هر بازی بر اساس ادعای سازنده و ناشرش سنجیده میشه، بازی باید، صرفا به عنوان یک اکشن ماجراجویی به مارکتینگش ادامه میداد!
تا اینکه چند ماه پیش یهو یوشیدا بیاد بگه اره بازی RPG هم هست!!!! و... وقتی تو این ادعا رو می کنی، باید بپذیری که بازیت تو این قضیه، مورد نقد شدید قرار بگیره، در مورد سایدکوئست ها و ظاهر فیلر مانند اونها، یک مشکلی هست که کل بدنه اسکوئر بهش دچاره، و مختص فرنچایز ff هم نیست، در هر صورت اسکوئر ایده پرداز های زیادی داره، دو سه تا نویسنده خوبم داره، ولی برا رفع این مشکل در اولین قدم باید تعداد زیادی نویسنده استخدام کنه!
چندتا نکته رو هم حیفه اضافه نکنم!
یک اثر هنری، وظیفش اینه وقتی مخاطب باهاش رو به رو میشه حرفاشو بزنه، تو سینما بیشتر می بینید که چه برخوردی با محصول کارگردان هایی که هی میان مصاحبه می کنن و از اثرشون تعریف می کنن، صورت می گیره! عملا کافیه یک ضعف کوچک داشته باشند... تا پروندشون توسط منتقدین بسته بشه!
اینا هر جا نشستن هی هایپ کردن، و نمایش های زیاد...
والا نه نینتندو از این کارا می کنه، نه خیلی از توسعه دهنده های شرقی دیگه، حتی خیلی وقته سونی هم قبل لانچ محصولش نمیاد پشت سرهم بگه اره شاهکار خلق کردیم!
در نهایت هر کی بازی رو تجربه کنه، متوجه سینمایی شدن، شدید بازی میشه! به طوری که برا سونی هم قفله!
بنظر میاد، بیشتر از اینکه این تیم قصدش راضی کردن اسکوئر بوده باشه، بخشی از ذهشون درگیر این بوده که با استاندارد های فرست پارتی های سونی همخونی داشته باشه!!!!!!
با تمام این موارد، بازی نکات مثبت زیادی داره، ولی خب از خودش هویت خاصی نداره(که چند ساله دیگه یکی بیاد بگه ما میخوایم ff16استایل بازی بسازیم!)
اما شاهد میکسی از تمامی عناوین موفق مختلف هستیم، و برخلاف ظاهرش، ریسک های خیلی کمتری برا این بازی انجام دادن(با توجه به اینکه کل بازی برام اسپویل شده
)
(که البته طبیعی هست، اسکوئر، به خاطر شرایطش، ریسک پذیری رو کاهش داده و اینا دنبال قمار کردن نبودن!)