of Rome نباید به فلاکت میوفتادن ...
 

reza11

پنج انگشت مثل هم نیستند. به سلایق هم احترام بزاریم
کاربر سایت
Jun 6, 2013
814
نام
رضا
اسپنسر برای من مرد
شک ندارم 343 هم دیگه با هیلو کاری از پیش نمیبره
بیشتر از این عصبانیم که الان باید کوالیشن رو به فحش کشید نه این که مثل بعضی ها ماست مالی کرد
3 سال وقت
بودجه کافی
تجربه ریمیک و نسخه 4
اسم بازی هم که جای خود
برای من زیر 90 قابل قبول نیست
اینا به درد گرز نمیخورن اسپنسر هم مشخصه فقط میخواد گیم پس رو پر کنه فکر نکنم چیزی از این استودیو ها ببینیم از الان متای هیلو هم دور و بر همین 85 و صرفا پر کردن گیم پس هست

زود نا امید شدی دوست عزیز. بازی کن خودت میفهمی. اگه متا خیلی برات مهمه . سایتای معروف اکثرشون امتیاز بالا دادن. بهترین گیرز ساخته شده تا الان هست. 85 86 90 تقریبا رو یک رنج هستن. 2 نمره فرق ندارن که بگی خراب کرد. یک مشت بچه برای ترول میان و به زور میخوان نظراتشون رو تحمیل کنن. به این چیزا اهمیت نده. هر چی سال ها منتظر موندم سونی یک نسخه از کیلزون یا resistance یا یک ای پی جدید تو سبک شوتر معرفی کنه نشد که نشد. سونی که این نسل داغ یک شوتر عالی رو به دلم گذاشت ولی حداقل مایکروسافت با گیرز 5 در سبک شوتر ابروداری کرد. بازی زیباست . حرف نداره. من همش خدا خدا میکنم کمپین زود تموم نشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: erfan zero

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
اوه اوه چقدر کوجیما هیتر زیاد شده اینجا :D
طرف تو ۶ تا بازی اخیرش متا زیر ۹۰ نداشته من جای شما باشم کمی احتیاط میکنم :D
بوکمارک دونم پاره شد :D
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
زود نا امید شدی دوست عزیز. بازی کن خودت میفهمی. اگه متا خیلی برات مهمه . سایتای معروف اکثرشون امتیاز بالا دادن. بهترین گیرز ساخته شده تا الان هست. 85 86 90 تقریبا رو یک رنج هستن. 2 نمره فرق ندارن که بگی خراب کرد. یک مشت بچه برای ترول میان و به زور میخوان نظراتشون رو تحمیل کنن. به این چیزا اهمیت نده. هر چی سال ها منتظر موندم سونی یک نسخه از کیلزون یا resistance یا یک ای پی جدید تو سبک شوتر معرفی کنه نشد که نشد. سونی که این نسل داغ یک شوتر عالی رو به دلم گذاشت ولی حداقل مایکروسافت با گیرز 5 در سبک شوتر تو انحصار کنسول ها ابروداری کرد. بازی زیباست . حرف نداره. من همش خدا خدا میکنم کمپین زود تموم نشه
عزیز
من به ترول حسن و تقی و نقی کار ندارم
وقتی بازی بی نقص ساخته بشه همه به بی نقص بودن اعتراف میکنن حالا میخواد ign باشه یا یه سایت سطح پایین مثل FH 4 که همه هم تعریف کردن 92 هم گرفت سرش رو هم بالا نگه داشت
وقتی یه ادمی میاد به گرز میده 60 یا میده 70 و دلیل ذکر میکنه یعنی بازی مورد علاقه من و تو ایراد داره یعنی جای دفاع نداره
چرا الکی باید دفاع کنیم وقتی تیم سازنده نتونسته طبق استاندارد اپیک گیمز پیش بره پس حتما یه مشکلی هست
وقتی یه استودیو سونی بازی میسازه متا 94 میگیره و استودیو مایکرو میسازه 86 میگیره یعنی اینجا یه نقصی در کار استودیو مایکرو هست
اقا کوالیشن در حد نام گرز نیست تمام
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
جهت اطلاعتون باید بگم که شما هم یه لطفی در حق خودتون کنید و اطلاعات ناقص و اشتباه ندید . بازی گاد اف وار رو روی پلی استیشن 4 عادی بازی رو بازی کردم و فریم ریت روی این کنسول 30 فرم بود و روی آخرین درجه سختی گیو می گاد آف وار بازی کردم و دوست داشتی از روی اکانت کنسولم برات ویدئو میذارم و این از این !!!

وقتی اطلاعات ناقص میدی مشکل از خودته دوست عزیز و وقتی دقیق از بخش فنی بازی گاد اف وار اطلاعی نداری بازم مشکل خودته دوست عزیز و انقدر سر این موارد وارد هستم که بیام نظرم رو بگم و این هم توضیح درباره بحث فنی و رزولشن بازی گاد اف وار و میبینی که طراحی و توسعه بازی بر روی 30 فرم بنا شده بود ! گرفتی چی شد که ! یعنی تیم سازنده از اول تو جلسه ای میشینین و تصمیم میگیرین که بازی رو بر اساس 30 فرم طراحی کنن یا 60 فرم ! از همون اول تصمیم میگیرن و وسط کار دیگه راه برگشتی نیست . بازی گاد اف وار بر اساس 30 فرم طراحی شده ولی بعد به خاطر قدرت بیشتر پلی استیشن 4 پرو کارایی و راندمان بهتری داره ولی شالوده کار تو بحث فنی و بصری در دو کنسول به شدت نزدیک به هم هستش !!

گرافیک God of War بر روی کنسول میان نسلی پلی استیشن ۴ پرو یکی از بهترین بازی‌های چکربرد (Checkerboard) شده در رزولوشن ۴K است که تا به حال دیده‌ایم. این رزولوشن به حدی شفاف است که بر روی کاغذ تفاوتی با رزولوشن ۴K واقعی نمی‌کند. تنها نکته منفی در خصوص رزولوشنِ آپ اسکیل شده وجود آرتیفکت‌های ناشی از آن در تصاویر ایستا و ثابت است. اما در طول گیم پلی کیفیت آپ اسکیل راضی کننده است و لطمه‌ای به تجربه از بازی نمی‌زند.

رسیدن به رزولوشن ۴K واقعی برای یک بازی در حد و اندازه God of War برای سخت افزار پلی استیشن ۴ پرو غیرممکن است زمانی‌که بخواهد نرخ فریم ثابت و قابل قبولی را نیز ارائه کند. همانطور که انتظارش را دارید این بازی بر روی پلی استیشن ۴ معمولی با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا میشود. نسخه پرو تصاویر باکیفیت تری را ارائه میدهد اما در بحث امبینت اکلوژن (Ambient Occlusion) هر دو کنسول عملکرد یکسانی دارند ( که منطقی نیز به‌نظر میرسد چراکه اکثر توان پرو در راستای افزایش تعداد پیکسل بازی صرف میشود تا بهبود کیفیت بافت‌ها). تصاویر بر روی هر دو کنسول به لطف استفاده از تکنیک anti-aliasing (محو سازی لبه‌ها) کاملا شفاف به‌نظر می‌رسند و بر روی لبه‌ی اجسام و بافت‌ها به خوبی اعمال شده و کیفیت خوبی را در هر دو کنسول ارائه می‌کند.

در مبحث عملکرد، سه گزینه پیش روی‌مان خواهیم داشت. مدل پایه با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه بر روی پلی استیشن ۴ معمولی اجرا می‌شود. در سمت مقابل بر روی پلی استیشن ۴ پرو ۲ گزینه پیش رویمان قرار دارد. در مدل اول بازی با رزولوشن ۲۱۶۰p آپ اسکیل اجرا می‌شود و در مدل دیگر رزولوشن روی ۱۰۸۰p قرار دارد و نرخ فریم نامحدود است. اجازه دهید با پلی استیشن ۴ پرو و گزینه “رزولوشن بالاتر” شروع کنیم. با انتخاب این گزینه نرخ فریم بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل می‌شود. با وجود اینکه نرخ فریم نامحدود از دیگر مشخصات بارز سری God of War به‌حساب می‌آید و کسانی‌که میخواهند همچنان با نرخ فریم بالا بازی را تجربه کنند گزینه “عملکرد بالاتر” انتخاب بهتری خواهد بود. با تمام این موارد تیم سازنده توجه خود را معطوف به ارائه کیفیت بهتر در قالب رزولوشن بالاتر کرده‌اند و نرخ فریم بیشتر اولویت دوم آن‌ها محسوب می‌شود.

هنگام استفاده از تکنیک چکربرد در رزولوشن ۴K، بازی تقریبا بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه ثابت است. در صحنه‌های شلوغ نبرد با افکت‌های تصویری بالا، نرخ فریم به مقدار جزئی کاهش پیدا میکند که قابل اغماض است. اما خوشبختانه این موضوع جز استثنائات است و نه یک قاعده کلی و در اکثر قریب به اتفاق لحظه‌های بازی نرخ فریم بر روی عدد ۳۰ ثابت است.


حال ممکن است این سوال پیش بیاید که گزینه “عملکرد بهتر” گزینه بهتری است. پاسخ این است که با تغییر رزولوشن به ۱۰۸۰p افزایش مشهودی در نرخ فریم پیش می‌آید. اما این میزان آن قدر نیست که به ۶۰ فریم بر ثانیه برسد. برای فهم بهتر می‌توان به نحوه اجرای God of War 3 یا Ascension را بر روی پلی استیشن ۳ یاد کرد. نرخ فریم در صحنه‌های شلوغ در حدود ۴۰ می‌بود و در صحنه‌های کم تقاضا به حدود ۶۰ می‌رسید. در خصوص این مورد سونی بهتر است نیم‌ نگاهی به عملکرد رقیب خود یعنی مایکروسافت بیاندازد که از تکنولوژی FreeSynch استفاده می‌کند. این تکنولوژی یک همگام ساز است و باعث یکپارچه سازی تصویر می‌شود و برای کسانی ساخته شده که فریم نامحدود را به رزولوشن ترجیح می‌دهند.

در آخر نوبت به پلی استیشن ۴ می‌رسد که بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده و از لحاظ عملکرد چیزی کمتر از پلی استیشن۴ پرو در حالت “رزولوشن بالاتر” ندارد. نرخ فریم در اکثر مواقع به‌جز در بعضی صحنه‌های شلوغ بر روی ۳۰ ثابت است. در مجموع از میان ۳ گزینه پیشنهادی من [نویسنده] نرخ فریم ۳۰ و رزولوشن بالاتر را بر روی پلی استیشن ۴ پرو ترجیح می‌دهم که ترکیب خوبی از کیفیت بالای تصویر و پایداری فریم است.

و خوندی دوست عزیز ! رزولشن و فرم ریت پایه دو کنسول پلی استیشن 4 عادی و همین طور پرو بر روی فریم ریت 30 هستش و باقی توضیحات رو هم که در اسپویلر قشنگ نوشته شده . امیدوارم اطلاعات به درد شما خورده باشه !

درباره کلیفی بی هم مگه بازی AAA دیگه ساخت که با کله خورد زمین ! رفت تو یه کاری بازی ساخت که توش موفق نبود و بازی آنلاین محور بود و داستان خودش رو داره و چه ربطی به توانایی این سازنده تو سری گیرز اف وار داره ؟!!

واقعا حتی شما اطلاع نداری که فرم ریت چه تاثیری رو گیم پلی و توسعه و ساخت و طراحی یه بازی میذاره ؟! وقتی بازی ای روی فرم ریتی ساخته میشه ( 30 یا 60 ) مراحل توسعش از اول بر پایه همون فرم ریت پایه انتخاب شده ( 30 یا 60 ) طراحی میشه از هوش مصنوعی و چند ضلعی ها ، پویایی محیط و گرافیک ، نور پردازی ، وسعت محیط ، بافت ها و شلوغی محیط ، و تعداد دشمن ها ، و کلی موارد دیگه رو تحت تاثیر خودش قرار میده . 60 فرم کردن یعنی زدن گرافیک فنی و بصری و موتور فیزیک از بازی و دست تیم سازنده برای گسترده کردن طراحی بازی بسته میمونه . سازندگان از همون قبل توسعه بازی تصمیمشون رو میگیرن که بیس کار و طراحی کلی بازی روی 30 فرم بنا شده باشه و یا 60 فرم .
گیرز هم فقط روی ONE X شصت فریم میشه و روی ONE معمولی 30 فریم هست مثل خدای جنگ
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
درسته حالا بازی بترکون نبوده ولی قدر متریک بدونن ملت؟ طرفی گندی به ایکس باکس زده بود که اگه کلا این دیویژن منحل نشد کاملا شانسی شد.

اوج دوران طلایی انحصاری ماکروسافت برمیگرده به ایکس باکس اریجینال و 2-3 سال اول 360 که همیش تحت مدیریت Peter Moore بود. این بابا هم چون از سگا اومده بود کلا اینکاره بود و خیلی هم مدیر کاربلدی هستش و بعد هم اومد EA را متحول کرد و اون دوران طلایی را برای EA رقم زد. الانم که لیورپول را به نوعی احیا کرده. اصلا من موندم این را چرا ماکرو از دست داد. از وقتی رفت ایکس باکس افتاد روی سرازیری . منتهی از بس سونی نسل قبل خراب کرده بود اوایل که به چشم نمی اومد.

متریک اگر عقل تو سرش بود چندتا استدیو میخرید که تا الان این استدیو ها به بلوغ رسیده بودن و میتونستن خروجی خوبی داشته باشن.

اما در مقابل اسپنسر به کل XBOX را از یک دیویژن رو به سقوط عملا احیا کرد. یک کنسول داغون به لحاظ قدرت را با 5 تا استدیو و یکی دوجین پروژه ناقص را عملا تحویل گرفت اما کاری که کرده واقعا عالی بوده تا الان. کاری کرد که ایکس باکس بشه یک بخش اصلی از ماکروسافت و الان جز اعضای تصمیم گیر ارشد ماکروسافت شده. بخشی از کارهای اسپنسر:

1- تبدیل ایکس باکس از ضعیف ترین کنسول به قوی ترین در بازار
2- افزایش استدیوها از 5 تا به 15 تا
3- ارائه سرویس گیم پس که گیم چنجر میتونه باشه نسل بعد
4- ارائه بکوارد
5- ساخت وان اس
6- خرید میاینکرفت
....

کاری که اسپنسر انجام داد مثل یک درمان بلندمدت و دردناکه . 15 تا استدیو که حداقل 8 تاش AAA ساز هستن زمان میبره تا نتیجه بدن ولی وقتی نتیجه بدن قطعا برای اکس باکس و فن ها خوب خواهد بود. وقتی اسپنسر کار را دستش گرفت واقعا خانه از پایه ویران بود. هیچ چیز امیدوارکننده ای وجود نداشت در مورد ایکس باکس. ولی خیلی زود تونست تا جای زیادی بهبود بده وضعیت را. منتهی ملت انتظار معجزه کوتاه مدت دارن که شدنی نیست. سونی هم این همه استدیو خوب را در طی مدت زمان طولانی جمع کرده.

تنها نکته ای که از اسپنسر شاید برای یک عده فن بوی خوب نیست و نخواهد بود اینه که این بابا کلا به آینده انحصاری گری اعتقادی نداره و سعی در گسترش ایکس باکس به عنوان یک سرویس داره تا یک پلتفرم.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
جدا این پاراگراف شما رو متوجه نمیشم !!! اینی که هسته گیم پلی Gears5 هنوز تغییر نکرده تقصیر 60 فریم بودنه ؟ اینکه نتونستن تمام مد های بازی رو به یک اندازه تو یـ کیفیت نگه دارن تقصیر 60 فریم بودنه ؟ شما اصلا این نسخه رو بازی کردی که گرافیکش رو قضاوت میکنی ؟ هوش مصنوعی و فیزیکش رو ؟ صرفا از رو متا کل تحلیل شما این شده که 60 فریم بودن بازی به کمپین ضربه زده !!! GOD OF WAR های 1-2-3 همه و همه 60 فریم تارگت عرضه شدن و چپ و راست از نظر گرافیکی تو اسمونا سیر میکردن لابد اونا هم در اشتباه بودن !!! اینی که بازی شده اینی که میبینی کوچکترین ربطی به 60 فریم بودن بازی نداره GOD OF WAR ها و انچارتد ها و TLOU ها صرفا به خاطر گرافیک و دست اورد فنی بالا برده نشدن داستان پردازی شخصیت ها بیاد موندنی گیم پلی و هزار تا فاکتور دیگه توشون دخیل بودن اگه این قضیه فنی اینقدر دخیل بوده تو موفقیتشون تا الان The Order: 1886 و Ryse: Son of Rome نباید به فلاکت میوفتادن ...
60 فریم دقیقا ربطش اینجا میشه که:

1- هوش مصنوعی بازی دقیقا 2008 گیر کرده
2-فیزیک بازی به جز یه سری قسمتای اسکریپت شده ثابته
3- تو جزئیات محیطی هم تاثیر گذاشته.
4- تراکم ابجکت ها، دشمنا به طور کلی نمیتونه پیشرفت چشمگیری داشته باشه.

باز هم کافی نیست مراجعه بشه به هیلو 5

در مورد خدای جنگ ها، همشون با تارگت 30 فریم ساخته شدن که آنلاک بود فریم. 60 هم نمیرسید. مخصوصا 3 که اکثرا 40-45 بود رو نسل قبل. همین 2018 هم انقدر بالا پایین میشد که اکثر جاها زده بودن با فریم 30 ثابت و لاک بازی کنین بهتره. در مورد 60 فریم هم ناتی داگ یه مصاحبه کامل داده بود که چرا نرفتن سمتش. بازی که قراره رو 90 % کنسول های فروخته شده(فت و s) 30 فریم اجرا بشه چه دلیلی داره از همه چیز بزنن و بیان رو اکس 60 بدن؟
 

reza11

پنج انگشت مثل هم نیستند. به سلایق هم احترام بزاریم
کاربر سایت
Jun 6, 2013
814
نام
رضا
عزیز
من به ترول حسن و تقی و نقی کار ندارم
وقتی بازی بی نقص ساخته بشه همه به بی نقص بودن اعتراف میکنن حالا میخواد ign باشه یا یه سایت سطح پایین مثل FH 4 که همه هم تعریف کردن 92 هم گرفت سرش رو هم بالا نگه داشت
وقتی یه ادمی میاد به گرز میده 60 یا میده 70 و دلیل ذکر میکنه یعنی بازی مورد علاقه من و تو ایراد داره یعنی جای دفاع نداره
چرا الکی باید دفاع کنیم وقتی تیم سازنده نتونسته طبق استاندارد اپیک گیمز پیش بره پس حتما یه مشکلی هست
وقتی یه استودیو سونی بازی میسازه متا 94 میگیره و استودیو مایکرو میسازه 86 میگیره یعنی اینجا یه نقصی در کار استودیو مایکرو هست
اقا کوالیشن در حد نام گرز نیست تمام

بازی ای که مقداری تغییرات تو هسته اصلی خودش انجام میده یک عده خوششون میاد یک عده نه. شما هم برید چکیده ای از نقدها رو بخونی متوجه میشید. کار ندارم بازی نقص داره یا نه. بازی همون گیرز هست که سالها بازی میکردیم. اصالت خودش رو داره هنوز. و نه سونی نه مایکروسافت بازی دیگه تو سبک گیرز ندارن. گیرز تنها بازی سبک خودش. پس برای من و امثال من نباید متای 90 یا 85 فرقی کنه. چون در هر صورت بازی نکات مثبتش خیلی بیشتر از منفی هست
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
عزیز
من به ترول حسن و تقی و نقی کار ندارم
وقتی بازی بی نقص ساخته بشه همه به بی نقص بودن اعتراف میکنن حالا میخواد ign باشه یا یه سایت سطح پایین مثل FH 4 که همه هم تعریف کردن 92 هم گرفت سرش رو هم بالا نگه داشت
وقتی یه ادمی میاد به گرز میده 60 یا میده 70 و دلیل ذکر میکنه یعنی بازی مورد علاقه من و تو ایراد داره یعنی جای دفاع نداره
چرا الکی باید دفاع کنیم وقتی تیم سازنده نتونسته طبق استاندارد اپیک گیمز پیش بره پس حتما یه مشکلی هست
وقتی یه استودیو سونی بازی میسازه متا 94 میگیره و استودیو مایکرو میسازه 86 میگیره یعنی اینجا یه نقصی در کار استودیو مایکرو هست
اقا کوالیشن در حد نام گرز نیست تمام

بازی بی نقص باشه همه به بی نقص یودنش اعترف میکنند؟ اوکی یک دور نمرات FH3 رو مرور کن

IMG_20190905_014538_693.jpg
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,610
نام
defective pixel
فیل اسپنسر یه شو منه به نظرم. از وقتی که این بابا اومده بالا سر برند ایکس باکس من یکی بجز حرف قشنگ هیچی ازش ندیدم.
اخه چه اتفاقی میوفته که یکی یکی ‌IPهای پرطرفدار که همه چه از لحاظ نقد و متا چه از لحاظ فروش، چه از لحاظ رضایت فن بیس عالی بودن به روزی میوفتن که میگن ۸۵ هم متای خوبیه.
واقعا ۸۵ برای گریز خوب نیست. همینطور که الان TLOU جدید بیاد و متاش حول ۹۰ باشه.
مایکروسافت باید یه فکری به حال این بازی‌های انحصاری بکنه.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر