امتیازات Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
پ.ن 2: توی این تاپیک خیلی چیزا فهمیدیم:
  1. اگر متا بالا بود، میکوبیم تو سر بقیه،
  2. اگر بالا نبود، نمره های کامل ملاک میشه،
  3. اگر نشد، یوزر اسکور ملاک میشه،
  4. اگر نشد که آمریکاییا نمیفهمن،
  5. اگر نشد، نظر اونایی که بازی کردن مهم میشه،
  6. اگر نشد نظر اروپاییا مهم میشه،
  7. اگر نشد که سبک بازی و نفهم بودن ملت مهم میشه،
  8. اگر نشد تعداد کارکنان و بودجه استودیو مهم میشه،
  9. اگر نشد افسردگی کوجیما ناشی از اخراجش از کونامی و تاثیرش روی بازی که توجیه کننده نقدها و نمراتش هست مهم میشه،
  10. و اگر اینا همه نشدن، کوجیما زاده ذهن همه بوده و همچین شخصیتی اصن وجود خارجی نداره.
یادمون باشه برای توجیه گندکاری سازنده های مورد علاقه-مون از این بعد به این شیوه عمل کنیم. ظاهرا خوب جواب میده.
میشه مورد 11 رو من اضافه کنم ؟
اگر کل این 10 تا نشد فقط و فقط تقصیر سونی (رییس داعش) هست وگرنه الان با یه بازی ایندی 2 ساعته جریان ساز در سبکی نو با متای 90+ مواجه بودیم , کوجیما بیچاره کاره ای نبود که ادیت تمام تریلرها و نحوه تبلیغات بازی هم عمه من انجام میداد و عمه منم از اول بازیو چپ و راست تو توییتر هایپ میکرد , مشکل بزرگ گویا مشخص شدن تکلیف تگ only on playstation بوده که اگر از اول مشخص میشد الان دیگه شاهد نمرات 5 و 6 نبودیم . خرج بازی هم که طبق منبع های فرضی کوجیما با گدایی و قرض و تبلیغ نوشابه ردیف کرده
 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,153
نام
حامد
شما باید بری یقه سونی رو بگیری که چهارسال این اثر رو به عنوان یک پرچم دار بهت معرفی کرد و الان خلاف این قضیه بهتون ثابت شده وگرنه کوجیما همون اول گفت در حال ساخت یک اثر مستقل هستم و برای پی سی و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. پنچاه شصت صفحه تاپیک دث سره این رفته که کوجیما زر الکی زده و حرف سونی درسته که میگه "only on playstation" ! و 50 صفحه دیگه میگفتید نه بازی غیر از این چیزایی که نشون میده هم در چنته داره و ...

واقعا جالبه 100 صفحه به کوجیما توپیده شد ولی به سختی سونی رو بابت نحوه تبلیغات بازی نقد کردید! و یا اصلا نکردید
تو هم چپ برو راست بیا سونی رو بکوب :D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,240
بحث سر هایپ کردن بیش از اندازه‌ست...دروغ رو که چند پست بالاتر ثابت شد کجا گفته :D
سبک جدید از همون موقعی که نمایشای بازی رو دیدیم مشخص بود بولشته...هیچ کسی هم الان سبک Strand رو به رسمیت نمیشناسه...اگه سبک جدیدی در کار باشه از همون اول چارچوبش مشخص میشه...مثل بتل رویال که از چند سال پیش رسما استارتش خورد و از همون اولش به عنوان سبک جدیدی ازش یاد شد. شما الان چارچوب یه بازی سبک Strand رو بگو تا ما باهاش آشنا بشیم...چه چیزایی لازمه تا بازیت در دسته‌بندی سبک Strand قرار بگیره؟ DS از نظر ساختاری چطور از یه بازی اکشن ادونچر OW فراتر میره؟
کوجیما میگفت بازیم سبک جدیدی از اکشنه...چطور ثابت کرده که درست میگفته؟
شما یه نگاهی به نتایج نظرسنجی تاپیک بنداز متوجه میشی بازی بیش از حد براش هایپ شده یا نه.
شما با اشاره به نو من اسکای بحث محتوای دروغ رو کشیدی وسط که گفتم اینطور نیست. در مورد کارمندای استودیو هم من صرفا یه توجیه به ذهنم میرسه:
با فرض اینکه کوجیما اونقدری ابله نباشه که دروغ بگه در مورد چنین چیزی، اون 40 نفر دیگه یا خیلی پاره وقتی بودن و افراد مین استودیو نبودن، یا اینکه افرادی بودن که در بخشهای مختلف تولید از استودیو رفتن ولی چون به هر حال رو بازی کار کردن اسمشون میاد که خب در هر پروژه ای اتفاق میوفته. این از این:D
سبک جدید هم اولا من نگفتم الزاما هست که بخوام چهارچوب براش بگم:D ولی حداقل در اون بخش ساخت و سازش که با کمک پلیرها با هم ایجاد میشه قطعا میشه گفت قبلا مشابهی نداشته ( فقط ساخت و ساز نه پیغام گذاشتن که در سولزبورن بوده) ثانیا در مورد بتل رویال هم خیر حرفتون رو قبول ندارم چون قشنگ یادمه اول که این بازیها داشتن باب میشدن اصلا چنین دیدی روشون نبود. حتی خیلی ها مسخره میکردن که اینکه اصلا چیز جدیدی محسوب نمیشه صرفا فیچرهای بازی های دیگه رو کنار هم گذاشتن دادن دست خلق الله:D ولی در طول زمان و با افزایش زیاد محبوبیت اینجور بازیها و فراگیر شدنشون به نوعی تبدیل به یک استاندارد شدن. البته از نظر من هنوز هم نمیشه به بتل رویال گفت ژانر و بیشتر ساب ژانر هستش.
خلاصه همونطور که گفتم زمان مشخص میکنه عیار این مسائل رو همونطور که برای بازیهای بتل رویال این اتفاق افتاد.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شما هم از هر فرصتی استفاده کن سونی رو بکوب! :D
والا سونی کلا در مورد بازی حرفی نمیزد توی این چند سال...مسئول توضیح در مورد بازی خود کوجیما بود و این بحث‌ها هم سر همین صحبت‌های خودشه.
وگرنه مثل یو سوزوکی مثل بچه آدم میومد بازی میساخت، متاش 70 هم میشد کسی چیزی نمیگفت. سونی به سوزوکی و Shenmue 3 هم پلتفرم داد تا بازی رو استیج معرفی بشه و سرمایه‌گذار جذب کنه...این همه سال Ueda رو هم ساپورت کرد و بهش یه پلتفرم داد...هر دو هم بازیشونو بدون ادعا ساختن و نظرات هم پیرامونشون متفاوته.
همه‌ی هایپ کاذب بازی از خود صحبت‌های کوجیماست...
همونطوری که سر No Man's Sky هم خود شان موری میومد روی استیج و توی مصاحبه‌ها به دروغ میگفت بازی فوق‌العادست و میشه آنلاین بازی کرد و فلان و بهمان...بعدش که گندش دراومد همه شان موری رو بخاطر مصاحبه‌های جوگیرانه‌اش مقصر دونستن نه سونی که حمایتش کرده بوده تا بازیش رو معرفی کنه.

دقیقا برای نقد کوجیما و توجیح عملکرد سونی از دوتا بازی ای مثال زدی که اتفاقا سر اون دوتا هم بامبول به وجود امد! یادمه شمنو3 اول به عنوان انحصاری کامل معرفی شد و بعد ها نسخه PC هم تایید شد. no mans sky هم که قرار بود هیچ وقت نیاد برای اکس باکس و همین ماجرا! هردوتا هم سونی به عنوان پشتیبانی مالی مارکتینگ میکرد. ولی خب مشخصا مورد دث استرندینگ لقمه چرب و گنده تری بوده این سالها برای استفاده و تبلیغات

بگذریم شما اول و اخر نمیخوای قبول کنی وقتی یک اثر مستقل (که خوده کوجیما همون اول جار زد و سونی فن ها چهارسال انکار میکردند) رو به عنوان پرچمدار انحصاری یک کنسول معرفی میکنی چه تبعاتی از لحاظ سطح توقعات به وجود میاره.

یک نمونه خوب مقایسه ای بازی The outer world هست. مایکروسافت سال گذشته آبسیدین رو خرید (از ماه ها قبل در حال مذاکره بودند و از کیفیت نهایی اثر قطعا خبر دار بودند)، ولی E3 بازی رو به شکل مرسوم باقی اثار معرفی کرد و حتی تا زمان بعد از عرضه هم نذاشت که روی ابسیدین و The outer world که اسکیل بازی مستقل هست، سطح توقعات پرچم دار انحصاری یک کنسول شکل بگیره و نتیجه شده یک اثری که حداقل هیتر نداره! و آینده بشدت درخشانی رو به روش هست.

پ ن: ای پی the outer world برای مایکروسافت هست و کلا حق و حقوق ش همه جوره برای مایکروسافته و راحت میتونست مانع عرضه بازی برای پلی استیشن 4 بشه و تو کل تبلیغات ش اثر رو در حد یک بلاک باستر هالیوودی هایپ کنه ولی رفتار درستی با اثر داشت. برخلاف سونی تو مورد دث استردینگ
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
بحث سونی خیلی بی ربطه به این قضایا . بحث بی ربط و بی خود نکنیم .

@FUTURE
علیرضا چیو قبول نکنم ؟ دیگه همه اینجا و حتی خود شما وقتی یه خبری چیزی میزاریم معتبرترین سند حرف سازنده هستش . من در مورد کردیت در حالت کلی اطلاعات خیلی دقیقی ندارم ولی میدونم ، افرادی که کوچکترین تاثیر رو هم داشته باشن تو کردیت مینویسن ، حالا اصلا به فرض اصلا ۱۲۰ نفر اعضای کوجیما پرداکشن باشن ، طبق گفته خود کوجیما ۸۰ نفر تو ساخت بازی نقش داشتن . این امکان نداشته تا حالا استودیوی دارای دو تا تیم بوده باشه و وقتی یکی از تیمها پروژه اش رو تموم کرد ، تو کردیت اسم تمام اعضای کردیت بیاد ؟ نمیگم کوجیما پرداکشن دوتا تیم هست ، صرفا مثال زدم تا منظورم رو درک کنی .
حالا باز همه اینا به کنار ، نمیدونم تو چجوری میخوای از من باور کنم کوجیما دروغ گفته ؟! یعنی مثلا الان فلان سازنده میاد میگه بازی من N میلیون فروخته ، درسته من بیام بگم آقا این چرت و پرت میگه من رفتم تو توییچ بازیش رو دیدم و بازی های که کمتر از این فروختن تو رتبه بالایی قرار دارن ( مثال زدم صرفا و امیدوارم منظورم رو درک کنی )
من به شما نگفتم عقده ای یا چیز دیگه ( چرا حرف دهن من میزاری ) گفتم برخی که توی این تاپیک پست دادن ، که به هر حال پست هاشون موجوده و کافیه تاپیک رو بخونید و ببینید و نمیتونی هم منکر این قضیه بشی . یه سری هم به سمت سونی عقده ریزی میکنن ، نمیبینی ؟؟

حسی که من دارم ، اینه که این قضیه داره در مورد کوجیما بولد میشه ، یعنی اگه شما سرچی که داری سر کوجیما میکنی ، بری سر یه بازی دیگه بکنی که بگن مثلا با چندتا نیرو ساخته شده و در نهایت اگر بری کردیت هارو ببینی ، احتمالا از این تناقضات اونجا هم وجود داشته باشه .

در کل کوجیما برای من خدا و بت نیست که پرستش کنمش ( گرچه علاقه و عشق بی پایانی بهش دارم و کتمان هم نمیکنم ) ولی اینا دلیل نمیشه چشم بسته و کورکورانه بخوام ازش طرفداری کنم و واقعیت رو قبول نکنم ، چیزی که الان دارم میبینم احساس میکنم خیلی نمیتونه منو قانع بکنه که بپذیرم کوجیما دروغگو هست .
والا دیگه شیفته تر از من در مورد دس استرندینگ وجود نداشت و نداره و در نهایت هم اومدم گفتم کسی که حال نکنه باهاش حق داره ، در این حد درک و شعور دارم که وقتی با حقیقت روبه رو شدم بپذیرمش .
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
انتظار دیگه‌ای هم از شما نمیره...
من کاری با امثال شما ندارم...برو حساب کن ببین چند بار کامنتای قبلی من رو نقل قول کردی و به جای بحث منطقی، موضوع رو شخصی کردی.
شما که اطلاعات رسمی و Credits خود بازی رو هم قبول نداری، داری از منی که فقط دارم بر اساس اطلاعات رسمی و مصاحبه‌ها کامنت می‌دم ایراد میگیری!
اگه حرفی داری در مورد کامنتم و باهام مخالفی بیا در موردش بحث کن...ولی اگه میخوای اینطوری صرفا به خود من گیر بدی، نه به چیزایی که دارم میگم؛ تشریف میبری توی لیست سیاه.
فقط کسی که حرفی برای گفتن نداره، به جای بحث در مورد موضوع، میره سراغ مشکلات ذهنی و تلگرام و قضیه رو شخصی میکنه...
من نگفتم شما مشکل ذهنی داری درست بخون گفتم از لحاظ ذهنی این مشکل داری.( اگر این کلمه از لحاظ ذهنی باعث سوء تفاهم شده عذر خواهی میکنم) دارم نوع نگاه شما رو نقد میکنم به مسئله و هیچ حمله شخصی نه الان نه هیچ وقت دیگه به شما و کسی نکردم اگر پیدا کردی میتونی بذاری همینجا

راجع به بحث هم من با شخصی که طالب بحث بحث میکنم نه کسی که با لحن تمسخر آمیز و ترول بیاد بدیهی ترین موارد رو زیر سوال ببره. هدف شما اگه بحث بود از همون اول این کامنت ها رو شاهد نبودیم ازت:
اینا هنوز نمیدونن که بازی استاد آوانگارده...دو قرن بعد اثر استاد رو درک میکنن و توبه میکنن.
اینم اپیزود جدید داستان‌های غم‌انگیز کوجیما
خودمم میتونم برم پیاده‌روی...نیازی به بازی نیست :D
>:)
آخی! طفلکی رفته وام بگیره بهش ندادن...ولی بعدش که یه نفر بازیاشو میشناخته، وام رو بهش دادن! بعدشم انجین آماده و بودجه نامحدود از سونی گرفته و با دوستان هالیوودیش بازی ساخته! چه داستان غم‌انگیزی :D اینا فقط جف کیلی رو تحت تاثیر قرار میده!

پس لطفا مظلوم نمایی رو بذار برای همون کوجیما شما دنبال بحث منطقی نیستی برادر
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
همه رو نمیتونم نقل قول کنم...مسئله بزرگی هم نیست...فقط یه دروغ کوجیما ثابت شده...چیز عجیبی نیست که قبلا اتفاق نیوفتاده باشه :D هر جوری هم خواستید توجیه‌اش کنید برای خودتون...برای من که ثابت شده اون قضیه و دیگه حتی یک درصدم احتمال نمیدم که بازی با 80 نفر ساخته شده باشه.
من نگفتم شما مشکل ذهنی داری درست بخون گفتم از لحاظ ذهنی این مشکل داری.( اگر این کلمه از لحاظ ذهنی باعث سوء تفاهم شده عذر خواهی میکنم) دارم نوع نگاه شما رو نقد میکنم به مسئله و هیچ حمله شخصی نه الان نه هیچ وقت دیگه به شما و کسی نکردم اگر پیدا کردی میتونی بذاری همینجا

راجع به بحث هم من با شخصی که طالب بحث بحث میکنم نه کسی که با لحن تمسخر آمیز و ترول بیاد بدیهی ترین موارد رو زیر سوال ببره. هدف شما اگه بحث بود از همون اول این کامنت ها رو شاهد نبودیم ازت:





پس لطفا مظلوم نمایی رو بذار برای همون کوجیما شما دنبال بحث منطقی نیستی برادر
من در واکنش به مصاحبه‌های کوجیما و وضعیت بازی این کامنت‌ها رو دادم. وقتی بنظرم یکی داره حرف مسخره میزنه، راحت میام میگم که مسخرست.
شما این مدت چی کار میکردی؟! به جای اینکه نظر خودت رو بگی داشتی به هر کسی که به ساحت مقدس کوجیما کمتر از گل میگفت، انگ هیتر میزدی و کامنت بوک‌مارک میکردی...
همه‌ی این مواردی که آوردی در واکنش به کوجیما و مصاحبه‌هاشه و هیچ ربطی به شما نداره. شما هم به جای اینکه به هر کسی که باهات مخالف بود گیر بدی و برچسب بزنی، بیا دیدگاهت رو بگو ببینم چرا بدیهی‌ترین موارد رو زیر سوال بردم...
شما اگه توی بحث حرفی واسه گفتن داشتی، نقش وکیل مدافع کوجیما رو بازی نمیکردی چون اون کامنتا در مورد کوجیما و بازیش بود نه شما.
هیچ ربطی به شما نداره که من مصاحبه‌های کوجیما رو دنبال می‌کنم یا در موردش چه دیدگاهی دارم. شما نوع نگاه من رو باید با محتوای کامنتی که نقل‌قول می‌کنی نقد کنی نه اینکه بیای قضیه رو شخصی کنی و چیزای نامربوط رو وارد بحث کنی.
درصد بالایی از کامنتای شما توی این تاپیک در راستای این بوده که چرا من دارم فعالیت می‌کنم و چرا کوجیما رو ترول کردم یا در موردش نظر منفی دادم...
میخوای اصلا به حرفای کوجیما واکنش نشون ندم و در موردش اصلا شوخی نکنم تا شما احیانا ناراحت نشی؟ تمام کامنتای من خطاب به حرفا و کارای کوجیما بود، ولی الان انقدر قضیه رو شخصی کردید که انگار خود شما رو ترول کردم یا پشت سرتون بد گفتم...فن بودنم حدی داره؛ دیگه وقتی چیزایی که به بقیه گفته میشه رو به خودت میگیری و فقط دنبال این باشی که کامنتای طرف رو پیدا کنی و یه جوری بهش برچسب بزنی، قضیه از فن بودن میگذره و وارد مرحله تعصب میشه.
بحث سونی خیلی بی ربطه به این قضایا . بحث بی ربط و بی خود نکنیم .

@FUTURE
علیرضا چیو قبول نکنم ؟ دیگه همه اینجا و حتی خود شما وقتی یه خبری چیزی میزاریم معتبرترین سند حرف سازنده هستش . من در مورد کردیت در حالت کلی اطلاعات خیلی دقیقی ندارم ولی میدونم ، افرادی که کوچکترین تاثیر رو هم داشته باشن تو کردیت مینویسن ، حالا اصلا به فرض اصلا ۱۲۰ نفر اعضای کوجیما پرداکشن باشن ، طبق گفته خود کوجیما ۸۰ نفر تو ساخت بازی نقش داشتن . این امکان نداشته تا حالا استودیوی دارای دو تا تیم بوده باشه و وقتی یکی از تیمها پروژه اش رو تموم کرد ، تو کردیت اسم تمام اعضای کردیت بیاد ؟ نمیگم کوجیما پرداکشن دوتا تیم هست ، صرفا مثال زدم تا منظورم رو درک کنی .
حالا باز همه اینا به کنار ، نمیدونم تو چجوری میخوای از من باور کنم کوجیما دروغ گفته ؟! یعنی مثلا الان فلان سازنده میاد میگه بازی من N میلیون فروخته ، درسته من بیام بگم آقا این چرت و پرت میگه من رفتم تو توییچ بازیش رو دیدم و بازی های که کمتر از این فروختن تو رتبه بالایی قرار دارن ( مثال زدم صرفا و امیدوارم منظورم رو درک کنی )
من به شما نگفتم عقده ای یا چیز دیگه ( چرا حرف دهن من میزاری ) گفتم برخی که توی این تاپیک پست دادن ، که به هر حال پست هاشون موجوده و کافیه تاپیک رو بخونید و ببینید و نمیتونی هم منکر این قضیه بشی . یه سری هم به سمت سونی عقده ریزی میکنن ، نمیبینی ؟؟

حسی که من دارم ، اینه که این قضیه داره در مورد کوجیما بولد میشه ، یعنی اگه شما سرچی که داری سر کوجیما میکنی ، بری سر یه بازی دیگه بکنی که بگن مثلا با چندتا نیرو ساخته شده و در نهایت اگر بری کردیت هارو ببینی ، احتمالا از این تناقضات اونجا هم وجود داشته باشه .

در کل کوجیما برای من خدا و بت نیست که پرستش کنمش ( گرچه علاقه و عشق بی پایانی بهش دارم و کتمان هم نمیکنم ) ولی اینا دلیل نمیشه چشم بسته و کورکورانه بخوام ازش طرفداری کنم و واقعیت رو قبول نکنم ، چیزی که الان دارم میبینم احساس میکنم خیلی نمیتونه منو قانع بکنه که بپذیرم کوجیما دروغگو هست .
والا دیگه شیفته تر از من در مورد دس استرندینگ وجود نداشت و نداره و در نهایت هم اومدم گفتم کسی که حال نکنه باهاش حق داره ، در این حد درک و شعور دارم که وقتی با حقیقت روبه رو شدم بپذیرمش .
شما حداقل بلدی بحث کنی و به بیراهه نزنی :D
به زور نمیگم که بیا قبول کن دروغ گفته...میتونی همون دیدگاه خودت رو داشته باشی و کاملا به حرف کوجیما اطمینان داشته باشی. ولی بنظرم یه چیزی که مستند هست و دقیق لیست شده خیلی معتبرتر از حرف کوجیماست که قبلا خیلی حرف ضد و نقیض زده و همیشه دنبال جلب توجه بوده. حالا میخوای فرض کن که اصلا اون لیست اشتباهه یا نصفشون از استدیو رفتن یا صرفا بادیگارد کوجیما بودن و ...
ولی اینم بهش توجه کن که تمام اون افراد داخل Credits وظیفه‌شون ذکر شده و همینطوری توی استدیو الاف نبودن یا در حال کار روی یه چیز دیگه باشن. اون عکس رسمی از زمان گلد شدن بازی رو هم یادت باشه که بالای 100 نفر توی عکس بودن.
این قضیه هم به این دلیل بولد میشه چون کوجیما خودش این ادعا رو کرده که این بازی بزرگ رو من فقط با 80 نفر فقط توی 3 سال ساختم و برای خیلی‌ها هم شکه‌کننده و تحسین‌برانگیز بود. وگرنه استدیوی دیگه‌ای هم چنین ادعایی میکرد و بعدا گندش درمیومد مطمئنا یه عده انتقاد میکردن.
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
الان من متوجه نشدم ما داریم چی میزنیم تو سر بقیه؟ چیزی که من اینجا میبینم شماها دارید نمره های پایین میزنید تو سر ما همین الان خود شما تو پستت داری به بازی میگی فاجعه و گندکاری و بازی لایق سرمایه گذاری نمیدونی نظر یه عده بچه هایی که همینجا تموم کردن بازی و 17 تا منتقدی که به بازی نمره کامل دادن رو کاملا نادیده میگری بعد اون یه عده که میان از نظرشون راجع به بازی دفاع کنن برچسب میزنی که شما کوجیما رو خدا کردی.

دیگه اون جک دروغُ هم نزنید وقتی میگن چقدر رو پروژه کار کردن منظور هسته اصلی نه کسایی که فقط رو انجین کار کردن نه اعضای ارکستر سمفونیک همه جا همین معنی رو میده در واقع فکر کنم تنها جایی که درباره همچین مسئله ی کوچیکی صحبت میشه همین جاست چون هر جا بگی کوجیمایی که اندازه سن من و شما داره بازی میسازه به خاطر مظلوم نمایی اومده 40 نفر کمتر گفته اعضای تیمش بهت چپ چپ نگاه میکنن. برای اثبات ادعا های عجیب غربیتون هر فانتزیی به ذهنتون میرسه میگید انتظار نداشته باشید کسی چیزی نگه
پروژه ای باشه که قصد ساختش نداری بگی نمیسازم دروغ؟ یا شاید شما از پس ذهن کوجیما آگاه بودی که میخواد بسازه ولی میگه اگر بگم آخری مردم بیشتر میخرن
خودشم دو سه بار این قضیه رو مسخره کرد و برای آخری گفت دیگه همچین حرفی نمیزنم راجع به هیچ بازیی

افرادی که اسم و رسم ندارن هم میتونن مثل کوجیما از اول شروع کنن اگه رزومشون به خوبی کوجیما بود میتونن انتظار سرمایه گذاری های این مدلی باشن.

پ.ن: من هیچ جا از حرف هایی که کوجیما راجع به منتقد های آمریکایی زد دفاع نکردم و به نظرم خیلی به ضررش تموم شد این حرف.
من مشکلی با کسایی که از بازی خوششون اومده ندارم. اتفاقا خیلی هم خوبه که تونستن با وجود این مشکلات، از بازی لذت ببرن چون هدف همینه. اما با کسایی که میان میگن بازی مشکل نداره و پرفکت هست مشکل دارم. اینکه مشکلات بازی رو انکار کنی چون از بازی خوشت اومده، دیگه باید بساط نقد و نمره رو بچینیم بره پی کارش. چون اینجوری بازی هایی مثل Ride To Hell هم وجود دارن که برای تعداد معدودی یه بازی پرفکت هست و ذره ای مشکل نداره. اون چیزی که شما خوشت میاد با اون چیزی که حقیقت وجود داره، کاملا متفاوته.

بازم میگم یعنی چی هسته اصلی؟ چرا توجیه میکنین؟ کوجیما گفته فلان قدر بودیم و مشخص شده اینطور نبوده. دیگه هسته اصلی و فرعی و پوسته و گوشته نداریم اینجا. اتفاقا بخش گرافیکی یکی از ستون های اصلی یه بازیه و تیم GG اینجا به شدت زحمت کشیده و از هسته اصلی که آقای کوجیما خودش رو همه کاره-ش میدونه، بیشتر کار کرده.

بیاییم جوری وانمود نکنیم که کوجیما قصد ساختنش رو نداشته. اگر قصد نداشت، نهایتا یه بار میساخت و دوباره تکرار نمیکرد حرفش رو که بعدا نقضش کنه.

افرادی که اسم و رسم نداره هم الان وضعیت خیلی سخت تری نسبت به امثال کوجیما دارن تا بتونن حرفی برای گفتن داشته باشن چون به خیلیاشون فرصت ارائه کارشون هم داده نمیشه. مثل قدیم نیست که طرف از سمت صداگذاری برسه به Executive Producer یه عنوان گنده (Yoshinori Ono).
خیلیاشون هم یه مجری یه برنامه خیلی بزرگ و پر بیننده ندارن که هر جا رسید بیاد به نمایششون بذاره.
من اصن کاری ندارم کوجیما چی میگه. من کاری که انجام میده رو میبینم که با حرفاش در تناقضه.
کارکنان گوریلا رو کاری وقت گذاشتن که صرفا برای دس استرندینگ نبوده ، به عبارتی برای خودشون هم کارایی داشته و بسیار مهم بوده ، اما فلان بازیگر که میاد تو این بازی وقت میزاره و دیالوگ و موشن کپچر اجرا و یا تمرین میکنه صرفا فقط برای این بازی هست و وقتی سر پروژه بعدی بره این دیالوگ هارو باید بزاره کنار و بهتره اینا به هم ربط ندیم و قیاس اشتباه نکنیم .

گیم پلی شاید از نظر شما و برخی دیگه تو در و دیوار باشه ( نمیدونم بازی کردی یا نه ) ، اما برای برخی بسیار مورد پسند بوده و این حرفایی که میزنی در مورد بودجه من اطلاعاتی ندارم بودجه اش چقدر بوده که بتونم دسته بندی کنیم فضایی بوده یا زمینی و یقینا شما هم نمیدونی و صرفا داری پیش بینی میکنی همچین چیزی رو ، اما حداقل من اینو میدونم استفاده از واژه بودجه نامحدود بسیار بی معنی هستش و در تضاد هست با ۸۰ نفر نیروی انسانی برای ساخت دس استرندیگ ، مارکتینگ بازی و نیروی انسانی رو هم که اگه بخوای قیاس با بازی‌هایی همچون Spider-Man یا GOW و Uncharted میبینی که باز هم این در تضاد هستش .

حالا اینا به کنار که صرفا دیدگاه من نسبت به این موضوع بوده اما این مساله ای که مطرح شده توجیه نیست برای این ۱۰ نکته که شما ردیف کردی ، شما بهتره برگردی پست قبلی من رو توی همین تاپیک بخونی که گفتم : بازی برای من شاهکاره اما کاملا حق میدم به کسی که نتونه از بازی لذت ببره و یا اون رو شکست به حساب بیاره . هیچ توجیه پشت این پست نیست .

اما در مورد شخصیت کوجیما من عرض کردم برای من ایشون خاطره سازترین فرد در گیم بوده ، و بصورت آماری هم گفتم هیچ کارگردانی مثل کوجیما نداشتیم که یک فرانچایز رو اینهمه سال تو اوج نگه داره ، پس طبیعتا وقتی در مورد یه همچین کارنامه ای صحبت میکنیم حاشیه ها و تبلیغات‌های پیرامون این فرد هم بیشتر خواهد بود و کوجیما هم داره ازش استفاده میکنه ، چرا نکنه ؟

یادمه تو مراسم بفتا سال ۲۰۱۳ وقتی نیل جایزه بهترین بازی سال رو برای دلست گرفت داشتن باهاش بعد مراسم مصاحبه می‌کردند ، که خودش به وضوح داشت میگفت ، من دوس دارم بازی های رو که خودم دوس دارم بازی کنم رو بسازم و همیشه دوس دارم تجربه جدیدی رو خلق کنم اما ، همیشه نمیشه اینکار رو کرد و گاهی ناگزیر هستیم به خاطر سیاست های کمپانی روی یه سری بازی های دیگه کار کنیم . بله کوجیما قبلا گفته این اخرین متال کیر هست و بعدش دوباره متال ساخته ، اینو نمیشه یه دروغ در نظر گرفت ، به خاطر سیاست های کمپانی گاهی سازنده مجبوره تن به ساخت آثاری بده که حقیقتا ترجیح میداد به جای اون چیز دیگه ای بسازه ، که خب دیدیم کوجیما حتی تا ساخت Silent hill هم پیش رفت و تو مصاحبه هاش اگر بخونی میگفت که برای ساخت سایلنت هیل چی کارا کرده و اینکه که خودش کلا ادم ترسویی هست و خیلی سریع وحشت میکنه و به خاطر این بازی رفته کلی فیلم ترسناک دیده و خواسته ترس رو واقعا درک کنه و تو همین P.T با اینکه یه تیزر بود ولی تو خلق المان های ترس به بهترین شکل ممکن عمل کرد . حتی تو مصاحبه های اخیر هم گفته بود که دس استرندیگ پروژه ای بوده که خیلی وقته فکر ساختش رو در سر داشته ، پس من این مساله رو دروغی انچنانی حساب نمیکنم چون در این صورت خیلی ها دروغ گو‌ به حساب میان .
جوری میگی انگار بقیه شرکت ها وقتی یه بازی میسازن، برای کار بعدیشون از دستاوردها و تجاربشون استفاده نمیکنن و از صفر شروع میکنن. اصلا مهم نیست GG با شرکت توی ساخت DS میخواسته برای بازی بعدیشون آماده بشه یا نه، مهم اینه که در حال حاضر توی ساخت این بازی شرکت کردن و جزئی از تیم اصلی بودن.

شاید شما تبلیغات و اینا رو نمیبینی ولی من خوب این ویدئو رو یادمه که خودش یه تبلیغات به شدت گنده به حساب میاد چون ندیدم هیچ ناشری همچین کاری برای یه فرد خاص انجام بده. من نمیدونم شما چجوری حساب میکنی، اما وقتی سونی موتور گرافیکی + تعداد زیادی از اعضای یکی از استودیوهای بزرگش رو میفرسته که یه بخش اعظم از کار کوجیما رو انجام بدن + بودجه ای که در اختیارش قرار میده تا بتونه استودیوی خودش رو تشکیل بده، من بهش میگم بودجه نامحدود. سونی نصف ساخت بازی رو بر عهده گرفت که کوجیما راحت بتونه روی بخش های دیگه تمرکز کنه اما وضعیت گیم پلی شده اون و داستانی که خیلیا میگن کلیشه ای و بد بوده. این نشون میده کوجیما نه تنها استفاده نکرده، که صبح تا شب توی توییتر عکس غذا و فیلم و هزارتا چرت و پرت دیگه توییت کرده و طبیعیه به بازی سازیش نرسه و آخر سر هم بابت این بازی که گیم پلیش کپی پیست خالص هست، توی کرانچ هم میره لول.

مشکل اساسی دیگه ای دارم اینه که فکر میکنین کوجیما با کارگردانی سری MGS توی 30 سال کار شاخی کرده. اولا اینکه میاموتو با ماریو سلام میرسونه و دوم اینکه ارزش کاری امثال میازاکی که با اعضای تیمش توی 10 سال 6 تا بازی با کیفیت با گیم پلی عالی و فروش فوق العاده و جریان ساز میسازه رو به 60 تا کوجیما ترجیح میدم. استاد کوجیما یادشون رفته بازی یعنی گیم پلی! بقیه چیزا بعد از گیم پلی قرار میگیرن. با DS نشون داد گیم پلی براش ارزش نداره و بیخود نیست میخواد بزنه تو خط ساخت فیلم.
علاوه بر این کوجیما گفته بود سبک جدیدی به اسم Strand Game رو پایه گذاری کردم و چند وقت پیش نقضش کرد و گفت من همچین قصدی نداشتم. اگر اینم از نظر دروغگویی نیست، شما رو به ایزد منان میسپارم.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,925
دوستان کی پرونده نمرات بسته میشه؟

پ.ن: ناراحتم انقدر فنهای بازی منطقی دفاع میکنن و طرف باز میاد سقوط شوروی هم به کوجیما و death stranding ربط میده. اگه قرار بود بفهمن بعد 92 صفحه میفهمیدن که در یک کلام بازی خوب ظاهر شده و فیل نشده. نمیخوای قبول کنی نمیخوای بازی کنی نظر شخصی شماست. شما میتونید این متا رو مساوی با میانگین 40 - 50 بدونید. ولی باز چیزی تغییر نمیکنه.
انتظارات رو برآورده نکرده؟ بله. ولی از طرفی هم به شهادت خیلیها یه تجربه متفاوت ارائه داده این به اون در.
خیلیها کوجیما رو کما فی السابق استاد یا بازیساز میدونن؟ بله میدونن و باز نمیتونید نظر ما رو تغییر بدید.
اینکه آدم بزرگتر هست بسم الله. رزومه و کارنامه قوی رو کنه، فن بیس جمع کنه و... کسیم مانعش نیست.
البته تعجبیم نداره تاپیک نمرات MGS4 هم چنین وضعی بود اونم فقط با استناد به نمره Edge و منهای حمایت حداکثری PS فن ها.
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
@Safety & Peace ببین شما مشکلت از جای دیگری آره کار شاخی کرده مگه چندتا کارگردان میتونن یک سری اینهمه سال تو اوج نگه دارن حالا علت این کینه آن نسبت به کوجیما شاید اینه بازی هایش انحصاری میده یا هر چی دیگه حالا یکسری هم بگم کوجیما استاد افسانه ای آقا شما چرا ناراحت میشی اگه کوجیما برات مهم نبود آنقدر دنبال نمی‌کردی کاراشو
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,240
مشکل اساسی دیگه ای دارم اینه که فکر میکنین کوجیما با کارگردانی سری MGS توی 30 سال کار شاخی کرده. اولا اینکه میاموتو با ماریو سلام میرسونه و دوم اینکه ارزش کاری امثال میازاکی که با اعضای تیمش توی 10 سال 6 تا بازی با کیفیت با گیم پلی عالی و فروش فوق العاده و جریان ساز میسازه رو به 60 تا کوجیما ترجیح میدم. استاد کوجیما یادشون رفته بازی یعنی گیم پلی! بقیه چیزا بعد از گیم پلی قرار میگیرن. با DS نشون داد گیم پلی براش ارزش نداره و بیخود نیست میخواد بزنه تو خط ساخت فیلم.
علاوه بر این کوجیما گفته بود سبک جدیدی به اسم Strand Game رو پایه گذاری کردم و چند وقت پیش نقضش کرد و گفت من همچین قصدی نداشتم. اگر اینم از نظر دروغگویی نیست، شما رو به ایزد منان میسپارم.
ببین عزیز جان شما با این پستات بیشتر نشون میدی که صرفا هیتر خود کوجیما هستی و نقدی انجام نمیدی وسلام. دیگه این همه کبرا صغرا چیدن نداره. به عکس تویتر یارو هم گیر میدید نوبرید به خدا!! شما هنوز نمیدونی که میاموتو آخرین بازیی که کارگردانی کرده ماریو 64 بوده ( که قبل اونم ماریو 3 آخرین بازیش بوده) و اصلا چندین سال هست که نقش ویژنری و یا تهیه کنندگی داره و کارگردانی نمیکنه دیگه خیییلی وقته. کارای میازاکی رو ترجیه میدی؟ خب گود فور یو. منم میازاکی رو خیلی دوست دارم عاشق دارک سولز هم هستم. خب الان این چه کمکی به بحث ما میکنه مثلا؟ این نتیجه گیری های فوق تخیلیتون هم که کوجیما به گیم پلی اهمیت نمیده همون برا خودتون خوبه. شما که اصلا بازی نکردی که بدونی چی به چیه توش.
کوجیما با متالگیرها کار شاخی نکرده؟ صد البته کار بسیار بسیار بزرگتر از چیزی که در ذهن شما بگنجه انجام داده که البته در چشم یه آدم تعصبی قرار نمیگیره( هم رده بهزاد وسکر شدی متاسفانه:D) یدونه فرنچایز در طول تاریخ نام ببرید بعد 30 سال عرضه، داستان مرتبط به هم و با این سطح از پیچیدگی داشته باشه و خوب باقی مونده باشه. همون MGSV با همه مزخرفاتش از 80 درصد بازیهای این نسل داستان چند لایه تری داشته. بگذریم که بهترین گیم پلی استلس تاریخ هم برای MGSV هستش. ولی اینا مهم نیست چون کوجیما به گیم پلی اهمیت نمیده همه کاراش هم کپی پیسته :)) کسی که متالگیرها رو کامل بازی کرده باشه میدونه که هر کدوم از متالگیرها از حیث گیم پلی در هر شماره تغییر و تحولات اساسی دارن و قشنگ هر کدوم یه بازی جدا هستن از هم انقدر که متفاوتن در خیلی زمینه ها.
اسنیک ، بیگ باس ، آسلات و باس در کنار شخصیتهایی مثل ماریو و سونیک و لینک و مسترچیف و لاراکرافت و .... جز آیکونیک ترین شخصیتهای تاریخ هستن و فرنچایز متالگیر هم جز نمادهای صنعت گیم محسوب میشه. شما حال نمیکنی؟ مشکلی نداره قرار نیست همه حال کنن. ولی لطفا با این کامنتهای خنده دار خودتون رو مضحکه نکنید.
در مورد DS هم دیگه واقعا به قدر کافی بحث شده و داره حال بهم زن میشه. بازی برای یه عده خیلی خوب بوده برا یه عده هم آشغاله. منتها مشکل اینه اونایی که با بازی حال کردن به بقیه حق میدن که خوششون نیاد و ایرادی نمیگیرن ولی امثال شما نه تنها بقیه رو مسخره میکنید که انگهای مسخره ای مثل کپی پیست بودن و گیم پلی نداشتن و ... بهش میزنید. یه بازی نام ببرید این سیستم ساخت و ساز همگانی رو قبل از DS داشته باشه ما هم خوشحال میشیم اگه ببینیم. پس وقتی میگیم این تاپیک برا یه عده شده محل خالی کردن عقده بهتون برنخوره
 
آخرین ویرایش:

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
من در واکنش به مصاحبه‌های کوجیما و وضعیت بازی این کامنت‌ها رو دادم. وقتی بنظرم یکی داره حرف مسخره میزنه، راحت میام میگم که مسخرست.
شما این مدت چی کار میکردی؟! به جای اینکه نظر خودت رو بگی داشتی به هر کسی که به ساحت مقدس کوجیما کمتر از گل میگفت، انگ هیتر میزدی و کامنت بوک‌مارک میکردی...
همه‌ی این مواردی که آوردی در واکنش به کوجیما و مصاحبه‌هاشه و هیچ ربطی به شما نداره. شما هم به جای اینکه به هر کسی که باهات مخالف بود گیر بدی و برچسب بزنی، بیا دیدگاهت رو بگو ببینم چرا بدیهی‌ترین موارد رو زیر سوال بردم...
شما اگه توی بحث حرفی واسه گفتن داشتی، نقش وکیل مدافع کوجیما رو بازی نمیکردی چون اون کامنتا در مورد کوجیما و بازیش بود نه شما.
هیچ ربطی به شما نداره که من مصاحبه‌های کوجیما رو دنبال می‌کنم یا در موردش چه دیدگاهی دارم. شما نوع نگاه من رو باید با محتوای کامنتی که نقل‌قول می‌کنی نقد کنی نه اینکه بیای قضیه رو شخصی کنی و چیزای نامربوط رو وارد بحث کنی.
درصد بالایی از کامنتای شما توی این تاپیک در راستای این بوده که چرا من دارم فعالیت می‌کنم و چرا کوجیما رو ترول کردم یا در موردش نظر منفی دادم...
میخوای اصلا به حرفای کوجیما واکنش نشون ندم و در موردش اصلا شوخی نکنم تا شما احیانا ناراحت نشی؟ تمام کامنتای من خطاب به حرفا و کارای کوجیما بود، ولی الان انقدر قضیه رو شخصی کردید که انگار خود شما رو ترول کردم یا پشت سرتون بد گفتم...فن بودنم حدی داره؛ دیگه وقتی چیزایی که به بقیه گفته میشه رو به خودت میگیری و فقط دنبال این باشی که کامنتای طرف رو پیدا کنی و یه جوری بهش برچسب بزنی، قضیه از فن بودن میگذره و وارد مرحله تعصب میشه.
من کلا یک بار تو این تاپیک شما رو کوت کردم هیچ جا حرفی نزدم که نباید فعالیت کنی و چرا ترول میکنی و... حرفی که زدی اشتباه بود مسخره کردن کوجیما هم نه هر شخص دیگه ای به خاطر این که راجع به فوت مادر پدرش صحبت کرده کار به شدت کم و منسوخی هست. شما خط قرمز های اخلاق رد کردی نه من.
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
ببین عزیز جان شما با این پستات بیشتر نشون میدی که صرفا هیتر خود کوجیما هستی و نقدی انجام نمیدی وسلام. دیگه این همه کبرا صغرا چیدن نداره. به عکس تویتر یارو هم گیر میدید نوبرید به خدا!! شما هنوز نمیدونی که میاموتو آخرین بازیی که کارگردانی کرده ماریو 64 بوده ( که قبل اونم ماریو 3 آخرین بازیش بوده) و اصلا چندین سال هست که نقش ویژنری و یا تهیه کنندگی داره و کارگردانی نمیکنه دیگه خیییلی وقته. کارای میازاکی رو ترجیه میدی؟ خب گود فور یو. منم میازاکی رو خیلی دوست دارم عاشق دارک سولز هم هستم. خب الان این چه کمکی به بحث ما میکنه مثلا؟ این نتیجه گیری های فوق تخیلیتون هم که کوجیما به گیم پلی اهمیت نمیده همون برا خودتون خوبه. شما که اصلا بازی نکردی که بدونی چی به چیه توش.
کوجیما با متالگیرها کار شاخی نکرده؟ صد البته کار بسیار بسیار بزرگتر از چیزی که در ذهن شما بگنجه انجام داده که البته در چشم یه آدم تعصبی قرار نمیگیره( هم رده بهزاد وسکر شدی متاسفانه:D) یدونه فرنچایز در طول تاریخ نام ببرید بعد 30 سال عرضه، داستان مرتبط به هم و با این سطح از پیچیدگی داشته باشه و خوب باقی مونده باشه. همون MGSV با همه مزخرفاتش از 80 درصد بازیهای این نسل داستان چند لایه تری داشته. بگذریم که بهترین گیم پلی استلس تاریخ هم برای MGSV هستش. ولی اینا مهم نیست چون کوجیما به گیم پلی اهمیت نمیده همه کاراش هم کپی پیسته :)) کسی که متالگیرها رو کامل بازی کرده باشه میدونه که هر کدوم از متالگیرها از حیث گیم پلی در هر شماره تغییر و تحولات اساسی دارن و قشنگ هر کدوم یه بازی جدا هستن از هم انقدر که متفاوتن در خیلی زمینه ها.
اسنیک ، بیگ باس ، آسلات و باس در کنار شخصیتهایی مثل ماریو و سونیک و لینک و مسترچیف و لاراکرافت و .... جز آیکونیک ترین شخصیتهای تاریخ هستن و فرنچایز متالگیر هم جز نمادهای صنعت گیم محسوب میشه. شما حال نمیکنی؟ مشکلی نداره قرار نیست همه حال کنن. ولی لطفا با این کامنتهای خنده دار خودتون رو مضحکه نکنید.
در مورد DS هم دیگه واقعا به قدر کافی بحث شده و داره حال بهم زن میشه. بازی برای یه عده خیلی خوب بوده برا یه عده هم آشغاله. منتها مشکل اینه اونایی که با بازی حال کردن به بقیه حق میدن که خوششون نیاد و ایرادی نمیگیرن ولی امثال شما نه تنها بقیه رو مسخره میکنید که انگهای مسخره ای مثل کپی پیست بودن و گیم پلی نداشتن و ... بهش میزنید. یه بازی نام ببرید این سیستم ساخت و ساز همگانی رو قبل از DS داشته باشه ما هم خوشحال میشیم اگه ببینیم. پس وقتی میگیم این تاپیک برا یه عده شده محل خالی کردن عقده بهتون برنخوره
حالا چرا شما بهت فشار اومده؟ شما که میگی بازی خوبه و پرفکته و صنعت گیم رو کوجیما به وجود آورده و کسی هم ترازش نیست. بزار ما ترول ها و عقده ای ها دلمون خوش باشه. یا شایدم چون میدونی اینطوری نیست داری سعی میکنی که بگی اینطوری هست:-??
آها راستی مگه کوجیما نگفته بود دوست داره بازی ای رو که میخواد بسازه؟ تو که دوست داری کاری که عشقت میرسه رو انجام بدی چون فقط واسه خودت مهمه، دیگه واسه چی اصرار داری که دنیا کارت رو درک نمیکنه و آمریکاییا نفهمن؟:lol: خودزنی داری آیا؟ یا همونطور که همه میدونیم، باز خواستی خودنمایی بکنی؟
یادم نمیاد اونایی که خوششون میاد، حق داده باشن به بقیه (به جز یکی دو نفر که فارغ از تعصب نظرشون رو دادن و خوب و بد رو با هم شمردن). یادمه توی تاپیکش تا یکی میگفت از نمایش ها معلومه گیم پلی خسته کننده هست، خشتکش رو میکشیدین رو سرش. حالا فاز ننه من غریبم بازی در میارید اینجا ولی هممون میدونیم اگر متاش بالا بود چه کولی بازی هایی که در نمیاوردید. میدونم بهتون سخت و سنگین فشار اومده، اما همیشه دنیا به کامتون نیست.
همین که فکت میدی بهترین گیم پلی استلس تاریخ MGSV هست (که البته این نظر توئه و یادم نمیاد اجازه داده باشم از طرف من فکت صادر کنی) نشون میده چقدر اهل منطقی و اصلا با کلمه تعصب غریبی.
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
من مشکلی با کسایی که از بازی خوششون اومده ندارم. اتفاقا خیلی هم خوبه که تونستن با وجود این مشکلات، از بازی لذت ببرن چون هدف همینه. اما با کسایی که میان میگن بازی مشکل نداره و پرفکت هست مشکل دارم. اینکه مشکلات بازی رو انکار کنی چون از بازی خوشت اومده، دیگه باید بساط نقد و نمره رو بچینیم بره پی کارش. چون اینجوری بازی هایی مثل Ride To Hell هم وجود دارن که برای تعداد معدودی یه بازی پرفکت هست و ذره ای مشکل نداره. اون چیزی که شما خوشت میاد با اون چیزی که حقیقت وجود داره، کاملا متفاوته.

بازم میگم یعنی چی هسته اصلی؟ چرا توجیه میکنین؟ کوجیما گفته فلان قدر بودیم و مشخص شده اینطور نبوده. دیگه هسته اصلی و فرعی و پوسته و گوشته نداریم اینجا. اتفاقا بخش گرافیکی یکی از ستون های اصلی یه بازیه و تیم GG اینجا به شدت زحمت کشیده و از هسته اصلی که آقای کوجیما خودش رو همه کاره-ش میدونه، بیشتر کار کرده.

بیاییم جوری وانمود نکنیم که کوجیما قصد ساختنش رو نداشته. اگر قصد نداشت، نهایتا یه بار میساخت و دوباره تکرار نمیکرد حرفش رو که بعدا نقضش کنه.

افرادی که اسم و رسم نداره هم الان وضعیت خیلی سخت تری نسبت به امثال کوجیما دارن تا بتونن حرفی برای گفتن داشته باشن چون به خیلیاشون فرصت ارائه کارشون هم داده نمیشه. مثل قدیم نیست که طرف از سمت صداگذاری برسه به Executive Producer یه عنوان گنده (Yoshinori Ono).
خیلیاشون هم یه مجری یه برنامه خیلی بزرگ و پر بیننده ندارن که هر جا رسید بیاد به نمایششون بذاره.
من اصن کاری ندارم کوجیما چی میگه. من کاری که انجام میده رو میبینم که با حرفاش در تناقضه.

جوری میگی انگار بقیه شرکت ها وقتی یه بازی میسازن، برای کار بعدیشون از دستاوردها و تجاربشون استفاده نمیکنن و از صفر شروع میکنن. اصلا مهم نیست GG با شرکت توی ساخت DS میخواسته برای بازی بعدیشون آماده بشه یا نه، مهم اینه که در حال حاضر توی ساخت این بازی شرکت کردن و جزئی از تیم اصلی بودن.

شاید شما تبلیغات و اینا رو نمیبینی ولی من خوب این ویدئو رو یادمه که خودش یه تبلیغات به شدت گنده به حساب میاد چون ندیدم هیچ ناشری همچین کاری برای یه فرد خاص انجام بده. من نمیدونم شما چجوری حساب میکنی، اما وقتی سونی موتور گرافیکی + تعداد زیادی از اعضای یکی از استودیوهای بزرگش رو میفرسته که یه بخش اعظم از کار کوجیما رو انجام بدن + بودجه ای که در اختیارش قرار میده تا بتونه استودیوی خودش رو تشکیل بده، من بهش میگم بودجه نامحدود. سونی نصف ساخت بازی رو بر عهده گرفت که کوجیما راحت بتونه روی بخش های دیگه تمرکز کنه اما وضعیت گیم پلی شده اون و داستانی که خیلیا میگن کلیشه ای و بد بوده. این نشون میده کوجیما نه تنها استفاده نکرده، که صبح تا شب توی توییتر عکس غذا و فیلم و هزارتا چرت و پرت دیگه توییت کرده و طبیعیه به بازی سازیش نرسه و آخر سر هم بابت این بازی که گیم پلیش کپی پیست خالص هست، توی کرانچ هم میره لول.

مشکل اساسی دیگه ای دارم اینه که فکر میکنین کوجیما با کارگردانی سری MGS توی 30 سال کار شاخی کرده. اولا اینکه میاموتو با ماریو سلام میرسونه و دوم اینکه ارزش کاری امثال میازاکی که با اعضای تیمش توی 10 سال 6 تا بازی با کیفیت با گیم پلی عالی و فروش فوق العاده و جریان ساز میسازه رو به 60 تا کوجیما ترجیح میدم. استاد کوجیما یادشون رفته بازی یعنی گیم پلی! بقیه چیزا بعد از گیم پلی قرار میگیرن. با DS نشون داد گیم پلی براش ارزش نداره و بیخود نیست میخواد بزنه تو خط ساخت فیلم.
علاوه بر این کوجیما گفته بود سبک جدیدی به اسم Strand Game رو پایه گذاری کردم و چند وقت پیش نقضش کرد و گفت من همچین قصدی نداشتم. اگر اینم از نظر دروغگویی نیست، شما رو به ایزد منان میسپارم.
دیگه الان یه جوی شده ، کوجیما بگه من امروز صبح ساعت ۱۱ میخوام برم توالت بعد دو ساعت بگه میخواستم برم اما نرفتم میشه دروغگو ، به علیرضا هم گفتم الان کوجیما به شدت بولد شده این روزا و حساسیت روش زیاده .
اول اینکه بگم یه سری از حرفام رو اونجوری که من میخواستم برداشت نکردی ،
من قیاسم صرفا تبلیغات Death Stranding با بازیهای بود که مثال زدم ، شما عظمت تبلیغاتی که سونی برای اون بازیها گذاشت رو در Death نمیبینی ، حالا صرفا بخوام مثال بزنم ، تبلیغات بنر کنار زمین در پربازدیدترین مسابقه های فوتبال و یا ان بی ای جهان که گاهی بیننده چند صد میلیونی داشتن ، تبلیغات پیش از شروع در پرفروشترین فیلم های جهان حتی در تاریخ ، در سینماها و یا میان پربازدید ترین برنامه های تلویزیونی و انواع تبلیغات های دیگه ، من واقعیتش در DS این حجم رو ندیدم . متاسفانه الان با گوشی تایپ میکنم و دسترسی برای قیاس درست تر این موضوع ندارم . و تا جایی که میدونم کارای مارکتینگ بازی رو بیشتر خود کوجیما انجام داد .

کاملا قابل احترامه نظر شما و هرکس که گیم پلی براش خسته کننده یا کپی پیست بوده ، اما همین گیم پلی برای خیلی ها هم لذت بخش میتونه باشه ، ولو اینکه به این بازی بگیم کپی پیست حمل کننده میشه مثلا به یک شوتر هم بگیم کپی پیست تیر زنی ؟ ماهیت گیم پلی چیزی نیست که من دربارش حرف بزنم بلکه کارهایی که شما در زمان گیم پلی انجام میدی اهمیت داره ، اینکه این بار رو چجوری و با چه روشی به مقصد برسونی که برای این کار کلی مکانیزم برای پلیر آزاد گذاشته ، شما با ۱۰ ها روش با توجه به خواسته ماموریت این بارها رو تحویل بدی ، حالا این یک بخشش هست ، بخش های کامبت بخصوص مربوط به جنگ‌ جهانی هر چند کوتاه اما لذت بخشه ، اینم بگم من دس استرندیگ رو خدای بازی ها نمیدونم ، انتقادهایی هم دارم بهش ولی اینجا چون صرفا داره دس استرندیگ کوبیده میشه ، بنده فقط سعی دارم نکات زیبای بازی رو نمایان کنم .

اگر تصور میکنی کوجیما ۳۰ سال با متال گیر کار شاخی نکرده که خب منم شما رو به خدای منان میسپارم ، اول اینکه راسته کاری ماریو با متال گیر خیلی فرق داره ، متال گیر از اون IP های بزرگ و پر ریسک هست که به لحاظ داستانی پیچیدگی های عظیمی داره و همیشه دنباله دار بوده و برای کش دادنش باید دارای دانش و هوش بالا بود و طبیعتا تو اوج نگه داشتن این بازی به نظر من به مراتب سخت تر از امثال ماریو هست . اما در مورد جریان سازی که گفتی ، خود کوجیما با متال گیر جریان ساز سبک مخفی کاری بود ، شاید بشه بازیهای پیدا کرد که قبل متال گیر تو این سبک قدم برداشتن اما حقیقتا این سبک با کوجیما و متال گیر معنی پیدا کرد و به عبارتی به معنای واقعی کلمه خلق شد . و اینکه اصولا چیزی که در بازیهای میازاکی اهمیت بالایی نداره همین مساله فروش هست ، میشه گفت فروش بازیهای میازاکی در قیاس با آنچه کمپانی انتظار داشته خوب بوده اما اگر در حالت کلی بخوای قیاس کنی ، فروش بازی‌هاش پایین تر هستش و بازی های رو عرضه میکنه که مخاطبین خاص خودش رو داره ( حالا این قضیه فروش رو صرفا به این خاطر گفتم که بحث کوجیما vs میازاکی رو باز کردی توی این زمینه )

نکته بعدی اینکه من نمیدونم چجوری برداشت کردی وقتی کوجیما میگه میخوام فیلم بسازم ، یعنی گیم یا گیم پلی براش اهمیت نداره و تو بازی‌هاش نادیده میگیره ، کوجیما صرفا داره از علایقش صحبت میکنه ، اینکه از فیلم سازی سخن میگه ، بیشتر علایقش هست ( حالا شاید هم وارد این عرصه بشه ، کاری به این موضوع ندارم ) و اتفاقا همین چند روز پیش تو مصاحبه گفت که قصد دارم و یا دوست دارم بازی ترسناک بسازم ، ترسناک ترین بازی که تا کنون ساخته شده ، خب گفتن این موضوع چه اشکالی داره ؟ طرف دلش همچین چیزی میخواد که صد البته بتانسیلش رو هم با دموی P.T نشون داد که میتونه همچین کاری انجام بده .

منم حق اینو دارم که بگم کوجیما برای من مهمتر از هر کارگردانی هست و سبک و سیاق آثار ایشون ، بسیار تا بسیار با من سازگار هست ، کما اینکه خود جناب میازاکی برای من کمتر از کوجیما نیست و خیلی قبولش دارم در حد فضایی اصلا ، ولی وقتی به این مساله فکر میکنم زمانی که من داشتم متال گیر ۳ رو داخل پی اس ۲ بازی میکردم که یکی از بهترین بازی های تاریخ برای من هست و اون زمان میازاکی رو نمیشناختم ( وجود نداشت بصورت تقریبی و همه گیر ) میبینم که کوجیما مقام دیگه ای داره .

ضمن اینکه بگم ، من نمیخوام هی کوجیما کوجیما بکنم و مثل اون فردی که حال همرو با میکامی بهم زد ، یه همچین جوی به وجود بیارم ، بیشتر صحبتهای من نظر شخصی من هست در مقابل بحث پیش آمده
 
آخرین ویرایش:

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,376
نام
محمد
اینکه میگید کوجیما با کارگردانی MGS کار بزرگی انجام نداده دیگه از اون حرفای Memeworthy و خنده دار بود! :D
سری MGS هر قسمتش(حتی با اینکه 5 برای فن های سری ناامید کننده بود از نظر منتقدا استقبال خوبی داشت ) جزو بهترین بازی های صنعت بوده که تماما کیفیتش رو حفظ کرده.

اینم اضافه کنم اخرین بازی هم که میاموتو کارگردانی کرده Mario 64 اهه مال سال 1996!:D
الان یا اغلب تهیه کننده هست یا مشاور و چیزایی از این قبیل...


خیلی از انتقاد ها به DS و رفتار کوجیما قابل قبوله ولی با کوچک جلوه دادن کارنامه کاری کوجیما... اینطور بنظر میاد، بعضی کاربرا سال ها صبر کردن که یک بازی از کوجیما بیاد که واکنش ها بهش متفاوت باشه که بتونن کار های قبل آخرین بازی اش و کاری هایی که برای صنعت انجام داده هم پایین بیارین.:-"

اصلا DS به کنار...انکار کردن بزرگی عظمت سری MGS و کار های گذشته کوجیما واقعا مسخره و مضحکه!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر